ORDIN nr. M.129 din 22 decembrie 2009 (*actualizat*)

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 03/12/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL APARARII NATIONALE
Publicat în:
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Actiuni suferite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ActulCOMPLETAT DEORDIN 157 05/12/2017
ART. 1ABROGAT DEORDIN 157 05/12/2017
ART. 1MODIFICAT DEORDIN 157 05/12/2017
ART. 1MODIFICAT DEORDIN 1 06/01/2015
ART. 2MODIFICAT DEORDIN 157 05/12/2017
ART. 4ABROGAT DEORDIN 126 06/08/2018
ART. 4COMPLETAT DEORDIN 126 06/08/2018
ART. 4MODIFICAT DEORDIN 126 06/08/2018
ART. 4COMPLETAT DEORDIN 157 05/12/2017
ART. 4MODIFICAT DEORDIN 157 05/12/2017
ART. 5MODIFICAT DEORDIN 157 05/12/2017
ART. 6MODIFICAT DEORDIN 126 06/08/2018
ART. 6MODIFICAT DEORDIN 157 05/12/2017
ART. 7ABROGAT DEORDIN 1 06/01/2015
ART. 7ABROGAT PARTIAL DEORDIN 1 06/01/2015
ART. 9MODIFICAT DEORDIN 157 05/12/2017
ART. 10MODIFICAT DEORDIN 1 06/01/2015
ART. 18MODIFICAT DEORDIN 157 05/12/2017
ART. 25MODIFICAT DEORDIN 1 06/01/2015
ART. 27ABROGAT DEORDIN 126 06/08/2018
ART. 27MODIFICAT DEORDIN 126 06/08/2018
ART. 27MODIFICAT DEORDIN 1 06/01/2015
ART. 29MODIFICAT DEORDIN 157 05/12/2017
ANEXA 1MODIFICAT DEORDIN 1 06/01/2015
ANEXA 2ABROGAT PARTIAL DEORDIN 1 06/01/2015
ANEXA 2MODIFICAT DEORDIN 1 06/01/2015
ANEXA 4ABROGAT DEORDIN 157 05/12/2017
ANEXA 5MODIFICAT DEORDIN 157 05/12/2017
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulARE LEGATURA CUORDIN 89 18/08/2014 ART. 1
ActulACTUALIZEAZA PEORDIN 129 22/12/2009
ActulREFERIRE LALEGE 346 21/07/2006 CAP. 33
ActulREFERIRE LALEGE 95 14/04/2006 CAP. 3
ART. 1ARE LEGATURA CUORDIN 89 18/08/2014 ART. 1
ART. 1ARE LEGATURA CUORDIN 102 23/08/2010 ART. 1
ART. 1ARE LEGATURA CUORDIN 52 09/06/2010 ART. 1
ART. 4ARE LEGATURA CUORDIN 89 18/08/2014 ART. 1
ART. 4ARE LEGATURA CUORDIN 102 23/08/2010 ART. 1
ART. 6ARE LEGATURA CUORDIN 52 10/05/2010 ART. 1
ART. 7ARE LEGATURA CUORDIN 102 23/08/2010 ART. 1
ART. 8ARE LEGATURA CUORDIN 52 10/05/2010 ART. 1
ART. 10ARE LEGATURA CUORDIN 102 23/08/2010 ART. 1
ART. 12ARE LEGATURA CUORDIN 102 23/08/2010 ART. 1
ART. 13ARE LEGATURA CUORDIN 102 23/08/2010 ART. 1
ART. 14ARE LEGATURA CUORDIN 102 23/08/2010 ART. 1
ART. 18ARE LEGATURA CUORDIN 102 23/08/2010 ART. 1
ART. 19ARE LEGATURA CUORDIN 102 23/08/2010 ART. 1
ART. 24ARE LEGATURA CUORDIN 102 23/08/2010 ART. 1
ART. 25ARE LEGATURA CUORDIN 89 18/08/2014 ART. 1
ART. 25ARE LEGATURA CUORDIN 102 23/08/2010 ART. 1
ART. 26ARE LEGATURA CUORDIN 102 23/08/2010 ART. 1
ART. 27ARE LEGATURA CUORDIN 89 18/08/2014 ART. 1
ART. 27ARE LEGATURA CUORDIN 102 23/08/2010 ART. 1
ART. 27ARE LEGATURA CUORDIN 52 10/05/2010 ART. 1
ART. 28ARE LEGATURA CUORDIN 102 23/08/2010 ART. 1
ART. 29ARE LEGATURA CUORDIN 102 23/08/2010 ART. 1
ANEXA 1ARE LEGATURA CUORDIN 102 23/08/2010 ANEXA 1
ANEXA 2ARE LEGATURA CUORDIN 89 18/08/2014 ART. 1
ANEXA 3ARE LEGATURA CUORDIN 102 23/08/2010 ART. 1
ANEXA 4ARE LEGATURA CUORDIN 102 23/08/2010 ANEXA 2
ANEXA 5ARE LEGATURA CUORDIN 102 23/08/2010 ANEXA 3
Acte care fac referire la acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulREFERIT DEORDIN 126 06/08/2018
ActulCOMPLETAT DEORDIN 157 05/12/2017
ActulREFERIT DEORDIN 157 05/12/2017
ART. 1ABROGAT DEORDIN 157 05/12/2017
ART. 1MODIFICAT DEORDIN 157 05/12/2017
ART. 1MODIFICAT DEORDIN 1 06/01/2015
ART. 2MODIFICAT DEORDIN 157 05/12/2017
ART. 4ABROGAT DEORDIN 126 06/08/2018
ART. 4COMPLETAT DEORDIN 126 06/08/2018
ART. 4MODIFICAT DEORDIN 126 06/08/2018
ART. 4COMPLETAT DEORDIN 157 05/12/2017
ART. 4MODIFICAT DEORDIN 157 05/12/2017
ART. 5MODIFICAT DEORDIN 157 05/12/2017
ART. 6MODIFICAT DEORDIN 126 06/08/2018
ART. 6MODIFICAT DEORDIN 157 05/12/2017
ART. 7ABROGAT DEORDIN 1 06/01/2015
ART. 7ABROGAT PARTIAL DEORDIN 1 06/01/2015
ART. 9MODIFICAT DEORDIN 157 05/12/2017
ART. 10MODIFICAT DEORDIN 1 06/01/2015
ART. 18MODIFICAT DEORDIN 157 05/12/2017
ART. 25MODIFICAT DEORDIN 1 06/01/2015
ART. 27ABROGAT DEORDIN 126 06/08/2018
ART. 27MODIFICAT DEORDIN 126 06/08/2018
ART. 27MODIFICAT DEORDIN 1 06/01/2015
ART. 29MODIFICAT DEORDIN 157 05/12/2017
ANEXA 1MODIFICAT DEORDIN 1 06/01/2015
ANEXA 2ABROGAT PARTIAL DEORDIN 1 06/01/2015
ANEXA 2MODIFICAT DEORDIN 1 06/01/2015
ANEXA 4ABROGAT DEORDIN 157 05/12/2017
ANEXA 5MODIFICAT DEORDIN 157 05/12/2017

privind conducerea unităţilor sanitare cu paturi din reţeaua sanitară a Ministerului Apărării Naţionale(actualizat până la data de 22 august 2014*)



