ORDONANŢA DE URGENŢĂ nr. 56 din 25 iunie 2004 (*actualizata*)

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 18/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: GUVERNUL
Publicat în:
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Actiuni suferite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ART. 1ABROGAT DEOUG 92 24/06/2008
ART. 2ABROGAT DEOUG 92 24/06/2008
ART. 3ABROGAT PARTIAL DEOUG 92 24/06/2008
ART. 4ABROGAT DEOUG 92 24/06/2008
ART. 5ABROGAT DEOUG 92 24/06/2008
ART. 6ABROGAT DEOUG 92 24/06/2008
ART. 7ABROGAT DEOUG 92 24/06/2008
ART. 8ABROGAT DEOUG 92 24/06/2008
ART. 9ABROGAT DEOUG 92 24/06/2008
ART. 10ABROGAT DEOUG 92 24/06/2008
ART. 11ABROGAT PARTIAL DEOUG 92 24/06/2008
ART. 12ABROGAT DEOUG 92 24/06/2008
ART. 13ABROGAT DEOUG 92 24/06/2008
ART. 14ABROGAT PARTIAL DEOUG 92 24/06/2008
ART. 15ABROGAT DEOUG 92 24/06/2008
ART. 16ABROGAT DEOUG 92 24/06/2008
ART. 17ABROGAT DEOUG 92 24/06/2008
ART. 18ABROGAT DEOUG 92 24/06/2008
ART. 19ABROGAT DEOUG 92 24/06/2008
ART. 20ABROGAT DEOUG 92 24/06/2008
ART. 21ABROGAT DEOUG 92 24/06/2008
ART. 22ABROGAT DEOUG 92 24/06/2008
ART. 23ABROGAT DEOUG 92 24/06/2008
ANEXA 1ABROGAT DEOUG 92 24/06/2008
Actiuni induse de acest act:

SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ART. 3MODIFICA PELEGE 157 14/05/2004 ART. 3
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulACTUALIZEAZA PEOUG 56 25/06/2004
ActulREFERIRE LACONSTITUTIE (R) 21/11/1991 ART. 115
ART. 1ARE LEGATURA CUOUG 6 10/02/2005 ART. 1
ART. 2REFERIRE LALEGE (R) 188 08/12/1999
ART. 3ARE LEGATURA CUOUG 6 10/02/2005 ART. 1
ART. 3ARE LEGATURA CULEGE 452 01/11/2004
ART. 3MODIFICA PELEGE 157 14/05/2004 ART. 3
ART. 3REFERIRE LALEGE 157 14/05/2004
ART. 4ARE LEGATURA CULEGE 452 01/11/2004
ART. 6ARE LEGATURA CUOUG 6 10/02/2005 ART. 1
ART. 6ARE LEGATURA CURECTIFICARE 6 10/02/2005
ART. 10ARE LEGATURA CUOUG 6 10/02/2005 ART. 1
ART. 10REFERIRE LALEGE (R) 188 08/12/1999 ART. 50
ART. 12ARE LEGATURA CUOUG 6 10/02/2005 ART. 1
ART. 14ARE LEGATURA CUOUG 6 10/02/2005 ART. 1
ART. 16REFERIRE LALEGE (R) 188 08/12/1999 ART. 84
ART. 19ARE LEGATURA CUOUG 6 10/02/2005 ART. 1
ART. 19REFERIRE LALEGE (R) 188 08/12/1999
ART. 21ARE LEGATURA CUOUG 6 10/02/2005 ART. 1
ART. 21ARE LEGATURA CULEGE 452 01/11/2004
ART. 22ARE LEGATURA CUOUG 6 10/02/2005 ART. 2
ART. 22REFERIRE LALEGE (R) 188 08/12/1999
Acte care fac referire la acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulREFERIT DEDECIZIE 225 16/04/2019
ActulREFERIT DEHG 865 14/10/2015
ActulREFERIT DESTRATEGIE 14/10/2015
ActulREFERIT DEHG 78 26/01/2011
ActulREFERIT DEORDIN 122 23/06/2009
ActulREFERIT DEDECIZIE 70 31/03/2008
ActulREFERIT DEORDIN 447 09/04/2008
ActulREFERIT DEOUG 92 24/06/2008
ActulREFERIT DEDECIZIE 128 10/05/2007
ActulREFERIT DEDECIZIE 193 05/07/2007
ActulREFERIT DEHG 986 22/08/2007
ActulREFERIT DEHG 1267 17/10/2007
ActulREFERIT DELEGE 251 23/06/2006
ActulREFERIT DEHG 783 14/07/2005
ActulREFERIT DEORDIN (R) 946 04/07/2005
ActulREGULI SI NORME DE APLICARENORMA 14/07/2005
ART. 1ABROGAT DEOUG 92 24/06/2008
ART. 2ABROGAT DEOUG 92 24/06/2008
ART. 3ABROGAT PARTIAL DEOUG 92 24/06/2008
ART. 3REFERIT DEDECIZIE 70 31/03/2008
ART. 3REFERIT DEDECIZIE 30 13/02/2007
ART. 3REFERIT DEDECIZIE 193 05/07/2007
ART. 4REFERIT DEORDIN 122 23/06/2009
ART. 4ABROGAT DEOUG 92 24/06/2008
ART. 4REFERIT DEORDIN 447 09/04/2008
ART. 5ABROGAT DEOUG 92 24/06/2008
ART. 6ABROGAT DEOUG 92 24/06/2008
ART. 7ABROGAT DEOUG 92 24/06/2008
ART. 7REFERIT DEORDIN 447 09/04/2008
ART. 8ABROGAT DEOUG 92 24/06/2008
ART. 9ABROGAT DEOUG 92 24/06/2008
ART. 10ABROGAT DEOUG 92 24/06/2008
ART. 11ABROGAT PARTIAL DEOUG 92 24/06/2008
