ORDIN nr. M.48 din 26 martie 2018

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 08/12/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL APARARII NATIONALE
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 313 din 10 aprilie 2018
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Actiuni induse de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ART. 1MODIFICA PEORDIN 30 21/03/2012
ART. 1COMPLETEAZA PEINSTRUCTIUNI 21/03/2012 ART. 22
ART. 1COMPLETEAZA PEINSTRUCTIUNI 21/03/2012 ART. 45
ART. 1MODIFICA PEINSTRUCTIUNI 21/03/2012 ART. 14
ART. 2MODIFICA PEORDIN 69 28/07/2015
ART. 2COMPLETEAZA PENORMĂ 28/07/2015 CAP. 3
ART. 2COMPLETEAZA PENORMĂ 28/07/2015 CAP. 53921
ART. 2MODIFICA PENORMĂ 28/07/2015 ART. 4
ART. 2MODIFICA PENORMĂ 28/07/2015 ANEXA 1
ART. 3MODIFICA PEORDIN 124 04/10/2017
ART. 3COMPLETEAZA PEINSTRUCTIUNI 04/10/2017 ART. 10
ART. 3COMPLETEAZA PEINSTRUCTIUNI 04/10/2017 ART. 15
ART. 3COMPLETEAZA PEINSTRUCTIUNI 04/10/2017 ART. 19
ART. 3COMPLETEAZA PEINSTRUCTIUNI 04/10/2017 ART. 22
ART. 3COMPLETEAZA PEINSTRUCTIUNI 04/10/2017 ART. 24
ART. 3MODIFICA PEINSTRUCTIUNI 04/10/2017 ART. 3
ART. 3MODIFICA PEINSTRUCTIUNI 04/10/2017 ART. 6
ART. 3MODIFICA PEINSTRUCTIUNI 04/10/2017 ART. 9
ART. 3MODIFICA PEINSTRUCTIUNI 04/10/2017 ART. 10
ART. 3MODIFICA PEINSTRUCTIUNI 04/10/2017 ART. 15
ART. 3MODIFICA PEINSTRUCTIUNI 04/10/2017 ART. 18
ART. 3MODIFICA PEINSTRUCTIUNI 04/10/2017 ART. 27
ART. 4ABROGA PEORDIN 8 12/01/2018 ART. 3
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LAHG 106 09/02/2011
ActulREFERIRE LAGHID 09/02/2011 ART. 5
ActulREFERIRE LAGHID 09/02/2011 ART. 27
ActulREFERIRE LALEGE 346 21/07/2006 ART. 40
ActulREFERIRE LALEGE (R) 346 21/07/2006 ART. 40
ActulREFERIRE LALEGE 80 11/07/1995 ART. 36
ART. 0REFERIRE LAORDIN 30 21/03/2012
ART. 0REFERIRE LAINSTRUCTIUNI 21/03/2012
ART. 1REFERIRE LAORDIN 30 21/03/2012
ART. 1MODIFICA PEORDIN 30 21/03/2012
ART. 1MODIFICA PEINSTRUCTIUNI 21/03/2012 ART. 14
ART. 1REFERIRE LAINSTRUCTIUNI 21/03/2012
ART. 1COMPLETEAZA PEINSTRUCTIUNI 21/03/2012 ART. 22
ART. 1COMPLETEAZA PEINSTRUCTIUNI 21/03/2012 ART. 45
ART. 2MODIFICA PEORDIN 69 28/07/2015
ART. 2REFERIRE LAORDIN 69 28/07/2015
ART. 2MODIFICA PENORMĂ 28/07/2015 ART. 4
ART. 2REFERIRE LANORMĂ 28/07/2015
ART. 2COMPLETEAZA PENORMĂ 28/07/2015 CAP. 53921
ART. 2MODIFICA PENORMĂ 28/07/2015 ANEXA 1
ART. 2COMPLETEAZA PENORMĂ 28/07/2015 CAP. 3
ART. 3REFERIRE LAORDIN 124 04/10/2017
ART. 3MODIFICA PEORDIN 124 04/10/2017
ART. 3COMPLETEAZA PEINSTRUCTIUNI 04/10/2017 ART. 15
ART. 3MODIFICA PEINSTRUCTIUNI 04/10/2017 ART. 18
ART. 3MODIFICA PEINSTRUCTIUNI 04/10/2017 ART. 27
ART. 3REFERIRE LAINSTRUCTIUNI 04/10/2017
ART. 3COMPLETEAZA PEINSTRUCTIUNI 04/10/2017 ART. 19
ART. 3COMPLETEAZA PEINSTRUCTIUNI 04/10/2017 ART. 22
ART. 3COMPLETEAZA PEINSTRUCTIUNI 04/10/2017 ART. 24
ART. 3MODIFICA PEINSTRUCTIUNI 04/10/2017 ART. 6
ART. 3MODIFICA PEINSTRUCTIUNI 04/10/2017 ART. 9
ART. 3MODIFICA PEINSTRUCTIUNI 04/10/2017 ART. 15
ART. 3COMPLETEAZA PEINSTRUCTIUNI 04/10/2017 ART. 10
ART. 3MODIFICA PEINSTRUCTIUNI 04/10/2017 ART. 3
ART. 3MODIFICA PEINSTRUCTIUNI 04/10/2017 ART. 10
ART. 4REFERIRE LAORDIN 8 12/01/2018
ART. 4ABROGA PEORDIN 8 12/01/2018 ART. 3
ART. 4REFERIRE LAORDIN 30 21/03/2012
ART. 4REFERIRE LAINSTRUCTIUNI 21/03/2012
ART. 5REFERIRE LAORDIN 30 21/03/2012
ART. 5REFERIRE LAINSTRUCTIUNI 21/03/2012
 Nu exista acte care fac referire la acest act





Pentru aplicarea unitară a prevederilor art. 36 alin. 1 lit. e) și g) și ale art. 74 și 75^1 din Legea nr. 80/1995 privind statutul cadrelor militare, cu modificările și completările ulterioare, și ale art. 5, 27 și 28 din Ghidul carierei militare, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 106/2011, cu modificările și completările ulterioare,în temeiul prevederilor art. 40 alin. (1) din Legea nr. 346/2006 privind organizarea și funcționarea Ministerului Apărării Naționale, republicată,ministrul apărării naționale emite prezentul ordin. + 
