ORDONANȚĂ DE URGENȚĂ nr. 169 din 8 decembrie 2022

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 17/12/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: GUVERNUL ROMÂNIEI
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 1196 din 13 decembrie 2022
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Actiuni induse de acest act:

SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ART. 1COMPLETEAZA PELEGE (R) 84 15/04/1998 ART. 62
ART. 1COMPLETEAZA PELEGE (R) 84 15/04/1998 CAP. 8
ART. 1COMPLETEAZA PELEGE (R) 84 15/04/1998 ART. 62
ART. 1COMPLETEAZA PELEGE (R) 84 15/04/1998 CAP. 8
ART. 1MODIFICA PELEGE (R) 84 15/04/1998 ART. 26
ART. 1MODIFICA PELEGE (R) 84 15/04/1998 ART. 33
ART. 1MODIFICA PELEGE (R) 84 15/04/1998 ART. 57
ART. 1MODIFICA PELEGE (R) 84 15/04/1998 ART. 61
ART. 1MODIFICA PELEGE (R) 84 15/04/1998 ART. 63
ART. 1MODIFICA PELEGE (R) 84 15/04/1998 ART. 26
ART. 1MODIFICA PELEGE (R) 84 15/04/1998 ART. 33
ART. 1MODIFICA PELEGE (R) 84 15/04/1998 ART. 57
ART. 1MODIFICA PELEGE (R) 84 15/04/1998 ART. 61
ART. 1MODIFICA PELEGE (R) 84 15/04/1998 ART. 63
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LAHOTARARE 1134 10/11/2010
ActulREFERIRE LAREGULAMENT 10/11/2010
ActulREFERIRE LALEGE (R) 84 15/04/1998
ActulREFERIRE LALEGE (R) 84 15/04/1998 ART. 57
ActulREFERIRE LALEGE (R) 84 15/04/1998 ART. 61
ActulREFERIRE LALEGE (R) 84 15/04/1998
ActulREFERIRE LALEGE (R) 84 15/04/1998 ART. 57
ActulREFERIRE LALEGE (R) 84 15/04/1998 ART. 61
ActulREFERIRE LACONSTITUTIE 21/11/1991 ART. 76
ActulREFERIRE LACONSTITUTIE 21/11/1991 ART. 115
ActulREFERIRE LACONSTITUTIE (R) 21/11/1991 ART. 76
ActulREFERIRE LACONSTITUTIE (R) 21/11/1991 ART. 115
ART. 1COMPLETEAZA PELEGE (R) 84 15/04/1998 ART. 62
ART. 1COMPLETEAZA PELEGE (R) 84 15/04/1998 CAP. 8
ART. 1COMPLETEAZA PELEGE (R) 84 15/04/1998 ART. 62
ART. 1COMPLETEAZA PELEGE (R) 84 15/04/1998 CAP. 8
ART. 1MODIFICA PELEGE (R) 84 15/04/1998 ART. 26
ART. 1MODIFICA PELEGE (R) 84 15/04/1998 ART. 33
ART. 1MODIFICA PELEGE (R) 84 15/04/1998 ART. 57
ART. 1MODIFICA PELEGE (R) 84 15/04/1998 ART. 61
ART. 1MODIFICA PELEGE (R) 84 15/04/1998 ART. 63
ART. 1MODIFICA PELEGE (R) 84 15/04/1998 ART. 26
ART. 1MODIFICA PELEGE (R) 84 15/04/1998 ART. 33
ART. 1MODIFICA PELEGE (R) 84 15/04/1998 ART. 57
ART. 1MODIFICA PELEGE (R) 84 15/04/1998 ART. 61
ART. 1MODIFICA PELEGE (R) 84 15/04/1998 ART. 63
ART. 1REFERIRE LALEGE (R) 84 15/04/1998
ART. 1REFERIRE LALEGE (R) 84 15/04/1998
ART. 2REFERIRE LAHOTARARE 1134 10/11/2010
ART. 2REFERIRE LAREGULAMENT 10/11/2010
ART. 2REFERIRE LAHG 573 07/09/1998
ART. 2REFERIRE LAHOTARARE (R) 573 07/09/1998
ART. 2REFERIRE LALEGE (R) 84 15/04/1998
ART. 2REFERIRE LALEGE (R) 84 15/04/1998 ART. 57
ART. 2REFERIRE LALEGE (R) 84 15/04/1998 ART. 61
ART. 2REFERIRE LALEGE (R) 84 15/04/1998
ART. 2REFERIRE LALEGE (R) 84 15/04/1998 ART. 57
ART. 2REFERIRE LALEGE (R) 84 15/04/1998 ART. 61
ART. 61REFERIRE LACOD PR CIVILĂ (R) 01/07/2010
ART. 61REFERIRE LACOD PR CIVILĂ (R) 01/07/2010 ART. 41
ART. 61REFERIRE LACOD PR CIVILĂ (R) 01/07/2010 ART. 42
ART. 61REFERIRE LACONSTITUTIE 21/11/1991 ART. 52
ART. 61REFERIRE LACONSTITUTIE (R) 21/11/1991 ART. 52
 Nu exista acte care fac referire la acest act





