Având în vedere Avizul Ministerului Sănătății nr. 56.640 din 20 noiembrie 2009,pentru aplicarea prevederilor cap. III "Conducerea spitalelor" al titlului VII "Spitalele" din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătății, cu modificările și completările ulterioare,în temeiul prevederilor art. 33 alin. (1) din Legea nr. 346/2006 privind organizarea și funcționarea Ministerului Apărării Naționale, cu modificările ulterioare,ministrul apărării naționale emite prezentul ordin. +
Articolul 1(1)În sensul prezentului titlu, prin unități sanitare cu paturi se înțelege: spitalele militare, Centrul Clinic de Urgență de Boli Cardiovasculare al Armatei, denumit în continuare CCUBCVA, și Sanatoriul de Balneofizioterapie și Recuperare Medicală "Dr. Dimitrie Cantemir" Bălțătești, denumit în continuare SBRM.(2)Unitățile sanitare cu paturi prevăzute la alin. (1) sunt conduse de un comandant, numit prin ordin al ministrului apărării naționale, la propunerea șefului Direcției medicale.(3)Persoana numită potrivit alin. (2) trebuie să îndeplinească, în mod cumulativ, următoarele condiții:a)să fie cadru militar în activitate; … b)să fie absolvent al unei instituții de învățământ superior medical, economico-financiar sau juridic;(la 12-01-2015,
Litera b) din Alineatul (3) , Articolul 1 a fost modificată de Punctul 1, Articolul I din ORDINUL nr. M.1 din 6 ianuarie 2015, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 21 din 12 ianuarie 2015
)
… c)să fie absolvent al cursului postuniversitar de conducere pentru funcțiile prevăzute cu gradul de colonel, iar pentru funcțiile prevăzute cu gradul de general să fie absolvent al Colegiului Național de Apărare sau al cursului postuniversitar de conducere strategică ori să dețină titlul științific de doctor;––––Lit. c) a alin. (3) al art. 1 a fost modificată de pct. 1 al art. I din ORDINUL nr. M.89 din 18 august 2014, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 618 din 22 august 2014. … d)să fie absolvent al unor cursuri de perfecționare în management sau management sanitar, agreate de Ministerul Sănătății și stabilite prin ordin al ministrului sănătății;(la 12-01-2015,
Litera d) din Alineatul (3) , Articolul 1 a fost modificată de Punctul 1, Articolul I din ORDINUL nr. M.1 din 6 ianuarie 2015, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 21 din 12 ianuarie 2015
)
… e)să nu se afle în stare de incompatibilitate sau în conflict de interese;––––Lit. e) a alin. (3) al art. 1 a fost modificată de pct. 1 al art. I din ORDINUL nr. M.102 din 23 august 2010, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 609 din 27 august 2010. … f)să dețină dovada/adeverința din care să rezulte că în ultimii 5 ani nu a fost sancționat de către Colegiul Medicilor din România;Lit. f) a alin. (3) al art. 1 a fost modificată de pct. 1 al art. I din ORDINUL nr. M.52 din 10 mai 2010, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 307 din 11 mai 2010. … g)pentru spitalele clinice în care se desfășoară și activitate de învățământ și cercetare științifică medicală comandantul trebuie să fie cadru universitar sau medic primar și să fie absolvent al unor cursuri de perfecționare în management sau management sanitar, agreate de Ministerul Sănătății și stabilite prin ordin al ministrului sănătății.(la 12-01-2015,
Litera g) din Alineatul (3) , Articolul 1 a fost modificată de Punctul 1, Articolul I din ORDINUL nr. M.1 din 6 ianuarie 2015, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 21 din 12 ianuarie 2015
)
… (4)Abrogat.––––Alin. (4) al art. 1 a fost abrogat de pct. 3 al art. I din ORDINUL nr. M.89 din 18 august 2014, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 618 din 22 august 2014.(5)În cazul în care persoana numită potrivit alin. (2) nu este absolvent al cursurilor prevăzute la alin. (3) lit. d), condiția se consideră îndeplinită cumulativ dacă este absolvent al unui master sau doctorat în managementul sanitar, economic sau administrativ organizat într-o instituție de învățământ superior acreditată, potrivit legii. Dovada absolvirii trebuie să existe în dosarul de concurs/examen la data analizării acestuia.Alin. (5) al art. 1 a fost introdus de pct. 2 al art. I din ORDINUL nr. M.89 din 18 august 2014, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 618 din 22 august 2014. +
Articolul 2Pentru ocuparea funcției de comandant se vor respecta prevederile privind publicarea, de către Direcția medicală, a posturilor vacante în Buletinul Informativ al Armatei și evaluarea inițială a candidatului/candidaților în comisiile de selecție, în baza tabelului cu cerințele de personal, potrivit reglementărilor din domeniul managementului resurselor umane din Ministerul Apărării Naționale. +
