ORDIN nr. 95 din 25 ianuarie 2012

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 29/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL FINANTELOR PUBLICE
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 82 din 1 februarie 2012
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Actiuni suferite de acest act:

SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ActulABROGAT DEORDIN 1739 21/10/2013
Actiuni induse de acest act:

SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ART. 7ABROGA PEORDIN 1990 01/06/2009
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LAHG 595 13/05/2009 ART. 4
ActulREFERIRE LAHG 595 13/05/2009 ART. 6
ActulREFERIRE LAHG 34 22/01/2009 ART. 10
ActulREFERIRE LALEGE 490 10/11/2004
ART. 1REFERIRE LAHG 595 13/05/2009 ART. 4
ART. 1REFERIRE LALEGE 490 10/11/2004
ART. 3REFERIRE LAHG 595 13/05/2009 ART. 2
ART. 3REFERIRE LAHG 595 13/05/2009 ART. 5
ART. 5REFERIRE LAHG 595 13/05/2009 ART. 2
ART. 5REFERIRE LAHG 595 13/05/2009 ART. 8
ART. 7ABROGA PEORDIN 1990 01/06/2009
ANEXA 1REFERIRE LAHG 595 13/05/2009 ART. 2
ANEXA 1REFERIRE LAHG 595 13/05/2009 ART. 4
ANEXA 1REFERIRE LALEGE 490 10/11/2004
ANEXA 2REFERIRE LAHG 595 13/05/2009 ART. 4
ANEXA 2REFERIRE LALEGE 490 10/11/2004
ANEXA 3REFERIRE LAHG 595 13/05/2009 ART. 6
ANEXA 3REFERIRE LALEGE 490 10/11/2004
Acte care fac referire la acest act:

SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulABROGAT DEORDIN 1739 21/10/2013

privind procedura de avizare a structurilor şi a personalului care gestionează asistenţa financiară comunitară, conform art. 4 alin. (7) lit. b) din Hotărârea Guvernului nr. 595/2009 pentru aplicarea Legii nr. 490/2004 privind stimularea financiară a personalului care gestionează fonduri comunitare



