Având în vedere:– importanța deosebită a fondurilor structurale în ansamblul economiei naționale, precum și efectele negative asupra potențialului de dezvoltare a economiei naționale generate de un nivel redus al absorbției fondurilor structurale, … – Acordul de parteneriat cu România pentru perioada de programare financiară 2014-2020, aprobat prin Decizia Comisiei Europene nr. C (2014) 5.515 din 6 august 2014, denumit în continuare Acordul de parteneriat, stabilește condiționalitățile orizontale ex-ante care trebuie îndeplinite de Guvernul României în legătură cu utilizarea fondurilor structurale aferente perioadei de programare financiară 2014-2020, fonduri structurale în valoare de aproximativ 43 miliarde de euro; … – importanța domeniului achizițiilor publice, reflectată în condiționalitățile ex-ante stabilite prin Acordul de parteneriat, precum și faptul că una dintre aceste condiționalități vizează înființarea unei unități de achiziții centralizate prin intermediul căreia autoritățile contractante care acționează la nivel central achiziționează anumite categorii de produse și servicii; … – înființarea unei unități de achiziții centralizate prin intermediul căreia autoritățile contractante care acționează la nivel central achiziționează anumite categorii de produse și servicii este prevăzută ca direcție de acțiune în Strategia națională în domeniul achizițiilor publice, aprobată prin Hotărârea Guvernului nr. 901/2015 privind aprobarea Strategiei naționale în domeniul achizițiilor publice; … – înființarea unității de achiziții centralizate era prevăzută a fi realizată până la data de 31 decembrie 2016, precum și solicitările Comisiei Europene privind înființarea și operaționalizarea unității de achiziții centralizate, pentru acest aspect fiind necesară adoptarea unor măsuri de ordin legislativ; … – prevederile art. 19 din Regulamentul (UE) nr. 1.303/2013 al Parlamentului European și al Consiliului din 17 decembrie 2013 de stabilire a unor dispoziții comune privind Fondul european de dezvoltare regională, Fondul social european, Fondul de coeziune, Fondul european agricol pentru dezvoltare rurală și Fondul european pentru pescuit și afaceri maritime, precum și de stabilire a unor dispoziții generale privind Fondul european de dezvoltare regională, Fondul social european, Fondul de coeziune și Fondul european pentru pescuit și afaceri maritime și de abrogare a Regulamentului (CE) nr. 1.083/2006 al Consiliului; … – prevederile Regulamentului (UE) nr. 1.299/2013 al Parlamentului European și al Consiliului din 17 decembrie 2013 privind dispoziții specifice pentru sprijinul din partea Fondului european de dezvoltare regională pentru obiectivul de cooperare teritorială europeană, Regulamentului (CE) nr. 1.080/2006 al Parlamentului European și al Consiliului din 5 iulie 2006 privind Fondul European de Dezvoltare Regională și de abrogare a Regulamentului (CE) nr. 1.783/1999, Regulamentului (UE) nr. 232/2014 al Parlamentului European și al Consiliului din 11 martie 2014 de instituire a unui instrument european de vecinătate, Regulamentului de punere în aplicare (UE) nr. 897/2014 al Comisiei din 18 august 2014 de stabilire a unor dispoziții specifice privind punerea în aplicare a programelor de cooperare transfrontalieră finanțate în temeiul Regulamentului (UE) nr. 232/2014 al Parlamentului European și al Consiliului de instituire a unui instrument european de vecinătate, precum și prevederile Regulamentului (UE) nr. 231/2014 al Parlamentului European și al Consiliului din 11 martie 2014 de instituire a unui instrument de asistență pentru preaderare (IPA II); … – absorbția fondurilor structurale conform Acordului de parteneriat, în valoare de aproximativ 43 de miliarde de euro, reprezintă un interes public prioritar, dată fiind importanța acestora în ansamblul economiei naționale și efectele absorbției fondurilor structurale asupra potențialului de dezvoltare a economiei naționale; … – nerespectarea prevederilor Acordului de parteneriat, prin neîndeplinirea condiționalităților ex-ante prevăzute în cuprinsul său, inclusiv în ceea ce privește dezvoltarea și implementarea Strategiei naționale de achiziții publice, aprobată prin Hotărârea Guvernului nr. 901/2015, poate conduce la afectarea finanțării din fonduri structurale în cadrul programelor europene finanțate din fonduri europene alocate în exercițiul financiar 2014-2020 a unor proiecte de interes public și la corecții financiare, fiind astfel afectată în mod semnificativ îndeplinirea obiectivelor de absorbție a fondurilor structurale, cu impact deosebit asupra dezvoltării economiei naționale; … ținând cont de faptul că, în prezent, contrar prevederilor Acordului de parteneriat, nu este înființată o unitate de achiziții centralizate prin intermediul căreia autoritățile contractante care acționează la nivel central achiziționează anumite categorii de produse și servicii, situație care poate duce la consecințele menționate în paragraful anterior, prezentând astfel caracter de situație extraordinară și care, pentru a evita o atingere gravă și iminentă a interesului public legat de absorbția fondurilor structurale, trebuie soluționată în cel mai scurt timp posibil prin emiterea în condiții de urgență a actului normativ primar necesar pentru înființarea unității de achiziții centralizate,în considerarea faptului că aspectele sus-menționate vizează interesul general public și constituie situații extraordinare a căror reglementare nu poate fi amânată,în temeiul art. 115 alin. (4) din Constituția României, republicată,Guvernul României adoptă prezenta ordonanță de urgență. +
Capitolul IDispoziții generale +
Articolul 1(1)Se înființează Oficiul Național pentru Achiziții Centralizate ca unitate de achiziții centralizate în sensul prevederilor art. 3 alin. (1) lit. bbb) din Legea nr. 98/2016 privind achizițiile publice, cu modificările și completările ulterioare, denumit în continuare ONAC, cu sediul în municipiul București.(2)ONAC este instituție publică cu personalitate juridică, în subordinea Ministerului Finanțelor Publice, finanțată integral de la bugetul de stat prin bugetul Ministerului Finanțelor Publice. +
