ORDIN nr. M.240 din 16 octombrie 2023

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 27/12/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL APARARII NATIONALE
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 940 din 18 octombrie 2023
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LAORD DE URGENTA 34 12/05/2023
ActulREFERIRE LAHG 106 09/02/2011
ActulREFERIRE LAGHID 09/02/2011 ART. 4
ActulREFERIRE LAGHID 09/02/2011 ART. 21
ActulREFERIRE LALEGE (R) 346 21/07/2006 ART. 40
ActulREFERIRE LALEGE 80 11/07/1995 ART. 40
ActulREFERIRE LALEGE 80 11/07/1995 ART. 83
ART. 1REFERIRE LAORD DE URGENTA 34 12/05/2023 ART. 4
 Nu exista acte care fac referire la acest act





Pentru aplicarea prevederilor art. 40 alin. 1 lit. b) din Legea nr. 80/1995 privind statutul cadrelor militare, cu modificările și completările ulterioare,având în vedere dispozițiile art. 83 alin. 1 din Legea nr. 80/1995, cu modificările și completările ulterioare, respectiv ale art. 4 alin. (1) și art. 21 din Ghidul carierei militare, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 106/2011, cu modificările și completările ulterioare,ținând cont de necesitatea intensificării eforturilor privind asigurarea cu personal militar calificat a structurilor Armatei României în vederea îndeplinirii în condiții optime a misiunilor ce revin acestora,luând în considerare prevederile Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 34/2023 privind unele măsuri fiscal-bugetare, prorogarea unor termene, precum și pentru modificarea și completarea unor acte normative, cu modificările și completările ulterioare,în temeiul dispozițiilor art. 40 alin. (1) din Legea nr. 346/2006 privind organizarea și funcționarea Ministerului Apărării Naționale, republicată, cu modificările și completările ulterioare,ministrul apărării naționale emite prezentul ordin. + 
Articolul 1(1)Prezentul ordin stabilește cadrul procedural privind încadrarea, prin concurs sau examen, până la data de 31 martie 2024, a unor funcții vacante de subofițer din structurile subordonate Statului Major al Apărării, care îndeplinesc următoarele condiții cumulative:a)sunt funcții din orice armă, serviciu sau domeniu funcțional, cu excepția serviciului medical, în cadrul structurilor militare de nivel 1;b)nu subordonează alte funcții de subofițer;c)sunt funcții bugetate;d)sunt funcții permanente;e)gradul funcției este de maximum plutonier.(2)Funcțiile care urmează să fie încadrate în condițiile prezentului ordin se stabilesc cu respectarea prevederilor art. IV alin. (1), (2) și (5) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 34/2023 privind unele măsuri fiscal-bugetare, prorogarea unor termene, precum și pentru modificarea și completarea unor acte normative, cu modificările și completările ulterioare. + 
Articolul 2(1)La concursul pentru încadrarea funcțiilor vacante, în condițiile prezentului ordin, pot participa soldații și gradații profesioniști în activitate din structurile Ministerului Apărării Naționale, denumiți în continuare candidați.(2)În vederea participării la concurs, candidații trebuie să îndeplinească, în mod cumulativ, următoarele condiții:a)împlinesc vârsta de cel mult 45 de ani la data acordării gradului de subofițer și numirii în funcție;b)sunt absolvenți cel puțin ai învățământului liceal și au promovat examenul național de bacalaureat;c)au o vechime în calitate de soldat/gradat profesionist de cel puțin 4 ani și au fost apreciați cu calificativul cel puțin „Foarte bun“ în ultimii 4 ani de activitate;d)sunt confirmați în specialitatea militară corespunzătoare funcției pentru ocuparea căreia candidează sau îndeplinesc condiția privind absolvirea unei forme de pregătire profesională pentru a fi confirmați în specialitatea militară respectivă;e)îndeplinesc celelalte condiții prevăzute în fișa postului pentru care candidează;f)au solicitat participarea la concurs/examen prin raport adresat comandanților/șefilor structurilor militare în care sunt încadrați, al cărui model este prevăzut în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin;g)au fost declarați „admis“/„apt“ la probele de selecție prevăzute la art. 6 alin. (1), după caz.(3)Pentru verificarea îndeplinirii condiției prevăzute la alin. (2) lit. d), de către candidații confirmați în altă armă, alt serviciu sau domeniu funcțional decât cea corespunzătoare/cel corespunzător funcției pentru care optează, se utilizează anexa la Dispoziția șefului Direcției generale management resurse umane nr. DGMRU-17/2019 privind corespondența dintre armele, serviciile și specialitățile militare și specializările dobândite în urma finalizării studiilor în unitățile și instituțiile de învățământ acreditate din afara rețelei Ministerului Apărării Naționale, cu modificările ulterioare.
