ORDIN nr. 877 din 22 iunie 2005

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 19/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL FINANTELOR PUBLICE
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 571 din 4 iulie 2005
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Actiuni suferite de acest act:

SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ActulABROGAT DEORDIN 1318 25/04/2008
Actiuni induse de acest act:

SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ART. 9INCETARE APLICABILITATEORDIN 39 17/01/2005
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LAHG 208 17/03/2005 ART. 11
ActulREFERIRE LALEGE 571 22/12/2003 ART. 6
ActulREFERIRE LAOG (R) 92 24/12/2003 ART. 4
ActulREFERIRE LAOG (R) 92 24/12/2003 ART. 37
ActulREFERIRE LACODUL FISCAL 22/12/2003 ART. 6
ActulREFERIRE LACOD PR FISCALA (R) 24/12/2003 ART. 4
ActulREFERIRE LACOD PR FISCALA (R) 24/12/2003 ART. 37
ART. 1REFERIRE LALEGE 571 22/12/2003
ART. 1REFERIRE LAOG (R) 92 24/12/2003
ART. 1REFERIRE LACODUL FISCAL 22/12/2003
ART. 1REFERIRE LACOD PR FISCALA (R) 24/12/2003
ART. 2REFERIRE LAORDIN 141 20/01/2004
ART. 2REFERIRE LANORMA 20/01/2004
ART. 2REFERIRE LALEGE 571 22/12/2003 ART. 6
ART. 2REFERIRE LACODUL FISCAL 22/12/2003 ART. 6
ART. 9INCETARE APLICABILITATEORDIN 39 17/01/2005
Acte care fac referire la acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulABROGAT DEORDIN 1318 25/04/2008
ART. 10REFERIT DESENTINTA 3284 25/09/2017

