privind instituirea sistemului de declaraţii de livrare a tutunului brut(actualizată până la data de 26 februarie 2002*)
–––––*) Forma actualizată a acestui act normativ până la data de 26 februarie 2002 este realizată de către Departamentul juridic din cadrul S.C. "Centrul Teritorial de Calcul Electronic" S.A. Piatra-Neamţ prin includerea tuturor modificărilor şi completărilor aduse de către ORDONANŢA DE URGENŢĂ nr. 16 din 20 februarie 2002.Conţinutul acestui act nu este un document cu caracter oficial, fiind destinat pentru informarea utilizatorilorÎn temeiul prevederilor art. 114 alin. (4) din Constituţia României,Guvernul României adopta prezenta ordonanţă de urgenţă. + Articolul 1În sensul prezentei ordonanţe de urgenţă, următoarele notiuni se definesc astfel:a) tutunul brut reprezintă tutunul frunza neprelucrata, înainte de a fi introdus în procesul de fermentare; … b) livrarea tutunului desemnează toate operaţiunile care se desfăşoară în cursul aceleiaşi zile, referitoare la transferul tutunului de la producător la întreprinderea de prima procesare, potrivit contractului de vânzare-cumpărare a tutunului. Tutunul produs se livreaza pe loturi, constituite pe varietati şi clase de calitate, fiind exclusa livrarea prin intermediari; … c) prim-procesatorii sunt persoane juridice care au ca obiect de activitate prima procesare a tutunului, primesc anual acreditare de funcţionare de la autoritatea competentă a statului şi încheie contracte de vânzare-cumpărare cu producătorii de tutun; … d) autoritatea competentă a statului este Ministerul Agriculturii, Alimentaţiei şi Pădurilor; … e) centralizatorul situaţiei livrărilor este documentul final întocmit de prim-procesator, care cuprinde cantitatea totală livrata prim-procesatorului de către producătorii autohtoni; … f) producătorii de tutun sunt persoanele fizice sau juridice care cultiva tutun brut. … + Articolul 2În vederea acreditării prim-procesatorii trebuie să pună la dispoziţie autorităţii competente a statului toate informaţiile privind capacităţile de depozitare şi/sau de prima procesare a tutunului, precum şi documentele necesare care dovedesc capacitatea de plată a acestora pentru tutunul pe care îl contractează cu producătorii autohtoni de tutun. + Articolul 3(1) Prim-procesatorii de tutun brut care îşi desfăşoară activitatea pe teritoriul României au obligaţia, începând cu recolta anului 2001, sa elibereze fiecărui producător de tutun de la care au cumpărat tutun brut o declaraţie de livrare a tutunului, în momentul efectuării livrării. … (2) Declaraţia de livrare trebuie să cuprindă cel puţin următoarele elemente: numele şi prenumele/denumirea producătorului, adresa/sediul, suprafaţa cultivată cu tutun şi parcela, varietatea de tutun, cantitatea livrata şi preţul pe clase de calitate; prim-procesatorul, numele şi prenumele reprezentantului acestuia; data eliberării declaraţiei, semnătura şi parafa părţilor. … (3) Declaraţiile de livrare se întocmesc în 3 exemplare, dintre care un exemplar pentru producător, unul pentru prim-procesator şi unul va fi înaintat de către prim-procesator autorităţii competente a statului. … + Articolul 4Asociaţiile producătorilor de tutun au obligaţia să prezinte prim-procesatorilor în momentul livrării lista cuprinzând toţi membrii asociaţiei şi suprafaţa de teren aferentă cultivată cu tutun, cu semnătura acestora, şi sa anexeze o copie la declaraţia de livrare. + Articolul 5(1) Prim-procesatorii au obligaţia sa ţină evidenta, inclusiv în sistem electronic, a livrărilor de tutun brut. … (2) Livrarea tutunului se realizează în limita cantităţilor contractate în anul de recolta, până la data de 15 aprilie a anului următor. Pentru calculul mediei cantităţilor pentru prima procesare a tutunului tot tutunul unei recolte este considerat ca livrat în cursul anului de vegetaţie. … + Articolul 6Prim-procesatorii au obligaţia de a prezenta anual Ministerului Agriculturii, Alimentaţiei şi Pădurilor, după livrarea integrală a cantităţilor contractate, următoarele documente:a) evidenta livrărilor în sistem electronic; … b) centralizatorul livrărilor, semnat de administratorul întreprinderii prim-procesatoare; … c) un exemplar din declaraţiile de livrare. … + Articolul 7(1) Ministerul Agriculturii, Alimentaţiei şi Pădurilor efectuează controlul administrativ în ceea ce priveşte corectitudinea evidentei electronice, pe baza centralizatorului şi a declaraţiilor anexate. … (2) Pentru efectuarea controlului administrativ, în cadrul Ministerului Agriculturii, Alimentaţiei şi Pădurilor se înfiinţează un compartiment