ORDIN nr. 98 din 9 februarie 2006

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 20/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL MUNCII, SOLIDARITATII SOCIALE SI FAMILIEI
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 190 din 28 februarie 2006
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulCONTINE PEPROCEDURA 09/02/2006
ActulCONTINE PEPROCEDURA 09/02/2006
ActulCONTINE PEPROCEDURA 09/02/2006
ActulREFERIRE LAHG 1768 22/12/2005
ActulREFERIRE LAHG 1768 22/12/2005 ART. 2
ActulREFERIRE LAHG 412 05/05/2005
ActulREFERIRE LAHG 412 05/05/2005 ART. 16
ActulREFERIRE LALEGE 19 17/03/2000
ART. 1APROBA PEPROCEDURA 09/02/2006
ART. 1APROBA PEPROCEDURA 09/02/2006
ART. 1APROBA PEPROCEDURA 09/02/2006
ART. 1REFERIRE LALEGE 19 17/03/2000 ART. 160
ANEXA 1REFERIRE LAHG 1768 22/12/2005 ART. 2
ANEXA 1REFERIRE LALEGE 19 17/03/2000 ART. 160
ANEXA 1REFERIRE LALEGE 130 20/07/1999 ART. 8
ANEXA 2REFERIRE LAHG 1768 22/12/2005 ART. 2
ANEXA 2REFERIRE LALEGE 19 17/03/2000 ART. 160
ANEXA 3REFERIRE LAHG 1768 22/12/2005 ART. 2
ANEXA 3REFERIRE LALEGE 19 17/03/2000 ART. 160
 Nu exista acte care fac referire la acest act

pentru aprobarea procedurilor de predare/primire a carnetelor de muncă la casele teritoriale de pensii, în vederea aplicării prevederilor art. 160 alin. (6) din Legea nr. 19/2000 privind sistemul public de pensii şi alte drepturi de asigurări sociale, cu modificările şi completările ulterioare



În temeiul prevederilor art. 2 alin. (5) din Hotărârea Guvernului nr. 1.768/2005 privind preluarea din carnetele de muncă a datelor referitoare la perioadele de stagiu de cotizare realizat în sistemul public de pensii anterior datei de 1 aprilie 2001 şi ale art. 16 din Hotărârea Guvernului nr. 412/2005 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Muncii, Solidarităţii Sociale şi Familiei,având în vedere Hotărârea Guvernului nr. 412/2005 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Muncii, Solidarităţii Sociale şi Familiei, cu modificările şi completările ulterioare, Legea nr. 19/2000 privind sistemul public de pensii şi alte drepturi de asigurări sociale, cu modificările şi completările ulterioare, şi Hotărârea Guvernului nr. 1.768/2005,ministrul muncii, solidarităţii sociale şi familiei emite următorul ordin: + 
Articolul 1(1) În vederea aplicării prevederilor art. 160 alin. (6) din Legea nr. 19/2000 privind sistemul public de pensii şi alte drepturi de asigurări sociale, cu modificările şi completările ulterioare, se aprobă procedurile de predare/primire a carnetelor de muncă la casele teritoriale de pensii, după cum urmează:a) Proceduri de predare/primire a carnetelor de muncă aflate în evidenţa inspectoratelor teritoriale de muncă la casele teritoriale de pensii, în vederea aplicării prevederilor art. 160 alin. (6) din Legea nr. 19/2000, prevăzute în anexa nr. 1;b) Proceduri de predare/primire a carnetelor de muncă aflate în evidenţa instituţiilor din administraţia publică centrală sau locală ori a angajatorilor, societăţi comerciale sau regii autonome cu capital majoritar de stat, la casele teritoriale de pensii, în vederea aplicării prevederilor art. 160 alin. (6) din Legea nr. 19/2000, prevăzute în anexa nr. 2;c) Proceduri de predare/primire a carnetelor de muncă de la persoanele aflate în evidenţa agenţiilor teritoriale pentru ocuparea forţei de muncă la casele teritoriale de pensii, în vederea aplicării prevederilor art. 160 alin. (6) din Legea nr. 19/2000, prevăzute în anexa nr. 3.(2) Modelele proceselor-verbale de predare/primire a carnetelor de muncă, încheiate între casele teritoriale de pensii, pe de o parte, şi inspectoratele teritoriale de muncă, instituţiile din administraţia publică centrală sau locală ori cu angajatorii, societăţi comerciale sau regii autonome cu capital majoritar de stat, respectiv cu agenţiile teritoriale pentru ocuparea forţei de muncă, pe de altă parte, sunt prevăzute în anexa nr. 4.(3) Anexele nr. 1-4 fac parte integrantă din prezentul ordin.
