ORDIN nr. 825 din 15 mai 2020

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 12/12/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL SANATATII
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 409 din 18 mai 2020
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Actiuni induse de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ART. 1MODIFICA PEORDIN 1764 22/12/2006 ART. 7
ART. 2MODIFICA PEORDIN 1764 22/12/2006 ANEXA 0
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LAHG 144 23/02/2010 ART. 11
ActulREFERIRE LAHG 144 23/02/2010 ART. 7
ActulREFERIRE LAORDIN 1764 22/12/2006
ActulREFERIRE LALEGE (R) 95 14/04/2006 ART. 109
ART. 1MODIFICA PEORDIN 1764 22/12/2006 ART. 7
ART. 1REFERIRE LAORDIN 1764 22/12/2006
ART. 2MODIFICA PEORDIN 1764 22/12/2006 ANEXA 0
ANEXA 0REFERIRE LAORDIN 870 01/07/2004
ANEXA 0REFERIRE LAREGULAMENT 01/07/2004
ANEXA 1REFERIRE LAORDIN 1764 22/12/2006
ANEXA 2REFERIRE LAORDIN 1764 22/12/2006
 Nu exista acte care fac referire la acest act





Văzând Referatul de aprobare nr. NT 2.074 din 8.05.2020 al Direcției generale de asistență medicală și sănătate publică din cadrul Ministerului Sănătății,având în vedere prevederile art. 109 din titlul IV „Sistemul național de asistență medicală de urgență și de prim ajutor calificat“ din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătății, republicată, cu modificările și completările ulterioare,în temeiul prevederilor art. 7 alin. (4) și ale art. 11 alin. (2) din Hotărârea Guvernului nr. 144/2010 privind organizarea și funcționarea Ministerului Sănătății, cu modificările și completările ulterioare,ministrul sănătății emite următorul ordin: + 
Articolul IOrdinul ministrului sănătății publice nr. 1.764/2006 privind aprobarea criteriilor de clasificare a spitalelor de urgență locale, județene și regionale din punctul de vedere al competențelor, resurselor materiale și umane și al capacității lor de a asigura asistența medicală de urgență și îngrijirile medicale definitive pacienților aflați în stare critică, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 63 din 26 ianuarie 2007, se modifică după cum urmează:1.La articolul 7, punctele 7 și 8 se modifică și vor avea următorul cuprins:7.în cazul pacientului cu STEMI acesta va fi transferat imediat la un spital care poate asigura proceduri de cardiologie intervențională;8.în aplicarea tratamentului trombolitic nu se va depăși intervalul de timp de 30 de minute de la sosirea pacientului în spital, indiferent de secția/compartimentul în care se află pacientul la momentul respectiv, iar spitalul nu va întârzia transferul către unitatea sanitară unde se poate asigura aplicarea procedurilor de cardiologie intervențională;
 + 
Articolul IIAnexele nr. I și II se modifică și se înlocuiesc cu anexele nr. 1 și 2 care fac parte integrantă din prezentul ordin.  + 
Articolul IIIDirecțiile de specialitate din cadrul Ministerului Sănătății, direcțiile de sănătate publică, unitățile sanitare și angajații acestora vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin. + 
Articolul IVPrezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

p. Ministrul sănătății,
Horațiu Moldovan,
secretar de stat
București, 15 mai 2020.Nr. 825. + 
Anexa nr. 1(Anexa nr. I la Ordinul nr. 1.764/2006)

Descriere
Spitalele regionale de urgență sunt unități sanitare în care se desfășoară și activități de învățământ medical superior și cercetare științifică medicală. Spital regional de competență I A Spital regional de competență I B Profil cardiologie și chirurgie cardiovasculară Spital regional de competență I B Profil neurologie/neurochirurgie Spital regional de competență I B Profil pediatrie Spital regional de competență I B Profil arși Spital regional de competență I B Profil ginecologie-obstetrică și neonatologie
0 1 2 3 4 5 6
A. ORGANIZAREA SPITALULUI INCLUDE:
Secțiile medicale și chirurgicale necesare rezolvării imediate a urgențelor critice, după cum urmează: Pentru toate tipurile de cazuri critice, inclusiv pentru cazurile de traumă și politraumă. Astfel de spital deține toate specialitățile, capacitățile și resursele umane și materiale necesare îngrijirii definitive a cazurilor critice complexe. Pentru cazurile critice cardiace și de chirurgie cardiacă izolate care necesită intervenții și tratament de specialitate cu implicare minimă a altor specialități care pot fi solicitate pentru consult de specialitate Pentru cazurile critice neurologice și neurochirurgicale, altele decât pacienții traumatizați, cu excepția transferului interclinic, care necesită intervenții și tratament de specialitate cu implicare minimă a altor specialități care pot fi solicitate pentru consult de specialitate Spitalele de pediatrie specializate care dețin specialitățile necesare îngrijirii unui caz critic de pediatrie. În cazul traumatismelor pediatrice, un astfel de spital trebuie să dețină toate specialitățile necesare unui spital regional de nivel de competență I A. Domeniile semnalate cu semnul (+/–) sunt necesare în vederea obținerii clasificării de spital regional de pediatrie de nivel de competență I A. Pentru cazurile de arși izolate care necesită intervenții și tratament de specialitate cu implicarea minimă a altor specialități, care poate fi obținută în condiții de consult. Cazurile de arsuri rezultate din explozii sau cazurile complicate cu alte traumatisme vor fi, cel puțin în faza inițială, investigate și stabilizate într-un spital regional de urgență de nivel de competență I A. Pentru cazurile critice de ginecologie-obstetrică și neonatologie, altele decât pacienții traumatizați, cu excepția transferului interclinic, care necesită intervenții și tratament de specialitate cu implicare minimă a altor specialități care pot fi solicitate pentru consult de specialitate
– Chirurgie generală +
– Chirurgie pediatrică + +
– Chirurgie cardiovasculară + + +/–
– Chirurgie vasculară + +
– Chirurgie toracică + +/–
– Chirurgie plastică, estetică și microchirurgie reconstructivă + +/– +
– Chirurgie orală și maxilofacială + +/–
– Otorinolaringologie + +/–
– Neurochirurgie + + +/–
– Obstetrică-ginecologie + +
– Ortopedie și traumatologie + +/–
– Urologie + +/–
– Oftalmologie + +/–
– UPU cu toate componentele și resursele umane și materiale necesare îngrijirii și stabilizării pacienților critici cu acces imediat la investigații clinice și paraclinice, inclusiv ecografie, CT, angiografie cardiacă, cerebrală și pentru cazurile de traumă, RMN, endoscopie etc. + +
– SMURD în colaborare cu ISU din județul respectiv sau din municipiul București, iar, după caz, cu Unitatea Specială de Aviație a Ministerului Afacerilor Interne în cazul în care există un elicopter în dotare +(Numai în cazul în care spitalul deține resursele umane adecvate înființării unui echipaj de terapie intensivă mobilă și, eventual, operării unui elicopter de salvare aeriană)
– Unitate specializată de transport neonatal +/–(în structura SMURD) +/– +/–
– Camera de reanimare în zona de urgență pentru minimum un pacient cu dotarea aferentă, urmând să fie deservită de personalul de gardă în spitalul sau secția clinică respectivă + + +
– Anestezie + + + + + +
– Terapie intensivă generală adulți/copii, acoperind specialitățile din spitalul respectiv cu capacitate corespunzătoare de monitorizare și ventilație + +
– Punct de transfuzie sanguină în spital + + + + + +
– Unitate de supraveghere coronariană + +
– Terapie intensivă specifică profilului, cu capacitate de monitorizare și ventilație La anumite specialități, cum ar fi chirurgie cardiacă, dar nu numai + + + + +
– Compartiment/Unitate de terapie intermediară cu capacitate de monitorizare fără ventilație (la secțiile medicale și chirurgicale în vederea îngrijirii pacienților externați de la secțiile de terapie intensivă și care necesită în continuare monitorizare, însă nu ventilație) + + + + +/–
– Medicina internă cu specialiști și/sau compartimente sau secții de profil gastroenterologie, endocrinologie, boli infecțioase, nefrologie, boli de nutriție, hematologie, dermatologie etc. + + Se înlocuiește cu pediatrie cu profilurile necesare terapiei complexe a cazurilor critice.
