ORDONANȚĂ DE URGENȚĂ nr. 140 din 19 octombrie 2022

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 17/12/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: GUVERNUL ROMÂNIEI
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 1023 din 20 octombrie 2022
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Actiuni suferite de acest act:

SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ART. 8COMPLETAT DEORD DE URGENTA 108 29/11/2023
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulARE LEGATURA CULEGE 98 13/04/2023
ActulACTUALIZEAZA PEORD DE URGENTA 140 19/10/2022
Acte care fac referire la acest act:

SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ART. 8COMPLETAT DEORD DE URGENTA 108 29/11/2023
ART. 8REFERIT DEORD DE URGENTA 108 29/11/2023





Considerând imperativă necesitatea instituirii cu celeritate a unui cadru instituțional aplicabil autorităților competente implicate în procesul de autorizare a activităților industriale, care să permită integrarea licențelor și a actelor administrative cu caracter similar existente într-o singură procedură simplificată, principalul obiectiv fiind stimularea mediului de afaceri și simplificarea procedurilor și termenelor existente în administrația publică, ținând cont de obligația îndeplinirii obiectivelor privind reformarea procesului de autorizare a activităților industriale și acordare a licenței unice în România, definite în jalonul 243 din Planul național de redresare și reziliență, fundamentate pe baza recomandărilor Proiectului finanțat de Direcția Generală Sprijin pentru Reforme Structurale din cadrul Comisiei Europene implementat cu sprijinul Organizației pentru Cooperare și Dezvoltare Economică „Reproiectarea cuprinzătoare a sistemului de licențiere din România“, corelată cu asumarea îndeplinirii obiectivului prevăzut în jalonul 246 din Planul național de redresare și reziliență, respectiv introducerea unui ghișeu unic pentru licențe/autorizații/certificări, inclusiv printr-o mai bună organizare a bazelor de date ale administrației publice și prin promovarea interoperabilității între acestea,în contextul în care neîndeplinirea jalonului 243 din Planul național de redresare și reziliență până la data de 31 decembrie 2022 atrage respingerea cererilor de plăți de către Comisia Europeană, precum și întârzieri critice în îndeplinirea jalonului 246 până la data de 31 decembrie 2023, deoarece toate funcționalitățile necesare pentru atingerea obiectivelor jalonului 246 sunt reglementate de prevederile prezentului act normativ, având în vedere urgența și importanța instituirii cadrului legislativ în scopul fundamentării măsurilor pe care autoritățile competente trebuie să le ia pentru implementarea unor mecanisme de cooperare administrativă, precum și crearea unui punct de contact unic electronic integrat, care să permită investitorilor din toate statele membre accesul la distanță la îndeplinirea formalităților administrative,ținând cont de cele de mai sus, se justifică urgența emiterii prezentei ordonanțe de urgență, având în vedere termenul de îndeplinire a jaloanelor deja menționate din cadrul Deciziei de punere în aplicare a Consiliului din 3 noiembrie 2021 de aprobare a evaluării Planului național de redresare și reziliență al României.Având în vedere că simplificarea procesului de autorizare a activităților industriale reprezintă un prim pas de reformă, care poate fi extins și la celelalte sectoare ale economiei, respectiv comerțul și prestarea de servicii, dat fiind că lipsa reglementării unitare a cadrului instituțional general aplicabil procedurilor de emitere a licențelor și a actelor administrative cu caracter similar generează întârzieri în dezvoltarea mediului de afaceri, cu impact și asupra gradului de absorbție a fondurilor alocate României din Mecanismul de redresare și reziliență, și ținând seama de faptul că elementele menționate vizează interesul public și strategic și constituie o situație de urgență, utilizarea eficientă a fondurilor externe din cadrul Mecanismului de redresare și reziliență, cu scopul de a avea un impact de durată asupra productivității la nivel național și a rezilienței economice, sociale și instituționale, luând în considerare orizontul de timp determinat, până la care a fost asumată îndeplinirea jaloanelor din Planul național de redresare și reziliență și țintelor asociate investițiilor-cheie și reformelor majore aferente celor șase piloni principali stabiliți prin Regulamentul (UE) 2021/241 al Parlamentului European și al Consiliului din 12 februarie 2021 de instituire a Mecanismului de redresare și reziliență, luând în considerare importanța simplificării procedurilor de obținere a licențelor, autorizațiilor, acordurilor, avizelor, permiselor prevăzute de lege în vederea desfășurării unei activități industriale, astfel încât antreprenorii să aibă o comunicare facilă cu autoritățile implicate, inclusiv prin depunerea cererii într-un singur punct de contact electronic,având în vedere urgența înființării Oficiului pentru Licență Industrială, cu rol de raționalizare, simplificare și digitalizare a procedurilor specifice în vederea obținerii licenței industriale unice, precum și a Punctului de contact unic electronic pentru licențe industriale, ca sistem informatic de utilitate publică, și parcurgerea termenelor necesare pentru ca acestea să devină operaționale, precum și în considerarea faptului că aceste elemente vizează interesul general public și constituie situații de urgență și extraordinare a căror reglementare nu poate fi amânată,în temeiul art. 115 alin. (4) din Constituția României, republicată, Guvernul României adoptă prezenta ordonanță de urgență. + 
Capitolul I Dispoziții generale + 
Articolul 1Obiectul reglementăriiPrezenta ordonanță de urgență stabilește cadrul juridic general, instituțional și de reglementare în vederea acordării unei licențe industriale unice, precum și pentru simplificarea sau realizarea, după caz, a procedurilor de emitere a licențelor, autorizațiilor, acordurilor, avizelor, permiselor necesare în vederea desfășurării unei activități industriale aferente obiectului de activitate.
 + 
Articolul 2Scopul reglementăriiScopul prezentului act normativ îl constituie:a)facilitarea schimbului de date între sistemele informatice și creșterea transparenței utilizării datelor de către instituțiile și autoritățile publice implicate; b)modificarea sau renunțarea la procedurile care împiedică ritmul de dezvoltare a noilor investiții, prin oferirea unui cadru legal predictibil pentru solicitanții și titularii de licențe industriale unice;c)integrarea licențelor, autorizațiilor, acordurilor, avizelor sau permiselor aferente obiectului de activitate într-o singură procedură simplificată de acordare a licenței industriale unice;d)reorganizarea procedurilor operaționale necesare pentru emiterea licențelor, autorizațiilor, acordurilor, avizelor sau permiselor aferente obiectului de activitate la nivelul autorităților competente;e)eliminarea barierelor administrative;f)reducerea timpului de răspuns și, respectiv, de luare a unei decizii;g)acces la date și informații;h)posibilitatea îndeplinirii de la distanță, prin mijloace electronice, a procedurilor specifice în vederea obținerii actelor administrative prevăzute la art. 4 lit. g);i)creșterea eficienței administrative și a coordonării între părțile interesate și asigurarea accesului la proceduri simple, directe și previzibile pentru solicitanții și titularii de licențe industriale unice;j)facilitarea accesului solicitanților și titularilor de licențe industriale unice la informațiile cu caracter public deținute de instituții publice;k)înființarea și organizarea Oficiului pentru Licență Industrială, denumit în continuare Oficiul, cu rolul de raționalizare, simplificare și digitalizare a procedurilor specifice în vederea acordării licenței industriale unice;l)realizarea procesului de acordare a licenței industriale unice în mod transparent prin prevederi explicite referitoare la criteriile de acordare a acesteia;m)creșterea calității serviciilor administrației publice oferite solicitanților și titularilor de licențe industriale unice;n)instituirea unei taxonomii a tipurilor de acte administrative prevăzute la art. 4 lit. g).
 + 
Capitolul II Principii generale aplicabile și definiții + 
Articolul 3Principii generale aplicabileAcordarea licenței industriale unice are la bază următoarele principii generale:a)principiul legalității – instituțiile și autoritățile publice, precum și solicitanții sau titularii de licență industrială unică au obligația de a acționa cu respectarea prevederilor legale în vigoare și a tratatelor și convențiilor internaționale la care România este parte;b)principiul egalității – solicitanții sau titularii de licență industrială unică au dreptul de a fi tratați în mod egal, într-o manieră nediscriminatorie, iar instituțiile și autoritățile publice au obligația de a-i trata în mod egal pe toți solicitanții sau titularii;c)principiul transparenței – solicitanții și titularii de licență industrială unică, din oficiu sau la cerere, au dreptul de a obține informații, în mod complet și transparent, de la autoritățile competente;d)principiul continuității – activitatea administrației publice de acordare, prelungire sau modificare a licenței se exercită fără întreruperi;e)principiul adaptabilității – autoritățile și instituțiile administrației publice au obligația de a satisface nevoile societății;f)principiul bunei-credințe în exercitarea drepturilor și obligațiilor – autoritățile și instituțiile administrației publice și solicitanții sau titularii de licențe au obligația de a exercita drepturile și obligațiile în acord cu ordinea publică și bunele moravuri, fără să încalce drepturile și libertățile celorlalți;g)principiul „o singură dată“ – persoanele fizice sau juridice, în calitate de solicitanți sau titulari de licență industrială unică, furnizează o singură dată, la cererea autorităților competente, documente, date sau orice alte informații în vederea obținerii, modificării sau, după caz, a reînnoirii licenței industriale unice;h)principiul necesității și proporționalității – documentele solicitate pentru obținerea licenței sunt justificate printr-un motiv imperativ de interes general, respectiv sunt adecvate pentru a garanta îndeplinirea obiectivului urmărit, dar acestea nu depășesc ceea ce este necesar pentru atingerea acestuia și nu este posibilă înlocuirea acestora cu alte documente mai puțin restrictive care să asigure atingerea aceluiași rezultat, respectiv obținerea licenței;i)principiul simplificării administrative – instituțiile și autoritățile publice își proiectează sau adaptează serviciile publice pentru un mediu de lucru electronic, eficientizând și simplificând procesele administrative ce stau la baza furnizării respectivelor servicii publice;j)principiul securității și confidențialității – instituțiile și autoritățile publice garantează respectarea caracterului privat, a confidențialității, autenticității, integrității și interzicerea transferului neautorizat al informațiilor furnizate de utilizatori.
 + 
Articolul 4DefinițiiÎn înțelesul prezentei ordonanțe de urgență, termenii și expresiile de mai jos au următoarele semnificații:a)activitățile care se desfășoară pe bază de licențe – activități stabilite de către autoritatea competentă, aprobate prin acte normative și prin acte administrative emise la nivelul autorității competente, pentru desfășurarea cărora este necesară emiterea unei licențe sau autorizații, unui acord, aviz, permis sau a altui act administrativ prevăzut de lege;b)activitate industrială – ansamblul de activități care se circumscriu domeniilor de activitate enumerate în anexa nr. 1;c)aprobare tacită – procedura reglementată la art. 3 alin. (1) lit. b) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 27/2003 privind procedura aprobării tacite, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 486/2003, cu modificările și completările ulterioare; d)autoritate competentă – autoritate sau instituție publică responsabilă cu emiterea licențelor, autorizațiilor, acordurilor, avizelor, permiselor sau a altor acte administrative prevăzute de lege în vederea desfășurării unei activități industriale aferente obiectului de activitate, în condițiile legii, astfel cum acestea sunt enumerate în anexa nr. 2;e)durata de valabilitate a unei licențe industriale unice – durata de timp în care titularul poate desfășura activitatea industrială;f)interoperabilitate – capacitatea unor organizații de a interacționa, astfel cum este definită la art. 3 lit. f) din Legea nr. 242/2022 privind schimbul de date între sisteme informatice și crearea Platformei naționale de interoperabilitate; g)licențe, autorizații, acorduri, avize, permise sau alte acte administrative aprobate prin acte normative în vederea desfășurării unei activități industriale aferente obiectului de activitate – actele administrative cu caracter individual, emise în condițiile legii de către autoritatea competentă, pentru măsurile de conformare în domeniul specific de activitate, cu respectarea documentațiilor tehnice de specialitate;h)licență industrială unică – act administrativ unilateral prin care se acordă solicitantului permisiunea de a desfășura una sau mai multe activități industriale. Licența industrială unică este acordată pe baza actelor administrative prevăzute la lit. g);i)procedură de emitere a licențelor, autorizațiilor, acordurilor, avizelor, permiselor sau altor acte administrative – procedură desfășurată la nivelul autorităților competente conform legislației specifice în domeniu; j)proces de acordare a licenței industriale unice – totalitatea procedurilor necesare în vederea acordării, reînnoirii sau modificării unei licențe industriale unice;k)simulator de licență industrială unică – instrument electronic de informare în care solicitantul sau titularul de licență industrială unică introduce datele și caracteristicile relevante ale activității sale și este informat cu privire la licențele, autorizațiile, acordurile, avizele, permisele sau alte acte administrative și procedurile necesare pentru obținerea acestora;l)solicitant de licență industrială unică – persoană fizică sau juridică ce solicită acordarea unei licențe industriale unice;m)tarif aferent procesului de acordare a licenței – sumă de bani stabilită și percepută, după caz, de către autoritatea competentă potrivit reglementărilor proprii sau de către Oficiu solicitanților sau titularilor de licență industrială unică;n)titular de licență industrială unică – persoană fizică sau juridică deținătoare a unei licențe industriale unice.