ART. 12ABROGAT DEOUG 92 24/06/2008
ART. 13ABROGAT DEOUG 92 24/06/2008
ART. 14ABROGAT PARTIAL DEOUG 92 24/06/2008
ART. 15ABROGAT DEOUG 92 24/06/2008
ART. 16ABROGAT DEOUG 92 24/06/2008
ART. 17ABROGAT DEOUG 92 24/06/2008
ART. 18ABROGAT DEOUG 92 24/06/2008
ART. 19ABROGAT DEOUG 92 24/06/2008
ART. 20ABROGAT DEOUG 92 24/06/2008
ART. 21REFERIT DEORDIN 204 21/09/2011
ART. 21ABROGAT DEOUG 92 24/06/2008
ART. 22ABROGAT DEOUG 92 24/06/2008
ART. 23ABROGAT DEOUG 92 24/06/2008
ART. 70REFERIT DELEGE (R) 188 08/12/1999
ANEXA 1ABROGAT DEOUG 92 24/06/2008

privind crearea statutului special al functionarului public denumit manager public(actualizata până la data de 7 martie 2005*)



–––––-*) Textul initial a fost publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 590 din 1 iulie 2004. Aceasta este forma actualizata de S.C. "Centrul Teritorial de Calcul Electronic" S.A. Piatra Neamt până la data de 7 martie 2005 cu modificările şi completările aduse de: LEGEA nr. 452 din 1 noiembrie 2004; ORDONANŢA DE URGENŢĂ nr. 6 din 10 februarie 2005; RECTIFICAREA nr. 6 din 10 februarie 2005.În vederea atragerii tinerilor profesionisti bine pregatiti în administratia publică din România se urmareste crearea unei noi functii publice specifice cu statut special, denumita manager public, care să beneficieze de un sistem de promovare speciala şi un nivel de salarizare motivant,în cadrul procesului de reforma a administraţiei publice a cărui componenta esenţială o reprezinta înfiinţarea şi dezvoltarea unui corp profesionist de functionari publici, neutru şi comparabil cu cel existent în tarile Uniunii Europene,în vederea crearii unui corp de functionari publici profesionist, România a primit fonduri în valoare de 4 milioane euro din partea Uniunii Europene pentru derularea Proiectului PHARE RO 0106.03, denumit "Crearea unui corp profesionist de manageri publici în administratia publică – Proiectul tinerilor profesionisti", proiect cu o importanţa componenta de instruire a tinerilor functionari publici în tara şi în strainatate, a cărui prima promotie va absolvi în luna august 2004,în vederea evitarii riscului de a nu finaliza proiectul, de a pierde fondurile U.E. alocate, în valoare de 4 milioane euro, şi de a pierde finantarea unui al doilea ciclu al proiectului, în valoare de 3,5 milioane euro, ca urmare a absentei unui cadru normativ special,în vederea redactarii în timp util a Termenilor de referinţa şi având în vedere condiţia ceruta de Comisia Europeana de a se crea baza legala necesară Proiectului tinerilor profesionisti până la data de 30 iunie 2004,având în vedere necesitatea reglementarii statutului juridic pentru absolventii Proiectului PHARE RO 0106.03 în termenul prevăzut în Planul de măsuri urgente pentru integrare europeana al Guvernului României (To Do List),având în vedere respectarea calendarului prevăzut de Foaia de parcurs pentru România a Comisiei Europene privind incheierea capitolelor de negociere cu Uniunea Europeana, elemente care vizeaza interesul public şi constituie situaţii de urgenta şi extraordinare,în temeiul art. 115 alin. (4) din Constitutie, republicată,Guvernul României adopta prezenta ordonanţă de urgenţă. + 
Capitolul IDispozitii generale + 