Articolul 2(1)În înțelesul prezentei ordonanțe de urgență, termenii și expresiile de mai jos au următoarele semnificații:a)acord-cadru centralizat – acordul-cadru prevăzut la art. 3 alin. (1) lit. c) din Legea nr. 98/2016, cu modificările și completările ulterioare, încheiat de ONAC în numele și pentru utilizatori, având ca obiect produse și servicii achiziționate în sistem centralizat; … b)autoritate contractantă – entitatea prevăzută la art. 4 din Legea nr. 98/2016, cu modificările și completările ulterioare; … b^1)entități din cadrul SNAMUPAC – entități din cadrul sistemului național de asistență medicală de urgență și de prim ajutor calificat, denumit în continuare SNAMUPAC, astfel cum sunt definite la art. 92 alin. (1) lit. m), t), u) și v) din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătății, republicată, cu modificările și completările ulterioare;(la 12-03-2024,
Alineatul (1) , Articolul 2 , Capitolul I a fost completat de Punctul 1. , Articolul I din ORDONANȚA DE URGENȚĂ nr. 20 din 7 martie 2024, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 206 din 12 martie 2024
)
… c)instituție centrală – autoritate contractantă înființată și organizată ca autoritate și/sau instituție publică centrală; … d)procedură de atribuire centralizată – procedură de atribuire a acordurilor-cadru centralizate, organizate de ONAC, precum și administrarea de către ONAC a unui sistem dinamic de achiziții având ca obiect produse și servicii achiziționate în sistem centralizat; … e)produs și/sau serviciu achiziționate în sistem centralizat – produsele și/sau serviciile stabilite prin norme metodologice, care fac obiectul acordurilor-cadru încheiate de ONAC în numele și pentru utilizatori sau al unui sistem dinamic de achiziții administrat de ONAC în numele și pentru utilizatori; … e^1)produse necesare activității SNAMUPAC – produsele medicale utilizate de către entitățile din cadrul SNAMUPAC, care urmează a fi stabilite prin lista detaliată a produselor necesare activității SNAMUPAC, prevăzută la art. 8 alin. (9);(la 12-03-2024,
Alineatul (1) , Articolul 2 , Capitolul I a fost completat de Punctul 2. , Articolul I din ORDONANȚA DE URGENȚĂ nr. 20 din 7 martie 2024, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 206 din 12 martie 2024
)
… f)utilizator – utilizator principal sau secundar; … g)utilizator principal – autoritatea contractantă care este instituție centrală, organism de drept public care funcționează în subordinea, în coordonarea sau sub autoritatea instituției centrale ori în asociere de instituții care cuprinde cel puțin o instituție centrală sau un organism de drept public care funcționează în subordinea, în coordonarea sau sub autoritatea instituțiilor centrale; … h)utilizator secundar – orice autoritate contractantă care nu este utilizator principal, inclusiv entitățile care au calitatea de autorități contractante conform legislației unui alt stat membru al Uniunii Europene. … (2)Definițiile prevăzute la alin. (1) se completează cu definițiile din Legea nr. 98/2016, cu modificările și completările ulterioare, precum și cu cele din Legea nr. 101/2016 privind remediile și căile de atac în materie de atribuire a contractelor de achiziție publică, a contractelor sectoriale și a contractelor de concesiune de lucrări și concesiune de servicii, precum și pentru organizarea și funcționarea Consiliului Național de Soluționare a Contestațiilor, cu modificările și completările ulterioare. +
Capitolul IIRolul, obiectivele și atribuțiile ONAC +
Articolul 3(1)ONAC este desemnată ca unitate de achiziții centralizate care furnizează următoarele activități în numele și pentru utilizatori:a)încheierea de acorduri-cadru; … b)administrarea de sisteme dinamice de achiziții. … (2)Acordurile-cadru și sistemele dinamice de achiziții prevăzute la alin. (1) au ca obiect exclusiv produsele și serviciile achiziționate în sistem centralizat.(3)În exercitarea atribuțiilor sale, ONAC acționează în numele și pentru utilizatori, exercită drepturile și îndeplinește obligațiile care revin acestora și asigură, în calitate de parte, reprezentarea în justiție a drepturilor și intereselor utilizatorilor.(4)ONAC desfășoară și activități de achiziție auxiliare exclusiv în legătură cu activitățile realizate de utilizatori având ca obiect produsele și serviciile achiziționate în sistem centralizat, în condițiile stabilite prin normele metodologice.(5)Utilizatorii încheie contracte subsecvente în baza acordurilor-cadru semnate de ONAC în nume propriu și pentru aceștia sau contracte de achiziții în cadrul sistemelor dinamice de achiziții gestionate de ONAC, în condițiile legii.(6)La solicitarea utilizatorilor, ONAC poate semna acorduri-cadru de lucrări. +
Articolul 3^1(1)Entitățile din cadrul SNAMUPAC realizează în mod centralizat, prin intermediul ONAC, în conformitate cu dispozițiile prezentei ordonanțe de urgență, exclusiv achizițiile produselor necesare activității SNAMUPAC. (2)În cazul entităților din cadrul SNAMUPAC fără personalitate juridică, obligația prevăzută la alin. (1) revine persoanelor juridice care realizează achizițiile pentru entitățile din cadrul SNAMUPAC fără personalitate juridică.(3)Dispozițiile alin. (1) nu se aplică:a)achizițiilor efectuate de către sau pentru unitățile sanitare din rețeaua Ministerului Apărării Naționale, a Serviciului Român de Informații și a Serviciului de Informații Externe; … b)achizițiilor efectuate de către entitățile din cadrul SNAMUPAC pentru achiziționarea altor produse decât cele care urmează a fi prevăzute în lista detaliată a produselor necesare activității SNAMUPAC, prevăzută la art. 8 alin. (9). … (4)ONAC pregătește și derulează proceduri de atribuire având ca obiect produsele necesare activității SNAMUPAC, în urma finalizării acestora fiind încheiate acorduri-cadru în numele și pentru entitățile din cadrul SNAMUPAC. În acest sens, ONAC desfășoară activități specifice în legătură cu organizarea procedurilor de atribuire centralizate, desfășurând consultări de piață și asigurându-se că sunt respectate prevederile legislației în domeniul achizițiilor publice.(la 12-03-2024,
Capitolul II a fost completat de Punctul 3. , Articolul I din ORDONANȚA DE URGENȚĂ nr. 20 din 7 martie 2024, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 206 din 12 martie 2024
