ORDONANŢA DE URGENŢĂ nr. 117 din 30 iunie 2000

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 13/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: GUVERNUL
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 303 din 4 iulie 2000
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Actiuni suferite de acest act:

SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ActulRESPINS DELEGE 6 10/01/2002
Actiuni induse de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ART. 1ABROGA PEOUG 58 24/05/2000 ART. 13
ART. 1ABROGA PEOUG 58 24/05/2000 ART. 14
ART. 1ABROGA PEOUG 58 24/05/2000 ART. 15
ART. 1ABROGA PEOUG 58 24/05/2000 ART. 21
ART. 1MODIFICA PEOUG 58 24/05/2000 ART. 1
ART. 1MODIFICA PEOUG 58 24/05/2000 ART. 2
ART. 1MODIFICA PEOUG 58 24/05/2000 ART. 3
ART. 1MODIFICA PEOUG 58 24/05/2000 ART. 4
ART. 1MODIFICA PEOUG 58 24/05/2000 ART. 5
ART. 1MODIFICA PEOUG 58 24/05/2000 ART. 6
ART. 1MODIFICA PEOUG 58 24/05/2000 ART. 7
ART. 1MODIFICA PEOUG 58 24/05/2000 ART. 8
ART. 1MODIFICA PEOUG 58 24/05/2000 ART. 9
ART. 1MODIFICA PEOUG 58 24/05/2000 ART. 10
ART. 1MODIFICA PEOUG 58 24/05/2000 ART. 11
ART. 1MODIFICA PEOUG 58 24/05/2000 ART. 12
ART. 1MODIFICA PEOUG 58 24/05/2000 ART. 16
ART. 1MODIFICA PEOUG 58 24/05/2000 ART. 17
ART. 1MODIFICA PEOUG 58 24/05/2000 ART. 18
ART. 1MODIFICA PEOUG 58 24/05/2000 ART. 19
ART. 1MODIFICA PEOUG 58 24/05/2000 ART. 20
ANEXA 1MODIFICA PEOUG 58 24/05/2000 ANEXA 1
ANEXA 2MODIFICA PEOUG 58 24/05/2000 ANEXA 2
ANEXA 3COMPLETEAZA PEOUG 58 24/05/2000
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LACONSTITUTIE 21/11/1991 ART. 114
ART. 1ABROGA PEOUG 58 24/05/2000 ART. 13
ART. 1ABROGA PEOUG 58 24/05/2000 ART. 14
ART. 1ABROGA PEOUG 58 24/05/2000 ART. 15
ART. 1ABROGA PEOUG 58 24/05/2000 ART. 21
ART. 1MODIFICA PEOUG 58 24/05/2000 ART. 1
ART. 1MODIFICA PEOUG 58 24/05/2000 ART. 2
ART. 1MODIFICA PEOUG 58 24/05/2000 ART. 3
ART. 1MODIFICA PEOUG 58 24/05/2000 ART. 4
ART. 1MODIFICA PEOUG 58 24/05/2000 ART. 5
ART. 1MODIFICA PEOUG 58 24/05/2000 ART. 6
ART. 1MODIFICA PEOUG 58 24/05/2000 ART. 7
ART. 1MODIFICA PEOUG 58 24/05/2000 ART. 8
ART. 1MODIFICA PEOUG 58 24/05/2000 ART. 9
ART. 1MODIFICA PEOUG 58 24/05/2000 ART. 10
ART. 1MODIFICA PEOUG 58 24/05/2000 ART. 11
ART. 1MODIFICA PEOUG 58 24/05/2000 ART. 12
ART. 1MODIFICA PEOUG 58 24/05/2000 ART. 16
ART. 1MODIFICA PEOUG 58 24/05/2000 ART. 17
ART. 1MODIFICA PEOUG 58 24/05/2000 ART. 18
ART. 1MODIFICA PEOUG 58 24/05/2000 ART. 19
ART. 1MODIFICA PEOUG 58 24/05/2000 ART. 20
ART. 1REFERIRE LALEGE (R) 130 16/10/1996
ANEXA 1MODIFICA PEOUG 58 24/05/2000 ANEXA 1
ANEXA 2MODIFICA PEOUG 58 24/05/2000 ANEXA 2
ANEXA 3COMPLETEAZA PEOUG 58 24/05/2000
Acte care fac referire la acest act:

SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulREFERIT DEORDIN 72 10/07/2013
ActulREFERIT DEDECRET 13 08/01/2002
ActulRESPINS DELEGE 6 10/01/2002
ActulREFERIT DEDECIZIE 102 10/04/2001
ActulREFERIT DEHG 716 17/08/2000
ActulREFERIT DEHG 706 17/08/2000

pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenta a Guvernului nr. 58/2000 privind unele măsuri pentru întărirea disciplinei salariale şi financiare în regiile autonome, societăţile şi companiile naţionale şi în unele societăţi comerciale cu capital majoritar de stat, în anul 2000



În temeiul prevederilor art. 114 alin. (4) din Constituţia României,Guvernul României adopta prezenta ordonanţă de urgenţă. + 
