ORDIN nr. M.101 din 23 august 2010

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 27/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL APARARII NATIONALE
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 606 din 26 august 2010
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Actiuni suferite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ActulABROGAT DEORDIN 17 10/02/2011
ART. 3COMPLETAT DEORDIN 112 05/10/2010
ART. 4COMPLETAT DEORDIN 112 05/10/2010
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulPENTRU APLICAREAHG 735 21/07/2010
ActulREFERIRE LAHG 735 21/07/2010 ART. 16
ActulPENTRU APLICAREALEGE 119 30/06/2010
ActulREFERIRE LALEGE 119 30/06/2010
ActulREFERIRE LALEGE 346 21/07/2006 ART. 33
ART. 1REFERIRE LALEGE 119 30/06/2010
ART. 1REFERIRE LALEGE 119 30/06/2010 ART. 4
ART. 1REFERIRE LALEGE 19 17/03/2000
ART. 4REFERIRE LAHG 735 21/07/2010
ART. 7REFERIRE LALEGE 19 17/03/2000
ART. 8REFERIRE LALEGE 769 29/12/2001
ART. 8REFERIRE LAOG 64 30/08/2001
ART. 9REFERIRE LALEGE 19 17/03/2000
ART. 12REFERIRE LALEGE 119 30/06/2010
ART. 12REFERIRE LALEGE (R) 164 07/04/2001
ART. 14REFERIRE LALEGE 119 30/06/2010 ART. 3
ART. 15REFERIRE LAHG 735 21/07/2010 ART. 13
ART. 16REFERIRE LALEGE 119 30/06/2010
ART. 18REFERIRE LAHG 735 21/07/2010
ANEXA 1REFERIRE LALEGE 119 30/06/2010
ANEXA 2REFERIRE LAHG 735 21/07/2010
ANEXA 2REFERIRE LALEGE 119 30/06/2010
Acte care fac referire la acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulABROGAT DEORDIN 17 10/02/2011
ART. 3COMPLETAT DEORDIN 112 05/10/2010
ART. 4COMPLETAT DEORDIN 112 05/10/2010

privind aplicarea în Ministerul Apărării Naţionale a Hotărârii Guvernului nr. 735/2010 pentru recalcularea pensiilor stabilite potrivit legislaţiei privind pensiile militare de stat, a pensiilor de stat ale poliţiştilor şi ale funcţionarilor publici cu statut special din sistemul administraţiei penitenciarelor, conform Legii nr. 119/2010 privind stabilirea unor măsuri în domeniul pensiilor



Pentru aplicarea prevederilor art. 16 din Hotărârea Guvernului nr. 735/2010 pentru recalcularea pensiilor stabilite potrivit legislaţiei privind pensiile militare de stat, a pensiilor de stat ale poliţiştilor şi ale funcţionarilor publici cu statut special din sistemul administraţiei penitenciarelor, conform Legii nr. 119/2010 privind stabilirea unor măsuri în domeniul pensiilor,în temeiul prevederilor art. 33 alin. (1) din Legea nr. 346/2006 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Apărării Naţionale, cu modificările ulterioare,ministrul apărării naţionale emite prezentul ordin. + 
Articolul 1(1) Recalcularea pensiilor militare de stat, potrivit prevederilor art. 4 alin. (1) din Legea nr. 119/2010 privind stabilirea unor măsuri în domeniul pensiilor, se efectuează de către Direcţia financiar-contabilă prin structura de specialitate.(2) Pensiile prevăzute la alin. (1), cuvenite sau aflate în plată, se recalculează prin determinarea stagiilor de cotizare şi punctajelor medii anuale, pe baza veniturilor realizate lunar de către beneficiarii de pensie şi prin stabilirea cuantumului fiecărei pensii, utilizând algoritmul de calcul prevăzut de Legea nr. 19/2000 privind sistemul public de pensii şi alte drepturi de asigurări sociale, cu modificările şi completările ulterioare, cu respectarea principiilor stabilite în Legea nr. 119/2010.
