ORDIN nr. M.161 din 12 septembrie 2018 (*republicat*)

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 12/12/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL APARARII NATIONALE
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 545 din 25 iunie 2020
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulARE LEGATURA CUORDIN 255 20/11/2024
ActulACTUALIZEAZA PEORDIN (R) 161 12/09/2018
 Nu exista acte care fac referire la acest act





Notă
*) Republicat în temeiul art. III din Ordinul ministrului apărării naționale nr. M.79/2020 privind modificarea și completarea Ordinului ministrului apărării naționale nr. M.161/2018 pentru stabilirea criteriilor de sprijinire a asociațiilor și fundațiilor de utilitate publică, cu reprezentare la nivel național, care își desfășoară activitatea în domeniile de responsabilitate ale Ministerului Apărării Naționale, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 331 din 23 aprilie 2020, dânduse textelor o nouă numerotare.
Ordinul ministrului apărării naționale nr. M.161/2018 a fost publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 832 din 28 septembrie 2018. + 
Articolul 1Asociațiile și fundațiile de utilitate publică, cu reprezentare la nivel național, care își desfășoară activitatea în domeniile de responsabilitate ale Ministerului Apărării Naționale, denumite în continuare asociații și fundații, pot beneficia de prevederile art. 63 alin. (3) din Legea nr. 346/2006 privind organizarea și funcționarea Ministerului Apărării Naționale, republicată, cu modificările și completările ulterioare, potrivit criteriilor stabilite prin prezentul ordin.  + 
Articolul 2(1)Pentru a beneficia de prevederile menționate la art. 1, asociațiile și fundațiile trebuie să îndeplinească, în mod cumulativ, următoarele criterii:(la 30-08-2021,
Partea introductivă a Alineatului (1) din Articolul 2 a fost modificată de Punctul 1, Articolul I din ORDINUL nr. M.174 din 20 august 2021, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 827 din 30 august 2021
)
a)au reprezentare la nivel național; b)au desfășurat activități semnificative în ultimul an de activitate, în domeniile de responsabilitate ale Ministerului Apărării Naționale; c)prezintă activitățile pentru care solicită fonduri, spații sau mijloace de transport auto în țară și justifică necesitatea asigurării acestora. (2)În sensul prezentului ordin sunt considerate cu reprezentare la nivel național asociațiile și fundațiile care îndeplinesc, cumulativ, următoarele condiții: a)au un număr de cel puțin 500 de membri;b)au înființate filiale/sucursale în cel puțin 1/3 din județele țării și în municipiul București sau au membri în cel puțin 1/3 din județele țării; c)desfășoară periodic activități semnificative în colaborare cu Ministerul Apărării Naționale sau în beneficiul structurilor militare și al personalului în activitate/rezervă/retragere, veteranilor de război/văduvelor de război/văduvelor de veterani de război, personalului participant la acțiuni militare și urmașilor celui decedat în astfel de acțiuni. (3)În sensul prezentului ordin, activitățile semnificative sunt acele acțiuni desfășurate de asociații și fundații, individual ori în colaborare cu Ministerul Apărării Naționale sau cu alte instituții publice și organizații neguvernamentale, în domeniile de responsabilitate ale instituției militare, atât în plan intern, cât și internațional și care au avut ca finalitate îmbunătățirea imaginii și creșterea prestigiului instituției militare, prin promovarea interesului acesteia în mass-media, prin asigurarea suportului social pentru personalul în activitate/rezervă/retragere, veteranii de război/văduvele de război/văduvele de veterani de război, personalul participant la acțiuni militare și urmașii celui decedat în astfel de acțiuni, prin stimularea motivației profesionale și prin promovarea spiritului de solidaritate și întrajutorare umană. (4)Dovada îndeplinirii criteriilor și condițiilor menționate la alin. (1) și (2) se face prin prezentarea documentelor prevăzute în anexa nr. 1 la prezentul ordin.