Având în vedere faptul că transpunerea în legislația națională a prevederilor art. 45 alin. (1) ale Directivei (UE) 2015/2.436 a Parlamentului European și a Consiliului din 16 decembrie 2015 de apropiere a legislațiilor statelor membre cu privire la mărci (reformare), publicată în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene (JOUE), seria L, nr. 336 din 23 decembrie 2015, necesită implementarea unei proceduri administrative cu caracter jurisdicțional de soluționare a anulărilor și decăderilor privind mărcile la nivelul Oficiului de Stat pentru Invenții și Mărci, denumit în continuare OSIM, procedură care trebuie să fie operațională la 14 ianuarie 2023,pentru a evita aplicarea de către Curtea de Justiție a Uniunii Europene, la propunerea Comisiei Europene, de sancțiuni pecuniare constituite dintr-o sumă forfetară și/sau penalități cu titlu cominatoriu pentru neimplementarea completă în dreptul intern a prevederilor Directivei (UE) 2015/2.436, într-o etapă ulterioară a procedurii de constatare a neîndeplinirii obligațiilor,ținând seama de faptul că norma introduce în beneficiul utilizatorilor sistemului național de protecție a mărcilor cadrul procedural necesar soluționării cererilor pentru decăderea din drepturi a titularului unei mărci sau pentru declararea nulității mărcilor cu luarea în considerare a particularităților domeniului protecției mărcilor la nivel național,având în vedere că neadoptarea măsurilor propuse va duce la imposibilitatea soluționării cererilor de anulare sau decădere a mărcilor care vor fi depuse la OSIM începând cu data de 14 ianuarie 2023, conform prevederilor art. 57 lit. b) și art. 61 din Legea nr. 84/1998 privind mărcile și indicațiile geografice, republicată, creându-se astfel o stare de incertitudine juridică cu consecințe grave în privința stabilirii valabilității drepturilor exclusive asupra mărcilor și a apărării drepturilor obținute prin înregistrarea acestora, având în vedere că starea de fapt cuantificabilă a situației extraordinare este determinată de faptul că nereglementarea în regim de urgență a propunerilor pentru modificarea/completarea prevederilor legislative poate conduce la neimplementarea procedurii de anulare și decădere la nivelul OSIM la data de 14 ianuarie 2023, cu consecințe negative grave în privința asigurării respectării drepturilor conferite prin înregistrarea mărcilor, de natură a afecta stabilitatea și predictibilitatea întregului sistem național de protecție a mărcilor, precum și încrederea utilizatorilor în acest sistem, în sensul că lipsa unor norme specifice privind procedura de soluționare la nivelul OSIM a acțiunilor de anulare și decădere privind mărcile conduce la imposibilitatea soluționării unor astfel de cauze, situație ce poate afecta grav alte proceduri de înregistrare aflate în derulare, prin faptul că acestea ar putea fi suspendate sau întârziate excesiv până la clarificarea situației juridice a drepturilor anterioare ce fac obiectul anulării sau decăderii, iar demersurile legale efectuate de utilizatori la OSIM pentru înregistrarea sau pentru anularea ori decăderea unor mărci nu vor putea fi soluționate într-un termen rezonabil sau previzibil,ținând cont de faptul că drepturile conferite mărcilor prin înregistrare sunt veritabile drepturi de proprietate având ca obiect bunuri mobile necorporale, iar verificarea valabilității acestor drepturi la nivelul OSIM în cadrul unor acțiuni de anulare sau decădere impune reglementarea unei proceduri transparente și previzibile, care să asigure respectarea principiilor celerității, contradictorialității și dreptului la apărare, iar în lipsa unei proceduri speciale reglementate prin norme de nivel primar până la data de 14 ianuarie 2023, cererile de anulare sau decădere a mărcilor depuse la OSIM nu vor putea fi soluționate,aceasta reprezintă o situație extraordinară care impune o intervenție legislativă imediată, deoarece lipsa unor norme specifice privind procedura de soluționare la nivelul OSIM a acțiunilor de anulare și decădere privind