– Cardiologie + +
– Cardiologie intervențională + +
– Cardiologie pediatrică + + (în cazul în care se tratează și cazuri pediatrice în centru) +
B. ACCESIBILITATEA LA DIFERITE SPECIALITĂȚI ȘI INVESTIGAȚII
1. Specialități de bază (+) accesibile în spital 24/24 ore 7/7 zile, pe tot parcursul anului.2. Cele de sprijin cu (+*) pot fi accesate în regim de gardă la domiciliu cu condiția prezentării la spital, de la chemare, în intervalul de timp prevăzut de Ordinul ministrului sănătății nr. 870/2004 pentru aprobarea Regulamentului privind timpul de muncă, organizarea și efectuarea gărzilor în unitățile publice din sectorul sanitar, cu modificările și completările ulterioare, indiferent de oră. În cazul în care nu este posibilă respectarea prezentării în timpul maxim prevăzut de prevederile legale, opțiunea (+*) devine (+).3. Cele consultative cu semnul (+**) pot fi accesate în regim de colaborare și consult la nevoie telefonic, prin telemedicină sau fizic în timpul cel mai scurt posibil după necesitățile cazului.
– Chirurgie generală +
– Chirurgie pediatrică + +
– Chirurgie cardiovasculară + + +/–
– Chirurgie toracică +* +/–*
– Chirurgie plastică, estetică și microchirurgie reconstructivă +* +/–* +
– Chirurgie orală și maxilofacială +* +/–
– Otorinolaringologie + +/–*
– Neurochirurgie + + +/–
– Neurologie + + +/–
– Obstetrică-Ginecologie + +
– Ortopedie și traumatologie + +/–
– Urologie +* +/–*
– Oftalmologie +* +/–*
– Nefrologie +*
– Hematologie +**
– Medicină de urgență + +
– Anestezie și terapie intensivă + + + + + +
– Medicină internă +
– Cardiologie + +
– Cardiologie pediatrică +* +/– +
– Cardiologie intervențională + +
– Gastroenterologie +
– Diabet zaharat, nutriție și boli metabolice +**
– Endocrinologie +**
– Dermatovenerologie +**
– Radiologie-imagistică medicală + + + + +* +
– Medicină de laborator +* +* +* +* +* +*
C. DISPONIBILITĂȚI DE RESURSE, POSIBILITĂȚI
1. Imagistică/Teste
– Radiologie în UPU/camera de reanimare +
– Radiologie în UPU pentru cazurile necritice (sau ușor accesibil de la UPU) + +
– Radiologie accesibilă la parterul secției + + + +
– CT accesibil la parterul spitalului +(Este preferabil ca în UPU să existe un CT propriu, în caz contrar accesul la CT trebuie să fie reglementat astfel încât să nu existe întârziere în efectuarea examinărilor în cazul pacienților aflați în stare critică.) +/– + +
– Angiograf pentru uz cardiac + +
– Angiograf pentru uz neurologic, traumă și alte investigații + + +(în cazul în care se primesc cazuri de traumă)
– RMN + Acces la RMN cel puțin la nivelul orașului Acces la RMN cel puțin la nivelul orașului
– Ecografie + + + + +
– Doppler + + + + +
– Măsurarea/Monitorizarea tensiunii intracraniene în secția de TI generală și în cele de profil neurologic sau neurochirurgical + + +în cazul în care se primesc cazuri de traumă craniocerebrală
– Alte teste și modalități de investigații necesare stabilirii unui diagnostic și/sau unei conduite terapeutice eficiente + +Pentru cazurile de profil cardiac +Pentru cazurile de profil neurologic/ neurochirurgical +Pentru cazuri de profil pediatric +
2. Laborator: care să asigure examinarea sângelui, urinei și a altor fluide organice și produse biologice
– Hematologie + + + + + +
– Biochimie + + + + + +
– Gaze arteriale + + + + + +
– Cooximetrie + + + + + +
– Microbiologie + + + + + +
– Toxicologie + +
– Grupa sanguină și alte probe necesare anterior transfuziei sanguine + + + + + +
– Teste de coagulare + + + + + +
– Bancă de sânge cu un depozit cuprinzător sau acces 24/24 ore, 7/7 zile la o bancă de sânge centrală, cu cantități corespunzătoare de sânge + + + + + +
– Teste specifice pentru afecțiunile cardiace (Troponina, CK-MB, D-Dimer etc.) + + +(enzime de citoliză)
– Explorări funcționale respiratorii, spirometrie etc. + +/– +
– Laborator anatomie patologică + + + + + +
– Alte investigații necesare stabilirii unui diagnostic și/sau a unei conduite terapeutice eficiente în cazurile de urgență, conform protocoalelor în vigoare la momentul evaluării + + + + + +