Articolul 3(1)Comandantul unităților sanitare cu paturi se încadrează prin numire, în cazul avizării de către comisia de selecție a unui singur candidat, precum și în urma promovării de către acesta a examenului organizat în acest scop.(2)În situația avizării de către comisia de selecție a mai multor candidați, comandantul se încadrează prin numire numai după promovarea concursului organizat în acest scop.(3)Normele privind organizarea și desfășurarea concursului/examenului în vederea încadrării funcției de comandant pentru unitățile sanitare cu paturi din rețeaua sanitară a Ministerului Apărării Naționale sunt prevăzute în anexa nr. 1. +
Articolul 4(1)La data numirii în funcție, comandantul unităților sanitare cu paturi încheie un contract de management cu Ministerul Apărării Naționale, pe o perioadă de maximum 3 ani. Contractul de management poate înceta înainte de termen, în urma evaluării anuale efectuate de o comisie, pe baza indicatorilor de performanță ai activității stabiliți și aprobați prin ordin al ministrului sănătății și a criteriilor specifice stabilite și aprobate prin ordin al ministrului apărării naționale. Indicatorii de performanță ai activității și criteriile specifice se înscriu în contractul de management.Alin. (1) al art. 4 a fost modificat de pct. 4 al art. I din ORDINUL nr. M.89 din 18 august 2014, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 618 din 22 august 2014.(1^1)Contractul de management poate înceta înainte de termen și ca urmare a evaluării efectuate ori de câte ori este nevoie de către o comisie stabilită prin ordin al ministrului apărării naționale.––––Alin. (1^1) al art. 4 a fost introdus de pct. 5 al art. I din ORDINUL nr. M.89 din 18 august 2014, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 618 din 22 august 2014.(2)Comisia de evaluare prevăzută la alin. (1) este stabilită prin ordin al ministrului apărării naționale, la propunerea șefului Direcției medicale sau a structurii care are în coordonare unitatea sanitară cu paturi, după caz.Alin. (2) al art. 4 a fost modificat de pct. 6 al art. I din ORDINUL nr. M.89 din 18 august 2014, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 618 din 22 august 2014.(3)La încetarea mandatului, contractul de management poate fi prelungit pe o perioadă de 3 luni, maximum de două ori, perioadă în care se organizează concursul de ocupare a postului.(4)La încetarea mandatului, în situația în care nu devin aplicabile prevederile alin. (3), ministrul apărării naționale împuternicește prin ordin, la propunerea șefului Direcției medicale, un comandant interimar pe o perioadă de cel mult 6 luni, perioadă în care se organizează concursul de ocupare a postului.Alin. (4) al art. 4 a fost modificat de pct. 2 al art. I din ORDINUL nr. M.102 din 23 august 2010, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 609 din 27 august 2010.(5)Comandantul interimar nu încheie contract de management, în condițiile prevăzute la alin. (1), pentru perioada cât asigură temporar comanda unității sanitare cu paturi.(6)Abrogat.Alin. (6) al art. 4 a fost abrogat de pct. 3 al art. I din ORDINUL nr. M.102 din 23 august 2010, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 609 din 27 august 2010. +
Articolul 5(1)În situația în care comandantul, numit prin ordin al ministrului apărării naționale, se află în stare de incompatibilitate sau conflict de interese, este obligat să înlăture motivele de incompatibilitate ori conflict de interese, în termen de 30 de zile de la apariția acestora, conform prevederilor legale în vigoare.(2)În cazul în care situația de incompatibilitate sau conflict de interese nu este înlăturată în termenul prevăzut la alin. (1), șeful Direcției medicale va prezenta ministrului apărării naționale propunerea de eliberare din funcție a comandantului unității sanitare cu paturi, potrivit actelor normative specifice managementului resurselor umane în Ministerul Apărării Naționale. +
Articolul 6(1)Atribuțiile comandantului sunt stabilite prin contractul de management, precum și prin fișa postului, aprobată de șeful Direcției medicale.(2)În domeniul politicii de personal și al structurii organizatorice, comandantul unității sanitare cu paturi are, în principal, următoarele atribuții:a)aprobă organizarea concursurilor pentru posturile vacante de personal civil contractual, în condițiile legii; … b)abrogată;––––Lit. b) a alin. (2) al art. 6 a fost abrogată de pct. 2 al art. I din ORDINUL nr. M.52 din 10 mai 2010, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 307 din 11 mai 2010. … c)numește și eliberează din funcție personalul civil contractual al unității, în baza legislației în vigoare; … d)aprobă programul de lucru, pe locuri de muncă și categorii de personal; … e)propune șefului Direcției medicale structura organizatorică, reorganizarea, schimbarea sediului și a denumirii unității, în vederea aprobării de către ministrul apărării naționale. … (3)Concursul pentru ocuparea posturilor vacante se organizează la nivelul unității sanitare cu paturi. +