 + 
Capitolul IIIDomeniul de aplicare și clasificarea licențelor industriale unice + 
Articolul 5Domeniul de aplicare(1)Prevederile prezentei ordonanțe de urgență sunt aplicabile procesului de acordare a licenței, precum și procedurilor de emitere a licențelor, autorizațiilor, acordurilor, avizelor, permiselor sau altor acte administrative desfășurate la nivelul autorităților competente. (2)Acordarea, modificarea, suspendarea, reînnoirea sau retragerea licenței industriale unice este condiționată de actele administrative prevăzute la art. 4 lit. g). (3)Sunt exceptate de la aplicarea prevederilor prezentei ordonanțe de urgență situațiile în care actele administrative prevăzute la art. 4 lit. g) se emit prin hotărâre a Guvernului la propunerea autorităților competente.
 + 
Articolul 6Obligațiile autorităților competente(1)În vederea punerii în aplicare a prevederilor art. 2 lit. c), autoritățile competente, împreună cu Oficiul, identifică actele administrative prevăzute la art. 4 lit. g) și stabilesc interdependența dintre acestea, cu respectarea instrucțiunilor prevăzute la art. 7 alin. (2).(2)Autoritățile competente au obligația de a examina și de a modifica, în vederea simplificării, procedurile aplicabile procesului de acordare a licenței, în termenul prevăzut la art. 25 alin. (1).(3)Procedurile prevăzute la alin. (2), aplicabile accesului la o activitate industrială care se desfășoară pe bază de licențe, astfel cum este definită la art. 4 lit. a), conțin dispoziții privind modalitatea depunerii cererii, documentele necesare în susținerea acesteia, termenele de soluționare, tipurile de soluții ce pot fi adoptate în soluționarea cererii, precum și modalitatea de contestare a deciziei autorității competente.
 + 
Articolul 7Clasificarea licențelor industriale unice(1)În funcție de riscul pe care îl presupune activitatea industrială există trei clase de licențe industriale unice, respectiv: a)licența industrială unică pentru activitate industrială cu grad ridicat de risc;b)licența industrială unică pentru activitate industrială cu grad mediu de risc;c)licența industrială unică pentru activitate industrială cu grad scăzut de risc.(2)În baza unei evaluări tehnico-științifice realizate cu sprijinul autorităților competente, Oficiul emite, în termen de 30 de zile de la data intrării în vigoare a hotărârii Guvernului privind organizarea și funcționarea Oficiului, instrucțiuni privind încadrarea activităților industriale în categoriile de risc prevăzute la alin. (1), luând în considerare cel puțin următorii factori de risc: afectarea sănătății populației, impactul asupra mediului, securitatea la locul de muncă și consumul de energie. (3)În termen de 60 de zile de la data intrării în vigoare a instrucțiunilor prevăzute la alin. (2), autoritățile competente realizează încadrarea în clasele prevăzute la alin. (1) a activităților industriale pentru care emit actele administrative prevăzute la art. 4 lit. g).
 + 
Capitolul IVOficiul pentru Licență Industrială + 
Articolul 8Înființarea Oficiului pentru Licență Industrială(1)Se înființează Oficiul pentru Licență Industrială, ca organ de specialitate al administrației publice centrale, cu personalitate juridică, în subordinea Guvernului și în coordonarea prim-ministrului, având rolul de raționalizare, simplificare și digitalizare a procedurilor specifice în vederea acordării licenței industriale unice. (2)Oficiul este condus de un președinte, cu rang de secretar de stat, ajutat de un vicepreședinte, cu rang de subsecretar de stat.(3)Oficiul este finanțat de la bugetul de stat, prin bugetul Secretariatului General al Guvernului. Președintele Oficiului are calitatea de ordonator terțiar de credite.(4)În cadrul Oficiului funcționează un secretar general, înalt funcționar public, numit în condițiile legii. Secretarul general al Oficiului îndeplinește atribuțiile și responsabilitățile prevăzute la art. 61 alin. (2) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare, precum și pe cele încredințate de președintele Oficiului.(5)Președintele reprezintă Oficiul în relațiile cu alte autorități și instituții publice, cu persoane fizice sau juridice române ori străine, precum și în justiție.(6)În exercitarea atribuțiilor sale, președintele emite ordine și instrucțiuni cu caracter normativ sau individual. (7)Președintele și vicepreședintele au dreptul să organizeze cabinetul demnitarului, în conformitate cu prevederile art. 544 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019, cu modificările și completările ulterioare.(8)Vicepreședintele este înlocuitorul de drept al președintelui.(9)Organizarea și funcționarea Oficiului se aprobă prin hotărâre a Guvernului, în termen de 120 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei ordonanțe de urgență.(10)Structura organizatorică, atribuțiile personalului și numărul maxim de posturi ale Oficiului se aprobă prin hotărârea Guvernului prevăzută la alin. (9). (11)Salarizarea personalului Oficiului se face în conformitate cu prevederile Legii-cadru nr. 153/2017 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice, cu modificările și completările ulterioare.(12)Prin hotărârea Guvernului prevăzută la alin. (9) se înființează structuri teritoriale fără personalitate juridică. + 
Articolul 9Grupul interministerial de lucru pentru acordarea licenței industriale unice(1)Se înființează Grupul interministerial de lucru pentru acordarea licenței industriale unice, denumit in continuare Grup interministerial, în subordinea Consiliului interministerial pentru probleme economice, politici fiscale și comerciale, piața internă, competitivitate, mediul de afaceri, potrivit prevederilor Hotărârii Guvernului nr. 750/2005 privind constituirea consiliilor interministeriale permanente, cu modificările și completările ulterioare. (2)În vederea soluționării problemelor cu caracter multisectorial în procesul de acordare a licenței industriale unice, Oficiul este sprijinit de Grupul interministerial prevăzut la alin. (1). (3)Grupul interministerial prevăzut la alin. (1) este constituit din reprezentanți ai instituțiilor prevăzute în anexa nr. 3 și este coordonat de reprezentantul Cancelariei Prim-Ministrului. (4)Organizarea și funcționarea Grupului interministerial se stabilesc de către Consiliul interministerial pentru probleme economice, politici fiscale și comerciale, piața internă, competitivitate, mediul de afaceri, potrivit prevederilor art. 7 din Hotărârea Guvernului nr. 750/2005, cu modificările și completările ulterioare.
 + 
Articolul 10Atribuțiile Oficiului(1)Oficiul îndeplinește următoarele atribuții principale:a)avizează măsurile de simplificare a procedurilor aplicabile activității de emitere a actele administrative prevăzute la art. 4 lit. g);b)realizează evaluări tehnico-științifice cu sprijinul autorităților competente în vederea clasificării activităților industriale;c)emite ordine și instrucțiuni care, după caz, se publică în Monitorul Oficial al României; d)acordă, modifică, reînnoiește, suspendă sau retrage licența industrială unică;e)asigură aplicarea unitară a legislației specifice, constată fapte contravenționale și aplică sancțiunile prevăzute de lege sau sesizează organele abilitate, după caz; f)analizează sesizările primite, verifică aspectele semnalate și soluționează sau sesizează organele abilitate, după caz;g)asigură creșterea gradului de conștientizare cu privire la procesul de acordare a licenței, inclusiv prin mijloace de comunicare în masă;h)îndrumă metodologic autoritățile competente în procesul de simplificare a procedurilor, inclusiv cu privire la modificarea duratei de valabilitate a licențelor, autorizațiilor, acordurilor, avizelor, permiselor sau altor acte administrative aprobate prin acte normative în vederea desfășurării unei activități industriale aferente obiectului de activitate;i)constituie și administrează Punctul de contact unic electronic pentru licență industrială, denumit în continuare PCUEL, pentru îndeplinirea atribuțiilor prevăzute la lit. d);j)încheie protocoale de colaborare în vederea îndeplinirii atribuțiilor;k)evaluează procedurile autorităților competente incidente emiterii actelor administrative prevăzute la art. 4 lit. g) și solicită, după caz, modificarea, adaptarea sau simplificarea acestora;l)mediază între solicitanții sau titularii de licență industrială unică și autoritățile competente;m)colaborează cu Autoritatea pentru Digitalizarea României, denumită în continuare ADR, pentru asigurarea normelor tehnice și procedurale în vederea integrării Punctului de contact unic electronic pentru licențe industriale în sistemul național de utilitate publică e-guvernare;n)prezintă semestrial Guvernului un raport cu privire la activitatea sa privind licența industrială unică și la modul de respectare de către autoritățile competente a obligațiilor care decurg din prezenta ordonanță de urgență în cadrul procesului de acordare a licenței; o)colaborează cu Grupul interministerial în soluționarea problemelor cu caracter multisectorial în procesul de acordare a licenței industriale unice, cu Comitetul pentru e-guvernare și reducerea birocrației, precum și cu prefectul, în calitatea sa de președinte al colegiului prefectural.(2)În vederea îndeplinirii atribuțiilor prevăzute la alin. (1), Oficiul:a)identifică autoritățile competente care trebuie să se înregistreze în Punctul de contact unic electronic prevăzut la art. 19 alin. (1), altele decât cele din anexa nr. 2;b)notifică autoritățile competente cu privire la obligația simplificării procedurilor proprii necesare pentru acordarea licenței industriale unice;c)evaluează aducerea la îndeplinire de către autoritățile competente a obligației de simplificare a procedurilor proprii necesare pentru acordarea licenței industriale unice;d)realizează orice alte activități necesare în vederea exercitării atribuțiilor prevăzute la alin. (1).
 + 
Capitolul VRevizuirea procedurilor proprii ale autorităților competente necesare pentru acordarea licenței industriale unice + 
Articolul 11Revizuirea procedurilorÎn termenul prevăzut la art. 25, autoritățile competente au obligația de a examina și de a revizui, în vederea simplificării și digitalizării, procedurile și formalitățile proprii, aplicabile în cadrul procesului de acordare a licenței, precum și de a iniția modificări și completări ale legislației aplicabile. Revizuirea se va realiza în conformitate cu principiile și obiectivele stabilite de către Oficiu, cu luarea în considerare a inițiativelor existente sau în curs, a obiectivelor guvernamentale și a legislației europene și naționale cu privire la e-guvernare, interoperabilitate și simplificare administrativă.
 + 
Articolul 12Avizarea procedurilor(1)În termen de 60 de zile de la data intrării in vigoare a hotărârii Guvernului prevăzute la art. 8 alin. (9), autoritățile competente transmit spre avizare Oficiului, conform art. 10 alin. (1) lit. a), procedurile modificate potrivit art. 6 și 11.(2)Oficiul îndrumă din punct de vedere metodologic autoritățile competente în procesul prevăzut la art. 6.
 + 
Capitolul VIOrganizarea și desfășurarea procesului de acordare a licențelor industriale unice. Eliminarea controalelor duble și reînnoirea licențelor industriale unice. Atribuțiile colegiului prefectural în procesul de acordare a licenței industriale unice + 
Articolul 13Organizarea și desfășurarea procesului de acordare a licențelor industriale unice(1)În vederea demarării procesului de acordare a licenței industriale unice, persoanele fizice sau juridice, române sau străine, se adresează Oficiului în condițiile prevăzute la art. 22 alin. (1). (2)O persoană juridică străină din afara Uniunii Europene sau Spațiului Economic European poate solicita acordarea de licență industrială unică numai dacă a înființat în România o societate sau o sucursală, conform prevederilor Legii societăților nr. 31/1990, republicată, cu modificările și completările ulterioare, pentru întreaga durată de valabilitate a licenței industriale unice, necesară desfășurării activităților sale.(3)În termen de 10 zile de la data înregistrării cererii, Oficiul confirmă solicitantului de licență industrială unică întrunirea condițiilor ca cererea să fie considerată valabil depusă. (4)În cazul depunerii unei documentații incomplete, autoritățile competente sunt obligate să informeze solicitantul licenței industriale unice, prin intermediul Oficiului, în termenul prevăzut la alin. (3), cu privire la obligația transmiterii de documente pentru ca cererea să fie considerată valabil depusă, precum și cu privire la consecințele nerespectării acestei obligații. Termenul pentru transmitere de documente de către solicitant nu poate depăși 15 zile de la data primirii înștiințării, cu excepția situațiilor când autoritățile competente comunică solicitantului un alt termen pentru completarea documentației, conform legislației aplicabile fiecărei autorități competente. Termenele prevăzute la alin. (3) și în prezentul alineat încep să curgă de la data la care Oficiul, în baza confirmărilor din partea autorităților competente, atestă că cererea este considerată valabil depusă.(5)În cazul netransmiterii documentelor solicitate în termenul prevăzut la alin. (4), cererea se consideră retrasă. (6)Cererea solicitantului de licență industrială unică este soluționată în cel mai scurt termen de autoritățile competente, dar nu mai mult de 180 de zile de la data la care a fost considerată valabil depusă. Cererea se consideră valabil depusă când solicitantul de licență industrială unică depune documentele complete și face dovada plății tarifului aferent procesului de acordare a licenței.