3. Bloc operator (B.O.)
– Sală de operații cu suficient personal pentru a interveni de urgență, disponibil în spital 24 de ore din 24, 7 zile din 7, pe tot parcursul anului +(Personalul sălii poate fi chemat de la domiciliu cu condiția să ajungă în cel mult 30 de minute.) + + +(Personalul sălii poate fi chemat de la domiciliu cu condiția să ajungă în cel mult 30 de minute.) +
– Săli de operații suficiente pentru specialitățile chirurgicale cu personal adecvat prezent în spital 24 din 24 ore, 7 zile din 7, pe tot parcursul anului +
– Două săli de operații de urgență care să permită intervenția în echipă la pacienții politraumatizați, precum și la alți pacienți care necesită echipe complexe de intervenție, cu personal adecvat +
Echipamentul din sălile de operații pentru pacienții de toate vârstele trebuie să includă minimum următoarele la nivelul spitalului respectiv (unele echipamente trebuie să existe doar la nivel de bloc operator/spital, iar altele în fiecare sală; cele necesare doar la nivel de bloc operator sunt semnalate cu *):
1. By-pass cardiopulmonar disponibil +* +*
2. Microscop chirurgical +* +* +*
3. Echipament pentru control termic + + + + +
– Pentru pacienți + + + + + +
– Pentru sânge și infuzii + + + + +/– +
4. Echipamente pentru transfuzie rapidă de sânge + + +/– + +/– +
5. Aparat Röentgen, inclusiv amplificare de imagine disponibil 24 de ore/7 zile +* +* +*
6. Endoscoape +* +*
7. Instrumente pentru craniotomie (truse) + + +
8. Echipament de fixare pentru fracturile de oase lungi și pelvis + +
9. Echipament de măsurare și monitorizare a tensiunii intracraniene + + + (în cazul în care spitalul are și secție de neurochirurgie)
10. Echipamente de monitorizare EKG, pulsoximetrie, capnometrie, TA invazivă și neinvazivă, temperatura centrală etc. + + + + + +
11. Aparate de anestezie + + + + + +
12. Defibrilator manual/Stimulator cardiac + + + + + +
13. Seringi automate și pompe volumetrice + + + + + +
14. Sisteme de aspirație fixe și portabile + + + + + +
15. Alte echipamente aferente sălilor de operații în general sau în mod specific unor tipuri de urgențe fără care nu pot fi efectuate intervențiile în mod corect și sigur + + + + + +
4. Facilități pentru hemodializă acută și hemofiltrare
– Hemodializă/Hemofiltrare + + + +
5. Îngrijire organizată a arsurilor
• Departament de arși cu personal format special și echipament corespunzător pentru pacienții cu arsuri grave sau (vezi paragraful următor) + (Este recomandat ca spitalul regional de urgență de acest nivel să conțină în structură o secție adecvată dotată pentru arși.) +/– +
• Acord prealabil și protocol de transfer pentru tratamentul pacienților cu arsuri în centre specializate pentru arsuri până la realizarea unor noi clădiri pentru spitalele regionale de urgență de nivel de competență I A + (în cazul în care spitalul respectiv nu dispune de personal și tehnică specializată pentru aceste cazuri) + +
6. Recuperare