Articolul 1Ordonanţa de urgenta a Guvernului nr. 58/2000 privind unele măsuri pentru întărirea disciplinei salariale şi financiare în regiile autonome, societăţile şi companiile naţionale şi în unele societăţi comerciale cu capital majoritar de stat, în anul 2000, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 229 din 24 mai 2000, se modifica şi se completează după cum urmează:1. Articolul 1 va avea următorul cuprins:"Art. 1. – Prezenta ordonanţă de urgenţă se aplică cu caracter temporar, până la data de 31 decembrie 2000, regiilor autonome, societăţilor şi companiilor naţionale, precum şi societăţilor comerciale la care statul este acţionar majoritar, prevăzute în anexele nr. 1 şi 2, denumite în continuare agenţi economici, în scopul reducerii creanţelor şi arieratelor în economie, rentabilizarii activităţii economice şi intaririi disciplinei salariale."2. Articolul 2 va avea următorul cuprins:"Art. 2. – (1) Agenţii economici prevăzuţi la art. 1 vor include în bugetele de venituri şi cheltuieli pe anul 2000 programe de reducere a arieratelor către bugetul de stat, bugetul asigurărilor sociale de stat, bugetele locale, bugetele fondurilor speciale, alţi creditori, programe de reducere a creanţelor, precum şi obiective anuale pentru reducerea costurilor şi pentru creşterea productivitatii muncii.(2) Programele de reducere a arieratelor şi a creanţelor vor cuprinde obiective pentru întreaga perioadă de aplicare a prevederilor prezentei ordonanţe de urgenţă, indicatorii respectivi fiind exprimati în preţuri comparabile.(3) Programele prevăzute la alin. (2) vor fi defalcate trimestrial şi vor fi monitorizate lunar, trimestrial şi cumulat.(4) Bugetele de venituri şi cheltuieli, întocmite în conformitate cu prevederile prezentei ordonanţe de urgenţă, vor fi aprobate până la data de 31 iulie 2000.(5) Pentru agenţii economici prevăzuţi în anexa nr. 2, ale căror bugete de venituri şi cheltuieli au fost deja aprobate, termenul prevăzut la alin. (4) este termenul până la care se vor aproba bugetele de venituri şi cheltuieli rectificate potrivit prezentei ordonanţe de urgenţă."3. Articolul 3 va avea următorul cuprins:"Art. 3. – (1) Instituţiile publice sub autoritatea sau în subordinea cărora funcţionează agenţii economici prevăzuţi în anexele nr. 1 şi 2, denumite în continuare foruri tutelare, vor constitui grupuri de lucru, cu participarea managerului sau a administratorului şi cu consultarea reprezentanţilor sindicatelor, în vederea analizei fundamentarii realiste a bugetelor de venituri şi cheltuieli înaintate de agenţii economici respectivi.(2) Conducătorii forurilor tutelare vor imputernici grupurile de lucru în scopul:a) verificării conformitatii prevederilor bugetelor de venituri şi cheltuieli cu dispoziţiile legale, ţinând seama de constrangerile economiei naţionale;b) redactarii raportului privind situaţia economico-financiară a agentului economic;c) redactarii rapoartelor de monitorizare a execuţiei bugetelor de venituri şi cheltuieli, potrivit art. 9 alin. (4) lit. b).(3) Ministerul Finanţelor, Ministerul Muncii şi Protecţiei Sociale şi Ministerul Justiţiei vor desemna câte un reprezentant care va colabora cu grupurile de lucru constituite în cadrul forurilor tutelare ale agenţilor economici prevăzuţi în anexa nr. 1 şi va redacta raportul necesar pentru obţinerea avizelor ministerelor în cauza.(4) Ministerul Finanţelor şi Ministerul Muncii şi Protecţiei Sociale vor desemna specialiştii care vor acorda asistenţa tehnica necesară grupului de lucru constituit potrivit alin. (1), în cadrul forului tutelar al agenţilor economici prevăzuţi în anexa nr. 2.(5) Activitatea grupurilor de lucru constituite potrivit alin. (1) va fi condusă de directorii economici sau de persoane cu funcţii similare, responsabile pentru gestiunea bugetelor de venituri şi cheltuieli ale agenţilor economici prevăzuţi în anexele nr. 1 şi 2."4. Articolul 4 va avea următorul cuprins:"Art. 4. – (1) Conducătorii forurilor tutelare ale agenţilor economici prevăzuţi în anexa nr. 1 vor prezenta Guvernului spre aprobare următoarele documente:A. Sinteza raportului grupului de lucru privind situaţia economico-financiară a agentului economic al cărui buget de venituri şi cheltuieli se supune aprobării, care va conţine, în