Articolul IInstrucțiunile privind recrutarea, selecția, formarea profesională și evoluția în cariera militară în Armata României, aprobate prin Ordinul ministrului apărării naționale nr. M.30/2012, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 229 din 5 aprilie 2012, cu modificările și completările ulterioare, se modifică și se completează după cum urmează:1.La articolul 14 alineatul (3), literele b) și d) se modifică și vor avea următorul cuprins:b)să fie absolvenți ai unei instituții de învățământ universitar acreditate, cu diplomă de licență, cu profil corespunzător armelor sau serviciilor și specialităților militare pentru care se organizează cursul de formare, conform reglementărilor în vigoare, ori să fie confirmați sau să își fi desfășurat activitatea ca maiștri militari/subofițeri cel puțin 3 ani în arma pentru care candidează și să fi absolvit o instituție de învățământ universitar, indiferent de profil, sau să facă dovada promovării examenului de licență, până la data concursului de admitere la cursul de formare; pentru specialitatea management financiar-contabil sunt obligatorii studii universitare de licență în domeniul financiar-contabil;……………………………………………………………………………………..d)să aibă în aprecierea de serviciu din ultimii 3 ani calificativul cel puțin «Foarte bun»; candidații care s-au aflat în incapacitate temporară de muncă sau în concediu pentru creșterea copilului trebuie să aibă în ultimele trei aprecieri de serviciu anuale întocmite calificativul cel puțin «Foarte bun2.La articolul 22, după litera w) se introduce o nouă literă, litera x), cu următorul cuprins:x)avizul comisiei de selecție – numai pentru maiștrii militari și subofițerii care optează pentru formarea pe filiera indirectă a ofițerilor în activitate.3.La articolul 45, după alineatul (5) se introduce un nou alineat, alineatul (5^1), cu următorul cuprins:(5^1)Metodologia de evaluare a nivelului capacității motrice a candidaților se elaborează de către structura specializată de educație fizică din Statul Major al Apărării și se aprobă prin dispoziție a șefului Direcției instrucție și doctrină, cu avizul Direcției generale management resurse umane. + 
Articolul IINormele privind organizarea și funcționarea sistemului de ierarhizare și selecție în vederea evoluției în carieră a cadrelor militare, aprobate prin Ordinul ministrului apărării naționale nr. M.69/2015, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 596 din 7 august 2015, cu modificările și completările ulterioare, se modifică și se completează după cum urmează:1.La articolul 4 alineatul (3), litera q) se modifică și va avea următorul cuprins:q)Comisia de selecție nr. 17 are competența de a analiza și selecționa maiștrii militari și subofițerii în vederea participării la concursul de admitere la cursul de formare pe filiera indirectă a ofițerilor în activitate.2.La capitolul III, după secțiunea a 2-a se introduce o nouă secțiune, secțiunea a 2^1-a, cu următorul cuprins: + 
Secţiunea a 2^1-aAvizarea maiștrilor militari și a subofițerilor în activitate în vederea participării la concursul de admitere la cursul de formare a ofițerilor în activitate + 