 + 
Articolul 2(1) În vederea obţinerii documentelor doveditoare necesare recalculării pensiilor militare de stat, beneficiarii se adresează centrului militar zonal/judeţean/de sector pe a cărui rază domiciliază sau unde au fost luaţi în evidenţă la data trecerii în rezervă, completând cererea prevăzută în anexa nr. 1.(2) Beneficiarii care au trecut în rezervă din celelalte instituţii din sistemul naţional de apărare, ordine publică şi siguranţă naţională vor solicita eliberarea adeverinţelor de venit centrului militar zonal/judeţean/de sector, pe baza comunicărilor cu perioadele lucrate în Ministerul Apărării Naţionale, emise de instituţiile în care şi-au desfăşurat activitatea.(3) Pentru perioadele în care beneficiarii au fost detaşaţi în afara Ministerului Apărării Naţionale, veniturile realizate lunar se dovedesc cu adeverinţele emise de instituţiile la care aceştia au fost detaşaţi.(4) Determinarea punctajului mediu anual pentru persoanele repatriate din Republica Moldova care beneficiază de pensiile prevăzute la art. 1 alin. (1) se face prin asimilare, în condiţiile stabilite prin reglementările legale în vigoare.
 + 
Articolul 3(1) Unităţile militare deţinătoare de arhivă şi depozitul central/depozitele intermediare de arhivă vor asigura culegerea şi transmiterea, în format electronic, a datelor necesare recalculării pensiilor militare.(2) Procedura de fotografiere, stocare, transmitere a datelor în format electronic şi creare a bazei de date se stabileşte prin dispoziţie a şefului Statului Major General.(3) Unităţile militare care deţin date necesare recalculării pensiilor militare păstrează şi utilizează copiile după documentele de arhivă în conformitate cu prevederile Instrucţiunilor arhivistice I.A.-'98, aprobate prin Ordinul ministrului de stat, ministrul apărării naţionale, nr. M.S. 63/1998*), cu modificările şi completările ulterioare.–––Notă *) Ordinul ministrului de stat, ministrul apărării naţionale, nr. M.S. 63/1998 nu a fost publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, deoarece avea ca obiect reglementări din sectorul de apărare a ţării şi securitate naţională.(4) Cererile pentru obţinerea adeverinţelor de venit, adresate în nume propriu de către beneficiari unităţilor militare deţinătoare de arhivă şi depozitului central/depozitelor intermediare de arhivă, vor fi soluţionate până la sfârşitul perioadei de recalculare.
 + 
Articolul 4Pentru perioadele în care beneficiarii şi-au desfăşurat activitatea în Ministerul Apărării Naţionale, centrele militare zonale/judeţene/de sector vor proceda astfel:a) înregistrează şi analizează cererile privind eliberarea de adeverinţe, în funcţie de datele înscrise în memoriile originale ale beneficiarilor;b) în cazul în care nu deţin memoriile originale, se adresează depozitului central/depozitelor intermediare de arhivă sau, după caz, centrelor militare pe raza cărora cadrele militare au fost luate în evidenţă la data trecerii în rezervă, în vederea eliberării unei fotocopii certificate a fişei matricole, conform anexei nr. 2a;c) identifică unităţile militare în care şi-au desfăşurat activitatea beneficiarii şi eliberează adeverinţele cu veniturile realizate lunar pentru perioadele în care acestea deţin sursele de documentare, conform art. 3 alin. (2). Adeverinţele vor fi întocmite conform anexei nr. 2b şi vor fi semnate de către comandanţii centrelor militare;d) în situaţia în care, pentru o anumită perioadă de activitate, nu există documente doveditoare privind veniturile realizate lunar, la întocmirea adeverinţelor se înscrie faptul că nu există date/documente pentru perioada respectivă;e) în măsura în care beneficiarii sunt de acord cu datele înscrise în adeverinţe, aceştia vor completa cererea prevăzută la anexa nr. 1a sau nr. 1b, după caz, din Hotărârea Guvernului nr. 735/2010 pentru recalcularea pensiilor stabilite potrivit legislaţiei privind pensiile militare de stat, a pensiilor de stat ale poliţiştilor şi ale funcţionarilor publici cu statut special din sistemul administraţiei penitenciarelor, conform Legii nr. 119/2010 privind stabilirea unor măsuri în domeniul pensiilor;f) cererea împreună cu adeverinţele cuprinzând veniturile lunare individuale realizate de beneficiari, în original, vor fi înaintate Direcţiei financiar-contabile – Serviciul pensii militare şi drepturi sociale de către centrele militare zonale/judeţene/de sector;g) în cazul beneficiarilor care din motive medicale nu se pot deplasa, cererea poate fi depusă de către persoane delegate/împuternicite;h) în situaţia în care beneficiarii nu sunt de acord cu datele din adeverinţe, aceştia pot depune o nouă cerere pentru reanalizarea datelor asupra cărora au obiecţii.