mod obligatoriu, elemente privind:a) programele de reducere a costurilor, inclusiv a cheltuielilor materiale, a cheltuielilor generale etc.;b) programele de reducere a arieratelor şi creanţelor atât faţă de bugetele prevăzute la art. 2 alin. (1), cat şi faţă de terţi;c) măsurile organizatorice, tehnice şi tehnologice, profesionale etc., de valorificare a rezervelor interne şi de eficientizare a activităţii;d) structurile de organizare, capacitatile de producţie disponibilizate, resursele de muncă eliberate şi alţi parametri ai măsurilor de reorganizare/restructurare, în cazul în care se impun asemenea măsuri;e) confirmarea dimensionarii fondurilor de salarii lunare, astfel ca suma acestora să se încadreze în fondul anual de salarii calculat potrivit art. 6.B. Nota de fundamentare pentru susţinerea proiectului de act de aprobare a bugetului de venituri şi cheltuieli.(2) Prevederile alin. (1) se aplică în mod corespunzător agenţilor economici prevăzuţi în anexa nr. 2, potrivit anexei nr. 3.B.(3) Programul de lucru şi termenele privind elaborarea, analiza şi aprobarea bugetelor de venituri şi cheltuieli sunt prevăzute în anexa nr. 3.(4) În situaţia prevăzută la alin. (1) pct. A lit. d), proiectul actului prin care urmează să fie aprobat bugetul de venituri şi cheltuieli va conţine, în mod obligatoriu, dispoziţii privind:a) intrarea agentului economic în procesul de reorganizare/restructurare;b) programele de acompaniament social aplicabile."5. Articolul 5 va avea următorul cuprins:"Art. 5. – (1) Agenţii economici ale căror bugete de venituri şi cheltuieli nu se aproba până la data prevăzută la art. 2, din cauza caracterului lor nerealist sau pentru ca au fost elaborate cu nerespectarea dispoziţiilor legale, intră în reorganizare, cu respectarea dispoziţiilor legale în vigoare. Tipul de reorganizare va fi stabilit de forul tutelar.(2) În situaţia prevăzută la alin. (1) agenţii economici în calitate de părţi semnatare ale contractelor în vigoare vor iniţia procedurile de renegociere a acestora."6. Articolul 6 va avea următorul cuprins:"Art. 6. – (1) Agenţii economici prevăzuţi în anexa nr. 1 vor dimensiona fondul de salarii în bugetele de venituri şi cheltuieli pe anul 2000 prin aplicarea, în mod corespunzător, a prevederilor alin. (1), (2) şi (4) ale art. 28 din Legea bugetului de stat pe anul 2000 nr. 76/2000.(2) Prin derogare de la prevederile alin. (3) al art. 28 din Legea bugetului de stat pe anul 2000 nr. 76/2000, corelarea dintre productivitatea muncii şi dimensionarea fondului de salarii nu impune cu necesitate reducerea fondului de salarii în proporţia în care se diminuează numărul mediu de personal pe anul 2000.(3) Dispoziţiile alin. (1) şi (2) se aplică deopotrivă şi agenţilor economici prevăzuţi în anexa nr. 2."7. Articolul 7 va avea următorul cuprins:"Art. 7. – (1) Agenţii economici în calitate de semnatari ai contractelor de management sau, după caz, de administrare, încheiate cu persoane fizice, vor iniţia procedurile de revizuire a acestora, potrivit prevederilor prezentei ordonanţe de urgenţă şi vor finaliza acest proces până la data de 31 iulie 2000.(2) Pentru agenţii economici la care nu sunt în vigoare contracte de management sau de administrare se vor încheia contracte de administrare, potrivit legii, pentru perioada 1 august-31 decembrie 2000.(3) În contractele de management sau, după caz, de administrare revizuite sau nou-încheiate vor fi prevăzute obiectivele şi criteriile de performanţă cuantificate privind reducerea arieratelor şi a creanţelor, la realizarea cărora managerul sau administratorul se angajează."8. Articolul 8 va avea următorul cuprins:"Art. 8. – În cadrul fondului de salarii dimensionat potrivit art. 6 prin efectul măsurilor prevăzute la art. 4 se va crea un fond de premiere egal cu cel mult 10% din fondul de salarii."9. Articolul 9 va avea următorul cuprins:"Art. 9. – (1) Drepturile băneşti ale managerului sau ale administratorului/administratorilor, după caz, se vor plati din fondul de administrare constituit distinct faţă de fondul de salarii, parte integrantă a bugetelor de venituri şi cheltuieli aprobate pentru anul 2000 pentru agenţii economici prevăzuţi la art. 1.