 + 
Articolul 3(1)Verificarea îndeplinirii criteriilor și condițiilor stabilite prin prezentul ordin și analizarea solicitărilor transmise de către asociații și fundații se realizează de o comisie constituită la nivelul Ministerului Apărării Naționale, formată din: a)locțiitorul șefului Departamentului pentru relația cu Parlamentul și calitatea vieții personalului/înlocuitorul legal – președinte; b)un reprezentant al Statului Major al Apărării – vicepreședinte; c)un reprezentant al Departamentului pentru politica de apărare, planificare și relații internaționale; d)un reprezentant al Direcției generale de informații a apărării; e)un reprezentant al Direcției generale financiar-contabile; f)un reprezentant al Direcției generale juridice; g)un reprezentant al Direcției domenii și infrastructuri; h)un reprezentant al Direcției calitatea vieții personalului; i)un reprezentant al Direcției pentru relația cu Parlamentul; j)un reprezentant al Oficiului Național pentru Cultul Eroilor; k)un reprezentant al Statului Major al Forțelor Terestre; l)un reprezentant al Statului Major al Forțelor Aeriene; m)un reprezentant al Statului Major al Forțelor Navale; n)un reprezentant al Comandamentului logistic întrunit; o)un reprezentant al Direcției medicale; p)un reprezentant al Comandamentului comunicațiilor și informaticii; q)un reprezentant al Direcției logistice. (2)Secretarul comisiei este șeful microstructurii din cadrul Direcției pentru relația cu Parlamentul care asigură relația cu organizațiile neguvernamentale sau înlocuitorul legal al acestuia. (3)Comisia se întrunește, la cererea președintelui acesteia, după cum urmează: a)anual, de regulă în luna iunie a anului în curs pentru exercițiul bugetar următor, în vederea analizării solicitărilor prevăzute la art. 63 alin. (3) din Legea nr. 346/2006, republicată, cu modificările și completările ulterioare;(la 26-11-2024,
Litera a) , Alineatul (3) , Articolul 3 a fost modificată de Punctul 1. , Articolul I din ORDINUL nr. M.255 din 20 noiembrie 2024, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 1177 din 26 noiembrie 2024
)
b)în termen de 30 de zile de la primirea, de către Direcția pentru relația cu Parlamentul, a sesizărilor formulate de către orice persoană fizică sau juridică interesată sau de către structurile responsabile cu punerea la dispoziție a fondurilor, spațiilor și a mijloacelor de transport auto în țară, pentru analizarea situațiilor în care asociațiile sau fundațiile nu mai îndeplinesc criteriile și condițiile prevăzute la art. 38 din Ordonanța Guvernului nr. 26/2000 cu privire la asociații și fundații, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 246/2005, cu modificările și completările ulterioare, denumită în continuare Ordonanță, precum și cele menționate la art. 2 alin. (1)-(3) din prezentul ordin; c)ori de câte ori este necesar, la propunerea motivată a asociațiilor/fundațiilor sau a structurii care asigură secretariatul comisiei, cu aprobarea președintelui comisiei.(la 26-11-2024,
Litera c) , Alineatul (3) , Articolul 3 a fost modificată de Punctul 1. , Articolul I din ORDINUL nr. M.255 din 20 noiembrie 2024, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 1177 din 26 noiembrie 2024
)
(4)Atunci când se consideră necesar, la ședințele comisiei pot fi invitați, cu aprobarea președintelui acesteia, și reprezentanții asociațiilor și fundațiilor, pentru susținerea solicitărilor. (5)Reprezentanții asociațiilor și fundațiilor nu vor fi prezenți în sală atunci când se iau hotărârile comisiei. (6)Comisia își desfășoară activitatea în prezența a cel puțin 2/3 din membri. (6^1)Ședințele comisiei se pot desfășura în format fizic sau prin intermediul mijloacelor de comunicare directă la distanță.(la 26-11-2024,
Articolul 3 a fost completat de Punctul 2. , Articolul I din ORDINUL nr. M.255 din 20 noiembrie 2024, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 1177 din 26 noiembrie 2024
)
(7)Structurile care, din motive temeinic justificate, nu pot asigura prezența reprezentanților în cadrul ședinței comisiei transmit, sub semnătura șefului structurii/înlocuitorului legal, puncte de vedere cu privire la subiectele ce vor fi analizate în cadrul acesteia.
 + 
Articolul 4(1)Pentru anul următor, asociațiile și fundațiile înaintează, sub semnătura președinților acestora, către Direcția pentru relația cu Parlamentul, până la data de 10 aprilie a anului în curs, o adresă, întocmită conform modelelor prevăzute în anexele nr. 2 și nr. 2a, prin care solicită analizarea îndeplinirii condițiilor și criteriilor prevăzute în prezentul ordin și punerea la dispoziție sau asigurarea fondurilor, spațiilor, a mijloacelor de transport auto în țară sau suportarea costurilor pentru utilități. (2)În termen de 10 zile lucrătoare de la data primirii solicitării, secretariatul comisiei o înaintează, în copie, pentru analiză și formularea de puncte de vedere, către structurile cu atribuții în asigurarea/punerea la dispoziție a fondurilor/spațiilor/ mijloacelor auto prevăzute la art. 7 alin. (2).(la 26-11-2024,
Alineatul (2) , Articolul 4 a fost modificat de Punctul 3. , Articolul I din ORDINUL nr. M.255 din 20 noiembrie 2024, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 1177 din 26 noiembrie 2024
)
