ORDIN nr. 92 din 16 aprilie 2010

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 27/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL AGRICULTURII SI DEZVOLTARII RURALE
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 273 din 27 aprilie 2010
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Actiuni induse de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ART. 1MODIFICA PEORDIN 341 26/05/2009 ANEXA 1
ART. 1MODIFICA PEORDIN 341 26/05/2009 ANEXA 2
ANEXA 1MODIFICA PEORDIN 341 26/05/2009 ANEXA 1
ANEXA 2MODIFICA PEORDIN 341 26/05/2009 ANEXA 2
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LAHG 25 06/01/2010 ART. 7
ActulREFERIRE LAOUG 49 20/05/2009
ActulREFERIRE LALEGE 266 15/05/2002 ART. 21
ART. 1MODIFICA PEORDIN 341 26/05/2009 ANEXA 1
ART. 1MODIFICA PEORDIN 341 26/05/2009 ANEXA 2
ANEXA 1MODIFICA PEORDIN 341 26/05/2009 ANEXA 1
ANEXA 2MODIFICA PEORDIN 341 26/05/2009 ANEXA 2
 Nu exista acte care fac referire la acest act

pentru modificarea Ordinului ministrului agriculturii, pădurilor şi dezvoltării rurale nr. 341/2009 privind stabilirea tarifelor pentru efectuarea controlului, certificării, înregistrării, supravegherii, monitorizării şi acreditării pentru producerea, prelucrarea şi/sau comercializarea seminţelor şi a materialului săditor, precum şi pentru efectuarea testelor de calitate a seminţelor şi a materialului săditor



Văzând Referatul de aprobare al Direcţiei generale politici agricole nr. 79.784 din 14 aprilie 2010,având în vedere Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 49/2009 privind libertatea de stabilire a prestatorilor de servicii şi libertatea de a furniza servicii în România,în temeiul prevederilor art. 21 alin. (2) din Legea nr. 266/2002 privind producerea, prelucrarea, controlul şi certificarea calităţii, comercializarea seminţelor şi a materialului săditor, precum şi înregistrarea soiurilor de plante, precum şi ale art. 7 alin. (5) al Hotărârii Guvernului nr. 25/2010 privind reorganizarea şi funcţionarea Ministerului Agriculturii şi Dezvoltării Rurale,ministrul agriculturii şi dezvoltării rurale emite următorul ordin: + 
Articolul IOrdinul ministrului agriculturii, pădurilor şi dezvoltării rurale nr. 341/2009 privind stabilirea tarifelor pentru efectuarea controlului, certificării, înregistrării, supravegherii, monitorizării şi acreditării pentru producerea, prelucrarea şi/sau comercializarea seminţelor şi a materialului săditor, precum şi pentru efectuarea testelor de calitate a seminţelor şi a materialului săditor, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 374 din 3 iunie 2009, se modifică după cum urmează:1. La anexa nr. 1, capitolul II se modifică şi se înlocuieşte conform anexei nr. 1, care face parte integrantă din prezentul ordin.2. La anexa nr. 2, capitolul IV se modifică şi se înlocuieşte conform anexei nr. 2, care face parte integrantă din prezentul ordin.
 + 
Articolul IIPrezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.Ministrul agriculturii şi dezvoltării rurale,Mihail DumitruBucureşti, 16 aprilie 2010.Nr. 92.
 + 
Anexa 1 + 
Capitolul IIControlul în vederea înregistrării, acreditării,supravegherii şi monitorizării unor activităţi ale operatorilor economici

Specificaţie

U.M.

Tarif
(lei/U.M.)
1. Controlul în vederea înregistrării
operatorilor economici pentru: producere,
prelucrare, comercializare
lei/obiectiv

267,7

2. Supravegherea şi monitorizarea operatorilor economici; controlul în
vederea acreditării pentru efectuarea inspecţiei în câmp; controlul în
vederea acreditării unor persoane pentru prelevarea eşantioanelor în vederea
testării în laborator/grupa de specii; controlul în vederea acreditării unui
laborator pentru testarea seminţelor, în vederea:
a) controlului anual în vederea verificării
îndeplinirii continue a cerinţelor pentru
continuarea activităţii
lei/autorizaţie

230,6

b) verificării documentaţiei lei/cerere 99,6
c) instruirii personalului lei/persoană 46,0
d) testării cunoştinţelor personalului lei/persoană 56,8
3. Controlul în vederea acreditării pentru
efectuarea inspecţiei în câmp privind
verificarea în teren şi întocmirea raportului
de audit
lei/persoană