(2) În limita sumei prevăzute la alin. (1) persoanele fizice care au calitatea de manager sau administrator al agenţilor economici menţionaţi vor fi remunerate ţinându-se seama şi de volumul şi importanţa activităţii, cu o indemnizaţie lunară care nu poate depăşi indemnizaţia lunară pentru funcţia de subsecretar de stat, prevăzută la pct. 6 din anexa nr. II/2 la Legea nr. 154/1998, cu modificările ulterioare. Lunar, managerilor sau administratorilor agenţilor economici li se poate acorda, pe lângă indemnizaţia de manager sau administrator, şi o sumă egala cu cel mult 50% din suma aferentă indemnizaţiei, sub forma de sporuri, adaosuri, premii şi alte drepturi de natura salariala.(3) După aprobarea bilanţului contabil anual, condiţionat de realizarea programului de reducere a arieratelor, a programului de reducere a creanţelor şi a obiectivelor stabilite potrivit art. 5, precum şi de realizarea criteriilor de performanţă stabilite, managerilor sau administratorilor agenţilor economici prevăzuţi la art. 1 li se poate acorda un premiu de performanţă de până la 100% din remuneraţia lunară, calculată pe totalul perioadei contractate. În cazul managerilor sau al administratorilor după caz ai agenţilor economici prevăzuţi în anexa nr. 2, premiile de performanţă nu sunt plafonate, acestea fiind acordate în limita fondului de administrare aprobat. Premiile de performanţă acordate reprezintă diferenţe de salariu care privesc anul anterior celui în care se plătesc şi se cuprind, în vederea impunerii, în veniturile realizate de persoanele fizice în anul 2000.(4) Conducătorii forurilor tutelare au următoarele obligaţii:a) sa răspundă pentru aplicarea măsurilor dispuse pentru urmărirea bunei executii a contractelor de management sau de administrare;b) sa răspundă pentru aplicarea măsurilor dispuse pentru monitorizarea îndeplinirii prevederilor bugetului de venituri şi cheltuieli, inclusiv încadrarea în fondul de salarii repartizat lunar;c) sa dispună măsuri de sancţionare, mergand până la mandatarea celor în drept sa revoce contractele de management sau de administrare, după caz, pentru managerii sau administratorii agenţilor economici care nu îndeplinesc criteriile de performanţă prevăzute în bugetele de venituri şi cheltuieli;d) sa aprobe nivelul drepturilor băneşti cuvenite managerilor sau administratorilor agenţilor economici, conform alin. (2);e) sa aprobe criteriile de performanţă pentru acordarea sumelor prevăzute la alin. (3);f) sa aprobe acordarea premiilor de performanţă prevăzute la alin. (3)."10. Articolul 10 va avea următorul cuprins:"Art. 10. – (1) Pentru persoanele care ocupa funcţii de conducere în cadrul agenţilor economici salariile de baza şi celelalte drepturi de natura salariala se acordă integral, în fiecare luna a unui trimestru, numai dacă programele de reducere a arieratelor prevăzute la art. 4 sunt îndeplinite.(2) Salariul de baza lunar, stabilit în condiţiile prezentei ordonanţe de urgenţă pentru personalul care ocupa funcţii de conducere, se va diminua proporţional cu gradul de neîndeplinire a programului de reducere a arieratelor, fără a putea depăşi un procent de 30%.