 + 
Articolul 5(1) Unităţile militare deţinătoare de arhivă, depozitul central/depozitele intermediare de arhivă, care eliberează copiile după documentele arhivate, şi centrele militare care eliberează adeverinţele în vederea recalculării pensiilor poartă întreaga răspundere cu privire la valabilitatea şi corectitudinea acestora.(2) Completarea/întocmirea documentelor doveditoare/adeverinţelor cu date nereale care conduc la efectuarea de plăţi nejustificate se sancţionează civil, administrativ, disciplinar, contravenţional sau penal, după caz, în condiţiile legii.
 + 
Articolul 6În situaţia în care la stabilirea/recalcularea/revizuirea drepturilor de pensie aflate în plată au fost valorificate şi perioade de vechime în muncă din sistemul public, beneficiarii pot prezenta carnetul de muncă, în original şi copie, şi/sau alte acte doveditoare din care să rezulte veniturile realizate lunar în aceste perioade.
 + 
Articolul 7(1) În înţelesul prezentului ordin, prin venituri realizate lunar se înţelege suma brută/netă reprezentând salariul brut/net, respectiv solda brută/netă, care cuprinde:a) retribuţia tarifară lunară/salariul de bază lunar/solda lunară/salariul de bază de încadrare lunar, inclusiv indexări, compensaţii, indemnizaţii de conducere/comandă, salarii/solde de merit şi alte drepturi similare prevăzute de legislaţia în vigoare la acea dată;b) venitul corespunzător funcţiei pe care a fost încadrat în ţară personalul trimis în misiune permanentă în străinătate;c) solda lunară a personalului trimis în misiune permanentă în străinătate pe perioada efectuării concediului de odihnă/misiune în ţară;d) sporurile şi indemnizaţiile acordate în sume fixe sau sub formă de procent din retribuţia tarifară lunară/salariul de bază lunar/solda lunară/salariul de bază de încadrare lunar sau din salariul funcţiei de bază/salariul funcţiei îndeplinite/solda de funcţie/solda funcţiei de bază, potrivit legislaţiei în vigoare la acea dată;e) primele/premiile din cursul anului şi cele anuale, acordate potrivit legislaţiei în vigoare la acea dată;f) sumele reprezentând compensarea concediului de odihnă neefectuat, potrivit legii;g) sumele cuvenite ca reprezentanţi în adunările generale ale acţionarilor, în consiliile de administraţie, în comitetele de direcţie, în comisiile de cenzori sau în orice alte comisii, comitete sau organisme, acordate potrivit legislaţiei în vigoare la acea dată, indiferent de forma de organizare sau denumirea angajatorului ori a entităţii asimilate acestuia;h) contribuţiile individuale obligatorii, potrivit legii, sau contribuţiile individuale pentru pensia suplimentară şi contribuţiile individuale la bugetul de stat, după caz;i) deducerile lunare individuale, potrivit legii;j) impozitul calculat şi reţinut, potrivit legii, după caz;k) orice alte elemente salariale asimilate celor prevăzute la lit. a)-d), acordate potrivit legislaţiei în vigoare la acea dată.(2) Pentru perioadele care constituie stagiu de cotizare, altele decât cele prevăzute la alin. (1), venitul realizat lunar este cel definit de Legea nr. 19/2000, cu modificările şi completările ulterioare.(3) Pentru beneficiarii care au fost detaşaţi în afara Ministerului Apărării Naţionale, se vor cumula şi veniturile realizate lunar la instituţiile în care şi-au desfăşurat activitatea.