Articolul 14^1(1)Avizarea maiștrilor militari și subofițerilor în vederea participării la concursul de admitere la cursul de formare a ofițerilor în activitate pe filieră indirectă se desfășoară într-o singură sesiune anuală, în luna aprilie.(2)Prin excepție de la prevederile alin. (1), în condițiile modificării Planului de școlarizare, ședințele Comisiei de selecție nr. 17 pentru avizarea maiștrilor militari și a subofițerilor în vederea participării la concursul de admitere la cursul de formare a ofițerilor în activitate pot avea loc ori de câte ori situația o impune.(3)În vederea avizării maiștrilor militari și subofițerilor pentru participarea la concursul de admitere la cursul de formare a ofițerilor în activitate, președintele și membrii Comisiei de selecție nr. 17 analizează îndeplinirea cumulativă a criteriilor specifice de recrutare prevăzute la art. 14 alin. (3) din Instrucțiunile privind recrutarea, selecția, formarea profesională și evoluția în cariera militară în Armata României, aprobate prin Ordinul ministrului apărării naționale nr. M.30/2012, cu modificările și completările ulterioare. + 
Articolul 14^2În perioada 1-31 martie a fiecărui an se desfășoară următoarele activități:a)maiștrii militari și subofițerii interesați întocmesc rapoarte personale, adresate comandanților/șefilor unităților militare din care fac parte, până la data de 20 martie a fiecărui an, prin care își exprimă opțiunea de a participa la concursul de admitere la cursul de formare a ofițerilor în activitate;b)maiștrii militari și subofițerii prevăzuți la lit. a) furnizează, din proprie inițiativă sau la solicitarea prealabilă a structurilor de resurse umane, datele necesare pentru actualizarea memoriului original și a fișei de evidență din aplicația RESMIL și specifică în raportul de participare la concursul de admitere la cursul de formare a ofițerilor în activitate faptul că au verificat corectitudinea datelor personale înscrise în fișa de evidență din aplicația RESMIL, iar acestea sunt consemnate corect;c)comandanții/șefii dispun structurilor de resurse umane măsurile necesare privind promovarea rapoartelor cadrelor militare pentru participarea la concursul de admitere la cursul de formare a ofițerilor în activitate direct la secretariatul tehnic al Comisiei de selecție nr. 17, până cel mai târziu în ultima zi a lunii martie;d)structurile de resurse umane transmit secretariatului tehnic al Comisiei de selecție nr. 17 următoarele documente: tabelul nominal cu maiștrii militari și subofițerii care au solicitat să participe la concursul de admitere la cursul de formare a ofițerilor în activitate, rapoartele personale ale cadrelor militare, fișele cu principalele date validate din aplicația RESMIL și memoriile originale ale acestora; tabelul nominal cu maiștrii militari și subofițerii care au solicitat să participe la concursul de admitere la cursul de formare a ofițerilor în activitate și fișele cu principalele date se transmit și în format electronic, editabil, respectiv needitabil, utilizându-se rețeaua INTRAMAN. + 
Articolul 14^3În perioada 1-30 aprilie a fiecărui an se desfășoară următoarele activități:a)secretariatul tehnic al Comisiei de selecție nr. 17 întocmește tabelul cu maiștrii militari și subofițerii propuși pentru a fi avizați în vederea participării la concursul de admitere la cursul de formare a ofițerilor în activitate;b)președintele și membrii Comisiei de selecție nr. 17 desfășoară ședința comisiei de selecție în cadrul căreia analizează toți maiștrii militari și subofițerii pentru care au primit propuneri prin intermediul secretariatelor tehnice privind îndeplinirea condițiilor prevăzute de lege cu privire la participarea acestora la concursul de admitere la cursul de formare a ofițerilor în activitate;c)secretariatul tehnic al Comisiei de selecție nr. 17 redactează hotărârea comisiei și