––––*) Forma actualizată a acestui act normativ până la data de 22 august 2014 este realizată de către Departamentul juridic din cadrul S.C. "Centrul Teritorial de Calcul Electronic" S.A. Piatra-Neamţ prin includerea tuturor modificărilor şi completărilor aduse de către: ORDINUL nr. M.52 din 10 mai 2010; ORDINUL nr. M.102 din 23 august 2010; ORDINUL nr. M.89 din 18 august 2014.Conţinutul acestui act nu este un document cu caracter oficial, fiind destinat pentru informarea utilizatorilor**) NOTA C.T.C.E. S.A. Piatra-Neamţ:Conform pct. 8 al art. I din ORDINUL nr. M.89 din 18 august 2014, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 618 din 22 august 2014, în tot cuprinsul ordinului sintagma „ambulatoriu de specialitate” se înlocuieşte cu sintagma „ambulatoriu de specialitate/integrat”.Având în vedere Avizul Ministerului Sănătăţii nr. 56.640 din 20 noiembrie 2009,pentru aplicarea prevederilor cap. III "Conducerea spitalelor" al titlului VII "Spitalele" din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătăţii, cu modificările şi completările ulterioare,în temeiul prevederilor art. 33 alin. (1) din Legea nr. 346/2006 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Apărării Naţionale, cu modificările ulterioare,ministrul apărării naţionale emite prezentul ordin. + 
Articolul 1(1) În sensul prezentului titlu, prin unităţi sanitare cu paturi se înţelege: spitalele militare, Centrul Clinic de Urgenţă de Boli Cardiovasculare al Armatei, denumit în continuare CCUBCVA, şi Sanatoriul de Balneofizioterapie şi Recuperare Medicală "Dr. Dimitrie Cantemir" Bălţăteşti, denumit în continuare SBRM.(2) Unităţile sanitare cu paturi prevăzute la alin. (1) sunt conduse de un comandant, numit prin ordin al ministrului apărării naţionale, la propunerea şefului Direcţiei medicale.(3) Persoana numită potrivit alin. (2) trebuie să îndeplinească, în mod cumulativ, următoarele condiţii:a) să fie cadru militar în activitate;b) să fie absolvent cu diplomă de licenţă al unei instituţii de învăţământ superior;––––Lit. b) a alin. (3) al art. 1 a fost modificată de pct. 1 al art. I din ORDINUL nr. M.89 din 18 august 2014, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 618 din 22 august 2014.c) să fie absolvent al cursului postuniversitar de conducere pentru funcţiile prevăzute cu gradul de colonel, iar pentru funcţiile prevăzute cu gradul de general să fie absolvent al Colegiului Naţional de Apărare sau al cursului postuniversitar de conducere strategică ori să deţină titlul ştiinţific de doctor;––––Lit. c) a alin. (3) al art. 1 a fost modificată de pct. 1 al art. I din ORDINUL nr. M.89 din 18 august 2014, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 618 din 22 august 2014.d) la data încheierii contractului să fie absolvent al unor cursuri de perfecţionare postuniversitară în management sau management sanitar, având o durată de minimum 3 luni;––––Lit. d) a alin. (3) al art. 1 a fost modificată de pct. 1 al art. I din ORDINUL nr. M.89 din 18 august 2014, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 618 din 22 august 2014.e) să nu se afle în stare de incompatibilitate sau în conflict de interese;––––Lit. e) a alin. (3) al art. 1 a fost modificată de pct. 1 al art. I din ORDINUL nr. M.102 din 23 august 2010, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 609 din 27 august 2010.f) să deţină dovada/adeverinţa din care să rezulte că în ultimii 5 ani nu a fost sancţionat de către Colegiul Medicilor din România;––––Lit. f) a alin. (3) al art. 1 a fost modificată de pct. 1 al art. I din ORDINUL nr. M.52 din 10 mai 2010, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 307 din 11 mai 2010.g) pentru spitalele clinice, universitare sau de urgenţă, comandantul trebuie să fie cadru universitar – conferenţiar sau profesor – ori medic primar şi să fie absolvent al unor cursuri de perfecţionare în management sau management sanitar, agreate de Ministerul Sănătăţii şi stabilite prin ordin al ministrului sănătăţii.––––Lit. g) a alin. (3) al art. 1 a fost modificată de pct. 1 al art. I din ORDINUL nr. M.52 din 10 mai 2010, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 307 din 11 mai 2010.(4) Abrogat.––––Alin. (4) al art. 1 a fost abrogat de pct. 3 al art. I din ORDINUL nr. M.89 din 18 august 2014, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 618 din 22 august 2014.(5) În cazul în care persoana numită potrivit alin. (2) nu este absolvent al cursurilor prevăzute la alin. (3) lit. d), condiţia se consideră îndeplinită cumulativ dacă este absolvent al unui master sau doctorat în managementul sanitar, economic sau administrativ organizat într-o instituţie de învăţământ superior acreditată, potrivit legii. Dovada absolvirii trebuie să existe în dosarul de concurs/examen la data analizării acestuia.––––Alin. (5) al art. 1 a fost introdus de pct. 2 al art. I din ORDINUL nr. M.89 din 18 august 2014, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 618 din 22 august 2014.