)
+
Articolul 4ONAC are drept scop îndeplinirea următoarelor obiective principale:a)raționalizarea și optimizarea proceselor de achiziție la nivelul administrației publice, contribuind la creșterea eficienței activității personalului cu atribuții în domeniul achizițiilor publice; … b)agregarea cererii, prin utilizarea acordurilor-cadru sau a sistemelor dinamice de achiziții; … c)creșterea transparenței, prin digitalizarea modului de realizare a achizițiilor centralizate; … d)asigurarea conformității cu legislația în domeniul achizițiilor publice, crescând gradul de securitate juridică a utilizatorilor; … e)implementarea politicilor naționale și europene referitoare la promovarea aspectelor de sustenabilitate prin utilizarea criteriilor verzi și/sau sociale în cadrul achizițiilor centralizate pe care le derulează. … (la 12-03-2024,
Articolul 4 , Capitolul II a fost modificat de Punctul 4. , Articolul I din ORDONANȚA DE URGENȚĂ nr. 20 din 7 martie 2024, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 206 din 12 martie 2024
)
+
Articolul 5(1)ONAC are următoarele atribuții principale:a)colectarea necesităților utilizatorilor în legătură cu produsele și serviciile achiziționate în sistem centralizat; … b)stabilirea programului anual al achizițiilor publice pentru produsele si serviciile achiziționate în sistem centralizat; … c)organizarea procedurilor de atribuire centralizate și încheierea acordurilor-cadru centralizate; … d)punerea la dispoziția utilizatorilor a acordurilor-cadru centralizate; … e)monitorizarea acordurilor-cadru centralizate, precum și exercitarea drepturilor și îndeplinirea obligațiilor utilizatorilor rezultate din acestea în situațiile prevăzute de normele metodologice de aplicare a prezentei ordonanțe de urgență; … f)participarea în calitate de parte în cadrul procedurilor administrativ-jurisdicționale sau în fața instanțelor de judecată în legătură cu actele sale emise în exercitarea atribuțiilor sale; … g)furnizarea de activități de achiziție auxiliare. … (2)În exercitarea atribuțiilor sale, ONAC urmărește în mod permanent realizarea obiectivelor prevăzute la art. 4, având un rol activ în relația cu utilizatorii, conform normelor metodologice de aplicare a prezentei ordonanțe de urgență. +
Capitolul IIIRaporturile dintre utilizatori și ONAC +
Secţiunea 1Obligațiile utilizatorilor și ale ONAC +
Articolul 6(1)Utilizatorii principali au obligația de a achiziționa produsele și serviciile în sistem centralizat de către ONAC prin una dintre următoarele modalități:a)prin utilizarea acordurilor-cadru centralizate încheiate de ONAC potrivit dispozițiilor Legii nr. 98/2016, cu modificările și completările ulterioare; … b)prin utilizarea sistemelor dinamice de achiziții administrate de către ONAC în numele și pentru utilizatori, potrivit dispozițiilor Legii nr. 98/2016, cu modificările și completările ulterioare. … (2)Prin excepție de la prevederile alin. (1), utilizatorii principali au dreptul de a achiziționa produsele și serviciile prevăzute la respectivul alineat fără utilizarea sistemului centralizat doar în cazul în care, la momentul inițierii achiziției, niciunul dintre instrumentele prevăzute la alineatul anterior nu poate fi utilizat, iar această situație a fost confirmată în scris de către ONAC în termen de 5 zile lucrătoare de la solicitarea utilizatorului.(3)În situațiile în care, în urma aplicării dispozițiilor alin. (2), utilizatorii principali încheie în nume propriu acorduri-cadru/contracte de achiziție publică având ca obiect produse și servicii achiziționate în sistem centralizat, aceștia execută contractele de achiziție publică sau acordurile-cadru respective până la încetarea obligațiilor care decurg din acestea.(4)Prin excepție de la prevederile alin. (1), utilizatorii principali nu au obligația de a realiza achizițiile de produse și servicii achiziționate în sistem centralizat în una dintre modalitățile prevăzute la alin. (1) în cazul în care realizează aceste achiziții prin intermediul unei alte unități de achiziții centralizate dintr-un alt stat membru al Uniunii Europene, potrivit prevederilor art. 46 alin. (1) din Legea nr. 98/2016, cu modificările și completările ulterioare.(la 12-03-2024,
Alineatul (4) , Articolul 6 , Sectiunea 1 , Capitolul III a fost modificat de Punctul 5. , Articolul I din ORDONANȚA DE URGENȚĂ nr. 20 din 7 martie 2024, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 206 din 12 martie 2024
)
(5)Utilizatorii secundari au dreptul de a achiziționa produsele și serviciile achiziționate în sistem centralizat de către ONAC.(6)Prevederile referitoare la realizarea achizițiilor centralizate care intră în atribuțiile ONAC în ceea ce privește produsele necesare activității SNAMUPAC se aplică entităților din cadrul SNAMUPAC, indiferent de calitatea acestora de utilizator principal sau utilizator secundar. Obligațiile prevăzute de prezenta ordonanță de urgență pentru utilizatorii principali se aplică, în mod corespunzător, entităților din cadrul SNAMUPAC în ceea ce privește achizițiile produselor necesare activității SNAMUPAC. (la 12-03-2024,
Articolul 6 , Sectiunea 1 , Capitolul III a fost completat de Punctul 6. , Articolul I din ORDONANȚA DE URGENȚĂ nr. 20 din 7 martie 2024, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 206 din 12 martie 2024
)
(7)Unitățile sanitare publice care achiziționează centralizat, prin ONAC, produsele destinate entităților din cadrul SNAMUPAC fără personalitate juridică pe care le au în subordine/coordonare au dreptul de a se înscrie în respectivele achiziții centralizate și cu cantități de produse aferente necesităților proprii, în măsura în care consideră că specificațiile tehnice ale produselor necesare activității SNAMUPAC satisfac, de o manieră corespunzătoare, necesitățile în cauză.(la 12-03-2024,
Articolul 6 , Sectiunea 1 , Capitolul III a fost completat de Punctul 6. , Articolul I din ORDONANȚA DE URGENȚĂ nr. 20 din 7 martie 2024, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 206 din 12 martie 2024
)
+