procesul-verbal al ședinței acesteia, la care se anexează tabelul cu maiștrii militari și subofițerii avizați pentru participarea la concursul de admitere la cursul de formare a ofițerilor în activitate;d)secretariatul tehnic al Comisiei de selecție nr. 17 transmite structurilor militare în care sunt încadrați maiștrii militari și subofițerii care au solicitat participarea la concursul de admitere la cursul de formare a ofițerilor în activitate avizul favorabil al comisiei de selecție pentru fiecare dintre cei care îndeplinesc în totalitate criteriile prevăzute la art. 14^1 alin. (3), precum și tabelele cu cei care nu au fost avizați favorabil, cu specificarea condițiilor legale care nu sunt îndeplinite; avizul este parte componentă a dosarului de candidat, întocmit de către biroul informare-recrutare pentru participarea acestora la concurs.
3.La anexa nr. 1 la norme, numărul curent 16 se modifică și va avea următorul cuprins:

Nr. crt. Comisia Componența – Funcția – Structura care asigură secretariatul tehnic
„16. Comisia de selecție nr. 16 – președinte: șeful Direcției generale juridice; – membri: – locțiitorul șefului Direcției generale juridice; – directorul (și locțiitor pentru legislație, expertiză juridică și avize) Direcției generale juridice; – șeful serviciului drept internațional și relații juridice; – șeful serviciului procese; – un reprezentant al structurii centrale/structurii subordonate nemijlocit ministrului apărării naționale/statului major al categoriei de forțe/comandamentului în compunerea/subordinea/coordonarea căruia se află postul vacant; – secretar: persoana desemnată de către șeful Direcției generale juridice Direcția generală juridică“

 + 
Articolul IIIInstrucțiunile privind chemarea/rechemarea în activitate, în corpul ofițerilor, al maiștrilor militari sau al subofițerilor, în vederea încadrării unor funcții de execuție din structurile Ministerului Apărării Naționale, aprobate prin Ordinul ministrului apărării naționale nr. M.124/2017, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 810 din 13 octombrie 2017 se modifică și se completează după cum urmează:1.Articolul 3 se modifică și va avea următorul cuprins: + 
Articolul 3(1)Numărul maxim de funcții de execuție din cadrul Statului Major al Apărării și al structurilor subordonate, pe grade, arme sau servicii și specialități militare care pot fi încadrate anual prin concurs, în condițiile prezentelor instrucțiuni, se aprobă de către ministrul apărării naționale la propunerea șefului Statului Major al Apărării, cu avizul Direcției generale management resurse umane.(2)Numărul maxim de funcții de execuție din cadrul celorlalte structuri centrale ale Ministerului Apărării Naționale și al structurilor subordonate nemijlocit ministrului apărării naționale, pe grade, arme sau servicii și specialități militare care pot fi încadrate anual prin concurs, în condițiile prezentelor instrucțiuni, se aprobă de către ministrul apărării naționale la propunerea secretarului general, cu avizul Direcției generale management resurse umane.(3)Funcțiile de execuție care se ocupă prin concurs în condițiile prezentelor instrucțiuni, sursele de proveniență a candidaților, condițiile specifice de vârstă și vechime în specialitatea studiilor absolvite, precum și alte condiții specifice, prevăzute în fișele posturilor, se stabilesc, în limitele numerice prevăzute la alin. (1) și (2), de către structurile organizatoare specificate la art. 4, la propunerea structurilor în care se regăsesc posturile vacante, după caz, anterior solicitării aprobării pentru organizarea concursului și nu pot fi modificate pe durata desfășurării acestuia.
