ORDIN nr. 878 din 28 martie 2024

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 28/12/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL TRANSPORTURILOR SI INFRASTRUCTURII
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 303 din 5 aprilie 2024
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Actiuni induse de acest act:

SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ART. 1MODIFICA PEORDIN 443 15/06/2011 ART. 5
ART. 1MODIFICA PEORDIN 443 15/06/2011 ART. 6
ART. 1MODIFICA PEORDIN 443 15/06/2011 ART. 9
ART. 1MODIFICA PEORDIN 443 15/06/2011 ART. 12
ART. 1MODIFICA PEORDIN 443 15/06/2011 ANEXA 2
ART. 1ABROGA PENORMA 15/06/2011 ART. 13
ART. 1MODIFICA PENORMA 15/06/2011 ART. 3
ART. 1MODIFICA PENORMA 15/06/2011 ART. 6
ART. 1MODIFICA PENORMA 15/06/2011 ART. 12
ART. 1MODIFICA PENORMA 15/06/2011 ART. 13
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LAHOTARARE 309 05/04/2023 ART. 2
ActulREFERIRE LAORDONANTA 14 31/01/2023 ART. 1
ActulREFERIRE LAHOTARARE 370 29/03/2021 ART. 5
ActulREFERIRE LAHOTARARE 370 29/03/2021 ART. 9
ActulREFERIRE LALEGE 71 02/06/2020
ActulREFERIRE LAORD DE URGENTA 73 06/12/2019 ART. 16
ActulREFERIRE LAORDIN 443 15/06/2011
ActulREFERIRE LANORMA 15/06/2011
ART. 1MODIFICA PEORDIN 443 15/06/2011 ART. 5
ART. 1MODIFICA PEORDIN 443 15/06/2011 ART. 6
ART. 1MODIFICA PEORDIN 443 15/06/2011 ART. 9
ART. 1MODIFICA PEORDIN 443 15/06/2011 ART. 12
ART. 1MODIFICA PEORDIN 443 15/06/2011 ANEXA 2
ART. 1REFERIRE LAORDIN 443 15/06/2011
ART. 1ABROGA PENORMA 15/06/2011 ART. 13
ART. 1MODIFICA PENORMA 15/06/2011 ART. 3
ART. 1MODIFICA PENORMA 15/06/2011 ART. 6
ART. 1MODIFICA PENORMA 15/06/2011 ART. 12
ART. 1MODIFICA PENORMA 15/06/2011 ART. 13
ART. 1REFERIRE LANORMA 15/06/2011
ART. 1REFERIRE LALEGE 554 02/12/2004
ANEXA 1REFERIRE LAORDIN 443 15/06/2011
ANEXA 1REFERIRE LANORMA 15/06/2011
ANEXA 1REFERIRE LAHG 2299 14/12/2004
ANEXA 1REFERIRE LAOG 60 29/07/2004
ANEXA 1REFERIRE LANORMA 14/12/2004 ART. 9
 Nu exista acte care fac referire la acest act





