Având în vedere Referatul Direcției amenajare și protecția apelor din cadrul Direcției generale pentru managementul apelor nr. 117.146/GC din 19 mai 2009,în baza prevederilor art. 4 alin. (8) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 244/2000 privind siguranța barajelor, republicată, ale art. 10 din Ordinul ministrului apelor și protecției mediului nr. 105/2003 privind aprobarea Instrucțiunilor de organizare și funcționare a comisiilor de avizare a documentațiilor de evaluare a stării de siguranță în exploatare a barajelor – NTLH – 040 și aprobarea componențelor nominale ale comisiei centrale și comisiilor teritoriale de avizare,în temeiul art. 5 alin. (7) și al art. 4 pct. 30 din Hotărârea Guvernului nr. 57/2009 privind organizarea și funcționarea Ministerului Mediului,ministrul mediului emite prezentul ordin. +
Articolul IOrdinul ministrului apelor și protecției mediului nr. 105/2003 privind aprobarea Instrucțiunilor de organizare și funcționare a comisiilor de avizare a documentațiilor de evaluare a stării de siguranță în exploatare a barajelor – NTLH – 040 și aprobarea componențelor nominale ale comisiei centrale și comisiilor teritoriale de avizare, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 346 din 21 mai 2003, se modifică și se completează după cum urmează:1.Articolul 10 se modifică și va avea următorul cuprins: +
Articolul 10Pentru analiza documentațiilor de evaluare a stării de siguranță în exploatare a barajelor prevăzute la art. 9 în cadrul comisiilor de avizare, pentru emiterea avizului asupra acestor documentații, precum și pentru emiterea autorizației și acordului de funcționare în condiții de siguranță se percep tarife care se stabilesc în condițiile prevăzute de lege, se aprobă prin ordin al ministrului mediului, se actualizează anual și se virează într-un cont pentru siguranța barajelor deschis de Administrația Națională «Apele Române» la Trezoreria Municipiului București. Copiile facturilor se depun la dosarele de obiectiv, vizate «conform cu originalul» de către secretarul comisiei. … 2.În anexa nr. 1, la articolul 8, după alineatul (4) se introduce un nou alineat, alineatul (5), cu următorul cuprins:(5)Comisia centrală de avizare are un casier însărcinat cu plata indemnizațiilor cuvenite pentru avizarea documentațiilor. Casierul este numit prin decizie a directorului general al Administrației Naționale «Apele Române». … 3.În anexa nr. 1, la articolul 21, alineatul (1) se modifică și va avea următorul cuprins: +
Articolul 21(1)Membrii comisiilor de avizare, raportorul nominalizat de autoritatea competentă pentru întocmirea referatului de conformitate și casierul beneficiază de o indemnizație de ședință al cărei cuantum va fi stabilit prin ordin al ministrului mediului potrivit art. 20 din Legea nr. 40/1991 cu privire la salarizarea Președintelui și Guvernului României, precum și a personalului Președinției, Guvernului și al celorlalte organe ale puterii executive, republicată, cu modificările ulterioare, în raport cu timpul lucrat în afara programului normal de lucru. … +
Articolul IISe aprobă tariful de 2.500 lei pentru analiza în cadrul comisiei centrale de avizare a documentației de evaluare a stării de siguranță în exploatare a unui baraj existent, a unui referat de expertizare/avizare pentru proiectul unui baraj nou sau a unui proiect referitor la postutilizarea, conservarea (închiderea iazurilor miniere) sau abandonarea unui baraj existent încadrat în categoria de importanță A sau B, inclusiv pentru rapoartele de conformare necesare reînnoirii autorizațiilor/acordurilor la expirarea celor emise sau în cazul producerii unor incidente ori accidente în exploatare. +
Articolul IIISe aprobă tariful de 1.000 lei pentru emiterea acordurilor și autorizațiilor de funcționare în condiții de siguranță pentru barajele încadrate în categoriile de importanță A și B. +
Articolul IV(1)Pentru desfășurarea unei ședințe de avizare ordinare este necesar a fi programate minimum 3 documentații pentru analiză.(2)În situația în care în maximum 60 de zile de la o primă solicitare nu se mai prezintă pentru avizare alte două documentații, se programează o ședință de avizare pentru analiza documentației respective.(3)În cazul în care există o solicitare de efectuare a unei avizări în regim de urgență, în termen de 5 zile se programează o ședință extraordinară a comisiei centrale, cu condiția ca solicitantul să achite un tarif de urgență, dublu față de cel normal. +
Articolul V(1)Se aprobă indemnizațiile lunare de ședință de până la nivelul salariului de bază minim brut pe țară pentru fiecare membru al comisiei centrale de avizare, 75% din nivelul salariului de bază minim brut pe țară pentru secretarul comisiei și raportorul nominalizat de minister și 50% din nivelul salariului de bază minim brut pe țară pentru casier.(2)În situația în care un membru supleant înlocuiește un membru titular al comisiei centrale de avizare, acesta are dreptul să primească indemnizația de ședință cuvenită titularului. +
Articolul VISumele corespunzătoare tarifelor prevăzute la art. II și III se utilizează pentru:a)plata indemnizațiilor cuvenite pentru avizarea documentațiilor în cadrul comisiei centrale de avizare care funcționează la nivelul ministerului; … b)plata unor studii de fundamentare a unor acte normative, de reglementare și norme tehnice din domeniul siguranței barajelor; … c)plata pentru efectuarea de contraexpertize dispuse de Comisia Națională pentru Siguranța Barajelor și Lucrărilor Hidrotehnice (CONSIB) în situația unor contestații ale beneficiarului sau a organelor abilitate cu controlul în domeniul siguranței barajelor; … d)plata unor expertize neprevăzute determinate de situații speciale; … e)cheltuieli de dotare cu aparatură de secretariat și birotică pentru desfășurarea activității CONSIB; … f)cheltuieli de participare a membrilor CONSIB la simpozioane, conferințe și congrese din domeniul siguranței barajelor și altor lucrări hidrotehnice, inclusiv externe; … g)cheltuieli de documentare, achiziționarea de publicații de specialitate (periodice manuale, cărți de specialitate, volume ale unor conferințe etc.). … +
Articolul VIIAchiziția, respectiv plățile către membrii comisiei centrale de avizare se efectuează pe bază de referat de necesitate vizat de Biroul operativ al CONSIB, iar decontarea se face de casier pe bază de documente justificative respectând prevederile legale în vigoare. +
Articolul VIIIPrezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Ministrul mediului,
Nicolae NemirschiBucurești, 4 iunie 2009.Nr. 847.__________