ORDIN nr. M.224 din 2 decembrie 2019

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 11/12/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL APARARII NATIONALE
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 1002 din 12 decembrie 2019
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Actiuni induse de acest act:

SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ART. 1COMPLETEAZA PEORDIN 120 16/12/2015 CAP. 2
ART. 1MODIFICA PEORDIN 120 16/12/2015 ART. 13
ART. 1MODIFICA PEORDIN 120 16/12/2015 ART. 15
ART. 1MODIFICA PEORDIN 120 16/12/2015 ART. 16
ART. 1MODIFICA PEORDIN 120 16/12/2015 ANEXA 3
ART. 1MODIFICA PEORDIN 120 16/12/2015 ANEXA 4
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LALEGE 142 10/06/2015
ActulREFERIRE LAORDIN 120 16/12/2015
ActulREFERIRE LAOG 27 28/08/2014 ART. 2
ActulREFERIRE LALEGE 1 05/01/2011 ART. 12
ActulREFERIRE LALEGE 1 05/01/2011 ART. 34
ActulREFERIRE LALEGE 111 25/04/2007
ActulREFERIRE LALEGE 384 10/10/2006 ART. 24
ActulREFERIRE LALEGE (R) 346 21/07/2006 ART. 40
ActulREFERIRE LALEGE (R) 346 21/07/2006 ART. 48
ActulREFERIRE LAOUG 82 25/10/2006 ART. 6
ActulREFERIRE LAOUG 82 25/10/2006 ART. 8
ActulREFERIRE LAOUG 82 25/10/2006 ART. 13
ActulREFERIRE LALEGE 80 11/07/1995 ART. 22
ActulREFERIRE LALEGE 80 11/07/1995 ART. 26
ActulREFERIRE LALEGE (R) 44 01/07/1994 ART. 16
ActulREFERIRE LAHG 442 07/08/1992 ART. 2
ART. 1COMPLETEAZA PEORDIN 120 16/12/2015 CAP. 2
ART. 1MODIFICA PEORDIN 120 16/12/2015 ART. 13
ART. 1MODIFICA PEORDIN 120 16/12/2015 ART. 15
ART. 1MODIFICA PEORDIN 120 16/12/2015 ART. 16
ART. 1MODIFICA PEORDIN 120 16/12/2015 ANEXA 3
ART. 1MODIFICA PEORDIN 120 16/12/2015 ANEXA 4
ART. 1REFERIRE LAORDIN 120 16/12/2015
ANEXA 0REFERIRE LAORDIN 120 16/12/2015 ART. 17
ANEXA 0REFERIRE LAORDIN 120 16/12/2015 ART. 27
ANEXA 1REFERIRE LAORDIN 120 16/12/2015
ANEXA 2REFERIRE LAORDIN 120 16/12/2015
ANEXA 3REFERIRE LAORDIN 120 16/12/2015
ANEXA 4REFERIRE LAORDIN 120 16/12/2015
ANEXA 5REFERIRE LAORDIN 120 16/12/2015
Acte care fac referire la acest act:

SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulREFERIT DEORDIN (R) 120 16/12/2015





