ORDIN nr. 86 din 2 aprilie 2010

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 27/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL ADMINISTRATIEI SI INTERNELORNr. 86 din 2 aprilie 2010MINISTERUL FINANTELOR PUBLICENr. 957 din 13 aprilie 2010
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 318 din 14 mai 2010
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Actiuni induse de acest act:

SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ART. 1ABROGA PARTIAL PEORDIN 398 05/02/2008 ART. 14
ART. 1COMPLETEAZA PEORDIN 398 05/02/2008 ART. 6
ART. 1COMPLETEAZA PEORDIN 398 05/02/2008 ART. 12
ART. 1COMPLETEAZA PEORDIN 398 05/02/2008 ART. 14
ART. 1MODIFICA PEORDIN 398 05/02/2008 ART. 3
ART. 1MODIFICA PEORDIN 398 05/02/2008 ART. 5
ART. 1MODIFICA PEORDIN 398 05/02/2008 ART. 6
ART. 1MODIFICA PEORDIN 398 05/02/2008 ART. 8
ART. 1MODIFICA PEORDIN 398 05/02/2008 ART. 13
ART. 1MODIFICA PEORDIN 398 05/02/2008 ART. 14
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LAHG 266 11/03/2009
ActulREFERIRE LAHG 34 22/01/2009 ART. 10
ActulREFERIRE LAOUG 20 11/03/2009
ActulREFERIRE LAHG 1678 10/12/2008
ActulREFERIRE LALEGE 15 14/02/2008
ActulREFERIRE LAHG 416 09/05/2007
ActulREFERIRE LAHG 416 09/05/2007 ANEXA 1
ActulREFERIRE LAOUG 30 25/04/2007 ART. 7
ActulREFERIRE LAOUG 30 25/04/2007 ART. 13
ART. 1ABROGA PARTIAL PEORDIN 398 05/02/2008 ART. 14
ART. 1COMPLETEAZA PEORDIN 398 05/02/2008 ART. 6
ART. 1COMPLETEAZA PEORDIN 398 05/02/2008 ART. 12
ART. 1COMPLETEAZA PEORDIN 398 05/02/2008 ART. 14
ART. 1MODIFICA PEORDIN 398 05/02/2008 ART. 3
ART. 1MODIFICA PEORDIN 398 05/02/2008 ART. 5
ART. 1MODIFICA PEORDIN 398 05/02/2008 ART. 6
ART. 1MODIFICA PEORDIN 398 05/02/2008 ART. 8
ART. 1MODIFICA PEORDIN 398 05/02/2008 ART. 13
ART. 1MODIFICA PEORDIN 398 05/02/2008 ART. 14
 Nu exista acte care fac referire la acest act

pentru modificarea şi completarea Ordinului ministrului internelor şi reformei administrative şi al ministrului economiei şi finanţelor nr. 398/168/2008 privind stabilirea cadrului general pentru planificarea strategică şi financiară, gestionarea, implementarea şi auditarea utilizării fondurilor acordate României prin Programul general „Solidaritatea şi gestionarea fluxurilor migratorii”



Având în vedere noul cadru organizatoric şi funcţional al Ministerului Administraţiei şi Internelor, stabilit ca urmare a intrării în vigoare a Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 20/2009 pentru modificarea art. 13 alin. (2) şi (3) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 30/2007 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Administraţiei şi Internelor şi pentru reorganizarea unor unităţi din subordinea Ministerului Administraţiei şi Internelor, precum şi a Hotărârii Guvernului nr. 266/2009 pentru modificarea Hotărârii Guvernului nr. 416/2007 privind structura organizatorică şi efectivele Ministerului Administraţiei şi Internelor şi a Hotărârii Guvernului nr. 1.678/2008 privind înfiinţarea Institutului de Studii pentru Ordine Publică în subordinea Ministerului Administraţiei şi Internelor şi pentru completarea anexei nr. 1 la Hotărârea Guvernului nr. 416/2007 privind structura organizatorică şi efectivele Ministerului Administraţiei şi Internelor,în conformitate cu dispoziţiile Deciziei nr. 435/2007/CE a Consiliului din 25 iunie 2007 de instituire a Fondului european de integrare a resortisanţilor ţărilor terţe pentru perioada 2007-2013, ca parte a programului general „Solidaritatea şi gestionarea fluxurilor migratorii”, publicată în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr. L 168 din 28 iunie 2007, ale Deciziei nr. 573/2007/CE a Parlamentului European şi a Consiliului din 23 mai 2007 de instituire a Fondului European pentru Refugiaţi pentru perioada 2008-2013, ca parte a Programului general „Solidaritatea şi gestionarea fluxurilor migratorii”, precum şi de abrogare a Deciziei 2004/904/CE a Consiliului, publicată