 + 
Articolul 2Pentru ocuparea funcţiei de comandant se vor respecta prevederile privind publicarea, de către Direcţia medicală, a posturilor vacante în Buletinul Informativ al Armatei şi evaluarea iniţială a candidatului/candidaţilor în comisiile de selecţie, în baza tabelului cu cerinţele de personal, potrivit reglementărilor din domeniul managementului resurselor umane din Ministerul Apărării Naţionale.
 + 
Articolul 3(1) Comandantul unităţilor sanitare cu paturi se încadrează prin numire, în cazul avizării de către comisia de selecţie a unui singur candidat, precum şi în urma promovării de către acesta a examenului organizat în acest scop.(2) În situaţia avizării de către comisia de selecţie a mai multor candidaţi, comandantul se încadrează prin numire numai după promovarea concursului organizat în acest scop.(3) Normele privind organizarea şi desfăşurarea concursului/examenului în vederea încadrării funcţiei de comandant pentru unităţile sanitare cu paturi din reţeaua sanitară a Ministerului Apărării Naţionale sunt prevăzute în anexa nr. 1.
 + 
Articolul 4(1) La data numirii în funcţie, comandantul unităţilor sanitare cu paturi încheie un contract de management cu Ministerul Apărării Naţionale, pe o perioadă de maximum 3 ani. Contractul de management poate înceta înainte de termen, în urma evaluării anuale efectuate de o comisie, pe baza indicatorilor de performanţă ai activităţii stabiliţi şi aprobaţi prin ordin al ministrului sănătăţii şi a criteriilor specifice stabilite şi aprobate prin ordin al ministrului apărării naţionale. Indicatorii de performanţă ai activităţii şi criteriile specifice se înscriu în contractul de management.––––Alin. (1) al art. 4 a fost modificat de pct. 4 al art. I din ORDINUL nr. M.89 din 18 august 2014, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 618 din 22 august 2014.(1^1) Contractul de management poate înceta înainte de termen şi ca urmare a evaluării efectuate ori de câte ori este nevoie de către o comisie stabilită prin ordin al ministrului apărării naţionale.––––Alin. (1^1) al art. 4 a fost introdus de pct. 5 al art. I din ORDINUL nr. M.89 din 18 august 2014, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 618 din 22 august 2014.(2) Comisia de evaluare prevăzută la alin. (1) este stabilită prin ordin al ministrului apărării naţionale, la propunerea şefului Direcţiei medicale sau a structurii care are în coordonare unitatea sanitară cu paturi, după caz.––––Alin. (2) al art. 4 a fost modificat de pct. 6 al art. I din ORDINUL nr. M.89 din 18 august 2014, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 618 din 22 august 2014.(3) La încetarea mandatului, contractul de management poate fi prelungit pe o perioadă de 3 luni, maximum de două ori, perioadă în care se organizează concursul de ocupare a postului.(4) La încetarea mandatului, în situaţia în care nu devin aplicabile prevederile alin. (3), ministrul apărării naţionale împuterniceşte prin ordin, la propunerea şefului Direcţiei medicale, un comandant interimar pe o perioadă de cel mult 6 luni, perioadă în care se organizează concursul de ocupare a postului.––––Alin. (4) al art. 4 a fost modificat de pct. 2 al art. I din ORDINUL nr. M.102 din 23 august 2010, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 609 din 27 august 2010.(5) Comandantul interimar nu încheie contract de management, în condiţiile prevăzute la alin. (1), pentru perioada cât asigură temporar comanda unităţii sanitare cu paturi.(6) Abrogat.––––Alin. (6) al art. 4 a fost abrogat de pct. 3 al art. I din ORDINUL nr. M.102 din 23 august 2010, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 609 din 27 august 2010.
 + 
Articolul 5(1) În situaţia în care comandantul, numit prin ordin al ministrului apărării naţionale, se află în stare de incompatibilitate sau conflict de interese, este obligat să înlăture motivele de incompatibilitate ori conflict de interese, în termen de 30 de zile de la apariţia acestora, conform prevederilor legale în vigoare.(2) În cazul în care situaţia de incompatibilitate sau conflict de interese nu este înlăturată în termenul prevăzut la alin. (1), şeful Direcţiei medicale va prezenta ministrului apărării naţionale propunerea de eliberare din funcţie a comandantului unităţii sanitare cu paturi, potrivit actelor normative specifice managementului resurselor umane în Ministerul Apărării Naţionale.
 + 
Articolul 6(1) Atribuţiile comandantului sunt stabilite prin contractul de management, precum şi prin fişa postului, aprobată de şeful Direcţiei medicale.(2) În domeniul politicii de personal şi al structurii organizatorice, comandantul unităţii sanitare cu paturi are, în principal, următoarele atribuţii:a) aprobă organizarea concursurilor pentru posturile vacante de personal civil contractual, în condiţiile legii;b) abrogată;––––Lit. b) a alin. (2) al art. 6 a fost abrogată de pct. 2 al art. I din ORDINUL nr. M.52 din 10 mai 2010, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 307 din 11 mai 2010.c) numeşte şi eliberează din funcţie personalul civil contractual al unităţii, în baza legislaţiei în vigoare;d) aprobă programul de lucru, pe locuri de muncă şi categorii de personal;e) propune şefului Direcţiei medicale structura organizatorică, reorganizarea, schimbarea sediului şi a denumirii unităţii, în vederea aprobării de către ministrul apărării naţionale.(3) Concursul pentru ocuparea posturilor vacante se organizează la nivelul unităţii sanitare cu paturi.
