ORDIN nr. 862 din 30 iunie 2004

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 18/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL SANATATII
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 631 din 12 iulie 2004
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LAHG 743 03/07/2003
ActulREFERIRE LALEGE 270 18/06/2003
ANEXA 1REFERIRE LALEGE 53 24/01/2003
ANEXA 1REFERIRE LACODUL MUNCII 24/01/2003
 Nu exista acte care fac referire la acest act

privind aprobarea modelului contractului de administrare a spitalului



Având în vedere prevederile Legii spitalelor nr. 270/2003, cu modificările şi completările ulterioare,în temeiul Hotărârii Guvernului nr. 743/2003 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Sănătăţii, cu modificările şi completările ulterioare,văzând Referatul de aprobare al Direcţiei generale asistenţă medicală nr. OB. 7.627/2004,ministrul sănătăţii emite următorul ordin: + 
Articolul 1(1) Se aprobă modelul contractului de administrare a spitalului, încheiat între directorul general şi consiliul de administraţie, prevăzut în anexa nr. 1.(2) Pentru unităţile sanitare cu paturi aparţinând ministerelor şi instituţiilor din sistemul apărării, ordinii publice şi siguranţei naţionale, contractul de administrare a spitalului se încheie între comandant/directorul general şi şeful direcţiei medicale din minister.
 + 
Articolul 2(1) Se aprobă lista indicatorilor de performanţă ai managementului spitalului, prevăzută în anexa nr. 2.(2) Metodologia de calcul al indicatorilor şi valorile medii naţionale vor fi distribuite de Ministerul Sănătăţii, anual, direcţiilor de sănătate publică judeţene şi a municipiului Bucureşti, precum şi ministerelor şi instituţiilor cu reţea sanitară proprie.
 + 
Articolul 3Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantă din prezentul ordin.
 + 
Articolul 4Direcţiile de specialitate din Ministerul Sănătăţii, direcţiile de sănătate publică judeţene şi a municipiului Bucureşti, ministerele şi instituţiile cu reţea sanitară proprie, precum şi unităţile sanitare cu personalitate juridică cu paturi vor duce la îndeplinire dispoziţiile prezentului ordin.
 + 
Articolul 5Prezentul ordin va fi publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I.Ministrul sănătăţii,Ovidiu BrînzanBucureşti, 30 iunie 2004.Nr. 862.
 + 
Anexa 1CONTRACT DE ADMINISTRARE A SPITALULUII. Părţile contractului1. Domnul/Doamna …., domiciliat/ domiciliată în ….., str. ….. nr. …., judeţul/sectorul ….., posesor/posesoare al/a buletinului/cărţii de identitate seria ……. nr. …., codul numeric personal ………, în calitate de director general al Spitalului ….., cu sediul în localitatea ….., judeţul ……/ municipiul Bucureşti, pe de o parte, şi2. Consiliul de administraţie al spitalului, reprezentat prin preşedinte, domnul/doamna ……, domiciliat/domiciliată în ……, str. ……… nr. ……, judeţul/sectorul ………., posesor/posesoare al/a buletinului/cărţii de identitate seria ….. nr. ……, codul numeric personal ……., pe de altă parte,am convenit încheierea prezentului contract de administrare.II. Obiectul contractului:– organizarea şi conducerea activităţii Spitalului ….., în scopul furnizării de servicii medicale şi alte servicii, pe baza principiilor privind echitatea, necesitatea, eficacitatea, calitatea şi eficienţa.III. Durata contractuluiPrezentul contract de administrare a spitalului se încheie pe o durată de 4 ani, cu posibilitatea de a fi reînnoit, în condiţiile legii.IV. Durata muncii:– o normă întreagă, durata timpului de lucru fiind de 7 ore/zi pentru medici, respectiv 8 ore/zi pentru persoanele cu altă calificare decât medic.V. SalarizareaDrepturile salariale se stabilesc conform contractului individual de muncă sau prevederilor actelor normative specifice ministerelor şi instituţiilor cu reţea sanitară proprie, după caz.VI. Alte clauze:a) perioada de preaviz în cazul concedierii este de 15 zile lucrătoare, conform Legii nr. 53/2003 – Codul muncii şi contractului colectiv de muncă;b) perioada de preaviz în cazul demisiei este de 30 de zile calendaristice, conform Legii nr. 53/2003 – Codul muncii şi contractului colectiv de muncă.VII. Drepturile şi obligaţiile părţilorA. Directorul generalA.1. Drepturi:1. dreptul la salarizare pentru munca depusă;2. dreptul la concediu de odihnă anual, conform prevederilor legale;3. dreptul la securitate şi sănătate în muncă;4. dreptul la formare profesională, în condiţiile legii;5. alte drepturi de asigurări sociale de stat;6. dreptul la informare nelimitată asupra activităţii spitalului, având acces la toate documentele privind activitatea medicală, economico-financiară etc. a acestuia.A.2. Obligaţii:1. în baza necesarului de servicii medicale pentru populaţia deservită, elaborează, împreună cu ceilalţi membri ai comitetului director, planul de dezvoltare a spitalului pe perioada mandatului;2. răspunde, în calitatea sa de preşedinte al comitetului director, de fundamentarea şi elaborarea planului anual de furnizare de servicii medicale;3. întocmeşte, fundamentează şi supune spre aprobare consiliului de administraţie, cu avizul