ORDONANȚĂ DE URGENȚĂ nr. 38 din 30 martie 2020

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 11/12/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: GUVERNUL ROMÂNIEI
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 289 din 7 aprilie 2020
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Actiuni suferite de acest act:

SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ActulABROGAT DELEGE 214 05/07/2024
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LADECRET 195 16/03/2020
ActulREFERIRE LADECRET 195 16/03/2020 ART. 50
ActulREFERIRE LACONSTITUTIE 21/11/1991 ART. 115
ActulREFERIRE LACONSTITUTIE (R) 21/11/1991 ART. 115
ART. 1REFERIRE LACONSTITUTIE 21/11/1991 CAP. 2
ART. 1REFERIRE LACONSTITUTIE (R) 21/11/1991 CAP. 2
ART. 1REFERIRE LACONSTITUTIE (R) 21/11/1991 CAP. 1
ART. 1REFERIRE LACONSTITUTIE 21/11/1991 CAP. 1
ART. 1REFERIRE LACONSTITUTIE (R) 21/11/1991 CAP. 6
Acte care fac referire la acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulABROGAT DELEGE 214 05/07/2024
ActulREFERIT DEHOTARARE 6 04/01/2024
ActulREFERIT DEORDIN 921 29/02/2024
ActulREFERIT DEORDIN 5526 12/07/2024
ActulREFERIT DENORMA 17/03/2023
ActulREFERIT DENORMA 05/04/2023
ActulREFERIT DEHOTARARE 388 26/04/2023
ActulREFERIT DEORD DE URGENTA 49 26/05/2023
ActulREFERIT DEHOTARARE 946 05/10/2023
ActulREFERIT DEHOTARARE 1076 02/11/2023
ActulREFERIT DENORMA 16/11/2023
ActulREFERIT DEORDIN 109 31/01/2022
ActulREFERIT DENORMA 24/02/2022
ActulREFERIT DEORD DE URGENTA 47 14/04/2022
ActulREFERIT DEORDIN 199 02/03/2021
ActulREFERIT DEORDONANTA 15 30/08/2021
ActulREFERIT DEORD DE URGENTA 95 03/09/2021
ActulREFERIT DELEGE 226 16/09/2021
ActulREFERIT DENORMA 1333 21/09/2021
ActulREFERIT DEORD DE URGENTA 61 30/04/2020
ActulREFERIT DEORD DE URGENTA 65 07/05/2020
ActulREFERIT DEORD DE URGENTA 97 11/06/2020
ActulREFERIT DEORDIN 3037 20/07/2020
ActulREFERIT DEHOTARARE 4 06/08/2020
ActulREFERIT DEORDIN 136 09/09/2020
ActulREFERIT DEHOTARARE 18 28/10/2020
ART. 1REFERIT DEORD DE URGENTA 21 08/03/2024
ART. 1REFERIT DELEGE 135 16/07/2020
ART. 1REFERIT DEHOTARARE 2 17/07/2020
ART. 2REFERIT DEORD DE URGENTA 21 08/03/2024
ART. 3REFERIT DEORD DE URGENTA 21 08/03/2024
ART. 3REFERIT DEORDIN 4241 12/05/2020
ART. 3REFERIT DEORDIN 136 09/09/2020
ART. 5REFERIT DEORD DE URGENTA 21 08/03/2024
ART. 5REFERIT DEGHID 25/03/2024
ART. 5REFERIT DEGHID 25/03/2024
ART. 5REFERIT DEGHID 23/09/2024
ART. 5REFERIT DEGHID 24/09/2024
ART. 5REFERIT DEINSTRUCTIUNI 3 01/09/2022
ART. 5REFERIT DEINSTRUCTIUNI 1 16/12/2021
ART. 5REFERIT DEINSTRUCTIUNI 3 07/05/2020
ART. 5REFERIT DEORDIN 4241 12/05/2020
ART. 5REFERIT DEINSTRUCTIUNI 4 09/07/2020
ART. 5REFERIT DELEGE 135 16/07/2020
ART. 5REFERIT DEHOTARARE 2 17/07/2020
ART. 5REFERIT DEGHID 06/08/2020
ART. 5REFERIT DEREGULAMENT 18 06/08/2020
ART. 5REFERIT DEORDIN 136 09/09/2020
ART. 5REFERIT DEINSTRUCTIUNI 6 30/10/2020
ART. 6REFERIT DEORD DE URGENTA 21 08/03/2024
ART. 6REFERIT DEDECIZIE 333 26/06/2024
ART. 6REFERIT DEINSTRUCTIUNI 1 16/12/2021
ART. 6REFERIT DEINSTRUCTIUNI 3 07/05/2020
ART. 6REFERIT DEINSTRUCTIUNI 4 09/07/2020
ART. 6REFERIT DELEGE 135 16/07/2020
ART. 6REFERIT DEHOTARARE 2 17/07/2020
ART. 6REFERIT DEINSTRUCTIUNI 6 30/10/2020





