ORDIN nr. 85 din 3 iunie 2014

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 02/12/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL AFACERILOR INTERNENr. 85 din 3 iunie 2014MINISTERUL SANATATIINr. 755 din 25 iunie 2014MINISTERUL MUNCII, FAMILIEI, PROTECTIEI SOCIALE SI PERSOANELOR VÂRSTNICENr. 1.287 din 1 iulie 2014
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 541 din 22 iulie 2014
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Actiuni induse de acest act:

SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ART. 1MODIFICA PEORDIN 282 24/08/2007 ANEXA 1
ART. 1MODIFICA PEORDIN 282 24/08/2007 ANEXA 2
ART. 1MODIFICA PECRITERII 24/08/2007 ART. 1
ART. 1MODIFICA PECRITERII 24/08/2007 ART. 3
ART. 1MODIFICA PECRITERII 24/08/2007 ART. 4
ART. 1MODIFICA PECRITERII 24/08/2007 ART. 5
ART. 1MODIFICA PECRITERII 24/08/2007 ART. 9
ART. 1MODIFICA PECRITERII 24/08/2007 ART. 11
ART. 1MODIFICA PESTANDARD 24/08/2007
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LAHG 344 30/04/2014 ART. 18
ActulREFERIRE LAHG 144 23/02/2010 ART. 7
ActulREFERIRE LALEGE 15 14/02/2008
ActulREFERIRE LAOUG 30 25/04/2007 ART. 7
ART. 1MODIFICA PEORDIN 282 24/08/2007 ANEXA 1
ART. 1MODIFICA PEORDIN 282 24/08/2007 ANEXA 2
ART. 1MODIFICA PECRITERII 24/08/2007 ART. 1
ART. 1MODIFICA PECRITERII 24/08/2007 ART. 3
ART. 1MODIFICA PECRITERII 24/08/2007 ART. 4
ART. 1MODIFICA PECRITERII 24/08/2007 ART. 5
ART. 1MODIFICA PECRITERII 24/08/2007 ART. 9
ART. 1MODIFICA PECRITERII 24/08/2007 ART. 11
ART. 1MODIFICA PESTANDARD 24/08/2007
ART. 1REFERIRE LAHG 860 28/07/2005 ART. 29
ART. 1REFERIRE LAREGULAMENT 28/07/2005 ART. 29
ART. 1REFERIRE LALEGE (R) 143 26/07/2000
 Nu exista acte care fac referire la acest act

pentru modificarea Ordinului ministrului sănătăţii publice, al ministrului muncii, familiei şi egalităţii de şanse şi al ministrului internelor şi reformei administrative nr. 1.389/513/2008/282/2007 privind aprobarea Criteriilor şi metodologiei de autorizare a centrelor de furnizare de servicii pentru consumatorii de droguri şi a Standardelor minime obligatorii de organizare şi funcţionare a centrelor de furnizare de servicii pentru consumatorii de droguri