• Departament de recuperare (reabilitare) cu personal special, format în acest domeniu, și echipament corespunzător, disponibil pentru îngrijirea acută a pacienților cu traume critice + + + (în cazul în care se tratează și cazuri de traumă)
• Departament pentru recuperare completă, sau protocol de transfer al pacienților către asemenea facilități specializate, stabilite pentru cazuri de recuperare de lungă durată + + + + + +/–
D. ÎMBUNĂTĂȚIREA CONTINUĂ A CALITĂȚII
1. Program special pentru îmbunătățirea continuă a calității cu personal dedicat + + + + + ++
2. Registru de traumatologie și arsuri + +/– + + +
3. Registru de accidente vasculare cerebrale + +
4. Registru de toxicologie + +
5. Registru de infarcte miocardice acute + +
6. Analiza periodică a deceselor determinate de traume și arsuri + +/– + + +
7. Analiza periodică a deceselor cauzate de cazurile neurologice, altele decât trauma + +
8. Analiza periodică a deceselor cauzate de boli cardiovasculare, cu excepția celor neurologice și a celor posttraumatice + +
9. Analize periodice ale mortalității și morbidității + + + + + +
10. Conferințe săptămânale sau lunare, multidisciplinare, pe probleme de traumatologie și arsuri + –/+ + +/– +
11. Analiza periodică a asistenței medicale, precum și a activității generale + + + + + +
12. Analiza periodică a activității prespitalicești + + (unde există unitate de transport neonatologic) + (unde există unitate de transport neonatologic)
13. Comisia de declarare a morții cerebrale + + + + + +
E. FORMARE ȘI EDUCAȚIE MEDICALĂ CONTINUĂ
Programe oficiale de educație medicală continuă destinate personalului din spital, precum și unor categorii de personal din afara spitalului, pentru:
– Medici + + + + + +
– Asistenți medicali + + + + + +
– Alte categorii de personal implicat (de exemplu: pompieri, paramedici etc.) +
– Medici de familie + + + + +
F. PROCEDURI PENTRU RECOLTARE ȘI TRANSPLANT DE ORGANE UMANE CONFORM LEGISLAȚIEI ÎN VIGOARE
1. Ca instituție trimițătoare +/– + + + +
2. Ca instituție primitoare + + + + +

 + 
Anexa nr. 2(Anexa nr. II la Ordinul nr. 1.764/2006)

Descriere
Spitale județene sau locale care au obligația să asigure asistența de urgență la diferite nivele de competență în conformitate cu prezentul ordin Spital județean de urgență nivel de competență II A Spital/Unitate sanitară județeană sau locală de specialitate de urgență nivel de competență II B Spital/Unitate sanitară județeană sau locală de urgență nivel de competență III Spital/Unitate sanitară locală de urgență nivel de competență IV
Cardiologie Neurologie Pediatrie Arși Ginecologie – Obstetrică
0 1 2 3 4 5 6 7 8
A. ORGANIZAREA SPITALULUI INCLUDE:
• Secțiile medicale și chirurgicale necesare rezolvării imediate a urgențelor critice, după cum urmează:
– Chirurgie generală + + +/–
– Chirurgie pediatrică +/– +/– (obligatoriu în clinicile de chirurgie pediatrică și în spitalele de pediatrie cu secție de chirurgie)
– Chirurgie cardiovasculară
– Chirurgie vasculară +/–
– Chirurgie toracică +/–