(7)Cu excepția situațiilor în care legea prevede expres că pentru actele administrative prevăzute la art. 4 lit. g) nu se aplică principiul aprobării tacite, dacă autoritățile competente nu au răspuns în termenul prevăzut la alin. (6) și solicitantul a fost informat că cererea este considerată valabil depusă, în conformitate cu dispozițiile alin. (3), (4) și (6), licența unică industrială se consideră acordată, cu obligația emiterii acesteia de către Oficiu.(8)În cazul în care Oficiul nu acordă licența industrială unică întrucât cel puțin una dintre autoritățile competente a constatat că nu sunt îndeplinite condițiile legale pentru emiterea actului administrativ care intră în competența sa, solicitantul licenței industriale unice are dreptul să atace refuzul autorității competente, în condițiile prevederilor Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările și completările ulterioare. (9)Prin instrucțiuni ale Oficiului se stabilesc cazurile, termenele, condițiile și procedura de acordare, modificare, reînnoire, suspendare sau retragere a licenței industriale unice. (10)Autoritățile competente pentru emiterea autorizațiilor de mediu/autorizațiilor integrate de mediu, respectiv a autorizațiilor de gospodărire a apelor încarcă în platformă, pentru activitățile existente, autorizațiile de mediu, autorizațiile integrate de mediu și autorizațiile de gospodărire a apelor, împreună cu întreaga documentație, în termen de 360 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei ordonanțe de urgență. (11)În situația unor activități noi, autoritățile competente pentru emiterea autorizațiilor de mediu/autorizațiilor integrate de mediu, respectiv autorizațiilor de gospodărire a apelor încarcă în platformă toată documentația, în mod etapizat, conform etapelor din procedurile de reglementare aferente, cel mai târziu în 30 de zile de la data luării deciziei pentru fiecare etapă. Autorizațiile de mediu, autorizațiile integrate de mediu, respectiv autorizațiile de gospodărire a apelor se încarcă în platformă în termen de 30 de zile de la data emiterii lor.
 + 
Articolul 14Atribuțiile colegiului prefectural în procesul de acordare a licenței industriale unice(1)Colegiul prefectural analizează respectarea procedurilor serviciilor publice deconcentrate și ale altor autorități cu competențe partajate teritorial de emitere a actelor administrative prevăzute la art. 4 lit. g) și propune măsuri în vederea respectării termenelor legale și a aplicării procedurii aprobării tacite.(2)Pentru realizarea atribuției prevăzute la alin. (1), serviciile publice deconcentrate au obligația de a prezenta, la solicitarea prefectului, informări privind modul de realizare a atribuțiilor care le revin.(3)La lucrările colegiului prefectural pot fi invitate și alte persoane a căror prezență este considerată necesară, inclusiv reprezentanți ai Oficiului sau ai oricăror autorități competente dintre cele prevăzute la art. 4 lit. d).(4)În aplicarea prevederilor alin. (1), prefectul colaborează cu Oficiul și cu instituțiile prevăzute la art. 10 alin (1) lit. o).  + 
Articolul 15Eliminarea controalelor dubleEste interzisă impunerea unor condiții de acordare a licenței industriale unice prin care se dublează cerințele și controalele echivalente sau comparabile ca scop, la care solicitantul licenței industriale a fost supus deja în România.
 + 
Articolul 16Reînnoirea licenței industriale unice(1)Durata de valabilitate a licenței industriale unice se stabilește în funcție de încadrarea activităților industriale în categoriile de risc, potrivit art. 7 alin. (1). (2)Durata minimă de valabilitate a unei licențe industriale unice este de un an.(3)În situațiile în care este necesară reînnoirea licenței industriale unice, titularul poate folosi licența industrială unică deținută până la data acordării noii licențe. Acesta nu poate deține simultan cele două licențe unice industriale pentru aceeași activitate și locație. (4)Reînnoirea licenței industriale unice este necesară doar dacă s-au schimbat condițiile luate în considerare la acordarea licenței industriale unice inițiale, dacă au intervenit modificări ale prevederilor legale incidente sau dacă perioada de valabilitate a licenței industriale unice a expirat.  + 
Articolul 17Aplicarea principiului „o singură dată“Autoritățile competente solicită o singură dată solicitantului de licență industrială unică aceleași documente, date sau orice alte informații necesare în cadrul procesului de acordare a licenței.
 + 
Articolul 18Retragerea licenței industriale uniceÎn cazul falimentului titularului licenței, precum și în cazul în care titularul nu mai îndeplinește condițiile pentru care i-a fost acordată licența industrială unică, autoritatea competentă ce a luat cunoștință de una dintre aceste situații notifică Oficiul în vederea retragerii licenței industriale unice.
 + 
Capitolul VIIPunctul de contact unic electronic pentru licențe industriale și principalele caracteristici ale acestuia + 
Articolul 19Înființarea Punctului de contact unic electronic pentru licențe industriale(1)Se înființează Punctul de contact unic electronic pentru licențe industriale, ca sistem informatic de utilitate publică, administrat de Oficiu. (2)PCUEL este integrat în sistemul e-guvernare, gestionat de ADR.(3)PCUEL se interconectează cu sistemele informatice ale autorităților competente și cu platforma e-guvernare.ro, precum și cu datele asociate acestor sisteme, într-un mod în care datele pot fi partajate între părți, indiferent de tehnologia folosită în construcția sistemelor și indiferent de tipul bazelor de date folosite.(4)În aplicarea prevederilor prezentei ordonanțe de urgență, Oficiul și autoritățile competente au obligația de a respecta prevederile Regulamentului (UE) 2016/679 al Parlamentului European și al Consiliului din 27 aprilie 2016 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date și de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protecția datelor), precum și dispozițiile Legii nr. 190/2018 privind măsuri de punere în aplicare a Regulamentului (UE) 2016/679 al Parlamentului European și al Consiliului din 27 aprilie 2016 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date și de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protecția datelor), cu modificările ulterioare.(5)PCUEL devine funcțional cel mai târziu până la data de 31 decembrie 2023.(6)Regulamentul de administrare și utilizare a PCUEL se aprobă prin hotărâre a Guvernului. + 
Articolul 20Funcționarea PCUEL(1)Autoritățile competente se înregistrează în PCUEL în termen de 60 de zile de la data la care acesta devine funcțional.(2)Conținutul și structura PCUEL se actualizează permanent pentru a permite îndeplinirea tuturor procedurilor necesare, inclusiv a unor noi proceduri introduse prin acte normative adoptate ulterior termenului de intrare în funcțiune a sistemului.(3)Funcționarea PCUEL nu aduce atingere competențelor autorităților administrației publice din România, nici ale organismelor profesionale sau ale altor organe cu competență de reglementare, autorizare și control.(4)Autoritățile competente care dețin și/sau administrează informațiile necesare operării procedurilor pentru accesul la prestarea serviciilor implementate în PCUEL au obligația de a publica în cadrul acestuia datele de contact și de a le actualiza ori de câte ori este cazul, în cel mult 10 zile de la modificarea acestora.(5)PCUEL are în componență un simulator de licență industrială unică, care furnizează solicitantului sau titularului de licență informații orientative necesare acordării, modificării sau reînnoirii licenței industriale unice, precum și estimările de tarife și termene. (6)Oficiul este responsabil pentru buna funcționare din punct de vedere tehnic a PCUEL. (7)Fiecare autoritate competentă răspunde pentru conținutul informațiilor și documentelor transmise și procesate prin intermediul PCUEL.
 + 
Articolul 21Accesul la PCUEL(1)Prin intermediul PCUEL se asigură acces la următoarele informații de interes public:a)procesul de acordare a licenței industriale unice;b)formularele disponibile în format electronic; c)datele de contact ale autorităților competente;d)datele de contact ale Oficiului;e)legislația autorităților competente aplicabilă emiterii actelor administrative prevăzute la art. 4 lit. g), precum și legislația aplicabilă procesului de acordare a licenței industriale unice;f)instrucțiunile de utilizare a PCUEL;g)informațiile cu privire la căile de atac disponibile în cazul unui litigiu.(2)Autoritățile competente pot lua măsuri pentru ca informațiile prevăzute în prezentul articol să fie disponibile și în alte limbi străine.
 + 
Articolul 22(1)În vederea inițierii procesului de acordare a licenței industriale unice, solicitantul depune o cerere prin intermediul PCUEL, însoțită, după caz, de documente, date sau alte informații necesare, precum și dovada plății tarifului aferent procesului de acordare a licenței industriale unice. (2)Înregistrarea cererii este notificată automat solicitantului, precum și autorităților competente. Notificarea de primire a cererii comunicată solicitantului conține următoarele informații:a)termenul de soluționare a cererii;b)după caz, mențiunea că licența industrială unică se supune sau nu procedurii de aprobare tacită.(3)Soluționarea cererii solicitantului, respectiv circuitul documentelor între momentul depunerii acesteia și răspunsul la cerere, se efectuează conform procedurilor existente în cadrul fiecărei autorități competente în parte, modificate și completate conform prezentei ordonanțe de urgență.(4)Responsabilitatea pentru soluționarea cererii revine fiecăreia dintre autoritățile competente implicate în procesul de acordare a licenței industriale unice, conform propriilor atribuții.(5)Întreaga comunicare între solicitantul sau titularul unei licențe industriale unice și autoritățile competente se desfășoară prin intermediul PCUEL, dacă este legată de un proces de acordare a licenței industriale unice inițiat prin PCUEL.(6)Solicitantul sau titularul licenței industriale unice are obligația de a informa prin intermediul PCUEL despre orice modificări ulterioare ce apar cu privire la datele de identificare și la obiectul de activitate, în termen de 15 zile de la data apariției modificării.(7)Transmiterea licenței industriale unice, precum și a răspunsului unei autorități competente către solicitantul sau titularul licenței industriale unice se efectuează prin intermediul PCUEL, ca document semnat cu semnătură electronică extinsă, bazat pe certificatul calificat digital al Oficiului sau al autorităților competente emitente și marcat temporal în conformitate cu prevederile Legii nr. 451/2004 privind marca temporală. Fiecare autoritate competentă este responsabilă de achiziționarea propriului certificat calificat digital cu ajutorul căruia se efectuează semnătura electronică calificată.
 + 
Capitolul VIIIRăspundere contravențională + 
Articolul 23Contravenții și sancțiuni(1)Constituie contravenții și se sancționează cu amendă de la 5.000 lei la 50.000 lei nerespectarea de către autoritățile competente a prevederilor art. 11, art. 12 alin. (1), art. 20 alin. (1) și (4).(2)Constatarea contravențiilor și aplicarea sancțiunilor se fac de către persoanele împuternicite prin ordin al președintelui Oficiului. + 
Articolul 24(1)Actualizarea limitelor amenzilor contravenționale prevăzute la art. 23 alin. (1) se aprobă prin hotărâre a Guvernului, cu respectarea limitelor stabilite la art. 8 alin. (2) din Ordonanța Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contravențiilor, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 180/2002, cu modificările și completările ulterioare.(2)Contravențiilor prevăzute la art. 23 alin. (1) le sunt aplicabile dispozițiile Ordonanței Guvernului nr. 2/2001, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 180/2002, cu modificările și completările ulterioare.
 + 
Capitolul IXDispoziții tranzitorii și finale + 
Articolul 25(1)În termen de 150 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei ordonanțe de urgență, autoritățile competente identificate potrivit anexei nr. 2 sunt obligate să își revizuiască și să propună intervenții legislative asupra actualelor prevederi privind procedura de acordare a licenței în conformitate cu dispozițiile prezentei ordonanțe de urgență.(2)În termen de 150 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei ordonanțe de urgență, autoritățile competente identificate potrivit anexei nr. 2 realizează și comunică Oficiului o analiză prin care identifică care dintre actele prevăzute la art. 4 lit. g) nu fac obiectul procedurii aprobării tacite potrivit legislației în vigoare. Oficiul centralizează concluziile acestor analize și le prezintă în cadrul ședinței de Guvern.
 + 
Articolul 26(1)Prevederile art. 10 alin. (1) lit. a-c) și e-o) intră în vigoare la data intrării în vigoare a hotărârii Guvernului privind organizarea și funcționarea Oficiului.(2)Prevederile art. 10 alin. (1) lit. d), art. 13, 16-18, 21 și 22 intră în vigoare la data intrării în funcțiune a PCUEL.(3)Actele administrative prevăzute la art. 4. lit. g) emise până la data intrării în funcțiune a PCUEL își produc efectele pe durata de valabilitate stabilită de autoritatea competentă. (4)Prevederile prezentei ordonanțe de urgență se aplică acordului de mediu, avizului de mediu, avizului de gospodărire a apelor și autorizației de construire începând cu data de 1 ianuarie 2025.
 + 
Articolul 27Prevederile art. 23 și 24 intră în vigoare la 30 de zile de la data intrării în vigoare a hotărârii Guvernului privind organizarea și funcționarea Oficiului. + 
Articolul 28Până la data intrării în vigoare a hotărârii Guvernului privind organizarea și funcționarea Oficiului, președintele Oficiului colaborează cu un grup consultativ format din persoane desemnate prin ordin de către conducătorii autorităților prevăzute în anexa nr. 3.  + 
Articolul 29Anexele nr. 1-3 fac parte integrantă din prezenta ordonanță de urgență și se actualizează prin hotărâre a Guvernului.

