ORDIN nr. 965 din 19 noiembrie 1998

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 12/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL APELOR, PADURILOR SI PROTECTIEI MEDIULUIINSPECTIA DE STAT A APELOR
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 62 din 16 februarie 1999
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Actiuni suferite de acest act:

SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ActulINCETAT APLICABILITATEAORDIN 706 27/07/2001
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LAHG 568 20/09/1997
ActulREFERIRE LALEGE 107 25/09/1996 ART. 50
ActulREFERIRE LALEGE 107 25/09/1996 ART. 52
ActulREFERIRE LALEGE 107 25/09/1996 ART. 68
ActulREFERIRE LALEGE 107 25/09/1996 ART. 110
ActulREFERIRE LALEGE 10 18/01/1995 ART. 8
ActulREFERIRE LALEGE 10 18/01/1995 ART. 10
ActulREFERIRE LALEGE 10 18/01/1995 ART. 12
ActulREFERIRE LALEGE 10 18/01/1995 ART. 13
Acte care fac referire la acest act:

SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulINCETAT APLICABILITATEAORDIN 706 27/07/2001

pentru aprobarea Regulamentului privind organizarea activităţii de certificare a unităţilor specializate, publice sau private, pentru elaborarea de studii şi proiecte în domeniul gospodăririi apelor şi al ingineriei mediului legate de ape, precum şi pentru execuţia lucrărilor hidrotehnice de gospodărire a apelor şi de ingineria mediului legată de ape, inclusiv întocmirea documentaţiilor tehnice necesare pentru obţinerea avizelor şi autorizaţiilor de gospodărire a apelor (NTLH – 016/1998)



Ministrul apelor, pădurilor şi protecţiei mediului,în conformitate cu prevederile art. 8, 10, 12 şi 13 din Legea nr. 10/1995 privind calitatea în construcţii şi ale art. 50, 52, 68 şi 110 din Legea apelor nr. 107/1996,în baza Hotărârii Guvernului nr. 568/1997 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Apelor, Pădurilor şi Protecţiei Mediului, cu modificările ulterioare,emite prezentul ordin. + 
Articolul 1Se aprobă Regulamentul privind organizarea activităţii de certificare a unităţilor specializate, publice sau private, pentru elaborarea de studii şi proiecte din domeniul gospodăririi apelor şi al ingineriei mediului legate de ape, precum şi pentru execuţia lucrărilor hidrotehnice de gospodărire a apelor şi de ingineria mediului legată de ape, inclusiv întocmirea documentaţiilor tehnice necesare pentru obţinerea avizelor şi autorizaţiilor de gospodărire a apelor (NTLH – 016/1998), prezentat în anexa nr. 1.
 + 
Articolul 2Membrii Comisiei de certificare se stabilesc prin ordin al ministrului apelor, pădurilor şi protecţiei mediului.
 + 
Articolul 3Se aprobă modelul de "Cerere-tip pentru obţinerea certificării instituţiilor şi unităţilor specializate", prezentat în anexa nr. 2.
 + 
Articolul 4Se aprobă modelul de "Certificat" pentru instituţiile şi unităţile specializate, prezentat în anexa nr. 3.
 + 
Articolul 5Inspecţia de Stat a Apelor din cadrul Ministerului Apelor, Pădurilor şi Protecţiei Mediului va aduce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.
 + 
Articolul 6Prezentul ordin va fi publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I.