Având în vedere prevederile art. 4 alin. (7) lit. b) şi ale art. 6 alin. (3) din Hotărârea Guvernului nr. 595/2009 pentru aplicarea Legii nr. 490/2004 privind stimularea financiară a personalului care gestionează fonduri comunitare, cu modificările şi completările ulterioare,în temeiul prevederilor art. 10 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 34/2009 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Finanţelor Publice, cu modificările şi completările ulterioare,ministrul finanţelor publice emite următorul ordin: + 
Articolul 1(1) Potrivit dispoziţiilor art. 4 alin. (7) şi (9) din Hotărârea Guvernului nr. 595/2009 pentru aplicarea Legii nr. 490/2004 privind stimularea financiară a personalului care gestionează fonduri comunitare, cu modificările şi completările ulterioare, pentru a beneficia de majorările salariale prevăzute la art. 4 alin. (1)-(6) din Hotărârea Guvernului nr. 595/2009, cu modificările şi completările ulterioare, pentru personalul cu atribuţii de gestionare a instrumentului ex-ISPA şi pentru personalul din Unitatea pentru coordonarea şi verificarea achiziţiilor publice/compartimentele de verificare a achiziţiilor publice (UCVAP/CVAP) responsabil cu verificarea achiziţiilor publice în cadrul proiectelor finanţate din instrumente structurale, se va solicita Ministerului Finanţelor Publice avizarea structurilor şi personalului care au ca obiect de activitate gestionarea asistenţei financiare nerambursabile comunitare.(2) În acest sens, cererea privind avizarea structurilor şi a personalului care au ca obiect de activitate gestionarea asistenţei financiare nerambursabile comunitare se întocmeşte conform modelului prevăzut în anexa nr. 1 şi se depune la registratura Ministerului Finanţelor Publice, împreună cu documentele prevăzute la art. 5 alin. (1) lit. a)-g) din Hotărârea Guvernului nr. 595/2009, cu modificările şi completările ulterioare.
 + 
Articolul 2(1) Serviciul de coordonare a sistemelor de management şi control (SCSMC) din cadrul Direcţiei generale autoritatea de management ex-ISPA verifică şi analizează dosarul cererii de avizare şi propune, după caz, emiterea avizului favorabil, conform modelului prevăzut în anexa nr. 2, sau respingerea cererii de eliberare a avizului favorabil, în 20 de zile lucrătoare de la depunerea documentaţiei complete.(2) Compartimentul de monitorizare şi asigurare flux de informaţii din cadrul Unităţii pentru coordonarea şi verificarea achiziţiilor publice verifică şi analizează dosarul cererii de avizare şi propune, după caz, emiterea avizului favorabil, conform modelului prevăzut în anexa nr. 2, sau respingerea cererii de eliberare a avizului favorabil, în 20 de zile lucrătoare de la depunerea documentaţiei complete(3) Avizul favorabil se înaintează ministrului finanţelor publice în vederea semnării.(4) În cazul respingerii cererii de avizare a structurilor şi a personalului, se întocmeşte documentul justificativ privind respingerea cererii de eliberare a avizului favorabil, conform modelului prevăzut în anexa nr. 3.
 + 
Articolul 3Motivele de respingere a cererii de avizare a structurilor şi a personalului sunt:a) netransmiterea de către instituţia publică care solicită eliberarea avizului favorabil a unuia sau mai multor documente dintre cele prevăzute la art. 5 alin. (1) lit. a)-g) din Hotărârea Guvernului nr. 595/2009, cu modificările şi completările ulterioare;b) neîndeplinirea criteriilor prevăzute la art. 2 alin. (1) din Hotărârea Guvernului nr. 595/2009; cu modificările şi completările ulterioare;c) nerespectarea condiţiilor de formă a documentelor prevăzute la art. 5 alin. (1) lit. a)-g) din Hotărârea Guvernului nr. 595/2009, cu modificările şi completările ulterioare, în cazul documentelor reglementate prin acte normative;d) netransmiterea în termen de maximum 10 zile a tuturor informaţiilor solicitate de Ministerul Finanţelor Publice pentru eliberarea avizului favorabil.
 + 
Articolul 4Instituţia publică a cărei cereri de avizare a structurilor şi a personalului a fost respinsă poate înainta o nouă cerere doar după remedierea problemelor constatate şi menţionate în adresa de respingere transmisă de Ministerul Finanţelor Publice.
 + 
Articolul 5(1) Ministerul Finanţelor Publice poate retrage avizul acordat şi în următoarele cazuri:a) în cazul în care instituţiile publice al căror personal beneficiază de majorările salariale nu comunică Ministerului Finanţelor Publice orice modificare de personal, structură, organizare şi/sau funcţionare intervenită după obţinerea avizului, împreună cu documentele constatatoare, conform prevederilor art. 8 din Hotărârea Guvernului nr. 595/2009, cu modificările şi completările ulterioare;b) când constată încălcări ale prevederilor art. 2 alin. (1) din Hotărârea Guvernului nr. 595/2009, cu modificările şi completările ulterioare.(2) După remedierea problemelor constatate şi care au stat la baza retragerii avizului favorabil, eliberarea unui nou aviz favorabil se va face la cerere, potrivit aceloraşi reguli generale.
 + 
Articolul 6Cererea privind avizarea structurilor şi a personalului care au ca obiect de activitate gestionarea asistenţei financiare nerambursabile comunitare, avizul favorabil sau documentul justificativ privind respingerea motivată se vor întocmi potrivit modelelor prevăzute în anexele nr. 1-3, care fac parte integrantă din prezentul ordin.
 + 
Articolul 7Pe data intrării în vigoare a prezentului ordin se abrogă Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 1.990/2009 privind procedura internă de avizare a structurilor şi a personalului care gestionează asistenţa financiară nerambursabilă comunitară, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 383 din 5 iunie 2009.
 + 
Articolul 8Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.Ministrul finanţelor publice,Gheorghe IalomiţianuBucureşti, 25 ianuarie 2012.Nr. 95.
 + 
Anexa 1[Antetul instituţiei solicitante]Nr. …/…CEREREprivind avizarea structurilor şi a personalului care au caobiect de activitate gestionarea asistenţei financiarenerambursabile comunitareStimate domnule ministru,În temeiul dispoziţiilor art. 4 alin. (7) lit. b) şi alin. (9) din Hotărârea Guvernului nr. 595/2009 pentru aplicarea Legii nr. 490/2004 privind stimularea financiară a personalului care gestionează fonduri comunitare, cu modificările şi completările ulterioare, vă rugăm să eliberaţi un aviz favorabil prin care să fie atestat faptul că următoarele structuri şi/sau persoane din cadrul …….(denumirea instituţiei publice care solicită avizul favorabil)……… au ca obiect de activitate gestionarea asistenţei financiare nerambursabile comunitare şi îndeplinesc criteriile prevăzute la art. 2 din Hotărârea Guvernului nr. 595/2009, cu modificările şi completările ulterioare, pentru a beneficia de majorările salariale reglementate de Legea nr. 490/2004 privind stimularea financiară a personalului care gestionează fonduri comunitare, cu modificările şi completările ulterioare:

Nr.

Persoanele pentru
care se solicită
avizarea favorabilă
(numele şi prenumele)
Funcţia

Structura din care fac parte
(direcţia generală, direcţia
serviciul, biroul, comparti-
mentul)
1. ………………… …………….. ……………………….
2. ………………… …………….. ……………………….