Pentru aplicarea prevederilor art. 22 și 26 alin. 1 și 2 din Legea nr. 80/1995 privind statutul cadrelor militare, cu modificările și completările ulterioare, ale art. 16 lit. o) din Legea nr. 44/1994 privind veteranii de război, precum și unele drepturi ale invalizilor și văduvelor de război, republicată, cu modificările și completările ulterioare, ale art. 48 alin. (1) din Legea nr. 346/2006 privind organizarea și funcționarea Ministerului Apărării Naționale, republicată, cu modificările ulterioare, ale art. 6 alin. (3),art. 8^1 alin. (2) lit. b) și art. 8^5 alin. (1) lit. d) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 82/2006 pentru recunoașterea meritelor personalului armatei participant la acțiuni militare și acordarea unor drepturi acestuia și urmașilor celui decedat, aprobată cu modificări prin Legea nr. 111/2007, cu modificările și completările ulterioare, ale art. 24 din Legea nr. 384/2006 privind statutul soldaților și gradaților profesioniști, cu modificările și completările ulterioare, și ale art. 2 alin. (3) și art. 2^1 alin. (2) din Hotărârea Guvernului nr. 442/1992 privind concediul de odihnă al ofițerilor, maiștrilor militari și subofițerilor în activitate din forțele armate, cu completările ulterioare,având în vedere prevederile art. 12 alin. (3),art. 34 alin. (1),art. 277 și art. 304 alin. (14) din Legea educației naționale nr. 1/2011, cu modificările și completările ulterioare, ale art. 13 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 82/2006, aprobată cu modificări prin Legea nr. 111/2007, cu modificările și completările ulterioare, ale art. 2^1 alin. (5) din Hotărârea Guvernului nr. 442/1992, cu completările ulterioare, precum și ale art. 2 alin. (2) lit. b) și lit. c) pct. (ii) din Ordonanța Guvernului nr. 27/2014 privind finanțarea instituțiilor de învățământ superior militar, de informații, de ordine publică și de securitate națională, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 142/2015,în temeiul prevederilor art. 40 alin. (1) din Legea nr. 346/2006, republicată, cu modificările ulterioare,ministrul apărării naționale emite prezentul ordin. + 
Articolul IOrdinul ministrului apărării naționale nr. M.120/2015 pentru folosirea căminelor militare, cabanelor militare, sanatoriilor și a altor facilități recreative și sportive aflate în patrimoniul Ministerului Apărării Naționale, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 10 din 7 ianuarie 2016, cu modificările și completările ulterioare, se modifică și se completează după cum urmează:1.La articolul 13 alineatul (1), litera f) se modifică și va avea următorul cuprins:f)cadrele militare în activitate, soldații și gradații profesioniști, care nu au locuință proprietate personală în garnizoana în care își desfășoară activitatea, nu au primit locuință de serviciu sau de intervenție și care nu beneficiază, ei sau soțiile/soții, de compensația pentru chirie prevăzută de lege, dar nu mai mult de 60 de zile;2.La articolul 13 alineatul (1), litera g) se modifică și va avea următorul cuprins:g)cadrele militare în activitate și soldații și gradații profesioniști, în situația în care își desfășoară activitatea în cadrul unor unități militare situate în alte localități decât cele în care sunt dispuse căminele de garnizoană, care nu au primit locuință de serviciu sau de intervenție în acele localități și care nu beneficiază de compensație lunară pentru chirie, dar nu mai mult de 60 de zile;3.La articolul 15, alineatul (2) se modifică și va avea următorul cuprins:(2)Pentru o perioadă de utilizare a spațiilor mai mare de 60 de zile, cadrele militare în activitate, soldații și gradații profesioniști, personalul civil din Ministerul Apărării Naționale, precum și familiile acestora suportă 20% din valoarea tarifelor.4.La articolul 16, alineatul (2) se modifică și va avea următorul cuprins:(2)Aprobarea pentru utilizarea spațiilor de către categoriile de persoane prevăzute la art. 15 alin. (2) se emite, în timpul programului, de comandantul/șeful unității militare deținătoare sau persoanele delegate de acesta ori potrivit procedurilor emise de categoriile de forțe/comandamente/structuri centrale, iar în afara programului de persoana care exercită serviciul la recepția căminului.5.La articolul 16, alineatul (3) se modifică și va avea următorul cuprins:(3)Prin excepție, folosirea spațiilor de către categoriile de persoane prevăzute la art. 15 alin. (1) lit. e) și f) și alin. (2) se face pe baza documentelor doveditoare, pe o durată de un an, cu posibilitatea de prelungire.6.După articolul 17 se introduce un nou articol, articolul 17^1, cu următorul cuprins: + 