Articolul 1(1) Prezenta ordonanţă de urgenţă reglementeaza statutul special al functionarilor publici numiti intr-o functie publică specifică de manager public.(2) În exercitarea functiei publice specifice, managerul public are rolul de a asigura sprijin pentru politicile de reforma ale Guvernului României în ceea ce priveste proiectarea, managementul şi implementarea, de la nivelurile strategice la cele operationale, a procedurilor şi activităţilor vizand accelerarea reformei administraţiei publice, integrarea în structurile Uniunii Europene, precum şi implementarea legislaţiei armonizate cu acquisul comunitar.(3) Responsabilitatile managerilor publici rezultă din coordonarea de programe, proiecte şi activităţi menite sa accelereze modernizarea administraţiei şi serviciilor publice, cu scopul de a creşte calitatea actului administrativ şi a serviciilor publice furnizate cetateanului, în vederea armonizării acestora cu standardele Uniunii Europene.––––-Art. 1 a fost modificat prin pct. 1 al art. I din ORDONANŢA DE URGENŢĂ nr. 6 din 10 februarie 2005 publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 149 din 18 februarie 2005.
 + 
Articolul 2Prin derogare de la dispozitiile Legii nr. 188/1999 privind Statutul functionarilor publici, republicată, prezenta ordonanţă de urgenţă stabileste reguli specifice privind recrutarea, formarea, numirea, evaluarea, remunerarea şi promovarea rapida în categoria functionarilor publici de conducere, precum şi modalitatea de acces în categoria inaltilor functionari publici a managerilor publici.
 + 
Capitolul IICadrul instituţional + 
Articolul 3(1) Se infiinteaza Comisia pentru managerii publici, denumita în continuare Comisia, ca organism independent, de interes general, ce urmareste şi asigura aplicarea prevederilor referitoare la modalitatile de acces la functia de manager public şi la mecanismele de promovare rapida, reglementate prin prezenta ordonanţă de urgenţă şi prin normele de aplicare a acesteia.(2) Potrivit prezentei ordonante de urgenta, Comisia indeplineste atribuţii în domeniul evaluării, încadrării în trepte, repartizarii, promovarii, solutionarii contestatiilor şi al excluderii din categoria managerilor publici, asigurand transparenta, imparţialitatea, reprezentativitatea şi obiectivitatea. Rolul Comisiei în domeniul evaluării consta în aprobarea rezultatelor aplicarii procedurilor de evaluare stabilite.(3) Structura, componenta, atribuţiile şi modul de organizare şi functionare ale Comisiei se stabilesc de Guvern, la propunerea Ministerului Administraţiei şi Internelor, prin normele de aplicare a prezentei ordonante de urgenta.(4) Comisia este constituita din maximum 17 reprezentanti ai autorităţilor şi instituţiilor publice, organizaţiilor neguvernamentale şi instituţiilor de invatamant superior, ai organizaţiilor profesionale din domeniul massmedia, desemnaţi de organele de conducere ale acestora.(5) Secretariatul Comisiei se asigura de către Ministerul Administraţiei şi Internelor.(6) Finantarea cheltuielilor necesare exercitarii atribuţiilor ce revin Comisiei, precum şi cele ale secretariatului Comisiei, ce decurg din prevederile prezentei ordonante de urgenta şi ale normelor de aplicare a acesteia, se asigura de la bugetul Ministerului Administraţiei şi Internelor. Finantarea acestor cheltuieli poate fi asigurata şi prin programe cu asistenţa externa.(7) Ministerul Administraţiei şi Internelor poate colabora, în exercitarea atribuţiilor sale de secretariat al Comisiei, cu un partener de implementare, desemnat potrivit normelor de aplicare a prezentei ordonante de urgenta.––––-Alin. (4) şi (5) ale art. 3 au fost introduse prin pct. 1 al art. unic din LEGEA nr. 452 din 1 noiembrie 2004 publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 1.034 din 9 noiembrie 2004.Art. 3 a fost modificat prin pct. 2 al art. I din ORDONANŢA DE URGENŢĂ nr. 6 din 10 februarie 2005 publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 149 din 18 februarie 2005.
