Având în vedere:– instrumentul privind Opțiunea de răspuns rapid (Rapid Response Option), aprobat recent la nivelul Băncii Internaționale pentru Reconstrucție și Dezvoltare pentru sprijinirea clienților acesteia pentru pregătire și răspuns la dezastre, prin care se asigură posibilitatea utilizării unor resurse din portofoliul suveran existent al Băncii în România, respectiv pentru finanțarea unor nevoi concrete în cazul apariției unor crize sau dezastre, ce pot fi distribuite rapid: fie (i) sub forma unui proiect de intervenție în situații de urgență (Contingent Emergency Response Project – CERP), care se pregătește împreună cu finanțatorul, înaintea apariției unei crize sau dezastru; fie (ii) sub formă de finanțare complementară a unui împrumut pentru politici de dezvoltare pentru managementul riscului de dezastre cu opțiune de amânare a tragerii până la apariția unei catastrofe (CAT-DDO); … – amendamentele convenite între Guvernul României și Banca Internațională pentru Reconstrucție și Dezvoltare la acordurile de împrumut încheiate între România, prin Ministerul Finanțelor, și Banca Internațională pentru Reconstrucție și Dezvoltare în vederea introducerii Opțiunii de răspuns rapid, prin Amendamentul Omnibus și, respectiv, prin cel de-al treilea Amendament la Acordul de împrumut (Program pe bază de rezultate în sectorul sanitar din România), semnate la București la data de 13 iunie 2024; … – necesitatea definitivării pașilor legali pentru intrarea în vigoare a amendamentelor menționate și reglementarea cadrului necesar aplicării Opțiunii de răspuns rapid și, astfel, asigurarea posibilității activării acestei opțiuni, în cel mai scurt timp, în funcție de necesitățile de finanțare, având în vedere fenomenele hidrometeorologice devastatoare recente; … – necesitatea evidențierii în bugetul pe anul 2025 a elementelor specifice pentru implementarea Opțiunii de răspuns rapid, printr-un proiect de intervenție în situații de urgență; … – faptul că, potrivit discuțiilor cu finanțatorul, în contextul fenomenelor hidrometeorologice devastatoare recente, există posibilitatea accesării Opțiunii de răspuns rapid, în funcție de necesitățile de finanțare actuale, de îndată ce amendamentele vor intra în vigoare, iar, ca urmare a evaluării, în cadrul portofoliului actual există sume care ar putea fi direcționate pentru aceste scopuri, cum ar fi fondurile care ar putea rămâne disponibile din împrumuturile cu dată-limită de tragere 30 noiembrie 2024 și, respectiv, 31 decembrie 2024 și care altfel, după aceste date, ar fi anulate; … – faptul că, în lipsa luării unor măsuri imediate pentru asigurarea intrării în vigoare a amendamentelor și reglementarea elementelor privind aplicarea acestora și implementarea Opțiunii de răspuns rapid, România nu va putea accesa resurse din portofoliul existent, pentru finanțarea unor nevoi concrete în cazul apariției unor crize/dezastre și, astfel, acțiunile de răspuns la acestea ar putea genera costuri suplimentare de la bugetul de stat, cu atât mai mult cu cât costurile asociate împrumuturilor existente sunt mai avantajoase și mai flexibile comparativ cu alte surse de finanțare de pe piața de capital, … luând în considerare că aceste elemente vizează interesul general public și constituie o situație de urgență și extraordinară a cărei reglementare nu poate fi amânată,în temeiul art. 115 alin. (4) din Constituția României, republicată,Guvernul României adoptă prezenta ordonanță de urgență. +
Articolul 1Se aprobă Amendamentul Omnibus pentru introducerea Opțiunii de răspuns rapid, convenit între Guvernul României, prin Ministerul Finanțelor, și Banca Internațională pentru Reconstrucție și Dezvoltare, prin Scrisoarea de amendament semnată la București la data de 13 iunie 2024, la:a)Acordul de împrumut (Proiectul privind reforma sectorului sanitar – îmbunătățirea calității și eficienței sistemului sanitar) dintre România și Banca Internațională pentru Reconstrucție și Dezvoltare, semnat la București la 17 iunie 2014, ratificat prin Legea nr. 179/2014; … b)Acordul de împrumut (Finanțare adițională pentru Proiectul privind reforma sectorului sanitar – îmbunătățirea