(3)Structurile prevăzute la art. 7 alin. (2) sunt obligate ca, în termen de 10 zile lucrătoare de la primirea solicitărilor, să transmită punctele de vedere argumentate către secretarul comisiei, pe care le vor susține în cadrul ședinței comisiei. (4)Cu cel puțin 5 zile lucrătoare înainte de desfășurarea ședinței, secretarul comisiei comunică membrilor acesteia dosarul cu documentele transmise de către asociații și fundații, precum și punctele de vedere ale structurilor cu atribuții în domeniu. (5)Comisia verifică îndeplinirea de către asociații și fundații a criteriilor și condițiilor prevăzute la art. 2 alin. (1) și (2), analizează solicitările transmise, necesitatea asigurării fondurilor, spațiilor și mijloacelor de transport auto în țară, precum și documentele justificative anexate, iar hotărârile se iau cu cel puțin jumătate plus unu din voturile membrilor prezenți în cadrul ședinței, între care se regăsesc obligatoriu voturile membrilor structurilor cu atribuții în asigurarea fondurilor/mijloacelor/spațiilor solicitate, precum și votul reprezentantului Direcției generale juridice.(la 30-08-2021,
Alineatul (5) din Articolul 4 a fost modificat de Punctul 3, Articolul I din ORDINUL nr. M.174 din 20 august 2021, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 827 din 30 august 2021
)
(6)În conținutul hotărârii se regăsește, în mod obligatoriu, motivarea votului împotrivă al membrilor comisiei.(7)Membrii comisiei participă la ședință și votează pentru sau împotrivă, conform delegației aprobate de șeful structurii din care fac parte, care se depune în copie la secretarul comisiei, la începutul ședinței.(8)În situația în care solicitările asociațiilor/fundațiilor depășesc fondurile aprobate în buget, comisia stabilește structurile asociative și fundațiile care pot beneficia de prevederile ordinului, pe baza punctajului obținut în urma analizării criteriilor suplimentare, prevăzute în anexa nr. 3.(9)Hotărârea comisiei se redactează în trei sau mai multe exemplare, după caz, dintre care un exemplar se arhivează la Direcția pentru relația cu Parlamentul, un exemplar se transmite la Secretariatul general, iar celelalte se transmit structurilor cu atribuții în soluționarea cererilor asociațiilor și fundațiilor, în vederea punerii în executare/aplicare. (10)Hotărârea comisiei este definitivă și se comunică structurii asociative solicitante, în termen de cel mult 30 de zile de la data ședinței comisiei.
 + 
Articolul 5(1)Fondurile financiare anuale pe care Ministerul Apărării Naționale le poate pune la dispoziția fiecărei asociații și fundații, în conformitate cu prevederile art. 63 alin. (3) lit. a) și c) din Legea nr. 346/2006, republicată, cu modificările și completările ulterioare, nu pot fi mai mari de 0,25% din salariul de bază minim brut pe țară/garantat în plată/membru și nu pot depăși 200.000 lei/exercițiu bugetar pentru fiecare asociație/fundație solicitantă.(la 01-01-2022,
Alineatul (1) din Articolul 5 a fost modificat de Punctul 4, Articolul I din ORDINUL nr. M.174 din 20 august 2021, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 827 din 30 august 2021
)
(1^1)Fondurile financiare prevăzute la alin. (1) sunt propuse de către comisie, în urma analizei activităților desfășurate de către asociații și fundații, efectuate în baza criteriilor și condițiilor prevăzute la art. 2 și cu luarea în considerare a numărului de membri ai acestora.(la 01-01-2022,
Articolul 5 a fost completat de Punctul 5, Articolul I din ORDINUL nr. M.174 din 20 august 2021, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 827 din 30 august 2021
)
(1^2)Numărul membrilor asociațiilor/fundațiilor utilizat în fundamentarea limitei fondurilor financiare prevăzute la alin. (1) reprezintă numărul de membri înscriși în statut.(la 26-11-2024,
Alineatul (1^2) , Articolul 5 a fost modificat de Punctul 4. , Articolul I din ORDINUL nr. M.255 din 20 noiembrie 2024, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 1177 din 26 noiembrie 2024
)
(2)Se exceptează de la prevederile alin. (1) fondurile asigurate de la bugetul Ministerului Apărării Naționale și care au ca destinație suportarea costurilor pentru utilitățile aferente imobilelor proprietate publică, aflate în administrarea Ministerului Apărării Naționale, puse gratuit la dispoziție în baza prevederilor art. 41 alin. (1) lit. a) din Ordonanță. Aceste fonduri se alocă de către unitățile militare utilizatoare care au în administrare imobilele, în limita normelor de consum, potrivit numărului de persoane care utilizează spațiile și a suprafeței acestora. (3)Pentru sediile asociațiilor și fundațiilor puse gratuit la dispoziție în baza prevederilor art. 41 alin. (1) lit. a) din Ordonanță, aflate în imobile care nu sunt în administrarea Ministerului Apărării Naționale, costurile pentru utilități se asigură de către Direcția generală financiar-contabilă, potrivit prevederilor art. 11. (4)Natura și numărul mijloacelor de transport auto puse la dispoziția asociațiilor și fundațiilor se stabilesc potrivit actelor normative specifice în vigoare privind folosirea autovehiculelor de transport persoane din înzestrarea Ministerului Apărării Naționale.(5)Mijloacele de transport auto se pun la dispoziție, conform procedurilor interne, cu conducător auto, care se nominalizează în ordinul de zi pe unitate și beneficiază de toate drepturile aferente prevăzute de lege, asigurate de unitatea militară în care este încadrat. (6)Punerea la dispoziția asociațiilor și fundațiilor a spațiilor necesare pentru consfătuiri și activități de promovare a imaginii, tradițiilor și valorilor istorice ale Armatei României se face de către unitățile militare care gestionează spațiile, în conformitate cu procedurile interne, după ce comisia verifică îndeplinirea, de către asociații și fundații, a criteriilor și condițiilor prevăzute în prezentul ordin și analizează necesitatea punerii la dispoziție a spațiilor respective.
