ORDONANȚĂ DE URGENȚĂ nr. 20 din 7 martie 2024

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 28/12/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: GUVERNUL ROMÂNIEI
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 206 din 12 martie 2024
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Actiuni induse de acest act:

SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ART. 1COMPLETEAZA PEORD DE URGENTA 46 31/05/2018 ART. 2
ART. 1COMPLETEAZA PEORD DE URGENTA 46 31/05/2018 ART. 6
ART. 1COMPLETEAZA PEORD DE URGENTA 46 31/05/2018 ART. 8
ART. 1COMPLETEAZA PEORD DE URGENTA 46 31/05/2018 ART. 9
ART. 1COMPLETEAZA PEORD DE URGENTA 46 31/05/2018 CAP. 2
ART. 1COMPLETEAZA PEORD DE URGENTA 46 31/05/2018 CAP. 3
ART. 1MODIFICA PEORD DE URGENTA 46 31/05/2018 ART. 4
ART. 1MODIFICA PEORD DE URGENTA 46 31/05/2018 ART. 6
ART. 1MODIFICA PEORD DE URGENTA 46 31/05/2018 ART. 8
ART. 1MODIFICA PEORD DE URGENTA 46 31/05/2018 ART. 12
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LALEGE 20 17/03/2020
ActulREFERIRE LAORD DE URGENTA 11 04/02/2020 ART. 4
ActulREFERIRE LAORD DE URGENTA 46 31/05/2018
ActulREFERIRE LAORD DE URGENTA 46 31/05/2018 ART. 3
ActulREFERIRE LACONSTITUTIE (R) 21/11/1991 ART. 34
ActulREFERIRE LACONSTITUTIE (R) 21/11/1991 ART. 115
ART. 1COMPLETEAZA PEORD DE URGENTA 46 31/05/2018 ART. 2
ART. 1COMPLETEAZA PEORD DE URGENTA 46 31/05/2018 ART. 6
ART. 1COMPLETEAZA PEORD DE URGENTA 46 31/05/2018 ART. 8
ART. 1COMPLETEAZA PEORD DE URGENTA 46 31/05/2018 ART. 9
ART. 1COMPLETEAZA PEORD DE URGENTA 46 31/05/2018 CAP. 2
ART. 1COMPLETEAZA PEORD DE URGENTA 46 31/05/2018 CAP. 3
ART. 1MODIFICA PEORD DE URGENTA 46 31/05/2018 ART. 4
ART. 1MODIFICA PEORD DE URGENTA 46 31/05/2018 ART. 6
ART. 1MODIFICA PEORD DE URGENTA 46 31/05/2018 ART. 8
ART. 1MODIFICA PEORD DE URGENTA 46 31/05/2018 ART. 12
ART. 1REFERIRE LAORD DE URGENTA 46 31/05/2018
ART. 1REFERIRE LALEGE (R) 95 14/04/2006 ART. 92
ART. 2DEROGARE DE LALEGE 296 26/10/2023 ART. 17
ART. 2REFERIRE LAHOTARARE 119 27/02/2019
ART. 2REFERIRE LANORMA 27/02/2019
ART. 2REFERIRE LAHOTARARE 502 05/07/2018
ART. 2REFERIRE LAHOTARARE 502 05/07/2018 ART. 4
ART. 2REFERIRE LAHOTARARE 502 05/07/2018 ANEXA 1
ART. 2REFERIRE LAORD DE URGENTA 46 31/05/2018
ART. 2REFERIRE LAORD DE URGENTA 46 31/05/2018 ART. 8
ART. 3PROPUNE REPUBLICAREAORD DE URGENTA 46 31/05/2018
Acte care fac referire la acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulREFERIT DEHOTARARE 668 13/06/2024
ART. 2REFERIT DEHOTARARE 677 21/06/2024
ART. 2REFERIT DEHOTARARE 688 21/06/2024





Având în vedere că dreptul persoanei la ocrotirea sănătății este garantat în mod expres, potrivit prevederilor art. 34 alin. (1) din Constituția României, republicată, precum și obligația statului de a lua măsuri pentru asigurarea igienei și a sănătății publice, instituită potrivit prevederilor art. 34 alin. (2) din Legea fundamentală,deoarece în prezent achizițiile produselor medicale destinate entităților din cadrul Sistemului național de asistență medicală de urgență și de prim ajutor calificat, denumit în continuare SNAMUPAC, se realizează în mod individual de către fiecare unitate sanitară publică având în structură unități de primiri urgențe/compartimente de primiri urgențe, respectiv serviciu de ambulanță județean,luând în considerare că una dintre măsurile necesare pentru asigurarea igienei și a sănătății publice și, pe cale de consecință, pentru protejarea dreptului la ocrotirea sănătății constă în crearea unui sistem al achizițiilor de produse medicale eficient și performant, care să asigure atât achiziția de produse medicale care să corespundă specificațiilor și standardelor aplicabile, cât și economii semnificative față de costurile totale asociate activităților de achiziție individuală,ținând cont de faptul că achizițiile centralizate reprezintă una dintre