membrilor comitetului director, planul anual de achiziţii publice, lista investiţiilor şi a lucrărilor de reparaţii curente şi capitale care urmează să se realizeze într-un exerciţiu financiar, în condiţiile legii;4. aplică strategiile şi politicile de dezvoltare ale Ministerului Sănătăţii, respectiv ale ministerelor şi instituţiilor cu reţea sanitară proprie, adecvate la necesarul de servicii medicale pentru populaţia deservită;5. participă la elaborarea proiectului bugetului de venituri şi cheltuieli al spitalului;6. înaintează consiliului de administraţie propuneri de creştere a veniturilor proprii ale spitalului, în limitele legii;7. întreprinde măsurile necesare şi urmăreşte realizarea indicatorilor de performanţă ai managementului spitalului, prevăzuţi în anexa nr. 2 la ordin. Nivelul indicatorilor de performanţă se stabileşte anual de către Direcţia de Sănătate Publică ……../ Ministerul …… . În situaţii excepţionale, din motive neimputabile conducerii spitalului, nivelul indicatorilor poate fi renegociat o singură dată în cursul anului;8. răspunde de elaborarea regulamentului de organizare şi funcţionare, a regulamentului intern al spitalului şi a fişelor postului personalului angajat, pe care le supune spre aprobare consiliului de administraţie;9. negociază contractul colectiv de muncă la nivel de spital;10. realizează evaluarea performanţelor profesionale ale personalului aflat în subordine directă, conform structurii organizatorice, şi soluţionează contestaţiile în funcţie de nivelul ierarhic la care s-au făcut;11. organizează selectarea, angajarea şi concedierea personalului, cu respectarea prevederilor legislaţiei muncii, a contractului colectiv de muncă şi a normativelor de personal aprobate de Ministerul Sănătăţii;12. răspunde de elaborarea planului de formare şi perfecţionare a personalului, în conformitate cu legislaţia în vigoare;13 reprezintă spitalul în relaţiile cu terţe persoane fizice sau juridice;14. încheie acte juridice în numele şi pe seama spitalului, conform legii;15. asigură obţinerea autorizaţiei sanitare de funcţionare şi a certificatului de acreditare, în condiţiile prevăzute de lege;16. asigură crearea condiţiilor necesare prestării unor acte medicale de calitate de către personalul medicosanitar din spital;17. coordonează activităţile de control al calităţii serviciilor oferite de spital, colaborând cu consiliul medical şi cu nucleul de calitate;18. răspunde de asigurarea condiţiilor adecvate de cazare, igienă, alimentaţie şi prevenirea infecţiilor nozocomiale, în conformitate cu normele stabilite de Ministerul Sănătăţii;19. asigură monitorizarea şi raportarea indicatorilor specifici activităţii medicale, financiari, economici, precum şi a altor date privind activitatea de supraveghere, prevenire şi control, în conformitate cu reglementările legale în vigoare;20. răspunde de organizarea unui sistem de înregistrare şi rezolvare a sugestiilor, sesizărilor şi reclamaţiilor referitoare la activitatea spitalului;21. pune la dispoziţie organelor şi organismelor competente, la solicitarea acestora, în condiţiile legii, date privind activitatea spitalului;22. nu poate transmite altei persoane drepturile şi obligaţiile care rezultă din contractul de administrare a spitalului, cu excepţia cazurilor de indisponibilitate;23. asigură respectarea prevederilor legale în vigoare referitoare la păstrarea secretului profesional, păstrarea confidenţialităţii datelor pacienţilor internaţi, informaţiilor şi documentelor referitoare la activitatea spitalului;24. asigură organizarea şi desfăşurarea activităţii de audit public intern. Pentru ministerele şi instituţiile cu reţea sanitară proprie activitatea de audit intern se desfăşoară conform reglementărilor proprii;25. organizează arhiva spitalului şi asigură securitatea documentelor prevăzute de lege, în format scris şi electronic;26. încheie subcontract de administrare, pe durata mandatului, cu şefii de secţii, laboratoare, departamente şi servicii, ca act adiţional la contractul de muncă. În cuprinsul acestui subcontract de administrare sunt prevăzuţi indicatorii de performanţă, al căror nivel se stabileşte anual de către consiliul de administraţie;27. prezintă consiliului de administraţie informări lunare, trimestriale şi anuale cu privire la patrimoniul dat în administrare, realizarea indicatorilor activităţii medicale, precum şi la execuţia bugetului de venituri şi cheltuieli;28. răspunde de modul de îndeplinire a obligaţiilor asumate prin contracte şi dispune măsuri de îmbunătăţire a activităţii spitalului;29. încheie contracte şi asigură condiţii corespunzătoare pentru desfăşurarea activităţilor de învăţământ şi cercetare ştiinţifică, în conformitate cu prevederile legale;30. aprobă utilizarea bazei de date medicale a spitalului pentru activităţi de cercetare medicală, în condiţiile legii;31. elaborează planul de acţiune pentru situaţii speciale şi coordonează asistenţa medicală în caz de război, dezastre, atacuri teroriste, conflicte sociale şi alte situaţii de criză.B. Consiliul de administraţieB.1. Drepturi:1. să