ORDIN nr. 956 din 6 aprilie 2021

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 14/12/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL TRANSPORTURILOR SI INFRASTRUCTURII
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 705 din 16 iulie 2021
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LAHOTARARE 370 29/03/2021 ART. 9
ActulREFERIRE LAORDIN 1132 10/09/2013
ActulREFERIRE LAOG (R) 42 28/08/1997 ART. 4
ART. 1FA IN LUCRUORDIN 1132 10/09/2013
ART. 1REFERIRE LAORDIN 1132 10/09/2013
ANEXA 1REFERIRE LAORDIN 1132 10/09/2013
 Nu exista acte care fac referire la acest act





Având în vedere referatul Direcției transport naval nr. 17.389/647 din 28.04.2021 de aprobare a Ordinului ministrului transporturilor și infrastructurii pentru modificarea și completarea Ordinului ministrului transporturilor nr. 1.132/2013 privind aplicarea Codului de reguli practice de siguranță din 2011 pentru navele care transportă încărcături de lemn pe punte (Codul TDC 2011), adoptat de Adunarea Organizației Maritime Internaționale prin Rezoluția A.1048(27) din 30 noiembrie 2011,în temeiul prevederilor art. 4 alin. (1) din Ordonanța Guvernului nr. 42/1997 privind transportul maritim și pe căile navigabile interioare, republicată, cu modificările și completările ulterioare, precum și ale art. 9 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 370/2021 privind organizarea și funcționarea Ministerului Transporturilor și Infrastructurii,ministrul transporturilor și infrastructurii emite prezentul ordin. + 
Articolul IOrdinul ministrului transporturilor nr. 1.132/2013 privind aplicarea Codului de reguli practice de siguranță din 2011 pentru navele care transportă încărcături de lemn pe punte (Codul TDC 2011), adoptat de Adunarea Organizației Maritime Internaționale prin Rezoluția A.1048(27) din 30 noiembrie 2011, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 633 și 633 bis din 14 octombrie 2013, se modifică și se completează după cum urmează:1.Titlul ordinului se modifică și va avea următorul cuprins:ORDINprivind aplicarea Codului de reguli practice de siguranță din 2011 pentru navele care transportă încărcături de lemn pe punte (Codul TDC 2011), adoptat de Adunarea Organizației Maritime Internaționale prin Rezoluția A.1048(27) din 30 noiembrie 2011, precum și a amendamentelor ulterioare la acesta2.Articolul 1 și nota de subsol se modifică și vor avea următorul cuprins: + 
Articolul 1Se aprobă aplicarea Codului de reguli practice de siguranță din 2011 pentru navele care transportă încărcături de lemn pe punte (Codul TDC 2011), adoptat de Adunarea Organizației Maritime Internaționale prin Rezoluția A.1048(27) din 30 noiembrie 2011, prevăzută în anexa nr. 1*), precum și a amendamentelor aprobate de Comitetul de siguranță maritimă al Organizației Maritime Internaționale și difuzate prin circulara MSC.1/Circ.1.624 din 7 decembrie 2020, prevăzută în anexa nr. 2.*) Anexa nr. 1 a fost publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 663 bis din 14 octombrie 2013.
3.După articolul 2 se introduce un nou articol, articolul 2^1, cu următorul cuprins: + 
Articolul 2^1Anexele nr. 1 și 2 fac parte integrantă din prezentul ordin.
4.După anexă, care devine anexa nr. 1, se introduce o nouă anexă, anexa nr. 2, având cuprinsul prevăzut în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.
 + 
Articolul IIAutoritatea Navală Română va lua măsurile necesare pentru punerea în aplicare a prezentului ordin. + 
Articolul IIIPrezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Ministrul transporturilor și infrastructurii,
Cătălin Drulă
București, 6 aprilie 2021.Nr. 956. + 
ANEXĂ(Anexa nr. 2 la Ordinul nr. 1.132/2013)MSC.1/Circ.1.6247 decembrie 2020AMENDAMENTEla Codul de reguli practice de siguranță din 2011 pentru navele care transportă încărcături de lemn pe punte (Codul TDC 2011)1Adunarea, la cea de-a douăzeci și șaptea sesiune a sa (noiembrie 2011), a adoptat, prin rezoluția A.1048(27), Codul de reguli practice de siguranță din 2011 pentru navele care transportă încărcături de lemn pe punte (Codul TDC 2011).2Comitetul de siguranță maritimă, la cea de-a 102-a sesiune a sa (4-11 noiembrie 2020), a aprobat amendamentele la Codul de reguli practice de siguranță din 2011 pentru navele care transportă încărcături de lemn pe punte (Codul TDC 2011), astfel cum au fost elaborate de Subcomitetul privind transportul mărfurilor și containerelor, la cea de-a șasea sesiune a sa (9-13 septembrie 2019), așa cum sunt prevăzute în anexă.3Statele membre sunt invitate să aducă amendamentele în atenția armatorilor, operatorilor de nave, comandanților și echipajelor navelor, precum și tuturor părților interesate. + 
ANEXĂla circulara MSC.1/Circ.1.624 + 
PARTEA BProiectarea modurilor de dispunere a dispozitivelor de amarare a încărcăturii + 
Capitolul 6Principii alternative de proiectare6.2Accelerații și forțe care acționează asupra încărcăturii1.Paragraful 6.2.1 se înlocuiește cu următorul:Modul de dispunere a dispozitivelor de amarare a încărcăturii ar trebui să fie proiectat pentru a rezista la accelerațiile, precum și la forțele produse de vânt și mare, calculate în conformitate cu anexa 13 la Codul CSS.2.Paragrafele de la 6.2.2 până la și inclusiv 6.2.5 se șterg.
 + 
ANEXA BExemple de moduri de stivuire și de amarareB.5Exemplu de calcul – Montanți pentru lemne rotundeExemplul B.5.3 – Montanți pentru lemne rotunde pe o navă de 6.000 TDW, ce navighează în Marea Baltică3Textul de sub figura B.7 se înlocuiește cu următorul:Nava asigură un serviciu comercial în Marea Baltică, cu o prognoză meteorologică ce prevede o înălțime semnificativăa valului de până la 5,5 metri. Astfel, factorul de reducere pentru operarea în pase cu restricții este calculat astfel:B.6Exemplu de calcul – Amararea prin frecare a lemnelor rotunde stivuite transversalExemplul B.6.1 – Amararea prin frecare a lemnelor rotunde pe o navă de 6.000 TDW4Ultimul paragraf de sub figura B.8 se înlocuiește cu următorul:Valoarea maximă permisă a înălțimii semnificative a valului H_S în acest mod de stivuire este calculată ca fiind egală cu 2,4 m conform următoarelor formule:

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x