Având în vedere:– prevederile art. 1 alin. (1) și (4) din Ordonanța Guvernului nr. 14/2023 privind reorganizarea unor instituții publice din domeniul feroviar în subordinea Ministerului Transporturilor și Infrastructurii;– prevederile art. 2 lit. ss) din anexa la Hotărârea Guvernului nr. 309/2023 privind organizarea și funcționarea Autorității de Siguranță Feroviară Române – ASFR;– prevederile art. 16 alin. (2) lit. i) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 73/2019 privind siguranța feroviară, aprobată prin Legea nr. 71/2020,în temeiul prevederilor art. 5 pct. 73 și ale art. 9 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 370/2021 privind organizarea și funcționarea Ministerului Transporturilor și Infrastructurii, cu modificările și completările ulterioare,ministrul transporturilor și infrastructurii emite următorul ordin: + 
Articolul IOrdinul ministrului transporturilor și infrastructurii nr. 443/2011 pentru aprobarea Normelor privind autorizarea pentru punere în funcțiune a liniilor ferate industriale nou-construite sau modernizate, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 456 din 29 iunie 2011, se modifică după cum urmează:1.La articolul 5, alineatul (1) se modifică și va avea următorul cuprins: + 
Articolul 5(1)Autoritatea responsabilă cu acordarea autorizațiilor pentru punere în funcțiune a liniilor ferate industriale nou-construite sau modernizate este Autoritatea de Siguranță Feroviară Română – ASFR.
2.Articolul 6 se modifică și va avea următorul cuprins: + 
Articolul 6(1)În cazul deciziei de neacordare a autorizației pentru punere în funcțiune a liniei ferate industriale nou- construite sau modernizate, eventualele contestații se depun la Autoritatea de Siguranță Feroviară Română – ASFR, în termen de 5 zile de la primirea comunicării scrise, de către deținătorul liniei ferate industriale și se soluționează de către comisia desemnată prin decizie a directorului general al Autorității de Siguranță Feroviară Române, în termen de 30 de zile de la data primirii contestației. (2)În cazul în care contestatarul este nemulțumit de soluția dată de către Autoritatea de Siguranță Feroviară Română – ASFR, acesta se poate adresa instanțelor de contencios administrativ, conform Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările și completările ulterioare.
3.Articolul 9 se modifică și va avea următorul cuprins: + 
Articolul 9Pentru prestațiile efectuate de către Autoritatea de Siguranță Feroviară Română – ASFR privind activitatea de autorizare pentru punere în funcțiune a liniilor ferate industriale nou-construite sau modernizate se percep tarife aprobate prin ordin al ministrului transporturilor și infrastructurii.
4.Articolul 12 se modifică și va avea următorul cuprins: + 
Articolul 12Autoritatea de Siguranță Feroviară Română – ASFR, deținătorii de linii ferate industriale nou-construite sau modernizate și proiectanții acestora vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.
5.La anexa nr. 1 articolul 3, alineatul (1) se modifică și va avea următorul cuprins: + 
Articolul 3(1)Autorizarea pentru punerea în funcțiune a liniilor ferate industriale nou-construite sau modernizate se efectuează la cererea solicitantului, în calitatea sa de deținător al acestora, pe baza dosarului de autorizare pentru punere în funcțiune a liniilor ferate industriale nou-construite sau modernizate, întocmit și depus la Autoritatea de Siguranță Feroviară Română – ASFR.
6.La anexa nr. 1 articolul 6, literele d) și g) se modifică și vor avea următorul cuprins:d)acordul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii privind documentația referitoare la lucrările de construire sau modificare a liniilor ferate industriale;g)avizul emis de Autoritatea de Siguranță Feroviară Română – ASFR pentru construirea sau modificarea liniilor ferate industriale;7.La anexa nr. 1, articolul 12 se modifică și va avea următorul cuprins: + 
Articolul 12(1)Contestațiile solicitantului referitoare la decizia de respingere a dosarului de autorizare pentru punerea în funcțiune sau de neacordare a autorizației se depun la Autoritatea de Siguranță Feroviară Română – ASFR în termen de 5 zile de la primirea notificării. Depășirea termenului este considerată de Autoritatea de Siguranță Feroviară Română – ASFR ca o acceptare a deciziei comunicate.(2)Soluționarea contestațiilor se face de către comisia desemnată prin decizie a directorului general al Autorității de Siguranță Feroviară Române în termen de 30 de zile de la data depunerii acestora. În cadrul aceluiași termen, decizia de soluționare a contestației se comunică, în scris, contestatarului.(3)În cazul în care contestatarul este nemulțumit de soluția dată de către Autoritatea de Siguranță Feroviară Română – ASFR, acesta se poate adresa instanțelor de contencios administrativ, conform prevederilor Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările și completările ulterioare.
8.La anexa nr. 1 articolul 13, alineatul (2) se abrogă.9.La anexa nr. 1 articolul 13, alineatul (3) se modifică și va avea următorul cuprins:(3)Deținătorul autorizației solicită în scris, la Autoritatea de Siguranță Feroviară Română – ASFR, eliberarea unui duplicat după autorizație, cu menționarea cauzelor ce au condus la această situație.10.Anexa nr. 2 se modifică și se înlocuiește cu anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.
 + 
Articolul IIAutoritatea de Siguranță Feroviară Română și deținătorii de linii ferate industriale vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin. + 
Articolul IIIPrezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Ministrul transporturilor și infrastructurii,
Sorin-Mihai Grindeanu
București, 28 martie 2024.Nr. 878 + 
ANEXĂ(Anexa nr. 2 la Ordinul nr. 443/2011)
(Model-cadru)
(față)
T.S. (timbru sec)
ROMÂNIAMINISTERUL TRANSPORTURILOR ȘI INFRASTRUCTURII AUTORITATEA DE SIGURANȚĂ FEROVIARĂ ROMÂNĂ – ASFR
AUTORIZAȚIE
de punere în funcțiune
Seria APF – LFI Nr. …/…
În conformitate cu prevederile art. 9 alin. (5) din Normele metodologice de aplicare a prevederilor Ordonanței Guvernului nr. 60/2004 privind reglementările referitoare la construirea, întreținerea, repararea și exploatarea căilor ferate, altele decât cele administrate de Compania Națională de Căi Ferate „C.F.R.” – S.A., aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 2.299/2004, ale prevederilor Ordinului ministrului transporturilor și infrastructurii nr. 443/2011 pentru aprobarea Normelor privind autorizarea pentru punere în funcțiune a liniilor ferate industriale nou-construite sau modernizate, cu modificările ulterioare, și în baza dosarului de autorizare pentru punerea în funcțiune depus împreună cu Cererea de autorizare nr. ………., a solicitantului ………….., cu sediul în ………., str. …………. nr. ……., et. ……., județul/sectorul …., înregistrată la Oficiul Național al Registrului Comerțului – Oficiul Registrului Comerțului de pe lângă Tribunalul ……………. cu nr. …………, având codul unic de înregistrare ….,
Autoritatea de Siguranță Feroviară Română – ASFR
autorizează punerea în funcțiune a liniei ferate industriale (LFI) …………., nou-construită/modernizată, de la ………. km ….. până la ……. km ……, în lungime constructivă de …………, aparținând ………., cu acces direct/indirect la infrastructura feroviară publică/privată CFR, racordată la stația CFR ……/linia curentă ……. .Prezenta autorizație este valabilă pe toată durata normală de funcționare a liniei ferate industriale nou-construite/modernizate, cu condiția menținerii cerințelor impuse de reglementările specifice în vigoare sau până la prima modernizare.
Director general,
…………….
Data emiterii: …….
(Model-cadru)
(verso)

