ORDIN nr. 88 din 24 ianuarie 2008

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 23/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL TRANSPORTURILOR
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 78 din 31 ianuarie 2008
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Actiuni induse de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ART. 1INLOCUIESTE PEORDIN 787 24/08/2007 ANEXA 2
ART. 1MODIFICA PEORDIN 787 24/08/2007 ART. 1
ART. 1MODIFICA PEORDIN 787 24/08/2007 ART. 3
ART. 1MODIFICA PEORDIN 787 24/08/2007 ART. 4
ART. 1MODIFICA PEORDIN 787 24/08/2007 ART. 6
ART. 1MODIFICA PEORDIN 787 24/08/2007 ART. 9
ART. 1MODIFICA PEORDIN 787 24/08/2007 ANEXA 1
ART. 1MODIFICA PEORDIN 787 24/08/2007 ANEXA 8
ANEXA 1INLOCUIESTE PEORDIN 787 24/08/2007 ANEXA 2
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LAHG 367 18/04/2007 ART. 4
ActulREFERIRE LAHG 367 18/04/2007 ART. 5
ART. 1INLOCUIESTE PEORDIN 787 24/08/2007 ANEXA 2
ART. 1MODIFICA PEORDIN 787 24/08/2007 ART. 1
ART. 1MODIFICA PEORDIN 787 24/08/2007 ART. 3
ART. 1MODIFICA PEORDIN 787 24/08/2007 ART. 4
ART. 1MODIFICA PEORDIN 787 24/08/2007 ART. 6
ART. 1MODIFICA PEORDIN 787 24/08/2007 ART. 9
ART. 1MODIFICA PEORDIN 787 24/08/2007 ANEXA 1
ART. 1MODIFICA PEORDIN 787 24/08/2007 ANEXA 8
ANEXA 1INLOCUIESTE PEORDIN 787 24/08/2007 ANEXA 2
 Nu exista acte care fac referire la acest act

pentru modificarea şi completarea Regulamentului de navigaţie pe Dunăre în sectorul românesc, aprobat prin Ordinul ministrului transporturilor nr. 787/2007



În temeiul prevederilor art. 4 alin. (1) pct. 38 şi ale art. 5 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 367/2007 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Transporturilor, cu modificările ulterioare,ministrul transporturilor emite următorul ordin: + 
Articolul IRegulamentul de navigaţie pe Dunăre în sectorul românesc, aprobat prin Ordinul ministrului transporturilor nr. 787/2007, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 672 şi 672 bis din 2 octombrie 2007, cu modificările ulterioare, se modifică şi se completează după cum urmează:A. Partea I "Regulament de navigaţie pe Dunăre" se modifică şi se completează astfel:1. Partea introductivă a Regulamentului de navigaţie pe Dunăre va avea următorul cuprins:"Prezentul regulament de navigaţie pe Dunăre (R.N.D.) are la bază dispoziţiile fundamentale pentru navigaţia pe Dunăre (D.F.N.D.) adoptate de Comisia Dunării în anul 2007."2. La articolul 1.07 punctul 4, litera c), va avea următorul cuprins:"c) dacă lăţimea navei este 11 m sau mai mare, iar încărcătura de containere depăşeşte 3 nivele sau mai mult de 3 lăţimi;".3. La articolul 1.10 paragraful 1 litera e), sintagma "carnetul de marinar" va fi înlocuită cu sintagma "carnetul de serviciu".4. Titlul articolului 3.44 va avea următorul cuprins:"Articolul 3.44 – Interzicerea fumatului sau folosirii luminilor ori lămpilor neprotejate"5. La articolul 3.44 punctul 1, primul paragraf se modifică în mod corespunzător.6. La articolul 4.04, punctele 1 şi 2 vor avea următorul cuprins:"1. Echipamentul de radiotelefonie care se găseşte la bordul navei sau al unei instalaţii plutitoare trebuie să fie în conformitate cu prevederile «Aranjamentului regional privind serviciul de radiotelefonie pe căile de navigaţie interioară» (Basel 2000). Operarea echipamentelor de radiotelefonie se poate face numai de către persoane deţinătoare de certificate de operatori radio eliberate în conformitate cu prevederile Aranjamentului.2. În navigaţie, la bordul navelor trebuie să se găsească «Ghidul serviciului radiotelefonic în navigaţie interioară» – Partea generală şi Partea regională (Dunărea)."7. La articolul 9.05, punctul 1 va avea următorul cuprins:"1. Fiecare navă având un compartiment al maşinilor în sensul Rezoluţiei nr. 61/CEE-ONU, cu excepţia ambarcaţiunilor mici, trebuie să aibă la bord un registru de prevenire a poluării (carnet de control al uleiurilor uzate) valabil, conform modelului prevăzut în anexa 1 la Recomandările Comisiei Dunării referitoare la organizarea colectării deşeurilor navelor care navighează pe Dunăre."8. La anexa nr. 1 se anulează poziţiile"SCG …………… SERBIA ŞI MUNTENEGRU" şi"YU ……………. IUGOSLAVIA".9. Anexa nr. 1 se completează cu o nouă poziţie, după cum urmează:"SRB …………… SERBIA".10. Anexa nr. 2 se înlocuieşte cu anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.11. La anexa nr. 3, titlul punctului 4.2 va avea următorul cuprins:"4.2. Interzicerea fumatului sau folosirii luminilor ori lămpilor neprotejate".12. La anexa nr. 8, textul de la baza figurilor nr. 1 şi 1a va avea următorul cuprins:"Semnalele, de regulă, sunt prevăzute cu reflectoare radar.Aceste semnale servesc la balizarea limitelor şenalului şi la indicarea direcţiei; ele balizează limita dreaptă a şenalului şi pericolele de la malul drept."13. La anexa nr. 8, textul de la