Articolul 17^1(1)Accesul și folosirea spațiilor Centrului de cazare, tranzit și reprezentare al Ministerului Apărării Naționale din garnizoana București, aflate în evidența Comandamentului logistic întrunit, se realizează conform procedurii proprii, întocmite cu respectarea prevederilor prezentului ordin.(2)Procedura sau un extras din aceasta, care vizează modul de solicitare, de repartizare, de comunicare și de folosire a spațiilor centrului menționat la alin. (1) se publică în Buletinul Informativ al Armatei, în Observatorul Militar, precum și pe rețeaua de date privată a Ministerului Apărării Naționale.
7.Anexele nr. 15 la ordin se modifică și se înlocuiesc cu anexele nr. 1-5 la prezentul ordin.
 + 
Articolul IIAnexele nr. 1-5 fac parte integrantă din prezentul ordin. + 
Articolul IIIPrezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Ministrul apărării naționale,
Ionel Nicolae Ciucă
București, 2 decembrie 2019.Nr. M.224. + 
Anexa nr. 1(Anexa nr. 1 la Ordinul nr. M.120/2015)
GLOSAR
1.Activități comune cu Ministerul Apărării Naționale – activități organizate de Ministerul Apărării Naționale sau structurile asociative, prevăzute în Planul cu principale activități/Planul cu activități internaționale al unei structuri militare2.Apartament – reprezentând spațiul compus din unul sau mai multe dormitoare (maximum 5 dormitoare), sufragerie, vestibul, echipare sanitară proprie. La categoria I (****), precum și la restul categoriilor, minimum un grup sanitar la 4 locuri.3.Capacitate de utilizare – număr de locuri4.Cameră:a)cu pat individual (un loc), reprezentând spațiul destinat folosirii de către o singură persoană.Dimensiunea paturilor individuale este de minimum 90/200 cm;b)cu pat dublu (două locuri), reprezentând spațiul destinat folosirii de către două persoane.Dimensiunea patului dublu este de minimum 160/200 cm;c)cu două paturi individuale (două locuri), reprezentând spațiul destinat folosirii de către două persoane;d)cu trei sau mai multe paturi individuale, reprezentând spațiul destinat folosirii de către un număr de persoane egal cu numărul paturilor. Camerele cu peste patru paturi individuale sunt considerate camere comune.5.Familia cadrelor militare în activitate – soția/soțul, copiii și părinții aflați în întreținerea legală a acestora, care locuiesc și gospodăresc împreună6.Fondul construit destinat activităților recreative și sportive – construcții și amenajări, cu dotările necesare, a căror destinație principală sau unică este cea de agrement, recreere și sport: săli de sport, stadioane, bazine de înot, ștranduri, solarii, popicării, terenuri de sport și altele asemănătoare7.Garsonieră – reprezentând spațiul compus din: dormitor pentru două persoane, salon, vestibul și grup sanitar propriu. Dormitorul poate fi despărțit de salon și printr-un glasvand sau alte soluții care permit o delimitare estetică8.Module de cazare – diviziuni ale spațiilor cu funcționalitate distinctă care cuprind: suprafața camerelor cu unul sau mai multe paturi, garsonierelor, apartamentelor, inclusiv cea a grupului sanitar propriu, vestibulului/holului de acces9.Ocazional – alte situații decât cele specificate în prezentul ordin.10.Pensionari militari – cadrele militare în rezervă și în retragere care au avut calitatea de cadru militar în activitate în structurile Ministerului Apărării Naționale și sunt beneficiari ai pensiei pentru limită de vârstă/pensiei de invaliditate11.Spațiu destinat activităților de protocol – spațiu destinat pentru delegațiile militare străine și naționale.12.Structură asociativă – persoana juridică care este înființată și funcționează conform prevederilor legale13.Unitatea militară deținătoare – unitatea militară care are în evidență contabilă și folosință spațiile și amenajările recreative și sportive, asigură personalul de conducere și pe cel de serviciu prevăzut în statul de organizare și răspunde de buna funcționare a spațiilor14.Unitate militară organizatoare – unitate militară responsabilă cu organizarea și desfășurarea activității
 + 
Anexa nr. 2(Anexa nr. 2 la Ordinul nr. M.120/2015)
CRITERII
de clasificare a spațiilor în categorii de confort
x = criteriu obligatoriu