mărcile conduce la imposibilitatea soluționării unor astfel de cauze, cu consecințe negative grave atât în ceea ce privește derularea procedurilor de înregistrare, cât și în privința apărării drepturilor titularilor de mărci, în condițiile în care anularea și decăderea reprezintă remedii procesuale puse la dispoziția titularilor de drepturi, care trebuie să fie soluționate într-o procedură transparentă, rapidă și eficientă.Se creează astfel cadrul procedural pentru desfășurarea unei proceduri administrative speciale cu caracter jurisdicțional pentru soluționarea cererilor privind anularea înregistrării mărcilor și a cererilor de decădere a titularilor din drepturile conferite de marcă la nivelul OSIM.Dat fiind faptul că reglementarea procedurii administrativ-jurisdicționale de soluționare a anulărilor și decăderilor la OSIM nu s-a putut realiza prin demersurile anterioare de amendare a Hotărârii Guvernului nr. 1.134/2010 pentru aprobarea Regulamentului de aplicare a Legii nr. 84/1998 privind mărcile și indicațiile geografice, cu modificările și completările ulterioare,ținând cont de faptul că prezentul proiect nu ar putea fi promovat sub forma unui proiect de lege cu procedura de urgență prevăzută la art. 76 alin. (3) din Constituția României, deoarece un asemenea demers legislativ nu ar putea fi finalizat până la data de 14 ianuarie 2023,ținând cont de toate aceste aspecte și luând în considerare beneficiul public generat de faptul că reglementarea procedurilor de anulare și decădere în fața oficiului național de proprietate industrială este de natură să asigure atât transparență și predictibilitate, cât și asigurarea protecției drepturilor conferite prin înregistrarea unei mărci, în considerarea faptului că aceste elemente vizează interesul public general și constituie o situație de urgență și extraordinară, a cărei reglementare nu poate fi amânată,în temeiul art. 115 alin. (4) din Constituția României, republicată,Guvernul României adoptă prezenta ordonanță de urgență. + 
Articolul ILegea nr. 84/1998 privind mărcile și indicațiile geografice, republicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 856 din 18 septembrie 2020, se modifică și se completează după cum urmează:1.La articolul 26 alineatul (4), litera b) se modifică și va avea următorul cuprins:b)există motive justificate pentru neutilizarea mărcii anterioare.2.La articolul 33, alineatul (3) se modifică și va avea următorul cuprins:(3)Cererea de reînnoire a înregistrării mărcii poate fi făcută de către titularul mărcii sau de către orice altă persoană autorizată în acest sens prin lege sau în baza unui contract, întrun termen de 6 luni anterior datei expirării înregistrării, în condițiile prevăzute în regulamentul de aplicare a prezentei legi.3.La articolul 57, litera b) se modifică și va avea următorul cuprins:b)pe cale administrativ-jurisdicțională la OSIM.4.La articolul 61, alineatul (1) se modifică și va avea următorul cuprins: + 
Articolul 61(1)Anularea înregistrării unei mărci sau decăderea titularului din drepturi, solicitate pe calea administrativ-jurisdicțională facultativă corespunzător art. 52 din Constituția României, republicată, la OSIM se poate soluționa de către o comisie de specialitate din cadrul OSIM ai cărei membri au ca atribuții doar soluționarea cererilor de anulare și decădere, fără a fi implicați în nicio altă procedură desfășurată la nivelul OSIM în privința mărcilor și fără a interfera cu activitatea Comisiei de contestații din cadrul OSIM, formată din trei membri cu experiență în domeniul juridic, potrivit procedurii prevăzute în capitolul VIII^1.