 + 
Articolul 8Nu reprezintă venit realizat lunar următoarele drepturi:a) salariul lunar în valută şi alte indemnizaţii lunare în valută şi lei, realizate de personalul trimis în misiune permanentă în străinătate;b) diurnele de deplasare şi de delegare, indemnizaţiile de delegare, detaşare sau transfer;c) participarea salariaţilor la profit, potrivit Ordonanţei Guvernului nr. 64/2001 privind repartizarea profitului la societăţile naţionale, companiile naţionale şi societăţile comerciale cu capital integral sau majoritar de stat, precum şi la regiile autonome, aprobată cu modificări prin Legea nr. 769/2001, cu modificările şi completările ulterioare;d) compensaţiile lunare pentru chirie;e) contravaloarea echipamentelor tehnice, a echipamentului individual de protecţie şi de lucru, a alimentaţiei de protecţie, a medicamentelor şi materialelor igienico-sanitare, a altor drepturi de protecţie a muncii, precum şi a uniformelor obligatorii şi a drepturilor de echipament;f) sumele primite, potrivit legii, pentru acoperirea cheltuielilor de mutare în interesul serviciului;g) indemnizaţiile de instalare;h) plăţile compensatorii şi ajutoarele la trecerea în rezervă sau direct în retragere, respectiv la încetarea raporturilor de serviciu cu drept la pensie;i) valoarea financiară a normelor de hrană;j) contravaloarea transportului ocazionat de plecarea în concediul de odihnă, precum şi a transportului la şi de la locul de muncă;k) alocaţia de stat pentru copii.
 + 
Articolul 9La determinarea punctajelor anuale, până la intrarea în vigoare a Legii nr. 19/2000, cu modificările şi completările ulterioare, se utilizează veniturile realizate lunar, brute sau nete, după caz, în conformitate cu modul de înregistrare a acestora în documentele doveditoare (dosarele cu statele de plată, carnetul de muncă, adeverinţe etc.), astfel:a) veniturile brute, până la data de 1 iulie 1977;b) veniturile nete, de la data de 1 iulie 1977 până la data de 1 ianuarie 1991;c) veniturile brute, de la data de 1 ianuarie 1991.
 + 
Articolul 10La stabilirea punctajului pentru persoanele care au contribuit în mai multe sisteme de asigurări sociale, se ia în calcul venitul cel mai avantajos din perioadele respective.
 + 
Articolul 11Pentru perioadele în care persoanele care beneficiază de pensie militară au avut calitatea de elev sau student al unei instituţii militare de învăţământ pentru formarea cadrelor militare, la stabilirea punctajului mediu anual se utilizează ca venituri realizate lunar salariul mediu brut sau, după caz, net pe economie din perioadele respective, potrivit legii.