Articolul 7(1)În cadrul unităților sanitare cu paturi se organizează și funcționează un comitet director format din:a)comandantul unității sanitare cu paturi; … b)locțiitorul comandantului, care îndeplinește și atribuțiile de director medical; … c)abrogată;––––Lit. c) a alin. (1) al art. 7 a fost abrogată de pct. 4 al art. I din ORDINUL nr. M.102 din 23 august 2010, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 609 din 27 august 2010. … d)directorul financiar-contabil; … e)abrogată;––––Lit. e) a alin. (1) al art. 7 a fost abrogată de pct. 4 al art. I din ORDINUL nr. M.102 din 23 august 2010, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 609 din 27 august 2010. … f)directorul de îngrijiri, după caz. … (la 12-01-2015,
Alineatul (2) din Articolul 7 a fost abrogat de Punctul 2, Articolul I din ORDINUL nr. M.1 din 6 ianuarie 2015, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 21 din 12 ianuarie 2015
)
+
Articolul 8Abrogat.––––Art. 8 a fost abrogat de pct. 3 al art. I din ORDINUL nr. M.52 din 10 mai 2010, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 307 din 11 mai 2010. +
Articolul 9(1)Atribuțiile comitetului director sunt stabilite de comandantul unităților sanitare cu paturi, conform legislației incidente în domeniu și cu avizul Direcției medicale.(2)Atribuțiile membrilor comitetului director sunt stabilite prin contractul de administrare, precum și prin fișa postului, aprobată de comandantul unităților sanitare cu paturi. +
Articolul 10(1)Pentru ocuparea funcțiilor din comitetul director se vor respecta reglementările din domeniul managementului resurselor umane specifice Ministerului Apărării Naționale, precum și Metodologia-cadru de organizare și desfășurare a concursurilor/examenelor pentru ocuparea funcțiilor specifice comitetului director din spitalele publice, aprobată prin ordin al ministrului sănătății.(la 12-01-2015,
Alineatul (1) din Articolul 10 a fost modificat de Punctul 3, Articolul I din ORDINUL nr. M.1 din 6 ianuarie 2015, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 21 din 12 ianuarie 2015
)
(2)Numirea într-o funcție din comitetul director se face în urma avizării candidatului de comisia de selecție și a promovării unui examen organizat în acest scop.(3)În situația în care sunt avizați mai mulți candidați pentru aceeași funcție din comitetul director, numirea în funcție se face după promovarea unui concurs organizat în acest scop.(4)Examenul/Concursul prevăzut la alin. (2) și (3) este organizat la nivelul unității sanitare cu paturi, în prezența unei comisii aprobate de șeful Direcției medicale, la propunerea comandantului, cu respectarea Metodologiei-cadru de organizare și desfășurare a concursurilor/examenelor pentru ocuparea funcțiilor specifice comitetului director din spitalele publice, aprobată prin ordin al ministrului sănătății.(la 12-01-2015,
Alineatul (4) din Articolul 10 a fost modificat de Punctul 3, Articolul I din ORDINUL nr. M.1 din 6 ianuarie 2015, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 21 din 12 ianuarie 2015
)
(5)Numirea în funcție a membrilor comitetului director se face pe o perioadă de maximum 3 ani.(6)Membrii comitetului director încheie cu comandantul unității sanitare cu paturi un contract de administrare, în cuprinsul căruia sunt prevăzuți atât indicatorii specifici de performanță, cât și normele legale care reglementează drepturile și obligațiile părților.(7)Indicatorii specifici de performanță prevăzuți în contractul de administrare se stabilesc de către comandantul unității sanitare cu paturi.––––Alin. (7) al art. 10 a fost modificat de pct. 5 al art. I din ORDINUL nr. M.102 din 23 august 2010, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 609 din 27 august 2010.(8)Contractul de administrare poate fi prelungit la încetarea mandatului pe o perioadă de 3 luni, maximum de două ori, perioadă în care se organizează concursul de ocupare a funcției. Contractul de administrare poate înceta înainte de termen în cazul neîndeplinirii obligațiilor prevăzute în acesta și a atribuțiilor stabilite prin fișa postului.(9)La încetarea mandatului, în situația în care nu devin aplicabile prevederile alin. (8), șeful Direcției medicale împuternicește prin ordin, la propunerea comandantului unității sanitare cu paturi, un membru interimar, pe o perioadă de cel mult 6 luni, perioadă în care se organizează concursul de ocupare a postului.––––Alin. (9) al art. 10 a fost modificat de pct. 5 al art. I din ORDINUL nr. M.102 din 23 august 2010, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 609 din 27 august 2010.(10)Membrul interimar nu încheie contract de administrare, în condițiile prevăzute la alin. (6), pentru perioada cât asigură temporar funcția din comitetul director. +
