ORDIN nr. 819 din 19 mai 2008 (*actualizat*)

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 23/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: AGENTIA NATIONALA DE ADMINISTRARE FISCALA
Publicat în:
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Actiuni suferite de acest act:

SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ActulABROGAT DEORDIN 3347 20/10/2011
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulACTUALIZEAZA PEORDIN 819 19/05/2008
ActulREFERIRE LAHG 495 23/05/2007 ART. 12
ActulREFERIRE LAOG (R) 92 24/12/2003 ART. 78
ActulREFERIRE LACOD PR FISCALA (R) 24/12/2003 ART. 78
ART. 3ARE LEGATURA CUORDIN 2258 02/08/2010 ART. 1
ART. 4ARE LEGATURA CUORDIN 2258 02/08/2010 ART. 1
ART. 4ARE LEGATURA CUORDIN 67 22/01/2009 ART. 1
ART. 5ARE LEGATURA CUORDIN 67 22/01/2009 ART. 1
ANEXA 1ARE LEGATURA CUORDIN 2258 02/08/2010 ANEXA 1
ANEXA 1REFERIRE LAOG (R) 92 24/12/2003 ART. 78
ANEXA 1REFERIRE LALEGE 52 21/01/2003
ANEXA 1REFERIRE LACOD PR FISCALA (R) 24/12/2003 ART. 78
ANEXA 2ARE LEGATURA CUORDIN 2258 02/08/2010 ANEXA 2
ANEXA 2ARE LEGATURA CUORDIN 67 22/01/2009 ART. 1
ANEXA 2ARE LEGATURA CUORDIN 67 22/01/2009 ANEXA 1
ANEXA 3ARE LEGATURA CUORDIN 2258 02/08/2010 ART. 1
ANEXA 3ARE LEGATURA CUORDIN 67 22/01/2009 ART. 1
ANEXA 3ARE LEGATURA CUORDIN 67 22/01/2009 ANEXA 2
ANEXA 4ARE LEGATURA CUORDIN 67 22/01/2009 ART. 1
ANEXA 4ARE LEGATURA CUORDIN 67 22/01/2009 ANEXA 3
Acte care fac referire la acest act:

SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulREFERIT DEDECIZIE 36 09/02/2016
ActulABROGAT DEORDIN 3347 20/10/2011
ActulREFERIT DEHOTARARE 12 26/08/2011

pentru aprobarea Procedurii privind declararea contribuabililor inactivi(actualizat până la data de 5 august 2010*)



–––-*) Textul iniţial a fost publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 404 din 29 mai 2008. Aceasta este forma actualizată de S.C. "Centrul Teritorial de Calcul Electronic" S.A. Piatra-Neamţ până la data de 5 august 2010, cu modificările şi completările aduse de: ORDINUL nr. 67 din 22 ianuarie 2009; ORDINUL nr. 2.258 din 2 august 2010.În temeiul prevederilor art. 12 alin. (3) din Hotărârea Guvernului nr. 495/2007 privind organizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale art. 78 alin. (5) din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală, republicată, cu modificările şi completările ulterioare,preşedintele Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală emite următorul ordin: + 
Articolul 1Se aprobă Procedura privind declararea contribuabililor inactivi, prevăzută în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.
 + 
Articolul 2Sediile secundare înregistrate fiscal ale contribuabililor declaraţi inactivi sunt considerate inactive pe perioada în care contribuabilii care le-au înfiinţat rămân inactivi.
 + 
Articolul 3(1) Declararea contribuabililor inactivi se face cu data intrării în vigoare a ordinului preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală pentru aprobarea listei contribuabililor declaraţi inactivi.(2) Lista contribuabililor declaraţi inactivi se afişează la sediul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală şi se publică pe pagina de internet a Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, la secţiunea Informaţii publice – Informaţii privind agenţii economici.(3) Ordinul preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală pentru aprobarea listei contribuabililor declaraţi inactivi intră în vigoare în termen de 15 zile de la data afişării, potrivit prevederilor art. 44 alin. (3) din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003privind Codul de procedură fiscală, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.––––Art. 3 a fost modificat de pct. 1 al art. I din ORDINUL nr. 2.258 din 2 august 2010, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 552 din 5 august 2010.