calității și eficienței sistemului sanitar) dintre România și Banca Internațională pentru Reconstrucție și Dezvoltare, semnat la București la 11 iunie 2021, ratificat prin Legea nr. 298/2021; … c)Acordul de împrumut (Proiectul privind învățământul secundar) dintre România și Banca Internațională pentru Reconstrucție și Dezvoltare, semnat la Washington la 17 aprilie 2015, ratificat prin Legea nr. 234/2015; … d)Acordul de împrumut (Proiect de îmbunătățire a serviciilor judiciare) dintre România și Banca Internațională pentru Reconstrucție și Dezvoltare, semnat la București la 17 februarie 2017 și la 27 februarie 2017, ratificat prin Legea nr. 173/2017; … e)Acordul de împrumut (Proiect privind îmbunătățirea managementului riscurilor de dezastre) dintre România și Banca Internațională pentru Reconstrucție și Dezvoltare, semnat la București la 1 august 2018, ratificat prin Legea nr. 307/2018; … f)Acordul de împrumut (Finanțare adițională pentru Proiectul privind îmbunătățirea managementului riscurilor de dezastre) dintre România și Banca Internațională pentru Reconstrucție și Dezvoltare, semnat la București la 25 mai 2023, ratificat prin Legea nr. 331/2023; … g)Acordul de împrumut (Proiect privind îmbunătățirea rezilienței și a răspunsului la situații de urgență) dintre România și Banca Internațională pentru Reconstrucție și Dezvoltare, semnat la București la 10 iulie 2019, ratificat prin Legea nr. 89/2020; … h)Acordul de împrumut (Proiect privind consolidarea infrastructurii și a pregătirii pentru situații critice de urgență) dintre România și Banca Internațională pentru Reconstrucție și Dezvoltare, semnat la București la 10 iulie 2019, ratificat prin Legea nr. 92/2020; … i)Acordul de împrumut (Proiect școli mai sigure, incluzive și sustenabile în România) dintre România și Banca Internațională pentru Reconstrucție și Dezvoltare, semnat la București la 6 mai 2021, ratificat prin Legea nr. 299/2021; … j)Acordul de împrumut (Proiect privind consolidarea bazelor pentru îmbunătățirea furnizării serviciilor judiciare) dintre România și Banca Internațională pentru Reconstrucție și Dezvoltare, semnat la București la 17 iulie 2023, ratificat prin Legea nr. 2/2024; … k)Acordul de împrumut (Proiectul privind prevenirea și reducerea poluării din spațiul rural în România) dintre România și Banca Internațională pentru Reconstrucție și Dezvoltare, semnat la București la 6 aprilie 2023, ratificat prin Legea nr. 332/2023. … +
Articolul 2Se aprobă Cel de-al treilea Amendament pentru introducerea Opțiunii de răspuns rapid, convenit între Guvernul României, prin Ministerul Finanțelor, și Banca Internațională pentru Reconstrucție și Dezvoltare, prin Scrisoarea de amendament semnată la București la 13 iunie 2024, la Acordul de împrumut (Program pe bază de rezultate în sectorul sanitar din România) dintre România și Banca Internațională pentru Reconstrucție și Dezvoltare, semnat la New York la 23 septembrie 2019, amendat și actualizat prin Scrisoarea de amendament semnată între România și Banca Internațională pentru Reconstrucție și Dezvoltare la București la 31 iulie 2020 și la 26 august 2020, ratificat prin Legea nr. 1/2021, cu modificările ulterioare. +
Articolul 3(1)Aplicarea prevederilor amendamentelor prevăzute la art. 1 și 2, referitoare la implementarea Proiectului de intervenție în situații de urgență (Contingent Emergency Response Project), denumit în continuare CERP, se realizează de către Ministerul Finanțelor, în calitate de Împrumutat, și ministerul/ministerele de resort desemnat/desemnate agenție/agenții de implementare a CERP, conform Manualului CERP, care se convine cu Banca Internațională pentru Reconstrucție și Dezvoltare, astfel cum este prevăzut în textul amendamentelor.(2)Aranjamentele instituționale privind coordonarea și implementarea CERP, responsabilitățile în cadrul acestuia, activitățile și cheltuielile eligibile și alte elemente tehnice privind CERP se stabilesc prin Manualul CERP și/sau prin actul normativ de aprobare a acestuia potrivit alin. (3).