Articolul 11Membrii comitetului director nu mai pot ocupa nicio altă funcție de conducere prin cumul de funcții. +
Articolul 12Abrogat.––––Art. 12 a fost abrogat de pct. 6 al art. I din ORDINUL nr. M.102 din 23 august 2010, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 609 din 27 august 2010. +
Articolul 13Abrogat.––––Art. 13 a fost abrogat de pct. 6 al art. I din ORDINUL nr. M.102 din 23 august 2010, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 609 din 27 august 2010. +
Articolul 14Abrogat.––––Art. 14 a fost abrogat de pct. 6 al art. I din ORDINUL nr. M.102 din 23 august 2010, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 609 din 27 august 2010. +
Articolul 15(1)Dispozițiile prevăzute la art. 5 alin. (1) se aplică și persoanelor care ocupă funcții specifice comitetului director.(2)În cazul în care situația de incompatibilitate sau conflict de interese nu este înlăturată în termenul prevăzut la art. 5 alin. (1), comandantul are obligația de a propune șefului Direcției medicale eliberarea din funcție a persoanei/persoanelor în cauză potrivit actelor normative specifice managementului resurselor umane în Ministerul Apărării Naționale. +
Articolul 16Personalul militar medico-sanitar care ocupă funcții specifice comitetului director poate desfășura activitate medicală în unitatea sanitară respectivă în baza unui program de lucru stabilit de comun acord cu comandantul. +
Articolul 17Membrii comitetului director revocați din funcție se pun la dispoziția Direcției medicale pe o perioadă de 3 luni, în vederea încadrării, cu posibilitatea prelungirii acestei perioade cu încă 3 luni, cu aprobarea ministrului apărării naționale. +
Articolul 18(1)În cadrul unităților sanitare cu paturi funcționează un consiliul etic format din 5 membri, pentru o perioadă de 3 ani, având următoarea componență:a)un medic militar, ofițer superior, din unitatea sanitară sau, după caz, un medic militar/civil cu cel mai mare grad didactic din spitalele clinice/universitare; … b)consilierul juridic al unității sanitare cu paturi; … c)directorul de îngrijiri sau, după caz, asistenta-șefă din secția cu cel mai mare număr de paturi; … d)un reprezentant al Direcției medicale; … e)un secretar, fără drept de vot. … (2)Desemnarea nominală a membrilor consiliului etic se face de către comitetul director al unității sanitare cu paturi, iar numirea membrilor consiliului etic se face prin ordin al comandantului unității sanitare cu paturi respective.Alin. (2) al art. 18 a fost modificat de pct. 7 al art. I din ORDINUL nr. M.102 din 23 august 2010, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 609 din 27 august 2010.(3)Consiliul etic este condus de persoana prevăzută la alin. (1) lit. a). +
Articolul 19Abrogat.––––Art. 19 a fost abrogat de pct. 8 al art. I din ORDINUL nr. M.102 din 23 august 2010, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 609 din 27 august 2010. +
Articolul 20(1)Consiliul etic se întrunește lunar sau ori de câte ori este nevoie, la sesizarea unui pacient/aparținător al acestuia, a unui cadru medical sau a oricărei persoane căreia i-au fost încălcate drepturile recunoscute de lege în domeniul acordării asistenței medicale.(2)Aspectele semnalate se analizează pentru fiecare caz în parte și se consemnează într-un proces-verbal care cuprinde sesizările, precum și măsurile propuse a fi luate de către comandantul unității sanitare cu paturi pentru remedierea acestora.(3)Procesul-verbal prevăzut la alin. (2) se întocmește numai după ce consiliul etic a efectuat o cercetare a cazului, cu ascultarea părților implicate, inclusiv a unor terțe persoane, după caz, care pot aduce lămuriri suplimentare asupra situației. Ascultarea părților trebuie consemnată în scris și semnată de către acestea.(4)Procesul-verbal va fi înaintat comandantului unității sanitare cu paturi în vederea luării măsurilor ce se impun în conformitate cu legislația în vigoare.(5)Trimestrial se comunică Direcției medicale cazurile dezbătute în consiliul etic, precum și măsurile întreprinse pentru rezolvarea acestora. +
Articolul 21În cadrul unităților sanitare cu paturi funcționează un consiliu medical, al cărui președinte este locțiitorul comandantului. +
Articolul 22Consiliul medical este alcătuit din șefii de secții, de servicii, de laboratoare, farmacistul-șef și un asistent-șef desemnat de locțiitorul comandantului unității sanitare cu paturi. +
Articolul 23Principalele atribuții ale consiliului medical sunt stabilite de legislația incidentă în domeniu și avizate de șeful Direcției medicale. +