(3) În aplicarea prevederilor alin. (1) şi (2), prin funcţie de conducere se înţelege funcţia de director şi de director executiv, precum şi de conducatori ai compartimentelor organizate la nivel de atelier, secţie, birou, serviciu, departament sau altele asimilate, care au atribuţii privind îndeplinirea programelor prevăzute la art. 4."11. Articolul 11 va avea următorul cuprins:"Art. 11. – (1) Monitorizarea modului de acordare a drepturilor contractuale lunare cuvenite managerului sau administratorului/administratorilor agenţilor economici, în condiţiile stabilite la art. 9, se asigura de conducătorul forului tutelar.(2) Pentru funcţiile de conducere din cadrul agentului economic monitorizarea prevăzută la alin. (1) se asigura de managerul sau administratorul acestuia.(3) Persoanele împuternicite să monitorizeze acordarea drepturilor salariale lunare răspund, potrivit legii, pentru respectarea prevederilor prezentei ordonanţe de urgenţă."12. Articolul 12 va avea următorul cuprins:"Art. 12. – Managerii sau administratorii agenţilor economici vor răspunde pentru acordarea premiilor de performanţă prevăzute la art. 8 pentru personalul angajat pe bază de contract individual de muncă. Modul concret de acordare a premiilor de performanţă în cadrul unui agent economic se stabileşte prin contractul colectiv de muncă încheiat potrivit legii."13. Articolele 13, 14 şi 15 se abroga.14. Partea dispozitiva a alineatului (1) al articolului 16 va avea următorul cuprins:"Art. 16. – (1) Cheltuielile cu salariile în anul 2000 ale agenţilor economici prevăzuţi la art. 1 vor fi monitorizate de:"15. Alineatul (2) al articolului 16 va avea următorul cuprins:"(2) Forurile tutelare vor transmite lunar Ministerului Muncii şi Protecţiei Sociale şi Ministerului Finanţelor, până la data de 25 a fiecărei luni, situaţia privind cheltuielile cu salariile realizate în luna anterioară şi structura fondului de salarii, a fondului de administrare şi a fondului de premiere, în structura şi formatul solicitate de aceste ministere, precum şi situaţia indicatorilor privind evoluţia arieratelor şi creanţelor."16. Alineatul (1) al articolului 17 va avea următorul cuprins:"Art. 17. – (1) Următoarele fapte constituie contravenţie, dacă fapta nu a fost săvârşită în astfel de condiţii încât, potrivit legii penale, sa constituie infracţiune, şi se sancţionează cu amendă după cum urmează:a) nerespectarea termenelor prevăzute în anexa nr. 3 lit. A. cap. I pct. 4 şi în anexa nr. 3 lit. B. cap. I pct. 6 – cu amendă de la 100.000.000 lei la 150.000.000 lei;b) nerespectarea termenelor prevăzute în anexa nr. 3 lit. A. cap. I pct. 5 şi în anexa nr. 3 lit. B. cap. I pct. 9 – cu amendă de la 10.000.000 lei la 30.000.000 lei;c) nerespectarea prevederilor art. 6 – cu amendă de la 50.000.000 lei la 100.000.000 lei;d) nerespectarea termenelor prevăzute la art. 7 alin. (1) – cu amendă de la 10.000.000 lei la 30.000.000 lei;e) nerespectarea obligaţiilor de raportare prevăzute la art. 16 alin. (2) – cu amendă de la 25.000.000 lei la 75.000.000 lei."17. Articolul 18 va avea următorul cuprins:"Art. 18. – Anexele nr. 1-3 fac parte integrantă din prezenta ordonanţă de urgenţă."18. Articolul 19 va avea următorul cuprins:"Art. 19. – Prevederile prezentei ordonanţe de urgenţă se pot aplica şi regiilor autonome de interes local, pe baza hotărârii autorităţilor administraţiei publice locale sub autoritatea cărora funcţionează."19. Articolul 20 va avea următorul cuprins:"Art. 20. – (1) Pe durata aplicării, prevederile prezentei ordonanţe de urgenţă se completează în mod corespunzător cu celelalte dispoziţii legale în vigoare, în măsura în care acestea le sunt compatibile.(2) Dispoziţiile Legii nr. 130/1996 privind contractul colectiv de muncă, republicată, sunt şi rămân în vigoare.”20. Articolul 21 se abroga.21. Anexele nr. 1 şi 2 la Ordonanţa de urgenta a Guvernului nr. 58/2000 se înlocuiesc cu anexele nr. 1 şi 2 care fac parte integrantă din prezenta ordonanţă de urgenţă.22. Ordonanţa de urgenta a Guvernului nr. 58/2000 se completează cu anexa nr. 3 care face parte integrantă din prezenta ordonanţă de urgenţă.