PRIM-MINISTRU
NICOLAE-IONEL CIUCĂ
Contrasemnează:
Viceprim-ministru, ministrul transporturilor și infrastructurii,
Sorin Mihai Grindeanu
Ministrul antreprenoriatului și turismului,
Constantin-Daniel Cadariu
Președintele Consiliului Concurenței,
Bogdan Marius Chirițoiu
Șeful Cancelariei Prim-Ministrului,
Mircea Abrudean
Secretarul general al Guvernului,
Marian Neacșu
p. Ministrul cercetării, inovării și digitalizării,
Constantin Saragea,
secretar general
p. Ministrul sănătății,
Adriana Pistol,
secretar de stat
Ministrul dezvoltării, lucrărilor publice și administrației,
Cseke Attila-Zoltán
Ministrul mediului, apelor și pădurilor,
Tánczos Barna
Ministrul investițiilor și proiectelor europene,
Marcel-Ioan Boloș
Ministrul economiei,
Florin Marian Spătaru
p. Ministrul muncii și solidarității sociale,
Mădălin-Cristian Vasilcoiu,
secretar de stat
Ministrul culturii,
Lucian Romașcanu
Ministrul afacerilor interne,
Lucian Nicolae Bode
p. Ministrul agriculturii și dezvoltării rurale,
Sorin Moise,
secretar de stat
p. Ministrul energiei,
Constantin Ștefan,
secretar de stat
București, 19 octombrie 2022.Nr. 140. + 
Anexa nr. 1*)*) Anexa nr. 1 este reprodusă în facsimil.
CODURI CAEN
aferente activității industriale