Articolul 24Abrogat.––––Art. 24 a fost abrogat de pct. 8 al art. I din ORDINUL nr. M.102 din 23 august 2010, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 609 din 27 august 2010. +
Articolul 25(1)În cadrul unităților sanitare cu paturi funcționează un consiliu de administrație, care are rolul de a dezbate principalele probleme de strategie, de organizare și funcționare a unității sanitare cu paturi.(2)Consiliul de administrație este format din:a)un reprezentant desemnat de Direcția medicală; … b)un reprezentant desemnat de Direcția management resurse umane;(la 12-01-2015,
Litera b) din Alineatul (2) , Articolul 25 a fost modificată de Punctul 4, Articolul I din ORDINUL nr. M.1 din 6 ianuarie 2015, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 21 din 12 ianuarie 2015
)
… c)un reprezentant desemnat de Direcția financiar-contabilă; … d)un reprezentant desemnat de Statul Major General dintr-o unitate militară dislocată în garnizoana în care este dispusă unitatea sanitară cu paturi. Pentru unitățile sanitare cu paturi aflate în coordonarea altor structuri, reprezentantul este desemnat de conducătorul instituției coordonatoare; … e)un reprezentant al universității sau al facultății de medicină, pentru spitalele clinice; … f)un reprezentant al structurii teritoriale a Colegiului Medicilor din România, cu statut de invitat; … g)un reprezentant al structurii teritoriale a Ordinului Asistenților Medicali Generaliști, Moașelor și Asistenților Medicali din România, cu statut de invitat.––––Alin. (2) al art. 25 a fost modificat de pct. 7 al art. I din ORDINUL nr. M.89 din 18 august 2014, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 618 din 22 august 2014. … (3)Membrii consiliului de administrație al unității sanitare cu paturi și membrii supleanți, desemnați de structurile precizate la alin. (2), se numesc prin ordin al ministrului apărării naționale.Alin. (3) al art. 25 a fost modificat de pct. 7 al art. I din ORDINUL nr. M.89 din 18 august 2014, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 618 din 22 august 2014.Art. 25 a fost modificat de pct. 9 al art. I din ORDINUL nr. M.102 din 23 august 2010, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 609 din 27 august 2010. +
Articolul 26Abrogat.––––Art. 26 a fost abrogat de pct. 10 al art. I din ORDINUL nr. M.102 din 23 august 2010, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 609 din 27 august 2010. +
Articolul 27(1)Secțiile, laboratoarele, serviciile medicale și, după caz, ambulatoriu de specialitate/integrat al spitalului sunt conduse de un șef de secție, șef de laborator, șef de serviciu sau, după caz, șef de ambulatoriu. Aceste funcții se ocupă prin concurs sau examen, după caz, în condițiile legii.Alin. (1) al art. 27 a fost modificat de pct. 8 al art. I din ORDINUL nr. M.89 din 18 august 2014, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 618 din 22 august 2014, prin înlocuirea sintagmei „ambulatoriu de specialitate” cu sintagma „ambulatoriu de specialitate/integrat”.(2)În spitalele militare funcțiile militare de șef de secție, șef de laborator, șef de serviciu, șef de ambulatoriu de specialitate/integrat, farmacist-șef și, după caz, de asistent medical-șef sunt funcții de conducere și pot fi ocupate numai de medici, farmaciști, biologi, chimiști și biochimiști sau, după caz, asistenți medicali, cadre militare în activitate, care îndeplinesc condițiile impuse de managementul resurselor umane în Ministerul Apărării Naționale, precum și normele prevăzute în anexa nr. 2.––––Alin. (2) al art. 27 a fost modificat de pct. 8 al art. I din ORDINUL nr. M.89 din 18 august 2014, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 618 din 22 august 2014, prin înlocuirea sintagmei „ambulatoriu de specialitate” cu sintagma „ambulatoriu de specialitate/integrat”.(3)Funcțiile civile, similare funcțiilor prevăzute la alin. (2), sunt funcții de conducere și pot fi ocupate numai de medici, farmaciști, biologi, chimiști și biochimiști sau, după caz, asistenți medicali cu o vechime de cel puțin 5 ani în specialitatea respectivă, conform normelor stabilite prin ordinul ministrului sănătății.(4)Șefii de secție/serviciu/laborator/ambulatoriu de specialitate/integrat au ca atribuții coordonarea și realizarea activității de acordare a îngrijirilor medicale în cadrul structurii pe care o conduc și răspund de calitatea actului medical desfășurat în aceasta, precum și cele stabilite prin fișa postului.––––Alin. (4) al art. 27 a fost modificat de pct. 8 al art. I din ORDINUL nr. M.89 din 18 august 2014, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 618 din 22 august 2014, prin înlocuirea sintagmei „ambulatoriu de specialitate” cu sintagma „ambulatoriu de specialitate/integrat”.(5)Abrogat.Alin. (5) al art. 27 a fost abrogat de pct. 11 al art. I din ORDINUL nr. M.102 din 23 august 2010, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 609 din 27 august 2010.