 + 
Articolul 12La stabilirea stagiului de cotizare se are în vedere vechimea în serviciu şi, după caz, vechimea în muncă valorificată în ultima decizie de pensie până la data încheierii procesului de recalculare, potrivit prevederilor art. 8-10 din Legea nr. 119/2010, respectiv:a) a avut calitatea de cadru militar în activitate;b) a îndeplinit serviciul militar ca militar în termen, militar cu termen redus, elev sau student al unei instituţii militare de învăţământ pentru formarea cadrelor militare;c) a fost concentrat sau mobilizat ca rezervist;d) a fost în captivitate;e) perioadele de vechime în muncă recunoscute în condiţiile legii, până la data intrării în vigoare a Legii nr. 164/2001 privind pensiile militare de stat, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;f) perioada în care, anterior datei intrării în vigoare a Legii nr. 164/2001, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, s-au urmat cursurile de zi ale învăţământului superior, organizat potrivit legii, pe durata normală a studiilor respective, cu condiţia absolvirii acestora, potrivit legii.
 + 
Articolul 13(1) În vederea identificării surselor de documentare necesare eliberării adeverinţelor, Serviciul Istoric al Armatei va transmite centrelor militare zonale aplicaţia informatică cu situaţia fondului arhivistic existent la structurile cu responsabilităţi în acest domeniu.(2) Centrele militare zonale vor transmite aplicaţia informatică menţionată mai sus centrelor militare judeţe/de sector subordonate, până la data de 30 august 2010.(3) Aplicaţia informatică va fi însoţită de un nomenclator cu toate unităţile militare existente sau desfiinţate, denumirea în clar, indicativul numeric al acestora şi localitatea de dislocare, precum şi depozitul la care s-a predat arhiva.
 + 
Articolul 14Direcţia financiar-contabilă va informa beneficiarii, prin cuponul mandat (talonul) de plată a pensiei din lunile august şi septembrie 2010, să se prezinte la centrul militar zonal/judeţean/de sector pe a cărui rază domiciliază sau unde au fost luaţi în evidenţă la data trecerii în rezervă, în vederea aplicării prevederilor art. 3 din Legea nr. 119/2010.
 + 
Articolul 15În vederea aplicării prevederilor prezentului ordin, Direcţia financiar-contabilă – Serviciul pensii militare şi drepturi sociale va proceda astfel:a) înregistrează documentele transmise de centrele militare;b) procesează, pe baza aplicaţiilor informatice specifice, datele înscrise în adeverinţele de venit, dosarele de pensionare, carnetele de muncă etc. şi emite deciziile de recalculare conform prevederilor art. 13 alin. (1) din Hotărârea Guvernului nr. 735/2010.
 + 
Articolul 16Pentru persoanele care au trecut în rezervă sau direct în retragere după data intrării în vigoare a Legii nr. 119/2010, dosarul de pensie înaintat Direcţiei financiar-contabile va conţine, pe lângă documentele prevăzute de legislaţia în vigoare, şi adeverinţele necesare stabilirii punctajelor medii anuale pentru recalcularea pensiei, conform prevederilor prezentului ordin.
 + 
Articolul 17(1) Se autorizează unităţile Ministerului Apărării Naţionale implicate în procesul de recalculare a pensiilor să încheie convenţii civile cu personal specializat, pe o perioadă determinată, conform legii.(2) În acest sens, vor fi angajaţi cu prioritate pensionarii militari care şi-au desfăşurat activitatea în domeniile financiar-contabil şi resurse umane, care au cunoştinţe de operare pe PC (Word, Excel), apţi să lucreze în condiţii de stres şi cu un volum mare de date.(3) Structurile specializate din cadrul Ministerului Apărării Naţionale vor efectua demersurile care se impun pentru asigurarea/achiziţionarea bunurilor materiale şi a echipamentelor, precum şi pentru asigurarea spaţiilor necesare procesului de recalculare a pensiilor.(4) Încheierea actelor prevăzute la alin. (1) se face cu avizul Direcţiei financiar-contabile, în limita fondurilor bugetare alocate pentru această natură de cheltuieli.
 + 
Articolul 18Formularele prezentate în anexele la Hotărârea Guvernului nr. 735/2010 şi la prezentul ordin se asigură prin grija centrelor militare zonale/judeţene/de sector.