 + 
Articolul 3(1)Șeful Statului Major al Apărării aprobă, la propunerea șefului Direcției personal și mobilizare:a)lista funcțiilor vacante de subofițer destinate încadrării în condițiile prezentului ordin, în termen de 30 de zile de la intrarea în vigoare a acestuia;b)graficul-calendar de desfășurare a selecției candidaților și a concursurilor/examenelor.(2)Lista prevăzută la alin. (1) lit. a) se publică în prima ediție a Buletinului Informativ al Armatei, emisă după aprobarea listei.(3)Graficul-calendar prevăzut la alin. (1) lit. b) cuprinde cel puțin următoarele activități și informații:a)înștiințarea soldaților și gradaților profesioniști, prin intermediul structurilor de personal, despre posibilitatea participării la concurs/examen și despre condițiile pe care trebuie să le îndeplinească pentru a fi chemați în activitate și încadrați în funcțiile de subofițer;b)termenul-limită de întocmire a rapoartelor personale, prin care soldații și gradații profesioniști solicită participarea la concursul sau examenul pentru încadrarea funcțiilor de subofițer în activitate;c)perioada de verificare, de către structurile organizatoare, a îndeplinirii condițiilor pentru participarea la concurs;d)perioadele de desfășurare a probelor de selecție prevăzute la art. 6 alin. (1);e)termenul-limită până la care se pot organiza concursurile/examenele;f)termenul de înaintare, de către Direcția personal și mobilizare, a propunerilor privind chemarea în activitate. + 
Articolul 4Concursurile/Examenele se organizează și se desfășoară de către statele majore ale categoriilor de forțe și comandamentele subordonate nemijlocit Statului Major al Apărării, denumite în continuare structuri organizatoare, pentru încadrarea, în condițiile prezentului ordin, a funcțiilor vacante de subofițer din structurile subordonate acestora. + 
Articolul 5(1)Soldații și gradații profesioniști care îndeplinesc condițiile prevăzute la art. 2 alin. (2) lit. a)-e) solicită participarea la concurs, prin raport personal adresat comandanților/șefilor structurilor militare în care sunt încadrați.(2)În raportul personal, soldații și gradații profesioniști își pot exprima maximum 3 opțiuni, în ordinea preferințelor.(3)Rapoartele prevăzute la alin. (1), avizate de către comandanți/șefi și însoțite de documentele care atestă îndeplinirea condițiilor de participare la concurs, se înaintează în formă electronică la structurile care organizează și desfășoară concursurile/examenele. + 
Articolul 6(1)Selecția candidaților cuprinde:a)evaluarea psihologică;b)evaluarea nivelului pregătirii fizice;c)examinarea medicală;d)examinarea medicală specifică, dacă este cazul;e)evaluarea psihologică a aptitudinilor speciale, dacă este cazul.(2)Evaluarea psihologică și evaluarea nivelului pregătirii fizice a candidaților se efectuează în cadrul centrelor zonale de selecție și orientare.(3)Activitatea de evaluare psihologică se desfășoară pe baza Metodologiei de evaluare psihologică a candidaților la selecția pentru intrarea în sistemul militar, aprobată prin Dispoziția șefului Direcției generale management resurse umane nr. DGMRU – 6/2021.(4)Evaluarea nivelului pregătirii fizice se organizează și se desfășoară pe baza Metodologiei privind evaluarea capacității motrice a candidaților pentru învățământul militar liceal și pentru formarea profesională inițială a personalului militar în activitate, aprobată prin Dispoziția șefului Direcției instruire și doctrină nr. H-142/2023.(5)La întocmirea dosarului de candidat este valabilă fișa de examinare medicală periodică în vigoare, efectuată în ultimele 12 luni, certificată de către medicul unității sau medicul la care este arondată unitatea, în baza adeverinței eliberate de către medicul de familie; în funcție de specificul locului de muncă, medicul de medicina muncii poate recomanda investigații suplimentare; în cazul în care au intervenit modificări ale stării de sănătate se efectuează o nouă examinare medicală.(6)Candidații la concursul/examenul pentru ocuparea funcțiilor vacante de subofițer de personal aeronautic efectuează examinarea medicală specifică la Institutul Național de Medicină Aeronautică și Spațială „General doctor aviator Victor Anastasiu“.(7)Candidații la concursul/examenul pentru ocuparea funcțiilor vacante de subofițer din Forțele Navale, indiferent de arma și specialitatea militară, efectuează examinarea medicală specifică la Centrul de Medicină Navală.(8)Candidații care optează pentru ocuparea funcțiilor specifice armelor sau serviciilor și specialităților militare pentru care este necesară deținerea/obținerea permisului/brevetului de conducere auto efectuează evaluarea psihologică a aptitudinilor speciale prin grija secțiilor psihologie operațională Bacău, București și Sibiu, la centrele zonale de selecție și orientare.(9)Evaluările/Examinările prevăzute la alin. (1) sunt eliminatorii în ordinea susținerii lor, iar rezultatele obținute de către candidați nu pot fi înlocuite cu altele, obținute la evaluări/examinări efectuate în afara structurii în care s-a desfășurat selecția.(10)Structurile care efectuează examinările/evaluările prevăzute la alin. (1) eliberează, în scris, documentele prin care declară candidații examinați/evaluați ca fiind „apt“ sau „inapt“, respectiv „admis“ sau „neadmis“, pe care le transmit structurilor care au solicitat examinările/evaluările în termen de o zi lucrătoare de la finalizare. + 
