ORDONANŢĂ DE URGENŢĂ nr. 3 din 13 martie 2012

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 29/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: GUVERNUL
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 167 din 14 martie 2012
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LACONSTITUTIE (R) 21/11/1991 ART. 115
ART. 1REFERIRE LALEGE (R) 67 25/03/2004 ART. 117
Acte care fac referire la acest act:

SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulAPROBAT DELEGE 161 02/10/2012
ActulREFERIT DEDECRET 613 02/10/2012

privind unele măsuri pentru organizarea şi desfăşurarea alegerilor pentru autorităţile administraţiei publice locale din anul 2012



Luând în considerare necesitatea desfăşurării la nivelul întregii ţări, în condiţii optime, a procesului electoral pentru alegerea autorităţilor administraţiei publice locale în anul 2012 şi pentru a se evita o eventuală blocare a alegerilor în unele localităţi, din cauza lipsei fondurilor,având în vedere necesitatea stabilirii unui mecanism de recuperare din bugetele locale ale comunelor, oraşelor, municipiilor, sectoarelor municipiului Bucureşti, ale judeţelor sau al municipiului Bucureşti, după caz, a sumelor alocate Ministerului Administraţiei şi Internelor, pentru instituţiile prefectului, din Fondul de rezervă bugetară la dispoziţia Guvernului, pentru desfăşurarea procesului electoral,ţinând cont de imperativul asigurării bunei organizări a alegerilor locale, inclusiv sub aspectul centralizării informatice a rezultatelor votării,în considerarea faptului că toate aceste elemente vizează interesul public şi constituie o situaţie de urgenţă şi extraordinară, a cărei reglementare nu poate fi amânată,în temeiul art. 115 alin. (4) din Constituţia României, republicată,Guvernul României adoptă prezenta ordonanţă de urgenţă. + 
Articolul 1Prin excepţie de la prevederile art. 117 alin. (1) din Legea nr. 67/2004 pentru alegerea autorităţilor administraţiei publice locale, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, la alegerile locale din anul 2012, sumele necesare pentru acoperirea cheltuielilor generate de activităţile Ministerului Administraţiei şi Internelor din domeniul ordinii şi siguranţei publice pentru buna organizare şi desfăşurare a alegerilor, a cheltuielilor aferente prelucrării, selectării şi distribuirii pe suport electronic de memorie a datelor necesare pentru elaborarea sau actualizarea listelor electorale permanente şi a listelor electorale complementare, tipăririi listelor electorale permanente, a listelor electorale complementare, a copiilor de pe listele electorale permanente şi complementare, precum şi a celorlalte tipizate utilizate în procesul electoral, respectiv sumele necesare pentru acoperirea cheltuielilor cu tipărirea proceselor-verbale pentru centralizarea rezultatului votării la nivel naţional, se asigură din bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Administraţiei şi Internelor, respectiv prin bugetul Secretariatului General al Guvernului, pentru Institutul Naţional de Statistică.
 + 
Articolul 2Autoritatea Electorală Permanentă achiziţionează aplicaţiile şi/sau serviciile informatice utilizate de Biroul Electoral Central pentru centralizarea rezultatelor votării la alegerile pentru autorităţile administraţiei publice locale din anul 2012.
 + 
Articolul 3(1) Sumele necesare acoperirii cheltuielilor efectuate de către instituţiile prefectului pentru confecţionarea ştampilelor birourilor electorale de circumscripţie şi a ştampilelor de control ale secţiilor de votare, imprimarea buletinelor de vot, transportul, ambalarea şi distribuirea materialelor, documentelor şi a tipizatelor prevăzute de lege pentru desfăşurarea procesului electoral se asigură din bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Administraţiei şi Internelor, pentru instituţiile prefectului.(2) Sumele necesare acoperirii cheltuielilor efectuate de către Ministerul Administraţiei şi Internelor pentru plata hârtiei efectiv consumate la imprimarea buletinelor de vot şi confecţionarea ştampilelor cu menţiunea "VOTAT" şi a timbrelor autocolante se asigură din bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Administraţiei şi Internelor.(3) Cheltuielile prevăzute la alin. (1) şi (2) se recuperează din bugetele locale ale comunelor, oraşelor, municipiilor, sectoarelor municipiului Bucureşti, ale judeţelor sau al municipiului Bucureşti, după caz, potrivit prevederilor prezentei ordonanţe de urgenţă.
 + 
Articolul 4(1) La alegerile pentru autorităţile administraţiei publice locale din anul 2012, Ministerul Administraţiei şi Internelor, prin Administraţia Naţională a Rezervelor de Stat şi Probleme Speciale, asigură hârtia necesară pentru imprimarea buletinelor de vot.(2) Ministerul Administraţiei şi Internelor repartizează, pe bază de proces-verbal, instituţiilor prefectului cantităţile de hârtie necesare imprimării buletinelor de vot.(3) Cantitatea de hârtie aflată în ambalaje originale intacte, rămasă neutilizată, se restituie de către instituţiile prefectului unităţilor teritoriale ale Administraţiei Naţionale a Rezervelor de Stat şi Probleme Speciale de unde a fost ridicată, în termen de 10 zile de la publicarea rezultatelor alegerilor în Monitorul Oficial al României, Partea I, pe bază de proces-verbal de predare-preluare.(4) Plata hârtiei efectiv consumate, după restituirea prevăzută la alin. (3), facturată la preţ de înregistrare în contabilitate, se face de către Ministerul Administraţiei şi Internelor, în termen de 30 de zile de la publicarea rezultatelor alegerilor în Monitorul Oficial al României, Partea I.(5) Instituţiile prefectului asigură imprimarea buletinelor de vot, în vederea garantării securităţii acestor documente.
