ORDIN nr. M.81 din 23 mai 2022

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 16/12/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL APARARII NATIONALE
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 505 din 23 mai 2022
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LALEGE 70 28/03/2022 ART. 2
ActulREFERIRE LALEGE (R) 346 21/07/2006 ART. 40
 Nu exista acte care fac referire la acest act





Pentru aplicarea prevederilor art. 2 din Legea nr. 70/2022 privind reglementarea statutului personalului care, în perioada stării de alertă sau a situațiilor de risc epidemiologic și biologic, determinate de pandemia de COVID-19, a fost încadrat pe perioadă determinată, precum și pentru modificarea și completarea unor acte normative,în temeiul prevederilor art. 40 alin. (1) din Legea nr. 346/2006 privind organizarea și funcționarea Ministerului Apărării Naționale, republicată, cu modificările și completările ulterioare,ministrul apărării naționale emite prezentul ordin. + 
Capitolul IPrevederi generale + 
Articolul 1(1)Unitățile militare din rețeaua sanitară a Ministerului Apărării Naționale organizează examen în vederea ocupării posturilor, pe perioadă nedeterminată, pentru personalul care, în perioada stării de alertă sau a situațiilor de risc epidemiologic și biologic, determinate de pandemia de COVID-19, a ocupat fără concurs, pe perioadă determinată, posturi de execuție permanente, conform calendarului prevăzut în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.(2)Unitățile militare sanitare cu paturi care organizează examen pentru ocuparea posturilor de medici, în condițiile prezentului ordin, informează Direcția medicală cu privire la posturile, microstructurile și specialitățile în cauză anterior publicității posturilor.
 + 
Articolul 2Organizarea și desfășurarea examenului prevăzut de lege presupun parcurgerea următoarelor etape:a)nominalizarea comisiei de examen și a comisiei de soluționare a contestațiilor;b)publicitatea posturilor care se ocupă prin examen;c)înscrierea candidaților;d)examenul propriu-zis.
 + 
Capitolul IINominalizarea comisiei de examen și a comisiei de soluționare a contestațiilor + 
Articolul 3(1)Comisia de examen este formată din:a)președinte – medic primar, medic dentist primar sau farmacist primar ori, după caz, un biolog, biochimist, chimist;b)membri:– medic primar, medic dentist primar sau farmacist primar ori, după caz, un biolog, biochimist, chimist;– medic primar, medic dentist primar sau farmacist primar ori, după caz, un biolog, biochimist, chimist, desemnat de către organizația profesională județeană sau a municipiului București din care face parte;c)reprezentantul Direcției medicale în comisia de examen;d)secretar – medic, medic dentist, farmacist sau, după caz, biolog, biochimist ori chimist.(2)Comisia de soluționare a contestațiilor este formată din:a)președinte – directorul medical al unității sanitare care organizează examenul;b)membri:– un medic primar, medic dentist primar sau farmacist primar ori, după caz, un biolog, biochimist, chimist;– un medic primar, medic dentist primar sau farmacist primar ori, după caz, un biolog, biochimist, chimist, desemnat de către organizația profesională județeană sau a municipiului București din care face parte;c)secretar – medic, medic dentist, farmacist sau, după caz, biolog, biochimist ori chimist. + 
Articolul 4(1)Membrii comisiei de examen și ai comisiei de soluționare a contestațiilor, precum și secretarii acestora se nominalizează prin ordin de zi pe unitate cu cel puțin 7 zile lucrătoare înainte de data primei probe de examen.(2)Persoanele nominalizate în comisia de examen și în comisia de soluționare a contestațiilor, cu excepția secretarului, sunt persoane cu pregătire și experiență profesională în domeniul postului pentru care se organizează examenul.(3)Persoanele desemnate în comisiile de examen sau de soluționare a contestațiilor trebuie să îndeplinească cumulativ următoarele condiții:a)să dețină o funcție cel puțin egală sau echivalentă cu funcția vacantă pentru care se organizează examenul;b)să nu se afle în situațiile de incompatibilitate sau conflict de interese prevăzute la alin. (4)-(6).(4)Nu poate fi desemnată în calitatea de membru în comisia de examen sau în comisia de soluționare a contestațiilor o persoană sancționată disciplinar, pentru care sancțiunea aplicată nu a fost radiată, conform legii.(5)Calitatea de membru în comisia de examen este incompatibilă cu calitatea de membru în comisia de soluționare a contestațiilor.(6)Nu poate fi desemnată în calitatea de membru în comisia de examen sau în comisia de soluționare a contestațiilor persoana care se află în următoarele situații de incompatibilitate sau conflict de interese:a)are relații cu caracter patrimonial cu oricare dintre candidați sau interesele patrimoniale ale sale ori ale soțului sau soției pot afecta imparțialitatea și obiectivitatea evaluării;b)este soț, soție, rudă sau afin până la gradul al IV-lea inclusiv cu oricare dintre candidați ori cu un alt membru al comisiei de examen sau al comisiei de soluționare a contestațiilor.
