ORDIN nr. 92 din 16 februarie 2007

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 21/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: AUTORITATEA NATIONALA PENTRU PROTECTIA CONSUMATORILOR
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 128 din 21 februarie 2007
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Actiuni suferite de acest act:

SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ART. 3INTRAT IN VIGOAREORDIN 92 16/02/2007
Actiuni induse de acest act:

SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ActulPUNE IN VIGOAREORDIN 92 16/02/2007 ART. 3
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulPUNE IN VIGOAREORDIN 92 16/02/2007 ART. 3
ActulCONTINE PENORMA 16/02/2007
ActulREFERIRE LAHG 364 28/04/2005
ActulREFERIRE LASTRATEGIE 28/04/2005
ActulREFERIRE LAHG 755 03/07/2003 ART. 4
ActulREFERIRE LAOG (R) 21 21/08/1992 ART. 1
ActulREFERIRE LAOG (R) 21 21/08/1992 ART. 8
ART. 1APROBA PENORMA 16/02/2007
Acte care fac referire la acest act:

SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ART. 3INTRAT IN VIGOAREORDIN 92 16/02/2007

pentru aprobarea Normei privind unele măsuri de informare a consumatorilor, persoane fizice, de către operatorii economici prestatori de servicii în cadrul contractelor preformulate folosite de către aceştia



Având în vedere prevederile art. 1 şi 8 din Ordonanţa Guvernului nr. 21/1992 privind protecţia consumatorilor, republicată, cu modificările şi completările ulterioare,în temeiul prevederilor art. 4 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 755/2003 privind organizarea şi funcţionarea Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor, cu modificările şi completările ulterioare,ţinând cont de prevederile Hotărârii Guvernului nr. 364/2005 privind aprobarea Strategiei Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor în perioada 2005-2008 şi ale Planului de acţiuni al Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor pe anul 2007, precum şi de Raportul de specialitate nr. 1/278 din 12 februarie 2007 privind Proiectul de ordin pentru aprobarea Normei privind unele măsuri de informare a consumatorilor, persoane fizice, de către operatorii economici prestatori de servicii în cadrul contractelor preformulate folosite de către aceştia,văzând Referatul nr. 1/46 din 9 ianuarie 2007 cu privire la creşterea numărului de reclamaţii privind activitatea operatorilor economici prestatori de servicii,preşedintele Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor emite următorul ordin: + 
Articolul 1Se aprobă Norma privind unele măsuri de informare a consumatorilor, persoane fizice, de către operatorii economici prestatori de servicii în cadrul contractelor preformulate folosite de către aceştia, prevăzută în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.
 + 
Articolul 2Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor va controla modul de aplicare a prevederilor prezentului ordin.
 + 
Articolul 3Prezentul ordin intră în vigoare în termen de 30 de zile de la data publicării în Monitorul Oficial al României, Partea I.PreşedinteleAutorităţiiNaţionale pentruProtecţia Consumatorilor,Marian ZloteaBucureşti, 16 februarie 2007.Nr. 92.
 + 
Anexa NORMĂprivind unele măsuride informare aconsumatorilor,persoane fizice, decătre operatoriieconomici prestatoride servicii în cadrulcontractelor preformulatefolosite de către aceştia + 
Articolul 1Operatorii economici care desfăşoară activităţi de prestări de servicii au obligaţia de a informa consumatorii corect, complet şi precis asupra drepturilor lor, conform prevederilor prezentului ordin.
 + 
Articolul 2Orice contract preformulat încheiat între operatorii economici şi consumatori, având ca obiect prestarea de servicii, trebuie să cuprindă clauze contractuale redactate într-o formă clară, fără echivoc, precum şi informaţii complete şi precise.
 + 
Articolul 3Contractul preformulat este acel tip de contract redactat în întregime sau aproape în întregime de către operatorul economic prestator de servicii, consumatorii neputând modifica sau interveni asupra clauzelor contractuale, ci având doar posibilitatea de a le accepta sau nu.
 + 
Articolul 4Dreptul consumatorilor de a fi informaţi se concretizează în acordarea următoarelor informaţii în cadrul contractului preformulat de către operatorul economic prestator de servicii:a) momentul începerii şi cel al încetării contractului, cu posibilitatea denunţării unilaterale, cu un preaviz de 30 de zile, fără taxe suplimentare;b) modalităţile de executare, suspendare sau încetare a serviciului prestat: termene, notificări, condiţii etc.;c) notificarea în scris, cu 30 de zile înainte de data pentru care a fost încheiat contractul al cărui termen de valabilitate se prelungeşte în mod automat;d) notificarea în scris a consumatorilor, cu minimum 15 zile înainte de întreruperea sau încetarea furnizării serviciului respectiv;e) modalitatea de penalizare pentru operatorii economici, în cazul în care aceştia nu respectă termenele sau parametrii de calitate privind furnizarea serviciului respectiv;f) modalitatea de plată a serviciilor furnizate, cu menţionarea în mod clar şi neechivoc a preţurilor şi tarifelor ce trebuie achitate de către consumatori, cum sunt: termene de plată, reduceri din factură corespunzătoare perioadei în care serviciul nu a fost furnizat din culpa operatorului economic, întârzieri la plată, procente de penalitate etc.;g) informaţii despre perioada de graţie, în situaţiile în care aceasta se acordă;h) informaţii complete despre taxe, dobânzi, comisioane, garanţii, penalităţi, despăgubiri, rate etc., în funcţie de natura serviciului prestat;i) informaţii complete despre condiţiile de acordare a creditului, condiţiile de depozit, condiţiile de leasing, condiţiile de asigurare, după caz;j) informaţii complete privind modul de prestare a serviciului – termene de instalare a echipamentelor, de livrare a unui produs, termenul de executare a unui serviciu, termene de remediere a defecţiunilor;k) informaţii complete despre condiţiile de despăgubire a consumatorilor în cazul în care aceştia au suferit pagube din culpa operatorilor economici;l) acordarea posibilităţii consumatorilor de a refuza prelucrarea datelor personale în scop de marketing sau de cedare a acestora către terţi;m) acordarea posibilităţii consumatorilor de a-şi exprima opţiunea privind achitarea abonamentului sau a altor sume solicitate în avans de către operatorul economic prestator de servicii;n) notificarea consumatorilor şi solicitarea acordului acestora în cazul în care datele personale sunt cedate către terţi;o) modalitatea de notificare a consumatorilor în cazul modificării unilaterale a condiţiilor referitoare la prestarea serviciului de către operatorul economic, cum ar fi: grila de programe, tarife, dobânzi etc., cu acordarea dreptului consumatorilor de a renunţa la serviciu, fără costuri suplimentare;p) modalitatea de notificare a consumatorilor şi de solicitare a acordului acestora cu privire la modificarea caracteristicilor produselor şi serviciilor care urmează să fie furnizate, a termenului de livrare a unui produs ori de executare a unui serviciu;q) pentru a beneficia de o redactare clară şi pentru ca textul contractului să fie lizibil, este obligatoriu ca mărimea fontului utilizat la redactarea întregului text să fie de minimum 10;r) procedurile de soluţionare a eventualelor litigii ivite între părţile contractante.–––

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x