modalitățile recunoscute la nivel internațional prin care pot fi realizate achiziții publice rentabile, iar fondurile publice pot fi utilizate în mod eficient, dar și de faptul că, la nivel internațional, achizițiile centralizate de produse medicale destinate unităților sanitare publice s-au dezvoltat treptat în ultimii douăzeci de ani, evoluând în ceea ce privește complexitatea și domeniul de aplicare incluzând o pondere din ce în ce mai mare de produse utilizate în unitățile sanitare publice și fiind identificate ca o reformă care ar putea aduce economii substanțiale prin standardizarea și gruparea achizițiilor și a economiilor de scară ulterioare, fără a afecta în mod negativ prestațiile de asistență medicală furnizate cetățenilor și fără a pune în pericol calitatea asistenței medicale,deoarece achizițiile centralizate sporesc transparența achizițiilor, făcându-le mai vizibile și mai ușor de monitorizat și controlat, reducându-se astfel riscul de conduită necorespunzătoare și al unor fapte de corupție,dat fiind că pentru eficientizarea realizării achizițiilor de produse medicale destinate SNAMUPAC este necesară realizarea acestor achiziții de către o entitate specializată în efectuarea de achiziții centralizate, cu personal corespunzător și expertiză specializată, având capacitatea necesară pentru realizarea de achiziții de volume mari pentru un număr semnificativ de autorități contractante,luând în considerare rolul Oficiului Național pentru Achiziții Centralizate, denumit în continuare ONAC, de a încheia acorduri-cadru și de a gestiona sistemele de achiziție dinamice într-un sistem centralizat, în numele și pentru utilizatorii săi în sensul prevederilor art. 3 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 46/2018 privind înființarea, organizarea și funcționarea Oficiului Național pentru Achiziții Centralizate,ținând cont de faptul că ONAC a fost desemnat instituție abilitată pentru organizarea și derularea procedurilor de atribuire pentru acumularea, reîntregirea și împrospătarea stocurilor de urgență medicală, în vederea încheierii de acorduri-cadru potrivit prevederilor art. 4 alin. (2) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 11/2020 privind stocurile de urgență medicală, precum și unele măsuri aferente instituirii carantinei, aprobată cu completări prin Legea nr. 20/2020, cu modificările și completările ulterioare,având în vedere faptul că ONAC a fost identificat ca unitate de achiziții centralizate care poate achiziționa game extinse de produse și servicii medicale care sunt necesare pentru activitatea instituțiilor de sănătate, în vederea asigurării unui sistem unitar de achiziție și în scopul maximizării puterii cumpărătorului prin achiziționarea unor volume semnificative de produse medicale destinate SNAMUPAC, în considerarea faptului că modificarea legislativă va avea ca efect reducerea costurilor totale de achiziție și va crea un flux simplificat de lucru la nivel național în ceea ce privește cadrul de desfășurare a achizițiilor publice în domeniul asistenței medicale de urgență în România, care actualmente este realizat prin mai multe entități, respectiv Sistemul Mobil de Urgență, Reanimare și Descarcerare „SMURD“, unitățile și compartimentele de primiri urgențe ale unităților sanitare publice, serviciile de ambulanță, în vederea creșterii gradului de utilizare a acordurilor-cadru centralizate și creării unui cadru flexibil pentru accesarea de către beneficiari a achizițiilor centralizate, pentru a oferi o predictibilitate asupra volumelor tranzacționate prin respectivele acorduri-cadru centralizate și pentru întărirea credibilității ONAC în piață, astfel încât ONAC să poată să își îndeplinească atribuțiile în condiții de eficiență și cu obținerea celui mai bun raport calitate-preț pentru utilizatorii săi, luând în