în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr. L 144 din 6 iunie 2007, ale Deciziei nr. 574/2007/CE a Parlamentului European şi a Consiliului din 23 mai 2007 de instituire a Fondului pentru Frontierele Externe pentru perioada 2007-2013, ca parte a Programului general „Solidaritatea şi gestionarea fluxurilor migratorii”, publicată în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr. L 144 din 6 iunie 2007, ale Deciziei nr. 575/2007/CE a Parlamentului European şi a Consiliului din 23 mai 2007 de instituire a Fondului European de Returnare pentru perioada 2008-2013, ca parte a Programului general „Solidaritatea şi gestionarea fluxurilor migratorii”, publicată în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr. L 144 din 6 iunie 2007,ţinând cont de prevederile Legii bugetului de stat pe anul 2009 nr. 18/2009, cu modificările şi completările ulterioare, şi având în vedere prevederile art. 53b (3) din Regulamentul (CE, Euratom) nr. 1.605/2002 al Consiliului din 25 iunie 2002 privind regulamentul financiar aplicabil bugetului general al Comunităţilor Europene, publicat în Jurnalul Oficial al Comunităţilor Europene nr. L 248 din 16 septembrie 2002, cu modificările şi completările ulterioare,în temeiul art. 7 alin. (4) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 30/2007 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Administraţiei şi Internelor, aprobată cu modificări prin Legea nr. 15/2008, cu modificările şi completările ulterioare, al art. 10 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 34/2009 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Finanţelor Publice, cu modificările şi completările ulterioare,ministrul administraţiei şi internelor şi ministrul finanţelor publice emit următorul ordin: + 
Articolul IOrdinul ministrului internelor şi reformei administrative şi al ministrului economiei şi finanţelor nr. 398/168/2008 privind stabilirea cadrului general pentru planificarea strategică şi financiară, gestionarea, implementarea şi auditarea utilizării fondurilor acordate României prin Programul general „Solidaritatea şi gestionarea fluxurilor migratorii”, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 170 din 5 martie 2008, se modifică şi se completează după cum urmează:1. La articolul 3, alineatul (6) se modifică şi va avea următorul cuprins:"(6) Secretariatul Comitetului de monitorizare este asigurat de către serviciile de specialitate din cadrul Direcţiei Schengen din Ministerul Administraţiei şi Internelor."2. Articolul 5 se modifică şi va avea următorul cuprins:"Art. 5. – Se desemnează Direcţia Schengen din cadrul Ministerului Administraţiei şi Internelor ca autoritate responsabilă pentru coordonarea implementării asistenţei comunitare acordate prin Programul general."3. La articolul 6, literele b) şi e) se modifică şi vor avea următorul cuprins:"b) înfiinţează un punct unic de contact în cadrul serviciilor de specialitate din cadrul Direcţiei Schengen, răspunzător de:(i) schimbul de informaţii cu unităţile angajate în folosirea mijloacelor fondului;(îi) menţinerea contactelor curente cu reprezentanţii Comisiei Europene;…………………………………………………………………e) efectuează acţiuni de verificare la beneficiari şi la autorităţile delegate;".4. La articolul 6, după litera e) se introduce o nouă literă, litera f), cu următorul cuprins:"f) stabileşte proceduri detaliate pentru punerea în aplicare a sarcinilor delegate."5. Articolul 8 se modifică şi va avea următorul cuprins:"Art. 8. – Autoritatea delegată are următoarele atribuţii principale:a) desfăşoară, împreună cu autoritatea responsabilă, consultări cu autorităţile şi organismele implicate în aplicarea programului multianual sau care sunt în măsură să contribuie eficient la dezvoltarea acestuia;b) elaborează, în baza strategiilor sectoriale şi a liniilor directoare transmise de către Comisia Europeană, programele anuale şi programele