– Chirurgie plastică, estetică și microchirurgie reconstructivă +
– Chirurgie orală și maxilofacială
– Otorinolaringologie + +/–
– Neurochirurgie + +/– (obligatoriu în clinicile de chirurgie pediatrică și în spitalele de pediatrie cu secție de chirurgie care primesc cazuri de traumă) +/–
– Neurologie + + +/– +/–
– Obstetrică-Ginecologie + + + +/–
– Ortopedie și traumatologie + +/–
– Oftalmologie +
– UPU cu toate componentele și resursele umane și materiale necesare îngrijirii și stabilizării pacienților critici cu acces imediat la investigații clinice și paraclinice, inclusiv ecografie și CT +
– SMURD în colaborare cu ISU din județul respectiv sau din municipiul București + (numai în cazul în care spitalul deține resursele umane adecvate înființării unui echipaj de terapie intensivă mobilă)
– Cameră reanimare în zona de urgență pentru minimum un pacient cu dotarea aferentă, urmând să fie deservită de personalul de gardă în spitalul sau clinica respectivă + + + + + +
– Compartiment de primire urgențe cu acces la investigațiile de urgență, inclusiv CT, dacă există +/– (dacă există mai multe specialități în spital și dacă se primesc cazuri de traumă) +
– Anestezie + +/– (dacă există secții chirurgicale) + + + +/–
– Terapie intensivă generală adulți/copii, acoperind specialitățile din spitalul respectiv cu capacitate corespunzătoare de monitorizare și ventilație + +/– +/–
– Punct transfuzie sanguină în spital + + + + + + + +/–
– Unitate de supraveghere coronariană + + +/–
– Terapie intensivă specifică profilului cu capacitate de monitorizare și ventilație +/– +/– +/–
– Compartiment/Unitate de terapie intermediară cu capacitate de monitorizare fără ventilație (la secțiile medicale și chirurgicale în vederea îngrijirii pacienților externați de la secțiile de terapie intensivă și care necesită în continuare monitorizare, însă nu ventilație) + + + + +/– + + +
– Medicina internă cu specialiști și/sau compartimente sau secții de profil gastroenterologie, endocrinologie, boli infecțioase, boli de nutriție, dermatologie etc. + + (Medicină internă fără compartimente diferențiate este suficient.) + (Medicină internă fără compartimente diferențiate este suficient.)
– Cardiologie + + +/–
– Cardiologie pediatrică +/– +/–
B. ACCESIBILITATEA LA DIFERITE SPECIALITĂȚI ȘI INVESTIGAȚII
1. Specialități de bază accesibile în spital 24/24 ore 7/7 zile pe tot parcursul anului. 2. Cele de sprijin cu (+*) pot fi accesate în regim de gardă la domiciliu cu condiția prezentării la spital, de la chemare, în intervalul de timp prevăzut de Ordinul ministrului sănătății nr. 870/2004 pentru aprobarea Regulamentului privind timpul de muncă, organizarea și efectuarea gărzilor în unitățile publice din sectorul sanitar, cu modificările și completările ulterioare, indiferent de oră. 3. Cele consultative cu semnul (+**) pot fi accesate în regim de colaborare și consult la nevoie telefonic, prin telemedicină sau fizic în timpul cel mai scurt posibil după necesitățile cazului respectiv.