considerare că nepromovarea prezentului act normativ în regim de urgență poate avea consecințe nefavorabile atât în ceea ce privește buna desfășurare a activității SNAMUPAC, cât și asupra populației beneficiare a serviciilor medicale furnizate de către acesta, cu impact direct și asupra bugetului general consolidat din perspectiva costurilor majorate ce ar trebui suportate,în considerarea obligației statului de a institui acel set de măsuri de protecție care să asigure din punct de vedere organizatoric o bună gestionare și eficiența utilizării fondurilor publice, dar și respectarea drepturilor cetățenilor de a beneficia de serviciile medicale necesare, nepromovarea prezentului act normativ în regim de urgență poate avea consecințe nefavorabile de natură a afecta interesul public general.În considerarea faptului că aspectele sus-menționate vizează interesul general public și constituie situații extraordinare a căror reglementare nu poate fi amânată, în caz contrar fiind afectat în mod semnificativ dreptul la ocrotirea sănătății prevăzut și garantat potrivit prevederilor art. 34 alin. (1) din Constituția României, republicată,în temeiul art. 115 alin. (4) din Constituția României, republicată,Guvernul României adoptă prezenta ordonanță de urgență. + 
Articolul IOrdonanța de urgență a Guvernului nr. 46/2018 privind înființarea, organizarea și funcționarea Oficiului Național pentru Achiziții Centralizate, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 476 din 8 iunie 2018, se modifică și se completează după cum urmează:1.La articolul 2 alineatul (1), după litera b) se introduce o nouă literă, lit. b^1), cu următorul cuprins: b^1)entități din cadrul SNAMUPAC – entități din cadrul sistemului național de asistență medicală de urgență și de prim ajutor calificat, denumit în continuare SNAMUPAC, astfel cum sunt definite la art. 92 alin. (1) lit. m), t), u) și v) din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătății, republicată, cu modificările și completările ulterioare;2.La articolul 2 alineatul (1), după litera e) se introduce o nouă literă, lit. e^1), cu următorul cuprins: e^1)produse necesare activității SNAMUPAC – produsele medicale utilizate de către entitățile din cadrul SNAMUPAC, care urmează a fi stabilite prin lista detaliată a produselor necesare activității SNAMUPAC, prevăzută la art. 8 alin. (9);3.După articolul 3 se introduce un nou articol, art. 3^1, cu următorul cuprins:  + 
Articolul 3^1(1)Entitățile din cadrul SNAMUPAC realizează în mod centralizat, prin intermediul ONAC, în conformitate cu dispozițiile prezentei ordonanțe de urgență, exclusiv achizițiile produselor necesare activității SNAMUPAC. (2)În cazul entităților din cadrul SNAMUPAC fără personalitate juridică, obligația prevăzută la alin. (1) revine persoanelor juridice care realizează achizițiile pentru entitățile din cadrul SNAMUPAC fără personalitate juridică.(3)Dispozițiile alin. (1) nu se aplică:a)achizițiilor efectuate de către sau pentru unitățile sanitare din rețeaua Ministerului Apărării Naționale, a Serviciului Român de Informații și a Serviciului de Informații Externe; b)achizițiilor efectuate de către entitățile din cadrul SNAMUPAC pentru achiziționarea altor produse decât cele care urmează a fi prevăzute în lista detaliată a produselor necesare activității SNAMUPAC, prevăzută la art. 8 alin. (9). (4)ONAC pregătește și derulează proceduri de atribuire având ca obiect produsele necesare activității SNAMUPAC, în urma finalizării acestora fiind încheiate acorduri-cadru în numele și pentru entitățile din cadrul SNAMUPAC. În acest sens, ONAC desfășoară activități specifice în legătură cu organizarea procedurilor de atribuire centralizate, desfășurând consultări de piață și asigurându-se că sunt respectate prevederile legislației în domeniul achizițiilor publice.