 + 
Articolul 6(1)Asociațiile și fundațiile transmit anual, până la data de 10 a lunii aprilie, pentru anul anterior, structurilor cu atribuții în domeniu, rapoarte/situații cu privire la stadiul și modul de utilizare a fondurilor, spațiilor și mijloacelor auto asigurate, precum și la activitățile desfășurate în domeniile de responsabilitate ale Ministerului Apărării Naționale. După verificarea rapoartelor/situațiilor, structurile cu atribuții în domeniu le transmit Direcției pentru relația cu Parlamentul, în cel mult 10 zile lucrătoare de la primirea acestora. Direcția pentru relația cu Parlamentul elaborează, în luna mai, un raport de informare adresat ministrului apărării naționale. (2)În cazul în care asociațiile sau fundațiile beneficiare nu prezintă, la termenul stabilit, rapoartele/situațiile prevăzute la alin. (1), acordarea de noi fonduri, spații și mijloace de transport auto se suspendă până la momentul îndeplinirii obligației de raportare.
 + 
Articolul 7(1)Evidența fondurilor repartizate de la bugetul de stat, a spațiilor și mijloacelor de transport auto în țară, puse la dispoziție, se ține de către structurile cu atribuții în asigurarea acestora. (2)Structurile responsabile cu asigurarea/punerea la dispoziție a fondurilor/mijloacelor auto/spațiilor sunt următoarele: a)Direcția generală financiar-contabilă pentru fondurile prevăzute la art. 63 alin. (3) lit. a) din Legea nr. 346/2006, republicată, cu modificările și completările ulterioare, precum și pentru cele prevăzute la art. 5 alin. (3) din prezentul ordin, conform prevederilor art. 11; b)unitățile militare utilizatoare care au în administrare spații ce pot fi puse la dispoziția asociațiilor și fundațiilor conform prevederilor art. 63 alin. (3) lit. b) și c) din Legea nr. 346/2006, republicată, cu modificările și completările ulterioare, și art. 5 alin. (2) din prezentul ordin; c)Direcția logistică, pentru coordonarea activității privind asigurarea mijloacelor de transport auto în țară, prevăzută la art. 63 alin. (3) lit. d) din Legea nr. 346/2006, republicată, cu modificările și completările ulterioare, potrivit normelor specifice în vigoare privind folosirea autovehiculelor de transport persoane din înzestrarea Ministerului Apărării Naționale, precum și unitățile militare care pun la dispoziție mijloacele auto. (3)Spațiile și mijloacele de transport auto în țară, precum și suportarea costurilor pentru utilități prevăzută la art. 5 alin. (2) se asigură în baza documentelor justificative prevăzute de actele normative în vigoare.(4)Pentru relațiile cu organizațiile internaționale de profil prevăzute la art. 63 alin. (3) lit. a) din Legea nr. 346/2006, republicată, cu modificările și completările ulterioare, asociațiile și fundațiile de utilitate publică pot efectua cheltuieli din fondurile puse la dispoziție, pentru deplasarea membrilor proprii delegați, pentru cel mult două plecări în străinătate pe an, cu respectarea corespunzătoare a prevederilor legale aplicabile personalului român trimis în străinătate în vederea îndeplinirii unor misiuni cu caracter temporar.(5)Punerea la dispoziție a fondurilor repartizate de la bugetul de stat pentru plata cotizațiilor internaționale anuale în valută către organismele internaționale la care asociațiile și fundațiile în cauză sunt afiliate se efectuează în baza documentelor care atestă calitatea de afiliat al acestora, precum și a documentelor din care rezultă obligația de plată a cotizațiilor respective. În cazul în care aceste documente sunt redactate într-o limbă străină, ele se depun în copie certificată pentru conformitate cu originalul, însoțite de traducerea legalizată efectuată de un traducător autorizat. + 
Articolul 8Sumele repartizate de la bugetul de stat, puse la dispoziția asociațiilor și fundaților, pot fi utilizate numai în scopul pentru care au fost stabilite conform art. 63 alin. (3) lit. a) și c) din Legea nr. 346/2006, republicată, cu modificările și completările ulterioare, și în limita fondurilor disponibile, destinate în acest scop.  + 