(3)Manualul CERP care se convine cu Banca Internațională pentru Reconstrucție și Dezvoltare se aprobă prin hotărâre a Guvernului, inițiată de Ministerul Finanțelor împreună cu ministerul/ministerele de resort desemnat/desemnate agenție/agenții de implementare a CERP, potrivit prevederilor alin. (1).(4)Ministerul/Ministerele de resort desemnat/desemnate agenție/agenții de implementare a CERP implementează CERP prin entitatea de implementare, existentă în structura sau în subordinea acestuia/acestora, și/sau printr-o unitate de management înființată în acest scop în structura sau în subordinea acestuia/acestora.(5)Cheltuielile operaționale aferente implementării CERP, inclusiv salarizarea personalului din cadrul entității/unității prevăzute la alin. (4), se asigură din sumele alocate CERP în cadrul împrumuturilor prevăzute la art. 1 și 2, de la bugetul de stat și/sau din alte surse legal constituite, după caz.(6)Ministerul Finanțelor va încheia cu ministerul/ministerele de resort desemnat/desemnate agenție/agenții de implementare a CERP un acord subsidiar, prin care se stabilesc drepturile și obligațiile părților în implementarea CERP și în aplicarea prevederilor referitoare la acesta din amendamentele prevăzute la art. 1 și 2. +
Articolul 4Legea nr. 179/2014 pentru ratificarea Acordului de împrumut (Proiectul privind reforma sectorului sanitar – îmbunătățirea calității și eficienței sistemului sanitar) dintre România și Banca Internațională pentru Reconstrucție și Dezvoltare, semnat la București la 17 iunie 2014, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 943 din 23 decembrie 2014, se modifică și se completează după cum urmează:1.Articolul 3 se modifică și va avea următorul cuprins: +
Articolul 3(1)Cheltuielile aferente Proiectului, respectiv cheltuielile reprezentând echivalentul în lei al valorii împrumutului, cu excepția fondurilor care se alocă categoriilor «Cheltuieli eligibile în cadrul CERP» și «Finanțare complementară CAT-DDO», vor fi cuprinse în bugetul Ministerului Sănătății, în cadrul sumelor alocate anual cu această destinație de la bugetul de stat.(2)Cheltuielile reprezentând echivalentul în lei al fondurilor care se alocă din împrumut la categoria «Cheltuieli eligibile în cadrul CERP» vor fi cuprinse în bugetul ministerului/ministerelor de resort desemnat/desemnate agenție/agenții de implementare a CERP, conform Manualului CERP, în cadrul sumelor alocate anual cu această destinație de la bugetul de stat. … 2.La articolul 6, după alineatul (2) se introduce un nou alineat, alin. (3), cu următorul cuprins:(3)Fără a contraveni prevederilor prezentului articol, redistribuirea sumelor între categoriile de cheltuieli în cadrul împrumutului, în cazul activării Opțiunii de răspuns rapid, astfel cum se convine cu Banca Internațională pentru Reconstrucție și Dezvoltare, nu reprezintă amendament la acordul de împrumut și nu necesită aprobare prin act normativ. … +
Articolul 5Legea nr. 298/2021 pentru ratificarea Acordului de împrumut (Finanțare adițională pentru Proiectul privind reforma sectorului sanitar – îmbunătățirea calității și eficienței sistemului sanitar) dintre România și Banca Internațională pentru Reconstrucție și Dezvoltare, semnat la București la 11 iunie 2021, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 1188 din 15 decembrie 2021, se modifică și se completează după cum urmează:1.Articolul 3 se modifică și va avea următorul cuprins: +
Articolul 3(1)Cheltuielile aferente Proiectului, respectiv cheltuielile reprezentând echivalentul în lei al valorii împrumutului, cu excepția fondurilor care se alocă categoriilor «Cheltuieli eligibile în cadrul CERP» și «Finanțare complementară CAT-DDO», se cuprind în bugetul Ministerului Sănătății, în cadrul sumelor alocate anual cu această destinație de la bugetul de stat.(2)Cheltuielile reprezentând echivalentul în lei al fondurilor care se alocă din împrumut la categoria «Cheltuieli eligibile în cadrul CERP» vor fi cuprinse în bugetul ministerului/ministerelor de resort desemnat/desemnate agenție/agenții de implementare a CERP, conform Manualului CERP, în cadrul sumelor alocate anual cu această destinație de la bugetul de stat.