– Chirurgie generală + + +/–
– Chirurgie pediatrică +/– +/–
– Chirurgie cardiovasculară
– Chirurgie toracică
– Chirurgie plastică, estetică și microchirurgie reconstructivă +*
– Chirurgie orală și maxilofacială
– Otorinolaringologie +/–* +/–*
– Neurochirurgie + +/– (În cazul în care se asistă cazuri de traumă, este obligatorie prezența în spital/clinică la acest nivel.) +/–*
– Neurologie + + +/–
– Obstetrică-Ginecologie + + + +/–
– Ortopedie și traumatologie + +/–
– Oftalmologie +/–* +/–* +/–*
– Urologie + +/–
– Nefrologie + +/–
– Medicină de urgență + +/– (în cazul în care spitalul are mai multe specialități și primește cazuri de traumă) + +/– (dacă este un spital orășenesc/municipal cu mai multe specialități, asigurând asistența de urgență în orașul/municipiul respectiv)
– Anestezie și terapie Intensivă + +/–* +/– (în cazul în care spitalul are mai multe specialități și primește cazuri de traumă) +/–* + + +/–*
– Medicină internă + + +
– Cardiologie + + +/–* +/–*
– Cardiologie pediatrică +/–*
– Hematologie +/–
– Gastroenterologie
– Diabet zaharat, nutriție și boli metabolice
– Endocrinologie
– Dermatovenerologie
– Radiologie-imagistică medicală + + +/–* + +/–
– Medicină de laborator +* +/–* +/–* +* +/–* +/–* +* +/–*
C. DISPONIBILITĂȚI DE RESURSE, POSIBILITĂȚI
1. Imagistică/Teste
– Radiologie în UPU/camera de reanimare +/– recomandabil cel puțin un aparat Rx portabil)
– Radiologie în UPU pentru cazurile necritice (sau ușor accesibil de la UPU/CPU) + + +/– +/–
– Radiologie accesibil la parterul clădirii + + + + +
– CT accesibil la parterul spitalului + (Accesul la CT trebuie să fie reglementat astfel încât să nu existe întârziere în efectuarea examinărilor în cazul pacienților aflați în stare critică.) + +/– (obligatoriu, dacă se primesc cazuri de traumă) +/–
– Angiograf pentru uz cardiac +/–
– Angiograf pentru uz neurologic, traumă și alte investigații
– RMN
– Ecografie + + + + + +/–
– Doppler +/– + +
– Măsurarea/Monitorizarea tensiunii intracraniene în secția de TI +/– +/–
2. Laborator: Care să asigure examinarea sângelui, urinei și a altor fluide organice și produse biologice
– Hematologie + + + + + + + +
– Biochimie + + + + + + + +
– Gaze arteriale + + + + + + +/–
– Cooximetrie + +/– +/– +/–
– Microbiologie + +/– + + + + +/–
– Toxicologie +/– +/–
– Grupa sanguină și alte probe necesare anterior transfuziei sanguine + +/– +/– (obligatoriu, dacă există activitate chirurgicală.) + +
– Teste de coagulare + + + + + + +/–
– Bancă de sânge cu un depozit cuprinzător sau acces 24/24 ore 7/7 zile, pe tot parcursul anului la o bancă de sânge centrală, cu cantități corespunzătoare de sânge + +/– + + + + +/–
– Teste specifice pentru afecțiunile cardiace (Troponina, CK-MB, D-Dimer etc.). + + + +/–
– Explorări funcționale respiratorii, spirometrie etc. + +/– + +/–
3. Bloc operator (B.O.)
Sală de operații cu suficient personal pentru intervenții de urgență, disponibil în spital 24 de ore din 24, 7 zile din 7, pe tot parcursul anului + +/– (în cazul în care se primesc urgențe chirurgicale.) +/– (Depinde de structura și numărul urgențelor. Garda poate fi asigurată la domiciliu cu prezentare în maximum 30 de minute.) + + +/–
Săli de operații suficiente pentru specialitățile chirurgicale cu personal adecvat prezent în spital 24 din 24 de ore, 7 din 7 zile, pe tot parcursul anului.
Două săli de operații de urgență care să permită intervenția în echipă la pacienții politraumatizați, precum și la alți pacienți care necesită echipe complexe de intervenție + (La acest nivel o sală este considerată suficientă în vederea includerii în această categorie.)
Echipamentul din sălile de operații pentru pacienții de toate vârstele trebuie să includă minim următoarele: la nivelul spitalului respectiv dacă se practică activitate chirurgicală (unele echipamente trebuie să existe doar la nivel de bloc operator/spital, iar altele în fiecare sală, cele necesare doar la nivel de bloc operator sunt semnalate cu *)
1. By-pass cardiopulmonar disponibil
2. Microscop chirurgical
3. Echipament pentru control termic
– Pentru pacienți + + + + + +/–
– Pentru sânge și infuzii + + + + + + +/–
4. Echipamente pentru transfuzie rapidă de sânge + +/– +
5. Aparat Röntgen, inclusiv amplificare de imagine disponibil 24 de ore din 24, 7 zile din 7 pe tot parcursul anului +/– +/–
6. Endoscoape
7. Instrumente pentru craniotomie (truse) + +/– (în cazul în care există neurochirurg în structură.) +/– (în cazul în care există neurochirurg în structură.)