 + 
Articolul 4(1) Institutul Naţional de Administratie asigura organizarea urmatoarelor forme de pregatire destinate instruirii persoanelor care doresc sa acceada intr-o functie publică de manager public:a) programe de formare specializata cu durata de 2 ani;b) programe de formare specializata cu durata de un an, specifice pentru tineri functionari publici în vârsta de până la 35 de ani.(2) Pentru realizarea atributiei prevăzute la alin. (1) Institutul Naţional de Administratie poate beneficia de programe cu asistenţa externa.––––-Lit. b) a alin. (1) al art. 4 a fost modificata prin pct. 2 al art. unic din LEGEA nr. 452 din 1 noiembrie 2004 publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 1.034 din 9 noiembrie 2004.
 + 
Articolul 5Agentia Naţionala a Functionarilor Publici are urmatoarele atribuţii principale:a) colaboreaza cu Comisia şi cu Institutul Naţional de Administratie în vederea stabilirii numarului maxim de functii publice care pot fi ocupate de managerii publici;b) stabileste anual, în condiţiile legii, functiile publice rezervate managerilor publici, conform planului de ocupare a functiilor publice;c) propune conducătorului autorităţii sau al institutiei publice în al carei stat de functii este prevăzută functia publică, în urma rezultatelor evaluării finale realizate de Comisie, numirea managerilor publici;d) asigura transferul managerilor publici, în colaborare cu autorităţile şi instituţiile publice;e) alte atribuţii stabilite prin normele de aplicare a prezentei ordonante de urgenta.
 + 
Articolul 6(1) Autorităţile şi instituţiile publice din administratia publică centrala infiinteaza, cu avizul sau la solicitarea Agentiei Naţionale a Functionarilor Publici, posturile corespunzătoare functiilor publice specifice de manager public.(2) Posturile corespunzătoare functiilor publice specifice de manager public pot fi înfiinţate şi de către autorităţi şi institutii ale administraţiei publice locale, cu avizul Agentiei Naţionale a Functionarilor Publici.(3) Posturile prevăzute la alin. (1) şi (2) se infiinteaza prin transformarea functiilor publice de execuţie vacante în functii publice specifice de manager public, ale caror grade sunt echivalate functiilor publice de conducere, sau prin crearea de noi posturi, în condiţiile legii.(4) Autorităţile şi instituţiile publice sunt obligate sa colaboreze cu Agentia Naţionala a Functionarilor Publici în vederea numirii sau asigurarii transferului managerilor publici, în limita numarului maxim de posturi aprobat.––––-Alin. (4) al art. 6 a fost modificat prin pct. 3 al art. I din ORDONANŢA DE URGENŢĂ nr. 6 din 10 februarie 2005 publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 149 din 18 februarie 2005.Alin. (4) al art. 6 a fost modificat prin RECTIFICAREA nr. 6 din 10 februarie 2005 publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 191 din 7 martie 2005.
 + 
Capitolul IIICariera în functia publică de manager public + 
Articolul 7(1) Selecţia pentru programele de formare specializata se realizează de către Institutul Naţional de Administratie în colaborare cu Agentia Naţionala a Functionarilor Publici şi este monitorizata de către Comisie.(2) Participantii declarati admisi la unul dintre programele prevăzute la art. 4 alin. (1) semneaza un angajament cu Ministerul Administraţiei şi Internelor, prin care se obliga sa lucreze în administratia publică timp de 5 ani după incheierea programelor de formare, sub sancţiunea rambursarii cheltuielilor efectuate cu formarea lor în condiţiile prevăzute prin angajament.
 + 
Articolul 8(1) Participantii la programul de formare specializata cu durata de un an, organizat de Institutul Naţional de Administratie, destinat tinerilor functionari publici, se numesc stagiari, iar participantii la programul de formare specializata cu durata de 2 ani, organizat de Institutul Naţional de Administratie, destinat absolventilor învăţământului superior, se numesc cursanti. Pe perioada formarii stagiarii şi cursantii sunt obligati să respecte Regulamentul de ordine interioara şi regulamentele de studii ale Institutului Naţional de Administratie.(2) Participantii la programele de formare specializata prevăzute la art. 4 alin. (1), care anterior selectiei aveau statutul de functionar public, îşi păstrează acest statut, fiind suspendati din functia publică pe durata desfăşurării programului de formare.(3) Participantii la programele de formare specializata prevăzute la art. 4 alin. (1), care anterior selectiei nu aveau statutul de functionar public, dobândesc, pe perioada formarii, calitatea de cursant la Institutul Naţional de Administratie.(4) Posturile din cadrul autorităţilor şi instituţiilor publice în care şi-au desfăşurat activitatea stagiarii şi cursantii selectati, devenite vacante sau, după caz, temporar vacante, pot fi ocupate în condiţiile legii.(5) Pe perioada stagiilor în administratia publică din România cursantii şi stagiarii nu beneficiaza de drepturi banesti din partea autorităţilor şi instituţiilor publice la care acestea se desfăşoară.