 + 
Articolul 2(1) În termen de 7 zile de la data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă forurile tutelare vor emite norme metodologice de aplicare a acesteia, avizate de Ministerul Finanţelor.(2) În termen de 15 zile de la data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă Ministerul Finanţelor va elabora monografia operaţiunilor contabile privind constituirea şi utilizarea fondului de administrare şi a fondului de premiere.p. PRIM-MINISTRU,MIRCEA CIUMARAContrasemnează:–––––Ministrul muncii şi protecţieisociale,Smaranda DobrescuMinistrul finanţelor,Decebal Traian Remesp. Ministrul industriei şicomerţului,Sorin Potanc,secretar de statMinistrul transporturilor,Anca Boagiup. Ministrul agriculturii şialimentaţiei,Ştefan Pete,secretar de statMinistrul apelor, pădurilor şiprotecţiei mediului,Romica Tomescu
 + 
Anexa 1REGIILE AUTONOME, SOCIETĂŢILE ŞI COMPANIILE NAŢIONALE LA CARE BUGETELE DE VENITURI ŞI CHELTUIELI SE APROBA DE GUVERNMINISTERUL APĂRĂRII NAŢIONALE1. Regia Autonomă "ARSENALUL ARMATEI"2. Regia Autonomă "ROMTEHNICA"3. Regia Autonomă "ROMAVIA"MINISTERUL JUSTIŢIEI4. Regia Autonomă "MULTIPRODUCT"CAMERA DEPUTAŢILOR5. Regia Autonomă "MONITORUL OFICIAL"SERVICIUL ROMAN DE INFORMAŢII6. Regia Autonomă "RASIROM"MINISTERUL DE INTERNE7. Regia Autonomă "RAMI-DACIA"MINISTERUL AFACERILOR EXTERNE8. Regia Autonomă "LOCATO"AGENŢIA NAŢIONALA PENTRU COMUNICAŢII ŞI INFORMATICA9. Compania Naţionala "POSTA ROMÂNĂ" – S.A.10. Regia Autonomă "INSPECTORATUL GENERAL AL COMUNICAŢIILOR"11. Societatea Naţionala "RADIOCOMUNICATII" – S.A.MINISTERUL INDUSTRIEI ŞI COMERŢULUI12. Societatea Naţionala a Sarii – S.A.13. Societatea Naţionala a Apelor Minerale – S.A.14. Societatea Naţionala "PLAFAR" – S.A.15. Societatea Naţionala a Carbunelui Ploiesti – S.A.16. Compania Naţionala a Huilei Petrosani – S.A.17. Compania Naţionala a Uraniului – S.A.18. Compania Naţionala de Electricitate – S.A.19. Societatea Naţionala a Petrolului "PETROM" – S.A.20. Societatea Naţionala de Gaze Naturale "ROMGAZ" – S.A.21. Regia Autonomă "ZIROM" – Giurgiu22. Societatea Naţionala "ROMARM" – S.A.23. Compania Naţionala a Lignitului Oltenia – S.A.24. Compania Naţionala a Cuprului, Aurului şi Fierului "MINVEST" – S.A.25. Compania Naţionala a Metalelor Preţioase şi Neferoase "REMIN" – S.A.26. Societatea Naţionala "NUCLEARELECTRICA" – S.A.27. Regia Autonomă pentru Activităţi NucleareMINISTERUL TRANSPORTURILOR28. Compania Naţionala de Transporturi Aeriene Române "TAROM" – S.A.29. Societatea Naţionala de Transport Feroviar de Marfa "C.F.R. Marfa" – S.A.30. Societatea de Servicii de Management Feroviar – "S.M.F." – S.A.31. Societatea de Administrare Active Feroviare – "S.A.A.F." – S.A.32. Compania Naţionala "Administraţia Porturilor Dunării Maritime" – S.A. Galaţi33. Compania Naţionala "Administraţia Canalelor Navigabile" – S.A. Constanta34. Regia Autonomă "Autoritatea Aeronautica Civilă Română"35. Societatea Naţionala "Aeroportul Internaţional Timişoara" – S.A.36. Compania Naţionala "Aeroportul Internaţional Bucureşti-Otopeni" – S.A.37. Societatea Naţionala "Aeroportul Internaţional Constanta" – S.A.38. Societatea Naţionala "Aeroportul Internaţional Bucureşti-Baneasa" – S.A.39. Societatea Comercială de Transport cu Metroul Bucureşti "METROREX" – S.A.40. Compania Naţionala "Administraţia Porturilor Maritime Constanta" – S.A.41. Regia Autonomă "Registrul Naval Roman" 42. Regia Autonomă "Administraţia Naţionala a Drumurilor din România"43. Compania Naţionala "Administraţia Porturilor Dunării Fluviale" – S.A. Giurgiu44. Regia Autonomă "Administraţia Fluviala a Dunării de Jos" – Galaţi45. Compania Naţionala de Radiocomunicatii Navale "RADIONAV" – S.A. Constanta46. Regia Autonomă "Administraţia Zonei Libere Curtici – Arad"47. Regia Autonomă "Administraţia Zonei Libere Constanta-Sud şi a Zonei Libere Basarabi"48. Regia Autonomă "Administraţia Zonei Libere