Nr. crt. Criterii de clasificare U/M Categorii de confort
I (****) II (***) III (**) IV (*)
1. Criterii privind caracteristicile constructive și calitatea dotărilor Aspectul exterior și starea de întreținere a spațiilor verzi, terenurilor ambientale, dotărilor exterioare Însemn distinctiv cu denumirea și categoria unității Rampă de acces pentru persoanele cu dizabilități Hol de primire, inclusiv recepția cu suprafață minimă de: Spațiu pentru administrație Numărul maxim de paturi dintr-o cameră/garsonieră/ apartament Suprafața minimă a modulului cazare/cameră/ garsonieră/apartament Volumul minim de aer/cameră/garsonieră/apartament (2,5 mc/mp) Încălzire centrală Încălzire centrală sau locală cu sobe Instalație electrică Grup electrogen Instalație ventilație în grupurile sanitare proprii sau comune unde nu se asigură ventilație naturală Sistem de climatizare/aer condiționat Pardoseală din parchet Pardoseală tip mochetă Oficii pentru cameriste pe fiecare nivel cu cel puțin 10 camere sau unul la mai multe niveluri care au în total mai puțin de 10 camere Ascensoare la imobilele cu mai mult de 4 etaje Module cu grup sanitar propriu: – cadă, lavoar, WC și altele asemănătoare – cabină cu duș, lavoar, WC și altele asemănătoare Module fără grup sanitar propriu, dar care au: – apă curentă, rece și caldă – grupuri sanitare comune, separate pe sexe, cadă sau cabină cu duș, WC pentru maximum 10 paturi sau cel puțin unu la fiecare nivel Spațiu pentru seminare/conferințe cu dotare specifică IT și proiecție Holurile, culoarele și scările sunt dotate cu covoare, mochetă, tablouri, plante și alte elemente decorative – scările placate cu marmură/similar pot fi fără covoare Holurile, culoarele și scările sunt dotate cu covoare/mochetă Holurile sunt dotate cu fotolii/demifotolii și mese/măsuțe Spațiu comun pentru spălarea, uscarea și călcarea îmbrăcămintei și lenjeriei, dotat cu mașini automate de spălat rufe, stative de uscat rufele, fiare și mașini de călcat Spațiu amenajat pentru prepararea și servitul micului dejun Spațiu amenajat pentru computer cu conexiune la internet Spațiu pentru depozitat bagaje/materiale sportive mp buc. mp mc Foarte bună x luminos x 60 x 2/2/2 24/42/44 60/105/110 x x x x x x x x x x x x x x x x x Bună x luminos x 30 x 2/2/2 22/38/40 55/95/100 x x x x x x x x x x x x x x x x x Bună x x 15 x 3/2/2 18/32/34 45/80/85 x x x x x x x x x x x Bună x x 10 x 4/0/0 18/0/0 45/0/0 x x x x x x x x x
2. Criterii privind existența și calitatea serviciilor prestate Serviciu de recepție Servicii de refacere a capacității de luptă/muncă Asigurarea servirii micului dejun la popotă Telefon în camere Telefon pe hol sau la recepție Servicii telefonice cu plata serviciilor Servicii de fax la recepție Parcaje în apropierea imobilului cu număr de locuri egal cu: Păstrarea obiectelor de valoare, contra cost, la serviciul de recepție Asigurarea accesului la internet Bar de zi/cafe-bar Servicii de televiziune prin cablu Trezirea clienților la cerere Plata cazării/serviciilor prin mijloace electronice (card) Primirea și transmiterea mesajelor și/sau a corespondenței Automat de cafea în holul recepției Serviciu de multiplicare a documentelor Serviciu de curățare/spălare și călcare a îmbrăcămintei Asigurarea personalului – minimum o cameristă la cel puțin 10 module de cazare Acordare de medicamente și materiale sanitare de prim ajutor în caz de necesitate ore/zi %/nr. cam. 24 x x x În cameră x 40 x În cameră x x x x x x x x x x 24 x x x În cameră x 20 x În cameră x x x x x x x x x x 16 x x la recepție x 20 x La recepție x x x x 8 x x la recepție La recepție x