 + 
Articolul 7(1) În cadrul unităţilor sanitare cu paturi se organizează şi funcţionează un comitet director format din:a) comandantul unităţii sanitare cu paturi;b) locţiitorul comandantului, care îndeplineşte şi atribuţiile de director medical;c) abrogată;––––Lit. c) a alin. (1) al art. 7 a fost abrogată de pct. 4 al art. I din ORDINUL nr. M.102 din 23 august 2010, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 609 din 27 august 2010.d) directorul financiar-contabil;e) abrogată;––––Lit. e) a alin. (1) al art. 7 a fost abrogată de pct. 4 al art. I din ORDINUL nr. M.102 din 23 august 2010, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 609 din 27 august 2010.f) directorul de îngrijiri, după caz.(2) În spitalele universitare şi clinice, locţiitorul comandantului este un cadru didactic universitar medical sau medic primar.
 + 
Articolul 8Abrogat.––––Art. 8 a fost abrogat de pct. 3 al art. I din ORDINUL nr. M.52 din 10 mai 2010, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 307 din 11 mai 2010.
 + 
Articolul 9(1) Atribuţiile comitetului director sunt stabilite de comandantul unităţilor sanitare cu paturi, conform legislaţiei incidente în domeniu şi cu avizul Direcţiei medicale.(2) Atribuţiile membrilor comitetului director sunt stabilite prin contractul de administrare, precum şi prin fişa postului, aprobată de comandantul unităţilor sanitare cu paturi.
 + 
Articolul 10(1) Pentru ocuparea funcţiilor din comitetul director se vor respecta reglementările din domeniul managementului resurselor umane specifice Ministerului Apărării Naţionale.(2) Numirea într-o funcţie din comitetul director se face în urma avizării candidatului de comisia de selecţie şi a promovării unui examen organizat în acest scop.(3) În situaţia în care sunt avizaţi mai mulţi candidaţi pentru aceeaşi funcţie din comitetul director, numirea în funcţie se face după promovarea unui concurs organizat în acest scop.(4) Examenul/Concursul prevăzut la alin. (2) şi (3) este organizat la nivelul unităţii sanitare cu paturi, în prezenţa unei comisii aprobate de şeful Direcţiei medicale, la propunerea comandantului.(5) Numirea în funcţie a membrilor comitetului director se face pe o perioadă de maximum 3 ani.(6) Membrii comitetului director încheie cu comandantul unităţii sanitare cu paturi un contract de administrare, în cuprinsul căruia sunt prevăzuţi atât indicatorii specifici de performanţă, cât şi normele legale care reglementează drepturile şi obligaţiile părţilor.(7) Indicatorii specifici de performanţă prevăzuţi în contractul de administrare se stabilesc de către comandantul unităţii sanitare cu paturi.––––Alin. (7) al art. 10 a fost modificat de pct. 5 al art. I din ORDINUL nr. M.102 din 23 august 2010, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 609 din 27 august 2010.(8) Contractul de administrare poate fi prelungit la încetarea mandatului pe o perioadă de 3 luni, maximum de două ori, perioadă în care se organizează concursul de ocupare a funcţiei. Contractul de administrare poate înceta înainte de termen în cazul neîndeplinirii obligaţiilor prevăzute în acesta şi a atribuţiilor stabilite prin fişa postului.(9) La încetarea mandatului, în situaţia în care nu devin aplicabile prevederile alin. (8), şeful Direcţiei medicale împuterniceşte prin ordin, la propunerea comandantului unităţii sanitare cu paturi, un membru interimar, pe o perioadă de cel mult 6 luni, perioadă în care se organizează concursul de ocupare a postului.––––Alin. (9) al art. 10 a fost modificat de pct. 5 al art. I din ORDINUL nr. M.102 din 23 august 2010, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 609 din 27 august 2010.(10) Membrul interimar nu încheie contract de administrare, în condiţiile prevăzute la alin. (6), pentru perioada cât asigură temporar funcţia din comitetul director.
 + 
Articolul 11Membrii comitetului director nu mai pot ocupa nicio altă funcţie de conducere prin cumul de funcţii.
 + 
Articolul 12Abrogat.––––Art. 12 a fost abrogat de pct. 6 al art. I din ORDINUL nr. M.102 din 23 august 2010, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 609 din 27 august 2010.
 + 
Articolul 13Abrogat.––––Art. 13 a fost abrogat de pct. 6 al art. I din ORDINUL nr. M.102 din 23 august 2010, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 609 din 27 august 2010.
 + 
Articolul 14Abrogat.––––Art. 14 a fost abrogat de pct. 6 al art. I din ORDINUL nr. M.102 din 23 august 2010, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 609 din 27 august 2010.
 + 
Articolul 15(1) Dispoziţiile prevăzute la art. 5 alin. (1) se aplică şi persoanelor care ocupă funcţii specifice comitetului director.(2) În cazul în care situaţia de incompatibilitate sau conflict de interese nu este înlăturată în termenul prevăzut la art. 5 alin. (1), comandantul are obligaţia de a propune şefului Direcţiei medicale eliberarea din funcţie a persoanei/persoanelor în cauză potrivit actelor normative specifice managementului resurselor umane în Ministerul Apărării Naţionale.