 + 
Articolul 19Anexele nr. 1, 2a şi 2b fac parte integrantă din prezentul ordin.
 + 
Articolul 20Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.Ministrul apărării naţionale,Gabriel OpreaBucureşti, 23 august 2010.Nr. M.101.
 + 
Anexa 1Comandantului Centrului MilitarZonal/Judeţean/de Sector ……….Subsemnatul/Subsemnata, ……………………..(gradul avut la data trecerii în rezervă, numele, iniţiala tatălui şi prenumele)………….., născut(ă) la data de …………, domiciliat(ă) în …………………… adresa completă)………., telefon de contact ………….., pensionar militar titular/urmaş, în vederea aplicării prevederilor Legii nr. 119/2010 privind stabilirea unor măsuri în domeniul pensiilor, menţionez următoarele:– numărul deciziei de pensie: ……………..(Se vor trece numărul deciziei/data emiterii şi numărul dosarului de pensie înscris pe talonul de pensie.)…………………;– cod numeric personal ……………………………………………….;– am fost trecut(ă) în rezervă/am încetat activitatea la data de …………………, din unitatea militară nr ……………., localitatea ………………………………… .Anexez în original/fotocopie următoarele documente:1. ………………………………………………………………..;2. ………………………………………………………………..;3. ………………………………………………………………. .Data Semnătura……….. ………………NOTĂ:Se vor anexa o copie a mandatului (talonului) de plată a pensiei şi o copie a cărţii/buletinului de identitate. Se completează obligatoriu toate datele. Pentru persoanele care şi-au schimbat numele după data pensionării/încetării activităţii se va înscrie şi numele avut la data pensionării.
 + 
Anexa 2aCătreComandantul/Şeful Unităţii Militare nr. ……..*)–––Notă *) Se va adresa depozitului central/intermediar de arhivă.Se va anexa o copie a cărţii/buletinului de identitate.În vederea aplicării prevederilor Legii nr. 119/2010 privind stabilirea unor măsuri în domeniul pensiilor şi ale Hotărârii Guvernului nr. 735/2010 pentru recalcularea pensiilor stabilite potrivit legislaţiei privind pensiile militare de stat, a pensiilor de stat ale poliţiştilor şi ale funcţionarilor publici cu statut special din sistemul administraţiei penitenciarelor, conform Legii nr. 119/2010 privind stabilirea unor măsuri în domeniul pensiilor, vă adresăm rugămintea de a ne transmite fotocopia certificată a fişei matricole din memoriul original al domnului/doamnei ………………….., identificat/identificată cu ………….. (gradul, numele, iniţiala tatălui şi prenumele) ………….., CNP ………………., transmis unităţii dumneavoastră cu Adresa nr. …………….., având nr. de inventar …………………, din data de ………….. .Comandantul/Şeful unităţii,………………………….
 + 
Anexa 2bROMÂNIAMinisterul Apărării NaţionaleUnitatea ………………..Nr. ……. din ………….ADEVERINŢĂPrin prezenta adeverim veniturile brute/nete lunare individuale realizate de ………….. (numele, iniţiala tatălui, prenumele) …………., născut(ă) în ………….. la data de …………, CNP ……………., în perioada …………… .

Perioada*) Venit lunar individual Observaţii
ZZ.LL.AA. ZZ.LL.AA.
Total venituri
lunare**)

––––Notă *) Se completează lunar; în situaţia în care veniturile sunt identice pe mai multe luni, se completează un singur rând, cu întreaga perioadă.Notă **) Reprezintă totalul aritmetic al coloanei "Venit lunar individual".Prezenta adeverinţă a fost eliberată la cererea sus-numitului/sus-numitei, pe baza datelor cuprinse în arhiva aflată în păstrarea noastră, spre a-i servi la stabilirea/recalcularea pensiei.Comandantul/Şeful unităţii,…………………………….–––-

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x