Posesorul autorizației are următoarele obligații:• să solicite Autorității de Siguranță Feroviară Române — ASFR o nouă autorizație de punere în funcțiune (APF) a LFI cu ocazia fiecărei modernizări survenite pe LFI;• să solicite Autorității de Siguranță Feroviară Române — ASFR aprobarea Regulamentului tehnic de exploatare (RTE) a LFI;• să solicite Autorității de Siguranță Feroviară Române — ASFR aprobarea modificării Regulamentului tehnic de exploatare a LFI ori de câte ori situația impune acest lucru;• să solicite Autorității de Siguranță Feroviară Române — ASFR obținerea autorizației de exploatare (AE) pentru LFI, după aprobarea RTE-ului, respectiv modificarea autorizației de exploatare a LFI ori de câte ori se modifică datele/cerințele care au stat la baza autorizării LFI;• să mențină LFI în parametrii tehnici prevăzuți de reglementările specifice în vigoare;• să permită accesul operatorilor de transport feroviar (OTF)/vehiculelor feroviare pentru deținătorii de LFI din amonte, conform reglementărilor specifice în vigoare;• să permită exercitarea controlului și inspecției de stat personalului posesor al legitimației speciale de control și inspecție de stat din cadrul Autorității de Siguranță Feroviară Române — ASFR;• să încheie contractul de exploatare a LFI cu Compania Națională de Căi Ferate „C.F.R.” — S.A.Posesorul autorizației are dreptul de exploatare a LFI în condițiile respectării cerințelor care au stat la baza autorizării acesteia.

––

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x