5.După articolul 61 se introduce un nou capitol, capitolul VIII^1, alcătuit din art. 61^1-61^9, cu următorul cuprins: + 
Capitolul VIII^1Procedura de soluționare a cererilor de anulare și decădere la OSIM + 
Articolul 61^1(1)Cererea de decădere a titularului din drepturile conferite de marcă pentru motivele prevăzute la art. 55, 65 sau 74, respectiv cererea de anulare a înregistrării unei mărci pentru motivele prevăzute la art. 56, 66 sau 73 va conține cel puțin următoarele:a)datele de identificare ale persoanei care formulează cererea de decădere sau de anulare, precum și ale reprezentantului acesteia, dacă este cazul;b)numărul de înregistrare al mărcii ce face obiectul cererii de decădere sau cererii în anulare, precum și datele de identificare ale titularului acesteia;c)indicarea produselor și serviciilor pentru care se solicită decăderea sau anularea înregistrării mărcii, în absența căreia se consideră că cererea de decădere sau de anulare vizează toate produsele și serviciile pentru care marca este înregistrată;d)elemente de identificare privind drepturile anterioare, dacă acestea sunt invocate în cererea de anulare;e)motivele de fapt și de drept pe care se întemeiază cererea de decădere sau de anulare, după caz;f)înscrisuri doveditoare în susținerea cererii formulate;g)procura sau împuternicirea ori delegația de reprezentare, dacă este cazul;h)semnătura.(2)În cazul în care cererea în anulare este întemeiată pe dispozițiile art. 56 alin. (1) lit. b), se vor depune precizări asupra dreptului pe care este fondată cererea și, după caz, documentele care dovedesc faptul că persoana care solicită anularea înregistrării unei mărci este titularul dreptului pe care îl invocă.
 + 
Articolul 61^2(1)Hotărârea judecătorească rămasă definitivă, prin care, după caz, titularul a fost decăzut din drepturile conferite de marcă ori înregistrarea mărcii a fost anulată, se va comunica la OSIM de către persoana interesată.(2)Dispozițiile prezentului articol sunt aplicabile și în cazul în care titularul unei mărci solicită cesiunea mărcii în locul unei cereri de anulare, potrivit prevederilor art. 42 alin. (1) lit. b) și alin. (3). La cererea părții interesate, OSIM înscrie în registru cesiunea parțială sau totală rezultată în urma unei hotărâri de admitere a cererii de transfer rămasă definitivă și o publică în Buletinul Oficial de Proprietate Industrială.
 + 
Articolul 61^3(1)Activitatea comisiei prevăzute la art. 61 alin. (1) se organizează și funcționează într-un serviciu distinct în cadrul OSIM, Serviciul anulări-decăderi.(2)Comisia este formată din 3 membri:a)președinte, șeful Serviciului anulări-decăderi; în situații de incompatibilitate sau, în lipsa acestuia, funcția de președinte va fi exercitată de o altă persoană din cadrul Serviciului anulări-decăderi, care îndeplinește condițiile prevăzute la alin. (3), desemnată prin ordin al directorului general al OSIM;b)doi membri, dintre care unul este raportorul cazului.(3)Membrii comisiei au statut de personal contractual, specializare în domeniul mărcilor și experiență de minimum 3 ani în domeniul juridic și exercită doar atribuții în privința soluționării cererilor de anulare a înregistrării mărcilor și de decădere a titularilor din drepturile conferite de mărci.(4)Secretariatul comisiei este asigurat de o persoană din cadrul Serviciului anulări-decăderi; secretarul nu are calitate de membru al comisiei.(5)Președintele comisiei va aproba componența nominală a acesteia și lista dosarelor pentru ședințele de soluționare a cererilor de anulare și decădere.(6)Activitatea membrilor comisiei prevăzute la alin. (2) se desfășoară cu respectarea dispozițiilor art. 41 și 42 din Legea nr. 134/2010 privind Codul de procedură civilă, republicată, cu modificările și completările ulterioare, referitoare la incompatibilități.