2.La articolul 6 alineatul (1), litera o) se modifică și va avea următorul cuprins:o)îndeplinesc alte condiții prevăzute în fișele posturilor vacante, necesare desfășurării activității, după caz;3.Articolul 9 se modifică și va avea următorul cuprins:  + 
Articolul 9(1)Structura organizatoare are obligația să publice anunțul privind organizarea concursului la sediul propriu și pe pagina de internet a acesteia, precum și în Monitorul Oficial al României, Partea a III-a, cu cel puțin 20 de zile lucrătoare înainte de data stabilită pentru susținerea primului test eliminatoriu de aptitudini din etapa de selecție a candidaților.(2)Structurile aflate sub comanda operațională a Direcției informații militare au obligația să publice anunțul privind organizarea concursului la sediul propriu și pe pagina de internet a acestora cu cel puțin 15 zile lucrătoare înainte de data stabilită pentru susținerea primului test eliminatoriu de aptitudini din etapa de selecție a candidaților.(3)Anunțul publicat în Monitorul Oficial al României, Partea a III-a, conține în mod obligatoriu, fără a se limita la acestea, următoarele informații:a)denumirea structurii organizatoare a concursului;b)denumirea succintă a funcțiilor vacante și gradul militar corespunzător fiecăreia dintre ele;c)unitatea militară în cadrul căreia se regăsește funcția vacantă și garnizoana;d)sursa de proveniență a candidaților;e)gradul maxim care le poate fi acordat la chemare în activitate, în vederea respectării principiului subordonării;f)nivelul minim, domeniul și specializarea studiilor necesare încadrării funcției vacante;g)condițiile prevăzute de legislația specifică domeniului de activitate pentru exercitarea profesiei, după caz;h)data-limită de înscriere la concurs;i)testele eliminatorii de aptitudini;j)data, ora și locul de desfășurare a testului scris;k)datele de contact ale secretariatului comisiei de concurs.(4)Anunțul afișat la sediul structurii organizatoare și pe pagina de internet a acesteia va cuprinde, pe lângă cele prevăzute la alin. (3), și următoarele elemente:a)documentele necesare constituirii dosarului de concurs și locul de depunere a acestuia;b)condițiile necesare încadrării funcțiilor vacante, prevăzute la art. 5 și 6;c)bibliografia și, după caz, tematica pentru testul scris, stabilite de structura organizatoare pe baza propunerilor unităților militare în cadrul cărora se regăsesc funcțiile vacante;d)termenele în care se afișează rezultatele pentru fiecare test;e)termenele în care se pot depune și în care se afișează rezultatele contestațiilor, precum și termenul în care se afișează rezultatele finale.(5)Anunțul prevăzut la alin. (3) se menține la locul de afișare și pe pagina de internet a structurii organizatoare până la finalizarea concursului.(6)Orice modificări referitoare la organizarea sau desfășurarea concursului se publică în cel mai scurt timp la sediul structurii organizatoare și pe pagina de internet a acesteia.(7)Toate cheltuielile ocazionate de publicarea anunțului privind organizarea concursului se suportă din bugetul structurii militare organizatoare.(8)Prin excepție de la prevederile alin. (1), structurile organizatoare care nu dețin pagină de internet proprie publică anunțul privind organizarea concursului pe pagina de internet a Ministerului Apărării Naționale, prin grija Direcției informare și relații publice.