Având în vedere dispozițiile Regulamentului UE nr. 910/2014 al Parlamentului European și al Consiliului din 23 iulie 2014 privind identificarea electronică și serviciile de încredere pentru tranzacțiile electronice pe piața internă și de abrogare a Directivei 1999/93/CE,ținând cont de faptul că pentru asigurarea unei implementări eficiente a dispozițiilor Regulamentului UE nr. 910/2014 al Parlamentului European și al Consiliului din 23 iulie 2014 privind identificarea electronică și serviciile de încredere pentru tranzacțiile electronice pe piața internă și de abrogare a Directivei 1999/93/CE este necesară adoptarea unor măsuri asemănătoare care să fie aplicabile unitar la nivelul administrației publice,ținând cont de dispozițiile art. 50 din anexa nr. 1 la Decretul nr. 195/2020 privind instituirea stării de urgență pe teritoriul României, care prevăd că autoritățile administrației publice vor lua măsurile necesare pentru organizarea activității astfel încât să fie evitat, pe cât posibil, contactul direct între persoane, inclusiv prin utilizarea mijloacelor electronice de comunicare,luând în considerare că una dintre modalitățile de punere în aplicare la nivelul administrației publice a măsurilor menționate în Decretul nr. 195/2020 presupune crearea cadrului legal necesar utilizării semnăturii electronice și a documentelor electronice,având în vedere necesitatea recunoașterii efectelor juridice depline ale documentelor electronice și ale semnăturii electronice, astfel încât activitatea instituțiilor și autorităților publice să se poată desfășura prin mijloace electronice în deplină siguranță și în condiții de legalitate,având în vedere declararea stării de urgență pe teritoriul României, fiind necesară adoptarea în regim de urgență a măsurilor menționate anterior, astfel încât să se asigure o funcționare corespunzătoare a instituțiilor și autorităților publice,în temeiul art. 115 alin. (4) din Constituția României, republicată,Guvernul României adoptă prezenta ordonanță de urgență. + 
Articolul 1(1)Prezenta ordonanță de urgență reglementează cadrul general pentru utilizarea la nivelul autorităților și instituțiilor publice a semnăturii electronice și a documentelor electronice.(2)Prezenta ordonanță de urgență nu se aplică autorităților publice prevăzute în Constituția României, republicată, în titlul III, capitolul I, II și VI.
 + 
Articolul 2În cadrul prezentei ordonanțe de urgență sunt aplicabile definițiile relevante prevăzute la art. 3 din Regulamentul nr. 910/2014 al Parlamentului European și al Consiliului din 23 iulie 2014 privind identificarea electronică și serviciile de încredere pentru tranzacțiile electronice pe piața internă și de abrogare a Directivei 1999/93/CE. + 
Articolul 3(1)Actele emise în format electronic de autoritățile și instituțiile publice vor fi semnate cu semnătura electronică calificată.(2)Actele prevăzute la alin. (1) sunt asimilate înscrisurilor autentice.(3)Prin excepție de la prevederile alin. (1), tipul de semnătură electronică aplicabilă actelor interne emise în format electronic de către autoritățile și instituțiile publice se stabilește de către acestea. + 
Articolul 4(1)În cadrul procedurilor de elaborare, avizare și prezentare a proiectelor de documente de politici publice, a proiectelor de acte normative, precum și a altor documente, inițiate în vederea adoptării sau aprobării de către Guvern, actele și documentele autorităților și ale instituțiilor publice semnate cu semnătura electronică calificată au forța juridică a înscrisurilor autentice.(2)În aplicarea prevederilor alin. (1), măsurile metodologice, organizatorice, termenele și circulația proiectelor de acte normative se stabilesc prin hotărâre a Guvernului la propunerea Secretariatului General al Guvernului.
 + 
Articolul 5(1)Începând cu data intrării în vigoare a prezentei ordonanțe de urgență, autoritățile și instituțiile publice au obligația primirii înscrisurilor semnate cu semnătură electronică.(2)Autoritățile și instituțiile publice stabilesc tipul de semnătură electronică aplicabilă pentru utilizarea de către persoanele fizice sau juridice a unui serviciu disponibil online prestat de respectivele autorități, cu respectarea dispozițiilor Regulamentului nr. 910/2014 al Parlamentului European și al Consiliului din 23 iulie 2014 privind identificarea electronică și serviciile de încredere pentru tranzacțiile electronice pe piața internă și de abrogare a Directivei 1999/93/CE.(3)Înscrisurile semnate cu semnătură electronică avansată, care sunt transmise prin utilizarea unor mecanisme de autentificare de nivel substanțial sau ridicat, sunt asimilate, în ceea ce privește condițiile și efectele lor, cu înscrisurile sub semnătură privată.(4)În termen de 15 zile de la data intrării în vigoare a prezentei ordonanțe de urgență, autoritățile și instituțiile publice emit actele administrative necesare punerii în aplicare a dispozițiilor prevăzute la alin. (2).
 + 
Articolul 6(1)În vederea primirii documentelor electronice, autoritățile și instituțiile publice vor pune la dispoziție portaluri proprii sau vor utiliza astfel de instrumente puse la dispoziție de către terți.(2)În situația în care primirea documentelor electronice nu se poate realiza în conformitate cu dispozițiile alin. (1), autoritățile și instituțiile publice vor utiliza în acest sens poșta electronică.(3)Înscrisurile emise de către autoritățile și instituțiile publice ca urmare a primirii unor documente în conformitate cu prevederile alin. (1) sau (2) se comunică în format electronic, cu excepția situației în care există o cerere contrară.(4)Autoritățile și instituțiile publice au obligația să publice în mediul online informații privind modalitatea de primire a documentelor electronice.

PRIM-MINISTRU
LUDOVIC ORBAN
Contrasemnează:
Secretarul general al Guvernului,
Antonel Tănase
Președintele Autorității pentru Digitalizarea României,
Ioan-Sabin Sărmaș
Ministrul lucrărilor publice, dezvoltării și administrației,
Ion Ștefan
București, 30 martie 2020.Nr. 38.

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x