NOTE:1.În căminele militare de unitate se amenajează camere comune, cu cel mult 10 paturi, dacă se asigură o suprafață minimă de 4,50 mp/pat. Camerele comune cu peste 10 paturi nu au regimul căminelor de unitate, utilizarea camerelor fiind gratuită pentru toate categoriile de persoane.2.În cabanele militare se admite, în mod excepțional, utilizarea paturilor suprapuse, dacă se asigură un volum minim de aer de 12 mc/persoană.3.În încăperile pentru dormit, indiferent de categorie, se vor asigura o suprafață minimă de 8,5 mp și un volum minim de 12 mc pentru camerele cu un pat, câte 9,35 mp și 24 mc pentru camerele cu două paturi, minimum 11,9 mp și 36 mc pentru camerele cu 3 paturi și 17 mp și 48 mc pentru camerele cu 4 paturi.4.În camerele/garsonierele sau apartamentele clasificate la categoria I (****) și a II-a (***) din căminele militare de garnizoană, situate în reședințele de județ sau în localitățile care au statutul de stațiune turistică de interes național sau local, paturile pot fi și duble/matrimoniale.5.La stabilirea categoriei de confort a spațiilor se va avea în vedere îndeplinirea în proporție de minimum 65% a criteriilor de mai sus, iar în cazul în care acest procent nu se realizează clasificarea acestora se va încadra la categorie inferioară.6.Suprafața minimă pe spațiu este obligatorie pentru clădirile construite sau modificate după anul 2008, pentru celelalte realizate înainte de acest an suprafața se diminuează cu 15%.7.Criteriile de clasificare se aplică unităților de cazare noi sau modernizate după anul 2008; cele în funcțiune păstrându-și categoria de confort actuală stabilită prin procesul-verbal, până la modificarea condițiilor și criteriilor sus-menționate. + 
Anexa nr. 3(Anexa nr. 3 la Ordinul nr. M.120/2015)
– Model
ROMÂNIAMINISTERUL APĂRĂRII NAȚIONALE……………………………………………..AprobȘeful Direcției domenii și infrastructuri,……………………………………………………………….AvizatComandantul^1) ……………….……………………………………….Rog aprobațiComandantul/Șeful^2) …………..………………………………………….
PROCES-VERBAL
pentru stabilirea categoriei de confort a ………..,
încheiat astăzi, ………, la……………………
Comisia de clasificare, constituită în baza prevederilor Ordinului ministrului apărării naționale nr. ………/…………..și O.Z.U. nr. …………. din …………. al U.M. deținătoare nr. …………., a verificat la fața locului spațiile din căminul militar al garnizoanei ……………………………… din str. ………………………………….. nr. ……, cu indicativ de cazarmă nr. ……………., funcționând în subordinea U.M. deținătoare nr. …………….., și a constatat următoarele:1.căminul militar de garnizoană menționat mai sus îndeplinește criteriile de clasificare corespunzătoare categoriei ………….. și propune ca, începând cu data de ………………., să fie încadrat la această categorie;2.încadrarea fiecărui modul – garsonieră, cameră, apartament, pe categorii de confort propuse de comisie spre aprobare, este cuprinsă în fișa alăturată;3.alte mențiuni – propuneri și măsuri privind ridicarea gradului de confort în viitor, dotare, servicii, utilități și altele asemănătoare -………………………………………………..Drept care am încheiat prezentul proces-verbal în ……. exemplare.
Comisia de clasificare
Președinte^3),
………………………………
Membri^4),
………………………………
Delegatul Direcției domenii și infrastructuri^5),
……………………………..
Delegatul Comandamentului logistic întrunit^6),
………………………………………….

FIȘA
cu încadrarea în categorii de confort a modulelor

Nr. crt. Modul Total module Nr. de ordine al modulului Capacitate (locuri) Categoria de confort propusă
1. – camere cu 1 pat, cu duș– camere cu 1 pat, cu cadă de baie– camere cu 2 paturi, cu duș– camere cu 2 paturi, cu cadă de baie– camere cu 3 paturi, cu duș– camere cu 3 paturi, cu cadă de baie– apartament– garsonieră 521524422 3-4; 7-95-616-20; 28-32;35-3912-1321-22; 41; 3426-27; 40; 4214; 2515; 33 52304121242 IIIIIIII
TOTAL categoria I (****) 36 71
2. – camere cu 1 pat, fără grup sanitar– camere cu 2 paturi, cu duș– camere cu 2 paturi, fără grup sanitar– camere cu 3 paturi, cu duș 4142 1-2; 43-444610-11; 23-2445; 47 4286 IIIIIIII
TOTAL categoria II (***) 11 20
TOTAL GENERAL 47 91