 + 
Articolul 5Membrii comisiei de examen răspund de confidențialitatea subiectelor propuse și de corectitudinea și legalitatea desfășurării probelor de examinare și au următoarele atribuții principale:a)stabilesc tipul probelor de examen;b)stabilesc bibliografia, respectiv tematica;c)stabilesc subiectele pentru proba scrisă, după caz;d)stabilesc planul probei practice, după caz;e)stabilesc planul interviului;f)notează pentru fiecare candidat proba scrisă/proba practică și interviul;g)transmit secretarului comisiei rezultatele examenului pentru a fi comunicate candidaților;h)semnează procesele-verbale întocmite de secretarul comisiei după fiecare etapă/probă de examen, precum și rezultatul final al examenului. + 
Articolul 6Membrii comisiei de soluționare a contestațiilor au următoarele atribuții principale:a)soluționează contestațiile depuse cu privire la notarea probei scrise/probei practice și a interviului;b)transmit secretarului comisiei rezultatele contestațiilor pentru a fi comunicate candidaților;c)semnează procesele-verbale întocmite de secretarul comisiei pentru probele scrise/practice/interviu contestate.
 + 
Capitolul IIIPublicitatea posturilor care se ocupă prin examen + 
Articolul 7Structura de resurse umane afișează pe pagina de internet a unității și la sediul acesteia anunțul privind organizarea examenului, cu cel puțin 5 zile lucrătoare înainte de data stabilită pentru desfășurarea primei probe a examenului. + 
Articolul 8(1)Anunțul cuprinde în mod obligatoriu următoarele elemente:a)denumirea și nivelul posturilor, precum și structurile în cadrul cărora se află aceste posturi;b)documentele solicitate candidaților, respectiv cererea de înscriere și copia cărții de identitate în termen de valabilitate;c)locul de depunere a documentelor solicitate;d)datele de contact ale persoanei care asigură secretariatul comisiei de examen;e)tipul probelor de examen, locul, data și ora desfășurării acestora;f)bibliografia și tematica;g)calendarul de desfășurare a examenului, respectiv datalimită și ora până la care se pot depune cererile de înscriere la examen, datele de desfășurare a probelor de examen, termenele în care se afișează rezultatele pentru fiecare probă, termenele în care se pot depune și în care se afișează rezultatele contestațiilor, precum și termenul în care se afișează rezultatele finale.(2)Pentru candidații care participă la examen și sunt salariații unității militare sanitare, angajați pe perioadă determinată, fără concurs, structura de resurse umane constituie dosare profesionale care cuprind documentele ce atestă studiile absolvite și dreptul de a exercita profesia, după caz, precum și vechimea în muncă/specialitate. + 
Articolul 9Anunțurile de examen, rezultatele probelor de examen, ale contestațiilor și rezultatele finale se afișează, în termenele stabilite, pe pagina de internet a unității și la sediul acesteia.