multianuale, pe care le înaintează autorităţii responsabile;c) primeşte sumele corespunzătoare contribuţiei financiare a Uniunii Europene şi le virează în conturile de venituri ale bugetelor din care au fost finanţate proiectele respective;d) constituie comisiile de evaluare a ofertelor, având în vedere asigurarea componenţei acestora sub aspectul competenţei membrilor acesteia, pregătirii şi imparţialităţii faţă de ofertanţi, componenţa comisiilor de evaluare fiind supusă aprobării autorităţii responsabile;e) încheie contractele aferente proiectelor finanţate prin Programul general;f) face plăţi în baza cererilor de plată către beneficiarii finali după primirea avizului "citit şi aprobat" al autorităţii responsabile;g) verifică şi solicită modificări ale contractelor, dacă este necesar, pentru asigurarea conformităţii cu reglementările Programului general;h) furnizează autorităţii responsabile şi autorităţii de certificare, periodic, informaţii la zi privind planificarea selecţiei de proiecte şi procedurilor de achiziţii, a evaluării ofertelor şi a atribuirii contractelor;i) elaborează proiectele de contract, negociază contractele şi pregăteşte semnarea contractelor;j) organizează şi asigură publicitatea anunţurilor de participare şi a ofertelor, după caz;k) organizează selecţia proiectelor în vederea cofinanţării lor din cadrul fondului, în conformitate cu criteriile minime prevăzute în deciziile aplicabile fondului în cauză;l) asigură, împreună cu autoritatea responsabilă, coerenţa şi complementaritatea dintre cofinanţarea din fond şi alte instrumente financiare naţionale şi comunitare relevante;m) monitorizează, împreună cu autoritatea responsabilă, livrarea produselor şi prestarea serviciilor cofinanţate, verificând dacă cheltuielile declarate pentru acţiuni au fost cu adevărat efectuate şi dacă se respectă normele comunitare şi naţionale;n) asigură existenţa unui sistem de înregistrare şi stocare pe suport electronic a înregistrărilor contabile aferente fiecărei acţiuni din cadrul programelor anuale, precum şi colectarea datelor privind punerea în aplicare necesară pentru gestiunea financiară, monitorizare, control şi evaluare;o) se asigură, împreună cu autoritatea responsabilă, că beneficiarii finali şi alte organisme implicate în punerea în aplicare a acţiunilor cofinanţate de fond au fie un sistem contabil separat, fie un cod contabil adecvat pentru toate tranzacţiile asociate acţiunii respective, fără să aducă atingere normelor contabile naţionale;p) sprijină autoritatea responsabilă în evaluarea fondurilor din cadrul Programului general, cu respectarea standardelor de calitate convenite între Comisia Europeană şi statul membru;q) instituie proceduri proprii care să asigure păstrarea, în conformitate cu cerinţele menţionate în deciziile aplicabile fondurilor din cadrul Programului general, a tuturor documentelor privind cheltuielile şi auditul, necesare pentru a oferi o pistă de audit adecvată;r) se asigură, împreună cu autoritatea responsabilă, că autoritatea de audit primeşte, în scopul desfăşurării misiunilor de audit definite în deciziile aplicabile fondurilor din cadrul Programului general, toate informaţiile necesare privind procedurile de gestionare utilizate şi proiectele cofinanţate de fonduri;s) se asigură, împreună cu autoritatea responsabilă, că autoritatea de certificare primeşte, în scopul certificării, toate informaţiile necesare privind procedurile şi verificările legate de cheltuieli;t) elaborează şi prezintă Comisiei Europene, prin autoritatea responsabilă, rapoarte intermediare şi finale privind punerea în aplicare a programelor anuale, declaraţii de cheltuieli certificate de către autoritatea de certificare şi cereri de plată sau, după caz, declaraţii de restituire;u) desfăşoară, sub îndrumarea autorităţii responsabile, acţiuni informative şi consultative şi difuzează rezultatele acţiunilor