Articolul 9(1)Asociațiile și fundațiile care nu mai îndeplinesc criteriile și condițiile prevăzute la art. 2 alin. (1) și (2) rambursează structurii de la care au fost primite fondurile rămase neutilizate, precum și cele utilizate, după caz, la data constatării neîndeplinirii criteriilor și condițiilor. În situația în care comisia prevăzută la art. 3 alin. (1) nu poate determina data de la care nu mai sunt îndeplinite criteriile și condițiile, asociațiile și fundațiile rambursează numai fondurile rămase neutilizate la data constatării neîndeplinirii criteriilor și condițiilor.(2)Fondurile prevăzute la alin. (1) se rambursează în cel mult 30 de zile de la data notificării, transmisă de către structura responsabilă.(3)Asociațiile și fundațiile care au beneficiat de prevederile art. 63 alin. (3) lit. a) și c) din Legea nr. 346/2006, republicată, cu modificările și completările ulterioare, restituie, la termenul comunicat de structura responsabilă, sumele rămase neutilizate la sfârșitul anului.(4)Structura responsabilă cu asigurarea fondurilor verifică în luna ianuarie, pe baza deconturilor justificative aferente anului anterior, prevăzute la art. 12, dacă fondurile acordate sunt justificate în conformitate cu hotărârile comisiei și dispune restituirea sumelor încasate în plus.(5)Atribuțiile structurilor prevăzute la art. 7 alin. (2) sunt următoarele: a)să asigure, dacă sunt disponibile, spații necesare pentru consfătuiri și activități de promovare a imaginii, tradițiilor și valorilor istorice ale Armatei României, mijloace de transport auto în țară, fonduri financiare pentru plata cheltuielilor curente și de capital, să suporte costurile pentru utilitățile aferente imobilelor proprietate publică puse la dispoziție în conformitate cu art. 41 alin. (1) lit. a) din Ordonanță;b)să încheie documentele necesare, conform normelor interne, privind punerea la dispoziția asociațiilor și fundațiilor a spațiilor, în care să includă clauze privind modul de predare a acestora, în situația în care nu sunt utilizate potrivit scopului pentru care au fost solicitate și aprobate sau nu au transmis documentele prevăzute, în termen de 3 luni de la data menționată la art. 6 alin. (1);c)să vireze fondurile în conturile bancare ale asociației/fundației, în cuantumul stabilit prin hotărârea comisiei; d)să urmărească modul de utilizare și folosire a fondurilor/mijloacelor auto/spațiilor puse la dispoziție; e)să informeze Direcția pentru relația cu Parlamentul ori de câte ori constată că fondurile/mijloacele auto/spațiile nu sunt utilizate potrivit scopului pentru care au fost solicitate și aprobate și să notifice asociația sau fundația asupra acestui aspect.
 + 
Articolul 10Pentru anul 2019 solicitările de fonduri repartizate de la bugetul de stat pentru plata cheltuielilor curente și de capital, necesare desfășurării activităților asociațiilor, a celor determinate de relațiile cu organizațiile naționale și internaționale de profil, precum și pentru plata cotizațiilor internaționale anuale în valută către organismele internaționale la care asociațiile și fundațiile în cauză sunt afiliate, cele pentru suportarea costurilor pentru utilitățile aferente imobilelor proprietate publică puse la dispoziție în conformitate cu art. 41 alin. (1) lit. a) din Ordonanță, precum și fondurile necesare pentru asigurarea mijloacelor auto în țară se transmit până la data de 31.10.2018.  + 
Articolul 11(1)Asociațiile și fundațiile care primesc fonduri repartizate din bugetul ordonatorului principal de credite, în conformitate cu art. 63 alin. (3) lit. a) și c) din Legea nr. 346/2006, republicată, cu modificările și completările ulterioare, stabilesc necesarul lunar de fonduri în concordanță cu fondurile bugetare aprobate și repartizate pe trimestre și solicită Direcției generale financiar-contabile asigurarea acestora, prin formularul „Cerere de fonduri“, întocmit conform modelului prezentat în anexa nr. 4, la care anexează formularul „Notă justificativă pentru sumele solicitate“, întocmit conform modelului prezentat în anexa nr. 5.(2)În vederea asigurării costurilor pentru utilitățile aferente imobilelor proprietate publică puse gratuit la dispoziție în baza prevederilor art. 41 alin. (1) lit. a) din Ordonanță și care nu sunt în administrarea Ministerului Apărării Naționale, asociațiile și fundațiile transmit, pe lângă documentele prevăzute la alin. (1), și copii ale documentelor, certificate pentru conformitate cu originalul, din care să rezulte că imobilele respective sunt proprietate publică și sunt puse gratuit la dispoziția asociațiilor și fundațiilor.(3)Documentele prevăzute la alin. (1) se înaintează la Direcția generală financiar-contabilă până la data de 12 a fiecărei luni, pentru luna următoare.(4)Documentele prevăzute la alin. (2) se trimit anual, concomitent cu prima cerere de fonduri sau ori de câte ori intervin modificări pe parcursul anului respectiv, în termen de 5 zile lucrătoare de la data apariției acestor modificări.