      n.c.a. : neclasificate altundeva
Diviziune Grupă Clasă CAEN Rev.2
       
      SECȚIUNEA B – INDUSTRIA EXTRACTIVĂ
       
05     Extracția cărbunelui superior și inferior
       
  051   Extracția cărbunelui superior (PCS ≥ 23865 kJ/kg)
    0510 Extracția cărbunelui superior (PCS ≥ 23865 kJ/kg)
       
  052   Extracția cărbunelui inferior (PCS <23865 kj kg)
    0520 Extracția cărbunelui inferior (PCS <23865 kj kg)
       
06     Extracția petrolului brut și a gazelor naturale
       
  061   Extracția petrolului brut
    0610 Extracția petrolului brut
       
  062   Extracția gazelor naturale
    0620 Extracția gazelor naturale
       
07     Extracția minereurilor metalifere
       
  071   Extracția minereurilor feroase
    0710 Extracția minereurilor feroase
       
  072   Extracția minereurilor metalifere neferoase
    0721 Extracția minereurilor de uraniu și toriu
    0729 Extracția altor minereuri metalifere neferoase
       
08     Alte activități extractive
       
  081   Extracția pietrei, nisipului și argilei
    0811 Extracția pietrei ornamentale și a pietrei pentru construcții, extracția pietrei calcaroase, ghipsului, cretei și a ardeziei
    0812 Extracția pietrișului și nisipului; extracția argilei și caolinului
       
  089   Alte activități extractive n.c.a.
    0891 Extracția mineralelor pentru industria chimică și a îngrășămintelor naturale
    0892 Extracția turbei
    0893 Extracția sării
    0899 Alte activități extractive n.c.a.
       
09     Activități de servicii anexe extracției
       
  091   Activități de servicii anexe extracției petrolului brut și gazelor naturale
    0910 Activități de servicii anexe extracției petrolului brut și gazelor naturale
       
  099   Activități de servicii anexe pentru extracția mineralelor
    0990 Activități de servicii anexe pentru extracția mineralelor
       
       
      SECȚIUNEA C – INDUSTRIA PRELUCRĂTOARE
       
10     Industria alimentară
       
  101   Producția, prelucrarea și conservarea cărnii și a produselor din carne
    1011 Prelucrarea și conservarea cărnii
    1012 Prelucrarea și conservarea cărnii de pasăre
    1013 Fabricarea produselor din carne (inclusiv din carne de pasăre)
       
  102   Prelucrarea și conservarea peștelui, crustaceelor și moluștelor
    1020 Prelucrarea și conservarea peștelui, crustaceelor și moluștelor
       
  103   Prelucrarea și conservarea fructelor și legumelor
    1031 Prelucrarea și conservarea cartofilor
    1032 Fabricarea sucurilor de fructe și legume
    1039 Prelucrarea și conservarea fructelor și legumelor n.c.a.
       