 + 
Articolul 16Personalul militar medico-sanitar care ocupă funcţii specifice comitetului director poate desfăşura activitate medicală în unitatea sanitară respectivă în baza unui program de lucru stabilit de comun acord cu comandantul.
 + 
Articolul 17Membrii comitetului director revocaţi din funcţie se pun la dispoziţia Direcţiei medicale pe o perioadă de 3 luni, în vederea încadrării, cu posibilitatea prelungirii acestei perioade cu încă 3 luni, cu aprobarea ministrului apărării naţionale.
 + 
Articolul 18(1) În cadrul unităţilor sanitare cu paturi funcţionează un consiliul etic format din 5 membri, pentru o perioadă de 3 ani, având următoarea componenţă:a) un medic militar, ofiţer superior, din unitatea sanitară sau, după caz, un medic militar/civil cu cel mai mare grad didactic din spitalele clinice/universitare;b) consilierul juridic al unităţii sanitare cu paturi;c) directorul de îngrijiri sau, după caz, asistenta-şefă din secţia cu cel mai mare număr de paturi;d) un reprezentant al Direcţiei medicale;e) un secretar, fără drept de vot.(2) Desemnarea nominală a membrilor consiliului etic se face de către comitetul director al unităţii sanitare cu paturi, iar numirea membrilor consiliului etic se face prin ordin al comandantului unităţii sanitare cu paturi respective.––––Alin. (2) al art. 18 a fost modificat de pct. 7 al art. I din ORDINUL nr. M.102 din 23 august 2010, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 609 din 27 august 2010.(3) Consiliul etic este condus de persoana prevăzută la alin. (1) lit. a).
 + 
Articolul 19Abrogat.––––Art. 19 a fost abrogat de pct. 8 al art. I din ORDINUL nr. M.102 din 23 august 2010, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 609 din 27 august 2010.
 + 
Articolul 20(1) Consiliul etic se întruneşte lunar sau ori de câte ori este nevoie, la sesizarea unui pacient/aparţinător al acestuia, a unui cadru medical sau a oricărei persoane căreia i-au fost încălcate drepturile recunoscute de lege în domeniul acordării asistenţei medicale.(2) Aspectele semnalate se analizează pentru fiecare caz în parte şi se consemnează într-un proces-verbal care cuprinde sesizările, precum şi măsurile propuse a fi luate de către comandantul unităţii sanitare cu paturi pentru remedierea acestora.(3) Procesul-verbal prevăzut la alin. (2) se întocmeşte numai după ce consiliul etic a efectuat o cercetare a cazului, cu ascultarea părţilor implicate, inclusiv a unor terţe persoane, după caz, care pot aduce lămuriri suplimentare asupra situaţiei. Ascultarea părţilor trebuie consemnată în scris şi semnată de către acestea.(4) Procesul-verbal va fi înaintat comandantului unităţii sanitare cu paturi în vederea luării măsurilor ce se impun în conformitate cu legislaţia în vigoare.(5) Trimestrial se comunică Direcţiei medicale cazurile dezbătute în consiliul etic, precum şi măsurile întreprinse pentru rezolvarea acestora.
 + 
Articolul 21În cadrul unităţilor sanitare cu paturi funcţionează un consiliu medical, al cărui preşedinte este locţiitorul comandantului.
 + 
Articolul 22Consiliul medical este alcătuit din şefii de secţii, de servicii, de laboratoare, farmacistul-şef şi un asistent-şef desemnat de locţiitorul comandantului unităţii sanitare cu paturi.
 + 
Articolul 23Principalele atribuţii ale consiliului medical sunt stabilite de legislaţia incidentă în domeniu şi avizate de şeful Direcţiei medicale.
 + 
Articolul 24Abrogat.––––Art. 24 a fost abrogat de pct. 8 al art. I din ORDINUL nr. M.102 din 23 august 2010, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 609 din 27 august 2010.
 + 
Articolul 25(1) În cadrul unităţilor sanitare cu paturi funcţionează un consiliu de administraţie, care are rolul de a dezbate principalele probleme de strategie, de organizare şi funcţionare a unităţii sanitare cu paturi.(2) Consiliul de administraţie este format din:a) un reprezentant desemnat de Direcţia medicală;b) un reprezentant desemnat de Direcţia domenii şi infrastructuri;c) un reprezentant desemnat de Direcţia financiar-contabilă;d) un reprezentant desemnat de Statul Major General dintr-o unitate militară dislocată în garnizoana în care este dispusă unitatea sanitară cu paturi. Pentru unităţile sanitare cu paturi aflate în coordonarea altor structuri, reprezentantul este desemnat de conducătorul instituţiei coordonatoare;e) un reprezentant al universităţii sau al facultăţii de medicină, pentru spitalele clinice;f) un reprezentant al structurii teritoriale a Colegiului Medicilor din România, cu statut de invitat;g) un reprezentant al structurii teritoriale a Ordinului Asistenţilor Medicali Generalişti, Moaşelor şi Asistenţilor Medicali din România, cu statut de invitat.––––Alin. (2) al art. 25 a fost modificat de pct. 7 al art. I din ORDINUL nr. M.89 din 18 august 2014, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 618 din 22 august 2014.(3) Membrii consiliului de administraţie al unităţii sanitare cu paturi şi membrii supleanţi, desemnaţi de structurile precizate la alin. (2), se numesc prin ordin al ministrului apărării naţionale.––––Alin. (3) al art. 25 a fost modificat de pct. 7 al art. I din ORDINUL nr. M.89 din 18 august 2014, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 618 din 22 august 2014.––––Art. 25 a fost modificat de pct. 9 al art. I din ORDINUL nr. M.102 din 23 august 2010, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 609 din 27 august 2010.
 + 
Articolul 26Abrogat.––––Art. 26 a fost abrogat de pct. 10 al art. I din ORDINUL nr. M.102 din 23 august 2010, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 609 din 27 august 2010.