 + 
Articolul 12(1)Asociațiile și fundațiile au obligația de a transmite la Direcția generală financiar-contabilă, până la data de 10 a lunii în curs pentru luna precedentă, formularul „Decont justificativ“ privind utilizarea tuturor sumelor primite în luna precedentă, conform modelului din anexa nr. 6, însoțit de o copie lizibilă a documentelor justificative (facturi, bonuri fiscale, chitanțe, contracte etc.), certificate pentru conformitate cu originalul.(2)Asociațiile și fundațiile transmit anual, până la data de 31 ianuarie, pentru anul anterior, la Direcția generală financiar-contabilă deconturile anuale definitive, conform modelului prevăzut la alin. (1).
 + 
Articolul 13În situația în care asociațiile și fundațiile nu prezintă, la termenele stabilite la art. 11 alin. (3) și (4) și la art. 12 documentele menționate în anexele nr. 4-6, asigurarea de noi fonduri se suspendă până la momentul îndeplinirii obligației de raportare. + 
Articolul 14Anexele nr. 1-6 fac parte integrantă din prezentul ordin.  + 
Articolul 15Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.  + 
Anexa nr. 1
DOCUMENTELE
ce se prezintă de către asociațiile și fundațiile de utilitate publică, cu reprezentare la nivel național,
care își desfășoară activitatea în domeniile de responsabilitate ale Ministerului Apărării Naționale,
pentru verificarea îndeplinirii criteriilor și condițiilor menționate la art. 2 alin. (1) și (2) din ordin
Îndeplinirea criteriilor și condițiilor prevăzute la art. 2 alin. (1) și (2) din ordin se constată în baza următoarelor documente: a)copia actului constitutiv și a statutului asociației/fundației, acesta din urmă actualizat în cursul anului în care se solicită fonduri. În situația în care nu sunt modificări ale statutului în anul respectiv, reprezentantul legal al asociației/fundației depune declarația prevăzută la lit. c);(la 26-11-2024,
Litera a) , Anexa nr. 1 a fost modificată de Punctul 5. , Articolul I din ORDINUL nr. M.255 din 20 noiembrie 2024, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 1177 din 26 noiembrie 2024
)
b)copiile hotărârilor judecătorești de înființare a filialelor/sucursalelor; c)după caz, declarație semnată de reprezentantul legal al asociației/fundației, autentificată la notarul public, prin care se certifică faptul că nu sunt modificări în ceea ce privește numărul de membri prevăzut în ultimul statut actualizat;(la 26-11-2024,
Litera c) , Anexa nr. 1 a fost modificată de Punctul 5. , Articolul I din ORDINUL nr. M.255 din 20 noiembrie 2024, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 1177 din 26 noiembrie 2024
)
d)raportul pe ultimul an de activitate, care cuprinde activitățile semnificative desfășurate și impactul acestora asupra imaginii și prestigiului instituției militare, modul de promovare a Ministerului Apărării Naționale în mass-media sau prin alte mijloace de comunicare, precum și documente care atestă desfășurarea acestor activități;e)proiectul activităților semnificative propuse a fi desfășurate, care cuprinde denumirea acestora, persoanele participante, obiectivele propuse, finalitatea și importanța asupra prestigiului și imaginii Ministerului Apărării Naționale, estimarea costurilor asociate acestora și justificarea necesității asigurării fondurilor pentru acoperirea costurilor respective.f)centralizator cu repartiția teritorială a membrilor, semnat de reprezentantul legal al asociației/fundației.(la 26-11-2024,
Anexa nr. 1 a fost completată de Punctul 6. , Articolul I din ORDINUL nr. M.255 din 20 noiembrie 2024, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 1177 din 26 noiembrie 2024
)
 + 
Anexa nr. 2
MODEL DE ADRESĂ
transmisă Ministerului Apărării Naționale pentru analizarea îndeplinirii, de către asociație/fundație,
a criteriilor și condițiilor prevăzute la art. 2 alin. (1) și (2) din ordin în vederea punerii la dispoziție
a fondurilor repartizate de la bugetul de stat pentru plata cheltuielilor curente și de capital,
necesare desfășurării activităților acestora, a celor determinate de relațiile cu organizațiile neguvernamentale și internaționale de profil,