 + 
Capitolul IVDesfășurarea examenului + 
Articolul 10(1)Examenul constă în următoarele probe succesive, astfel:a)proba scrisă și/sau probă practică;b)interviul.(2)Se pot prezenta la următoarea probă numai candidații declarați admiși la proba precedentă.(3)Punctajul maxim pentru fiecare probă este de 100 de puncte.(4)Punctajul minim de promovare este de 50 de puncte pentru fiecare probă în parte.(5)Necesitatea susținerii probei practice este stabilită de conducătorul unității organizatoare. + 
Articolul 11(1)Proba scrisă constă în redactarea unei lucrări și/sau în rezolvarea unor teste-grilă.(2)Prin proba scrisă se testează cunoștințele teoretice necesare ocupării postului pentru care se organizează examenul.(3)Subiectele pentru proba scrisă se stabilesc pe baza bibliografiei și, după caz, pe baza tematicii de examen, astfel încât să reflecte capacitatea de analiză și sinteză a candidaților, în concordanță cu nivelul și specificul postului pentru care se organizează examenul.(4)Comisia de examen stabilește subiectele și alcătuiește seturile de subiecte pentru proba scrisă, în ziua în care se desfășoară proba scrisă.(5)Pe baza propunerilor membrilor comisiei de examen, comisia întocmește minimum două seturi de subiecte care vor fi prezentate candidaților.(6)Comisia de examen stabilește punctajul maxim pentru fiecare subiect, care se comunică odată cu subiectele și se afișează la locul desfășurării examenului.(7)Membrii comisiei de examen răspund individual pentru asigurarea confidențialității subiectelor propuse.(8)Seturile de subiecte se semnează de toți membrii comisiei de examen și se închid în plicuri sigilate purtând ștampila instituției publice organizatoare a examenului.(9)Înainte de începerea probei scrise se verifică prezența candidatului și identitatea acestuia, pe baza cărții de identitate, cărții electronice de identitate, cărții de identitate provizorii sau a buletinului de identitate, aflate în termen de valabilitate. Candidatul care nu este prezent și care nu poate face dovada identității prin prezentarea cărții de identitate, cărții electronice de identitate, cărții de identitate provizorii sau a buletinului de identitate este considerat absent. + 
Articolul 12(1)După verificarea identității candidatului, ieșirea din sală a acestuia atrage eliminarea din examen, cu excepția situațiilor de urgență în care acesta poate fi însoțit de unul dintre membrii comisiei de examen.(2)Durata probei scrise se stabilește de membrii comisiei de examen în funcție de gradul de dificultate și complexitate al subiectelor, dar nu poate depăși 3 ore.(3)În încăperea în care are loc examenul, pe toată perioada derulării acestuia, inclusiv a formalităților prealabile și a celor ulterioare finalizării probei, candidatului nu îi este permisă deținerea sau folosirea vreunei surse de consultare sau a telefoanelor mobile ori a altor mijloace de comunicare la distanță. Nerespectarea dispozițiilor atrage eliminarea candidatului din proba de examen. Comisia de examen, constatând încălcarea acestor dispoziții, elimină candidatul din sală, înscrie mențiunea „anulat“ pe lucrare și consemnează cele întâmplate în procesul-verbal.(4)Lucrarea se redactează, sub sancțiunea anulării, doar pe seturile de hârtie asigurate de autoritatea sau instituția publică organizatoare a examenului, purtând ștampila acesteia pe fiecare filă.(5)Candidatul are obligația de a preda comisiei de examen lucrarea scrisă, respectiv testul-grilă, la finalizarea lucrării ori la expirarea timpului alocat probei scrise, semnând borderoul special întocmit în acest sens. + 
Articolul 13(1)Notarea probei scrise se face în termen de maximum o zi lucrătoare de la finalizarea probei.(2)Punctajele se acordă de către fiecare membru al comisiei de examen în parte și se notează în borderoul de notare. Acordarea punctajului pentru proba scrisă se face pe baza mediei aritmetice a punctajelor acordate de fiecare membru al comisiei de examen.(3)În situația în care se înregistrează diferențe mai mari de 10 puncte între punctajele acordate de membrii comisiei de examen, lucrarea se recorectează de către toți membrii acesteia.(4)Sunt declarați admiși la proba scrisă candidații care au obținut punctajul minim de promovare.