 + 
Articolul 61^4(1)Cererile de anulare și decădere se fac în scris, în limba română, și se depun la Registratura generală a OSIM, prin poștă, fax sau pe cale electronică, în condițiile stabilite prin regulamentul de aplicare a prezentei legi.(2)Cererea de anulare sau decădere și dovezile în susținerea acesteia se depun în atâtea copii câte părți sunt și un exemplar pentru comisie. Copiile vor fi certificate conform cu originalul de partea care le depune.(3)Dacă înscrisurile sunt redactate într-o limbă străină, se vor depune traduceri ale acestora în limba română, certificate de partea care le depune. Înscrisurile care nu sunt traduse în limba română nu sunt luate în considerare la soluționarea cererii.(4)Procedura se desfășoară în limba română cu convocarea părților. Părțile în cadrul procedurii de anulare și decădere se numesc petent și intimat.(5)Cererea de anulare sau de decădere poate fi depusă și susținută în fața comisiei în nume propriu sau printr-un reprezentant, în condițiile prevăzute la alin. (6). (6)În fața comisiei, părțile persoane fizice se pot prezenta personal sau pot fi reprezentate de un mandatar ori de un avocat. Părțile persoane juridice se prezintă prin reprezentant legal, consilier juridic, avocat sau mandatar.
 + 
Articolul 61^5(1)Pregătirea ședinței de anulări și decăderi va fi asigurată de secretarul comisiei, care va ține evidența cererilor depuse, înregistrate în ordine cronologică, într-un registru cu această destinație.(2)În termen de 5 zile de la înregistrarea cererii la OSIM, secretarul comisiei verifică dacă sunt îndeplinite cerințele prevăzute la art. 61^1 alin. (1) și (2) și art. 61^4 alin. (1)-(3) și înaintează dosarul președintelui comisiei pentru a fi repartizat unui raportor.(3)În cazul în care cererea nu îndeplinește cerințele prevăzute la art. 61^1 alin. (1) și (2) și art. 61^4 alin. (1)-(3), petentul este notificat cu privire la deficiențele constatate și i se acordă un termen de 5 zile în vederea remedierii acestora. (4)În cazul în care, în termenul prevăzut la alin. (3), nu au fost remediate cerințele prevăzute la art. 61^1 alin. (1) lit. a)-e) și h), comisia decide, fără convocarea părților, respingerea acesteia printr-o hotărâre motivată, care se comunică petentului în termenul prevăzut la art. 61 alin. (2). (5)În cazul în care cererea nu a fost respinsă pentru motivele prevăzute la alin. (4), aceasta se comunică intimatului, care primește un termen de 30 de zile de la comunicare pentru formularea unui punct de vedere. Punctul de vedere al intimatului împreună cu înscrisurile doveditoare în susținerea apărărilor formulate se vor depune în atâtea exemplare câte părți sunt și un exemplar pentru comisie. Copiile vor fi certificate conform cu originalul de partea care le depune. (6)Punctul de vedere al intimatului împreună cu dovezile atașate acestuia se comunică petentului, care are posibilitatea de a formula un răspuns, în termen de 10 zile de la comunicare. Intimatul poate lua la cunoștință despre răspunsul petentului de la dosarul cauzei. În lipsa punctului de vedere al intimatului sau a răspunsului petentului, cererea se soluționează pe baza actelor de la dosar.
 + 
Articolul 61^6(1)Președintele comisiei stabilește termenele de soluționare a cererilor de anulare și decădere și dispune cu privire la convocarea părților. (2)În situația în care una dintre părți are sediul/domiciliul în străinătate și nu are mandatar desemnat, în condițiile art. 15 alin. (2), se acordă un termen de 30 de zile în vederea desemnării unui mandatar.(3)Primul termen de soluționare a cererii de anulare sau de decădere se stabilește după depunerea punctului de vedere al intimatului sau petentului, după caz, ori la expirarea termenului stabilit pentru depunerea acestuia, dacă nu a fost depus un punct de vedere.(4)Secretarul comisiei întocmește listele de ședință, conținând dosarele programate spre soluționare, și le transmite președintelui comisiei în vederea aprobării; listele de ședință aprobate se afișează pe site-ul OSIM cu cel puțin o zi înainte de data stabilită pentru desfășurarea ședinței și la sediul OSIM, cu o oră înainte de începerea ședinței.