baza figurilor nr. 2 şi 2a va avea următorul cuprins:"Semnalele, de regulă, sunt prevăzute cu reflectoare radar.Aceste semnale servesc la balizarea limitelor şenalului şi la indicarea direcţiei; ele balizează limita stângă a şenalului şi pericolele de la malul stâng."14. La anexa nr. 8, textul de la baza figurilor nr. 3 şi 3a va avea următorul cuprins:"Semnalele, de regulă, sunt prevăzute cu reflectoare radar.Aceste semnalele servesc la balizarea bifurcaţiei şi joncţiunii şenalului, precum şi a diferitelor pericole situate în limitele şenalului. Navele care navighează în aval, precum şi cele care navighează în amonte pot lăsa aceste semnale fie la babord, fie la tribord."15. La anexa nr. 8, figura nr. 5 devine figura nr. 5a, iar figura nr. 5a devine figura nr. 5.16. La anexa nr. 8, figura nr. 6 devine figura nr. 6a, iar figura nr. 6a devine figura nr. 6.17. La anexa nr. 8, după figura nr. 7, paragraful I"B. Balizarea traversărilorDacă se doreşte îmbunătăţirea semnalizării de mai sus, se poate indica printr-o semnalizare particulară trecerea şenalului de la un mal la altul (traversare)" se elimină.18. La anexa nr. 8, figura nr. 8 devine figura nr. 8a, iar figura nr. 8a devine figura nr. 8.19. La anexa nr. 8, textul de după figura nr. 10a va avea următorul cuprins:"Dacă se doreşte indicarea axei unei traversări lungi a căii, se poate utiliza un aliniament, adică două semnale identice (figura nr. 8 sau 9) plasate unul în spatele celuilalt, semnalul anterior fiind mai jos decât semnalul posterior; linia care uneşte semnalele indică axa traversării."20. La anexa nr. 8, figura nr. 11 devine figura nr. 11a, iar figura nr. 11a devine figura nr. 11b.B. Partea a II-a "Reguli speciale de navigaţie pe sectorul Dunării cuprins între rada Sulina şi portul Brăila (km 175)" se modifică astfel:1. Articolul 3.05 va avea următorul cuprins:"1. Pe sectorul maritim al Dunării de Jos de la Brăila până la rada Sulina, toate navele maritime şi fluvio-maritime vor naviga cu un pescaj în apă dulce de maximum 23 picioare, respectiv 7,01 m. Situaţia adâncimilor se va comunică zilnic la un post de radio cu acoperire naţională care va fi adus la cunoştinţă navigatorilor prin aviz către aceştia.2. În acest sector se permite navigaţia în condiţii normale a navelor cu lungimi de 180 m.3. În anumite situaţii, în funcţie de nivelul apelor Dunării, Administraţia poate dispune reducerea sau poate aproba depăşirea pescajului prevăzut la pct. 1 sau poate aproba navigaţia navelor cu o lungime mai mare de 180 m, dar care să nu depăşească 225 m lungime.4. Aprobarea depăşirii pescajului sau a lungimii navei nu se poate da decât de pe o zi pe alta şi va fi comunicată la căpitănia portului şi la agenţia de pilotaj. În această situaţie, comandantul navei va corela pescajul navei cu adâncimea comunicată pentru a asigura rezerva de navigaţie necesară trecerii în siguranţă.5. Gabaritele convoaielor fluviale remorcate sau împinse vor respecta dimensiunile stabilite de recomandările Comisiei Dunării sau prin reguli speciale şi avizele către navigatori emise de Administraţie pentru anumite sectoare sau situaţii deosebite."2. Articolul 3.1.04 va avea următorul cuprins:"1. Navigaţia între Mm 0 şi bară este interzisă pe timpul nopţii pentru toate navele, cu excepţia navelor Administraţiei sau a celor special autorizate de aceasta.2. Navigaţia pe timp de noapte este interzisă navelor maritime, de la Mm 0 până la Mm 34.În perioada apelor mari ale Dunării (când cota apelor în portul Tulcea este mai mare de +300 cm), această restricţie se extinde până la Mm 43."3. La articolul 3.2.01, punctele 1 şi 3 vor avea următorul cuprins:"1. Intrarea sau ieşirea prin gura canalului Sulina este permisă numai pe timpul zilei, cu excepţia condiţiilor prevăzute la cap. 4 art. 4.01 şi 4.03 şi cap. 5 art. 5.04.În cazuri speciale, Administraţia poate permite trecerea unor nave, analizând de la caz la caz condiţiile existente, caracteristicile navei şi gradul de urgenţă al solicitării.……………………………………………………….3. În caz de interdicţie de a ieşi în mare, nava este obligată să întoarcă fie la Mm 6, fie în portul Sulina."4. La articolul 6.01, punctul 1 va avea următorul cuprins:"1. Numărul maxim al unităţilor remorcate sau împinse pe canalul Sulina nu poate depăşi 4 unităţi, câte două în dană, când se navighează în amonte, şi două unităţi într-o singură dană, când se navighează în aval.C. Partea a III-a "Reguli speciale de navigaţie pe sectorul românesc al Dunării fluviale" se modifică astfel:– în capitolul C, la articolul 1 punctul 2, liniuţa a doua de la litera a) şi liniuţa a doua de la litera b) vor avea următorul cuprins:"2. Gabaritele şenalelor navigabile sunt:………………………………………………………..– înălţimea liberă de trecere: 17,59 m faţă de cota «0» miră Călăraşi.………………………………………………………..– înălţimea liberă de trecere: 18,04 m faţă de cota «0» miră Călăraşi."