asigurării spațiilor, mijloacelor auto în țară, precum și pentru plata cotizațiilor internaționale anuale în valută
către organismele internaționale la care asociațiile și fundațiile sunt asociate
Asociația/Fundația ………….Adresa: strada …………. nr. ………Nr. ……….. din ………………..Șefului Direcției pentru relația cu Parlamentul În conformitate cu prevederile Legii nr. 346/2006 privind organizarea și funcționarea Ministerului Apărării Naționale, republicată, cu modificările și completările ulterioare, și ale Ordinului ministrului apărării naționale nr. M.161/2018 pentru stabilirea criteriilor de sprijinire a asociațiilor și fundațiilor de utilitate publică cu reprezentare la nivel național, care își desfășoară activitatea în domeniile de responsabilitate ale Ministerului Apărării Naționale, vă adresăm rugămintea de a dispune măsurile necesare în vederea analizării îndeplinirii, de către asociația/fundația ……………, a criteriilor și condițiilor prevăzute la art. 2 din ordin, în vederea:1.repartizării sumei de ………………………… lei, astfel:a)suma de …….. lei, conform „Notei de calcul și fundamentare pe anul ……. privind necesitatea asigurării fondurilor pentru plata cheltuielilor prevăzute la art. 63 alin. (3) lit. a) din Legea nr. 346/2006 privind organizarea și funcționarea Ministerului Apărării Naționale, republicată, cu modificările și completările ulterioare“;b)suma de …………. lei pentru suportarea costurilor pentru utilitățile aferente imobilelor proprietate publică care nu sunt în administrarea Ministerului Apărării Naționale puse la dispoziție în conformitate cu art. 41 alin. (1) lit. a) din Ordonanța Guvernului nr. 26/2000 cu privire la asociații și fundații, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 246/2005, cu modificările și completările ulterioare, situate în………..(localitatea, județul)……,str. ……………………………………. nr. ………, et. …….., ap. ……, pe care asociația/fundația le folosește ca sedii în baza ………………………………………………………………. .(Se indică nr. și data contractului și se anexează în fotocopie.)2.punerii la dispoziție a ………………………(numărul și tipul mijloacelor auto)…………………pentru ………………………….(scopul solicitării)…………………………..pe itinerarul …………………….. în limita a …………. km*, în perioada ………………………………… .* Nr. de km se va calcula pe traseul cel mai scurt.3.repartizării unui spațiu în incinta Cercului militar ………………………./Unității Militare …………………… în perioada ………………. pentru ……………….. . 4.suportării costurilor pentru utilitățile aferente imobilelor proprietate publică aflate în administrarea Ministerului Apărării Naționale puse gratuit la dispoziție în conformitate cu art. 41 alin. (1) lit. a) din Ordonanța Guvernului nr. 26/2000 cu privire la asociații și fundații, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 246/2005, cu modificările și completările ulterioare, situate în ……….(localitatea, județul)………….,str. ……………….. nr. ……, et. ……, ap. ……, pe care asociația/fundația le folosește ca sedii în baza …………………………….. .Menționăm că ne obligăm să restituim spațiile puse la dispoziție, conform Ordinului ministrului apărării naționale nr. M.161/2018, în starea în care au fost predate.Anexăm următoarele documente care dovedesc îndeplinirea criteriilor prevăzute de Ordinul ministrului apărării naționale nr. M.161/2018, necesare justificării necesității asigurării fondurilor financiare solicitate: (Se anexează documentele prevăzute în anexa nr. 1.)
Președintele Asociației/Fundației,
……………………
 + 
Anexa nr. 2a– Model
NOTĂ DE CALCUL ȘI FUNDAMENTARE
pe anul ………… privind necesitatea asigurării fondurilor pentru plata cheltuielilor prevăzute
la art. 63 alin. (3) lit. a) din Legea nr. 346/2006 privind organizarea și funcționarea
Ministerului Apărării Naționale, republicată, cu modificările și completările ulterioare

Nr. crt. Activitatea Detalii asupra naturii cheltuielilor U.M. Necesar Valoare medie/U.M. – lei - Total valoare – lei - Justificarea necesității asigurării fondurilor pentru acoperirea costului respectiv
0 1 2 3 4 5 6 = 4 x 5 7
1. X – Hârtie top 2 20 40
– Toner imprimantă buc. 1 100 100
2. X
TOTAL GENERAL 140


Președintele Asociației/Fundației,
……………………..
(numele și prenumele)
Conducătorul compartimentului financiar-contabil,
……………………….