 + 
Articolul 2Procedura tehnică de prelucrare a datelor, utilizată de Casa Naţională de Pensii şi Alte Drepturi de Asigurări Sociale în vederea culegerii din carnetele de muncă a datelor necesare pentru determinarea stagiului de cotizare şi a punctajului mediu anual, precum şi procedura de scanare şi de arhivare electronică a carnetelor de muncă se stabilesc prin decizie a preşedintelui Casei Naţionale de Pensii şi Alte Drepturi de Asigurări Sociale.
 + 
Articolul 3Casa Naţională de Pensii şi Alte Drepturi de Asigurări Sociale, Agenţia Naţională pentru Ocuparea Forţei de Muncă, Inspecţia Muncii, precum şi instituţiile subordonate acestora vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.p. Ministrul muncii,solidarităţii sociale şi familiei,Mihai Constantin Şeitan,secretar de statBucureşti, 9 februarie 2006.Nr. 98.
 + 
Anexa 1PROCEDURIde predare/primire a carnetelor de muncă aflate în evidenţa inspectoratelor teritoriale de muncă la casele teritoriale de pensii, în vederea aplicării prevederilor art. 160 alin. (6) din Legea nr. 19/2000 privind sistemul public de pensii şi alte drepturi de asigurări sociale, cu modificările şi completările ulterioarePrezentele proceduri reglementează modul de organizare şi desfăşurare a activităţii de predare/primire către casele teritoriale de pensii a carnetelor de muncă aflate în evidenţa inspectoratelor teritoriale de muncă, în vederea desfăşurării activităţii de preluare a datelor referitoare la perioadele de stagiu de cotizare realizat în sistemul public de pensii anterior datei de 1 aprilie 2001, precum şi la veniturile salariale aferente.1. În temeiul prevederilor art. 2 alin. (1) din Hotărârea Guvernului nr. 1.768/2005 privind preluarea din carnetele de muncă a datelor referitoare la perioadele de stagiu de cotizare realizat în sistemul public de pensii anterior datei de 1 aprilie 2001, inspectoratele teritoriale de muncă la care se păstrează, se completează, se verifică şi se certifică, potrivit prevederilor legale, carnetele de muncă, urmează să pună aceste documente la dispoziţia casei teritoriale de pensii în a cărei rază teritorială îşi au sediul.2. Carnetele de muncă trebuie să fie completate, în baza actelor depuse de angajatorii prevăzuţi la art. 8 din Legea nr. 130/1999 privind unele măsuri de protecţie a persoanelor încadrate în muncă, cu modificările şi completările ulterioare, cu toate înscrisurile până la data de 1 aprilie 2001 şi să fie certificate de inspectoratele teritoriale de muncă pentru perioadele de până la această dată, conform documentelor gestionate de aceste instituţii. Certificarea se va efectua pe primul rând liber din cap. VI „Date referitoare la activitatea în muncă” al carnetului de muncă şi va cuprinde menţionarea perioadei pentru care inspectoratul teritorial de muncă deţine documentele care atestă vechimea în muncă a acestor salariaţi.3. Carnetele de muncă vor fi însoţite de copii ale actelor de identitate ale titularilor, din care să rezulte codul numeric personal. Copiile actelor de identitate vor fi prinse cu capse de prima pagină a carnetului de muncă.4. În scopul obţinerii copiilor actelor de identitate, inspectoratele teritoriale de muncă vor solicita în scris angajatorilor pentru care păstrează şi completează carnetele de muncă să transmită copiile solicitate în termen de 30 de zile lucrătoare de la primirea înştiinţării scrise.5. Pentru angajatorii care au aprobarea din partea inspectoratelor teritoriale de muncă să efectueze înscrisurile în carnetele de muncă ale propriilor angajaţi, inspectoratul teritorial de muncă va întocmi un grafic de solicitare de la aceştia a carnetelor de muncă, însoţite de copiile actelor de identitate ale titularilor. Graficul de preluare a carnetelor de muncă va ţine cont de capacitatea de prelucrare de la nivelul caselor teritoriale de pensii şi de minimizarea timpului în care carnetele de muncă nu se vor afla în posesia angajatorilor.6. În cazurile prevăzute la pct. 5 inspectoratele teritoriale de muncă vor solicita în