918,0

4. Controlul în vederea acreditării persoanelor
pentru prelevarea eşantioanelor în vederea
testării în laborator/grupa de specii privind
testarea practică şi întocmirea raportului de
audit
lei/persoană

1.747,0

5. Controlul în vederea acreditării unui laborator pentru testarea
seminţelor
a)verificarea cererii şi a Manualului calităţii lei/laborator 398,7
b) verificarea practică a efectuării testelor
de laborator
lei/laborator

2.756,7

c) verificarea practică a managementului,
dotării şi întocmirea raportului de audit –
fără cazarea, transportul şi diurna auditorilor
lei/laborator

598,8

NOTĂ:
Transportul, cazarea şi diurna auditorilor se facturează suplimentar
tarifului prevăzut la lit. c).

6. Pentru supravegherea şi monitorizarea persoanei acreditate pentru efectuarea inspecţiei în câmp conform reglementărilor specifice în vigoare, tarifele se echivalează cu tarifele prevăzute la cap. I, în funcţie de specie sau grup de specii.7. Pentru supravegherea şi monitorizarea persoanei acreditate pentru prelevarea eşantioanelor din loturile de sămânţă în vederea efectuării testelor de laborator conform reglementărilor specifice în vigoare, tarifele se echivalează cu tarifele prevăzute în anexa nr. 2.8. Pentru supravegherea şi monitorizarea laboratorului acreditat pentru testarea seminţelor, conform reglementărilor specifice în vigoare, tarifele se echivalează cu tarifele prevăzute în anexa nr. 2, după caz.NOTE:1. Tarifele prevăzute la pct. 1 din tabel, referitoare la controlul în vederea înregistrării operatorilor economici pentru: producere, prelucrare, comercializare, se majorează cu 50% pentru al doilea control în vederea înregistrării, iar pentru următoarele controale, cu 100%.2. Tarifele prevăzute la pct. 2 lit. d) din tabel, referitoare la testarea cunoştinţelor personalului, se majorează cu 50% pentru prima retestare a pregătirii profesionale, iar pentru următoarele retestări, cu 100%.3. Tarifele prevăzute la pct. 1 şi 2 lit. c) şi d) din tabel, referitoare la instruirea personalului şi testarea cunoştinţelor personalului, se majorează cu 100% pentru prestările în regim de urgenţă în termen de 48 de ore, iar cele prevăzute la pct. 2 lit. a) din tabel, referitoare la controlul anual în vederea verificării îndeplinirii continue a cerinţelor pentru continuarea activităţii, se majorează cu 50%. + 
Anexa 2 + 
Capitolul IVPrestaţii privind certificarea seminţelor şi a materialului săditor