NOTE:A.Pentru căminele militare de garnizoană și cabanele militare, situate în localitățile atestate ca stațiuni turistice de interes național, notele 1, 3, 4 și 6 au următorul înțeles:^1) Comandantul Comandamentului logistic întrunit.^3) Președintele comisiei, numit de șeful Direcției domenii și infrastructuri.^4) Membrii comisiei, numiți la paritate, de șeful Direcției domenii și infrastructuri și șeful unității militare deținătoare.^6) Delegatul Comandamentului logistic întrunit, numit de comandantul acestei structuri.B.Pentru căminele militare de garnizoană și unitate, cabane, sanatorii militare care nu sunt situate în localitățile atestate ca stațiuni turistice de interes național se au în vedere doar notele 2, 3, 4 și 5, cu următorul înțeles:^2) Comandantul/Șeful unității militare deținătoare.^3) Președintele comisiei, numit de comandantul/șeful unității militare deținătoare.^4) Membrii comisiei numiți de comandantul/șeful unității militare deținătoare. Prezența în comisie a șefului căminului de garnizoană și a administratorului cazărmii este obligatorie.^5) Delegatul Direcției domenii și infrastructuri, numit de șeful acestei structuri. + 
Anexa nr. 4(Anexa nr. 4 la Ordinul nr. M.120/2015)
NORME DE DOTARE
a spațiilor cu mobilier, obiecte de inventar gospodăresc și materiale consumabile

Nr. crt. Denumirea materialelor U/M Unitatea de calcul Categoria de confort
I (****) II (***) III (**) IV (*)
1. Aparat radio buc. de încăpere - - 1
2. Aspirator de praf buc. la 500 mp 1 1 1 1
3. Bibliotecă adecvată buc. camera de zi din garsonieră/apartament 1 1 -
4. Ceas de perete buc. pentru hol primire și hol etaj 1 1 1 1
5. Cearșaf pentru pat și cearșaf plic buc. de persoană 2 2 2 2
6. Cuvertură pentru pat/similare buc. de pat 1 1 -
7. Canapea 2-3 locuri buc. camera de zi din garsonieră/apartament 1 1 1
8. Coș pentru gunoi cu capac și sac menajer buc. de grup sanitar propriu/comun 1 1 1 1
9. Computer la recepție buc. de cămin militar 1 1 1
10. Covoraș împotriva alunecării buc. de grup sanitar propriu/comun pentru fiecare cadă sau duș 1 1 1 1
11. Cuier de perete cu oglindă buc. de spațiu locativ 1 1 -
12. Cuier mobil sau în interiorul dulapului buc. de spațiu locativ - 1 1
13. Cuier pentru agățat hainele din grupul sanitar propriu sau comun buc. de persoană 1 1 1 1
14. Deodorant pentru W.C. și perie pentru curățare buc. de vas W.C. 1 1 1 1
15. Dulap compartimentat pentru haine/lenjerie dotat cu umerașe buc. compartiment/persoană 1 1 1 1
16. Fețe de pernă buc. de persoană 1 1 1 1
17. Fier de călcat buc. de fiecare spațiu comun 3 2 1 1
18. Fotolii/Demifotolii buc. camera/camera de zi din garsonieră/apartament 2 2 -
19. Frigider buc. camera/camera de zi din garsonieră/apartament 1 1 1
20. Galerie pentru perdea buc. de fereastră 1 1 1
21. Halat de baie buc. de persoană 1 1 -
22. Hârtie igienică buc. de vas W.C. 1 1 1 1
23. Lampă de noptieră/veioză sau aplică buc. de persoană 1 1 1
24. Lustră buc. de încăpere 1 -
25. Lampadar buc. de încăpere - 1 -
26. Masă joasă buc. camera/camera de zi din garsonieră/apartament 1 1 -
27. Masă normală buc. de încăpere 1 1 1 1
28. Masă pentru călcatul îmbrăcămintei buc. de fiecare spațiu comun 3 3 1 1
29. Mașină automată de spălat rufe buc. de fiecare spațiu pentru spălare 3 2 1 1
30. Mijloace de protecție împotriva insectelor buc. pentru fiecare cameră de dormit și cameră de zi din garsonieră/apartament 1 1 1 1
31. Minibar frigorific cu produse contra cost buc. spațiu locativ 1 1 -
32. Noptieră buc. de persoană 1 1 1 1
33. Oglindă în grupul sanitar buc. de lavoar 1 1 1 1
34. Pahare pentru apă buc. de persoană 1 1 1 1
35. Papuci de unică folosință per. de persoană 1 1 -
36. Pat individual din lemn cu saltea tip Relaxa buc. de persoană 1 1 1 1
37. Perdele și draperii sau alte mijloace obturante buc. de fereastră 1 1 1 1
38. Perie pentru îmbrăcăminte și încălțăminte buc. de spațiu locativ 1 1 1
39. Pernă buc. de persoană 1 1 1 1
40. Pernuță buc. de persoană 1 -
41. Plafonieră buc. de încăpere - 1 1
42. Pled sau alte mijloace cu funcțiuni similare buc. de persoană 1 1 1 1
43. Prosop pentru picioare buc. de persoană 1 1 1 1
44. Prosop plușat 100% bumbac buc. de persoană 1 1 1 1
45. Prosop plușat pentru baie 100% bumbac buc. de persoană 1 1 1 1
46. Săpun sau dozator cu săpun lichid – cca 20 g – în prima zi de utilizare a spațiului buc. de persoană 1 1 1 1
47. Scaun, taburet buc. de persoană - 1 1
48. Sisteme informatice de gestiune fiscală buc. de cămin militar 1 1 1
49. Suport pentru prosoape în grupul sanitar buc. de persoană 1 1 1 1
50. Șampon, gel de duș, cască de baie buc. de persoană 1 1 -
51. Tablou sau alt element decorativ buc. de încăpere 1 1 -
52. Tavă din inox pentru pahare buc. camera de zi/din garsonieră/apartament 1 1 -
53. Televizor cu recepție canale TV buc. pentru fiecare cameră de dormit și cameră de zi din garsonieră/apartament 1 1 1
54. Telefon buc. de spațiu locativ 1 1 -
55. Umerașe diferite buc. de persoană 2 2 2 2
56. Uscător de mâini: – în grupul sanitar propriu; – în grup sanitar comun. buc. 1 1 1 1 - 1 1 2 2
57. Uscător de păr buc. de grup sanitar propriu 1 1 -
58. Vază pentru flori buc. de încăpere 1 1 -