  104   Fabricarea uleiurilor și a grăsimilor vegetale și animale
    1041 Fabricarea uleiurilor și grăsimilor
    1042 Fabricarea margarinei și a altor produse comestibile similare
       
  105   Fabricarea produselor lactate
    1051 Fabricarea produselor lactate și a brânzeturilor
    1052 Fabricarea înghețatei
       
  106   Fabricarea produselor de morărit, a amidonului și produselor din amidon
    1061 Fabricarea produselor de morărit
    1062 Fabricarea amidonului și a produselor din amidon
       
  107   Fabricarea produselor de brutărie și a produselor făinoase
    1071 Fabricarea pâinii; fabricarea prăjiturilor și a produselor proaspete de patiserie
    1072 Fabricarea biscuiților și pișcoturilor; fabricarea prăjiturilor și a produselor conservate de patiserie
    1073 Fabricarea macaroanelor, tăițeilor, cușcușului și a altor produse făinoase similare
       
  108   Fabricarea altor produse alimentare
    1081 Fabricarea zahărului
    1082 Fabricarea produselor din cacao, a ciocolatei și a produselor zaharoase
    1083 Prelucrarea ceaiului și cafelei
    1084 Fabricarea condimentelor și ingredientelor
    1085 Fabricarea de mâncărururi preparate
    1086 Fabricarea preparatelor alimentare omogenizate și alimentelor dietetice
    1089 Fabricarea altor produse alimentare n.c.a.
       
  109   Fabricarea preparatelor pentru hrana animalelor
    1091 Fabricarea preparatelor pentru hrana animalelor de fermă
    1092 Fabricarea preparatelor pentru hrana animalelor de companie
       
11     Fabricarea băuturilor
       
  110   Fabricarea băuturilor
    1101 Distilarea, rafinarea și mixarea băuturilor alcoolice
    1102 Fabricarea vinurilor din struguri
    1103 Fabricarea cidrului și a altor vinuri din fructe
    1104 Fabricarea altor băuturi nedistilate, obținute prin fermentare
    1105 Fabricarea berii
    1106 Fabricarea malțului
    1107 Producția de băuturi răcoritoare nealcoolice; producția de ape minerale și alte ape îmbuteliate
       
12     Fabricarea produselor din tutun
       
  120   Fabricarea produselor din tutun
    1200 Fabricarea produselor din tutun
       
13     Fabricarea produselor textile
       
  131   Pregătirea fibrelor și filarea fibrelor textile
    1310 Pregătirea fibrelor și filarea fibrelor textile
       
  132   Producția de țesături
    1320 Producția de țesături
       
  133   Finisarea materialelor textile
    1330 Finisarea materialelor textile
       
  139   Fabricarea altor articole textile
    1391 Fabricarea de metraje prin tricotare sau croșetare
    1392 Fabricarea de articole confecționate din textile (cu excepția îmbrăcămintei și lenjeriei de corp)
    1393 Fabricarea de covoare și mochete
    1394 Fabricarea de odgoane, frânghii, sfori și plase
    1395 Fabricarea de textile nețesute și articole din acestea, cu excepția confecțiilor de îmbrăcăminte
    1396 Fabricarea de articole tehnice și industriale din textile
    1399 Fabricarea altor articole textile n.c.a.
       
14     Fabricarea articolelor de îmbrăcăminte
       
  141   Fabricarea articolelor de îmbrăcăminte, cu excepția articolelor din blană
    1411 Fabricarea articolelor de îmbrăcăminte din piele
    1412 Fabricarea de articole de îmbrăcăminte pentru lucru
    1413 Fabricarea altor articole de îmbrăcăminte (exclusiv lenjeria de corp)
    1414 Fabricarea de articole de lenjerie de corp
    1419 Fabricarea altor articole de îmbrăcăminte și accesorii n.c.a.
       
  142   Fabricarea articolelor din blană
    1420 Fabricarea articolelor din blană
       
  143   Fabricarea articolelor de îmbrăcăminte prin tricotare sau croșetare
    1431 Fabricarea prin tricotare sau croșetare a ciorapilor și articolelor de galanterie
    1439 Fabricarea prin tricotare sau croșetare a altor articole de îmbrăcăminte
       
15     Tăbăcirea și finisarea pieilor; fabricarea articolelor de voiaj și marochinărie, harnașamentelor și încălțămintei; prepararea și vopsirea blănurilor
       
  151   Tăbăcirea și finisarea pieilor; fabricarea articolelor de voiaj și marochinărie și a articolelor de harnașament; prepararea și vopsirea blănurilor
    1511 Tăbăcirea și finisarea pieilor; prepararea și vopsirea blănurilor
    1512 Fabricarea articolelor de voiaj și marochinărie și a articolelor de harnașament
       
  152   Fabricarea încălțămintei
    1520 Fabricarea încălțămintei
       
16     Prelucrarea lemnului, fabricarea produselor din lemn și plută, cu excepția mobilei; fabricarea articolelor din paie și din alte materiale vegetale împletite
       
  161   Tăierea și rindeluirea lemnului
    1610 Tăierea și rindeluirea lemnului
       
  162   Fabricarea produselor din lemn, plută, paie și din alte materiale vegetale
    1621 Fabricarea de furnire și a panourilor din lemn
    1622 Fabricarea parchetului asamblat în panouri
    1623 Fabricarea altor elemente de dulgherie și tâmplărie, pentru construcții
    1624 Fabricarea ambalajelor din lemn
    1629 Fabricarea altor produse din lemn; fabricarea articolelor din plută, paie și din alte materiale vegetale împletite
       
17     Fabricarea hârtiei și a produselor din hârtie
       
  171   Fabricarea celulozei, hârtiei și cartonului
    1711 Fabricarea celulozei
    1712 Fabricarea hârtiei și cartonului
       
  172   Fabricarea articolelor din hârtie și carton
    1721 Fabricarea hârtiei și cartonului ondulat și a ambalajelor din hârtie și carton
    1722 Fabricarea produselor de uz gospodăresc și sanitar, din hârtie sau carton
    1723 Fabricarea articolelor de papetărie
    1724 Fabricarea tapetului
    1729 Fabricarea altor articole din hârtie și carton n.c.a.
       
18     Tipărire și reproducerea pe suporți a înregistrărilor
       
  181   Tipărire și activități de servicii conexe tipăririi
    1811 Tipărirea ziarelor
    1812 Alte activități de tipărire n.c.a.
    1813 Servicii pregătitoare pentru pretipărire
    1814 Legătorie și servicii conexe
       
  182   Reproducerea înregistrărilor
    1820 Reproducerea înregistrărilor
       
19     Fabricarea produselor de cocserie și a produselor obținute din prelucrarea țițeiului
       
  191   Fabricarea produselor de cocserie
    1910 Fabricarea produselor de cocserie
       
  192   Fabricarea produselor obținute din prelucrarea țițeiului
    1920 Fabricarea produselor obținute din prelucrarea țițeiului
       
20     Fabricarea substanțelor și a produselor chimice
       
  201   Fabricarea produselor chimice de bază, a îngrășămintelor și produselor azotoase; fabricarea materialelor plastice și a cauciucului sintetic, în forme primare
    2011 Fabricarea gazelor industriale
    2012 Fabricarea coloranților și a pigmenților
    2013 Fabricarea altor produse chimice anorganice, de bază
    2014 Fabricarea altor produse chimice organice, de bază
    2015 Fabricarea îngrășămintelor și produselor azotoase
    2016 Fabricarea materialelor plastice în forme primare
    2017 Fabricarea cauciucului sintetic în forme primare
       
  202   Fabricarea pesticidelor și a altor produse agrochimice
    2020 Fabricarea pesticidelor și a altor produse agrochimice
       
  203   Fabricarea vopselelor, lacurilor, cernelii tipografice și masticurilor
    2030 Fabricarea vopselelor, lacurilor, cernelii tipografice și masticurilor
       
  204   Fabricarea săpunurilor, detergenților și a produselor de întreținere, cosmetice și de parfumerie
    2041 Fabricarea săpunurilor, detergenților și a produselor de întreținere
    2042 Fabricarea parfumurilor și a produselor cosmetice (de toaletă)
       
  205   Fabricarea altor produse chimice
    2051 Fabricarea explozivilor
    2052 Fabricarea cleiurilor
    2053 Fabricarea uleiurilor esențiale
    2059 Fabricarea altor produse chimice n.c.a.
       
  206   Fabricarea fibrelor sintetice și artificiale
    2060 Fabricarea fibrelor sintetice și artificiale
       
21     Fabricarea produselor farmaceutice de bază și a preparatelor farmaceutice
       
  211   Fabricarea produselor farmaceutice de bază
    2110 Fabricarea produselor farmaceutice de bază
       
  212   Fabricarea preparatelor farmaceutice
    2120 Fabricarea preparatelor farmaceutice
       
22     Fabricarea produselor din cauciuc și mase plastice
       
  221   Fabricarea articolelor din cauciuc
    2211 Fabricarea anvelopelor și a camerelor de aer; reșaparea și refacerea anvelopelor
    2219 Fabricarea altor produse din cauciuc
       
  222   Fabricarea articolelor din material plastic
    2221 Fabricarea plăcilor, foliilor, tuburilor și profilelor din material plastic
    2222 Fabricarea articolelor de ambalaj din material plastic
    2223 Fabricarea articolelor din material plastic pentru construcții
    2229 Fabricarea altor produse din material plastic
       
23     Fabricarea altor produse din minerale nemetalice
       
  231   Fabricarea sticlei și a articolelor din sticlă
    2311 Fabricarea sticlei plate
    2312 Prelucrarea și fasonarea sticlei plate
    2313 Fabricarea articolelor din sticlă
    2314 Fabricarea fibrelor din sticlă
    2319 Fabricarea de sticlărie tehnică
       
  232   Fabricarea de produse refractare
    2320 Fabricarea de produse refractare
       
  233   Fabricarea materialelelor de construcții din argilă
    2331 Fabricarea plăcilor și dalelor din ceramică
    2332 Fabricarea cărămizilor, țiglelor și altor produse pentru construcții, din argilă arsă
       
  234   Fabricarea altor articole din ceramică și porțelan
    2341 Fabricarea articolelor ceramice pentru uz gospodăresc și ornamental
    2342 Fabricarea de obiecte sanitare din ceramică
    2343 Fabricarea izolatorilor și pieselor izolante din ceramică
    2344 Fabricarea altor produse tehnice din ceramică
    2349 Fabricarea altor produse ceramice n.c.a.
       