*Font 8*
 

┌────┬───────────────────────────────────────────────────────────────┬──────────────────────┬──────────┐ │Nr. │ Specificaţie │ U.M. │ Tarif │ │crt.│ │ │(lei/U.M.)│ ├────┼───────────────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────────┼──────────┤ │ 1. │Plombarea (sigilarea) │lei/ambalaj │ 0,9 │ ├────┼───────────────────────────────────────────┬───────────────────┼──────────────────────┼──────────┤ │ 2. │Prelevarea de eşantioane şi sigilarea │- la saci obişnuiţi│lei/eşantion elementar│ 0,5 │ │ │eşantioanelor ├───────────────────┼──────────────────────┼──────────┤ │ │a) manuală │- la saci jumbo │lei/eşantion elementar│ 3,5 │ │ │ ├───────────────────┼──────────────────────┼──────────┤ │ │ │- în vrac │lei/lot │ 16,1 │ │ │ ├───────────────────┼──────────────────────┼──────────┤ │ │ │- la ambalaje mici │lei/ambalaj eşantionat│ 0,5 │ │ │ │(cutii, săculeţe, │ │ │ │ │ │pungi, plicuri) │ │ │ │ │ ├───────────────────┼──────────────────────┼──────────┤ │ │ │- material săditor │lei/eşantion │ 6,9 │ │ ├───────────────────────────────────────────┴───────────────────┼──────────────────────┼──────────┤ │ │b) automată │lei/eşantion │ 14,8 │ ├────┼───────────────────────────────────────────┬───────────────────┼──────────────────────┼──────────┤ │ 3. │Certificarea lotului (recepţia finală, │- soiuri şi hibrizi│lei/kg │ 0,003 │ │ │înainte de livrarea lotului) │plante agricole │ │ │ │ │ ├───────────────────┼──────────────────────┼──────────┤ │ │ │- soiuri şi hibrizi│lei/kg │ 0,3 │ │ │ │legume │ │ │ │ │ ├───────────────────┼──────────────────────┼──────────┤ │ │ │- cartof │lei/kg │ 0,003 │ │ │ ├───────────────────┼──────────────────────┼──────────┤ │ │ │- material de │lei/ambalaj │ 0,03 │ │ │ │înmulţire şi │ │ │ │ │ │plantare │ │ │ ├────┼───────────────────────────────────────────┼───────────────────┼──────────────────────┼──────────┤ │ 4. │Certificarea prin supraveghere la │ │lei/lot │ 116,3 │ │ │reambalare sau la aplicarea vignetelor/ │ │ │ │ │ │8 ore, după caz │ │ │ │ ├────┼───────────────────────────────────────────┼───────────────────┼──────────────────────┼──────────┤ │ 5. │Redactarea şi imprimarea de documente │ │lei/bucată │ 5,6 │ │ │(certificate) │ │ │ │ ├────┼───────────────────────────────────────────┼───────────────────┼──────────────────────┼──────────┤ │ 6. │Redactarea şi imprimarea de etichete │ │lei/bucată │ 0,2 │ │ │(certificate) │ │ │ │ ├────┼───────────────────────────────────────────┼───────────────────┼──────────────────────┼──────────┤ │ 7. │Redactarea şi imprimarea de vignete │ │lei/bucată │ 0,07 │ │ │(certificate) │ │ │ │ ├────┼───────────────────────────────────────────┼───────────────────┼──────────────────────┼──────────┤ │ 8. │Redactarea, imprimarea şi aplicarea │ │lei/ambalaj │ 0,09 │ │ │ vignetelor │ │ │ │ ├────┼───────────────────────────────────────────┼───────────────────┼──────────────────────┼──────────┤ │ 9. │Imprimarea formularului-adeverinţă de │ │lei/set │ 0,5 │ │ │transport plus redactarea şi imprimarea │ │ │ │ │ │parţială sau totală a conţinutului │ │ │ │ ├────┼───────────────────────────────────────────┼───────────────────┼──────────────────────┼──────────┤ │ 10.│Imprimarea formularului-certificat de │ │lei/set │ 0,9 │ │ │calitate al furnizorului plus redactarea şi│ │ │ │ │ │imprimarea parţială sau totală a │ │ │ │ │ │conţinutului │ │ │ │ ├────┼───────────────────────────────────────────┼───────────────────┼──────────────────────┼──────────┤ │ 11.│Copii de pe formulare şi documente publice │ │lei/pagină │ 0,4 │ └────┴───────────────────────────────────────────┴───────────────────┴──────────────────────┴──────────┘NOTE:1. Tarifele prevăzute la pct. 4 din tabel, referitoare la certificarea prin supraveghere la reambalare sau la aplicarea vignetelor/8 ore, după caz, se majorează astfel: pentru următoarele 8 ore la acelaşi lot, cu 50%, iar pentru timpul care depăşeşte 16 ore la acelaşi lot, cu 100%.2. Tarifele prevăzute la pct. 5-8 din tabel, referitoare la redactarea şi imprimarea de documente, etichete şi vignete, respectiv redactarea, imprimarea şi aplicarea vignetelor, nu includ valoarea formularelor şi etichetelor.3. La solicitarea de suplimentare a numărului de etichete pentru acelaşi lot, tarifele prevăzute la pct. 5-7 din tabel, referitoare la redactarea şi imprimarea de documente, etichete şi vignete, respectiv redactarea, imprimarea şi aplicarea vignetelor, se majorează cu 100%.4. Tariful pentru etichetele prevăzute la pct. 5-8 din tabel, referitoare la redactarea şi imprimarea de documente, etichete şi vignete, respectiv redactarea, imprimarea şi aplicarea vignetelor, imprimate de firma acreditată, este de 0,02 lei/etichetă.5. În cazul ridicării automate a probelor, se aplică următoarele tarife:– pentru prima verificare, 195,3 lei/aparat/specie;– pentru verificarea şi monitorizarea anuală, 300,0 lei/aparat/specie.6. Tariful prevăzut la pct. 2 din tabel, privind prelevarea de eşantioane şi sigilarea eşantioanelor, efectuată de un eşantionor acreditat, se reduce cu 60%.7. Tarifele prevăzute la pct. 2 din tabel, pentru prelevarea şi sigilarea la cerere a unui nou eşantion din acelaşi lot, se majorează cu 100%.–-

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x