pentru modificarea şi completarea Normelor metodologice de autorizare şi efectuare a transporturilor rutiere şi a activităţilor conexe acestora, aprobate prin Ordinul ministrului lucrărilor publice, transporturilor şi locuinţei nr. 1.842/2001
În temeiul prevederilor art. 12 lit. b) şi i) din Ordonanţa Guvernului nr. 19/1997 privind transporturile, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, ale art. 4 alin. (3) lit. m), o) şi p) din Ordonanţa Guvernului nr. 44/1997 privind transporturile rutiere, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 105/2000, cu modificările ulterioare, precum şi ale art. 5 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 740/2003 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului,ministrul transporturilor, construcţiilor şi turismului emite prezentul ordin. +
Articolul INormele metodologice de autorizare şi efectuare a transporturilor rutiere şi a activităţilor conexe acestora, aprobate prin Ordinul ministrului lucrărilor publice, transporturilor şi locuinţei nr. 1.842/2001, cu modificările şi completările ulterioare, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 58 din 28 ianuarie 2002, se modifica după cum urmează:1. Literele a), b) şi c) ale alineatului (2) al articolului 22 vor avea următorul cuprins:"a) până la data de 31 decembrie 2003 pentru autovehiculele utilizate la transportul rutier de persoane în trafic interjudetean, autovehiculele destinate transportului rutier de mărfuri periculoase cu mase totale maxime autorizate mai mari de 3,5 tone, precum şi autovehiculele destinate transportului rutier de marfa cu mase totale maxime autorizate mai mari sau egale cu 16 tone;b) până la data de 31 decembrie 2004 pentru autovehiculele utilizate la transportul rutier de persoane în trafic judeţean şi autovehiculele destinate transportului rutier de marfa cu mase totale maxime autorizate mai mari sau egale cu 7,5 tone; … c) până la data de 31 decembrie 2005 pentru toate autovehiculele destinate transportului rutier de persoane cu mai mult de 9 locuri pe scaune, inclusiv cel al conducătorului auto, şi autovehiculele destinate transportului rutier de marfa cu mase totale maxime autorizate mai mari de 3,5 tone." … 2. Articolul 23 va avea următorul cuprins:"Art. 23. – (1) Categoriile de autovehicule M2, M3, N2 şi N3 se definesc în conformitate cu prevederile Reglementărilor privind condiţiile tehnice pe care trebuie să le îndeplinească vehiculele rutiere în vederea admiterii în circulaţie pe drumurile publice din România – RNTR 2.(2) Autovehiculele înmatriculate începând cu data de 1 ianuarie 1988 şi care fac parte din categoria M3, având mase totale maxime autorizate mai mari de 10 tone, sau din categoria N3 vor fi dotate cu limitatoare de viteza omologate conform reglementărilor în vigoare, după cum urmează: … a) la data intrării în vigoare a prezentului ordin, autovehiculele utilizate în trafic internaţional; … b) până la data de 1 ianuarie 2004, autovehiculele din categoria M3 având mase totale maxime autorizate mai mari de 10 tone, utilizate în trafic interjudetean, şi autovehiculele din categoria N3 având mase totale maxime autorizate mai mari de 15 tone; … c) până la data de 1 ianuarie 2006, autovehiculele din categoria M3 având mase totale maxime autorizate mai mari de 10 tone, utilizate în trafic judeţean, şi toate autovehiculele din categoria N3. … (3) Autovehiculele ale căror emisii poluante se încadrează în limitele prevăzute în Directiva Consiliului nr. 88/77/CEE şi care fac parte din categoriile N2, M2 sau M3, având mase totale maxime autorizate cuprinse între 5 şi 10 tone, vor fi dotate cu limitatoare de viteza omologate conform reglementărilor în vigoare, după cum urmează: … a) de la 1 ianuarie 2005, autovehiculele înmatriculate începând cu această dată; … b) până la data de 1 ianuarie 2006, autovehiculele înmatriculate între 1 octombrie 2001 şi 1 ianuarie 2005, care sunt utilizate în trafic internaţional; … c) până la data de 1 ianuarie 2007, autovehiculele înmatriculate între 1 octombrie 2001 şi 1 ianuarie 2005, care fac parte din categoria N2 având mase totale maxime autorizate cuprinse între 7,5 şi 12 tone, utilizate în trafic intern; … d) până la data de 1 ianuarie 2008, autovehiculele înmatriculate între 1 octombrie 2001 şi 1 ianuarie 2005, utilizate în trafic intern şi care fac parte din categoria M2, precum şi cele din categoria N2 având mase totale maxime autorizate cuprinse între 3,5 şi 7,5 tone. … (4) Autovehiculele care aparţin categoriei M3 având masa maxima mai mare de 10 tone şi care sunt înmatriculate anterior datei de 1 ianuarie 2005 pot continua să fie echipate cu limitatoare de viteza la care viteza maxima este reglata la 100 km/h. … (5) Sunt exceptate de la prevederile alin. (2) şi (3): … a) autovehiculele destinate forţelor armate, protecţiei civile, serviciilor de lupta împotriva incendiilor şi altor servicii de urgenta, precum şi forţelor de apărare a ordinii publice; … b) autovehiculele din categoriile M2 şi M3 care din punct de vedere constructiv nu pot depăşi viteza de 100 km/h, precum şi autovehiculele din categoriile N2 şi N3 care din punct de vedere constructiv nu pot depăşi viteza de 90 km/h; … c) autovehiculele utilizate pe drumurile publice pentru încercări în scopuri ştiinţifice; … d) autovehiculele care efectuează transport rutier public numai în localităţi. … (6) Eliberarea licenţei de execuţie pentru vehicul este condiţionată de existenta şi de funcţionarea limitatorului de viteza, reglat astfel încât viteza autovehiculelor din categoriile M2 şi M3 sa nu poată depăşi 100 km/h, iar viteza autovehiculelor din categoriile N2 şi N3 sa nu poată depăşi 90 km/h." … +
Articolul IIAutoritatea Rutiera Română – A.R.R. şi Regia Autonomă "Registrul Auto Roman" vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin. +
Articolul IIIPrezentul ordin va fi publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I.p. Ministrul transporturilor,construcţiilor şi turismului,Traian Panait,secretar de statBucureşti, 13 august 2003.Nr. 84.––-