 + 
Articolul 4Începând cu data de întâi a lunii următoare intrării în vigoare a ordinului preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală pentru aprobarea listei contribuabililor declaraţi inactivi, se anulează, din oficiu, înregistrarea în scopuri de TVA a persoanelor impozabile cuprinse în listă.––––Art. 4 a fost modificat de pct. 2 al art. I din ORDINUL nr. 2.258 din 2 august 2010, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 552 din 5 august 2010.
 + 
Articolul 4^1Se aprobă Procedura de scoatere din evidenţa contribuabililor inactivi a contribuabililor care au fost declaraţi inactivi ca urmare a unei erori materiale, prevăzută în anexa nr. 2, care face parte integrantă din prezentul ordin.––––Art. 4^1 a fost introdus de pct. 1 al art. I din ORDINUL nr. 67 din 22 ianuarie 2009, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 60 din 30 ianuarie 2009.
 + 
Articolul 4^2Se aprobă modelul şi conţinutul formularului "Notificare", cod MFP 14.13.07.99/2, prevăzut în anexa nr. 3, care face parte integrantă din prezentul ordin.––––Art. 4^2 a fost introdus de pct. 1 al art. I din ORDINUL nr. 67 din 22 ianuarie 2009, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 60 din 30 ianuarie 2009.
 + 
Articolul 4^3Caracteristicile de tipărire, modul de difuzare, de utilizare şi de păstrare a formularului prevăzut la art. 42 sunt prevăzute în anexa nr. 4, care face parte integrantă din prezentul ordin.––––Art. 4^3 a fost introdus de pct. 1 al art. I din ORDINUL nr. 67 din 22 ianuarie 2009, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 60 din 30 ianuarie 2009.
 + 
Articolul 5Evidenţa contribuabililor declaraţi inactivi se publică pe pagina de internet a Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, la secţiunea "Informaţii publice".
 + 
Articolul 5^1Pe perioada cât contribuabilii figurează în lista contribuabililor inactivi, le sunt aplicabile procedurile de administrare referitoare la declararea, stabilirea, verificarea şi colectarea impozitelor, taxelor, contribuţiilor şi a altor sume datorate bugetului general consolidat.Prin excepţie de la prevederile alineatului precedent, contribuabilii incluşi în lista contribuabililor inactivi nu vor fi supuşi procedurilor curente de notificare şi de impunere din oficiu pentru nedepunerea declaraţiilor.––––Art. 5^1 a fost introdus de pct. 2 al art. I din ORDINUL nr. 67 din 22 ianuarie 2009, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 60 din 30 ianuarie 2009.
 + 
Articolul 6Direcţia generală proceduri pentru administrarea veniturilor, Direcţia generală de tehnologia informaţiei, Direcţia generală de administrare a marilor contribuabili, precum şi direcţiile generale ale finanţelor publice judeţene şi a municipiului Bucureşti vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.