 + 
Articolul 9(1) Participantii la programele de formare specializata prevăzute la art. 4 alin. (1) sunt exclusi de la acestea în urmatoarele situaţii:a) absenta nemotivata de la programele sau de la activităţile de formare;b) cererea cursantului sau a stagiarului de a renunta la programele de formare;c) abateri disciplinare, stabilite prin normele de aplicare a prezentei ordonante de urgenta;d) obtinerea unor rezultate nesatisfacatoare în cadrul studiilor şi stagiilor în strainatate sau în cazul nerevenirii în România la incheierea perioadei de studii şi de stagii în strainatate.(2) În situaţiile prevăzute la alin. (1) stagiarii şi cursantii sunt obligati sa ramburseze cheltuielile de formare efectuate cu instruirea lor. Modalitatile de calcul se stabilesc prin angajamentul prevăzut la art. 7 alin. (2).
 + 
Articolul 10(1) Pot ocupa functia publică de manager public, în urma unei evaluari finale realizate de Comisie, urmatoarele categorii de persoane, după cum urmeaza:a) absolventii programului de formare specializata cu durata de 2 ani, organizat de Institutul Naţional de Administratie;b) absolventii programului de formare specializata specific pentru tineri functionari publici, cu durata de un an, organizat de Institutul Naţional de Administratie;c) absolventii programului de burse speciale «Guvernul României», cu condiţia să urmeze un program intensiv de formare specializata în administratia publică, în România, organizat, în condiţiile prevăzute de normele de aplicare a prezentei ordonante de urgenta, de către Institutul Naţional de Administratie sau de alte institutii de formare continua.(2) Pentru a ocupa o functie publică specifică de manager public, absolventii prevăzuţi la alin. (1) trebuie să indeplineasca condiţiile prevăzute la art. 50 din Legea nr. 188/1999, republicată.––––-Lit. c) a alin. (1) al art. 10 a fost modificata prin pct. 4 al art. I din ORDONANŢA DE URGENŢĂ nr. 6 din 10 februarie 2005 publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 149 din 18 februarie 2005.
 + 
Articolul 11(1) Functia publică specifică de manager public se imparte în 3 trepte profesionale de încadrare, definite astfel:a) manager public treapta 1, corespunzător sistemului de promovare foarte rapida;b) manager public treapta 2, corespunzător sistemului de promovare rapida;c) manager public treapta 3, corespunzător sistemului de promovare accelerata.(2) Functia publică specifică de manager public este structurata pe grade profesionale, după cum urmeaza:a) asistent, echivalent cel puţin functiei publice de sef birou;b) special, echivalent cel puţin functiei publice de sef serviciu;c) principal, echivalent cel puţin functiei publice de director adjunct;d) superior, echivalent cel puţin functiei publice de director;e) general, echivalent functiei publice de director general adjunct.(3) Promovarea managerilor publici treapta 1 începe cu gradul de manager public special, iar pentru celelalte trepte începe cu gradul de manager public asistent.
 + 
Articolul 12(1) Persoanele prevăzute la art. 10 alin. (1) sunt evaluate la finalizarea programelor de formare specializata de către Comisie, care decide treapta profesionala de încadrare ca manager public. În aceasta evaluare se vor lua în considerare rezultatele evaluării de la absolvirea programelor de formare şi rezultatele aplicarii procedurilor de evaluare finala, prevăzute de normele de aplicare a prezentei ordonante de urgenta.(2) În functie de clasamentul final realizat de Comisie şi de optiunile absolventilor programelor prevăzute la art. 10 alin. (1), Agentia Naţionala a Functionarilor Publici întocmeşte, cu contrasemnatura Comisiei, în termenul prevăzut prin normele de aplicare a prezentei ordonante de urgenta, schema de repartizare a absolventilor pe functiile publice de manager public prevăzute în Planul anual de ocupare a functiilor publice.(3) Numirea în functia de manager public se face, în termenul prevăzut de normele de aplicare a prezentei ordonante de urgenta, prin act administrativ al conducătorului autorităţii sau institutiei publice în cadrul careia urmeaza să-şi desfasoare activitatea, la propunerea Agentiei Naţionale a Functionarilor Publici.––––-Alin. (1) şi (3) ale art. 12 au fost modificate prin pct. 5 al art. I din ORDONANŢA DE URGENŢĂ nr. 6 din 10 februarie 2005 publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 149 din 18 februarie 2005.