4.La articolul 10 alineatul (1), după litera g) se introduce o nouă literă, litera h), cu următorul cuprins:h)copii ale documentelor care atestă îndeplinirea celorlalte condiții stabilite de către structurile în care se regăsesc posturile vacante, după caz.5.La articolul 10, alineatul (4) se modifică și va avea următorul cuprins:(4)Copiile documentelor prevăzute la alin. (1) lit. d)-f) și h) se certifică pentru conformitate cu originalul de către secretarul comisiei de concurs, pe baza documentelor originale prezentate de candidați.6.La articolul 15, după alineatul (2) se introduce un nou alineat, alineatul (2^1), cu următorul cuprins:(2^1)Prin excepție de la prevederile alin. (2), evaluarea nivelului de pregătire fizică a candidaților la concurs pentru încadrarea funcțiilor vacante de tehnicieni sportivi și sportivi de performanță se desfășoară în cadrul Clubului Sportiv al Armatei «Steaua», conform metodologiei care se elaborează de către această structură și se aprobă de către șeful eșalonului superior/șeful structurii în coordonarea căreia se află.7.La articolul 15, alineatul (3) se modifică și va avea următorul cuprins:(3)Rezultatele evaluărilor prevăzute la alin. (1)-(2^1) se aduc la cunoștința candidaților.8.La articolul 18, alineatul (7) se modifică și va avea următorul cuprins:(7)Președintele comisiei de concurs și persoana care a efectuat extragerea semnează pe varianta de test extrasă.9.La articolul 19, după alineatul (6) se introduce un nou alineat, alineatul (6^1), cu următorul cuprins:(6^1)Prin excepție de la prevederile alin. (6), departajarea candidaților la concurs pentru încadrarea funcțiilor de sportivi de performanță se realizează pe baza rezultatului obținut la evaluarea nivelului de pregătire fizică, iar departajarea candidaților la concurs pentru ocuparea funcțiilor de tehnicieni sportivi se realizează pe baza performanțelor sportive anterioare atestate. În cazul în care egalitatea se menține, departajarea candidaților la concurs pentru încadrarea funcțiilor de sportivi de performanță se realizează pe baza performanțelor sportive anterioare atestate, iar departajarea candidaților la concurs pentru ocuparea funcțiilor de tehnicieni sportivi se realizează pe baza rezultatului obținut la evaluarea nivelului de pregătire fizică.10.La articolul 22, după alineatul (1) se introduce un nou alineat, alineatul (1^1), cu următorul cuprins:(1^1)În situația organizării concursului pentru încadrarea funcțiilor vacante de tehnicieni sportivi și sportivi de performanță, propunerile prevăzute la alin. (1) se înaintează după obținerea acordului de transfer pe linie sportivă, dacă regulamentele federațiilor de specialitate prevăd astfel.11.La articolul 24, după alineatul (2) se introduce un nou alineat, alineatul (3), cu următorul cuprins:(3)Prin excepție de la prevederile alin. (2), în situația organizării concursului pentru încadrarea funcțiilor vacante de tehnicieni sportivi și sportivi de performanță, data chemării în activitate, care se înscrie în proiectul de ordin, este de regulă prima zi a celei mai apropiate perioade de transfer, dacă regulamentele federațiilor de specialitate prevăd astfel de perioade.12.La articolul 27 alineatul (1), litera a) se modifică și va avea următorul cuprins:a)elaborează programul de desfășurare a concursului;
 + 
Articolul IVLitera b) a articolului III din Ordinul ministrului apărării naționale nr. M.8/2018 pentru modificarea și completarea Instrucțiunilor privind recrutarea, selecția, formarea profesională și evoluția în cariera militară în Armata României, aprobate prin Ordinul ministrului apărării naționale nr. M.30/2012, precum și pentru instituirea unor reguli temporare de evoluție în cariera militară, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 53 din 18 ianuarie 2018, se abrogă. + 
Articolul VAplicarea prevederilor art. 45 alin. (7) din Instrucțiunile privind recrutarea, selecția, formarea profesională și evoluția în cariera militară în Armata României, aprobate prin Ordinul ministrului apărării naționale nr. M.30/2012, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 229 din 5 aprilie 2012, cu modificările și completările ulterioare, se suspendă până la data de 31 decembrie 2018. + 
Articolul VIAnaliza, ierarhizarea și selecția candidaților pentru promovarea în funcțiile vacante publicate până la data intrării în vigoare a prezentelor norme se realizează și se finalizează în conformitate cu dispozițiile legale în vigoare la data publicării funcțiilor respective. + 
Articolul VIIPentru anul 2018, termenele prevăzute la art. II se prelungesc cu 30 de zile. + 
Articolul VIIIPrezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Ministrul apărării naționale,
Mihai-Viorel Fifor
București, 26 martie 2018.Nr. M.48.

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x