Articolul 7(1)Utilizatorii principali au obligația de a contribui la realizarea activităților desfășurate de ONAC prin îndeplinirea obligațiilor ce le revin potrivit prevederilor prezentei ordonanțe de urgență.(2)În vederea exercitării atribuțiilor sale, ONAC are dreptul de a solicita date și informații utilizatorilor, iar utilizatorii principali au obligația să pună la dispoziția ONAC datele și informațiile solicitate în termen de 20 de zile de la primirea solicitării. +
Articolul 8(1)În vederea desfășurării activităților sale în legătură cu organizarea procedurilor de atribuire centralizate, ONAC solicită utilizatorilor transmiterea necesităților de produse și servicii achiziționate în sistem centralizat, iar utilizatorii principali au obligația de a transmite ONAC datele și informațiile solicitate, în termenul stabilit în solicitare, care poate fi de maximum 30 de zile de la primirea acesteia.(la 12-03-2024,
Alineatul (1) , Articolul 8 , Sectiunea 1 , Capitolul III a fost modificat de Punctul 7. , Articolul I din ORDONANȚA DE URGENȚĂ nr. 20 din 7 martie 2024, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 206 din 12 martie 2024
)
(1^1)În vederea desfășurării activităților sale în legătură cu organizarea procedurilor de atribuire centralizate pentru produsele prevăzute la art. 2 alin. (1) lit. e^1), ONAC solicită Departamentului pentru Situații de Urgență din cadrul Ministerului Afacerilor Interne și Ministerului Sănătății centralizatorul necesităților, precum și orice alte date și informații necesare în legătură cu acestea.(la 12-03-2024,
Articolul 8 , Sectiunea 1 , Capitolul III a fost completat de Punctul 8. , Articolul I din ORDONANȚA DE URGENȚĂ nr. 20 din 7 martie 2024, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 206 din 12 martie 2024
)
(1^2)Ministerul Sănătății coordonează activitatea de centralizare a necesităților de produse și solicită datele și informațiile necesare persoanelor juridice prevăzute la art. 3^1 alin. (2). Persoanele juridice prevăzute la art. 3^1 alin. (2) au obligația de a transmite Ministerului Sănătății datele și informațiile solicitate, în termenul și în condițiile prevăzute în cuprinsul solicitării.(la 12-03-2024,
Articolul 8 , Sectiunea 1 , Capitolul III a fost completat de Punctul 8. , Articolul I din ORDONANȚA DE URGENȚĂ nr. 20 din 7 martie 2024, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 206 din 12 martie 2024
)
(1^3)Ministerul Sănătății și Ministerul Afacerilor Interne, prin Departamentul pentru Situații de Urgență, coordonează activitatea de centralizare a necesităților de produse și solicită datele și informațiile necesare entităților din cadrul SNAMUPAC. Entitățile din cadrul SNAMUPAC au obligația de a transmite Departamentului pentru Situații de Urgență din cadrul Ministerului Afacerilor Interne datele și informațiile solicitate, în termenul și în condițiile prevăzute în cuprinsul solicitării.(la 12-03-2024,
Articolul 8 , Sectiunea 1 , Capitolul III a fost completat de Punctul 8. , Articolul I din ORDONANȚA DE URGENȚĂ nr. 20 din 7 martie 2024, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 206 din 12 martie 2024
)
(2)Responsabilitatea cu privire la necesități, precum si cu privire la datele transmise potrivit alin. (1) revine utilizatorilor.(3)În cazul în care utilizatorii principali nu răspund solicitărilor adresate de ONAC în conformitate cu alin. (1), precum și în situația utilizatorilor secundari, ONAC are dreptul de a estima, în mod independent, cantitățile care vor face obiectul procedurii de atribuire centralizate, cu excepția situației în care se achiziționează produsele care urmează a fi prevăzute în lista menționată la alin. (9).(la 12-03-2024,
Articolul 8 , Sectiunea 1 , Capitolul III a fost completat de Punctul 9. , Articolul I din ORDONANȚA DE URGENȚĂ nr. 20 din 7 martie 2024, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 206 din 12 martie 2024
)
(4)Estimarea prevăzută la alin. (3) se realizează pe baza consumurilor istorice ale utilizatorilor și/sau a datelor disponibile la nivelul administrației publice centrale la care ONAC are acces.(la 12-03-2024,
Articolul 8 , Sectiunea 1 , Capitolul III a fost completat de Punctul 9. , Articolul I din ORDONANȚA DE URGENȚĂ nr. 20 din 7 martie 2024, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 206 din 12 martie 2024
)
(5)ONAC are dreptul de a ajusta cantitățile determinate în conformitate cu alin. (4) cu un procent care se stabilește de la caz la caz, prin ordin al președintelui ONAC, în funcție de specificul sectorului de activitate în care se încadrează obiectul procedurii de achiziție centralizată și de experiența acumulată de ONAC în implementarea acordurilor-cadru/sistemelor dinamice de achiziții încheiate. ONAC poate proceda la agregarea necesităților utilizatorilor prevăzuți la alin. (3), în conformitate cu prevederile art. 4 lit. b).(la 12-03-2024,
Articolul 8 , Sectiunea 1 , Capitolul III a fost completat de Punctul 9. , Articolul I din ORDONANȚA DE URGENȚĂ nr. 20 din 7 martie 2024, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 206 din 12 martie 2024
)
(6)În situația prevăzută la alin. (3), ONAC identifică utilizatorii pe baza informațiilor înscrise în Registrul utilizatorilor prevăzut la art. 9.(la 12-03-2024,
Articolul 8 , Sectiunea 1 , Capitolul III a fost completat de Punctul 9. , Articolul I din ORDONANȚA DE URGENȚĂ nr. 20 din 7 martie 2024, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 206 din 12 martie 2024
)
(7)Centralizarea necesităților, respectiv estimarea și ajustarea cantităților, alături de specificațiile tehnice ale produselor necesare activității entităților din cadrul SNAMUPAC, care urmează a fi stabilite prin lista detaliată a produselor necesare activității SNAMUPAC, prevăzută la alin. (9), se realizează, respectiv se elaborează de către Departamentul pentru Situații de Urgență din cadrul Ministerului Afacerilor Interne și Ministerul Sănătății. În cazul în care sunt aplicabile prevederile art. 6 alin. (7), necesitățile centralizate includ și cantitățile suplimentare de produse care sunt destinate satisfacerii necesităților proprii ale persoanelor juridice prevăzute la art. 3^1 alin. (2), în acest sens Ministerul Sănătății având dreptul de a estima respectivele cantități în mod similar cu cel prevăzut la alin. (4).(la 12-03-2024,