 + 
Articolul 7Anexele nr. 1-3 fac parte integrantă din prezentul ordin.Ministrul apelor, pădurilor şi protecţiei mediului,Romica Tomescu
 + 
Anexa 1MINISTERUL APELOR, PĂDURILOR ŞI PROTECŢIEI MEDIULUIINSPECŢIA DE STAT A APELORREGULAMENTprivind organizarea activităţii de certificare a unităţilor specializate, publice sau private, pentru elaborarea de studii şi proiecte în domeniul gospodăririi apelor şi al ingineriei mediului legate de ape, precum şi pentru execuţia lucrărilor hidrotehnice de gospodărire a apelor şi de ingineria mediului legată de ape, inclusiv întocmirea documentaţiilor tehnice necesare pentru obţinerea avizelor şi autorizaţiilor de gospodărire a apelor (NTLH – 016/1998) + 
Capitolul 1Prevederi generale + 
Articolul 1Activitatea de elaborare a proiectelor şi studiilor, precum şi de execuţie a lucrărilor din domeniul gospodăririi apelor şi ingineriei mediului legate de ape, inclusiv a documentaţiilor tehnice necesare pentru obţinerea avizelor şi autorizaţiilor de gospodărire a apelor, trebuie realizată de unităţi specializate pentru acest tip de activităţi şi certificate în acest sens. Modul de organizare şi procedura de certificare sunt prevăzute în prezentul regulament.
 + 
Articolul 2Recunoaşterea oficială a certificării unităţilor care solicită acest lucru se face pe bază de certificat.
 + 
Capitolul 2Organizarea activităţii de certificare + 
Articolul 3Certificarea unităţilor solicitante se realizează de către Comisia de certificare pentru elaborarea proiectelor de gospodărire a apelor şi ingineria mediului legate de ape, a studiilor de gospodărire a apelor, executarea lucrărilor de gospodărire a apelor şi ingineria mediului legată de ape, precum şi întocmirea documentaţiilor tehnice necesare pentru obţinerea avizelor şi autorizaţiilor de gospodărire a apelor, denumita în continuare Comisia de certificare, organizată pe lângă Inspecţia de Stat a Apelor din cadrul Ministerului Apelor, Pădurilor şi Protecţiei Mediului.
 + 
Articolul 4Componenta Comisiei de certificare este următoarea:– preşedinte – secretarul de stat al Departamentului apelor din cadrul Ministerului Apelor, Pădurilor şi Protecţiei Mediului;– 1 (un) vicepreşedinte – inspectorul de stat şef al Inspecţiei de Stat a Apelor;– 1 (un) reprezentant al Regiei Autonome "Apele Române" – directorul general;– 1 (un) reprezentant al Direcţiei generale de dezvoltare şi resurse;– 2 (doi) reprezentanţi din învăţământul superior;– 2 (doi) reprezentanţi ai unor instituţii sau unităţi specializate în studii şi proiecte de gospodărire a apelor;– secretarul comisiei – numit din cadrul Inspecţiei de Stat a Apelor.
 + 
Capitolul 3Atribuţiile Comisiei de certificare + 
Articolul 5Comisia de certificare are următoarele atribuţii:a) analizează documentele ce însoţesc cererile de certificare, precum şi referatele de specialitate privind aceste documente din partea Inspecţiei de Stat a Apelor şi din partea unui membru al său, întocmite prin grija secretariatului tehnic al Comisiei de certificare;b) deleagă, pentru fiecare cerere de certificare şi dosar depus, un membru al său, care să răspundă de întocmirea referatului de specialitate;c) evalueaza capabilitatea tehnica a solicitantului, în vederea certificării;d) eliberează certificatele.
 + 
Articolul 6Pentru îndeplinirea atribuţiilor sale Comisia de certificare are un secretariat tehnic, asigurat de Inspecţia de Stat a Apelor, având următoarele atribuţii:– asigura înregistrarea cererilor de certificare;– verifica întocmirea corecta a documentelor necesare pentru obţinerea certificatului;– preia de la membrul nominalizat al Comisiei de certificare şi de la Inspecţia de Stat a Apelor referatele de specialitate, care se analizează şi se prezintă Comisiei de certificare;– asigura informaţiile privind documentele necesare pentru solicitanţii certificatului;– elaborează proiectul ordinii de zi a şedinţelor Comisiei de certificare şi propune data de desfăşurare a acestora;– redactează procesele-verbale ale şedinţelor;– tine la zi caietul de sarcini;– înregistrează şi tine evidenta certificatelor emise;– îndeplineşte alte sarcini stabilite de membrii Comisiei de certificare.