 + 
Articolul 27(1) Secţiile, laboratoarele, serviciile medicale şi, după caz, ambulatoriu de specialitate/integrat al spitalului sunt conduse de un şef de secţie, şef de laborator, şef de serviciu sau, după caz, şef de ambulatoriu. Aceste funcţii se ocupă prin concurs sau examen, după caz, în condiţiile legii.––––Alin. (1) al art. 27 a fost modificat de pct. 8 al art. I din ORDINUL nr. M.89 din 18 august 2014, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 618 din 22 august 2014, prin înlocuirea sintagmei „ambulatoriu de specialitate” cu sintagma „ambulatoriu de specialitate/integrat”.(2) În spitalele militare funcţiile militare de şef de secţie, şef de laborator, şef de serviciu, şef de ambulatoriu de specialitate/integrat, farmacist-şef şi, după caz, de asistent medical-şef sunt funcţii de conducere şi pot fi ocupate numai de medici, farmacişti, biologi, chimişti şi biochimişti sau, după caz, asistenţi medicali, cadre militare în activitate, care îndeplinesc condiţiile impuse de managementul resurselor umane în Ministerul Apărării Naţionale, precum şi normele prevăzute în anexa nr. 2.––––Alin. (2) al art. 27 a fost modificat de pct. 8 al art. I din ORDINUL nr. M.89 din 18 august 2014, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 618 din 22 august 2014, prin înlocuirea sintagmei „ambulatoriu de specialitate” cu sintagma „ambulatoriu de specialitate/integrat”.(3) Funcţiile civile, similare funcţiilor prevăzute la alin. (2), sunt funcţii de conducere şi pot fi ocupate numai de medici, farmacişti, biologi, chimişti şi biochimişti sau, după caz, asistenţi medicali cu o vechime de cel puţin 5 ani în specialitatea respectivă, conform normelor stabilite prin ordinul ministrului sănătăţii.(4) Şefii de secţie/serviciu/laborator/ambulatoriu de specialitate/integrat au ca atribuţii coordonarea şi realizarea activităţii de acordare a îngrijirilor medicale în cadrul structurii pe care o conduc şi răspund de calitatea actului medical desfăşurat în aceasta, precum şi cele stabilite prin fişa postului.––––Alin. (4) al art. 27 a fost modificat de pct. 8 al art. I din ORDINUL nr. M.89 din 18 august 2014, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 618 din 22 august 2014, prin înlocuirea sintagmei „ambulatoriu de specialitate” cu sintagma „ambulatoriu de specialitate/integrat”.(5) Abrogat.––––Alin. (5) al art. 27 a fost abrogat de pct. 11 al art. I din ORDINUL nr. M.102 din 23 august 2010, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 609 din 27 august 2010.(6) Şefii de secţie/laborator/serviciu medical care au ocupat postul prin concurs încheie cu unitatea sanitară cu paturi, reprezentată prin comandant, un contract de administrare cu o durată de 3 ani, în cuprinsul căruia sunt prevăzuţi indicatorii specifici de performanţă.––––Alin. (6) al art. 27 a fost modificat de pct. 12 al art. I din ORDINUL nr. M.102 din 23 august 2010, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 609 din 27 august 2010.(7) Indicatorii specifici de performanţă prevăzuţi în contractul de administrare se aprobă anual de către comandant.––––Alin. (7) al art. 27 a fost modificat de pct. 12 al art. I din ORDINUL nr. M.102 din 23 august 2010, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 609 din 27 august 2010.(8) Contractul de administrare poate înceta înainte de termen, în principal în cazul neîndeplinirii indicatorilor specifici de performanţă.––––Alin. (8) al art. 27 a fost modificat de pct. 12 al art. I din ORDINUL nr. M.102 din 23 august 2010, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 609 din 27 august 2010.(8^1) La expirarea perioadei pentru care a fost încheiat, contractul de administrare al şefilor de secţie/laborator/serviciu medical poate fi prelungit, succesiv, pe perioade de 3 ani.––––Alin. (8^1) al art. 27 a fost introdus de pct. 13 al art. I din ORDINUL nr. M.102 din 23 august 2010, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 609 din 27 august 2010.(9) La încetarea contractului de administrare, în situaţia în care nu devin aplicabile dispoziţiile alin. (8^1), la propunerea comandantului unităţii sanitare cu paturi, şeful Direcţiei medicale împuterniceşte/deleagă, după caz, prin ordin un şef de secţie/laborator/serviciu medical interimar, pe o perioadă de cel mult 6 luni, conform reglementărilor din domeniul resurselor umane din Ministerul Apărării Naţionale.––––Alin. (9) al art. 27 a fost modificat de pct. 14 al art. I din ORDINUL nr. M.102 din 23 august 2010, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 609 din 27 august 2010.(10) În perioada prevăzută la alin. (9) se organizează concursul de ocupare a funcţiei.(11) Şefii de secţie/laborator/serviciu medical interimari nu încheie contracte de administrare, în condiţiile prevăzute la alin. (6), pentru perioada cât asigură temporar funcţia respectivă.(12) În unităţile sanitare cu paturi, şefii ambulatoriilor de specialitate/integrat, ai compartimentelor şi microstructurilor sau structurilor medicale aflate în subordinea unor secţii medicale/chirurgicale, precum şi şefii structurilor care desfăşoară activităţi conexe actului medical nu încheie contract de administrare, în condiţiile prevăzute la alin. (6).––––Alin. (12) al art. 27 a fost modificat de pct. 8 al art. I din ORDINUL nr. M.89 din 18 august 2014, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 618 din 22 august 2014, prin înlocuirea sintagmei „ambulatoriu de specialitate” cu sintagma „ambulatoriu de specialitate/integrat”.(13) Şeful de secţie/laborator/serviciu medical/ambulatoriu de specialitate/integrat care a promovat concursul sau examenul, după caz, aflat în stare de incompatibilitate sau în conflict de interese este obligat să o/îl înlăture în termen de maximum 30 de zile, sub sancţiunea eliberării acestuia din funcţie.––––Alin. (13) al art. 27 a fost modificat de pct. 8 al art. I din ORDINUL nr. M.89 din 18 august 2014, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 618 din 22 august 2014, prin înlocuirea sintagmei „ambulatoriu de specialitate” cu sintagma „ambulatoriu de specialitate/integrat”.(14) În secţiile/laboratoarele/serviciile medicale clinice în care funcţia de şef de clinică este civilă, aceasta poate fi ocupată de persoana desemnată de senatul instituţiei de învăţământ superior medical şi are atribuţii exclusiv didactice şi de cercetare ştiinţifică medicală.(15) Atribuţiile şefului de clinică prevăzute la alin. (14) nu se suprapun cu cele ale şefului de secţie/laborator/serviciu medical, care sunt în principal atribuţii manageriale.
