pentru modificarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 99/2004 privind instituirea Programului de stimulare a înnoirii Parcului naţional auto
Menţinându-se necesitatea diminuării poluării aerului în aglomerările urbane, datorate emisiilor de gaze de eşapament de la autoturisme, în scopul încadrării emisiilor în valorile limită admise la nivel european pentru aerul ambiental, în vederea respectării calendarului prevăzut în Foaia de parcurs pentru România a Comisiei Europene privind capitolul de negociere 22 "Protecţia mediului" cu Uniunea Europeană, pentru a nu restricţiona participarea unor categorii de comercianţi de autoturisme noi la Programul de stimulare a înnoirii Parcului naţional auto, în vederea prevenirii introducerii pe piaţă a autoturismelor uzate casate şi pentru a crea posibilitatea participării unui număr cât mai mare de persoane fizice la acest program prin prelungirea perioadei de aplicare a acestuia, elemente care vizează interesul public şi constituie situaţii de urgenţă şi extraordinare,în temeiul art. 115 alin. (4) din Constituţia României, republicată,Guvernul României adoptă prezenta ordonanţă de urgenţă. +
Articolul IOrdonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 99/2004 privind instituirea Programului de stimulare a înnoirii Parcului naţional auto, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 1.106 din 26 noiembrie 2004, se modifică după cum urmează:1. Punctul 3 al articolului 1 va avea următorul cuprins:"3. încurajarea îmbunătăţirii schemelor de sporire a atractivităţii;".2. Punctul 4 al articolului 1 se abrogă.3. Punctul 2 al articolului 3 se abrogă.4. Punctul 3 al articolului 3 va avea următorul cuprins:"3. autoturism uzat – orice autoturism înmatriculat în România, având o vechime mai mare sau egală cu 12 ani, care conţine cumulativ următoarele componente esenţiale: grupul motopropulsor, trenul de rulare, caroseria, şasiul, precum şi catalizatorul sau echipamentele electronice de gestionare a funcţiilor vehiculului, dacă acestea au fost prevăzute din fabricaţie;".5. Punctul 5 al articolului 3 va avea următorul cuprins:"5. proprietar – orice persoană fizică având domiciliul sau reşedinţa în România, care deţine un autoturism uzat, înmatriculat pe numele său;".6. Punctul 6 al articolului 3 va avea următorul cuprins:"6. producător validat – orice persoană juridică, producător, importator autorizat sau furnizor de autoturisme, căruia i-a fost aprobată cererea de înscriere în Program;".7. Punctul 8 al articolului 3 se abrogă.8. Punctul 9 al articolului 3 se abrogă.9. Alineatul (1) al articolului 4 va avea următorul cuprins:"Art. 4. – (1) Orice producător, importator sau furnizor de autoturisme, persoană juridică, care doreşte înscrierea în Program, depune la Autoritate o documentaţie care va fi asimilată proiectelor de mediu în sensul Legii nr. 73/2000 privind Fondul pentru mediu, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.”10. Alineatul (2) al articolului 4 se abrogă.11. Articolul 5 va avea următorul cuprins:"Art. 5. – Autoritatea face publică lista producătorilor validaţi".12. Articolul 6 va avea următorul cuprins:"Art. 6. – (1) Poate beneficia de o sumă de 30 milioane lei orice proprietar al unui autoturism uzat, care întocmeşte cumulativ următoarele condiţii:a) se înscrie la un producător validat pentru achiziţionarea unui autoturism nou; … b) predă autoturismul uzat spre casare unui agent economic autorizat conform prevederilor legale, obţinând un certificat în acest sens; … c) radiază autoturismul uzat; … d) achiziţionează un autoturism nou de la un producător validat. … (2) Suma prevăzută la alin. (1) se va scădea din preţul de achiziţie al unui autoturism nou." … 13. Articolul 7 va avea următorul cuprins:"Art. 7. – Suma prevăzută la art. 6 alin. (1) va putea fi obţinută o singură dată, iar pentru achiziţionarea unui autoturism nou va putea fi obţinută o singură sumă."14. Articolul 8 va avea următorul cuprins:"Art. 8. – (1) Se interzic omologarea pentru circulaţie şi reînmatricularea ulterioară a unui autoturism predat spre casare conform art. 6 sau reutilizarea caroseriei, şasiului ori motorului acestuia.(2) Comercializarea ulterioară a autoturismelor complete sau a caroseriei, şasiului ori motorului de către agenţii economici prevăzuţi la art. 6 alin. (1) lit. b) constituie contravenţie şi se sancţionează cu amendă de la 100 milioane lei la 200 milioane lei. … (3) Sancţiunea contravenţională se aplică persoanelor juridice." … 15. Articolul 9 se abrogă.16. Articolul 10 va avea următorul cuprins:"Art. 10. – Cheltuielile necesare pentru ducerea la îndeplinire a prevederilor prezentei ordonanţe de urgenţă vor fi suportate din Fondul pentru mediu, în limita sumei de 450 miliarde lei, alocată prin bugetul de venituri şi cheltuieli al Administraţiei Fondului pentru Mediu pentru categoria prevăzută la art. 10 alin. (2) lit. a) din Legea nr. 73/2000 privind Fondul pentru mediu, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.”17. Articolul 11 va avea următorul cuprins:"Art. 11. – Programul se aplică în limita sumei alocate, până la data de 30 noiembrie 2005." +
Articolul IIInstrucţiunile privind modalităţile de aplicare a Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 99/2004, astfel cum a fost modificată prin prezentul act normativ, se aprobă prin ordin al ministrului mediului şi gospodăririi apelor în termen de 30 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă.PRIM-MINISTRUCĂLIN POPESCU-TĂRICEANUContrasemnează:────────────────Ministrul mediului şi gospodăririi apelor,Sulfina BarbuMinistrul finanţelor publice,Ionel PopescuBucureşti, 21 ianuarie 2005.Nr. 1.______________