privind constituirea şi atribuţiile Comisiei fiscale centrale



În temeiul art. 11 alin. (5) din Hotărârea Guvernului nr. 208/2005 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Finanţelor Publice şi a Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, cu modificările ulterioare,având în vedere prevederile art. 6 din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale art. 4 şi 37 din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală, republicată, cu modificările şi completările ulterioare,ministrul finanţelor publice emite următorul ordin: + 
Articolul 1Pentru aplicarea unitară a prevederilor Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificările şi completările ulterioare, ale Ordonanţei Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, şi a actelor normative care reglementau taxa pe valoarea adăugată, impozitul pe profit, accizele, impunerea unor venituri realizate din România de persoane fizice şi juridice nerezidente, impozitul pe venit, înainte de intrarea în vigoare a Codului fiscal, se constituie Comisia fiscală centrală la nivelul Ministerului Finanţelor Publice, denumită în continuare comisie.
 + 
Articolul 2(1) Comisia emite decizii pentru:a) problemele de natură fiscală şi cele de procedură fiscală, prin coroborarea legislaţiei din domeniu cu legislaţia conexă, după caz, pentru care se impune o soluţionare unitară în vederea eliminării interpretărilor diferite în aplicarea legislaţiei;b) problemele ce privesc conflictele de competenţă ivite între organele fiscale care nu sunt subordonate unui organ ierarhic comun;c) cazurile în care aplicarea scutirii de taxă pe valoarea adăugată pentru bunurile şi serviciile finanţate din fonduri nerambursabile nu se poate realiza conform art. 8 din anexa la Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 141/2004.(2) Comisia are competenţa de a emite şi soluţii fiscale individuale anticipate, în condiţiile art. 6 alin. (5)-(8) din Legea nr. 571/2003, cu modificările şi completările ulterioare.
 + 
Articolul 3(1) Deciziile comisiei se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I, după aprobarea prin ordin al ministrului finanţelor publice.(2) Soluţiile fiscale individuale anticipate, adoptate de comisie, se semnează de preşedintele şi de vicepreşedintele acesteia şi se comunică solicitantului.
 + 
Articolul 4(1) Comisia are componenţa prevăzută în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.Membrii comisiei au drept de vot. În cazul absenţei temeinic justificate a unuia dintre membrii comisiei, la lucrările comisiei va participa înlocuitorul de drept al acestuia.(2) Comisia este coordonată de secretarul de stat care răspunde de politică şi legislaţie fiscală, în calitate de preşedinte, şi de preşedintele Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, cu rang de secretar de stat, în calitate de vicepreşedinte.(3) În cazul în care comisia este sesizată în legătură cu soluţionarea unor conflicte de competenţă ce privesc bugetele locale, secretariatul va solicita Asociaţiei Comunelor din România, Asociaţiei Oraşelor din România, Asociaţiei Municipiilor din România, Uniunii Naţionale a Consiliilor Judeţene din România, precum şi Ministerului Administraţiei şi Internelor desemnarea câte unui reprezentant care va participa la lucrările comisiei.
 + 
Articolul 5(1) În cadrul comisiei funcţionează un secretariat format din 5 persoane, dintre care un reprezentant al Direcţiei generale legislaţie impozite directe, un reprezentant al Direcţiei generale legislaţie impozite indirecte, un reprezentant al Direcţiei generale juridice din cadrul Ministerului Finanţelor Publice, un reprezentant al Direcţiei juridice şi un reprezentant al proiectului "Codul de procedură fiscală" din cadrul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală. Componenţa secretariatului comisiei va fi aprobată de preşedintele şi de vicepreşedintele acesteia. Secretarul organizator al şedinţei va fi persoana din direcţia căreia îi aparţine tematica prezentată în cererea pentru emiterea soluţiei fiscale individuale anticipate.(2) În cazul în care comisia este sesizată cu o cerere pentru emiterea unei soluţii fiscale individuale anticipate, aceasta se repartizează, în vederea analizei, unui grup de lucru, respectiv serviciului de specialitate al direcţiei căreia îi aparţine tematica prezentată în respectiva cerere, din cadrul Ministerului Finanţelor Publice sau al Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, după caz.(3) Grupul de lucru va întocmi o notă de prezentare ce va conţine sinteza problematicii expuse, precum şi proiectul soluţiei fiscale individuale anticipate, propusă a fi adoptată.(4) Comisia poate solicita contribuabilului completarea cererii, prezentarea unor înscrisuri sau a oricăror alte informaţii necesare soluţionării cererii.
 + 
Articolul 6(1) Membrii comisiei, în funcţie de atribuţiile direcţiilor sau ale compartimentelor pe care le coordonează, selectează problematica rezultată din corespondenţa primită care este de competenţa comisiei şi pot propune spre dezbatere, în vederea adoptării unor soluţii unitare, probleme din domeniul legislaţiei fiscale şi al procedurilor fiscale prevăzute la art. 1.(2) Membrii comisiei asigură elaborarea notei de prezentare şi a soluţiei propuse pentru problemele pe care le supun spre dezbatere. Înscrierea pe ordinea de zi a notelor de prezentare şi a soluţiilor propuse se supune aprobării preşedintelui sau a vicepreşedintelui comisiei, după caz.
 + 
Articolul 7(1) Comisia se întruneşte ori de câte ori este nevoie, după cum urmează:a) comisia se poate întruni şi poate adopta decizii/soluţii fiscale individuale anticipate în prezenţa tuturor membrilor acesteia;b) în cazul soluţionării unor conflicte de competenţă ce privesc bugetele locale, comisia se poate întruni şi poate adopta decizii în prezenţa tuturor membrilor acesteia, inclusiv a reprezentanţilor desemnaţi potrivit art. 4 alin. (3).(2) Deciziile şi soluţiile fiscale individuale anticipate se adoptă cu votul a cel puţin jumătate plus unu din numărul membrilor acesteia.(3) La lucrările comisiei pot fi invitaţi în calitate de participanţi fără drept de vot vicepreşedinţii Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, specialişti din cadrul direcţiilor de specialitate, precum şi coordonatorul grupului de lucru, în cazul în care comisia analizează o cerere pentru emiterea unei soluţii fiscale individuale anticipate.(4) Comisia analizează notele de prezentare şi soluţiile propuse, înscrise pe ordinea de zi, şi adoptă prin decizii soluţii unitare de aplicare a prevederilor legale sau, după caz, respinge soluţiile propuse, dacă acestea contravin prevederilor legale.(5) Comisia nu soluţionează probleme care nu presupun adoptarea unor soluţii unitare general aplicabile de către toţi contribuabilii, acestea rezolvându-se potrivit atribuţiilor direcţiilor, prevăzute în Regulamentul de organizare şi funcţionare a Ministerului Finanţelor Publice, în Regulamentul de organizare şi funcţionare a Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, şi potrivit legislaţiei specifice.(6) În cazul în care comisia a fost învestită cu o cerere pentru emiterea unei soluţii fiscale individuale anticipate, aceasta va analiza nota de prezentare şi va adopta soluţia propusă de grupul de lucru sau va respinge motivat cererea.
 + 
Articolul 8(1) Secretariatul va ţine câte un registru pentru deciziile comisiei şi pentru soluţiile fiscale individuale anticipate, în care se vor consemna:– data şedinţei;– participanţii (nominal);– ordinea de zi;– modul de votare a deciziei sau a soluţiei fiscale individuale anticipate;– numărul atribuit deciziei sau soluţiei fiscale individuale anticipate.(2) Cu cel puţin 3 zile înaintea şedinţei, secretariatul distribuie membrilor comisiei şi invitaţilor nota de prezentare a problemelor supuse dezbaterii şi soluţiile propuse, sub semnătura membrilor comisiei. În cazul soluţiilor fiscale individuale anticipate, nota de prezentare se semnează de coordonatorul grupului de lucru.(3) Procesul-verbal al şedinţei comisiei se redactează de secretariat şi va fi semnat de membrii comisiei sau de înlocuitorii de drept ai acestora, participanţi la dezbateri.(4) În termen de 3 zile de la data şedinţei, secretariatul comisiei redactează decizia, care va conţine numai soluţiile aprobate de comisie şi proiectul de ordin pe care îl va înainta spre aprobare ministrului finanţelor publice.(5) Prin grija secretariatului şi a membrilor, decizia comisiei se aprobă prin ordin al ministrului finanţelor publice şi se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.(6) Prin grija secretariatului şi a coordonatorului grupului de lucru, soluţia fiscală individuală anticipată se comunică solicitantului şi organului fiscal competent pentru administrarea contribuabilului solicitant.
 + 
Articolul 9La data intrării în vigoare a prezentului ordin îşi încetează valabilitatea Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 39/2005 privind constituirea şi atribuţiile Comisiei fiscale centrale, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 87 din 26 ianuarie 2005.
 + 
Articolul 10(1) Soluţiile unitare adoptate prin decizii ale comisiei şi aprobate prin ordin al ministrului finanţelor publice sunt aplicabile de la data intrării în vigoare a actului normativ în baza căruia au fost date.(2) Soluţiile fiscale individuale anticipate, adoptate de comisie, sunt opozabile şi obligatorii faţă de organul fiscal de la data comunicării acestora, conform legii.
 + 
Articolul 11Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.Ministrul finanţelor publice,Ionel PopescuBucureşti, 22 iunie 2005.Nr. 877.
 + 
Anexa