scris angajatorilor să predea carnetele de muncă în termen de 30 de zile lucrătoare de la primirea înştiinţării scrise.7. La preluarea carnetelor de muncă de la angajatorii prevăzuţi la pct. 5 se va încheia un proces-verbal, iar personalul inspectoratelor teritoriale de muncă va verifica îndeplinirea condiţiilor prevăzute la pct. 2 şi 3.8. În situaţia în care se constată neîndeplinirea condiţiilor prevăzute la pct. 2 şi/sau 3, documentele preluate potrivit prevederilor pct. 7 vor fi returnate angajatorilor, urmând ca solicitarea scrisă prevăzută la pct. 6 să fie reînnoită pentru documentele necorespunzătoare, până se constată îndeplinirea respectivelor condiţii.9. Inspectoratele teritoriale de muncă vor depozita carnetele de muncă aflate în evidenţa lor, însoţite de copii ale actelor de identitate ale titularilor, din care să rezulte codul numeric personal, în ordinea alfabetică a numelui titularilor, în cutii de carton, puse la dispoziţie în acest scop de casele teritoriale de pensii.Cutiile utilizate la depozitarea carnetelor de muncă vor avea aplicată o etichetă conţinând codul casei teritoriale de pensii ce urmează să efectueze preluarea datelor din carnetul de muncă, codul inspectoratului teritorial de muncă la care se depun carnetele de muncă, precum şi numărul cutiei. Numărul cutiei este unic la nivelul casei teritoriale de pensii care va ţine evidenţa cutiilor distribuite.10. În vederea transmiterii carnetelor de muncă la casele teritoriale de pensii, inspectoratele teritoriale de muncă le vor centraliza şi vor întocmi pentru fiecare cutie, cu ajutorul unui program informatic furnizat de casa teritorială de pensii, un formular conţinând două procese-verbale de predare/primire, întocmit potrivit modelului prezentat în anexa nr. 4 la ordin.Formularul va fi întocmit în două exemplare, pe hârtie, însoţit de un fişier pe suport electronic, care va conţine seria şi numărul carnetului de muncă, numele şi prenumele titularului, codul numeric personal al acestuia, codul unic de identificare (CUI) al angajatorului, codul inspectoratului teritorial de muncă, precum şi numărul de înregistrare al angajatorului la inspectoratul teritorial de muncă la care se află în evidenţă. De asemenea, vor fi înscrise datele de identificare a cutiei în care este depozitat carnetul de muncă: codul casei teritoriale de pensii şi numărul cutiei.11. Cutiile conţinând carnetele de muncă, însoţite de procesele-verbale şi de fişierele pe suport electronic prevăzute la pct. 10, vor fi predate, săptămânal sau ori de câte ori este nevoie, de reprezentanţii desemnaţi ai inspectoratelor teritoriale de muncă reprezentanţilor desemnaţi ai caselor teritoriale de pensii.Cu această ocazie se verifică similitudinea datelor înscrise în fişierul pe suport electronic cu cele înscrise în procesele-verbale, prin obţinerea unui opis intern de prelucrare, al cărui conţinut trebuie să fie identic cu cel înscris în procesele-verbale.Predarea/primirea carnetelor de muncă se va face ulterior verificării conţinutului cutiilor, prin semnarea de către reprezentanţii desemnaţi ai inspectoratelor teritoriale de muncă şi, respectiv, de către reprezentanţii desemnaţi ai caselor teritoriale de pensii a procesului-verbal de predare/primire 1.În cazul în care se constată lipsa sau deteriorarea unor carnete de muncă ori corecturi sau ştersături în măsură să producă apariţia unor suspiciuni legate de corectitudinea datelor, acest fapt va fi consemnat în procesul-verbal de predare/primire 1 la rubrica 1 "Observaţii la primirea carnetelor de muncă la casa teritorială de pensii" şi va fi sesizată conducerea respectivului inspectorat teritorial de muncă, în vederea luări măsurilor ce se impun, potrivit legii.12. După încheierea operaţiunilor de preluare şi înregistrare a datelor, reprezentanţii desemnaţi ai caselor teritoriale de pensii vor preda reprezentanţilor desemnaţi ai inspectoratelor teritoriale de muncă cutiile conţinând carnetele de muncă, pe baza completării procesului-verbal de predare/primire 