ORDIN nr. 930 din 22 iulie 2008

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 24/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL DEZVOLTARII, LUCRARILOR PUBLICE SI LOCUINTELOR
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 592 din 7 august 2008
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Actiuni suferite de acest act:

SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ActulABROGAT DEORDIN 3363 01/07/2020
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulCONTINE PEREGULAMENT 22/07/2008
ActulREFERIRE LAHG 361 18/04/2007 ART. 10
ActulREFERIRE LAORDIN 542 08/04/2003 ART. 4
ActulREFERIRE LAMETODOLOGIE 08/04/2003 ART. 4
ART. 2APROBA PEREGULAMENT 22/07/2008
ANEXA 3REFERIRE LAHG 203 20/02/2003
ANEXA 3REFERIRE LAREGULAMENT 20/02/2003
ANEXA 3REFERIRE LALEGE 10 18/01/1995
Acte care fac referire la acest act:

SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulABROGAT DEORDIN 3363 01/07/2020
ActulREFERIT DEACORD 04/07/2018

privind aprobarea componenţei Comitetului tehnic de coordonare generală, a structurii şi componenţei comitetelor tehnice de specialitate, precum şi a regulamentului de organizare şi funcţionare al acestora



Având în vedere prevederile art. 4 din Metodologia privind iniţierea, programarea, achiziţia, elaborarea, avizarea, aprobarea şi valorificarea reglementărilor tehnice şi a rezultatelor activităţilor specifice în construcţii, amenajarea teritoriului, urbanism şi habitat, aprobată prin Ordinul ministrului lucrărilor publice, transporturilor şi locuinţei nr. 542/2003, cu modificările şi completările ulterioare,în temeiul prevederilor art. 10 alin. (5) din Hotărârea Guvernului nr. 361/2007 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Locuinţelor, cu modificările şi completările ulterioare,ministrul dezvoltării, lucrărilor publice şi locuinţelor emite următorul ordin: + 
Articolul 1Se aprobă componenţa Comitetului tehnic de coordonare generală, precum şi structura şi componenţa comitetelor tehnice de specialitate, prevăzute în anexa nr. 1 şi, respectiv, în anexele nr. 2a) şi 2b), care fac parte integrantă din prezentul ordin.
 + 
Articolul 2Se aprobă Regulamentul de organizare şi funcţionare al Comitetului tehnic de coordonare generală şi al comitetelor tehnice de specialitate, prevăzut în anexa nr. 3, care face parte integrantă din prezentul ordin.
 + 
Articolul 3Componenţa nominală a comitetelor tehnice de specialitate se aprobă prin decizie a secretarului de stat coordonator al activităţii de reglementare în domeniul construcţii, urbanism, amenajarea teritoriului şi habitat, din cadrul Ministerului Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Locuinţelor, pe baza propunerilor de reprezentare formulate de autorităţi, instituţii, organizaţii profesionale de profil, operatori economici de profil.
 + 
Articolul 4La data intrării în vigoare a prezentului ordin orice alte dispoziţii contrare îşi încetează aplicabilitatea.
 + 
Articolul 5Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I, şi intră în vigoare la 30 de zile de la data publicării.Ministrul dezvoltării, lucrărilor publice şi locuinţelor,Laszlo BorbelyκlyBucureşti, 22 iulie 2008.Nr. 930.
 + 
Anexa 1COMPONENŢAComitetului tehnic de coordonare generală

*Font 7*
Nr.
crt.

Calitatea în cadrul
Comitetului tehnic
de coordonare generală
Funcţia

Instituţia

1.

Preşedinte

Secretar de stat, coordonator al activităţii
de reglementare în domeniul construcţii,
urbanism, amenajarea teritoriului şi habitat
Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi
Locuinţelor (MDLPL)

2.

Vicepreşedinte

Secretar general adjunct, coordonator
al activităţii de reglementare în domeniul
construcţii, urbanism, amenajarea teritoriului
şi habitat
MDLPL

3. Membri Inspector general de stat Inspectoratul de Stat în Construcţii
4.

Inspector general adjunct

Inspectoratul General pentru Situaţii
de Urgenţă
5. Comisar general Garda Naţională de Mediu
6.

Preşedinte

Universitatea Tehnică de Construcţii
Bucureşti
7.

Preşedinte

Universitatea de Arhitectură şi Urbanism
"Ion Mincu"
8.

Preşedinte

Uniunea Asociaţiilor Inginerilor Constructori
din România (UAICR)
9.

Preşedinte

Asociaţia Inginerilor de Instalaţii
din România (AIIR)
10.