4.Articolul 4 se modifică și va avea următorul cuprins:  + 
Articolul 4ONAC are drept scop îndeplinirea următoarelor obiective principale:a)raționalizarea și optimizarea proceselor de achiziție la nivelul administrației publice, contribuind la creșterea eficienței activității personalului cu atribuții în domeniul achizițiilor publice;b)agregarea cererii, prin utilizarea acordurilor-cadru sau a sistemelor dinamice de achiziții;c)creșterea transparenței, prin digitalizarea modului de realizare a achizițiilor centralizate;d)asigurarea conformității cu legislația în domeniul achizițiilor publice, crescând gradul de securitate juridică a utilizatorilor;e)implementarea politicilor naționale și europene referitoare la promovarea aspectelor de sustenabilitate prin utilizarea criteriilor verzi și/sau sociale în cadrul achizițiilor centralizate pe care le derulează.
5.La articolul 6, alineatul (4) se modifică și va avea următorul cuprins: (4)Prin excepție de la prevederile alin. (1), utilizatorii principali nu au obligația de a realiza achizițiile de produse și servicii achiziționate în sistem centralizat în una dintre modalitățile prevăzute la alin. (1) în cazul în care realizează aceste achiziții prin intermediul unei alte unități de achiziții centralizate dintr-un alt stat membru al Uniunii Europene, potrivit prevederilor art. 46 alin. (1) din Legea nr. 98/2016, cu modificările și completările ulterioare.6.La articolul 6, după alineatul (5) se introduc două noi alineate, alin. (6) și (7), cu următorul cuprins:(6)Prevederile referitoare la realizarea achizițiilor centralizate care intră în atribuțiile ONAC în ceea ce privește produsele necesare activității SNAMUPAC se aplică entităților din cadrul SNAMUPAC, indiferent de calitatea acestora de utilizator principal sau utilizator secundar. Obligațiile prevăzute de prezenta ordonanță de urgență pentru utilizatorii principali se aplică, în mod corespunzător, entităților din cadrul SNAMUPAC în ceea ce privește achizițiile produselor necesare activității SNAMUPAC. (7)Unitățile sanitare publice care achiziționează centralizat, prin ONAC, produsele destinate entităților din cadrul SNAMUPAC fără personalitate juridică pe care le au în subordine/coordonare au dreptul de a se înscrie în respectivele achiziții centralizate și cu cantități de produse aferente necesităților proprii, în măsura în care consideră că specificațiile tehnice ale produselor necesare activității SNAMUPAC satisfac, de o manieră corespunzătoare, necesitățile în cauză.7.La articolul 8, alineatul (1) se modifică și va avea următorul cuprins:  + 
Articolul 8(1)În vederea desfășurării activităților sale în legătură cu organizarea procedurilor de atribuire centralizate, ONAC solicită utilizatorilor transmiterea necesităților de produse și servicii achiziționate în sistem centralizat, iar utilizatorii principali au obligația de a transmite ONAC datele și informațiile solicitate, în termenul stabilit în solicitare, care poate fi de maximum 30 de zile de la primirea acesteia.