Brăila" 49. Regia Autonomă "Administraţia Zonei Libere Galaţi"50. Regia Autonomă "Administraţia Zonei Libere Sulina"51. Regia Autonomă "Administraţia Zonei Libere Giurgiu"52. Regia Autonomă "Registrul Auto Roman"53. Compania Naţionala de Cai Ferate "C.F.R." – S.A.54. Societatea Naţionala de Transport Feroviar de Călători "C.F.R. Călători" – S.A.55. Societatea Comercială "Regionala de Transport Feroviar Public de Călători" Bucureşti – S.A.56. Societatea Comercială "Regionala de Transport Feroviar Public de Călători" Cluj – S.A.57. Societatea Comercială "Regionala de Transport Feroviar Public de Călători" Constanta – S.A.58. Societatea Comercială "Regionala de Transport Feroviar Public de Călători" Craiova – S.A.59. Societatea Comercială "Regionala de Transport Feroviar Public de Călători" Iaşi – S.A.60. Societatea Comercială "Regionala de Transport Feroviar Public de Călători" Galaţi – S.A.61. Societatea Comercială "Regionala de Transport Feroviar Public de Călători" Braşov – S.A.62. Societatea Comercială "Regionala de Transport Feroviar Public de Călători" Timişoara – S.A.BANCA NAŢIONALA A ROMÂNIEI63. Regia Autonomă "Imprimeria Băncii Naţionale a României"64. Regia Autonomă "Monetaria Statului"MINISTERUL AGRICULTURII ŞI ALIMENTAŢIEI65. Societatea Naţionala "Cai de Rasa" – S.A.66. Societatea Naţionala "Îmbunătăţiri Funciare" – S.A.67. Societatea Comercială de Cercetare-Dezvoltare Rurală "CEDER" – S.A.68. Societatea Naţionala "Institutul Pasteur" – S.A.69. Societatea Naţionala a Produselor Agricole – S.A.MINISTERUL CULTURII70. Compania Naţionala a Imprimeriilor "Coresi" – S.A.MINISTERUL APELOR, PĂDURILOR ŞI PROTECŢIEI MEDIULUI71. Regia Naţionala a Pădurilor72. Compania Naţionala "Apele Române" – S.A.73. Compania Naţionala "Institutul Naţional de Meteorologie, Hidrologie şi Gospodărire a Apelor" – S.A.MINISTERUL SĂNĂTĂŢII74. Compania Naţionala "Unifarm" – S.A.MINISTERUL FINANŢELOR75. Compania Naţionala "Loteria Română" – S.A.76. Regia Autonomă "Imprimeria Naţionala"SECRETARIATUL GENERAL AL GUVERNULUI77. Regia Autonomă "Administraţia Patrimoniului Protocolului de Stat"OFICIUL NAŢIONAL AL CINEMATOGRAFIEI78. Regia Autonomă a Distribuţiei şi Exploatării Filmelor "România-Film"MINISTERUL EDUCAŢIEI NAŢIONALE79. Regia Autonomă "Editura Didactica şi Pedagogica".
 + 
Anexa 2SOCIETĂŢILE COMERCIALEcu capital majoritar de stat care au înregistrat un volum însemnat de pierderi şi/sau arierate în anul 19991. Societatea Comercială Sidex – S.A. Galaţi2. Societatea Comercială Şantierul Naval – S.A. Constanta3. Societatea Comercială Siderurgica – S.A. Hunedoara4. Societatea Comercială Tractorul – S.A. Braşov5. Societatea Comercială Maşini Unelte şi Mecanizari – S.A. Braşov6. Societatea Comercială Motor – S.A. Braşov7. Societatea Comercială Turfor – S.A. Braşov8. Societatea Comercială Reutcom – S.A. Braşov9. Societatea Comercială Prorem – S.A. Braşov10. Societatea Comercială Frimut – S.A. Braşov11. Societatea Comercială Scudiver – S.A. Braşov12. Societatea Comercială AWL-HD – S.A. Braşov13. Societatea Comercială Ferma Stupini – S.A. Braşov14. Societatea Comercială Carom – S.A. Onesti15. Societatea Comercială Industria Sarmei – S.A. Campia Turzii16. Societatea Comercială Sidermet – S.A. Calan17. Societatea Comercială Uzinele Sodice Govora – S.A. Ramnicu Valcea18. Societatea Comercială Republica – S.A. Bucureşti19. Societatea Comercială CET-Govora – S.A. Govora20. Societatea Comercială Cost – S.A. Targoviste21. Societatea Comercială Sere – S.A. Braşov22. Societatea Comercială Hidrosib – S.A. Sibiu23. Societatea Comercială Real Pleasa – S.A. Bucov24. Societatea Comercială Faur – S.A. Bucureşti25. Societatea Comercială Aris – S.A. Arad26. Societatea Comercială Rulmenti – S.A. Slatina27. Societatea Comercială Viromet – S.A. Victoria28. Societatea Comercială Ampelum – S.A. Zlatna29. Societatea Comercială Verachim – S.A. Giurgiu.