2.Predarea/primirea carnetelor de muncă se va face ulterior verificării conţinutului cutiilor. În cazul în care se constată lipsa sau deteriorarea unor carnete de muncă, acest lucru va fi consemnat în procesul-verbal de predare/primire 2 la rubrica 2 "Observaţii la predarea carnetelor de muncă de către casa teritorială de pensii" şi va fi sesizată conducerea respectivei case teritoriale de pensii, în vederea luării măsurilor ce se impun, potrivit legii.13. În termen de 15 zile lucrătoare de la primirea cutiilor, inspectoratele teritoriale de muncă vor proceda, pe baza datelor din procesele-verbale, la verificarea carnetelor de muncă predate şi ulterior, în cazul prevăzut la pct. 5, la returnarea acestora către angajatori, încheindu-se în acest sens un proces-verbal de predare/primire.14. Activitatea de predare/primire la şi de la casele teritoriale de pensii a carnetelor de muncă păstrate, verificate şi certificate de inspectoratele teritoriale de muncă, în vederea aplicării prevederilor art. 160 alin. (6) din Legea nr. 19/2000, cu modificările şi completările ulterioare, se realizează de către personalul din cadrul inspectoratelor teritoriale de muncă, desemnat prin decizii ale inspectorilor-şefi.15. Activitatea de predare/primire la casele teritoriale de pensii a carnetelor de muncă, în vederea aplicării prevederilor art. 160 alin. (6) din Legea nr. 19/2000, cu modificările şi completările ulterioare, se realizează de personalul desemnat prin decizie a directorului executiv al casei teritoriale de pensii.16. Degradarea, distrugerea ori pierderea carnetelor de muncă de către persoanele desemnate potrivit pct. 14 şi 15 se sancţionează potrivit legii.
 + 
Anexa 2PROCEDURIde predare/primire a carnetelor de muncă aflate în evidenţa instituţiilor din administraţia publică centrală sau locală ori a angajatorilor, societăţi comerciale sau regii autonome cu capital majoritar de stat, la casele teritoriale de pensii, în vederea aplicării prevederilor art. 160 alin. (6) din Legea nr. 19/2000 privind sistemul public de pensii şi alte drepturi de asigurări sociale, cu modificările şi completările ulterioarePrezentele proceduri reglementează modul de organizare şi desfăşurare a activităţii de predare/primire către casele teritoriale de pensii a carnetelor de muncă aflate în evidenţa instituţiilor din administraţia publică centrală sau locală ori a angajatorilor – societăţi comerciale sau regii autonome cu capital majoritar de stat -, denumite în continuare instituţii sau angajatori, în vederea desfăşurării activităţii de preluare a datelor referitoare la perioadele de stagiu de cotizare realizat în sistemul public de pensii anterior datei de 1 aprilie 2001, precum şi la veniturile salariale aferente.1. În temeiul prevederilor art. 2 alin. (1) din Hotărârea Guvernului nr. 1.768/2005 privind preluarea din carnetele de muncă a datelor referitoare la perioadele de stagiu de cotizare realizat în sistemul public de pensii anterior datei de 1 aprilie 2001, instituţiile sau angajatorii care păstrează şi completează, potrivit prevederilor legale, carnete de muncă urmează să pună aceste documente la dispoziţia casei teritoriale de pensii în a cărei rază teritorială îşi au sediul.2. Carnetele de muncă trebuie să fie completate cu toate înscrisurile până la data de 1 aprilie 2001 şi să fie certificate pentru perioadele de până la această dată, conform documentelor gestionate de aceste instituţii sau de angajatori. Certificarea se va efectua pe primul rând liber al carnetului de muncă.3. Carnetele de muncă vor fi însoţite de copii ale actelor de identitate ale titularilor, din care să rezulte codul numeric personal. Copiile actelor de identitate vor fi prinse cu capse de prima pagină a carnetului de muncă.4. În cazul instituţiilor sau angajatorilor care, potrivit legii, efectuează înscrisuri în carnetele de muncă ale propriilor angajaţi, casa teritorială de pensii va întocmi un grafic de solicitare de la aceştia a carnetelor de muncă, însoţite de copiile actelor