(3)În condițiile în care sumele împrumutului nu mai sunt disponibile ca urmare a activării Opțiunii de răspuns rapid, finanțarea activităților cuprinse în cadrul Proiectului prevăzut la art. 1 se asigură, inclusiv după data-limită de finalizare a proiectului, din sume alocate anual cu această destinație de la bugetul de stat, în bugetul Ministerului Sănătății și/sau din alte surse legal constituite. … 2.La articolul 6, după alineatul (2) se introduce un nou alineat, alin. (3), cu următorul cuprins:(3)Fără a contraveni prevederilor prezentului articol, redistribuirea sumelor între categoriile de cheltuieli în cadrul împrumutului, în cazul activării Opțiunii de răspuns rapid, astfel cum se convine cu Banca Internațională pentru Reconstrucție și Dezvoltare, nu reprezintă amendament la acordul de împrumut și nu necesită aprobare prin act normativ. … +
Articolul 6Legea nr. 234/2015 pentru ratificarea Acordului de împrumut (Proiectul privind învățământul secundar) dintre România și Banca Internațională pentru Reconstrucție și Dezvoltare, semnat la Washington la 17 aprilie 2015, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 757 din 12 octombrie 2015, se modifică și se completează după cum urmează:1.Articolul 3 se modifică și va avea următorul cuprins: +
Articolul 3(1)Cheltuielile aferente Proiectului, respectiv cheltuielile reprezentând echivalentul în lei al valorii împrumutului, cu excepția fondurilor care se alocă categoriilor «Cheltuieli eligibile în cadrul CERP» și «Finanțare complementară CAT-DDO», vor fi asigurate din bugetul Ministerului Educației, în limita sumelor alocate anual cu această destinație de la bugetul de stat.(2)Cheltuielile reprezentând echivalentul în lei al fondurilor care se alocă din împrumut la categoria «Cheltuieli eligibile în cadrul CERP» vor fi cuprinse în bugetul ministerului/ministerelor de resort desemnat/desemnate agenție/agenții de implementare a CERP, conform Manualului CERP, în cadrul sumelor alocate anual cu această destinație de la bugetul de stat. … 2.La articolul 6, după alineatul (2) se introduce un nou alineat, alin. (3), cu următorul cuprins:(3)Fără a contraveni prevederilor prezentului articol, redistribuirea sumelor între categoriile de cheltuieli în cadrul împrumutului, în cazul activării Opțiunii de răspuns rapid, astfel cum se convine cu Banca Internațională pentru Reconstrucție și Dezvoltare, nu reprezintă amendament la acordul de împrumut și nu necesită aprobare prin act normativ. … +
Articolul 7Legea nr. 173/2017 privind ratificarea Acordului de împrumut (Proiect de îmbunătățire a serviciilor judiciare) dintre România și Banca Internațională pentru Reconstrucție și Dezvoltare, semnat la București la 17 februarie 2017 și la 27 februarie 2017, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 572 din 18 iulie 2017, se modifică și se completează după cum urmează:1.Articolul 4 se modifică și va avea următorul cuprins: +
Articolul 4(1)Cheltuielile reprezentând echivalentul în lei al valorii împrumutului, cu excepția fondurilor care se alocă categoriilor «Cheltuieli eligibile în cadrul CERP» și «Finanțare complementară CAT-DDO», se asigură din bugetul Ministerului Justiției, în limita sumelor alocate anual cu această destinație de la bugetul de stat.(2)Cheltuielile reprezentând echivalentul în lei al fondurilor care se alocă din împrumut la categoria «Cheltuieli eligibile în cadrul CERP» vor fi cuprinse în bugetul ministerului/ministerelor de resort desemnat/desemnate agenție/agenții de implementare a CERP, conform Manualului CERP, în cadrul sumelor alocate anual cu această destinație de la bugetul de stat.(3)În condițiile în care sumele împrumutului nu mai sunt disponibile ca urmare a activării Opțiunii de răspuns rapid, finanțarea activităților cuprinse în cadrul Proiectului prevăzut la art. 1 se asigură, inclusiv după data-limită de finalizare a proiectului, din sume alocate anual cu această destinație de la bugetul de stat, în bugetul Ministerului Justiției și/sau din alte surse legal constituite. … 2.La articolul 7, după alineatul (2) se introduce un nou alineat, alin. (3), cu următorul cuprins:(3)Fără a contraveni prevederilor prezentului articol, redistribuirea sumelor între categoriile de cheltuieli în cadrul împrumutului, în cazul activării Opțiunii de răspuns rapid, astfel cum se convine cu Banca Internațională pentru Reconstrucție și Dezvoltare, nu reprezintă amendament la acordul de împrumut și nu necesită aprobare prin act normativ. … +