8.La articolul 8, după alineatul (1) se introduc trei noi alineate, alin. (1^1)-(1^3), cu următorul cuprins:(1^1)În vederea desfășurării activităților sale în legătură cu organizarea procedurilor de atribuire centralizate pentru produsele prevăzute la art. 2 alin. (1) lit. e^1), ONAC solicită Departamentului pentru Situații de Urgență din cadrul Ministerului Afacerilor Interne și Ministerului Sănătății centralizatorul necesităților, precum și orice alte date și informații necesare în legătură cu acestea.(1^2)Ministerul Sănătății coordonează activitatea de centralizare a necesităților de produse și solicită datele și informațiile necesare persoanelor juridice prevăzute la art. 3^1 alin. (2). Persoanele juridice prevăzute la art. 3^1 alin. (2) au obligația de a transmite Ministerului Sănătății datele și informațiile solicitate, în termenul și în condițiile prevăzute în cuprinsul solicitării.(1^3)Ministerul Sănătății și Ministerul Afacerilor Interne, prin Departamentul pentru Situații de Urgență, coordonează activitatea de centralizare a necesităților de produse și solicită datele și informațiile necesare entităților din cadrul SNAMUPAC. Entitățile din cadrul SNAMUPAC au obligația de a transmite Departamentului pentru Situații de Urgență din cadrul Ministerului Afacerilor Interne datele și informațiile solicitate, în termenul și în condițiile prevăzute în cuprinsul solicitării.9.La articolul 8, după alineatul (2) se introduc opt noi alineate, alin. (3)-(10), cu următorul cuprins:(3)În cazul în care utilizatorii principali nu răspund solicitărilor adresate de ONAC în conformitate cu alin. (1), precum și în situația utilizatorilor secundari, ONAC are dreptul de a estima, în mod independent, cantitățile care vor face obiectul procedurii de atribuire centralizate, cu excepția situației în care se achiziționează produsele care urmează a fi prevăzute în lista menționată la alin. (9).(4)Estimarea prevăzută la alin. (3) se realizează pe baza consumurilor istorice ale utilizatorilor și/sau a datelor disponibile la nivelul administrației publice centrale la care ONAC are acces.(5)ONAC are dreptul de a ajusta cantitățile determinate în conformitate cu alin. (4) cu un procent care se stabilește de la caz la caz, prin ordin al președintelui ONAC, în funcție de specificul sectorului de activitate în care se încadrează obiectul procedurii de achiziție centralizată și de experiența acumulată de ONAC în implementarea acordurilor-cadru/sistemelor dinamice de achiziții încheiate. ONAC poate proceda la agregarea necesităților utilizatorilor prevăzuți la alin. (3), în conformitate cu prevederile art. 4 lit. b).(6)În situația prevăzută la alin. (3), ONAC identifică utilizatorii pe baza informațiilor înscrise în Registrul utilizatorilor prevăzut la art. 9.(7)Centralizarea necesităților, respectiv estimarea și ajustarea cantităților, alături de specificațiile tehnice ale produselor necesare activității entităților din cadrul SNAMUPAC, care urmează a fi stabilite prin lista detaliată a produselor necesare activității SNAMUPAC, prevăzută la alin. (9), se realizează, respectiv se elaborează de către Departamentul pentru Situații de Urgență din cadrul Ministerului Afacerilor Interne și Ministerul Sănătății. În cazul în care sunt aplicabile prevederile art. 6 alin. (7), necesitățile centralizate includ și cantitățile suplimentare de produse care sunt destinate satisfacerii necesităților proprii ale persoanelor juridice prevăzute la art. 3^1 alin. (2), în acest sens Ministerul Sănătății având dreptul de a estima respectivele cantități în mod similar cu cel prevăzut la alin. (4).(8)Ministerul Afacerilor Interne, prin Departamentul pentru Situații de Urgență, și Ministerul Sănătății, prin structurile proprii de specialitate, pun la dispoziția ONAC, la solicitarea acestuia, necesitățile centralizate, specificațiile tehnice, valoarea estimată pe fiecare produs în parte și specialiștii care vor acorda suport tehnic pe toată perioada de organizare și derulare a procedurilor de achiziții centralizate, precum și persoanele care vor face parte din comisiile de evaluare.