Persoana de contact din cadrul instituţiei noastre desemnată în acest sens este doamna/domnul …………………. (tel ………, fax ………., e-mail …………..).Cu stimă,…………………(numele şi prenumele)……………………..(funcţia)[L. S.]Domnului ………………..,ministrul finanţelor publice + 
Anexa 2Ministerul Finanţelor PubliceNr. ……./………AVIZ FAVORABILÎn temeiul dispoziţiilor art. 4 alin. (7) lit. b) şi alin. (9) din Hotărârea Guvernului nr. 595/2009 pentru aplicarea Legii nr. 490/2004 privind stimularea financiară a personalului care gestionează fonduri comunitare, cu modificările şi completările ulterioare,având în vedere Cererea ….(denumirea instituţiei publice care solicită avizul favorabil)………… cu nr. ……. din ………….,.în urma analizării reglementărilor comunitare privind gestionarea fondurilor nerambursabile comunitare şi a următoarelor documente prezentate:1. ………………………………………..;2. ………………………………………..;3. ………………………………………..;4. ………………………………………..;5. ………………………………………..;…………………………………………..,Ministerul Finanţelor Publice atestă faptul că structurile şi/sau persoanele menţionate în anexă au ca obiect de activitate gestionarea asistenţei financiare nerambursabile comunitare şi îndeplinesc criteriile prevăzute la art. 2 alin. (1) din Hotărârea Guvernului nr. 595/2009, cu modificările şi completările ulterioare, pentru a beneficia de majorările salariale reglementate de Legea nr. 490/2004 privind stimularea financiară a personalului care gestionează fonduri comunitare, cu modificările şi completările ulterioare.Persoanele pentru care se acordă prezentul aviz favorabil beneficiază de majorarea salarială conform prevederilor art. 4 alin. (8) din Hotărârea Guvernului nr. 595/2009, cu modificările şi completările ulterioare.…………………..,(numele şi prenumele)Ministrul finanţelor publice[L. S.] + 
Anexăla Avizul favorabil nr. ……./…………..LISTAstructurilor şi/sau persoanelor pentru care se acordă avizulfavorabil al Ministerului Finanţelor Publice,conform Cererii cu nr. ………… din ……………..……………………………………………(denumirea instituţiei publice care solicită avizul favorabil)

Nr.

Persoanele pentru
care se solicită
avizul favorabil
(numele şi prenumele)
Funcţia

Structura din care fac parte
(direcţia generală, direcţia
serviciul, biroul, comparti-
mentul)
1. ………………… …………….. ……………………….
2. ………………… …………….. ……………………….

Redactat: ………………………………….(numele şi prenumele/funcţia/data)Semnătura: …………….. + 
Anexa 3Ministerul Finanţelor PubliceNr. ………/……………DOCUMENT JUSTIFICATIVprivind respingerea cererii de eliberare a avizului favorabilÎn temeiul dispoziţiilor art. 6 din Hotărârea Guvernului nr. 595/2009 pentru aplicarea Legii nr. 490/2004 privind stimularea financiară a personalului care gestionează fonduri comunitare, cu modificările şi completările ulterioare,în urma analizării reglementărilor comunitare privind gestionarea fondurilor nerambursabile comunitare şi a următoarelor documente prezentate:1. ……………………………………;2. ……………………………………;3. ……………………………………;4. ……………………………………;5. ……………………………………;………………………………………,Ministerul Finanţelor Publice respinge Cererea ………(denumirea instituţiei publice care a solicitat avizul favorabil)………… cu nr. ……………… din ………………….. privind avizarea structurilor şi/sau persoanelor menţionate în anexă.Respingerea cererii se întemeiază pe următoarele considerente:……………………………………………………..……………………………………………………..……………………………………………………..…………………………………………………… .Ministrul finanţelor publice,…………………………….(numele şi prenumele)[L.S.]Redactat: …………………….(numele şi prenumele/funcţia/data)Semnătura: …………………… + 
Anexăla Documentul justificativ nr. ………./……privind respingerea cererii de eliberare a avizului favorabilLISTAstructurilor şi/sau persoanelor pentru care nu s-aemis avizul favorabil, la Cererea ….(denumirea instituţieipublice care solicită avizul favorabil)…cu nr. …… din ………….

Nr.
crt.

Persoana/Persoanele
pentru care s-a emis
document justificativ
de respingere
(numele şi prenumele)
Funcţia

Structura din care face
parte (direcţia generală,
direcţia, serviciul, biroul,
compartimentul)

…… ………………… …………….. ……………………….

Vizat: ……………………(numele şi prenumele/funcţia/data)Semnătura: …………………Redactat: ………………….(numele şi prenumele/funcţia/data)Semnătura: ………………….–––

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x