 + 
Articolul 61^7(1)Convocarea părților și notificările se fac printro comunicare scrisă, care poate fi transmisă prin orice mijloace de comunicare ce asigură transmiterea textului actului și confirmarea primirii acestuia, dacă partea a indicat datele corespunzătoare în acest scop. (2)Convocarea va conține următoarele elemente:a)locul unde urmează să se desfășoare ședința;b)data emiterii convocării;c)numărul dosarului;d)anul, luna, ziua și ora ședinței;e)numele și prenumele sau denumirea, după caz, ale/a părții convocate, precum și sediul sau domiciliul acesteia;f)calitatea celui convocat;g)numele și prenumele sau denumirea, după caz, ale/a părții potrivnice și obiectul cererii;h)semnătura secretarului comisiei. (3)Procedura de convocare se consideră legal îndeplinită dacă partea a primit convocarea conținând elementele prevăzute la alin. (2) cu cel puțin 5 zile înaintea termenului stabilit pentru soluționarea cererii.(4)Comisia va verifica efectuarea procedurilor de convocare la fiecare termen și, când este cazul, va lua măsuri de refacere a acestor proceduri.(5)Dacă partea convocată nu se prezintă la termenul fixat și procedura de convocare este legal îndeplinită, procedura în fața comisiei se poate desfășura în lipsa părții.(6)Partea care a fost prezentă la un termen, personal sau printr-un reprezentant legal ori convențional, nu va mai fi convocată pe parcursul soluționării cererii, considerându-se că ea cunoaște termenele ulterioare. (7)Dispozițiile alin. (6) nu sunt aplicabile atunci când:a)se reia soluționarea cererii după ce aceasta a fost suspendată;b)cererea este repusă pe rol, potrivit art. 61^9 alin. (3);c)cererea se rejudecă în urma unei hotărâri definitive a instanței de judecată.(8)Prezența părții la termenul de soluționare a cererii acoperă neregularitățile referitoare la procedura de convocare. + 
Articolul 61^8(1)Ședința este publică. Comisia poate dispune ședință secretă dacă dezbaterea publică ar aduce o vătămare uneia dintre părți sau ordinii publice. (2)Președintele comisiei deschide, suspendă și ridică ședința.(3)La termenul fixat, dacă părțile sunt prezente sau dacă se constată că procedura a fost legal îndeplinită, președintele comisiei deschide dezbaterile, dând mai întâi cuvântul petentului și apoi intimatului.(4)Președintele este în drept să pună părților întrebări care să ducă la lămurirea împrejurărilor cauzei și are obligația să pună în dezbatere toate cererile, excepțiile, împrejurările de fapt sau temeiurile de drept prezentate de părți, potrivit legii, sau invocate din oficiu.(5)Membrii comisiei pot pune întrebări părților numai prin mijlocirea președintelui, care poate încuviința ca aceștia să pună întrebări direct.(6)Susținerile prezentate de părți în ședință vor fi consemnate de secretarul comisiei în condica de ședințe.(7)La cererea temeinic justificată a părților sau când din dezbateri rezultă necesitatea producerii de noi dovezi, comisia poate acorda un nou termen, părțile prezente luând cunoștință de noul termen.(8)În situațiile prevăzute la alin. (7), comisia va dispune amânarea soluționării cererii, printr-o încheiere de ședință semnată de președinte și secretar.
 + 
Articolul 61^9(1)După încheierea dezbaterilor, comisia deliberează în secret asupra hotărârii pe care urmează să o pronunțe. Fiecare dintre membrii comisiei are îndatorirea să își exprime opinia, începând cu raportorul. Președintele ascultă părerile membrilor comisiei și se pronunță cel din urmă. (2)În cazuri deosebite, în funcție de complexitatea cererii, când comisia nu ia hotărârea de îndată, pronunțarea acesteia poate fi amânată pentru un termen care nu poate depăși 7 zile și care poate fi prelungit de maximum 2 ori, cu câte o perioadă de cel mult 7 zile. Dacă pronunțarea a fost amânată, hotărârea nu poate fi pronunțată mai înainte de data fixată în acest scop.(3)În situația în care comisia constată că sunt necesare noi lămuriri sau acte în dosarul cererii, poate repune cererea pe rol, fixând o nouă ședință cu convocarea părților.(4)Hotărârea comisiei va fi luată numai pe baza faptelor și dovezilor prezentate de părți în dosarul cererii. (5)După luarea hotărârii, dispozitivul acesteia se consemnează în condica de ședințe și se afișează pe pagina de internet a OSIM, iar raportorul va redacta proiectul de hotărâre.