NOTE:1.Mobilierul prevăzut în normă se substituie cu garnituri de dormitor și sufragerie.2.În situația în care mobilierul din dotare este mai vechi de 10 ani, încadrarea imobilului se va face în categoria de confort imediat inferioară.3.În spațiile cu pardoseli mochetate/parchetate nu se asigură covoare.4.Mochetele și preșurile plușate de pe holuri și culoare se protejează cu pânză de protecție.5.Holurile se dotează cu garnituri de hol sau mobilier adecvat.6.În holul de la recepție se asigură ceas de perete, televizor și materiale informative, pliante ale instituțiilor de cultură, de cult și ale societăților comerciale cu locații/zone din localitatea de dispunere în care se petrece timpul liber.7.Pentru culoare sau holuri de trecere cu pardoseli mozaicate se asigură preșuri sau traverse din țesături diferite, diferențiate calitativ, după categoria de confort a spațiului.8.Lenjeria de pat și prosoapele se asigură în cantități suficiente, astfel încât să permită schimbarea ori de câte ori este nevoie, dar nu mai rar de 3 zile în cazul în care a fost folosită de aceeași persoană și după fiecare persoană care a părăsit spațiul.9.Materialele de prevenire și stingere a incendiilor se asigură potrivit normelor în vigoare.10.Normele de dotare din prezenta anexă sunt minimale, unitățile militare deținătoare având posibilitatea ca, în limita fondurilor alocate, să achiziționeze mai multe bunuri, precum și altele decât cele prevăzute în anexă.11.La stabilirea fiecărei categorii de confort se va avea în vedere îndeplinirea în proporție de minimum 65% a normelor de mai sus, iar în cazul în care acest procent nu se realizează clasificarea acestora se va încadra la categorie inferioară. + 
Anexa nr. 5(Anexa nr. 5 la Ordinul nr. M.120/2015)
NORME METODOLOGICE
privind stabilirea tarifelor utilizării spațiilor din căminele militare de garnizoană și de unitate,
cabanele militare, sanatoriile și alte amenajări recreative și sportive
I.Generalități1.Camerele, garsonierele și apartamentele din structura sanatoriilor, căminelor militare de garnizoană și de unitate se numesc spații.2.Totalitatea paturilor dispuse în spațiile unităților menționate la pct. 1 reprezintă capacitatea de utilizare, care, amplificată cu factorul timp, reprezintă capacitatea de utilizare zilnică, lunară sau anuală, după caz.3.Categoriile și coeficienții de confort pentru spațiile utilizate sunt cei aprobați și aflați în vigoare la data emiterii prezentelor norme metodologice, astfel:Categoria I (****):– camera cu 2 paturi – coeficient de confort: 1,50;– cameră cu un pat – coeficient de confort: 1,75;– garsonieră cu 2 paturi – coeficient de confort: 2,00;– apartament – coeficient de confort: 2,75.Categoria a II-a (***):– camera cu 2 paturi – coeficient de confort: 1,25;– cameră cu un pat – coeficient de confort: 1,50;– garsonieră cu 2 paturi – coeficient de confort: 1,75;– apartament – coeficient de confort: 2,25.Categoria a III-a (**)– camera cu 3 paturi – coeficient de confort: 0,80;– camera cu 2 paturi – coeficient de confort: 1,00;– cameră cu un pat – coeficient de confort: 1,25;– garsonieră cu 2 paturi – coeficient de confort: 1,50;– apartament – coeficient de confort: 1,75.Categoria a IV-a (*):– cameră cu mai mult de 4 paturi – coeficient de confort: 0,10;– cameră cu 4 paturi – coeficient de confort: 0,20;– cameră cu 3 paturi – coeficient de confort: 0,40;– cameră cu 2 paturi – coeficient de confort: 0,60;– cameră cu un pat – coeficient de confort: 0,80.4.Pentru spațiile noi sau preluate, coeficienții de confort se aprobă de Direcția domenii și infrastructuri, potrivit anexelor nr. 2 și 3 la ordin.II.Stabilirea tarifelorTarifele se stabilesc pe baza următoarelor elemente:a)capacitatea de utilizare;b)cheltuielile efective totale aferente pe ultimele 12 luni;c)costul mediu pe un pat/zi/persoană.a)Capacitatea de utilizareCapacitatea de utilizare rezultă din înmulțirea numărului de paturi din dotarea unei unități cu numărul de zile calendaristice dintr-un an și cu coeficientul mediu de 0,8, care exprimă gradul de ocupare – 80%.Când unitatea dispune de o singură categorie de spații, clasificată la categoria I (****), a II-a (***), a III-a (**) sau a IV-a (*), cu un singur coeficient de confort, calculul costului mediu pe un pat/zi se face pe baza capacității de utilizare, stabilită potrivit alineatului precedent.La unitățile care dispun de o singură categorie de spații, dar coeficienți de confort diferiți, sau de spații cu diferite categorii de confort, calculul mediu pe un pat/zi se face pe baza capacității de utilizare, influențată de coeficientul de confort, pentru fiecare categorie.Capacitatea de utilizare influențată de coeficienții de confort se folosește numai pentru calculul costului mediu pe un pat/zi, pe baza căruia se stabilesc tarifele.b)Cheltuielile efective totale aferente pe ultimele 12 luniCheltuielile efective totale efectuate în ultimele 12 luni reprezintă totalitatea cheltuielilor privind întreținerea, funcționarea și exploatarea spațiilor la nivelul unei unități și au structura prevăzută în prezenta anexă.Specificul asigurării materiale și financiare a unităților militare determină necesitatea luării în calcul a cheltuielilor/costurilor efectuate de Ministerul Apărării Naționale în totalitatea lor, fiind interzise atât excluderea arbitrară a unor naturi de cheltuieli pe criteriul suportării acestora de la buget sau de către alte unități, cât și supradimensionarea deliberată a acestora. Ambele situații constituie încălcări ale normelor și legislației de prețuri.c)Costul mediu pe un pat/zi/persoanăCostul mediu pe un pat/zi/persoană se stabilește prin raportarea totalului cheltuielilor efectuate în ultimele 12 luni la capacitatea de utilizare, influențată de coeficienții de confort.Costurile medii, înmulțite cu capacitățile de utilizare neinfluențate de coeficienții de confort din fiecare categorie, trebuie să coincidă, prin însumare, cu nivelul cheltuielilor totale efectuate în ultimele 12 luni luate în calcul.III.Calculul tarifelorTarifele se stabilesc pe baza costurilor medii pe un pat/zi, la care se adaugă o cotă de 5% pentru preluarea influențelor nefavorabile rezultate din creșterea prețurilor tarifelor și salariilor pe plan național.Persoanele care întocmesc documentațiile de tarife răspund, în conformitate cu prevederile legale în vigoare, pentru realitatea și exactitatea datelor luate în calcul. Documentațiile au, în mod obligatoriu, viza de control financiar preventiv.Organele cu competență legală și atribuții în domeniul prețurilor și tarifelor au obligația de a analiza și verifica documentațiile de fundamentare a acestora și de a opera corecția erorilor ce se constată.Tarifele se stabilesc pe spațiu de folosință/utilizare, respectiv pe un pat/zi, din care derivă tariful pe cameră, apartament, garsonieră, în funcție de numărul de paturi din dotare.Reexaminarea și ajustarea periodică a tarifelor, ca urmare a evoluției ascendente a prețurilor, tarifelor și salariilor pe plan național, se fac semestrial, pe baza indicilor comunicați de Institutul Național de Statistică, de eșalonul care este abilitat să le aprobe potrivit competențelor prevăzute la art. 6 din ordin. Costurile care suportă influențe nefavorabile din micșorarea/majorarea prețurilor și salariilor se analizează și se corectează pe fiecare categorie în parte.Majorarea globală a tarifelor prin aplicarea unor coeficienți stabiliți prin aproximare este interzisă de lege.În cuprinsul prezentei anexe este dat un exemplu de calcul pentru stabilirea tarifelor pe categorii de spații.IV.Tarifele care se aplică cetățenilor străini, prevăzuți la art. 17 alin. (1) lit. b) și art. 27 din ordinTariful apartamentului este stabilit pe spațiu de utilizare și se încasează integral, indiferent dacă este ocupat de o persoană sau de două persoane.V.Exemplu de calcul pentru stabilirea tarifelor la Căminul militar de garnizoană ……….1.Capacitatea de utilizareUnitatea dispune de următoarele spații:

Categoria a II-a (***)
– 15 garsoniere cu 2 paturi – coeficient de confort: 1,75
– 10 apartamente cu 2 paturi – coeficient de confort: 2,25
Categoria a III-a (**)
– 20 camere cu 2 paturi – coeficient de confort: 1,00
Categoria a IV-a (*)
– 10 camere cu 2 paturi – coeficient de confort: 0,60
Se stabilește capacitatea de utilizate a spațiilor în condițiile gradului de ocupare de 80% (0,80).
Categoria II-a (***)
– 15 garsoniere x 2 paturi x 365 zile x 0,80 = 8.760 de paturi/zi
– 10 apartamente x 2 paturi x 365 zile x 0,80 = 5.840 de paturi/zi
TOTAL = 14.600 de paturi/zi
Categoria a III-a (**)
– 20 camere x 2 paturi x 365 zile x 0,80 = 11.680 de paturi/zi
Categoria a IV-a (*)
– 10 camere x 2 paturi x 365 zile x 0,80 = 5.840 de paturi/zi
TOTAL 1 = 32.120 de paturi/zi

2.

Capacitatea de utilizare influențată de coeficientul de confort

Categoria II-a (***)
– 15 garsoniere cu 2 paturi: 8.760 paturi/zi x 1,75 coeficient de confort = 15.330 de paturi/zi
– 10 apartamente cu 2 paturi: 5.840 paturi/zi x 2,25 coeficient de confort = 13.140 de paturi/zi
TOTAL = 28.470 de paturi/zi
Categoria a III-a (**)
– 20 camere cu 2 paturi: 11.680 paturi/zi x 1,00 coeficient de confort = 11.680 de paturi/zi
Categoria a IV-a (**)
– 10 camere cu 2 paturi: 5.840 paturi/zi x 0,60 coeficient de confort = 3.504 de paturi/zi
TOTAL 2 = 43.654 de paturi/zi

3.Calculul costului mediu pe un pat/zi pe baza capacității influențate de coeficientul de conforta)Cheltuieli totale actualizate pe anul în curs: 66.354 leib)Capacitate de utilizare influențată de coeficientul de confort: 43.654 de paturi/zic)Costul mediu/pat/zi = 66.354 lei/43.654 de paturi/zi = 1,52 lei/pat/zi4.Calculul tarifelor

Nr. crt. Elemente de calcul Categoria a II-a (***) Categoria a III-a (**) Cameră cu 2 paturi Categoria a IV-a (*) Cameră cu 2 paturi
Garsonieră cu 2 paturi Apartament cu 2 paturi
1. Coeficientul de confort 1,75 2,25 1,00 0,60
2. Costul mediu pe un pat-zi 2,660 3,420 1,520 0,912
3. Sporul de 5% 0,133 0,171 0,076 0,046
4. Tarif pe un pat/zi 2,793 3,591 1,596 0,958
5. Tarif rotunjit 2,8 3,6 1,6 0,96
6. Tarif pe modul 5,6 7,2 3,2 1,92

5.Calculul veniturilor pe baza costului mediu pe un pat/zi

Categoria II-a (***)
– garsoniere cu 2 paturi: 8.760 de paturi/zi x 2,660 lei/pat/zi = 23.301,60 lei
– apartamente cu 2 paturi: 5.840 de paturi/zi x 3,420 lei/pat/zi = 19.972,80 lei
Categoria a III-a (**)
– camere cu 2 paturi: 11.680 de paturi/zi x 1,52 lei/pat/zi = 17.753,60 lei
Categoria a IV-a (*)
– camere cu 2 paturi: 5.840 de paturi/zi x 0,912 lei/pat/zi = 5.326,08 lei
TOTAL VENITURI = 66.354,08 lei

VI.Structura cheltuielilor (care stau la baza stabilirii tarifelor de utilizare a spațiilor)

-Date ipotetice -
-lei
Nr. crt. Elemente de cheltuieli Cheltuieli prevăzute pentru anul de referință
1. Solde lunare/Salarii și alte drepturi bănești de natură salarială și contribuțiile sociale obligatorii aferente acestora cuvenite personalului încadrat pentru deservirea spațiilor de cazare prevăzut în statul de organizare 42.909,42
2. Cheltuieli pentru lucrările de întrețineri și reparații curente la construcții și instalații și altele asemenea, dotare cu bunuri materiale (mobilier, aparatură electrocasnică/electronică, calculator), sisteme informatice, potrivit ordinului în vigoare 3.408,934
3. Cheltuieli pentru încălzirea localurilor și apei calde menajere^1 11.350,126
4. Cheltuieli pentru asigurarea materialelor de întreținere și curățenie^2 2.729
5. Cheltuieli pentru consumul de apă și prestări servicii canal și salubritate^3 1.364,50
6. Cheltuieli pentru iluminat și forță motrică^4 1.637,40
7. Cheltuieli pentru spălarea lenjeriei de pat și a perdelelor/draperiilor^5 1.091,60
8. Cheltuieli pentru materiale de toaletă^6 234,60
9. Cheltuieli pentru poștă, bancă, telefon, radio-tv 195,65
10. Alte cheltuieli, din care: 1.432,77
– furnituri și alte cheltuieli de birou 81,87
– cărți, reviste, publicații și abonamente 64,50
– cheltuieli pentru pavoazare, dezinsecție, dezinfecție, deratizare și altele asemenea 0
– cheltuieli pentru asigurarea pazei obiectivului dacă este externalizată 1.286,40
TOTAL 66.354

^1 Când se asigură de la rețeaua publică locală, costurile se stabilesc pe baza consumurilor din anul precedent, la prețul facturat de furnizor. Când încălzirea se realizează prin centrale termice proprii sau cu sobe, se vor lua în calcul costurile efective ocazionate de acestea în anul precedent.^2 Se stabilesc pe baza consumurilor din ultimele 12 luni, la prețul de aprovizionare, inclusiv TVA.^3 Se stabilesc pe baza consumurilor din ultimele 12 luni, la prețul facturat de furnizori și prestatori de servicii.^4 Se stabilesc pe baza consumurilor din ultimele 12 luni, la prețul facturat de furnizori.^5 Se stabilesc pe baza facturilor emise de prestatorii de servicii.^6 Se stabilesc pe baza facturilor emise de prestatorii de servicii.

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x