 + 
Articolul 14(1)Proba practică constă în testarea abilităților și aptitudinilor practice ale candidatului în vederea ocupării postului vacant pentru care candidează.(2)Proba practică se desfășoară pe baza unui plan stabilit de comisia de examen, care include următoarele criterii de evaluare:a)capacitatea de adaptare;b)capacitatea de gestionare a situațiilor dificile;c)îndemânare și abilitate în realizarea cerințelor practice;d)capacitatea de comunicare;e)capacitatea de gestionare a resurselor alocate pentru desfășurarea probei practice.(3)În vederea testării pentru proba practică se pot stabili și alte criterii de evaluare.(4)Notarea probei practice se face în termen de maximum o zi lucrătoare de la finalizarea probei. + 
Articolul 15(1)În cadrul interviului se testează abilitățile, aptitudinile și motivația candidaților.(2)Interviul se realizează conform planului de interviu întocmit de comisia de examen în ziua desfășurării acestei probe, pe baza criteriilor de evaluare. Criteriile de evaluare pentru interviu sunt:a)abilitățile și cunoștințele impuse de funcție;b)capacitatea de analiză și sinteză;c)motivația candidatului;d)comportamentul în situațiile de criză;e)inițiativa și creativitatea.(3)În cadrul interviului se pot stabili și alte criterii de evaluare.(4)Fiecare membru al comisiei de examen poate adresa întrebări candidatului. Nu se pot adresa întrebări referitoare la opiniile politice ale candidatului, activitatea sindicală, religie, etnie, starea materială, originea socială sau care pot constitui discriminare pe criterii de sex. + 
Articolul 16Notarea probei de interviu se face în termen de maximum o zi lucrătoare de la finalizarea acesteia. + 
Articolul 17(1)Membrii comisiei de examen acordă, individual, punctaje pentru fiecare dintre criteriile prevăzute.(2)Punctajele se acordă de către fiecare membru al comisiei în parte și se notează în borderoul de notare.(3)Punctajul obținut de candidat și mențiunea „admis“ ori „respins“ se afișează pe pagina de internet și la sediul unității militare organizatoare a examenului astfel încât să se asigure rămânerea a cel puțin două zile lucrătoare până la susținerea următoarei probe, pentru depunerea și soluționarea unor eventuale contestații. + 
Articolul 18(1)Punctajul final se calculează ca medie aritmetică a punctajelor obținute la proba scrisă sau la proba practică și la interviu.(2)Comunicarea rezultatelor la fiecare probă a examenului se face prin specificarea punctajului final al fiecărui candidat și a mențiunii „admis“ sau „respins“, prin afișare pe pagina de internet și la sediul unității militare organizatoare, în termen de maximum o zi lucrătoare de la data finalizării probei.
 + 
Articolul 19(1)După afișarea rezultatelor obținute la proba scrisă/proba practică și interviu, după caz, candidatul poate depune contestație în termen de cel mult o zi lucrătoare de la data afișării rezultatului fiecărei probe în parte, sub sancțiunea decăderii din acest drept.(2)În situația contestațiilor formulate față de rezultatul probei scrise/practice sau al interviului, comisia de soluționare a contestațiilor analizează baremele de corectare și răspunsurile doar pentru candidatul contestatar, în termen de maximum o zi lucrătoare de la expirarea termenului de depunere a contestațiilor.