  235   Fabricarea cimentului, varului și ipsosului
    2351 Fabricarea cimentului
    2352 Fabricarea varului și ipsosului
       
  236   Fabricarea articolelor din beton, ciment și ipsos
    2361 Fabricarea produselor din beton pentru construcții
    2362 Fabricarea produselor din ipsos pentru construcții
    2363 Fabricarea betonului
    2364 Fabricarea mortarului
    2365 Fabricarea produselor din azbociment
    2369 Fabricarea altor articole din beton, ciment și ipsos
       
  237   Tăierea, fasonarea și finisarea pietrei
    2370 Tăierea, fasonarea și finisarea pietrei
       
  239   Fabricarea produselor abrazive și a altor produse din minerale nemetalice n.c.a.
    2391 Fabricarea de produse abrazive
    2399 Fabricarea altor produse din minerale nemetalice n.c.a.
       
24     Industria metalurgică
       
  241   Producția de metale feroase sub forme primare și de feroaliaje
    2410 Producția de metale feroase sub forme primare și de feroaliaje
       
  242   Producția de tuburi, țevi, profile tubulare și accesorii pentru acestea, din oțel
    2420 Producția de tuburi, țevi, profile tubulare și accesorii pentru acestea, din oțel
       
  243   Fabricarea altor produse prin prelucrarea primară a oțelului
    2431 Tragere la rece a barelor
    2432 Laminare la rece a benzilor înguste
    2433 Producția de profile obținute la rece
    2434 Trefilarea firelor la rece
       
  244   Producția metalelor prețioase și a altor metale neferoase
    2441 Producția metalelor prețioase
    2442 Metalurgia aluminiului
    2443 Producția plumbului, zincului și cositorului
    2444 Metalurgia cuprului
    2445 Producția altor metale neferoase
    2446 Prelucrarea combustibililor nucleari
       
  245   Turnarea metalelor
    2451 Turnarea fontei
    2452 Turnarea oțelului
    2453 Turnarea metalelor neferoase ușoare
    2454 Turnarea altor metale neferoase
       
25     Industria construcțiilor metalice și a produselor din metal, exclusiv mașini, utilaje și instalații
       
  251   Fabricarea de construcții metalice
    2511 Fabricarea de construcții metalice și părți componente ale structurilor metalice
    2512 Fabricarea de uși și ferestre din metal
       
  252   Producția de rezervoare, cisterne și containere metalice; producția de radiatoare și cazane pentru încălzire centrală
    2521 Producția de radiatoare și cazane pentru încălzire centrală
    2529 Producția de rezervoare, cisterne și containere metalice
       
  253   Producția generatoarelor de aburi (cu excepția cazanelor pentru încălzire centrală)
    2530 Producția generatoarelor de aburi (cu excepția cazanelor pentru încălzire centrală)
       
  254   Fabricarea armamentului și muniției
    2540 Fabricarea armamentului și muniției
       
  255   Fabricarea produselor metalice obținute prin deformare plastică; metalurgia pulberilor
    2550 Fabricarea produselor metalice obținute prin deformare plastică; metalurgia pulberilor
       
  256   Tratarea și acoperirea metalelor; operațiuni de mecanică generală pe bază de plată sau contract
    2561 Tratarea și acoperirea metalelor
    2562 Operațiuni de mecanică generală
       
  257   Producția de unelte și articole de fierărie
    2571 Fabricarea produselor de tăiat
    2572 Fabricarea articolelor de feronerie
    2573 Fabricarea uneltelor
       
  259   Fabricarea altor produse prelucrate din metal
    2591 Fabricarea de recipienți, containere și alte produse similare din oțel
    2592 Fabricarea ambalajelor ușoare din metal
    2593 Fabricarea articolelor din fire metalice; fabricarea de lanțuri și arcuri
    2594 Fabricarea de șuruburi, buloane și alte articole filetate; fabricarea de nituri și șaibe
    2599 Fabricarea altor articole din metal n.c.a.
       
26     Fabricarea calculatoarelor și a produselor electronice și optice
       
  261   Fabricarea componentelor electronice
    2611 Fabricarea subansamblurilor electronice (module)
    2612 Fabricarea altor componente electronice
       
  262   Fabricarea calculatoarelor și a echipamentelor periferice
    2620 Fabricarea calculatoarelor și a echipamentelor periferice
       
  263   Fabricarea echipamentelor de comunicații
    2630 Fabricarea echipamentelor de comunicații
       
  264   Fabricarea produselor electronice de larg consum
    2640 Fabricarea produselor electronice de larg consum
       
  265   Fabricarea de echipamente de măsură, verificare, control și navigație; producția de ceasuri
    2651 Fabricarea de instrumente și dispozitive pentru măsură, verificare, control, navigație
    2652 Producția de ceasuri
       
  266   Fabricarea de echipamente pentru radiologie, electrodiagnostic și electroterapie
    2660 Fabricarea de echipamente pentru radiologie, electrodiagnostic și electroterapie
       
  267   Fabricarea de instrumente optice și echipamente fotografice
    2670 Fabricarea de instrumente optice și echipamente fotografice
       
  268   Fabricarea suporților magnetici și optici destinați înregistrărilor
    2680 Fabricarea suporților magnetici și optici destinați înregistrărilor
       
27     Fabricarea echipamentelor electrice
       
  271   Fabricarea motoarelor electrice, generatoarelor și transformatoarelor electrice și a aparatelor de distribuție și control a electricității
    2711 Fabricarea motoarelor, generatoarelor și transformatoarelor electrice
    2712 Fabricarea aparatelor de distribuție și control a electricității
       
  272   Fabricarea de acumulatori și baterii
    2720 Fabricarea de acumulatori și baterii
       
  273   Fabricarea de fire și cabluri; fabricarea dispozitivelor de conexiune pentru acestea
    2731 Fabricarea de cabluri cu fibră optică
    2732 Fabricarea altor fire și cabluri electrice și electronice
    2733 Fabricarea dispozitivelor de conexiune pentru fire și cabluri electrice și electronice
       
  274   Fabricarea de echipamente electrice de iluminat
    2740 Fabricarea de echipamente electrice de iluminat
       
  275   Fabricarea de echipamente casnice
    2751 Fabricarea de aparate electrocasnice
    2752 Fabricarea de echipamente casnice neelectrice
       
  279   Fabricarea altor echipamente electrice
    2790 Fabricarea altor echipamente electrice
       
28     Fabricarea de mașini, utilaje și echipamente n.c.a.
       
  281   Fabricarea de mașini și utilaje de utilizare generală
    2811 Fabricarea de motoare și turbine (cu excepția celor pentru avioane, autovehicule și motociclete)
    2812 Fabricarea de motoare hidraulice
    2813 Fabricarea de pompe și compresoare
    2814 Fabricarea de articole de robinetărie
    2815 Fabricarea lagărelor, angrenajelor, cutiilor de viteză și a elementelor mecanice de transmisie
       
  282   Fabricarea altor mașini și utilaje de utilizare generală
    2821 Fabricarea cuptoarelor, furnalelor și arzătoarelor
    2822 Fabricarea echipamentelor de ridicat și manipulat
    2823 Fabricarea mașinilor și echipamentelor de birou (exclusiv fabricarea calculatoarelor și a echipamentelor periferice)
    2824 Fabricarea mașinilor-unelte portabile acționate electric
    2825 Fabricarea echipamentelor de ventilație și frigorifice, exclusiv a echipamentelor de uz casnic
    2829 Fabricarea altor mașini și utilaje de utilizare generală n.c.a.
       
  283   Fabricarea masinilor și utilajelor pentru agricultură și exploatări forestiere
    2830 Fabricarea masinilor și utilajelor pentru agricultură și exploatări forestiere
       
  284   Fabricarea utilajelor pentru prelucrarea metalului și a mașinilor- unelte
    2841 Fabricarea utilajelor și a mașinilor-unelte pentru prelucrarea metalului
    2849 Fabricarea altor mașini-unelte n.c.a.
       