 + 
Capitolul 4Funcţionarea Comisiei de certificare + 
Articolul 7La analizarea fiecărei cereri de certificare şi a documentelor insotitoare, Comisia de certificare va lua în considerare, în primul rând, capabilitatea tehnica a solicitantului, reprezentată de performanţele tehnico-ştiinţifice ale fiecărui specialist inclus în dosarul depus de instituţia solicitanta.De asemenea, Comisia de certificare va analiza structura pe domenii a specialiştilor, mărimea echipelor de lucru, dotările tehnice, posibilităţile de colaborare, vechimea şi experienta în domeniu, gradul de complexitate a activităţii.
 + 
Articolul 8Comisia de certificare va decide dacă acorda sau nu certificatul. În cazul neacordarii certificatului, toate documentele vor fi returnate solicitantului, împreună cu o notificare din punct de vedere tehnic. În cazul acordării certificatului, Comisia de certificare va decide nivelul de certificare pe care îl va primi solicitantul.
 + 
Articolul 9Certificatele se vor atribui pe trei niveluri, după cum urmează:– nivelul 1: unităţilor specializate, publice sau private, care pot efectua, în domeniile prevăzute la art. 1, orice fel de documentaţii şi pot realiza lucrări, indiferent de amploarea şi complexitatea lor tehnica, inclusiv lucrări de nivel şi de interes naţional;– nivelul 2: unităţilor specializate, publice sau private, care pot elabora documentaţii sau pot realiza lucrări pentru obiective şi activităţi de nivel local sau bazin hidrografic;– nivelul 3: unităţilor specializate, publice sau private, care pot efectua documentaţii şi, respectiv, pot realiza lucrări pentru obiective mici de interes social şi economic cu influente strict locale.Trecerea de la un nivel la altul se poate face numai printr-o noua solicitare de certificare.
 + 
Articolul 10Certificatele acordate de Comisia de certificare se referă numai la persoane juridice.
 + 
Articolul 11Comisia de certificare are dreptul sa retragă certificatul, în cazul în care unităţii i se resping de către autorităţile competente în domeniu cel puţin două documentaţii întocmite sau în cazul antreprenorilor care nu respecta pe parcursul execuţiei reglementările în vigoare legate de calitatea construcţiilor executate şi de contractele de antrepriza.
 + 
Articolul 12Lucrările Comisiei de certificare sunt conduse de preşedinte sau, în lipsa acestuia, de către vicepreşedinte.
 + 
Articolul 13Convocarea Comisiei de certificare, precum şi ordinea de zi se aproba de preşedintele acesteia, la propunerea secretariatului tehnic.
 + 
Articolul 14Propunerile făcute în cadrul Comisiei de certificare se aproba cu majoritate calificată.Votul se exprima deschis, dacă majoritatea membrilor prezenţi nu propun, ca excepţie, votul secret.
 + 
Articolul 15Şedinţele Comisiei de certificare sunt statutare, dacă sunt prezente două treimi din numărul membrilor acesteia.
 + 
Articolul 16La şedinţele Comisiei de certificare pot participa ca invitaţi autorii referatelor de specialitate.
 + 
Articolul 17Hotărârile Comisiei de certificare se consemnează în procesul-verbal al şedinţei. Procesul-verbal, redactat de secretariatul tehnic, va fi semnat de către fiecare participant la şedinţa.
 + 
Capitolul 5Procedura de certificare + 
Articolul 18Cererea pentru obţinerea certificării va fi însoţită de următoarele documente:– cerere-tip (conform anexei nr. 2);– memoriu de activitate în domeniu;– copie de pe atestatele eliberate de Ministerul Lucrărilor Publice şi Amenajării Teritoriului experţilor angajaţi ai unităţii;– copie de pe statutul unităţii;– copie de pe certificatul de înmatriculare la registrul comerţului;– copie de pe codul fiscal.