Articolul 8Legea nr. 307/2018 pentru ratificarea Acordului de împrumut (Proiect privind îmbunătățirea managementului riscurilor de dezastre) dintre România și Banca Internațională pentru Reconstrucție și Dezvoltare, semnat la București la 1 august 2018, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 1063 din 17 decembrie 2018, se modifică și se completează după cum urmează:1.Articolul 3 se modifică și va avea următorul cuprins: +
Articolul 3(1)Cheltuielile reprezentând echivalentul în lei al valorii împrumutului, cu excepția fondurilor care se alocă categoriilor «Cheltuieli eligibile în cadrul CERP» și «Finanțare complementară CAT-DDO», vor fi cuprinse în bugetul Ministerului Afacerilor Interne, în limita sumelor alocate anual cu această destinație de la bugetul de stat.(2)Cheltuielile reprezentând echivalentul în lei al fondurilor care se alocă din împrumut la categoria «Cheltuieli eligibile în cadrul CERP» vor fi cuprinse în bugetul ministerului/ministerelor de resort desemnat/desemnate agenție/agenții de implementare a CERP, conform Manualului CERP, în cadrul sumelor alocate anual cu această destinație de la bugetul de stat.(3)În condițiile în care sumele împrumutului nu mai sunt disponibile ca urmare a activării Opțiunii de răspuns rapid, finanțarea activităților cuprinse în cadrul Proiectului prevăzut la art. 1 se asigură, inclusiv după data-limită de finalizare a proiectului, din sume alocate anual cu această destinație de la bugetul de stat, în bugetul Ministerului Afacerilor Interne și/sau din alte surse legal constituite. … 2.La articolul 6, după alineatul (2) se introduce un nou alineat, alin. (3), cu următorul cuprins:(3)Fără a contraveni prevederilor prezentului articol, redistribuirea sumelor între categoriile de cheltuieli în cadrul împrumutului, în cazul activării Opțiunii de răspuns rapid, astfel cum se convine cu Banca Internațională pentru Reconstrucție și Dezvoltare, nu reprezintă amendament la acordul de împrumut și nu necesită aprobare prin act normativ. … +
Articolul 9Legea nr. 331/2023 pentru ratificarea Acordului de împrumut (Finanțare adițională pentru Proiectul privind îmbunătățirea managementului riscurilor de dezastre) dintre România și Banca Internațională pentru Reconstrucție și Dezvoltare, semnat la București la 25 mai 2023, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 1021 din 9 noiembrie 2023, se modifică și se completează după cum urmează:1.Articolul 3 se modifică și va avea următorul cuprins: +
Articolul 3(1)Cheltuielile reprezentând echivalentul în lei al valorii împrumutului, cu excepția fondurilor care se alocă categoriilor «Cheltuieli eligibile în cadrul CERP» și «Finanțare complementară CAT-DDO», vor fi cuprinse în bugetul Ministerului Afacerilor Interne, în limita sumelor alocate anual cu această destinație de la bugetul de stat.(2)Cheltuielile reprezentând echivalentul în lei al fondurilor care se alocă din împrumut la categoria «Cheltuieli eligibile în cadrul CERP» vor fi cuprinse în bugetul ministerului/ministerelor de resort desemnat/desemnate agenție/agenții de implementare a CERP, conform Manualului CERP, în cadrul sumelor alocate anual cu această destinație de la bugetul de stat.(3)În condițiile în care sumele împrumutului nu mai sunt disponibile ca urmare a activării Opțiunii de răspuns rapid, finanțarea activităților cuprinse în cadrul Proiectului prevăzut la art. 1 se asigură, inclusiv după data-limită de finalizare a proiectului, din sume alocate anual cu această destinație de la bugetul de stat, în bugetul Ministerului Afacerilor Interne și/sau din alte surse legal constituite. … 2.La articolul 6, după alineatul (2) se introduce un nou alineat, alin. (3), cu următorul cuprins:(3)Fără a contraveni prevederilor prezentului articol, redistribuirea sumelor între categoriile de cheltuieli în cadrul împrumutului, în cazul activării Opțiunii de răspuns rapid, astfel cum se convine cu Banca Internațională pentru Reconstrucție și Dezvoltare, nu reprezintă amendament la acordul de împrumut și nu necesită aprobare prin act normativ. … +