 + 
Anexa 3              PROGRAMUL DE LUCRU ŞI TERMENELE    privind elaborarea, analiza şi aprobarea bugetelor              de venituri şi cheltuieli    A. Pentru agenţii economici prevăzuţi în anexa nr. 1    I. Calendarul de acţiuni

  Nr. crt. Acţiunea Termenul limită exprimat în număr de zile calendaristice calculate de la intrarea în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă Responsabil Colaboratori
  1. Emiterea normelor metodologice de aplicare a prezentei ordonanţe de urgenţă 7 zile Forurile tutelare Ministerul Finanţelor
  2. Emiterea monografiei de operaţiuni contabile prevăzute la art. II alin. (2) 15 zile Ministerul Finanţelor  
  3. Constituirea grupurilor de lucru în cadrul forurilor tutelare 3 zile Forurile tutelare Ministerul Muncii şi Protecţiei Sociale,
        Ministerul Finanţelor,
        Ministerul Justiţiei
  4. Agenţii economici înaintează proiectele bugetelor de venituri şi cheltuieli către forurile tutelare, cu propunerile prevăzute la art. 4 8 zile Agenţii economici prevăzuţi în anexa nr. 1 Direcţiile corespunzătoare ale forurilor tutelare
  5. Redactarea raportului privind situaţia economico-financiară a agentului economic şi a sintezei acestuia 15 zile Grupul de lucru al forului tutelar Managerul sau administratorul, reprezentantul sindicatelor
  6. Înaintarea proiectului de hotărâre a Guvernului pentru aprobarea bugetului de venituri şi cheltuieli 17 zile Conducătorul forului tutelar  
  7. Avizul Consiliului de Coordonare Economico-Financiară 21 de zile Consiliul de Coordonare Economico-Financiară  
  8. Aprobarea bugetului de venituri şi cheltuieli de către Guvern 23 de zile Guvernul României  
  9. Încheierea/revizuirea contractelor de administrare/management 30 de zile Forul tutelar

II. Reguli de parcurgere a procedurii de aprobare a bugetelor de venituri şi cheltuieli1. În cazul respingerii proiectului de hotărâre a Guvernului pentru aprobarea bugetului de venituri şi cheltuieli unui agent economic, forul tutelar poate reveni cu proiectul rectificat, în limita termenului de 31 iulie 2000.2. Raportul privind situaţia economico-financiară a agentului economic, precum şi sinteza acestuia, elaborate de grupul de lucru, vor fi redactate de un secretariat asigurat de forul tutelar şi vor fi semnate de toţi membrii grupului de lucru.3. În cazul în care forul tutelar nu este de acord cu proiectul bugetului de venituri şi cheltuieli propus de agentul economic pe baza raportului grupului de lucru, procedura se reia de la pct. 4.B. Pentru agenţii economici prevăzuţi în anexa nr. 2    I. Calendarul de acţiuni

  Nr crt. Actiunea Termenul limita exprimat în numar de zile calendaristice calculate de la intrarea în vigoare a prezentei ordonante de urgenta Responsabil Colaboratori
  1. Emiterea normelor metodologice de aplicare a prezentei ordonante de urgenta 7 zile Fondul Proprietatii de Stat Ministerul Finantelor
  2. Emiterea monografiei de operatiuni contabile prevazute la art. II alin. (2) 15 zile Ministerul Finantelor  
  3. Constituirea grupurilor de lucru în cadrul Fondului Proprietatii de Stat 3 zile Fondul Proprietatii de Stat Ministerul Muncii si Protectiei Sociale, Ministerul Finantelor
  4. Mandatarea reprezentantilor Fondului Proprietatii de Stat în adunarea generala a actionarilor pentru elaborarea proiectul bugetului de venituri si cheltuieli în conformitate cu prevederile prezentei ordonante de urgenta 3 zile ui Fondul Proprietatii de Stat – Directia coordonare; directii teritoriale Management  
  5. Adoptarea deciziei de rectificare a bugetului de venituri si cheltuieli de catre consiliul de administratie/ administrator/manager si convocarea adunarii generale a actionarilor 5 zile Consiliul de administratie/ administrator/manager  
  6. Elaborarea proiectului bugetului de venituri si cheltuieli rectificat 12 zile Consiliul de administratie/ administrator/manager  
  7. Prezentarea proiectului bugetului de venituri si cheltuieli Fondului Proprietat de Stat pentru analiza si avizare 14 zile ii Consiliul de administratie/ administrator/manager  
  8. Aprobarea bugetului de venituri si cheltuieli rectificat de adunarea generala a actionarilor 24-27 de zile Adunarea generala a actionarilor  
  9. Prezentarea notei de informare Guvernului 31 de zile Fondul Proprietatii de Stat  

II. Reguli de parcurgere a procedurii de aprobare a bugetelor de venituri şi cheltuieli1. În cazul respingerii proiectului bugetului de venituri şi cheltuieli de către Fondul Proprietăţii de Stat în perioada cuprinsă între pct. 7 şi pct. 8, agentul economic poate reveni cu forme corectate ale bugetului de venituri şi cheltuieli, în limita termenului prevăzut la pct. 8.2. Raportul privind situaţia economico-financiară a agentului economic, precum şi sinteza acestuia, elaborate de grupul de lucru, vor fi redactate de un secretariat asigurat de Fondul Proprietăţii de Stat şi vor fi semnate de toţi membrii grupului de lucru.––-

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x