de identitate ale titularilor. Graficul de preluare a carnetelor de muncă va ţine cont de capacitatea de prelucrare a datelor de la nivelul caselor teritoriale de pensii şi de minimizarea timpului în care carnetele de muncă nu se vor afla în posesia angajatorilor.5. Casele teritoriale de pensii vor solicita în scris instituţiilor sau angajatorilor să predea carnetele de muncă ale propriilor angajaţi în termen de maximum 30 de zile lucrătoare de la primirea înştiinţării scrise.6. La preluarea carnetelor de muncă de la instituţiile sau angajatorii prevăzuţi la pct. 1 personalul caselor teritoriale de pensii va verifica îndeplinirea condiţiilor prevăzute la pct. 2 şi 3.7. În situaţia în care se constată neîndeplinirea condiţiilor prevăzute la pct. 2 şi/sau 3, documentele preluate potrivit prevederilor pct. 6 vor fi returnate instituţiilor sau angajatorilor, urmând ca solicitarea scrisă prevăzută la pct. 5 să fie reînnoită pentru documentele necorespunzătoare, procedura repetându-se până se constată îndeplinirea respectivelor condiţii.8. Instituţiile sau angajatorii vor prezenta carnetele de muncă aflate în evidenţa lor, însoţite de copiile actelor de identitate ale titularilor, din care să rezulte codul numeric personal, în ordinea alfabetică a numelui titularilor, în cutii de carton numerotate, puse la dispoziţie în acest scop de către casele teritoriale de pensii.Cutiile utilizate la depozitarea carnetelor de muncă vor avea aplicată o etichetă conţinând codul casei teritoriale de pensii ce urmează să efectueze preluarea datelor din carnetul de muncă, codul unic de identitate (CUI) al instituţiei sau al angajatorului care depune carnetele de muncă, precum şi numărul cutiei. Numărul cutiei este unic la nivelul casei teritoriale de pensii care va ţine evidenţa cutiilor distribuite.9. În vederea transmiterii lor către casele teritoriale de pensii, instituţiile sau angajatorii vor centraliza carnetele de muncă şi vor întocmi pentru fiecare cutie, cu ajutorul unui program informatic furnizat de casa teritorială de pensii, un formular conţinând două procese-verbale de predare/primire, întocmit potrivit modelului prezentat în anexa nr. 4 la ordin.Formularul va fi întocmit în două exemplare, pe hârtie, însoţit de un fişier pe suport electronic, care va conţine seria şi numărul carnetului de muncă, numele şi prenumele titularului, codul numeric personal al titularului, precum şi codul unic de identificare (CUI) al angajatorului. De asemenea, vor fi menţionate datele de identificare a cutiei în care este depozitat carnetul: codul casei teritoriale de pensii şi numărul cutiei.10. Cutiile conţinând carnetele de muncă, însoţite de procesele-verbale şi de fişierele pe suport electronic prevăzute la pct. 9, vor fi predate, de către reprezentanţii desemnaţi ai instituţiilor sau angajatorilor, reprezentanţilor desemnaţi ai caselor teritoriale de pensii.Cu această ocazie se verifică similitudinea datelor înscrise în fişierul pe suport electronic cu cele înscrise în procesele-verbale, prin obţinerea unui opis intern de prelucrare, al cărui conţinut trebuie să fie identic cu cel înscris în procesele-verbale.Predarea/primirea carnetelor de muncă se va face ulterior verificării conţinutului cutiilor, prin semnarea de către reprezentanţii desemnaţi ai instituţiilor sau angajatorilor şi, respectiv, de către reprezentanţii desemnaţi ai caselor teritorile de pensii a procesului-verbal de predare/primire 1.