Articolul 10Legea nr. 89/2020 pentru ratificarea Acordului de împrumut (Proiect privind îmbunătățirea rezilienței și a răspunsului la situații de urgență) dintre România și Banca Internațională pentru Reconstrucție și Dezvoltare, semnat la București la 10 iulie 2019, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 577 din 1 iulie 2020, se modifică și se completează după cum urmează:1.Articolul 3 se modifică și va avea următorul cuprins: +
Articolul 3(1)Cheltuielile reprezentând echivalentul în lei al valorii împrumutului, cu excepția fondurilor care se alocă categoriilor «Cheltuieli eligibile în cadrul CERP» și «Finanțare complementară CAT-DDO», vor fi cuprinse în bugetul Ministerului Afacerilor Interne, în limita sumelor alocate anual cu această destinație de la bugetul de stat.(2)Cheltuielile reprezentând echivalentul în lei al fondurilor care se alocă din împrumut la categoria «Cheltuieli eligibile în cadrul CERP» vor fi cuprinse în bugetul ministerului/ministerelor de resort desemnat/desemnate agenție/agenții de implementare a CERP, conform Manualului CERP, în cadrul sumelor alocate anual cu această destinație de la bugetul de stat.(3)În condițiile în care sumele împrumutului nu mai sunt disponibile ca urmare a activării Opțiunii de răspuns rapid, finanțarea activităților cuprinse în cadrul Proiectului prevăzut la art. 1 se asigură, inclusiv după data-limită de finalizare a proiectului, din sume alocate anual cu această destinație de la bugetul de stat, în bugetul Ministerului Afacerilor Interne și/sau din alte surse legal constituite. … 2.La articolul 6, după alineatul (2) se introduce un nou alineat, alin. (3), cu următorul cuprins:(3)Fără a contraveni prevederilor prezentului articol, redistribuirea sumelor între categoriile de cheltuieli în cadrul împrumutului, în cazul activării Opțiunii de răspuns rapid, astfel cum se convine cu Banca Internațională pentru Reconstrucție și Dezvoltare, nu reprezintă amendament la acordul de împrumut și nu necesită aprobare prin act normativ. … +
Articolul 11Legea nr. 92/2020 pentru ratificarea Acordului de împrumut (Proiect privind consolidarea infrastructurii și a pregătirii pentru situații critice de urgență) dintre România și Banca Internațională pentru Reconstrucție și Dezvoltare, semnat la București la 10 iulie 2019, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 578 din 1 iulie 2020, se modifică și se completează după cum urmează:1.Articolul 3 se modifică și va avea următorul cuprins: +
Articolul 3(1)Cheltuielile reprezentând echivalentul în lei al valorii împrumutului, cu excepția fondurilor care se alocă categoriilor «Cheltuieli eligibile în cadrul CERP» și «Finanțare complementară CAT-DDO», vor fi cuprinse în bugetul Ministerului Afacerilor Interne, în limita sumelor alocate anual cu această destinație de la bugetul de stat.(2)Cheltuielile reprezentând echivalentul în lei al fondurilor care se alocă din împrumut la categoria «Cheltuieli eligibile în cadrul CERP» vor fi cuprinse în bugetul ministerului/ministerelor de resort desemnat/desemnate agenție/agenții de implementare a CERP, conform Manualului CERP, în cadrul sumelor alocate anual cu această destinație de la bugetul de stat.(3)În condițiile în care sumele împrumutului nu mai sunt disponibile ca urmare a activării Opțiunii de răspuns rapid, finanțarea activităților cuprinse în cadrul Proiectului prevăzut la art. 1 se asigură, inclusiv după data-limită de finalizare a proiectului, din sume alocate anual cu această destinație de la bugetul de stat, în bugetul Ministerului Afacerilor Interne și/sau din alte surse legal constituite. … 2.La articolul 6, după alineatul (2) se introduce un nou alineat, alin. (3), cu următorul cuprins: (3)Fără a contraveni prevederilor prezentului articol, redistribuirea sumelor între categoriile de cheltuieli în cadrul împrumutului, în cazul activării Opțiunii de răspuns rapid, astfel cum se convine cu Banca Internațională pentru Reconstrucție și Dezvoltare, nu reprezintă amendament la acordul de împrumut și nu necesită aprobare prin act normativ. … +