Articolul 8 , Sectiunea 1 , Capitolul III a fost completat de Punctul 9. , Articolul I din ORDONANȚA DE URGENȚĂ nr. 20 din 7 martie 2024, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 206 din 12 martie 2024
)
(8)Ministerul Afacerilor Interne, prin Departamentul pentru Situații de Urgență, și Ministerul Sănătății, prin structurile proprii de specialitate, pun la dispoziția ONAC, la solicitarea acestuia, necesitățile centralizate, specificațiile tehnice, valoarea estimată pe fiecare produs în parte și specialiștii care vor acorda suport tehnic pe toată perioada de organizare și derulare a procedurilor de achiziții centralizate, precum și persoanele care vor face parte din comisiile de evaluare.(la 12-03-2024,
Articolul 8 , Sectiunea 1 , Capitolul III a fost completat de Punctul 9. , Articolul I din ORDONANȚA DE URGENȚĂ nr. 20 din 7 martie 2024, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 206 din 12 martie 2024
)
(9)Lista detaliată a produselor necesare activității SNAMUPAC, care vor face obiectul achizițiilor centralizate de către ONAC, se aprobă prin ordin comun al ministrului sănătății, al ministrului afacerilor interne și al președintelui ONAC, la propunerea înaintată de Departamentul pentru Situații de Urgență.(la 12-03-2024,
Articolul 8 , Sectiunea 1 , Capitolul III a fost completat de Punctul 9. , Articolul I din ORDONANȚA DE URGENȚĂ nr. 20 din 7 martie 2024, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 206 din 12 martie 2024
)
Notă …
Articolul II din HOTĂRÂREA nr. 688 din 21 iunie 2024, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 589 din 25 iunie 2024, prevede:
(1) Pentru anul 2024, Ministerul Afacerilor Interne – Departamentul pentru Situații de Urgență, denumit în continuare MAI-DSU, întocmește, cu sprijinul Oficiului Național pentru Achiziții Centralizate, denumit în continuare ONAC, în termen de 10 zile lucrătoare de la data publicării în Monitorul Oficial al României, Partea I, a ordinului comun al ministrului sănătății, ministrului afacerilor interne și președintelui Oficiului Național pentru Achiziții Centralizate privind aprobarea listei de produse prevăzute la art. 8 alin. (9) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 46/2018 privind înființarea, organizarea și funcționarea Oficiului Național pentru Achiziții Centralizate, cu modificările și completările ulterioare, denumită în continuare ordonanța de urgență, o propunere de program al achizițiilor publice de produse destinate sistemului național de asistență medicală de urgență și de prim ajutor calificat, denumit în continuare SNAMUPAC, pentru anul în curs. Propunerea de program al achizițiilor publice de produse destinate SNAMUPAC conține informațiile prevăzute la art. 12 alin. (5) din Normele metodologice de aplicare a prevederilor referitoare la atribuirea contractului de achiziție publică/acordului-cadru din Legea nr. 98/2016 privind achizițiile publice, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 395/2016, cu modificările și completările ulterioare, alături de resursele care sunt necesare pentru organizarea și desfășurarea fiecărei proceduri de atribuire. În ceea ce privește informațiile privind valoarea estimată, MAI-DSU precizează valoarea aferentă fiecărui produs în parte, valoarea totală rezultând în urma centralizării necesităților și agregării acestora.
(2) Proiectul programului achizițiilor publice de produse destinate SNAMUPAC prevăzut la alin. (1) este transmis de MAI-DSU, spre avizare, către Ministerul Sănătății, denumit în continuare MS. Netransmiterea avizului sau a refuzului motivat în termen de 5 zile lucrătoare de la momentul transmiterii echivalează cu acceptarea tacită de către MS a proiectului de program al achizițiilor publice de produse destinate SNAMUPAC pentru anul 2024. Forma finală a acestuia se stabilește ținând cont de:a) gradul de prioritate asociat produselor destinate SNAMUPAC înscrise în lista detaliată prevăzută la art. 8 alin. (9) din ordonanța de urgență;b) sursele de finanțare care pot fi disponibilizate pentru realizarea fiecărei achiziții;c) resursele profesionale existente la nivelul ONAC, MS și MAI-DSU pentru organizarea și derularea procedurilor de atribuire;d) gradul de complexitate asociat obiectului fiecărei achiziții, prin acesta înțelegându-se nivelul de dificultate aferent elaborării specificațiilor tehnice prin care este descrisă necesitatea beneficiarilor, precum și pentru standardizarea respectivelor specificații, astfel încât să răspundă necesităților tuturor utilizatorilor SNAMUPAC.
(3) Programul achizițiilor publice de produse destinate SNAMUPAC se aprobă de președintele ONAC, cu luarea în considerare a propunerii de proiect de program al achizițiilor publice de produse destinate SNAMUPAC pentru anul 2024, elaborată și, respectiv, avizată de MAI-DSU și MS.
(4) Programul achizițiilor publice de produse destinate SNAMUPAC pentru anul 2024 se poate revizui de către ONAC, la propunerea motivată a oricăreia dintre cele 3 părți implicate, respectiv MAI-DSU, MS și ONAC, în funcție de eventuale modificări ale elementelor descrise la alin. (2), de rezultatele procesului de centralizare și agregare a necesităților, precum și pe baza informațiilor colectate de ONAC în procesul de cercetare și consultare a pieței.(10)Condițiile și procedura de realizare a activităților prevăzute la alin. (7) și (8) se stabilesc pe baza unui protocol de colaborare încheiat între Ministerul Afacerilor Interne, prin Departamentul pentru Situații de Urgență, și Ministerul Sănătății.(la 12-03-2024,
Articolul 8 , Sectiunea 1 , Capitolul III a fost completat de Punctul 9. , Articolul I din ORDONANȚA DE URGENȚĂ nr. 20 din 7 martie 2024, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 206 din 12 martie 2024
)
Notă …
Art. II din din ORDONANȚA DE URGENȚĂ nr. 20 din 7 martie 2024, publicată în Monitorul Oficial nr. 206 din 12 martie 2024, prevede:
(1) În termen de 30 de zile de la intrarea în vigoare a prezentei ordonanțe de urgență se aprobă lista detaliată prevăzută la art. 8 alin. (9) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 46/2018 privind înființarea, organizarea și funcționarea Oficiului Național pentru Achiziții Centralizate, cu modificările și completările aduse prin prezenta ordonanță de urgență.