În cazul în care se constată lipsa sau deteriorarea unor carnete de muncă ori corecturi sau ştersături în măsură să producă apariţia unor suspiciuni legate de corectitudinea datelor, acest fapt va fi consemnat în procesul-verbal de predare/primire 1 la rubrica 1 "Observaţii la primirea carnetelor de muncă la casa teritorială de pensii" şi va fi sesizată conducerea respectivelor unităţi, în vederea luării măsurilor ce se impun, potrivit legii.11. După încheierea operaţiunilor de preluare şi înregistrare a datelor, reprezentanţii desemnaţi ai caselor teritoriale de pensii vor preda reprezentanţilor desemnaţi ai instituţiilor sau angajatorilor cutiile conţinând carnetele de muncă, pe baza completării procesului-verbal de predare/primire 2.Predarea/primirea carnetelor de muncă se va face ulterior verificării conţinutului cutiilor. În cazul în care se constată lipsa sau deteriorarea unor carnete de muncă, acest lucru va fi consemnat în procesul-verbal de predare/primire 2 la rubrica 2 "Observaţii la predarea carnetelor de muncă de către casa teritorială de pensii" şi va fi sesizată conducerea respectivei case teritoriale de pensii, în vederea luării măsurilor ce se impun, potrivit legii.12. În termen de 15 zile lucrătoare de la primire, instituţiile sau angajatorii vor proceda, pe baza datelor din procesele-verbale, la verificarea carnetelor de muncă predate.13. Activitatea de predare/primire la casele teritoriale de pensii a carnetelor de muncă, în vederea aplicării prevederilor art. 160 alin. (6) din Legea nr. 19/2000, cu modificările şi completările ulterioare, se realizează de personal desemnat prin decizie a directorului executiv al casei teritoriale de pensii.14. Degradarea, distrugerea ori pierderea carnetelor de muncă de către persoanele desemnate potrivit pct. 13 se sancţionează potrivit legii.
 + 
Anexa 3PROCEDURIde predare/primire a carnetelor de muncă de la persoanele aflate în evidenţa agenţiilor teritoriale pentru ocuparea forţei de muncă la casele teritoriale de pensii, în vederea aplicării prevederilor art. 160 alin. (6) din Legea nr. 19/2000 privind sistemul public de pensii şi alte drepturi de asigurări sociale, cu modificările şi completările ulterioarePrezentele proceduri reglementează modul de organizare şi desfăşurare a activităţii de predare/primire a carnetelor de muncă ale persoanelor aflate în evidenţa agenţiilor pentru ocuparea forţei de muncă şi de punere a lor la dispoziţia caselor teritoriale de pensii, în vederea desfăşurării activităţii de preluare a datelor referitoare la perioadele de stagiu de cotizare realizat în sistemul public de pensii anterior datei de 1 aprilie 2001, precum şi la veniturile salariale aferente.1. În temeiul prevederilor art. 2 alin. (1) din Hotărârea Guvernului nr. 1.768/2005 privind preluarea din carnetele de muncă a datelor referitoare la perioadele de stagiu de cotizare realizat în sistemul public de pensii anterior datei de 1 aprilie 2001, persoanele fizice care deţin sau păstrează, potrivit prevederilor legale, carnete de muncă sunt obligate să pună aceste documente la dispoziţia casei teritoriale de pensii în a cărei rază teritorială îşi au domiciliul.2. În vederea eficientizării activităţii de aplicare a prevederilor art. 160 alin. (6) din Legea nr. 19/2000, cu modificările şi completările ulterioare, persoanele prevăzute la pct. 1, aflate în evidenţa agenţiilor pentru ocuparea forţei de muncă sau care solicită luarea în evidenţa acestora, vor preda carnetele de muncă la agenţiile locale pentru ocuparea forţei de muncă sau la punctele de lucru în a căror rază teritorială îşi au domiciliul sau, după caz, reşedinţa, dacă au avut ultimul loc de muncă sau au realizat venituri în acea localitate.3. Carnetele de muncă vor fi însoţite de copii ale actelor de identitate ale titularilor, din care să rezulte codul numeric personal. Copiile actelor de identitate vor fi prinse cu capse de prima pagină a carnetului de muncă.4. Carnetele de muncă trebuie să fie completate cu toate înscrierile până la data de 1 aprilie 2001 şi să fie certificate de autorităţile abilitate, potrivit legii.5. Agenţiile locale pentru ocuparea forţei de muncă sau punctele de lucru ale acestora vor solicita în scris persoanelor aflate în evidenţă să predea carnetele de muncă în termen de 10 zile lucrătoare de la primirea înştiinţării scrise.6. La preluarea carnetelor de muncă de agenţiile locale pentru ocuparea forţei de muncă şi de punctele de lucru, personalul acestor agenţii sau puncte de lucru va verifica îndeplinirea condiţiilor prevăzute la pct. 3 şi 4.7. În situaţia în care