Articolul 12Legea nr. 1/2021 pentru ratificarea Acordului de împrumut (Program pe bază de rezultate în sectorul sanitar din România) dintre România și Banca Internațională pentru Reconstrucție și Dezvoltare, semnat la New York la 23 septembrie 2019, amendat și actualizat prin Scrisoarea de amendament semnată între România și Banca Internațională pentru Reconstrucție și Dezvoltare la București la 31 iulie 2020 și la 26 august 2020, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 9 din 6 ianuarie 2021, se completează după cum urmează:1.După articolul 3 se introduce un nou articol, art. 3^1, cu următorul cuprins: +
Articolul 3^1Cheltuielile reprezentând echivalentul în lei al fondurilor care se alocă din împrumut la categoria «Cheltuieli eligibile în cadrul CERP» vor fi cuprinse în bugetul ministerului/ministerelor de resort desemnat/desemnate agenție/agenții de implementare a CERP, conform Manualului CERP, în cadrul sumelor alocate anual cu această destinație de la bugetul de stat. … 2.La articolul 6, după alineatul (2) se introduce un nou alineat, alin. (3), cu următorul cuprins: (3)Fără a contraveni prevederilor prezentului articol, redistribuirea sumelor între categoriile de cheltuieli în cadrul împrumutului, în cazul activării Opțiunii de răspuns rapid, astfel cum se convine cu Banca Internațională pentru Reconstrucție și Dezvoltare, nu reprezintă amendament la acordul de împrumut și nu necesită aprobare prin act normativ. … +
Articolul 13Legea nr. 299/2021 pentru ratificarea Acordului de împrumut (Proiect școli mai sigure, incluzive și sustenabile în România) dintre România și Banca Internațională pentru Reconstrucție și Dezvoltare, semnat la București la 6 mai 2021, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 1189 din 15 decembrie 2021, se modifică și se completează după cum urmează:1.Articolul 4 se modifică și va avea următorul cuprins: +
Articolul 4(1)Cheltuielile reprezentând echivalentul în lei al valorii împrumutului, cu excepția fondurilor care se alocă categoriilor «Cheltuieli eligibile în cadrul CERP» și «Finanțare complementară CAT-DDO», vor fi cuprinse în bugetul Ministerului Educației, în limita sumelor alocate anual cu această destinație de la bugetul de stat.(2)Cheltuielile reprezentând echivalentul în lei al fondurilor care se alocă din împrumut la categoria «Cheltuieli eligibile în cadrul CERP» vor fi cuprinse în bugetul ministerului/ministerelor de resort desemnat/desemnate agenție/agenții de implementare a CERP, conform Manualului CERP, în cadrul sumelor alocate anual cu această destinație de la bugetul de stat.(3)În condițiile în care sumele împrumutului nu mai sunt disponibile ca urmare a activării Opțiunii de răspuns rapid, finanțarea activităților cuprinse în cadrul Proiectului prevăzut la art. 1 se asigură, inclusiv după data-limită de finalizare a proiectului, din sume alocate anual cu această destinație de la bugetul de stat, în bugetul Ministerului Educației și/sau din alte surse legal constituite. … 2.La articolul 7, după alineatul (2) se introduce un nou alineat, alin. (3), cu următorul cuprins: (3)Fără a contraveni prevederilor prezentului articol, redistribuirea sumelor între categoriile de cheltuieli în cadrul împrumutului, în cazul activării Opțiunii de răspuns rapid, astfel cum se convine cu Banca Internațională pentru Reconstrucție și Dezvoltare, nu reprezintă amendament la acordul de împrumut și nu necesită aprobare prin act normativ. … +
Articolul 14Legea nr. 2/2024 pentru ratificarea Acordului de împrumut (Proiect privind consolidarea bazelor pentru îmbunătățirea furnizării serviciilor judiciare) dintre România și Banca Internațională pentru Reconstrucție și Dezvoltare, semnat la București la 17 iulie 2023, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 9 din 5 ianuarie 2024, se modifică și se completează după cum urmează:1.Articolul 3 se modifică și va avea următorul cuprins: +