Articolul 7(1)În vederea desfășurării concursului/examenului, șefii structurilor prevăzute la art. 4 nominalizează, prin ordin de zi pe unitate, comisiile de concurs și comisiile de soluționare a contestațiilor și stabilesc data și locul desfășurării concursului/ examenului, pe care le comunică Direcției personal și mobilizare.(2)Comisiile de concurs și comisiile de soluționare a contestațiilor sunt formate din minimum 3 membri, ofițeri în activitate, dintre care unul este președintele comisiei.(3)Activitățile comisiilor de concurs și ale comisiilor de soluționare a contestațiilor sunt sprijinite din punct de vedere administrativ de un secretar.(4)Membrii comisiei de soluționare a contestațiilor nu pot face parte din comisia de concurs.(5)Structurile organizatoare postează, la sediul propriu și pe pagina proprie din rețeaua Intraman ori a eșalonului superior, în situația în care structurile organizatoare nu dețin o astfel de pagină, cu cel puțin 20 de zile lucrătoare înainte de data stabilită pentru susținerea primei probe de selecție a candidaților, următoarele:a)condițiile de participare la concurs/examen;b)documentele care constituie dosarul de candidat;c)informațiile prevăzute la art. 3 alin. (1);d)tematica și bibliografia pentru fiecare concurs/examen;e)data și locul de desfășurare ale fiecărui concurs/examen;f)termenele în care se afișează rezultatele pentru fiecare test;g)termenele în care se pot depune și în care se afișează rezultatele contestațiilor, precum și termenul în care se afișează rezultatele finale.
 + 
Articolul 8(1)Comisiile de concurs centralizează solicitările candidaților, verifică îndeplinirea condițiilor de participare la concurs și elaborează testul de verificare a cunoștințelor, cu aplicarea regulilor privind asigurarea confidențialității.(2)Rezultatele verificării îndeplinirii condițiilor de participare la concurs se consemnează într-un proces-verbal, cu mențiunea „admis“ sau „respins“ pentru fiecare candidat, însoțit, după caz, de motivul respingerii și se transmit structurilor din care provin aceștia.(3)Comisiile de concurs planifică participarea candidaților la selecție și centralizează rezultatele primite de la structurile care efectuează evaluările și examinările prevăzute la art. 6 alin. (1).(4)La concurs/examen participă doar candidații declarați „admis“/„apt“ la selecție.(5)Testul de verificare a cunoștințelor se elaborează într-o singură variantă, în dimineața zilei susținerii acestuia și conține 90 de itemi, din care 30 de itemi pentru verificarea cunoștințelor la limba engleză, respectiv 60 de itemi pentru verificarea cunoștințelor de specialitate. (6)Nota minimă de promovare a testului de verificare a cunoștințelor este 5,00. Pentru fiecare item se acordă 0,1 puncte; se acordă 1 punct din oficiu. (7)În cazul în care doi sau mai mulți candidați la concursul desfășurat pentru ocuparea aceleiași funcții au rezultate egale, aceștia se departajează pe baza mediei generale de absolvire a studiilor obligatorii prevăzute la art. 2 alin. (2) lit. b). (8)În cazul în care egalitatea se menține, candidații aflați în această situație se departajează pe baza rezultatului obținut la verificarea cunoștințelor de specialitate, prevăzută la alin. (5).(9)Candidații care nu obțin minimum 2 puncte la itemii de la limba engleză sunt declarați „respins“. + 
Articolul 9(1)Candidații pot contesta rezultatele proprii obținute la testul de verificare a cunoștințelor, prin cerere adresată în scris președintelui comisiei de soluționare a contestațiilor, în termen de cel mult o zi lucrătoare de la afișarea rezultatelor.(2)Contestațiile se soluționează în cel mult două zile lucrătoare de la afișarea rezultatelor, iar rezultatul astfel obținut se afișează la sediul structurii organizatoare.(3)Comisia de soluționare a contestațiilor modifică doar rezultatele obținute de către candidatul contestatar, în situația în care constată că notarea nu este în concordanță cu baremul de notare. + 