se constată neîndeplinirea condiţiilor prevăzute la pct. 3 şi/sau 4, documentele vor fi returnate titularilor, urmând ca solicitarea scrisă prevăzută la pct. 5 să fie reînnoită lunar, până se constată îndeplinirea respectivelor condiţii.8. Agenţiile locale pentru ocuparea forţei de muncă şi puncte de lucru vor preda agenţiilor pentru ocuparea forţei de muncă judeţene şi a municipiului Bucureşti în a căror subordine se află, până la data de 20 a lunii curente, pe bază de proces-verbal de predare/primire, carnetele de muncă preluate de la persoanele aflate în evidenţă, însoţite de copii ale actelor de identitate ale titularilor, din care să rezulte codul numeric personal.9. În termen de 5 zile lucrătoare de la primire, personalul agenţiilor pentru ocuparea forţei de muncă judeţene şi a municipiului Bucureşti va centraliza carnetele de muncă primite de la agenţiile locale pentru ocuparea forţei de muncă şi punctele de lucru aflate în subordine şi le va depozita, în ordinea alfabetică a numelui titularilor, în cutii de carton, puse la dispoziţie în acest scop de către casele teritoriale de pensii.Cutiile utilizate la depozitarea carnetelor de muncă vor avea aplicată o etichetă conţinând codul casei teritoriale de pensii ce urmează a efectua preluarea datelor din carnetul de muncă, codul agenţiei de ocupare a forţei de muncă care depune carnetele de muncă, precum şi numărul cutiei. Numărul cutiei este unic la nivelul casei teritoriale de pensii care va ţine evidenţa cutiilor distribuite.10. În vederea transmiterii lor către casele teritoriale de pensii, personalul agenţiilor pentru ocuparea forţei de muncă judeţene şi a municipiului Bucureşti va centraliza carnetele de muncă şi va întocmi pentru fiecare cutie, cu ajutorul unui program informatic furnizat de casa teritorială de pensii, un formular conţinând două procese-verbale de predare/primire, întocmit potrivit modelului prezentat în anexa nr. 4.Formularul va fi întocmit în două exemplare, pe hârtie, însoţit de un fişier pe suport electronic, care va conţine seria şi numărul carnetului de muncă, numele şi prenumele, codul numeric personal ale titularului, precum şi codul agenţiei locale pentru ocuparea forţei de muncă sau al punctului de lucru la care se află în evidenţă. De asemenea, vor fi menţionate datele de identificare a cutiei în care este depozitat carnetul de muncă: codul casei teritoriale de pensii şi numărul cutiei.11. Cutiile conţinând carnetele de muncă, însoţite de procesele-verbale şi de fişierele pe suport electronic prevăzute la pct. 10, vor fi predate de către reprezentanţii desemnaţi ai agenţiilor pentru ocuparea forţei de muncă judeţene şi a municipiului Bucureşti reprezentanţilor desemnaţi ai caselor teritoriale de pensii, cel mai târziu până la finele lunii în curs.Cu această ocazie se verifică similitudinea datelor înscrise în fişierul pe suport electronic cu cele înscrise în procesele-verbale, prin obţinerea unui opis intern de prelucrare, al cărui conţinut trebuie să fie identic cu cel înscris în procesele-verbale.Predarea/primirea carnetelor de muncă se va face ulterior verificării conţinutului cutiilor, prin semnarea de către reprezentanţii desemnaţi ai agenţiilor pentru ocuparea forţei de muncă judeţene sau a municipiului Bucureşti şi, respectiv, de către reprezentanţii desemnaţi ai caselor teritoriale de pensii a procesului-verbal de predare/primire 1.În cazul în care se constată lipsa sau deteriorarea unor carnete de muncă ori corecturi sau ştersături în măsură să producă apariţia unor suspiciuni legate de corectitudinea datelor, acest fapt va fi consemnat în procesul-verbal de predare/primire 1 la rubrica 1 "Observaţii la primirea carnetelor de muncă la casa teritorială de pensii" şi va fi sesizată conducerea respectivei agenţii pentru ocuparea forţei de muncă judeţene sau a municipiului Bucureşti, în vederea luării măsurilor ce se impun, potrivit legii.12. După încheierea operaţiunilor de înregistrare a datelor, reprezentanţii desemnaţi ai caselor teritoriale