solicite directorului general îndeplinirea obiectivelor şi indicatorilor de performanţă ai managementului spitalului, prevăzuţi în anexa nr. 2 la ordin;2. să fie informat periodic asupra modului de îndeplinire a obligaţiilor comitetului director, dispunând măsuri de îmbunătăţire a activităţii;3. dreptul la informare nelimitată asupra activităţii spitalului, putând solicita documente referitoare la activitatea medicală şi economico-financiară a unităţii, cu respectarea legii drepturilor pacientului;4. să revoce membrii comitetului director în cazul nerealizării indicatorilor de performanţă ai managementului spitalului, stabiliţi în contractul de administrare a spitalului, sau în cazul săvârşirii de abuzuri ori abateri;5. să fie informat prompt asupra evenimentelor deosebite legate de activitatea spitalului.B.2. Obligaţii:1. să asigure directorului general libertate în conducerea şi organizarea activităţii spitalului;2. să evalueze lunar sau cel puţin trimestrial realizarea indicatorilor de performanţă şi execuţia bugetului de venituri şi cheltuieli;3. să analizeze periodic realizarea planului de achiziţii publice, a investiţiilor şi a lucrărilor de reparaţii curente şi capitale;4. să sprijine directorul general în demersurile de creştere a veniturilor proprii ale spitalului, inclusiv din donaţii, fonduri ale comunităţii locale, alte surse legale;5. să numească, la propunerea directorului general, un înlocuitor al acestuia pentru perioadele când acesta nu este prezent în spital.VIII. Răspunderea părţilor1. Pentru neîndeplinirea sau îndeplinirea necorespunzătoare a obligaţiilor prevăzute de prezentul contract de administrare a spitalului părţile răspund potrivit prevederilor legii.2. Directorul general răspunde civil, contravenţional, material sau penal, după caz, pentru nerespectarea prevederilor legale şi pentru daunele produse spitalului prin orice acte contrare intereselor acestuia.IX. Forţa majoră1. Nici una dintre părţile contractante nu răspunde de neexecutarea la termen şi/sau de executarea în mod necorespunzător, total sau parţial, a oricărei obligaţii care îi revine în baza prezentului contract de administrare a spitalului, dacă neexecutarea sau executarea necorespunzătoare a obligaţiei respective a fost cauzată de forţa majoră, astfel cum este definită de lege.2. Partea care invocă forţa majoră este obligată să notifice celeilalte părţi, în termen de …. (zile, ore), producerea evenimentului şi să ia toate măsurile posibile în vederea limitării consecinţelor lui.3. Dacă în termen de ….. (zile, ore) de la producere evenimentul respectiv nu încetează, părţile au dreptul să îşi notifice încetarea de plin drept a prezentului contract de administrare a spitalului, fără ca vreuna dintre ele să pretindă daune-interese.X. Modificarea contractuluiPrevederile prezentului contract de administrare a spitalului se vor adapta corespunzător reglementărilor legale ulterioare încheierii acestuia şi care îi sunt aplicabile.XI. Încetarea contractuluiPrezentul contract de administrare a spitalului încetează prin:a) expirarea perioadei pentru care a fost încheiat;b) revocarea din funcţie a directorului general, în cazul:– nerealizării indicatorilor de performanţă ai managementului spitalului, prevăzuţi în anexa nr. 2 la ordin, timp de minimum un an, din motive imputabile acestuia;– săvârşirii de abuzuri sau de abateri;c) acordul de voinţă al părţilor semnatare;d) apariţia unei situaţii de incompatibilitate prevăzute de lege.XII. LitigiiLitigiile izvorâte din încheierea, executarea, modificarea, încetarea şi interpretarea clauzelor prezentului contract de administrare a spitalului se rezolvă pe cale amiabilă sau arbitrală. În lipsa unei clauze compromisorii, litigiile vor fi soluţionate la instanţele judecătoreşti.XIII. Dispoziţii finaleDirectorul general al spitalului are dreptul să solicite mediere, consultanţă sau alte măsuri de protecţie din partea Ministerului …. şi consiliului de administraţie în soluţionarea situaţiilor conflictuale cu sindicatele.La revocarea din funcţie a medicilor şi farmaciştilor care ocupă funcţia de director general li se asigură postul avut anterior.Prevederile prezentului contract de administrare a spitalului se completează cu prevederile Legii nr. 270/2003, cu modificările şi completările ulterioare, ale Codului comercial şi ale Codului civil, ale Legii nr. 53/2003 – Codul muncii, aplicabile, precum şi cu actele normative specifice ministerelor şi instituţiilor cu reţea sanitară proprie.Orice modificare privind clauzele contractuale în timpul executării contractului impune încheierea unui act adiţional la contract, conform dispoziţiilor legale.Prezentul contract de administrare a spitalului s-a încheiat în două exemplare, câte unul pentru fiecare parte.Conflictele în legătură cu încheierea, executarea, modificarea, suspendarea sau încetarea prezentului contract de administrare a spitalului sunt soluţionate de instanţa judecătorească competentă material şi teritorial, potrivit legii.Director general,……………………Preşedinteleconsiliului de administraţie,………………………….