 + 
Articolul 20(1)Comisia de soluționare a contestațiilor admite contestația, modificând punctajul acordat de comisia de examen, în situația în care:a)constată că punctajele nu au fost acordate potrivit baremului și răspunsurilor din lucrarea scrisă sau punctajele de la interviu nu au fost acordate potrivit planului de interviu, întrebărilor formulate și răspunsurilor candidaților în cadrul interviului;b)constată că punctajele nu au fost acordate potrivit baremului probei practice;c)ca urmare a recorectării lucrării de la proba scrisă, respectiv a analizării consemnării răspunsurilor la interviu, candidatul declarat inițial „respins“ obține cel puțin punctajul minim pentru promovarea probei scrise sau a interviului.(2)Rezultatul contestației pentru fiecare probă în parte se afișează pe pagina de internet și la sediul unității militare organizatoare, în termen de maximum o zi lucrătoare de la data depunerii contestației. + 
Articolul 21Deciziile privind soluționarea contestațiilor sunt definitive. + 
Articolul 22Pentru organizarea examenelor pentru încadrarea posturilor vacante de medic, medic dentist, farmacist, biolog, biochimist și chimist, comisiile de examen și comisiile de soluționare a contestațiilor sunt formate din:a)președinte – medic primar, medic dentist primar sau farmacist primar în specialitatea postului. Pentru posturile de biolog, biochimist și chimist, președintele este un biolog, biochimist sau, după caz, chimist cu gradul de principal;b)membri: 2 medici primari, medic dentist primar, farmacist primar în specialitatea postului respectiv ori, după caz, un biolog, biochimist, chimist cu grad principal;c)secretar – medic, medic dentist, farmacist sau, după caz, biolog, biochimist ori chimist.
 + 
Articolul 23La proba practică punctajul maxim este de 100 de puncte, conform baremului stabilit de comisia de examen înainte de începerea probei. Punctajul minim de promovare este de 60 de puncte. + 
Articolul 24Contestațiile se pot depune în scris, în termen de maximum o zi lucrătoare de la anunțarea punctajului obținut la proba practică, iar comisia de soluționare a contestațiilor are obligația să soluționeze contestația în termen de maximum o zi lucrătoare de la înregistrarea contestației. După expirarea termenului de soluționare a contestațiilor, secretarul comisiei de examen întocmește catalogul probei clinice, în care consemnează punctajele obținute de candidat. + 
Articolul 25Examenul pentru ocuparea posturilor de medic, medic dentist, farmacist, biolog, biochimist și chimist se validează de către conducătorul unității care a publicat postul, iar catalogul definitiv se afișează la avizierul unității militare sanitare, prin grija secretarului comisiei de examen. + 
Articolul 26Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Ministrul apărării naționale,
Vasile Dîncu
București, 23 mai 2022.Nr. M.81. + 
ANEXĂ
CALENDARUL DE DESFĂȘURARE A EXAMENULUI

Activitatea Termenul
– Nominalizarea membrilor comisiei de examinare și ai comisiei de soluționare a contestațiilor, precum și a secretarilor acestora În termen de cel puțin 7 zile lucrătoare înainte de data primei probe de examen
– Publicarea anunțului privind organizarea examenului În termen de cel puțin 5 zile lucrătoare înainte de desfășurarea primei probe a examenului
– Perioada, data-limită și ora de depunere a cererilor de înscriere la examen În termen de 3 zile lucrătoare de la afișarea anunțului de examen, intervalul orar 9.00-15.00
– Data probei scrise/practice În termen de cel puțin 5 zile lucrătoare de la afișarea anunțului
– Data afișării rezultatului probei scrise/practice În termen de 1 zi lucrătoare de la susținerea probei scrise/practice
– Data de depunere a contestațiilor privind proba scrisă/practică În termen de 1 zi lucrătoare de la afișarea rezultatului probei scrise/practice
– Data afișării rezultatului contestațiilor privind proba scrisă/practică În termen de 1 zi lucrătoare de la depunerea contestației privind proba scrisă/practică
– Data interviului În termen de cel puțin 2 zile lucrătoare de la afișarea rezultatului probei scrise/practice
– Data afișării rezultatului interviului În termen de 1 zi lucrătoare de la susținerea interviului
– Data de depunere a contestațiilor privind interviul În termen de 1 zi lucrătoare de la afișarea rezultatului interviului
– Data afișării rezultatului contestațiilor privind interviul În termen de 1 zi lucrătoare de la depunerea contestației privind interviul
– Data afișării rezultatului final În termen de cel puțin 2 zile lucrătoare de la afișarea rezultatului interviului

–-

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x