(9)Lista detaliată a produselor necesare activității SNAMUPAC, care vor face obiectul achizițiilor centralizate de către ONAC, se aprobă prin ordin comun al ministrului sănătății, al ministrului afacerilor interne și al președintelui ONAC, la propunerea înaintată de Departamentul pentru Situații de Urgență.(10)Condițiile și procedura de realizare a activităților prevăzute la alin. (7) și (8) se stabilesc pe baza unui protocol de colaborare încheiat între Ministerul Afacerilor Interne, prin Departamentul pentru Situații de Urgență, și Ministerul Sănătății.10.La articolul 9, după alineatul (5) se introduc trei noi alineate, alin. (5^1)-(5^3), cu următorul cuprins:(5^1)ONAC gestionează, organizează, corectează și completează informațiile din Registru, pe baza datelor disponibile pe paginile de internet oficiale ale utilizatorilor sau ale altor instituții și autorități publice, cu informarea în mod corespunzător a utilizatorilor.(5^2)În cazul în care se înființează noi instituții/entități, ca urmare a unor fuziuni, preluări, divizări sau reorganizări, acestea au obligația de a informa ONAC în termen de 10 zile de la data la care a intervenit modificarea.(5^3)ONAC operează în Registru modificările prevăzute la alin. (5^2), în termen de 10 zile de la momentul în care a luat cunoștință sau a fost înștiințat de către utilizatori despre respectivele modificări, utilizatorii astfel înființați beneficiind, în raport cu ONAC, de toate drepturile și fiind ținuți de toate obligațiile utilizatorilor inițiali.11.După articolul 9 se introduce un nou articol, art. 9^1, cu următorul cuprins: + 
Articolul 9^1Monitorizarea acordurilor-cadru și a sistemelor dinamice de achiziții aferente produselor care urmează a fi înscrise în lista prevăzută la art. 8 alin. (9) și achiziționate în temeiul prezentei ordonanțe de urgență se realizează de către Departamentul pentru Situații de Urgență din cadrul Ministerului Afacerilor Interne și, după caz, de către Ministerul Sănătății, acestea din urmă punând la dispoziția ONAC date și informații în mod periodic și/sau la solicitarea ONAC.
12.La articolul 12, alineatul (2) se modifică și va avea următorul cuprins:(2)Salariile de bază ale personalului ONAC se stabilesc la nivelul salariilor de bază pentru funcții similare din cadrul Agenției Naționale de Administrare Fiscală, unitate subordonată Ministerului Finanțelor.
 + 
Articolul II(1)În termen de 30 de zile de la intrarea în vigoare a prezentei ordonanțe de urgență se aprobă lista detaliată prevăzută la art. 8 alin. (9) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 46/2018 privind înființarea, organizarea și funcționarea Oficiului Național pentru Achiziții Centralizate, cu modificările și completările aduse prin prezenta ordonanță de urgență.(2)Ordinul comun prevăzut la art. 8 alin. (9) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 46/2018 privind înființarea, organizarea și funcționarea Oficiului Național pentru Achiziții Centralizate, cu modificările și completările aduse prin prezenta ordonanță de urgență, cuprinzând lista detaliată a produselor necesare activității Sistemului național de asistență medicală de urgență și de prim ajutor calificat, se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.(3)În termen de 30 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei ordonanțe de urgență se aprobă prin hotărâre a Guvernului, la propunerea Ministerului Finanțelor, Ministerului Sănătății și a Ministerului Afacerilor Interne, modificarea și completarea Hotărârii Guvernului nr. 119/2019 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 46/2018 privind înființarea, organizarea și funcționarea Oficiului Național pentru Achiziții Centralizate și pentru modificarea anexei nr. 1 la Hotărârea Guvernului nr. 502/2018.