de pensii vor preda reprezentanţilor desemnaţi ai agenţiilor pentru ocuparea forţei de muncă judeţene şi a municipiului Bucureşti cutiile conţinând carnetele de muncă, pe baza completării procesului-verbal de predare/primire 2.Predarea/primirea carnetelor de muncă se va face ulterior verificării conţinutului cutiilor. În cazul în care se constată lipsa sau deteriorarea unor carnete de muncă, acest lucru va fi consemnat în procesul-verbal de predare/primire 2 la rubrica 2 "Observaţii la predarea carnetelor de muncă de către casa teritorială de pensii" şi va fi sesizată conducerea respectivei case teritoriale de pensii, în vederea luării măsurilor ce se impun, potrivit legii.13. În termen de 5 zile lucrătoare de la primirea cutiilor, agenţiile pentru ocuparea forţei de muncă judeţene şi a municipiului Bucureşti vor proceda, pe baza datelor din procesele-verbale, la verificarea carnetelor de muncă predate şi ulterior la returnarea acestora către agenţiile locale pentru ocuparea forţei de muncă şi punctele de lucru, încheindu-se în acest sens un nou proces-verbal de predare/primire.14. În termen de 5 zile lucrătoare de la returnare, agenţiile locale pentru ocuparea forţei de muncă şi punctele de lucru vor invita în scris titularii carnetelor de muncă să se prezinte la sediul acestora, pentru a-şi ridica respectivele documente.15. Activitatea de predare/primire a carnetelor de muncă ale persoanelor aflate în evidenţa agenţiilor pentru ocuparea forţei de muncă şi de punere la dispoziţia caselor teritoriale de pensii, în vederea aplicării prevederilor art. 160 alin. (6) din Legea nr. 19/2000, cu modificările şi completările ulterioare, se realizează de către personalul din cadrul agenţiilor pentru ocuparea forţei de muncă judeţene şi a municipiului Bucureşti, desemnat prin dispoziţii ale directorilor executivi.16. Activitatea de predare/primire la casele teritoriale de pensii a carnetelor de muncă, în vederea aplicării prevederilor art. 160 alin. (6) din Legea nr. 19/2000, cu modificările şi completările ulterioare, se realizează de personal desemnat prin decizie a directorului executiv al casei teritoriale de pensii.17. Degradarea, distrugerea ori pierderea carnetelor de muncă de către persoanele desemnate potrivit pct. 15 şi 16 se sancţionează potrivit legii.
 + 
Anexa 4    Judeţul _________________    Casa teritoriala de pensii cod │_│_│ ITM cod [_________]*                                           AOFM cod [_________]**                                           CUI cod [_________]***    Nr. …… din …./…..200.. Nr. ….. din …./…/200..                  PROCES VERBAL DE PREDARE/PRIMIRE 1    Subsemnatul ……………, imputernicit al casei teritoriale de    pensii, am primit de la ……….., imputernicit al [ITM],[AOFM],[CUI]    cutia cu numărul ________ conţinând un numar de _____ carnete de muncă,    după cum urmeaza:

Nr.

Serie/Nr. carnet

Cod numeric
personal
Nume şi prenume
beneficiar
Nr.
pag
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50

________  *) ITM Inspecţia teritorială de muncă **) AOFM Agenţia de ocupare a forţei de muncă***) CUI Instituţie a administraţiei publice centrale sau locale,     angajator din regie autonomă sau societate comercială cu     capital majoritar de stat 1. OBSERVATII la primirea carnetelor de muncă la casa teritoriala de pensii

  Incheiat astazi____/____/2006 între:  Imputernicit al casei teritoriale de pensii Imputernicit[ITM],[AOFM],[CUI]  ……………………………………. …………………………                        PROCES VERBAL DE PREDARE/PRIMIRE 2    Subsemnatul ……………, imputernicit al [ITM],[AJOFM],[CUI]    am primit de la ……….., imputernicit al casei teritoriale de    pensii cutia cu numărul ________ conţinând un numar de _____ carnete    de muncă. 2. OBSERVATII la predarea carnetelor de muncă de către casa teritoriala de pensii:

  Incheiat astazi____/____/2006 între:  Imputernicit al casei teritoriale de pensii Imputernicit[ITM],[AOFM],[CUI]  ……………………………………. …………………………__________

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x