de control administrativ, iar pe plan teritorial controlul se desfăşoară la nivelul direcţiilor generale pentru agricultura şi industrie alimentara în judeţele unde se cultiva tutun brut. … (3) Persoanele cu atribuţii de control administrativ din cadrul direcţiilor generale pentru agricultura şi industrie alimentara judeţene şi a municipiului Bucureşti sunt desemnate prin ordin al ministrului agriculturii, alimentaţiei şi pădurilor, la propunerea directorilor generali ai acestora. … + Articolul 8Controlul administrativ se va realiza pe un eşantion de 5% din numele înscrise în evidenta electronică a fiecărui prim-procesator, cu declaraţiile anexate. Dacă erorile apărute depăşesc un procent de 5%, documentele depuse se vor restitui prim-procesatorilor spre corectare. + Articolul 9(1) În cazul în care un producător renunţa la cultivarea tutunului, activitatea de cultura a tutunului brut va putea fi preluată de un alt producător care apare ca nume nou în evidenta prim-procesatorului. … (2) Legătura de continuitate a cultivării tutunului dintre noul producător (nou-declarant) şi producătorul care a renunţat la activitatea de cultivare a tutunului (vechi declarant) va fi stabilită de către persoanele care au atribuţii de control administrativ. … + Articolul 10Abrogat.––––Art. 10 a fost abrogat de art. 1 din ORDONANŢA DE URGENŢĂ nr. 16 din 20 februarie 2002 publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 145 din 26 februarie 2002. + Articolul 11Ministerul Agriculturii, Alimentaţiei şi Pădurilor va elabora norme metodologice de aplicare a prezentei ordonanţe de urgenţă, pe care le va supune spre aprobare Guvernului, în termen de 30 de zile de la data intrării în vigoare a acesteia.PRIM-MINISTRUADRIAN NĂSTASEContrasemnează:–––––Ministrul agriculturii,alimentaţiei şi pădurilor,Ilie SarbuMinistrul finanţelor publice,Mihai Nicolae Tănăsescu–––
Când vă conectați pentru prima dată folosind un buton de conectare socială, colectăm informațiile de profil public ale contului dvs. partajate de furnizorul de conectare socială, pe baza setărilor dvs. de confidențialitate. De asemenea, primim adresa dvs. de e-mail pentru a vă crea automat un cont pe site-ul nostru web. Odată ce contul dvs. este creat, veți fi conectat la acest cont.
DezacordDe acord
Conectat cu
Permit crearea unui cont
Când vă conectați pentru prima dată folosind un buton de conectare socială, colectăm informațiile de profil public ale contului dvs. partajate de furnizorul de conectare socială, pe baza setărilor dvs. de confidențialitate. De asemenea, primim adresa dvs. de e-mail pentru a vă crea automat un cont pe site-ul nostru web. Odată ce contul dvs. este creat, veți fi conectat la acest cont.
Pentru a oferi cea mai buna experiența, utilizăm tehnologii cookie. Neacordarea sau retragerea consimțământului poate afecta în mod negativ anumite caracteristici și funcții ale siteului.
Functional
Mereu activ
Stocarea sau accesul tehnic este strict necesar în scopul legitim de a permite utilizarea unui serviciu specific solicitat în mod explicit de abonat sau utilizator sau în scopul unic de a efectua transmiterea unei comunicări prin intermediul unei rețele de comunicații electronice.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Statistii
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes.Stocarea sau accesul tehnic care este utilizat exclusiv în scopuri statistice anonime. În lipsa unei citații, a unei conformări voluntare din partea furnizorului dvs. de servicii de internet sau a unor înregistrări suplimentare de la o terță parte, informațiile stocate sau recuperate doar în acest scop nu pot fi utilizate, de obicei, pentru a vă identifica.
Marketing
Stocarea sau accesul tehnic care este utilizat exclusiv în scopuri statistice anonime. În lipsa unei citații, a unei conformări voluntare din partea furnizorului dvs. de servicii de internet sau a unor înregistrări suplimentare de la o terță parte, informațiile stocate sau recuperate doar în acest scop nu pot fi utilizate, de obicei, pentru a vă identifica.
A apărut o problemă la raportarea acestei postări.
Blocare membru?
Vă rugăm să confirmați că doriți să blocați acest membru.
Nu vei mai putea:
Vedeți postările membrilor blocați
Menționați acest membru în postări
Invitați acest membru în grupuri
Trimite mesaj acestui membru
Adăugați acest membru ca conexiune
Vă rugăm să rețineți:
Această acțiune va elimina și acest membru din conexiunile dvs. și va trimite un raport administratorului site-ului.
Vă rugăm să acordați câteva minute pentru finalizarea acestui proces.