(numele și prenumele)

 + 
Anexa nr. 3
CRITERII SUPLIMENTARE
pentru ierarhizarea asociațiilor și fundațiilor care solicită punerea la dispoziție sau asigurarea fondurilor,
spațiilor, a mijloacelor de transport auto sau suportarea costurilor pentru utilități și punctajul aferent
1.Numărul activităților desfășurate de asociație/fundație în ultimul an de activitate, în domeniile de responsabilitate ale Ministerului Apărării Naționale Punctaj: se acordă 1 punct pentru fiecare activitate desfășurată. 2.Importanța activităților pentru instituția militară și/sau pentru personalul acesteia Punctaj: foarte importantă: 3 puncte/activitate; importantă: 2 puncte/activitate; mai puțin importantă: 1 punct/activitate. 3.Amploarea activităților desfășurate (nivel internațional/ național/regional/local) Punctaj: activități la nivel național/internațional – 3 puncte/ activitate; activități la nivel regional – 2 puncte/activitate; activități la nivel local – 1 punct/activitate. 4.Numărul persoanelor participante la activități Punctaj: peste 200 persoane – 3 puncte/activitate; între 100-200 persoane – 2 puncte/activitate; până la 100 persoane – 1 punct/activitate. 5.Modul în care a fost promovată imaginea instituției militare/militarilor români în mass-media centrală sau locală sau prin alte mijloace de comunicare Punctaj: promovare la nivel național/internațional: 3 puncte/ activitate; promovare la nivel regional: 2 puncte/activitate; promovare la nivel local: 1 punct/activitate. 6.După tipul activității desfășurate: Punctaj: în scopuri caritabile, spectacole, manifestări sportive: 3 puncte/activitate; întâlniri de lucru cu conducerea Ministerului Apărării Naționale și alte instituții de stat sau cu personalul militar și civil din Ministerul Apărării Naționale: 2 puncte/activitate; activități literar-publicistice și de creație, simpozioane: 1 punct/activitate. NOTĂ: Punctajul final se calculează prin însumarea punctajului obținut la fiecare criteriu de fiecare asociație/fundație.
 + 
Anexa nr. 4– Model Șefului Direcției generale financiar-contabile
CERERE DE FONDURI
pentru luna …. anul ….

Clasificația bugetară Total necesar Disponibil preliminat în luna curentă Sume solicitate Alocația trimestrială rămasă de deschis
Cap./subcap./paragraf Titlu/art. /alin.
0 1 2 3 = 1–2 > 0 4
Cod program 47
60.01 02 59 11
Total program 47
TOTAL GENERAL

NOTE:– Sumele din coloana 3 se justifică în anexă la cererea de fonduri.– La stabilirea alocației trimestriale rămasă de deschis (col. 4) se va ține seamă de fondurile rămase de repartizat din trimestrele anterioare. – La stabilirea necesarului pe luna …. (col. 3) se va ține seama de disponibilitățile preliminate la sfârșitul lunii curente (col. 2).– Sumele solicitate în coloana 3 nu pot fi mai mari decât prevederile bugetare aprobate asociației/fundației.
Președintele Asociației/Fundației,
……………………..
(numele și prenumele)
Conducătorul compartimentului financiar-contabil,
…………………….
(numele și prenumele)

 + 
Anexa nr. 5– Model
NOTĂ JUSTIFICATIVĂ
pentru sumele solicitate în cererea de fonduri pentru luna …. anul ….
– lei -

Clasificația bugetară Cod ordonator Prg. Suma solicitată Temei de plată (contract/factură etc.) Seria/nr. /data documentelor justificative din col. 3 Data scadentă Furnizorul Explicații cu privire la suma solicitată
1 2 3 4 5 6 7
60.01 02 59 11 47
.. .. .. .. .. ..
.. .. .. .. .. ..
.. .. .. .. .. ..
.. .. .. .. .. ..
TOTAL GENERAL x x x x x

NOTĂ:Totalul general din coloana 2 trebuie să corespundă cu totalul general din coloana 3 de la cererea de fonduri.
Președintele Asociației/Fundației,
……………………
(numele și prenumele)
Conducătorul compartimentului financiar-contabil,
…………………….
(numele și prenumele)
 + 
Anexa nr. 6– Model
DECONT JUSTIFICATIV
privind cheltuielile efectuate de asociațiile/fundațiile de utilitate publică pentru luna ….. anul ……
Se întocmește pentru: capitol 60.01 subcapitol 02 art. 59.11.

Nr. crt. Felul, nr. și data documentului Suma primită Suma utilizată Sold (rămas de utilizat) Detalierea cheltuielilor din documentele înscrise în coloana 2
1 2 3 4 5 = sold + 3 – 4 6
Sold luna precedentă x x
Primit în luna curentă x x
x x x x x
1 Factura fiscală nr…. din …. x
x x x x x
TOTAL GENERAL x

NOTE:1.Prezentul formular nu este limitativ în conținut. În funcție de activitățile specifice, acesta se va detalia pe naturi de cheltuieli.2.La decont se anexează copii lizibile ale documentelor justificative înscrise în col. 2, certificate pentru conformitate cu originalul.3.Decontul se întocmește în lei, utilizându-se două zecimale.
Președintele Asociației/Fundației,
…………………….
(numele și prenumele)
Conducătorul compartimentului financiar-contabil,
……………………..
(numele și prenumele)

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x