Preşedinte

Asociaţia Română a Antreprenorilor
de Construcţii (ARACO)
11. Preşedinte Patronatul Societăţilor de Construcţii (PSC)
12. Preşedinte Ordinul Arhitecţilor din România (OAR)
13. Preşedinte Registrul Urbaniştilor din România (RUR)
14.

Director general

MDLPL – Direcţia generală tehnică
în construcţii
15.

Director general

MDLPL – Direcţia generală dezvoltare
teritorială
16. Director general MDLPL – Direcţia Generală Lucrări Publice
17.

Director

MDLPL – Direcţia Programe Construcţii
Locuinţe
18.

Director

MDLPL – Direcţia Reglementări Tehnice
în Construcţii
19.

Director general

Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare
în Construcţii şi Economia Construcţiilor –
INCERC Bucureşti
20.

Director general

Institutul Naţional de Cercetare – Dezvoltare
pentru Urbanism şi Amenajarea
Teritoriului – URBANPROIECT Bucureşti
21.

Director general

Centrul de Documentare pentru Construcţii,
Arhitectură, Urbanism şi Amenajarea
Teritoriului – CDCAS Bucureşti
22.

Director

Centrul Naţional pentru Reducerea Riscului
Seismic – CNRRS Bucureşti
23.

Director

Secretariatul tehnic al Consiliului Tehnic
Permanent pentru Construcţii
24.

Secretar*)

Şef serviciu

MDLPL – Direcţia generală tehnică
în construcţii – Serviciul reglementări
tehnice în construcţii
   *) Fără drept de vot.

 + 
Anexa 2a)STRUCTURAcomitetelor tehnice de specialitate (CTS)

*Font 9*
CTS 1 Hazarduri şi riscuri naturale
1.1 Prevenirea şi atenuarea efectelor produse de cutremure
1.2 Prevenirea şi atenuarea efectelor produse de alunecările de teren
CTS 2 Managementul şi economia construcţiilor
2.1 Eficienţa economică a investiţiilor în construcţii şi ingineria costurilor
2.2 Bănci de date în domeniul construcţiilor
CTS 3 Planificare teritorială
3.1 Amenajarea teritoriului, urbanism şi habitat
3.2 Bănci de date în domeniul planificării teritoriale
CTS 4 Acţiuni asupra construcţiilor
CTS 5 Structuri pentru construcţii
5.1 Structuri din beton
5.2 Structuri din lemn
5.3 Structuri din metal
5.4 Structuri din zidărie
CTS 6 Inginerie geotehnică şi fundaţii
CTS 7 Construcţii hidrotehnice şi hidroedilitare
7.1 Construcţii hidrotehnice
7.2

Sisteme pentru alimentări cu apă, sisteme de colectare a apelor uzate,
staţii de tratare a apei potabile şi de epurare
CTS 8 Procedee, echipamente şi tehnologice în construcţii
CTS 9 Construcţii din domeniul transporturilor
9.1 Construcţii din domeniul transporturilor rutiere
9.2 Construcţii din domeniul transporturilor feroviare
9.3 Construcţii din domeniul transporturilor aeriene
9.4 Construcţii din domeniul transporturilor navale
CTS 10 Instalaţii şi echipamente aferente construcţiilor
CTS 11 Cerinţe funcţionale pentru construcţii şi fizica construcţiilor
CTS 12 Poduri şi construcţii subterane
CTS 13 Performanţa energetică a clădirilor
CTS 14 Infrastructura calităţii
14.1 Libera circulaţie a produselor pentru construcţii
14.2 Supravegherea pieţei