 + 
Articolul 13(1) Managerul public îşi desfăşoară activitatea, de regula, sub directa coordonare a unui înalt functionar public din cadrul autorităţii sau al institutiei publice în care îşi va desfăşura activitatea.(2) În autorităţile sau instituţiile publice în care nu exista inalti functionari publici, managerul public îşi desfăşoară activitatea sub directa coordonare a functionarului public de conducere situat pe cel mai înalt nivel din cadrul acestora.(3) Pentru posturile de manageri publici, superiorul ierarhic al acestora stabileste, pe baza atribuţiilor şi responsabilitatilor generale prevăzute în normele de aplicare a prezentei ordonante de urgenta, cu consultarea Comisiei, responsabilitatile corespunzătoare fisei postului.(4) Orice contestatii cu privire la neconcordanta dintre atribuţiile stabilite prin fisa postului se aduc în atenţia Comisiei. Comisia poate solicita sporirea sau micsorarea atribuţiilor şi responsabilitatilor sau, după caz, în situaţii temeinic justificate, transferul managerului public.
 + 
Articolul 14(1) Managerii publici promovează succesiv în gradele profesionale, pe baza vechimii în gradul profesional detinut şi în urma deciziei Comisiei.(2) Decizia Comisiei este bazata pe rezultatele evaluării performantelor profesionale individuale, efectuata de către superiorul ierarhic al managerului public evaluat, şi pe rezultatele aplicarii procedurilor de evaluare prevăzute de normele de aplicare a prezentei ordonante de urgenta.(3) Evaluarea managerilor publici poate fi initiata la solicitarea acestora, a superiorului ierarhic sau a Comisiei.(4) În urma evaluării Comisiei managerii publici pot obtine urmatoarele rezultate, detaliate în normele de aplicare a prezentei ordonante de urgenta:a) reconfirmarea sau pierderea statutului de manager public;b) promovarea, reconfirmarea în grad sau retrogradarea managerului public;c) incadrarea pe o treapta superioara sau inferioara, în cazuri extraordinare.(5) În urma evaluării Comisiei managerii publici pot promova în gradele superioare, după cum urmeaza:a) conform sistemului de promovare foarte rapida, managerii publici treapta 1 pot promova după cel puţin 8 luni;b) conform sistemului de promovare rapida, respectiv de promovare accelerata, managerii publici treapta 2 şi treapta 3 pot promova după cel puţin 12 luni.(6) Managerii publici sunt evaluaţi obligatoriu de către Comisie la incheierea termenelor maxime prevăzute la lit. a)-c), iar managerii publici reconfirmati pe treapta profesionala promovează automat în gradele profesionale, în functie de rezultatele obtinute, după cum urmeaza:a) conform sistemului de promovare foarte rapida, managerii publici treapta 1 promovează în termen de 16 luni;b) conform sistemului de promovare rapida, managerii publici treapta 2 promovează în termen de 24 de luni;c) conform sistemului de promovare accelerata, managerii publici treapta 3 promovează în termen de 36 de luni.(7) Evaluarea fiecarui manager public de către Comisie trebuie să fie efectuata cel puţin o dată pe an, dar nu mai mult de doua ori.(8) În urma promovarii în grad, în termenul prevăzut în normele de aplicare a prezentei ordonante de urgenta, superiorul ierarhic al managerului public stabileste, cu consultarea Comisiei, atribuţiile şi responsabilitatile sporite ale noii functii publice, cu respectarea condiţiilor art. 13 alin. (3).––––-Alin. (2) al art. 14 a fost modificat prin pct. 6 al art. I din ORDONANŢA DE URGENŢĂ nr. 6 din 10 februarie 2005 publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 149 din 18 februarie 2005.
 + 
Articolul 15(1) Managerii publici au obligaţia sa fi desfăşurat activitate în cadrul a cel puţin două autorităţi sau institutii publice ca o condiţie necesară pentru a participa la concursul organizat pentru accederea în categoria inaltilor functionari publici.(2) În vederea indeplinirii acestei obligaţii, managerii publici pot solicita Agentiei Naţionale a Functionarilor Publici transferul în cadrul altei autorităţi sau institutii publice, pe o functie publică de manager public echivalenta.(3) Comisia poate solicita, de asemenea, transferul în cadrul altei autorităţi sau institutii publice, pe o functie publică de manager public echivalenta, în condiţiile legii.