(4)Prin derogare de la prevederile art. XVII alin. (7) din Legea nr. 296/2023 privind unele măsuri fiscal-bugetare pentru asigurarea sustenabilității financiare a României pe termen lung, cu modificările și completările ulterioare, se aprobă prin hotărâre a Guvernului modificarea Hotărârii Guvernului nr. 502/2018 privind organizarea și funcționarea Oficiului Național pentru Achiziții Centralizate și pentru modificarea și completarea unor acte normative, cu modificările ulterioare, în sensul suplimentării cu 25 de posturi a numărului maxim de posturi prevăzut la art. 4 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 502/2018, cu modificările ulterioare, începând cu data de 1.07.2024.(5)În termen de 30 de zile de la aprobarea ordinului prevăzut la alin. (1), Oficiul Național pentru Achiziții Centralizate (ONAC), împreună cu Ministerul Sănătății și Departamentul pentru Situații de Urgență din cadrul Ministerului Afacerilor Interne, va realiza o planificare a inițierii procedurilor de achiziție publică în sistem centralizat a produselor medicale.(6)Ulterior intrării în vigoare a hotărârilor Guvernului prevăzute la alin. (3) și (4) și publicării ordinului comun prevăzut la alin. (2), produsele necesare activității din cadrul Sistemului național de asistență medicală de urgență și de prim ajutor calificat, care urmează a fi prevăzute în lista detaliată a produselor necesare activității din cadrul Sistemului național de asistență medicală de urgență și de prim ajutor calificat, prevăzută la art. 8 alin. (9) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 46/2018, cu modificările și completările aduse prin prezenta ordonanță de urgență, vor putea fi achiziționate doar în sistem centralizat, prin intermediul ONAC.(7)Achizițiile publice inițiate și derulate de entitățile din cadrul Sistemului național de asistență medicală de urgență și de prim ajutor calificat, denumit în continuare SNAMUPAC, sau de către unitățile sanitare publice care au în structură unități de primiri urgențe/compartimente de primiri urgențe, până la data îndeplinirii condițiilor prevăzute la alin. (6), vor fi finalizate la nivelul acestora.(8)În termen de 30 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei ordonanțe de urgență, ministrul sănătății stabilește prin ordin criterii de performanță a activității managerului spitalului public cu privire la înscrierea spitalului public în achizițiile centralizate derulate de ONAC pentru produsele care urmează a fi înscrise în lista detaliată a produselor necesare activității din cadrul Sistemului național de asistență medicală de urgență și de prim ajutor calificat, prevăzută la art. 8 alin. (9) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 46/2018, cu modificările și completările aduse prin prezenta ordonanță de urgență.(9)Entitățile din cadrul SNAMUPAC au dreptul de a achiziționa, în condițiile legislației în domeniul achizițiilor publice, ca o măsură de acoperire a unor necesități aferente activității curente, produse dintre cele care urmează a fi înscrise în lista detaliată a produselor necesare activității din cadrul Sistemului național de asistență medicală de urgență și de prim ajutor calificat, prevăzută la art. 8 alin. (9) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 46/2018, cu modificările și completările aduse prin prezenta ordonanță de urgență, până la momentul în care ONAC pune la dispoziția respectivelor entități acordurile-cadru centralizate. + 
Articolul IIIOrdonanța de urgență a Guvernului nr. 46/2018 privind înființarea, organizarea și funcționarea Oficiului Național pentru Achiziții Centralizate, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 476 din 8 iunie 2018, cu modificările și completările aduse prin prezenta ordonanță de urgență, se va republica în Monitorul Oficial al României, Partea I, după aprobarea acesteia prin lege, dându-se textelor o nouă numerotare.

PRIM-MINISTRU
ION-MARCEL CIOLACU
Contrasemnează:
Viceprim-ministru, ministrul afacerilor interne,
Bogdan Despescu,
secretar de stat
Viceprim-ministru,
Marian Neacșu
Ministrul sănătății,
Alexandru Rafila
Ministrul finanțelor,
Marcel-Ioan Boloș
Ministrul dezvoltării, lucrărilor publice și administrației,
Adrian-Ioan Veștea
Ministrul transporturilor și infrastructurii,
Sorin-Mihai Grindeanu
Ministrul muncii și solidarității sociale,
Simona Bucura-Oprescu
București, 7 martie 2024.Nr. 20.

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x