 + 
Anexa 2b)COMPONENŢAcomitetelor tehnice de specialitate

Preşedinţe
Secretar
5-15 membri

Componenţa nominală se aprobă prin decizie a secretarului de stat coordonator al activităţii de reglementare în domeniul construcţii, urbanism, amenajarea teritoriului şi habitat, din cadrul Ministerului Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Locuinţelor, pe baza propunerilor de reprezentare formulate de:1. autoritatea de reglementare în domeniul construcţiilor;2. autorităţi de control în domeniu;3. autorităţi ale administraţiei publice centrale;4. alte autorităţi publice;5. instituţii publice de învăţământ superior de profil;6. instituţii de cercetare-dezvoltare de profil;7. asociaţii profesionale şi patronale de profil;8. organizaţii neguvernamentale de profil;9. operatori economici (consultanţă, proiectare, execuţie în domeniu). + 
Anexa 3REGULAMENTde organizare şi funcţionare al Comitetului tehnic de coordonaregenerală şi al comitetelor tehnice de specialitateA. Prevederi generale + 
Articolul 1Prezentul regulament se aplică la organizarea şi funcţionarea Comitetului tehnic de coordonare generală, denumit în continuare CTCG, şi a comitetelor tehnice de specialitate, denumite în continuare CTS, organisme consultative şi de avizare, de sub autoritatea Ministerului Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Locuinţelor, denumit în continuare MDLPL.
 + 
Articolul 2CTCG şi CTS sunt organisme consultative şi de avizare în domeniul reglementărilor tehnice şi activităţilor specifice de reglementare elaborate conform prevederilor Legii nr. 10/1995 privind calitatea în construcţii, cu modificările ulterioare, şi ale Hotărârii Guvernului nr. 203/2003 pentru aprobarea Regulamentului privind tipurile de reglementări tehnice şi de cheltuieli aferente activităţii de reglementare în construcţii, urbanism, amenajarea teritoriului şi habitat, precum şi a normelor metodologice privind criteriile şi modul de alocare a sumelor necesare unor lucrări de intervenţie în primă urgenţă la construcţii vulnerabile şi care prezintă pericol public.B. Organizare şi funcţionare
 + 
Articolul 3(1) Structura CTCG este următoarea:a) preşedinte, reprezentat de secretarul de stat coordonator al activităţii de reglementare în domeniul construcţii, urbanism, amenajarea teritoriului şi habitat, din cadrul MDLPL;b) vicepreşedinte, reprezentat de secretarul general adjunct coordonator al activităţii de reglementare în domeniul construcţii, urbanism, amenajarea teritoriului şi habitat, din cadrul MDLPL;c) membri;d) secretar.(2) Şeful serviciului reglementări tehnice în construcţii din cadrul Direcţiei generale tehnice în construcţii îndeplineşte şi funcţia de secretar al CTCG.
 + 
Articolul 4Structura CTS este următoarea:a) preşedinte;b) membri;c) secretar.
 + 
Articolul 5Componenţa nominală a CTS se aprobă prin decizie a secretarului de stat coordonator al activităţii de reglementare în domeniul construcţii, urbanism, amenajarea teritoriului şi habitat, din cadrul MDLPL, pe baza propunerilor de reprezentare formulate de autorităţi, instituţii, organizaţii profesionale de profil, operatori economici de profil.C. Atribuţii şi responsabilităţi
 + 
Articolul 6CTCG are următoarele atribuţii:a) analizează necesitatea şi oportunitatea propunerilor de reglementări tehnice şi activităţi specifice de reglementare în domeniu şi propune cuprinderea acestora în programele de elaborare a reglementărilor tehnice;b) analizează şi avizează reglementări tehnice cu caracter multidisciplinar;c) avizează – cu menţiunea "bun de tipar" – şi propune spre aprobare prin ordin al ministrului dezvoltării, lucrărilor publice şi locuinţelor proiectele de reglementări tehnice, avizate în prealabil – fără condiţii – de CTS;d) mediază şi/sau, după caz, arbitrează divergenţele care pot apărea în procesul de avizare a proiectelor de reglementări tehnice şi/sau de realizare a activităţilor specifice de reglementare, în toate fazele de elaborare a acestora.
 + 
Articolul 7CTS au următoarele atribuţii:a) întocmesc, prin grija secretarilor acestora, propuneri de elaborare sau de actualizare a reglementărilor tehnice şi/sau de realizare de activităţi specifice de reglementare, pe care le înaintează CTCG în vederea analizării necesităţii şi oportunităţii;b) analizează şi avizează în toate fazele reglementările tehnice şi/sau rezultatele activităţilor specifice de reglementare prezentate, în concordanţă cu reglementările tehnice şi cu celelalte acte normative în vigoare;c) propun avizarea finală în CTCG a reglementărilor tehnice, în vederea promovării acestora spre aprobare prin ordin al ministrului dezvoltării, lucrărilor publice şi locuinţelor.
 + 