 + 
Articolul 16(1) Statutul de manager public se poate pierde în cazul obtinerii unor rezultate nesatisfăcătoare la evaluarile performantelor profesionale individuale periodice, în cazul savarsirii de abateri disciplinare, precum şi în condiţiile art. 84 din Legea nr. 188/1999, republicată.(2) În cazul pierderii statutului de manager public, Agentia Naţionala a Functionarilor Publici ia masurile necesare pentru redistribuirea persoanelor respective pe o functie publică generală, în limita functiilor publice vacante.(3) În cazul pierderii statutului de manager public, persoanele care au incheiat angajamentul prevăzut la art. 7 alin. (2) au obligaţia sa lucreze în administratia publică până la expirarea duratei prevăzute în angajament.
 + 
Articolul 17(1) Managerii publici care indeplinesc condiţiile prevăzute de lege şi deţin gradul de manager public superior sau de manager public general pot participa la concursurile organizate pentru ocuparea functiilor publice corespunzătoare categoriei inaltilor functionari publici.(2) După intrarea în categoria inaltilor functionari publici, managerilor publici le sunt aplicabile dispozitiile referitoare la inaltii functionari publici.
 + 
Capitolul IVRegimul de salarizare a managerilor publici + 
Articolul 18(1) Pe perioada derularii programelor de formare specializata în România, inclusiv în timpul vacantei şi al stagiului, cursantii şi stagiarii sunt remunerati de la bugetul de stat prin bugetul Institutului Naţional de Administratie.(2) Pentru persoanele prevăzute la art. 8 alin. (2) şi (3) sistemul de remunerare consta intr-o bursa egala asigurata de Institutul Naţional de Administratie, stabilita prin hotărâre a Guvernului.(3) Perioada formarii se considera vechime în munca, în functia publică sau în specialitate, după caz.
 + 
Articolul 19(1) Pentru activitatea desfăşurată până la intrarea în categoria inaltilor functionari publici managerii publici au dreptul la un salariu egal functiei publice de conducere din minister, echivalenta gradului de manager public, la care se adauga un spor de manager public, determinat în functie de treapta deţinută, prevăzut în anexa care face parte integrantă din prezenta ordonanţă de urgenţă.(1^1) Stabilirea salariului de baza al managerului public se face potrivit reglementarilor legale pentru funcţionarii publici din aparatul propriu al ministerelor, prin insumarea salariului de baza corespunzător functiei de consilier, gradul profesional superior, treapta de salarizare I, cu indemnizatia de conducere aferenta functiei publice de conducere, echivalenta gradului profesional detinut de managerul public respectiv.(1^2) Sporul de manager public se determina prin aplicarea la salariul de baza al managerului public, calculat potrivit alin. (1^1), a procentului determinat în functie de treapta profesionala deţinută, prevăzut în primul tabel din anexa la prezenta ordonanţă de urgenţă.(2) Managerul public care ocupa o functie de înalt functionar public beneficiaza de un spor de manager public, calculat în functie de salariul de baza, corespunzător nivelului acestei functii, prevăzut în anexa.(3) Managerii publici beneficiaza de toate drepturile salariale suplimentare prevăzute în Legea nr. 188/1999, republicată.(4) Pierderea statutului de manager public atrage pierderea sporului de manager public.––––-Alin. (1^1) şi (1^2) ale art. 19 au fost introduse prin pct. 7 al art. I din ORDONANŢA DE URGENŢĂ nr. 6 din 10 februarie 2005 publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 149 din 18 februarie 2005.
 + 
Capitolul VDispozitii tranzitorii şi finale + 
Articolul 20(1) Pe durata derularii proiectelor din domeniul administraţiei publice, finantate prin Programul PHARE, numărul de locuri pentru cele doua programe prevăzute la art. 4 alin. (1) se stabileste de către Agentia Naţionala a Functionarilor Publici, Institutul Naţional de Administratie şi Unitatea Centrala pentru Reforma Administraţiei Publice, cu consultarea echipelor de asistenţa tehnica ale acestor proiecte.(2) Selecţia pentru programele de formare specializata, derulate cu asistenţa tehnica din partea proiectelor PHARE prevăzute la alin. (1), se face de către echipele de asistenţa tehnica ale acestor proiecte, în colaborare cu Agentia Naţionala a Functionarilor Publici, Institutul Naţional de Administratie şi cu Unitatea Centrala pentru Reforma Administraţiei Publice.