 + 
Articolul 5(1) La alegerile pentru autorităţile administraţiei publice locale din anul 2012, cetăţenilor cu drept de vot care îşi exercită acest drept în baza cărţii de identitate li se aplică pe aceasta un timbru autocolant cu menţiunea "Votat" şi data scrutinului.(2) Membrii biroului electoral al secţiei de votare aplică timbrul autocolant pe versoul cărţii de identitate.(3) Timbrul autocolant trebuie să asigure aderarea perfectă pe cartea de identitate, astfel încât să nu se poată detaşa fără a se produce deteriorarea acestui document.(4) Timbrele autocolante au acelaşi format pentru toate circumscripţiile electorale, sunt imprimate cu litere de aceeaşi mărime, cu aceleaşi caractere şi cu aceeaşi cerneală, într-un număr egal cu cel al alegătorilor care deţin cărţi de identitate, cu un plus de 10%.(5) Achiziţionarea timbrelor autocolante se asigură de către Ministerul Administraţiei şi Internelor, care le predă prefecţilor, pe bază de proces-verbal.(6) Prefecţii distribuie, pe bază de proces-verbal de predare-preluare, timbrele autocolante primarilor, care le predau preşedinţilor birourilor electorale ale secţiilor de votare, pe bază de proces-verbal de predare-preluare, până cel târziu în preziua alegerilor.(7) În vederea distribuirii timbrelor autocolante, structurile teritoriale ale Direcţiei pentru Evidenţa Persoanelor şi Administrarea Bazelor de Date din cadrul Ministerul Administraţiei şi Internelor comunică primarilor, cel târziu cu 15 zile înainte de ziua votării, numărul alegătorilor care deţin cărţi de identitate, înscrişi în listele electorale permanente, pe fiecare secţie de votare.(8) Ministerul Administraţiei şi Internelor furnizează primarilor datele prevăzute la alin. (7) în mod gratuit.(9) După încheierea votării, preşedinţii birourilor electorale ale secţiilor de votare predau primarilor, pe bază de proces-verbal, timbrele autocolante neutilizate.
 + 
Articolul 6(1) Sumele alocate Ministerului Administraţiei şi Internelor, pentru instituţiile prefectului, potrivit art. 3 alin. (1), pentru desfăşurarea procesului electoral, se virează cu această destinaţie în bugetul fiecărei instituţii a prefectului, după reţinerea sumelor necesare pentru plata hârtiei pentru buletinele de vot şi a sumelor pentru confecţionarea ştampilelor cu menţiunea "VOTAT" şi a timbrelor autocolante, iar recuperarea cheltuielilor se efectuează în condiţiile legii.(2) Pentru reîntregirea fondurilor utilizate în procesul electoral, autorităţile administraţiei publice locale achită Ministerului Administraţiei şi Internelor, prin instituţiile prefectului, din bugetele proprii, în termen de 60 de zile de la publicarea rezultatelor alegerilor în Monitorul Oficial al României, Partea I, sumele utilizate pentru acoperirea cheltuielilor prevăzute la art. 3 alin. (1) şi (2).(3) În cazul în care unităţile administrativ-teritoriale, respectiv subdiviziunile administrativ-teritoriale nu respectă termenul prevăzut la alin. (2), instituţiile prefectului vor comunică direcţiilor generale ale finanţelor publice judeţene, respectiv Direcţiei Generale a Finanţelor Publice a Municipiului Bucureşti lista acestora şi sumele aferente nerestituite, în scopul sistării alimentării bugetelor locale respective cu cote defalcate din impozitul pe venit şi cu sume defalcate din unele venituri ale bugetului de stat pentru echilibrarea bugetelor locale.(4) Până la lichidarea obligaţiilor de plată către instituţiile prefectului, cotele defalcate din impozitul pe venit şi sumele defalcate din unele venituri ale bugetului de stat pentru echilibrarea bugetelor locale, care au fost sistate în condiţiile alin. (3), vor fi alocate bugetelor locale beneficiare numai pentru achitarea acestor obligaţii.(5) Recuperarea de către instituţiile prefectului a sumelor alocate din Fondul de rezervă bugetară la dispoziţia Guvernului, prin bugetul Ministerului Administraţiei şi Internelor, potrivit art. 3 alin. (1) şi (2), se efectuează cu sprijinul direcţiilor generale ale finanţelor publice judeţene, respectiv al Direcţiei Generale a Finanţelor Publice a Municipiului Bucureşti.
 + 
Articolul 7Unităţile administrativ-teritoriale şi subdiviziunile administrativ-teritoriale vor include în bugetele proprii pe anul 2012 prevederi corespunzătoare pentru achitarea cheltuielilor prevăzute la art. 3 alin. (1) şi (2), necesare desfăşurării în bune condiţii a alegerilor pentru autorităţile administraţiei publice locale, potrivit prevederilor prezentei ordonanţe de urgenţă.PRIM-MINISTRUMIHAI-RĂZVAN UNGUREANUContrasemnează:–––––Ministrul administraţiei şi internelor,Gabriel BercaSecretarul general al Guvernului,Dezsi Attilap. Ministrul finanţelor publice,Gheorghe Gherghina,secretar de statBucureşti, 13 martie 2012.Nr. 3.––

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x