(6)Șefii de secție/laborator/serviciu medical care au ocupat postul prin concurs încheie cu unitatea sanitară cu paturi, reprezentată prin comandant, un contract de administrare cu o durată de 3 ani, în cuprinsul căruia sunt prevăzuți indicatorii specifici de performanță.––––Alin. (6) al art. 27 a fost modificat de pct. 12 al art. I din ORDINUL nr. M.102 din 23 august 2010, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 609 din 27 august 2010.(7)Indicatorii specifici de performanță prevăzuți în contractul de administrare se aprobă anual de către comandant.Alin. (7) al art. 27 a fost modificat de pct. 12 al art. I din ORDINUL nr. M.102 din 23 august 2010, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 609 din 27 august 2010.(8)Contractul de administrare poate înceta înainte de termen, în principal în cazul neîndeplinirii indicatorilor specifici de performanță.––––Alin. (8) al art. 27 a fost modificat de pct. 12 al art. I din ORDINUL nr. M.102 din 23 august 2010, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 609 din 27 august 2010.(8^1)La expirarea perioadei pentru care a fost încheiat, contractul de administrare al șefilor de secție/laborator/serviciu medical poate fi prelungit, succesiv, pe perioade de 3 ani.Alin. (8^1) al art. 27 a fost introdus de pct. 13 al art. I din ORDINUL nr. M.102 din 23 august 2010, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 609 din 27 august 2010.(9)La încetarea contractului de administrare, în situația în care nu devin aplicabile dispozițiile alin. (8^1), la propunerea comandantului unității sanitare cu paturi, șeful Direcției medicale împuternicește/deleagă, după caz, prin ordin un șef de secție/laborator/serviciu medical interimar, pe o perioadă de cel mult 6 luni, conform reglementărilor din domeniul resurselor umane din Ministerul Apărării Naționale.––––Alin. (9) al art. 27 a fost modificat de pct. 14 al art. I din ORDINUL nr. M.102 din 23 august 2010, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 609 din 27 august 2010.(10)În perioada prevăzută la alin. (9) se organizează concursul de ocupare a funcției.(11)Șefii de secție/laborator/serviciu medical interimari nu încheie contracte de administrare, în condițiile prevăzute la alin. (6), pentru perioada cât asigură temporar funcția respectivă.(12)În unitățile sanitare cu paturi, șefii ambulatoriilor de specialitate/integrat, ai compartimentelor și microstructurilor sau structurilor medicale aflate în subordinea unor secții medicale/chirurgicale, precum și șefii structurilor care desfășoară activități conexe actului medical nu încheie contract de administrare, în condițiile prevăzute la alin. (6).Alin. (12) al art. 27 a fost modificat de pct. 8 al art. I din ORDINUL nr. M.89 din 18 august 2014, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 618 din 22 august 2014, prin înlocuirea sintagmei „ambulatoriu de specialitate” cu sintagma „ambulatoriu de specialitate/integrat”.(13)Șeful de secție/laborator/serviciu medical/ambulatoriu de specialitate/integrat care a promovat concursul sau examenul, după caz, aflat în stare de incompatibilitate sau în conflict de interese este obligat să o/îl înlăture în termen de maximum 30 de zile, sub sancțiunea eliberării acestuia din funcție.––––Alin. (13) al art. 27 a fost modificat de pct. 8 al art. I din ORDINUL nr. M.89 din 18 august 2014, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 618 din 22 august 2014, prin înlocuirea sintagmei „ambulatoriu de specialitate” cu sintagma „ambulatoriu de specialitate/integrat”.(14)În secțiile/laboratoarele/serviciile medicale clinice funcția de șef de secție clinică/șef de laborator/șef de serviciu medical și director medical se ocupă de un cadru didactic recomandat de senatul instituției de învățământ medical superior în cauză, cu aprobarea comandantului unității sanitare cu paturi și cu avizul consiliului de administrație al unității.(la 12-01-2015,
Alineatul (14) din Articolul 27 a fost modificat de Punctul 5, Articolul I din ORDINUL nr. M.1 din 6 ianuarie 2015, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 21 din 12 ianuarie 2015
)
(15)Pentru secțiile/laboratoarele/serviciile medicale clinice în care nu există cadru didactic cu grad de predare, funcția de șef de secție clinică/laborator/serviciu medical se ocupă prin concurs potrivit alin. (1).(la 12-01-2015,
Alineatul (15) din Articolul 27 a fost modificat de Punctul 5, Articolul I din ORDINUL nr. M.1 din 6 ianuarie 2015, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 21 din 12 ianuarie 2015
)
+
Articolul 28Abrogat.––––Art. 28 a fost abrogat de pct. 15 al art. I din ORDINUL nr. M.102 din 23 august 2010, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 609 din 27 august 2010. +