Articolul 10(1)În urma desfășurării concursurilor, comisia ierarhizează toți candidații la concursul organizat pentru ocuparea fiecărei funcții, în ordinea strict descrescătoare a rezultatelor obținute la testul de verificare a cunoștințelor; ierarhia candidaților se consemnează într-un proces-verbal, care se afișează la sediul structurii organizatoare și pe pagina acesteia din rețeaua Intraman ori a eșalonului superior, în situația în care structura organizatoare nu deține o astfel de pagină.(2)Candidații la concursul/examenul organizat pentru încadrarea fiecărei funcții de subofițer în activitate, în condițiile prezentului ordin, pot obține unul dintre următoarele rezultate:a)„admis“ – candidatul care a obținut media cea mai mare la testul de verificare a cunoștințelor din cadrul concursului/ examenului la care a participat;b)„neadmis“ – candidații care au obținut cel puțin media 5,00, cu excepția candidatului cu media cea mai mare, prevăzut la lit. a);c)„Respins“ – candidații care au obținut media mai mică decât 5,00 sau mai puțin de 2 puncte la itemii de limba engleză;d)„neprezentat“ – candidații care nu s-au prezentat la data și locul stabilite pentru susținerea concursului/examenului;e)„eliminat“ – candidații care, indiferent de rezultatele obținute, încalcă prevederile legale pe timpul activității de selecție sau a susținerii testului de verificare a cunoștințelor, caz în care nu mai pot participa la alte concursuri sau examene organizate în temeiul prezentului ordin;f)„retras“ – candidații care, pe timpul concursului/examenului, se retrag din motive personale.(3)Structurile organizatoare înaintează procesul-verbal prevăzut la alin. (1) Direcției personal și mobilizare, în vederea formulării propunerilor privind chemarea în activitate, în corpul subofițerilor, a candidaților declarați „admis“.(4)Candidații care au fost declarați „admis“ la concursurile/examenele pentru încadrarea a două sau trei funcții sunt chemați în activitate în corpul subofițerilor, în ordinea priorităților exprimate în raportul personal. (5)În situația în care un candidat clasat pe primul loc renunță la chemarea în activitate în corpul subofițerilor sau a fost declarat „admis“ la o opțiune prioritară, exprimată în raportul personal, acesta se înlocuiește cu candidatul declarat „neadmis“ clasat pe locul următor, în ordinea strict descrescătoare a rezultatelor obținute la concursul/examenul pentru ocuparea funcției respective. + 
Articolul 11Direcția personal și mobilizare întocmește și prezintă șefului Statului Major al Apărării proiectele de ordin privind chemarea în activitate cu gradul de sergent, confirmarea în arma/serviciul și specialitatea militară corespunzătoare corpului subofițerilor și numirea în funcții a candidaților. + 
Articolul 12(1)Direcția personal și mobilizare transmite ordinele de chemare în activitate direct la structurile militare de proveniență ale soldaților și gradaților profesioniști chemați în activitate în corpul subofițerilor, precum și la structurile militare unde aceștia au fost numiți în noile funcții. (2)Structurile militare de proveniență ale soldaților și gradaților profesioniști, chemați în activitate în corpul subofițerilor, dispun măsurile necesare pentru încetarea contractelor de angajare prin acordul părților și trimit la structurile militare unde aceștia au fost numiți în funcții dosarele lor personale și documentele prevăzute la art. 5, în original.(3)Structurile militare în care subofițerii au fost numiți în funcții constituie memoriile originale și transmit ierarhic documentele de evidență ale acestora, potrivit dispozițiilor actelor normative specifice aplicabile. + 
Articolul 13Prezentul ordin se aplică până la data de 31 martie 2024. + 
Articolul 14Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

p. Ministrul apărării naționale,
Eduard Bachide,
secretar de stat
București, 16 octombrie 2023.Nr. M.240. + 
ANEXĂ
– Model
ROMÂNIAMINISTERUL APĂRĂRII NAȚIONALEU.M. ………………………………………….(unitatea militară din care provine)………………………………………………………….(gradul, numele și prenumele cu inițiala tatălui)
RAPORT PERSONAL
Raportez:Vă rog să fiți de acord cu participarea la concursul/examenul organizat pentru încadrarea următoarelor funcții de subofițer în activitate publicate în Buletinul Informativ al Armatei nr. …./…:1.…… (denumirea funcției)……… din Unitatea Militară – ………………….. -.2.…… (denumirea funcției)…….. din Unitatea Militară – ……………………… -.3.…… (denumirea funcției)……… din Unitatea Militară – ……………………….. -.Menționez că mă oblig să îmi desfășor activitatea timp de cel puțin 4 ani în cadrul unității militare în care voi fi numit(ă) în funcție după chemarea în activitate în corpul subofițerilor.
Data
…………..
Semnătura
……………………..
––

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x