Articolul 3(1)Cheltuielile reprezentând echivalentul în lei al valorii împrumutului, cu excepția fondurilor care se alocă categoriilor «Cheltuieli eligibile în cadrul CERP» și «Finanțare complementară CAT-DDO», vor fi asigurate din bugetul Ministerului Justiției, în limita sumelor alocate anual cu această destinație de la bugetul de stat.(2)Cheltuielile reprezentând echivalentul în lei al fondurilor care se alocă din împrumut la categoria «Cheltuieli eligibile în cadrul CERP» vor fi cuprinse în bugetul ministerului/ministerelor de resort desemnat/desemnate agenție/agenții de implementare a CERP, conform Manualului CERP, în cadrul sumelor alocate anual cu această destinație de la bugetul de stat.(3)În condițiile în care sumele împrumutului nu mai sunt disponibile ca urmare a activării Opțiunii de răspuns rapid, finanțarea activităților cuprinse în cadrul Proiectului prevăzut la art. 1 se asigură, inclusiv după data-limită de finalizare a proiectului, din sume alocate anual cu această destinație de la bugetul de stat, în bugetul Ministerului Justiției și/sau din alte surse legal constituite. … 2.La articolul 7, după alineatul (2) se introduce un nou alineat, alin. (3), cu următorul cuprins: (3)Fără a contraveni prevederilor prezentului articol, redistribuirea sumelor între categoriile de cheltuieli în cadrul împrumutului, în cazul activării Opțiunii de răspuns rapid, astfel cum se convine cu Banca Internațională pentru Reconstrucție și Dezvoltare, nu reprezintă amendament la acordul de împrumut și nu necesită aprobare prin act normativ. … +
Articolul 15Legea nr. 332/2023 pentru ratificarea Acordului de împrumut (Proiectul privind prevenirea și reducerea poluării din spațiul rural în România) dintre România și Banca Internațională pentru Reconstrucție și Dezvoltare, semnat la București la 6 aprilie 2023, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 1022 din 9 noiembrie 2023, se modifică și se completează după cum urmează:1.Articolul 3 se modifică și va avea următorul cuprins: +
Articolul 3(1)Cheltuielile reprezentând echivalentul în lei al valorii împrumutului, cu excepția fondurilor care se alocă categoriilor «Cheltuieli eligibile în cadrul CERP» și «Finanțare complementară CAT-DDO», se vor asigura din bugetul Ministerului Mediului, Apelor și Pădurilor, în limita sumelor alocate anual cu această destinație de la bugetul de stat.(2)Cheltuielile reprezentând echivalentul în lei al fondurilor care se alocă din împrumut la categoria «Cheltuieli eligibile în cadrul CERP» vor fi cuprinse în bugetul ministerului/ministerelor de resort desemnat/desemnate agenție/agenții de implementare a CERP, conform Manualului CERP, în cadrul sumelor alocate anual cu această destinație de la bugetul de stat.(3)În condițiile în care sumele împrumutului nu mai sunt disponibile ca urmare a activării Opțiunii de răspuns rapid, finanțarea activităților cuprinse în cadrul Proiectului prevăzut la art. 1 se asigură, inclusiv după data-limită de finalizare a proiectului, din sume alocate anual cu această destinație de la bugetul de stat, în bugetul Ministerului Mediului, Apelor și Pădurilor și/sau din alte surse legal constituite. … 2.La articolul 6, după alineatul (2) se introduce un nou alineat, alin. (3), cu următorul cuprins: (3)Fără a contraveni prevederilor prezentului articol, redistribuirea sumelor între categoriile de cheltuieli în cadrul împrumutului, în cazul activării Opțiunii de răspuns rapid, astfel cum se convine cu Banca Internațională pentru Reconstrucție și Dezvoltare, nu reprezintă amendament la acordul de împrumut și nu necesită aprobare prin act normativ. …
PRIM-MINISTRU
ION-MARCEL CIOLACU
Contrasemnează:
Viceprim-ministru,
Marian Neacșu
p. Viceprim-ministru, ministrul afacerilor interne,
Romeo Simionescu,
secretar de stat
Ministrul finanțelor,
Marcel-Ioan Boloș
p. Ministrul justiției,
Mihai Pașca,
secretar de stat
p. Ministrul educației,
Gigel Paraschiv,
secretar de stat
p. Ministrul sănătății,
Adriana Pistol,
secretar de stat
p. Ministrul mediului, apelor și pădurilor,
Dan-Ștefan Chiru,
secretar de statBucurești, 21 noiembrie 2024.Nr. 131.AMENDAMENTE DIN 13 iunie 2024convenite între Guvernul României și Banca Internațională pentru Reconstrucție și Dezvoltare la Acordurile de împrumut dintre România și Banca Internațională pentru Reconstrucțieși Dezvoltare