(2) Ordinul comun prevăzut la art. 8 alin. (9) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 46/2018 privind înființarea, organizarea și funcționarea Oficiului Național pentru Achiziții Centralizate, cu modificările și completările aduse prin prezenta ordonanță de urgență, cuprinzând lista detaliată a produselor necesare activității Sistemului național de asistență medicală de urgență și de prim ajutor calificat, se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
(3) În termen de 30 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei ordonanțe de urgență se aprobă prin hotărâre a Guvernului, la propunerea Ministerului Finanțelor, Ministerului Sănătății și a Ministerului Afacerilor Interne, modificarea și completarea Hotărârii Guvernului nr. 119/2019 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 46/2018 privind înființarea, organizarea și funcționarea Oficiului Național pentru Achiziții Centralizate și pentru modificarea anexei nr. 1 la Hotărârea Guvernului nr. 502/2018.
(4) Prin derogare de la prevederile art. XVII alin. (7) din Legea nr. 296/2023 privind unele măsuri fiscal-bugetare pentru asigurarea sustenabilității financiare a României pe termen lung, cu modificările și completările ulterioare, se aprobă prin hotărâre a Guvernului modificarea Hotărârii Guvernului nr. 502/2018 privind organizarea și funcționarea Oficiului Național pentru Achiziții Centralizate și pentru modificarea și completarea unor acte normative, cu modificările ulterioare, în sensul suplimentării cu 25 de posturi a numărului maxim de posturi prevăzut la art. 4 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 502/2018, cu modificările ulterioare, începând cu data de 1.07.2024.
(5) În termen de 30 de zile de la aprobarea ordinului prevăzut la alin. (1), Oficiul Național pentru Achiziții Centralizate (ONAC), împreună cu Ministerul Sănătății și Departamentul pentru Situații de Urgență din cadrul Ministerului Afacerilor Interne, va realiza o planificare a inițierii procedurilor de achiziție publică în sistem centralizat a produselor medicale.
(6) Ulterior intrării în vigoare a hotărârilor Guvernului prevăzute la alin. (3) și (4) și publicării ordinului comun prevăzut la alin. (2), produsele necesare activității din cadrul Sistemului național de asistență medicală de urgență și de prim ajutor calificat, care urmează a fi prevăzute în lista detaliată a produselor necesare activității din cadrul Sistemului național de asistență medicală de urgență și de prim ajutor calificat, prevăzută la art. 8 alin. (9) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 46/2018, cu modificările și completările aduse prin prezenta ordonanță de urgență, vor putea fi achiziționate doar în sistem centralizat, prin intermediul ONAC.
(7) Achizițiile publice inițiate și derulate de entitățile din cadrul Sistemului național de asistență medicală de urgență și de prim ajutor calificat, denumit în continuare SNAMUPAC, sau de către unitățile sanitare publice care au în structură unități de primiri urgențe/compartimente de primiri urgențe, până la data îndeplinirii condițiilor prevăzute la alin. (6), vor fi finalizate la nivelul acestora.
(8) În termen de 30 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei ordonanțe de urgență, ministrul sănătății stabilește prin ordin criterii de performanță a activității managerului spitalului public cu privire la înscrierea spitalului public în achizițiile centralizate derulate de ONAC pentru produsele care urmează a fi înscrise în lista detaliată a produselor necesare activității din cadrul Sistemului național de asistență medicală de urgență și de prim ajutor calificat, prevăzută la art. 8 alin. (9) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 46/2018, cu modificările și completările aduse prin prezenta ordonanță de urgență.
(9) Entitățile din cadrul SNAMUPAC au dreptul de a achiziționa, în condițiile legislației în domeniul achizițiilor publice, ca o măsură de acoperire a unor necesități aferente activității curente, produse dintre cele care urmează a fi înscrise în lista detaliată a produselor necesare activității din cadrul Sistemului național de asistență medicală de urgență și de prim ajutor calificat, prevăzută la art. 8 alin. (9) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 46/2018, cu modificările și completările aduse prin prezenta ordonanță de urgență, până la momentul în care ONAC pune la dispoziția respectivelor entități acordurile-cadru centralizate. +
Secţiunea a 2-aRegistrul utilizatorilor +
Articolul 9(1)În vederea realizării unei evidențe unitare a utilizatorilor, ONAC înființează și menține un registru complet al utilizatorilor, denumit în continuare Registrul, organizat sub forma unei baze de date electronice disponibile pe pagina de internet a ONAC.(2)Registrul va conține datele de identificare ale tuturor utilizatorilor, inclusiv datele de contact ale persoanelor desemnate de fiecare utilizator ca responsabilă pentru comunicarea cu ONAC, care sunt deținute/prelucrate cu protejarea drepturilor și libertăților fundamentale ale personalelor fizice, în special a dreptului la viață intimă, familiară și privată.(3)Fiecare utilizator principal are obligația, până la data de 1 noiembrie 2018, să solicite ONAC înregistrarea în Registru.(4)Utilizatorii secundari au dreptul ca, în orice moment, să solicite ONAC înregistrarea în Registru.(5)Utilizatorii au obligația de a solicita ONAC înregistrarea în Registru a modificărilor survenite în legătură cu datele de identificare ale acestora, în termen de 10 zile de la apariția modificării.(5^1)ONAC gestionează, organizează, corectează și completează informațiile din Registru, pe baza datelor disponibile pe paginile de internet oficiale ale utilizatorilor sau ale altor instituții și autorități publice, cu informarea în mod corespunzător a utilizatorilor.(la 12-03-2024,
Articolul 9 , Sectiunea a 2-a , Capitolul III a fost completat de Punctul 10. , Articolul I din ORDONANȚA DE URGENȚĂ nr. 20 din 7 martie 2024, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 206 din 12 martie 2024
)
(5^2)În cazul în care se înființează noi instituții/entități, ca urmare a unor fuziuni, preluări, divizări sau reorganizări, acestea au obligația de a informa ONAC în termen de 10 zile de la data la care a intervenit modificarea.(la 12-03-2024,
Articolul 9 , Sectiunea a 2-a , Capitolul III a fost completat de Punctul 10. , Articolul I din ORDONANȚA DE URGENȚĂ nr. 20 din 7 martie 2024, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 206 din 12 martie 2024