În temeiul art. 7 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 144/2010 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Sănătăţii, cu modificările şi completările ulterioare, al art. 18 alin. (3) din Hotărârea Guvernului nr. 344/2014 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Muncii, Familiei, Protecţiei Sociale şi Persoanelor Vârstnice şi al art. 7 alin. (5) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 30/2007 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Afacerilor Interne, aprobată cu modificări prin Legea nr. 15/2008, cu modificările şi completările ulterioare,viceprim-ministrul, ministrul afacerilor interne, ministrul sănătăţii şi ministrul muncii, familiei, protecţiei sociale şi persoanelor vârstnice emit următorul ordin: + 
Articolul IOrdinul ministrului sănătăţii publice, al ministrului muncii, familiei şi egalităţii de şanse şi al ministrului internelor şi reformei administrative nr. 1.389/513/2008/282/2007 privind aprobarea Criteriilor şi metodologiei de autorizare a centrelor de furnizare de servicii pentru consumatorii de droguri şi a Standardelor minime obligatorii de organizare şi funcţionare a centrelor de furnizare de servicii pentru consumatorii de droguri, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 830 din 10 decembrie 2008, se modifică după cum urmează:1. În anexa nr. I, la articolul 1, alineatul (1) va avea următorul cuprins:"Art. 1. – (1) Centrele de furnizare de servicii pentru consumatorii de droguri, denumite în continuare centre, prevăzute la art. 29 alin. (1) din Regulamentul de aplicare a dispoziţiilor Legii nr. 143/2000 privind prevenirea şi combaterea traficului şi consumului ilicit de droguri, cu modificările şi completările ulterioare, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 860/2005, cu modificările ulterioare, se autorizează de către o comisie formată din specialişti din cadrul Agenţiei Naţionale Antidrog, Ministerului Sănătăţii şi al Ministerului Muncii, Familiei, Protecţiei Sociale şi Persoanelor Vârstnice, conform prezentei metodologii.”2. În anexa nr. I, articolul 3 va avea următorul cuprins:"Art. 3. – Comisia de autorizare a centrelor de furnizare de servicii pentru consumatorii de droguri, denumită în continuare comisie de autorizare, se constituie în cadrul Agenţiei Naţionale Antidrog, prin dispoziţie a conducătorului acesteia."3. În anexa nr. I, articolul 4 va avea următorul cuprins:"Art. 4. – (1) Comisia de autorizare este formată din 5 membri, după cum urmează:a) 3 specialişti desemnaţi de Agenţia Naţională Antidrog;b) un specialist desemnat de Ministerul Sănătăţii;c) un specialist desemnat de Ministerul Muncii, Familiei, Protecţiei Sociale şi Persoanelor Vârstnice.(2) Pentru fiecare membru se desemnează câte un supleant.(3) Nominalizarea membrilor şi a supleanţilor Ministerului Sănătăţii şi ai Ministerului Muncii, Familiei, Protecţiei Sociale şi Persoanelor Vârstnice se realizează la solicitarea Agenţiei Naţionale Antidrog.(4) Preşedintele comisiei de autorizare este şeful Serviciului reducerea cererii de droguri din cadrul Agenţiei Naţionale Antidrog. În situaţia în care acesta nu poate fi prezent la şedinţă, lucrările comisiei de autorizare sunt prezidate de unul dintre membri, ales prin majoritatea simplă a voturilor membrilor sau supleanţilor prezenţi."4. În anexa nr. I, articolul 5 va avea următorul cuprins:"Art. 5. – (1) Comisia de autorizare se întruneşte ori de câte ori există solicitări.(2) Deciziile comisiei de autorizare se iau cu unanimitate."5. În anexa nr. I, la articolul 9, alineatul (3) va avea următorul cuprins:"(3) Cererea de autorizare se depune direct la secretariatul Agenţiei Naţionale Antidrog sau se trimite prin poştă, cu confirmare de primire. Modelul cererii de autorizare este prevăzut în anexa nr. 1."6. În anexa nr. I, articolul 11 va avea următorul cuprins:"Art. 11. – (1) Comisia de autorizare verifică îndeplinirea condiţiilor de autorizare şi stabileşte o comisie de evaluare şi data deplasării la sediul declarat al centrului, pe care o comunică solicitantului.(2) Comisia de evaluare prevăzută la alin. (1) este formată din specialişti din cadrul Agenţiei Naţionale Antidrog şi al Ministerului Sănătăţii, nominalizaţi în comisia de autorizare.(3) Comisia de evaluare prevăzută la alin. (1) are ca obiectiv verificarea exactităţii situaţiei de fapt descrise de solicitant în dosarul de autorizare prin deplasare la sediul centrului, în urma căreia întocmeşte un raport de evaluare şi inspecţie, care se analizează la şedinţa ulterioară a comisiei de autorizare.(4) Cheltuielile ocazionate de deplasarea membrilor comisiei de evaluare menţionaţi la alin. (2) se suportă din bugetele instituţiilor implicate."7. În anexa nr. II, la punctul IV "Standard referitor la structura de personal", subpunctul 1 "Centrul de prevenire, evaluare şi consiliere antidrog", literele a) şi e) vor avea următorul cuprins:"a) În centru pot fi încadraţi şi pot exercita profesia medici de medicină generală cu drept de liberă practică, medici confirmaţi specialişti sau primari în una din specialităţile aferente domeniului medicină prevăzute de Nomenclatorul specialităţilor medicale, medico-dentare şi farmaceutice pentru reţeaua de asistenţă medicală, cu respectarea normelor în vigoare. Medicul trebuie să aibă un minimum de 60 de ore de educaţie medicală continuă în domeniul adicţiilor sau să facă dovada unei experienţe de minimum 6 luni în lucrul cu persoane consumatoare de droguri.…………………………………………………………….e) Specialistul în prevenirea consumului de droguri este absolvent al unei instituţii de învăţământ superior cu diplomă de licenţă şi trebuie să aibă un minimum de 40 de ore de formare continuă în domeniul adicţiilor."8. În anexa nr. II, la punctul IV subpunctul 5 "Centrul de asistenţă integrată a adicţiilor (CAIA)", litera a) va avea următorul cuprins:"a) În centru pot fi încadraţi şi pot exercita profesia medici de medicină generală cu drept de liberă practică, medici confirmaţi specialişti sau primari în una din specialităţile aferente domeniului medicină prevăzute de Nomenclatorul specialităţilor medicale, medico-dentare şi farmaceutice pentru reţeaua de asistenţă medicală, cu respectarea normelor în vigoare. Medicul trebuie să aibă un minimum de 60 de ore de educaţie medicală continuă în domeniul adicţiilor sau să facă dovada unei experienţe de minimum 6 luni în lucrul cu persoane consumatoare de droguri."
 + 
Articolul IIPrezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.Viceprim-ministru,ministrul afacerilor interne,Gabriel OpreaMinistrul sănătăţii,Nicolae Bănicioiup. Ministrul muncii, familiei,protecţiei sociale şi persoanelor vârstnice,Teodor Codrin Scutaru,secretar de stat––––

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x