(6)Hotărârea comisiei trebuie să cuprindă:a)numele și prenumele/denumirea și domiciliul/sediul petentului;b)numele sau denumirea persoanei care a reprezentat partea în condițiile art. 61^4 alin. (6);c)numărul dosarului;d)componența comisiei care a luat hotărârea;e)obiectul cererii, susținerile părților și indicarea dovezilor prezentate de acestea;f)motivele de fapt și temeiurile de drept care stau la baza hotărârii;g)soluția;h)calea de atac, termenul în care aceasta se poate exercita și instanța la care se introduce acțiunea;i)semnăturile președintelui și ale membrilor comisiei. În cazul în care unul dintre membrii comisiei este împiedicat să semneze hotărârea, aceasta va fi semnată de președintele comisiei, cu arătarea motivelor care au împiedicat semnarea.(7)Hotărârile comisiei se iau cu majoritate de voturi.(8)Hotărârile se întocmesc într-un singur exemplar original, care se depune la dosarul de hotărâri al comisiei și se păstrează la secretariatul comisiei.(9)Hotărârile se comunică părților de către secretarul comisiei, în copie certificată pentru conformitate cu originalul. Un exemplar, în copie certificată, se atașează la dosarul cererii.(10)În soluționarea cererilor de anulare sau de decădere, comisia va putea lua una dintre următoarele hotărâri:a)admite cererea în tot sau în parte, dispunând anularea înregistrării mărcii sau decăderea titularului din drepturile conferite de marcă, în tot sau în parte, după caz;b)respinge cererea;c)ia act de renunțarea la soluționarea cererii;d)ia act de tranzacția încheiată între părți;e)constată perimarea cererii, în cazul în care aceasta a rămas în nelucrare din motive imputabile petentului, timp de 6 luni. (11)În cazul pronunțării unei hotărâri de anulare a mărcii, comisia nu se poate pronunța și cu privire la legalitatea actelor civile încheiate în baza mărcii anulate și asupra efectelor civile produse, în acest caz fiind necesară sesizarea instanței de judecată competente.(12)Prevederile prezentului capitol referitoare la procedura de soluționare a cererilor de anulare și decădere se completează, în mod corespunzător, cu dispozițiile Legii nr. 134/2010 privind Codul de procedură civilă, republicată, cu modificările și completările ulterioare.
6.La articolul 62, după alineatul (3) se introduce un nou alineat, alin. (3^1), cu următorul cuprins:(3^1)Regulamentul de folosire a unei mărci colective constituite din semne sau indicații care pot servi pentru desemnarea, în comerț, a provenienței geografice a produselor sau a serviciilor autorizează orice persoană ale cărei produse sau servicii provin din zona geografică respectivă să devină membră a asociației care este titulara mărcii, dacă persoana respectivă îndeplinește toate celelalte condiții prevăzute în regulamentul de utilizare a mărcii.7.La articolul 63 alineatul (1), litera b) se modifică și va avea următorul cuprins:b)nu sunt îndeplinite cerințele prevăzute la art. 3 lit. e) sau art. 62 alin. (2)-(3^1);
 + 
Articolul II(1)Prevederile art. 57 lit. b) și ale art. 61 din Legea nr. 84/1998 privind mărcile și indicațiile geografice, republicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 856 din 18 septembrie 2020, intră în vigoare la data publicării prezentei ordonanțe de urgență în Monitorul Oficial al României, Partea I.(2)În termen de 30 de zile de la publicarea în Monitorul Oficial al României a prezentei ordonanțe de urgență, Regulamentul de aplicare a Legii nr. 84/1998 privind mărcile și indicațiile geografice, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 1.134/2010, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 809 din 3 decembrie 2010, cu modificările și completările ulterioare, și Hotărârea Guvernului nr. 573/1998 privind organizarea și funcționarea Oficiului de Stat pentru Invenții și Mărci, republicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 476 din 4 iunie 2020, se vor modifica în mod corespunzător.
Prezenta ordonanță de urgență transpune prevederile art. 30 alin. (2) și ale art. 45 alin. (1) ale Directivei (UE) 2015/2.436 a Parlamentului European și a Consiliului din 16 decembrie 2015 de apropiere a legislațiilor statelor membre cu privire la mărci (reformare), publicată în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene, seria L, nr. 336 din 23 decembrie 2015.
PRIM-MINISTRU
NICOLAE-IONEL CIUCĂ
Contrasemnează:
Ministrul economiei,
Florin Marian Spătaru
Directorul general al Oficiului de Stat pentru Invenții și Mărci,
Marian-Octavian Șerbănescu
p. Ministrul afacerilor externe,
Janina-Mirela Sitaru,
secretar de stat
București, 8 decembrie 2022.Nr. 169.

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x