         
  COMPONENŢA Comisiei fiscale centrale
  Nr. crt. Funcţia Domeniul Statutul în Comisia fiscală centrală
  1. Secretar de stat cu atribuţii în domeniul politicii şi legislaţiei fiscale preşedinte
  2. Preşedinte, cu rang de secretar de stat Agenţia Naţională de Administrare Fiscală vicepreşedinte
  3. Secretar general Ministerul Finanţelor Publice membru
  4. Director general Direcţia generală juridică – Ministerul Finanţelor Publice membru
  5. Director general Direcţia generală de gestiune a impozitelor şi contribuţiilor – Agenţia Naţională de Administrare Fiscală membru
  6. Director general Direcţia generală de reglementare a colectării creanţelor bugetare – Agenţia Naţională de Administrare Fiscală membru
  7. Director Direcţia de metodologie şi proceduri pentru inspecţia fiscală – Agenţia Naţională de Administrare Fiscală membru
  8. Director general Direcţia generală de soluţionare a contestaţiilor – Agenţia Naţională de Administrare Fiscală membru
  9. Director general Direcţia generală legislaţie impozite directe – Ministerul Finanţelor Publice membru
  10. Director general Direcţia generală legislaţie impozite indirecte – Ministerul Finanţelor Publice membru
  11. Director Direcţia de reglementări contabile – Ministerul Finanţelor Publice membru
  12. Director Direcţia juridică – Agenţia Naţională de Administrare Fiscală membru
  13. Şef proiect Proiectul "Codul de procedură fiscală" – Agenţia Naţională de Administrare Fiscală membru
  14. Director executiv Direcţia generală de administrare a marilor contribuabili membru
  151). Reprezentant Asociaţia Comunelor din România membru
  161). Reprezentant Asociaţia Oraşelor din România membru
  171). Reprezentant Asociaţia Municipiilor din România membru
  181). Reprezentant Uniunea Naţională a Consiliilor Judeţene din România membru
  191). Reprezentant Ministerul Administraţiei şi Internelor membru

–––    *1) Numai în cazul în care se dezbat problemele prevăzute la art. 4alin. (3) din ordin.––

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x