 + 
Articolul 21(1) Absolventii programelor de formare organizate cu asistenţa Proiectului PHARE RO 0106.03, componentele "Stagiari 2003-2004" şi "Cursanti 2003-005", sunt considerati ca facand parte din categoriile prevăzute la art. 8 alin. (1) şi beneficiaza de drepturile banesti prevăzute pe perioada formarii.(2) Prin excepţie de la prevederile art. 3 alin. (4), pe durata derularii proiectelor din domeniul administraţiei publice, finantate prin programul PHARE, din Comisie vor putea sa faca parte şi experti din state membre ale Uniunii Europene, propusi de către echipele de asistenţa tehnica ale proiectelor PHARE, prevăzute la art. 20 alin. (2).(3) Prin excepţie, absolventii proiectului prevăzut la alin. (1), componenta "Stagiari 2003-2004", pot fi numiti ca manageri publici după maximum un an de la evaluarea finala.(4) Absolventii proiectului prevăzut la alin. (1), componentele "Stagiari 2003-2004" şi "Cursanti 2003-2005", selectati, sunt numiti pe posturile de manager public potrivit prevederilor prezentei ordonante de urgenta, cu condiţia sa fi semnat angajamentul prevăzut la art. 7 alin. (2), beneficiind de drepturile corespunzătoare din prima zi în care ocupa pozitia de manager public.––––-Alin. (2) al art. 21 a fost modificat prin pct. 3 al art. unic din LEGEA nr. 452 din 1 noiembrie 2004 publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 1.034 din 9 noiembrie 2004.
 + 
Articolul 22(1) Dispozitiile prezentei ordonante de urgenta se completeaza în mod corespunzător cu prevederile Legii nr. 188/1999, republicată.(2) În termen de 60 de zile*) de la data intrarii în vigoare a prezentei ordonante de urgenta se aproba, prin hotărâre a Guvernului, la propunerea Ministerului Administraţiei şi Internelor, normele metodologice de aplicare a acesteia, prin care se stabilesc:a) mecanismul de gestionare a functiei publice de manager public: procesul de selecţie, evaluare, numire, plasare, transfer, promovare;b) atribuţiile indeplinite de autorităţile şi instituţiile publice, precum şi de structurile care aplica prevederile prezentei ordonante de urgenta şi modalitatile de colaborare dintre acestea;c) modalitatile de pierdere a statutului de manager public;d) cazurile de intrerupere a programelor de formare;e) atribuţiile şi responsabilitatile specifice minimale ale managerilor publici;f) modalitatile de creare a functiilor publice de manager public;g) nivelul bursei şi mecanismele de remunerare ale stagiarilor şi cursantilor.–––––-*) NOTA CTCE SA Piatra Neamt:Termenul prevăzut la art. 22 alin. (2) a fost prorogat cu 60 de zile calculate de la data intrarii în vigoare a ORDONANTEI DE URGENTA nr. 6 din 10 februarie 2005 publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 149 din 18 februarie 2005, conform art. II din acest act normativ.
 + 
Articolul 23Numărul functiilor publice de manager public nu se ia în calcul la stabilirea procentului de 12% prevăzut de lege pentru functiile publice corespunzătoare categoriei inaltilor functionari publici şi categoriei functionarilor publici de conducere.PRIM-MINISTRUADRIAN NASTASEContrasemnează:────────────────p. Ministrul de stat,ministrul administraţiei şi internelor,Nicolae Berechet,secretar de statMinistrul delegat pentruadministratia publică,Gabriel OpreaMinistrul finanţelor publice,Mihai Nicolae TanasescuBucureşti, 25 iunie 2004.Nr. 56.
 + 
Anexa Sporurile salariale corespunzătoare gradelor de managerpublic echivalente functiilor publicede conducere (% din salariul de baza)───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────                                                             Spor de manager                                                             public (procent)                                                          ─────────────────────Functia publică Gradul Functia Manager Manager Manager                                 echivalenta public public public                                                        treapta treapta treapta                                                           1 2 3─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────── Manager public General Director general 60% 55% 25%                                adjunct Manager public Superior Director 60% 55% 25% Manager public Principal Director adjunct 60% 55% 25% Manager public Special Sef serviciu 60% 55% 25% Manager public Asistent Sef birou 60% 55% 25%───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────     Sporurile salariale corespunzătoare functiilor publice din     categoria inaltilor functionari publici cu statut de manager              public (% din salariul de baza)───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────    Functia publică Statutul Spor de manager public                                                        (procent)─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────── Secretar general Manager public 50% Secretar general adjunct Manager public 50% Director general Manager public 60%───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────________________

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x