  289   Fabricarea altor mașini și utilaje cu destinație specifică
    2891 Fabricarea utilajelor pentru metalurgie
    2892 Fabricarea utilajelor pentru extracție și construcții
    2893 Fabricarea utilajelor pentru prelucrarea produselor alimentare, băuturilor și tutunului
    2894 Fabricarea utilajelor pentru industria textilă, a îmbrăcămintei și a pielăriei
    2895 Fabricarea utilajelor pentru industria hârtiei și cartonului
    2896 Fabricarea utilajelor pentru prelucrarea maselor plastice și a cauciucului
    2899 Fabricarea altor mașini și utilaje specifice n.c.a.
       
29     Fabricarea autovehiculelor de transport rutier, a remorcilor și semiremorcilor
       
  291   Fabricarea autovehiculelor de transport rutier
    2910 Fabricarea autovehiculelor de transport rutier
       
  292   Producția de caroserii pentru autovehicule; fabricarea de remorci și semiremorci
    2920 Producția de caroserii pentru autovehicule; fabricarea de remorci și semiremorci
       
  293   Producția de piese și accesorii pentru autovehicule și pentru motoare de autovehicule
    2931 Fabricarea de echipamente electrice și electronice pentru autovehicule și pentru motoare de autovehicule
    2932 Fabricarea altor piese și accesorii pentru autovehicule și pentru motoare de autovehicule
       
30     Fabricarea altor mijloace de transport
       
  301   Construcția de nave și bărci
    3011 Construcția de nave și structuri plutitoare
    3012 Construcția de ambarcațiuni sportive și de agrement
       
  302   Fabricarea materialului rulant
    3020 Fabricarea materialului rulant
       
  303   Fabricarea de aeronave și nave spațiale
    3030 Fabricarea de aeronave și nave spațiale
       
  304   Fabricarea vehiculelor militare de luptă
    3040 Fabricarea vehiculelor militare de luptă
       
  309   Fabricarea altor echipamente de transport n.c.a.
    3091 Fabricarea de motociclete
    3092 Fabricarea de biciclete și de de vehicule pentru invalizi
    3099 Fabricarea altor mijloace de transport n.c.a.
       
31     Fabricarea de mobilă
       
  310   Fabricarea de mobilă
    3101 Fabricarea de mobilă pentru birouri și magazine
    3102 Fabricarea de mobilă pentru bucătării
    3103 Fabricarea de saltele și somiere
    3109 Fabricarea de mobilă n.c.a.
       
32     Alte activități industriale n.c.a.
       
  321   Fabricarea bijuteriilor, imitațiilor de bijuterii și articolelor similare
    3211 Baterea monedelor
    3212 Fabricarea bijuteriilor și articolelor similare din metale și pietre prețioase
    3213 Fabricarea imitațiilor de bijuterii și articole similare
       
  322   Fabricarea instrumentelor muzicale
    3220 Fabricarea instrumentelor muzicale
       
  323   Fabricarea articolelor pentru sport
    3230 Fabricarea articolelor pentru sport
       
  324   Fabricarea jocurilor și jucăriilor
    3240 Fabricarea jocurilor și jucăriilor
       
  325   Fabricarea de dispozitive, aparate și instrumente medicale și stomatologice
    3250 Fabricarea de dispozitive, aparate și instrumente medicale și stomatologice
       
  329   Alte activități industriale
    3291 Fabricarea măturilor și periilor
    3299 Fabricarea altor produse manufacturiere n.c.a.
       
33     Repararea, întreținerea și instalarea mașinilor și echipamentelor
       
  331   Repararea articolelor fabricate din metal, repararea mașinilor și echipamentelor
    3311 Repararea articolelor fabricate din metal
    3312 Repararea mașinilor
    3313 Repararea echipamentelor electronice și optice
    3314 Repararea echipamentelor electrice
    3315 Repararea și întreținerea navelor și bărcilor
    3316 Repararea și întreținerea aeronavelor și navelor spațiale
    3317 Repararea și întreținerea altor echipamentelor de transport n.c.a.
    3319 Repararea altor echipamente
       
  332   Instalarea mașinilor și echipamentelor industriale
    3320 Instalarea mașinilor și echipamentelor industriale
       
       
      SECȚIUNEA D – PRODUCȚIA ȘI FURNIZAREA DE ENERGIE ELECTRICĂ ȘI TERMICĂ, GAZE, APĂ CALDĂ ȘI AER CONDIȚIONAT
       
35     Producția și furnizarea de energie electrică și termică, gaze, apă caldă și aer condiționat
       
  351   Producția, transportul și distribuția energiei electrice
    3511 Producția de energie electrică
    3512 Transportul energiei electrice
    3513 Distribuția energiei electrice
    3514 Comercializarea energiei electrice
       
  352   Producția gazelor; distribuția combustibililor gazoși prin conducte
    3521 Producția gazelor
    3522 Distribuția combustibililor gazoși, prin conducte
    3523 Comercializarea combustibililor gazoși, prin conducte
       
  353   Furnizarea de abur și aer condiționat
    3530 Furnizarea de abur și aer condiționat
       
38     Colectarea, tratarea și eliminarea deșeurilor; activități de recuperare și reciclare a materialelor
       
  382   Tratarea și eliminarea deșeurilor
    3821 Tratarea și eliminarea deșeurilor nepericuloase
    3822 Tratarea și eliminarea deșeurilor periculoase
       
  383   Recuperarea materialelor
    3831 Demontarea (dezasamblarea) mașinilor și a echipamentelor scoase din uz pentru recuperarea materialelor
    3832 Recuperarea materialelor reciclabile sortate

(la 21-04-2023,
Anexa nr. 1 a fost modificată de ARTICOLUL UNIC din LEGEA nr. 98 din 13 aprilie 2023, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 321 din 18 aprilie 2023
)
 + 
Anexa nr. 2
LISTA
autorităților competente
1.Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației2.Ministerul Economiei3.Ministerul Sănătății4.Ministerul Muncii și Solidarității Sociale5.Ministerul Agriculturii și Dezvoltării Rurale6.Ministerul Mediului, Apelor și Pădurilor7.Ministerul Antreprenoriatului și Turismului8.Ministerul Culturii9.Autoritatea Națională Sanitară Veterinară și pentru Siguranța Alimentelor10.Autoritatea Națională de Reglementare în Domeniul Energiei11.Autoritatea Națională de Reglementare pentru Servicii Comunitare de Utilități Publice12.Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor13.Autoritatea Națională pentru Calificări 14.Agenția Națională pentru Protecția Mediului și agențiile județene pentru protecția mediului15.Administrația Rezervației Biosferei „Delta Dunării“ (ARBDD)16.Administrația Națională „Apele Române“ (ANAR)17.Agenția de Plăți și Intervenție în Agricultură18.Agenția Națională a Medicamentului și a Dispozitivelor Medicale din România19.Agenția Națională pentru Resurse Minerale 20.Autoritatea Competentă de Reglementare a Operațiunilor Petroliere Offshore21.Agenția Națională pentru Controlul Exporturilor (ANCEX) 22.Oficiul Național al Registrului Comerțului 23.Inspecția Muncii24.Inspecția Națională pentru Calitatea Semințelor25.Inspecția de Stat pentru Controlul Cazanelor, Recipientelor sub Presiune și Instalațiilor de Ridicat26.Direcția Generală de Poliție a Municipiului București27.Inspectoratul General al Poliției Române și inspectoratele județene de poliție 28.Inspectoratul General pentru Situații de Urgență29.Registrul Auto Român 30.Comisia pentru Controlul Activităților Nucleare31.Autorități ale administrației publice locale32.Direcții sanitar-veterinare și pentru siguranța alimentelor33.Direcții de sănătate publică județene34.Direcția de Sănătate Publică a Municipiului București35.Direcții județene pentru cultură
 + 
Anexa nr. 3
COMPONENȚA
Grupului interministerial de lucru pentru acordarea licenței industriale unice
a)Un reprezentant al Cancelariei Prim-Ministrului – coordonatorb)Un reprezentant al Secretariatului General al Guvernului c)Un reprezentant al Ministerului Economieid)Un reprezentant al Ministerului Antreprenoriatului și Turismuluie)Un reprezentant al Ministerului Mediului, Apelor și Pădurilorf)Un reprezentant al Ministerului Cercetării, Inovării și Digitalizăriig)Un reprezentant al Ministerului Afacerilor Interneh)Un reprezentant al Ministerului Muncii și Solidarității Socialei)Un reprezentant al Ministerului Sănătățiij)Un reprezentant al Ministerului Energieik)Un reprezentant al Ministerului Transporturilor și Infrastructuriil)Un reprezentant al Ministerului Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrațieim)Un reprezentant al Ministerului Investițiilor și Proiectelor Europenen)Un reprezentant al Autorității pentru Digitalizarea Românieio)Un reprezentant al Ministerului Culturiip)Un reprezentant al Autorității Naționale Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelorq)Un reprezentant al Consiliului Concurențeir)Un reprezentant al instituției prefectuluis)Un reprezentant al Agenției Naționale a Medicamentului și a Dispozitivelor Medicale din România

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x