 + 
Articolul 28Abrogat.––––Art. 28 a fost abrogat de pct. 15 al art. I din ORDINUL nr. M.102 din 23 august 2010, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 609 din 27 august 2010.
 + 
Articolul 29(1) Comandanţii unităţilor sanitare cu paturi, la numirea în funcţie, au obligaţia de a depune la Direcţia medicală o declaraţie de interese, o declaraţie cu privire la incompatibilităţile prevăzute de lege, precum şi o declaraţie de avere.(2) Membrii comitetului director, şefii de secţie, de laborator sau de serviciu, precum şi membrii consiliului de administraţie depun declaraţiile prevăzute la alin. (1) la structura de resurse umane a unităţii sanitare cu paturi în care îşi desfăşoară activitatea în această calitate.––––Alin. (2) al art. 29 a fost modificat de pct. 16 al art. I din ORDINUL nr. M.102 din 23 august 2010, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 609 din 27 august 2010.
 + 
Articolul 30Regulamentele de organizare şi funcţionare ale unităţilor sanitare cu paturi prevăzute la art. 1 alin. (1) se elaborează de conducerea acestora şi se aprobă de către şeful Direcţiei medicale.
 + 
Articolul 31Anexele nr. 1-5 fac parte integrantă din prezentul ordin.
 + 
Articolul 32La data intrării în vigoare a prezentului ordin se abrogă:a) Ordinul ministrului apărării naţionale nr. M.53/2009 privind conducerea spitalelor din reţeaua sanitară a Ministerului Apărării Naţionale publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 337 din 20 mai 2009;b) Ordinul ministrului apărării nr. M.46/2007*) pentru aprobarea "Normelor privind încadrarea funcţiei de comandant/director general şi condiţiile de participare la concurs a ofiţerilor medici şi farmacişti în vederea încadrării funcţiei de şef de secţie, şef de laborator sau şef de serviciu medical din spitalele aparţinând ministerului apărării".–––*) Ordinul nr. M.46/2007 nu a fost publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, deoarece avea ca obiect reglementări din sectorul de apărare a ţării şi securitate naţională.
 + 
Articolul 33Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.p. Ministrul apărării naţionale,Aurel Ionel Lascu,secretar de statBucureşti, 22 decembrie 2009.Nr. M.129.
 + 
Anexa 1NORMA 22/12/2009
 + 
Anexa 2NORMA 22/12/2009
 + 
Anexa 3Abrogată.–––––Anexa 3 a fost abrogată de pct. 18 al art. I din ORDINUL nr. M.102 din 23 august 2010, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 609 din 27 august 2010.
 + 
Anexa 4– Model –ROMÂNIAMINISTERUL APĂRĂRII NAŢIONALEU.M. ……………………Comisia de concurs/examenFIŞAinterviului de selecţieCandidat ……………………………………Postul ……………………………………..Data interviului …………………………….┌─────────────┬──────────────────────────────────────────────────────┬────────┐│ Aptitudini │ Calificative/Note │ Media ││ │ │obţinută│├─────────────┼────────────────────────────────────────────┬─────────┼────────┤│1. Aptitudini│Excelente │ 10-9,50 │ ││ de ├────────────────────────────────────────────┼─────────┼────────┤│ comunicare │Foarte bune │9,49-9,00│ ││ ├────────────────────────────────────────────┼─────────┼────────┤│ │Bune │8,99-7,00│ ││ ├────────────────────────────────────────────┼─────────┼────────┤│ │Corespunzătoare │6,99-5,00│ ││ ├────────────────────────────────────────────┼─────────┼────────┤│ │Necorespunzătoare │4,99-1,00│ │├─────────────┼────────────────────────────────────────────┼─────────┼────────┤│2. Aptitudini│Excelente, capabil să îşi asume postul │ │ ││ şi │fără o pregătire prealabilă │ 10-9,50 │ ││cunoştinţe ├────────────────────────────────────────────┼─────────┼────────┤│manageriale │Foarte bune, este necesară puţină pregătire │9,49-9,00│ ││ ├────────────────────────────────────────────┼─────────┼────────┤│ │Bune, are cunoştinţe elementare, dar este │ │ ││ │capabil să înveţe │8,99-7,00│ ││ ├────────────────────────────────────────────┼─────────┼────────┤│ │Corespunzătoare, necesită mai multă │ │ ││ │pregătire │6,99-5,00│ ││ ├────────────────────────────────────────────┼─────────┼────────┤│ │Necorespunzătoare, nu are aptitudini │ │ ││ │manageriale │4,99-1,00│ │├─────────────┼────────────────────────────────────────────┼─────────┼────────┤│3. Ambiţii │Fixează obiective foarte ambiţioase │ 10-9,50 │ ││profesionale ├────────────────────────────────────────────┼─────────┼────────┤│ │Scopuri de nivel înalt │9,49-9,00│ ││ ├────────────────────────────────────────────┼─────────┼────────┤│ │Obiective de nivel mediu │8,99-7,00│ ││ ├────────────────────────────────────────────┼─────────┼────────┤│ │Obiective limitate, nu este foarte ambiţios │6,99-5,00│ ││ ├────────────────────────────────────────────┼─────────┼────────┤│ │Se bazează pe alţii prea des, obiective │ │ ││ │minime │4,99-1,00│ │├─────────────┼────────────────────────────────────────────┼─────────┼────────┤│4. Motivare │Motivare excelentă, dorinţă puternică de │ │ ││ │a munci │ 10-9,50 │ ││ ├────────────────────────────────────────────┼─────────┼────────┤│ │Foarte interesat de post, pune multe │ │ ││ │întrebări │9,49-9,00│ ││ ├────────────────────────────────────────────┼─────────┼────────┤│ │Dorinţă de a munci │8,99-7,00│ ││ ├────────────────────────────────────────────┼─────────┼────────┤│ │Puţin interesat de post │6,99-5,00│ ││ ├────────────────────────────────────────────┼─────────┼────────┤│ │Nu este interesat de post, impasibil │4,99-1,00│ │├─────────────┼────────────────────────────────────────────┼─────────┼────────┤│5. Potrivire │Excelent, pentru acest post │ 10-9,50 │ ││ pe post ├────────────────────────────────────────────┼─────────┼────────┤│ │Foarte bun pentru acest post │9,49-9,00│ ││ ├────────────────────────────────────────────┼─────────┼────────┤│ │Bun pentru acest post │8,99-7,00│ ││ ├────────────────────────────────────────────┼─────────┼────────┤│ │Corespunzător pentru acest post │6,99-5,00│ ││ ├────────────────────────────────────────────┼─────────┼────────┤│ │Necorespunzător pentru acest post │4,99-1,00│ │├─────────────┼────────────────────────────────────────────┼─────────┼────────┤│6. Auto- │Are o excelentă abilitate de a se │ │ ││ control │autocontrola │ 10-9,50 │ ││ ├────────────────────────────────────────────┼─────────┼────────┤│ │Siguranţă de sine, încredere în capacitatea │ │ ││ │sa de a rezolva problemele │9,49-9,00│ ││ ├────────────────────────────────────────────┼─────────┼────────┤│ │Autocontrol mediu │8,99-7,00│ ││ ├────────────────────────────────────────────┼─────────┼────────┤│ │Pare solicitat, nervos │6,99-5,00│ ││ ├────────────────────────────────────────────┼─────────┼────────┤│ │Greoi, prea preocupat, îngrijorat │4,99-1,00│ │├─────────────┼────────────────────────────────────────────┼─────────┼────────┤│7. Impresie │Excelentă │ 10-9,50 │ ││generală ├────────────────────────────────────────────┼─────────┼────────┤│ │Foarte bună │9,49-9,00│ ││ ├────────────────────────────────────────────┼─────────┼────────┤│ │Bună │8,99-7,00│ ││ ├────────────────────────────────────────────┼─────────┼────────┤│ │Corespunzătoare │6,99-5,00│ ││ ├────────────────────────────────────────────┼─────────┼────────┤│ │Necorespunzătoare │4,99-1,00│ │├─────────────┼────────────────────────────────────────────┼─────────┼────────┤│ │ MEDIA GENERALĂ: │ │ │└─────────────┴────────────────────────────────────────────┴─────────┴────────┘Solicitantul este un candidat*… FOARTE POTRIVIT (10-9,50)… POTRIVIT (9,49-9,00)… DESTUL DE POTRIVIT (8,99-7,00)… POSIBIL, DAR PENTRU ALT POST (6,99-5,00)… NEPOTRIVIT (4,99-1,00)Preşedintele/Membrul comisiei de concurs/de examenGradul …………………………….Numele şi prenumele …………………––––* Se trece nota finală a interviului de selecţie calculată, cu două zecimale, ca media aritmetică a notelor la fiecare dintre cei 8 indicatori.–––––Anexa 4 a fost înlocuită cu anexa 2 din ORDINUL nr. M.102 din 23 august 2010, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 609 din 27 august 2010, conform pct. 17 al art. I din acelaşi act normativ.
 + 
Anexa 5– Model –ROMÂNIAMINISTERUL APĂRĂRII NAŢIONALEU.M. ……………………….Comisia de concurs/examenFIŞAcu rezultatele concursului/examenuluiDenumirea postului ……………………..………………………………………Data ………………………………….┌───┬───────────────────┬────────────────────────────────────┬─────┬───────────┐│ │ │Rezultatele obţinute la probele │ │ ││Nr.│ Gradul, │ de concurs/de examen │ │ ││crt│numele şi prenumele├──────────┬────────────┬────────────┤Media│Clasificare││ │ candidatului │Test-grilă│Proiectul de│Interviul de│ │ ││ │ │ │ management │ selecţie │ │ │├───┼───────────────────┼──────────┼────────────┼────────────┼─────┼───────────┤│ 1.│ │ │ │ │ │ │├───┼───────────────────┼──────────┼────────────┼────────────┼─────┼───────────┤│ 2.│ │ │ │ │ │ │├───┼───────────────────┼──────────┼────────────┼────────────┼─────┼───────────┤│ 3.│ │ │ │ │ │ │├───┼───────────────────┼──────────┼────────────┼────────────┼─────┼───────────┤│ 4.│ │ │ │ │ │ │└───┴───────────────────┴──────────┴────────────┴────────────┴─────┴───────────┘Preşedintele comisiei de concurs/de examenGradul ………………………..Numele şi prenumele …………….Membri:………………………………………………………………………………………………………………………………Secretari:……………………………………–––––Anexa 5 a fost înlocuită cu anexa 3 din ORDINUL nr. M.102 din 23 august 2010, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 609 din 27 august 2010, conform pct. 17 al art. I din acelaşi act normativ.––

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x