 + 
Articolul 19Cererea şi dosarul elaborat se depun de către solicitant la secretariatul tehnic al Comisiei de certificare.
 + 
Articolul 20Membrul desemnat al Comisiei de certificare şi reprezentantul Inspecţiei de Stat a Apelor prezintă referatul tehnic.
 + 
Articolul 21Examinarea se face pe bază de interviu.
 + 
Articolul 22Membrii Comisiei de certificare, în baza referatelor prezentate, a analizei dosarului şi a interviului, stabilesc eliberarea sau neeliberarea certificatului.
 + 
Articolul 23În termen de 30 de zile de la depunerea cererii şi a documentelor tehnice, Comisia de certificare trebuie să se pronunţe asupra acordării sau neacordarii certificatului.
 + 
Capitolul 6Dispoziţii finale + 
Articolul 24Certificatele sunt valabile 5 ani de la data emiterii lor, putând fi reînnoite cel mult o dată, după care se solicita o noua certificare.
 + 
Articolul 25Prelungirea valabilităţii certificatului se aproba de Comisia de certificare, pe baza propunerii secretariatului tehnic care primeşte şi verifica dosarul de solicitare a prelungirii valabilităţii certificatului.
 + 
Articolul 26Dosarul de solicitare a prelungirii valabilităţii certificatului trebuie să conţină:– cerere de solicitare a prelungirii certificatului;– memoriu de activitate a unităţii certificate şi de justificare a cererii de solicitare a prelungirii valabilităţii certificatului;– referat de sustinere din partea unui membru al Comisiei de certificare;– copie de pe certificatul deţinut anterior;– eventuale modificări referitoare la obiectul de activitate al unităţii certificate.
 + 
Anexa 2Nr. ………/……….                         CEREREpentru obţinerea certificării în vederea ……….    Unitatea ………………. (denumirea), codul fiscal ………………., înregistrată în registrul comerţului la nr. …………………., cu sediul în ……………….., str. ……………………………… nr. ………., judeţul/sectorul ………., telefon/fax ………., reprezentată legal prin director/manager ………………….. (numele şi prenumele), solicit participarea la verificare în vederea eliberării certificatului pentru nivelul ……………. de către Comisia de certificare din cadrul Ministerului Apelor, Pădurilor şi Protecţiei Mediului.    Anexăm dosarul întocmit în conformitate cu prevederile Regulamentului aprobat prin Ordinul ministrului apelor, pădurilor şi protecţiei mediului nr. 965 din 19 noiembrie 1998.         Data …………….. L.S.                                              (funcţia, numele şi prenumele,                                                        semnatura)
 + 
Anexa 3MINISTERUL APELOR, PĂDURILORŞI PROTECŢIEI MEDIULUICOMISIA DE CERTIFICARE(proiecte şi studii de gospodărire a apelor şi ingineria mediului legată de ape, executarea lucrărilor de gospodărire a apelor şi ingineria mediului legată de ape, documentaţii tehnice necesare pentru obţinerea avizelor/autorizaţiilor de gospodărire a apelor)                         CERTIFICATNr. …….. din ………..    Se acorda …………… (denumirea firmei), codul fiscal nr. ……….., înregistrată în registrului comerţului la nr. ………….., cu sediul în ……………, str. ……… nr. ………., judeţul/sectorul ………., telefon/fax ….. .    . Certificare pentru ……………………………… (proiecte şi studii de gospodărire a apelor şi ingineria mediului legată de ape, executarea lucrărilor de gospodărire a apelor şi ingineria mediului legată de ape, documentaţii tehnice necesare pentru obţinerea avizelor/autorizaţiilor de gospodărire a apelor)    . Nivelul de certificare ………………………….    . În baza cererii şi dosarului nr. …………………           Preşedintele comisiei Secretarul comisiei          …………………. ……………………           (numele şi prenumele) (numele şi prenumele)–––––

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x