8. Echipament de fixare pentru fracturile de oase lungi și pelvis + +/– +/– +/–
9. Echipament de măsurare și monitorizare a tensiunii intracraniene
10. Echipamente de monitorizare EKG, pulsoximetrie, capnometrie, TA invazivă și neinvazivă, temperatură centrală etc. +
11. Echipamente de monitorizare EKG, pulsoximetrie, TA invazivă și neinvazivă, temperatură centrală etc. + + + + + +
12. Aparat anestezie + + + + + +/–
13. Defibrilator manual cu stimulator cardiac extern + + + + + +/–
14. Seringi automate/Pompe volumetrice + + + + +/–
15. Alte echipamente aferente sălilor de operații în general sau în mod specific unor tipuri de urgențe fără care nu pot fi efectuate intervențiile în mod corect și sigur la acest nivel + + + + + + +/–
4. Facilități pentru hemodializă acută și hemofiltrare
+ +/– +/– +/– +/–
5. Îngrijirea organizată a arsurilor
• Departament de arși cu personal format special și echipament corespunzător pentru pacienții cu arsuri grave sau (vezi paragraful următor) +
• Acord prealabil, și protocol de transfer pentru tratamentul pacienților cu arsuri în centre specializate pentru arsuri + + + +
6. Recuperare
• Departament de recuperare (reabilitare) cu personal special, format în acest domeniu, și echipament corespunzător, disponibil pentru îngrijirea acută a pacienților cu traume critice + + +/– +/– +/–
• Departament pentru recuperare completă sau protocol de transfer al pacienților către asemenea facilități specializate, stabilite pentru cazuri de recuperare de lungă durată + + + + + + +
D. ÎMBUNĂTĂȚIREA CONTINUĂ A CALITĂȚII
1. Program special pentru îmbunătățirea continuă a calității cu personal dedicat + +/– +/– +/– +/– +/– +/– +
2. Registru de traumatologie și arsuri + + (în cazul în care se primesc cazuri de traumă) + + +
3. Registru de accidente vasculare cerebrale + + + +
4. Registru de toxicologie + + + +
5. Registru de infarcte miocardice acute + + + +
6. Analiza periodică a deceselor cauzate de traume și arsuri + + + + + +
7. Analiza periodică a deceselor la pacienți cu afecțiuni neurologice altele decât trauma + + + +
8. Analiza periodică a deceselor cauzate de boli cardiovasculare cu excepția celor neurologice și a celor posttraumatice + + + +
9. Analiza periodică a mortalității și morbidității + + + + + + + +
10. Conferințe săptămânale sau lunare, multidisciplinare, pe probleme de traumatologie și arsuri + + + + +
11. Analiza asistenței medicale, precum și a activității generale + + + + + + + +
12. Analiza periodică a activității prespitalicești +/– +/–
E. FORMARE ȘI EDUCAȚIE MEDICALĂ CONTINUĂ
Programe oficiale de educație medicală continuă destinate personalului din spital, precum și unor categorii de personal din afara spitalului, pentru:
– Medici + + + + + + + +
– Asistenți medicali + + + + + + + +
– Alte categorii de personal implicat (de exemplu: pompieri, paramedici etc.) + + + + + + + +
– Medici de familie + + + + + + +/– +/–
F. PROCEDURI PENTRU RECOLTARE ȘI TRANSPLANT DE ORGANE UMANE CONFORM LEGISLAȚIEI ÎN VIGOARE
+ + + + + + + +
G. PROTOCOALE DE TRANSFER
1. Ca instituție trimițătoare + + + + + + + +
2. Ca instituție primitoare + +/– +/– +/– +/–

––

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x