 + 
Anexa 2

  INDICATORI de performanţă ai managementului spitalului
  Categoria de indicatori Denumirea indicatorului Periodicitatea raportării
  A. Indicatori de management al resurselor umane Numărul mediu de bolnavi externaţi/un medic Trimestru
  Numărul mediu de bolnavi externaţi/o asistentă medicală Trimestru
  Proporţia medicilor din totalul personalului Semestru
  Proporţia personalului medical din totalul personalului angajat al spitalului Semestru
  Proporţia personalului medical cu studii superioare din totalul personalului medical Semestru
  Numărul mediu de consultaţii/medic în ambulatoriu Trimestru
  Numărul mediu de consultaţii/medic în camera de gardă/UPU Trimestru
  B. Indicatori de utilizare a serviciilor Numărul de pacienţi externaţi – total şi pe secţii Lună/Trimestru
  Durata medie de spitalizare pe spital şi pe fiecare secţie Trimestru
  Rata de utilizare a paturilor pe spital şi pe fiecare secţie Trimestru
  Proporţia pacienţilor internaţi din totalul pacienţilor prezentaţi la camera de gardă Trimestru
  Numărul pacienţilor consultaţi în ambulatoriu Lună/Trimestru
  Proporţia urgenţelor din totalul pacienţilor internaţi Trimestru
  Durata medie de aşteptare la camera de gardă şi/sau UPU Trimestru
  Numărul de servicii spitaliceşti furnizate pe tip de serviciu: – acuţi, cronici, recuperare, spitalizare de zi etc. Lună/Trimestru
  Indicele de complexitate al cazurilor pe spital şi pe fiecare secţie Lună/Trimestru
  Procentul pacienţilor cu intervenţii chirurgicale din totalul pacienţilor externaţi din secţiile chirurgicale Trimestru
  Procentul pacienţilor cu complicaţii şi co morbidităţi din totalul pacienţilor externaţi Trimestru
  Numărul pacienţilor pe lista de aşteptare pe secţii Trimestru
  C. Indicatori Execuţia bugetară faţă de bugetul de cheltuieli aprobat economico-financiari Trimestru
  Structura cheltuielilor pe tipuri de servicii şi în funcţie de sursele de venit Trimestru
  Procentul veniturilor proprii din totalul veniturilor spitalului Trimestru
  Procentul cheltuielilor de personal din totalul cheltuielilor spitalului Trimestru
  Procentul cheltuielilor cu medicamentele din totalul cheltuielilor spitalului Trimestru
  Procentul cheltuielilor de capital din totalul cheltuielilor Trimestru
  Costul mediu/zi de spitalizare pe fiecare secţie Trimestru
  D. Indicatori de calitate Rata mortalităţii intraspitaliceşti – pe total spital şi pe fiecare secţie Trimestru
  Proporţia pacienţilor decedaţi la 24 de ore de la internare – pe total spital şi pe fiecare secţie Trimestru
  Proporţia pacienţilor decedaţi la 48 de ore de la intervenţia chirurgicală – pe fiecare secţie chirurgicală Trimestru
  Rata infecţiilor nozocomiale – pe total spital şi pe fiecare secţie Trimestru
  Rata pacienţilor reinternaţi (fără programare) în intervalul de 30 de zile de la externare Trimestru
  Indice de concordanţă între diagnosticul la internare şi diagnosticul la externare Trimestru
  Procentul pacienţilor internaţi şi transferaţi către alte spitale Trimestru
  Numărul de reclamaţii/plângeri ale pacienţilor Trimestru

–––

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x