Articolul 8Preşedintele CTCG şi preşedinţii CTS au următoarele atribuţii:a) stabilesc de comun acord cu secretariatul şi cu responsabilul de temă din MDLPL programul desfăşurării şedinţelor de avizare;b) asigură conducerea şedinţelor de avizare, iar în situaţia în care se află în imposibilitatea de a-şi exercită funcţia, îl deleagă în acest scop pe vicepreşedinte, care preia toate atribuţiile şi responsabilităţile preşedintelui;c) participă la analiza reglementărilor tehnice şi activităţilor specifice de reglementare, formulează observaţii şi propuneri de modificare/completare a acestora;d) mediază eventualele divergenţe apărute în cadrul şedinţelor de analiză şi avizare;e) aprobă concluziile stabilite în şedinţa de avizare.
 + 
Articolul 9Vicepreşedintele CTCG are următoarele atribuţii:a) preia, în baza mandatului acordat, toate atribuţiile şi responsabilităţile preşedintelui, atunci când acesta este în imposibilitatea de a-şi exercită funcţia;b) participă la analiza lucrărilor supuse dezbaterii, formulează în scris observaţii şi propuneri de modificare/completare a acestora.
 + 
Articolul 10Membrii CTCG şi ai CTS au următoarele atribuţii:a) analizează conţinutul lucrărilor, formulează în scris observaţii şi propuneri de modificare/completare a acestora;b) participă la şedinţele de analiză şi avizare a lucrărilor pentru care au fost convocaţi;c) în cazul în care persoana convocată nu poate participa la şedinţa de analiză şi avizare, se admite transmiterea în scris sau electronic a punctului de vedere referitor la lucrările supuse analizei şi avizării. Punctul de vedere trebuie să conţină şi concluzia analizei în conformitate cu art. 16 alin. (1).
 + 
Articolul 11Secretarul CTCG şi secretarul CTS au următoarele atribuţii:a) întocmesc şi actualizează baza de date privind evidenţa lucrărilor repartizate spre a fi analizate şi avizate în cadrul CTS respectiv;b) stabilesc de comun acord cu preşedintele şi cu responsabilul de temă din MDLPL calendarul desfăşurării şedinţelor de avizare;c) transmit membrilor CTS lucrările ce urmează a fi analizate şi avizate, împreună cu invitaţia de participare, prin poşta electronică, cu minimum 15 zile calendaristice înaintea datei şedinţei de avizare;d) participă la şedinţa de avizare şi întocmesc procesulverbal de avizare, pe care îl supun spre însuşire participanţilor la şedinţă, precum şi spre aprobare preşedintelui CTS;e) prezintă în plenul şedinţei punctele de vedere transmise de membrii CTS care nu sunt prezenţi la şedinţa de analiză şi avizare, conform art. 10 lit. c);f) anexează la procesul-verbal al şedinţei toate punctele de vedere transmise în scris de membrii CTS.D. Procedura de lucru
 + 
Articolul 12CTCG îşi desfăşoară activitatea în cadrul şedinţelor de analiză şi avizare, care se convoacă, de regulă, semestrial sau ori de câte ori este nevoie.
 + 
Articolul 13CTS îşi desfăşoară activitatea în cadrul şedinţelor de analiză şi avizare, care se convoacă, de regulă, lunar sau ori de câte ori este nevoie.
 + 
Articolul 14(1) Şedinţele de analiză şi avizare se desfăşoară în prezenţa a cel puţin jumătate plus unu din numărul membrilor CTS.(2) În calculul numărului membrilor prezenţi prevăzuţi la alin. (1) se includ şi membrii care, absentând motivat, depun la secretarul CTS punctele de vedere scrise pentru lucrările ce urmează a fi analizate şi avizate.
 + 
Articolul 15Lucrările ce urmează a fi analizate şi avizate şi invitaţia de participare la şedinţă se transmit membrilor CTS prin poşta electronică cu minimum 15 zile calendaristice înainte de data şedinţei de analiză şi avizare, prin grija secretarului CTS.
 + 
Articolul 16(1) Membrii CTS îşi exprimă în scris punctul de vedere cu privire la lucrările supuse analizei şi avizării fie direct, în plenul şedinţei, fie prin scrisoare transmisă secretarului CTS prin poşta electronică, până cel târziu cu 24 de ore înainte de data şi ora începerii şedinţei de avizare.(2) Autoritatea de reglementare îşi rezervă dreptul de a nu lua în considerare punctele de vedere transmise după data-limită prevăzută la alin. (1).
 + 
Articolul 17(1) Deciziile CTS se adoptă, de regulă, prin consens; în cazul neobţinerii consensului deciziile se adoptă cu majoritatea calificată de două treimi din numărul membrilor CTS, între care, în mod obligatoriu, trebuie să figureze voturile autorităţii de reglementare şi ale autorităţilor de control din domeniu, punctele de vedere divergente consemnându-se în procesul-verbal. Deciziile pot fi:a) avizat favorabil, fără condiţii;b) avizat favorabil, cu condiţii pentru faza următoare;c) respins.(2) În cazul deciziei de respingere, în procesul-verbal se specifică termenul de predare a documentaţiei refăcute, în scopul reanalizării şi avizării.
 + 
Articolul 18Membrii CTS, reprezentanţi ai instituţiilor elaboratoare sau care fac parte din grupul elaboratorilor lucrării supuse dezbaterii se recuză de la procedura privind avizarea lucrării respective.–-

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x