)
(5^3)ONAC operează în Registru modificările prevăzute la alin. (5^2), în termen de 10 zile de la momentul în care a luat cunoștință sau a fost înștiințat de către utilizatori despre respectivele modificări, utilizatorii astfel înființați beneficiind, în raport cu ONAC, de toate drepturile și fiind ținuți de toate obligațiile utilizatorilor inițiali.(la 12-03-2024,
Articolul 9 , Sectiunea a 2-a , Capitolul III a fost completat de Punctul 10. , Articolul I din ORDONANȚA DE URGENȚĂ nr. 20 din 7 martie 2024, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 206 din 12 martie 2024
)
(6)ONAC furnizează activitățile de achiziții centralizate și activitățile de achiziții auxiliare exclusiv în beneficiul utilizatorilor înregistrați în Registru. Neînregistrarea în Registru nu exonerează utilizatorii principali de obligația prevăzută la art. 6 alin. (1) și nu dă dreptul acestora să aplice dispozițiile art. 6 alin. (2).(7)Prelucrarea datelor cu caracter personal colectate de către ONAC, în aplicarea prevederilor alin. (1)-(6), se realizează conform legislației naționale în vigoare. +
Articolul 9^1Monitorizarea acordurilor-cadru și a sistemelor dinamice de achiziții aferente produselor care urmează a fi înscrise în lista prevăzută la art. 8 alin. (9) și achiziționate în temeiul prezentei ordonanțe de urgență se realizează de către Departamentul pentru Situații de Urgență din cadrul Ministerului Afacerilor Interne și, după caz, de către Ministerul Sănătății, acestea din urmă punând la dispoziția ONAC date și informații în mod periodic și/sau la solicitarea ONAC.(la 12-03-2024,
Sectiunea a 2-a , Capitolul III a fost completată de Punctul 11. , Articolul I din ORDONANȚA DE URGENȚĂ nr. 20 din 7 martie 2024, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 206 din 12 martie 2024
)
+
Secţiunea a 3-aDispoziții referitoare la remediile și căile de atac în legătură cu procedurile de atribuire centralizate, acordurile-cadru centralizate și contractele de achiziție publică centralizate +
Articolul 10(1)Contestațiile împotriva actelor emise de ONAC în cadrul sau în legătură cu procedurile de atribuire centralizate, inclusiv cererile de suspendare a procedurilor de atribuire centralizate, se introduc în contradictoriu cu ONAC în calitate de emitent al actelor autorității contractante. ONAC are calitatea de parte în procesele și cererile privind acordarea despăgubirilor pentru repararea prejudiciilor cauzate în cadrul procedurilor de atribuire centralizate pentru încheierea acordurilor-cadru.(2)ONAC reprezintă utilizatorii, iar utilizatorii își exercită drepturile și obligațiile procesuale prin intermediul ONAC în cadrul următoarelor procese și cereri:a)procesele și cererile privind anularea sau constatarea nulității absolute a acordurilor-cadru centralizate, inclusiv a contractelor subsecvente încheiate de ONAC în temeiul acordurilor-cadru centralizate în nume propriu; … b)procesele și cererile privind executarea, rezoluțiunea, rezilierea sau denunțarea unilaterală a acordurilor-cadru centralizate. … (3)Hotărârile judecătorești pronunțate în legătură cu procesele și cererile prevăzute la alin. (2) produc efecte în mod direct față de ONAC. ONAC are dreptul de a pune în executare hotărârile judecătorești și, respectiv, obligația de a executa hotărârile judecătorești, inclusiv în ceea ce privește plata eventualelor sume de bani cu titlu de despăgubiri sau cu orice alt titlu, care se asigură din bugetul ONAC.(4)Contestațiile împotriva actelor autorității contractante emise de utilizatori în cadrul sau în legătură cu procedurile organizate de utilizatori pentru atribuirea contractelor subsecvente în temeiul acordurilor-cadru centralizate, inclusiv cererile de suspendare a procedurilor organizate de utilizatori, se introduc în contradictoriu cu utilizatorii în calitate de emitenți ai actelor autorității contractante. Utilizatorii au calitatea de parte în procesele și cererile privind acordarea despăgubirilor pentru repararea prejudiciilor cauzate în cadrul procedurilor organizate de utilizatori.(5)Utilizatorii au calitatea de parte și își exercită drepturile și obligațiile procesuale în mod direct în cadrul următoarelor procese și cereri:a)procesele și cererile privind executarea contractelor de achiziție publică centralizate în legătură cu drepturile și obligațiile utilizatorilor care rezultă din raporturile individuale constituite între fiecare utilizator și contractant, inclusiv cu privire la livrarea produselor sau prestarea serviciilor, recepția, facturarea și plata acestora și plata și încasarea de despăgubiri; … b)procesele și cererile privind anularea sau constatarea nulității absolute a contractelor subsecvente atribuite de utilizatori în temeiul acordurilor-cadru centralizate; … c)procesele și cererile privind executarea, rezoluțiunea, rezilierea sau denunțarea unilaterală a contractelor subsecvente încheiate în temeiul acordurilor-cadru centralizate. … (6)În cazul proceselor și cererilor prevăzute de prezentul articol, sunt aplicabile în mod corespunzător dispozițiile Legii nr. 134/2010 privind Codul de procedură civilă, republicată, cu modificările ulterioare, privind chemarea în garanție.(7)În vederea respectării dispozițiilor alin. (1)-(6) se aplică corespunzător prevederile Legii nr. 101/2016, cu modificările și completările ulterioare. +
Capitolul IVConducerea, organizarea și funcționarea ONAC +
Articolul 11(1)ONAC este condusă de un președinte cu rang de secretar de stat.(2)Președintele ONAC este numit prin decizie a primministrului României, în baza propunerii înaintate de către ministrul finanțelor publice.(3)În exercitarea prerogativelor ce îi revin, președintele ONAC emite ordine și instrucțiuni, în condițiile legii.