susţinute;v) verifică, sub coordonarea autorităţii responsabile, punerea în aplicare de către beneficiarii finali a orientărilor stabilite de Comisia Europeană ce privesc asigurarea vizibilităţii finanţărilor acordate;w) solicită autorizarea de plată «citit şi aprobat» din partea autorităţii responsabile în faza de lichidare a cheltuielilor sau, după caz, returnarea la contractor a cererii de plată pentru modificări;x) suportă orice cheltuieli considerate neeligibile în urma unei misiuni de audit a Comisiei Europene şi/sau a Autorităţii de Audit de pe lângă Curtea de Conturi a României;y) recuperează sumele reprezentând contribuţia financiară a Uniunii Europene, cofinanţarea publică naţională, care s-au dovedit a fi plătite nejustificat, ca urmare a neregulilor constatate;z) îndeplineşte orice alte atribuţii delegate de către autoritatea responsabilă, precum şi alte atribuţii ce derivă în mod firesc din statutul de autoritate delegată."6. După articolul 12 se introduce un nou articol, articolul 12^1, cu următorul cuprins:"Art. 12^1. – Situaţia rezumativă anuală a auditurilor prevăzută la art. 53b (3) din Regulamentul (CE, Euratom) nr. 1.605/2002 al Consiliului din 25 iunie 2002 privind regulamentul financiar aplicabil bugetului general al Comunităţilor Europene, cu modificările şi completările ulterioare, se realizează de către Autoritatea de Audit de pe lângă Curtea de Conturi a României.”7. Articolul 13 se modifică şi va avea următorul cuprins:"Art. 13. – (1) Creditele bugetare şi de angajament aferente fondurilor externe nerambursabile acordate României prin Programul general au caracter previzional şi se cuprind la titlul «Proiecte cu finanţare din fonduri externe nerambursabile», la poziţiile distincte denumite «Sume aferente Fondului european pentru refugiaţi», «Sume aferente Fondului european de returnare», «Sume aferente Fondului european de integrare a resortisanţilor ţărilor terţe», respectiv «Sume aferente Fondului pentru frontiere externe», în anexa la bugetul Ministerului Administraţiei şi Internelor, sursa de finanţare 08 «Fonduri externe nerambursabile».(2) Creditele bugetare, altele decât cele aferente fondurilor externe nerambursabile, se cuprind în bugetul Ministerului Administraţiei şi Internelor, la sursa de finanţare 01 «Buget de stat», la poziţiile distincte menţionate la alin. (1), astfel:a) sume reprezentând cofinanţarea publică naţională;b) sume aferente achitării debitelor faţă de bugetul Uniunii Europene, inclusiv majorările de întârziere ca urmare a nerecuperării la timp de la beneficiari a sumelor plătite nejustificat;c) sume necesare finanţării cheltuielilor aferente transferului de fonduri din conturile autorităţilor delegate în scopul efectuării plăţilor;d) sume necesare finanţării cheltuielilor neeligibile."8. La articolul 14, alineatul (3) se modifică şi va avea următorul cuprins:"(3) Ministerul Administraţiei şi Internelor repartizează autorităţilor delegate creditele bugetare aprobate, aferente sumelor prevăzute la art. 13 alin. (2) lit. a)-d), în conturile deschise la Trezoreria Statului."9. La articolul 14, alineatul (4) se abrogă.10. După articolul 14 se introduce un nou articol, articolul 14^1, cu următorul cuprins:"Art. 14^1. – Echivalentul în lei al sumelor încasate în conturile prevăzute la art. 14 alin. (1) reprezentând asistenţa comunitară finanţată de la bugetul de stat conform art. 8 alin. (1) din Legea bugetului de stat pe anul 2009 nr. 18/2009, cu modificările şi completările ulterioare, se virează de către autorităţile delegate în conturile de venituri ale bugetului de stat, în termen de 30 de zile după certificarea declaraţiilor de cheltuieli.”
 + 
Articolul IIPrezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.Ministrul administraţieişi internelor,Vasile BlagaMinistrul finanţelor publice,Sebastian Teodor Gheorghe Vlădescu____________

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x