Articolul 29(1)Comandanții unităților sanitare cu paturi, la numirea în funcție, au obligația de a depune la Direcția medicală o declarație de interese, o declarație cu privire la incompatibilitățile prevăzute de lege, precum și o declarație de avere.(2)Membrii comitetului director, șefii de secție, de laborator sau de serviciu, precum și membrii consiliului de administrație depun declarațiile prevăzute la alin. (1) la structura de resurse umane a unității sanitare cu paturi în care își desfășoară activitatea în această calitate.––––Alin. (2) al art. 29 a fost modificat de pct. 16 al art. I din ORDINUL nr. M.102 din 23 august 2010, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 609 din 27 august 2010. +
Articolul 30Regulamentele de organizare și funcționare ale unităților sanitare cu paturi prevăzute la art. 1 alin. (1) se elaborează de conducerea acestora și se aprobă de către șeful Direcției medicale. +
Articolul 31Anexele nr. 1-5 fac parte integrantă din prezentul ordin. +
Articolul 32La data intrării în vigoare a prezentului ordin se abrogă:a)Ordinul ministrului apărării naționale nr. M.53/2009 privind conducerea spitalelor din rețeaua sanitară a Ministerului Apărării Naționale publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 337 din 20 mai 2009; … b)Ordinul ministrului apărării nr. M.46/2007*) pentru aprobarea "Normelor privind încadrarea funcției de comandant/director general și condițiile de participare la concurs a ofițerilor medici și farmaciști în vederea încadrării funcției de șef de secție, șef de laborator sau șef de serviciu medical din spitalele aparținând ministerului apărării".Notă …
*) Ordinul nr. M.46/2007 nu a fost publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, deoarece avea ca obiect reglementări din sectorul de apărare a țării și securitate națională. … +
Articolul 33Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
p. Ministrul apărării naționale,
Aurel Ionel Lascu,
secretar de statBucurești, 22 decembrie 2009.Nr. M.129. +
Anexa nr. 1NORME
privind organizarea și desfășurarea concursului/examenului în vederea încadrării funcției de comandant
în unitățile sanitare cu paturi din rețeaua sanitară a Ministerului Apărării Naționale +
Anexa nr. 2NORME
privind organizarea și desfășurarea concursului în vederea încadrării funcției de șef de secție, șef de laborator, șef de serviciu medical,
farmacist-șef sau, după caz, de șef ambulatoriu de specialitate/integrat în unitățile sanitare cu paturi
din rețeaua sanitară a Ministerului Apărării Naționale +
Anexa nr. 3Abrogată.Anexa 3 a fost abrogată de pct. 18 al art. I din ORDINUL nr. M.102 din 23 august 2010, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 609 din 27 august 2010. +
Anexa nr. 4– Model ROMÂNIAMINISTERUL APĂRĂRII NAȚIONALEU.M. ……………………Comisia de concurs/examenFIȘAinterviului de selecțieCandidat ……………………………………Postul ……………………………………..Data interviului …………………………….┌─────────────┬──────────────────────────────────────────────────────┬────────┐│ Aptitudini │ Calificative/Note │ Media ││ │ │obținută│├─────────────┼────────────────────────────────────────────┬─────────┼────────┤│1. Aptitudini│Excelente │ 10-9,50 │ ││ de ├────────────────────────────────────────────┼─────────┼────────┤│ comunicare │Foarte bune │9,49-9,00│ ││ ├────────────────────────────────────────────┼─────────┼────────┤│ │Bune │8,99-7,00│ ││ ├────────────────────────────────────────────┼─────────┼────────┤│ │Corespunzătoare │6,99-5,00│ ││ ├────────────────────────────────────────────┼─────────┼────────┤│ │Necorespunzătoare │4,99-1,00│ │├─────────────┼────────────────────────────────────────────┼─────────┼────────┤│2. Aptitudini│Excelente, capabil să își asume postul │ │ ││ și │fără o pregătire prealabilă │ 10-9,50 │ ││cunoștințe ├────────────────────────────────────────────┼─────────┼────────┤│manageriale │Foarte bune, este necesară puțină pregătire │9,49-9,00│ ││ ├────────────────────────────────────────────┼─────────┼────────┤│ │Bune, are cunoștințe elementare, dar este │ │ ││ │capabil să învețe │8,99-7,00│ ││ ├────────────────────────────────────────────┼─────────┼────────┤│ │Corespunzătoare, necesită mai multă │ │ ││ │pregătire │6,99-5,00│ ││ ├────────────────────────────────────────────┼─────────┼────────┤│ │Necorespunzătoare, nu are aptitudini │ │ ││ │manageriale │4,99-1,00│ │├─────────────┼────────────────────────────────────────────┼─────────┼────────┤│3. Ambiții │Fixează obiective foarte ambițioase │ 10-9,50 │ ││profesionale ├────────────────────────────────────────────┼─────────┼────────┤│ │Scopuri de nivel înalt │9,49-9,00│ ││ ├────────────────────────────────────────────┼─────────┼────────┤│ │Obiective de nivel mediu │8,99-7,00│ ││ ├────────────────────────────────────────────┼─────────┼────────┤│ │Obiective limitate, nu este foarte ambițios │6,99-5,00│ ││ ├────────────────────────────────────────────┼─────────┼────────┤│ │Se bazează pe alții prea des, obiective │ │ ││ │minime │4,99-1,00│ │├─────────────┼────────────────────────────────────────────┼─────────┼────────┤│4. Motivare │Motivare excelentă, dorință puternică de │ │ ││ │a munci │ 10-9,50 │ ││ ├────────────────────────────────────────────┼─────────┼────────┤│ │Foarte interesat de post, pune multe │ │ ││ │întrebări │9,49-9,00│ ││ ├────────────────────────────────────────────┼─────────┼────────┤│ │Dorință de a munci │8,99-7,00│ ││ ├────────────────────────────────────────────┼─────────┼────────┤│ │Puțin interesat de post │6,99-5,00│ ││ ├────────────────────────────────────────────┼─────────┼────────┤│ │Nu este interesat de post, impasibil │4,99-1,00│ │├─────────────┼────────────────────────────────────────────┼─────────┼────────┤│5. Potrivire │Excelent, pentru acest post │ 10-9,50 │ ││ pe post ├────────────────────────────────────────────┼─────────┼────────┤│ │Foarte bun pentru acest post │9,49-9,00│ ││ ├────────────────────────────────────────────┼─────────┼────────┤│ │Bun pentru acest post │8,99-7,00│ ││ ├────────────────────────────────────────────┼─────────┼────────┤│ │Corespunzător pentru acest post │6,99-5,00│ ││ ├────────────────────────────────────────────┼─────────┼────────┤│ │Necorespunzător pentru acest post │4,99-1,00│ │├─────────────┼────────────────────────────────────────────┼─────────┼────────┤│6. Auto- │Are o excelentă abilitate de a se │ │ ││ control │autocontrola │ 10-9,50 │ ││ ├────────────────────────────────────────────┼─────────┼────────┤│ │Siguranță de sine, încredere în capacitatea │ │ ││ │sa de a rezolva problemele │9,49-9,00│ ││ ├────────────────────────────────────────────┼─────────┼────────┤│ │Autocontrol mediu │8,99-7,00│ ││ ├────────────────────────────────────────────┼─────────┼────────┤│ │Pare solicitat, nervos │6,99-5,00│ ││ ├────────────────────────────────────────────┼─────────┼────────┤│ │Greoi, prea preocupat, îngrijorat │4,99-1,00│ │├─────────────┼────────────────────────────────────────────┼─────────┼────────┤│7. Impresie │Excelentă │ 10-9,50 │ ││generală ├────────────────────────────────────────────┼─────────┼────────┤│ │Foarte bună │9,49-9,00│ ││ ├────────────────────────────────────────────┼─────────┼────────┤│ │Bună │8,99-7,00│ ││ ├────────────────────────────────────────────┼─────────┼────────┤│ │Corespunzătoare │6,99-5,00│ ││ ├────────────────────────────────────────────┼─────────┼────────┤│ │Necorespunzătoare │4,99-1,00│ │├─────────────┼────────────────────────────────────────────┼─────────┼────────┤│ │ MEDIA GENERALĂ: │ │ │└─────────────┴────────────────────────────────────────────┴─────────┴────────┘Solicitantul este un candidat*… FOARTE POTRIVIT (10-9,50)… POTRIVIT (9,49-9,00)… DESTUL DE POTRIVIT (8,99-7,00)… POSIBIL, DAR PENTRU ALT POST (6,99-5,00)… NEPOTRIVIT (4,99-1,00)Președintele/Membrul comisiei de concurs/de examenGradul …………………………….Numele și prenumele …………………* Se trece nota finală a interviului de selecție calculată, cu două zecimale, ca media aritmetică a notelor la fiecare dintre cei 8 indicatori.–––––Anexa 4 a fost înlocuită cu anexa 2 din ORDINUL nr. M.102 din 23 august 2010, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 609 din 27 august 2010, conform pct. 17 al art. I din același act normativ. +
Anexa nr. 5– Model ROMÂNIAMINISTERUL APĂRĂRII NAȚIONALEU.M. ……………………….Comisia de concurs/examenFIȘAcu rezultatele concursului/examenuluiDenumirea postului ……………………..………………………………………Data ………………………………….┌───┬───────────────────┬────────────────────────────────────┬─────┬───────────┐│ │ │Rezultatele obținute la probele │ │ ││Nr.│ Gradul, │ de concurs/de examen │ │ ││crt│numele și prenumele├──────────┬────────────┬────────────┤Media│Clasificare││ │ candidatului │Test-grilă│Proiectul de│Interviul de│ │ ││ │ │ │ management │ selecție │ │ │├───┼───────────────────┼──────────┼────────────┼────────────┼─────┼───────────┤│ 1.│ │ │ │ │ │ │├───┼───────────────────┼──────────┼────────────┼────────────┼─────┼───────────┤│ 2.│ │ │ │ │ │ │├───┼───────────────────┼──────────┼────────────┼────────────┼─────┼───────────┤│ 3.│ │ │ │ │ │ │├───┼───────────────────┼──────────┼────────────┼────────────┼─────┼───────────┤│ 4.│ │ │ │ │ │ │└───┴───────────────────┴──────────┴────────────┴────────────┴─────┴───────────┘Președintele comisiei de concurs/de examenGradul ………………………..Numele și prenumele …………….Membri:………………………………………………………………………………………………………………………………Secretari:……………………………………Anexa 5 a fost înlocuită cu anexa 3 din ORDINUL nr. M.102 din 23 august 2010, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 609 din 27 august 2010, conform pct. 17 al art. I din același act normativ.––