(4)Persoana care ocupă funcția de președinte al ONAC trebuie să îndeplinească în mod cumulativ următoarele condiții:a)să dețină cetățenia română; … b)să cunoască limba română, scris și vorbit; … c)să aibă capacitate deplină de exercițiu; … d)să aibă o stare de sănătate corespunzătoare, atestată pe bază de examen medical de specialitate; … e)să aibă studii universitare de licență, respectiv studii superioare de lungă durată, absolvite cu diplomă; … f)să nu fi suferit condamnări penale, cu excepția situației în care a intervenit reabilitarea; … g)să nu se încadreze în dispozițiile art. 2 lit. a) și b) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 24/2008 privind accesul la propriul dosar și deconspirarea Securității, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 293/2008, cu modificările ulterioare; … h)să aibă experiență specifică de cel puțin 5 ani în domeniul achizițiilor publice; … i)să nu dețină participații, direct sau indirect, la operatori economici care participă sau sunt implicați în proceduri de achiziție publică și/sau contracte de achiziție publică/acorduri-cadru/contracte subsecvente, în calitate de ofertanți, subcontractanți sau terți susținători și să nu facă parte din organele de conducere ale unor astfel de operatori economici; … j)să nu se afle într-o situație de conflict de interese sau incompatibilitate reglementată de dispozițiile altor acte normative. … (5)Prin derogare de la art. 2 din Ordonanța Guvernului nr. 32/1998 privind organizarea cabinetului demnitarului din administrația publică centrală, aprobată cu modificări prin Legea nr. 760/2001, cu modificările și completările ulterioare, în subordinea președintelui se organizează și funcționează cabinetul demnitarului.(6)Numărul maxim de posturi din cabinetul președintelui ONAC este cel prevăzut la pct. 6 din anexa nr. 1 a Ordonanței Guvernului nr. 32/1998, aprobată cu modificări prin Legea nr. 760/2001, cu modificările și completările ulterioare, pentru conducătorul unui organ de specialitate al administrației publice centrale, cu rang de secretar de stat. +
Articolul 12(1)Personalul ONAC este constituit din funcționari publici și/sau, după caz, din personal contractual.(2)Salariile de bază ale personalului ONAC se stabilesc la nivelul salariilor de bază pentru funcții similare din cadrul Agenției Naționale de Administrare Fiscală, unitate subordonată Ministerului Finanțelor.(la 12-03-2024,
Alineatul (2) , Articolul 12 , Capitolul IV a fost modificat de Punctul 12. , Articolul I din ORDONANȚA DE URGENȚĂ nr. 20 din 7 martie 2024, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 206 din 12 martie 2024
)
(3)Organizarea, funcționarea, sediul și structura organizatorică, precum și numărul maxim de posturi al ONAC se aprobă prin hotărâre a Guvernului în termen de 30 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei ordonanțe de urgență. +
Articolul 13(1)ONAC are calitatea de autoritate contractantă potrivit dispozițiilor Legii nr. 98/2016, cu modificările și completările ulterioare, și aplică dispozițiile actelor normative în domeniul achizițiilor publice pentru atribuirea și încheierea contractelor de achiziție publică/acordurilor-cadru având ca obiect produsele, serviciile și lucrările necesare desfășurării activității sale.(2)ONAC aplică dispozițiile prezentei ordonanțe de urgență în cazul achizițiilor de produse și servicii achiziționate în sistem centralizat necesare pentru desfășurarea corespunzătoare a activității proprii, în calitate de utilizator principal. +
Articolul 14Ministerul Finanțelor Publice și ONAC iau toate măsurile administrative și organizatorice necesare, astfel încât ONAC să fie operațională și să beneficieze de toată infrastructura, aplicațiile și sistemele electronice necesare inițierii în condiții optime a procedurilor de atribuire centralizate și exercitării atribuțiilor prevăzute de prezenta ordonanță de urgență. +
Capitolul VDispoziții tranzitorii si finale +
Articolul 15(1)Prin excepție de la dispozițiile art. 6 alin. (1), utilizatorii principali au dreptul de a realiza achizițiile de produse și servicii achiziționate în sistem centralizat în una dintre modalitățile prevăzute de respectivele dispoziții în cazul în care au încheiat contracte de achiziție publică sau acorduri-cadru având ca obiect produse și servicii achiziționate în sistem centralizat.(2)La solicitarea ONAC, utilizatorii comunică ONAC situația contractelor de achiziție publică/acordurilor-cadru care fac obiectul dispozițiilor alin. (1).(3)Utilizatorii principali execută contractele de achiziție publică sau acordurile-cadru având ca obiect produse și servicii achiziționate în sistem centralizat încheiate anterior datei de intrare în vigoare a prezentei ordonanțe de urgență, până la încetarea obligațiilor care decurg din acestea. +
Articolul 16(1)ONAC înființează și organizează, prin ordin al președintelui ONAC, Registrul autorităților contractante care au calitatea de utilizator principal.(2)Autoritățile contractante care au calitatea de utilizatori principali, existente la data intrării în vigoare a prezentei ordonanțe de urgență, au obligația de a se înregistra în Registru. +
Articolul 17În termen de 60 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei ordonanțe de urgență, Guvernul emite norme metodologice de aplicare a acesteia prin care se aprobă următoarele:a)lista produselor și serviciilor achiziționate în sistem centralizat; … b)situațiile, condițiile, precum și produsele și serviciile achiziționate în sistem centralizat în legătură cu care ONAC poate atribui acorduri-cadru de achiziție publică centralizate; … c)drepturile, obligațiile și responsabilitățile ONAC și ale utilizatorilor în cadrul etapelor procesului de achiziție publică prevăzute la art. 8 alin. (2) din Normele metodologice de aplicare a prevederilor referitoare la atribuirea contractului de achiziție publică/acordului-cadru din Legea nr. 98/2016 privind achizițiile publice, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 395/2016, cu modificările și completările ulterioare, în ceea ce privește procedurile de atribuire centralizate; … d)alte măsuri necesare pentru operaționalizarea și desfășurarea corespunzătoare a activității ONAC. … +
Articolul 18Prin hotărâre a Guvernului, ONAC poate prelua derularea procedurilor de achiziții publice și în alte domenii care la data intrării în vigoare a prezentei ordonanțe de urgență a Guvernului se află în sarcina altor autorități contractante.
PRIM-MINISTRU
VASILICA-VIORICA DĂNCILĂ
Contrasemnează:
Ministrul finanțelor publice,
Eugen Orlando Teodorovici
Președintele Agenției Naționale pentru Achiziții Publice,
Bogdan Pușcaș
Viceprim-ministru, ministrul dezvoltării regionale și administrației publice,
Paul Stănescu
Ministrul fondurilor europene,
Rovana Plumb
p. Ministrul muncii și justiției sociale,
Adrian Marius Rîndunică,
secretar de stat
Ministrul pentru mediul de afaceri, comerț și antreprenoriat,
Ștefan-Radu Oprea
Ministrul delegat pentru afaceri europene,
Victor Negrescu
p. Ministrul afacerilor externe,
Dănuț Sebastian Neculăescu,
secretar de stat
Ministrul sănătății,
Sorina PinteaBucurești, 31 mai 2018.Nr. 46.–-