 + 
Articolul IIDirecţia generală transport naval din cadrul Ministerului Transporturilor, Regia Autonomă Administraţia Fluvială a Dunării de Jos – Galaţi şi Autoritatea Navală Română vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.
 + 
Articolul IIIPrezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.Ministrul transporturilor,Ludovic OrbanBucureşti, 24 ianuarie 2008.Nr. 88.
 + 
Anexa ––(Anexa nr. 2 la Ordinul nr. 787/2007)––––––––––––-"MĂRCI DE ÎNCĂRCARE ŞI SCĂRI DE PESCAJ ALE NAVELOR DE NAVIGAŢIE INTERIOARĂ1. Definiţii:a) planul de încărcare maximă – planul de plutire corespunzător afundării maxime la care nava poate să navigheze;b) bordul liber (franc bord) – distanţa dintre planul pescajului maxim şi planul paralel care trece prin punctul cel mai de jos al tablei lacrimare sau, în lipsa acesteia, prin punctul cel mai de jos al marginii superioare a bordajului de lemn sau metalic;c) Distanţa de siguranţă – distanţa dintre planul pescajului maxim şi planul paralel care trece prin punctul cel mai de jos deasupra căruia nava nu mai este considerată etanşă;d) zone de navigaţie – zonele căilor navigabile diferenţiate, ţinându-se cont de concepţia şi echipamentul navelor de navigaţie interioară, de calculul bordului liber şi de distanţa de siguranţă.2. Bordul liber minim, distanţa de siguranţă şi planul de încărcare maximă2.1. Dimensiunile bordului liber minim şi distanţa de siguranţă ale unei nave sunt stabilite de autorităţile competente în funcţie de zona de navigaţie şi de tipul navei.2.2. Planul de încărcare maximă este determinat astfel încât să se respecte simultan prevederile referitoare la bordul liber minim şi la distanţa de siguranţă. Din motive de siguranţă impuse prin condiţiile de rezistenţă ale corpului şi de stabilitatea navei, autorităţile competente pot stabili planul de încărcare maximă la un nivel şi mai jos, în limitele precizate de respectivele autorităţi.3. Marca de încărcare maximă3.1. Orice navă, cu excepţia ambarcaţiunilor mici, trebuie să poarte mărci care nu se şterg şi sunt vizibile de la distanţă, pentru a indica încărcarea maximă stabilită pentru o zonă de navigaţie. Aceste mărci sunt reprezentate de mărcile de bord liber aplicate sub controlul autorităţii competente, pe fiecare bord al corpului, la mijlocul lungimii navei.3.2. Forma şi dimensiunile mărcilor de bord liber se stabilesc conform reglementărilor în vigoare.4. Scări de pescaj4.1. Orice navă a cărui pescaj poate atinge 1 m trebuie să poarte pe fiecare parte a corpului către pupa cel puţin o scară de pescaj. Nava poate purta scări de pescaj suplimentare. Amplasarea acestora, numărul şi caracteristicile lor de reprezentare sunt stabilite de autorităţile competente în funcţie de zona de navigaţie, tipul, lungimea şi pescajul navei.4.2. Scările de pescaj trebuie să fie gradate cel puţin în decimetri de la 0 la 300 mm deasupra planului de plutire a navei goale şi de la 100 la 300 mm deasupra planului de încărcare maximă. Ele pot să fie reprezentate sub formă de linii însoţite de cifre de gradare sau sub formă de cifre de gradare (fără linii) piturate în culori vizibile. Zeroul lor trebuie să corespundă nivelului de jos al corpului navei, la dreapta scării, sau, dacă există chila, la nivelul inferior al chilei.Gradaţiile scărilor de pescaj trebuie să fie realizate prin poansonare sau gravare sub controlul autorităţii competente.4.3. Dacă nava are scări de tonaj care corespund prevederilor de mai sus, atunci acestea pot ţine locul scărilor de pescaj."––––

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x