 + 
Articolul 7Prezentul ordin va fi publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Preşedintele Agenţiei Naţionalede Administrare Fiscală,Daniel ChiţoiuBucureşti, 19 mai 2008.Nr. 819 + 
Anexa 1PROCEDURA 19/05/2008
 + 
Anexa 2A. Procedura de scoatere din evidenţa contribuabililor declaraţi inactivi ca urmare a unei erori materiale1. Contribuabilii declaraţi inactivi ca urmare a unei erori materiale se scot din evidenţa contribuabililor inactivi, din oficiu, de către organul fiscal competent sau la solicitarea scrisă a reprezentantului legal al contribuabilului declarat inactiv, după caz.2. În cazul în care un contribuabil constată că, din eroare materială, a fost înscris în lista contribuabililor declaraţi inactivi, poate solicita eliminarea din listă, prin depunerea la organul fiscal competent, direct sau prin împuternicit, a unei cereri.3. După primirea cererii, organul fiscal competent verifică în evidenţele fiscale proprii dacă respectivul contribuabil a fost declarat inactiv ca urmare a unei erori materiale a organului fiscal.4. Dacă între datele şi documentele furnizate de contribuabil prin cerere şi datele din evidenţa fiscală există neconcordanţe privitoare la condiţiile pe baza cărora contribuabilul a fost declarat inactiv, organul fiscal competent solicită prezenţa contribuabilului la sediul său, în vederea clarificării situaţiei fiscale, prin transmiterea notificării prevăzute în anexa nr. 3 la ordin.4.1. Notificarea se întocmeşte în două exemplare, dintre care un exemplar se comunică contribuabilului, iar cel de-al doilea exemplar se arhivează la dosarul fiscal al acestuia.4.2. În cazul în care contribuabilul notificat nu se prezintă pentru clarificarea situaţiei fiscale în termen de 15 zile de la data comunicării notificării, solicitarea de eliminare din lista contribuabililor declaraţi inactivi se respinge.4.3. În acest caz, compartimentul de specialitate întocmeşte o notă care cuprinde în mod obligatoriu motivaţia respingerii şi la care se anexează notificarea transmisă contribuabilului. Nota se supune aprobării conducătorului organului fiscal competent.4.4. Motivaţia respingerii cererii de eliminare din lista contribuabililor declaraţi inactivi se comunică, în scris, contribuabilului.4.5. În cazul în care contribuabilul revine cu o nouă cerere, se reia procedura prevăzută la pct. 1-4.5. Dacă organul fiscal competent constată, din oficiu sau ca urmare a solicitării contribuabilului, că un contribuabil a fost declarat inactiv ca urmare a unei erori materiale, compartimentul de specialitate întocmeşte un referat, care conţine în mod obligatoriu:– datele de identificare ale contribuabilului (denumire, domiciliu fiscal, cod de identificare fiscală);– numărul şi data ordinului preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală prin care respectivul contribuabil a fost declarat inactiv;– dacă propunerea de scoatere din evidenţa contribuabililor inactivi este făcută din oficiu de către organul fiscal sau ca urmare a unei cereri a contribuabilului (numărul şi data cererii);– descrierea situaţiei care a condus la înscrierea contribuabilului în evidenţa contribuabililor declaraţi inactivi din eroare materială;– propunerea de scoatere din evidenţa contribuabililor declaraţi inactivi din eroare materială.6. Referatul se semnează de către persoana care l-a întocmit, se vizează de către conducătorul compartimentului de specialitate şi de către conducătorul organului fiscal.7. Referatul vizat de către conducătorul organului fiscal şi, după caz, cererea contribuabilului se înaintează spre aprobare directorului executiv al direcţiei generale a finanţelor publice coordonatoare.8. În cazul Direcţiei generale de administrare a marilor contribuabili, referatul se aprobă de către directorul general.9. Pe baza referatelor aprobate se întocmesc listele cuprinzând datele de identificare ale contribuabililor declaraţi inactivi ca urmare a unei erori materiale.10. Listele şi propunerea de eliminare din lista contribuabililor inactivi, semnate de directorul executiv/directorul general, se transmit în format electronic, scanate, de direcţiile generale ale finanţelor publice judeţene şi a municipiului Bucureşti, precum şi de Direcţia generală de administrare a marilor contribuabili către Direcţia generală de tehnologia informaţiei şi vor fi însoţite de o adresă de înaintare, semnată de directorul executiv/directorul general, care va cuprinde numărul de contribuabili cuprinşi în listă.11. Procedura prevăzută la pct. 5-10 se desfăşoară în maximum 3 zile lucrătoare.12. Zilnic, Direcţia generală de tehnologia informaţiei transmite Direcţiei generale proceduri pentru administrarea veniturilor lista cuprinzând datele de identificare ale contribuabililor eliminaţi din lista contribuabililor inactivi, în vederea parcurgerii etapelor de aprobare a ordinului preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală pentru eliminarea din listă a contribuabililor declaraţi inactivi ca urmare a unei erori materiale şi de publicare pe pagina de internet a Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală şi afişare la sediul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală a ordinului aprobat.13. Ordinul intră în vigoare în termen de 15 zile de la data afişării, potrivit prevederilor art. 44 alin. (3) din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003privind Codul de procedură fiscală, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.14. Regimul stabilit pentru contribuabil la îndreptarea erorii materiale referitoare la înscrierea în lista contribuabililor inactivi, prevăzut la pct. 10, se aplică în mod corespunzător sediilor secundare înfiinţate de contribuabilul respectiv.15. Contribuabilii declaraţi inactivi ca urmare a unei erori materiale se elimină din listă şi îşi păstrează calitatea de contribuabili activi pe toată perioada de la data intrării în vigoare a ordinului preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală prin care au fost declaraţi inactivi şi până la data intrării în vigoare a ordinului preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală pentru eliminarea din lista contribuabililor inactivi.16. În cazul contribuabililor declaraţi inactivi ca urmare a unei erori materiale şi eliminaţi din listă, se anulează şi scoaterea din evidenţa persoanelor impozabile înregistrate în scopuri de TVA. În acest caz, se menţine data înregistrării în scopuri de TVA iniţială, contribuabilul păstrându-şi această calitate inclusiv pe perioada cuprinsă între data intrării în vigoare a ordinului preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală prin care au fost declaraţi inactivi şi data intrării în vigoare a ordinului preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală pentru eliminarea din lista contribuabililor inactivi.17.1. Dacă, în urma solicitării depuse de contribuabil, organul fiscal constată că respectivul contribuabil nu a fost declarat inactiv ca urmare a unei erori materiale, compartimentul de specialitate întocmeşte o notă care va cuprinde în mod obligatoriu motivaţia respingerii cererii. Nota se supune aprobării conducătorului organului fiscal competent.17.2. Motivaţia respingerii cererii de eliminare din lista contribuabililor declaraţi inactivi se comunică, în scris, contribuabilului.18. Documentaţia care a stat la baza aprobării/respingerii cererii de eliminare din lista contribuabililor inactivi se arhivează la dosarul fiscal al contribuabilului.B. Procedura de scoatere din evidenţa contribuabililor declaraţi inactivi a contribuabililor radiaţi1. Contribuabilii care au fost declaraţi inactivi şi care îşi încetează activitatea se elimină automat din lista contribuabililor inactivi.2. În sensul prezentei proceduri, contribuabilii care îşi încetează activitatea, denumiţi în continuare contribuabili radiaţi, sunt:a) comercianţii radiaţi din registrul comerţului;b) ceilalţi contribuabili, cu excepţia comercianţilor, care la încetarea condiţiilor care au generat înregistrarea fiscală au depus certificatul de înregistrare fiscală, în vederea anulării.3. În prima zi a fiecărei luni, compartimentul de specialitate din cadrul organului fiscal competent întocmeşte un referat, care conţine în mod obligatoriu:– datele de identificare ale contribuabililor radiaţi (denumire, domiciliu fiscal, cod de identificare fiscală);– numărul şi data documentului care atestă radierea;– numărul şi data ordinului preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală prin care respectivii contribuabili au fost declaraţi inactivi;– propunerea de scoatere din evidenţa contribuabililor declaraţi inactivi a contribuabililor radiaţi.4. Referatul se semnează de către persoana care l-a întocmit, se vizează de către conducătorul compartimentului de specialitate şi de către conducătorul organului fiscal.5. Referatul vizat de către conducătorul organului fiscal se înaintează spre aprobare directorului executiv al direcţiei generale a finanţelor publice coordonatoare.6. În cazul Direcţiei generale de administrare a marilor contribuabili, referatul se aprobă de către directorul general.7. Pe baza referatului aprobat se întocmeşte lista cuprinzând datele de identificare ale contribuabililor declaraţi inactivi care au fost radiaţi din Registrul contribuabililor.8. Listele, semnate de directorul executiv/directorul general, se transmit în format electronic, scanate, de direcţiile generale ale finanţelor publice judeţene şi a municipiului Bucureşti, precum şi de Direcţia generală de administrare a marilor contribuabili către Direcţia generală de tehnologia informaţiei şi vor fi însoţite de o adresă de înaintare, semnată de directorul executiv/directorul general, care va cuprinde numărul de contribuabili cuprinşi în listă.9. Procedura prevăzută la pct. 3-8 se desfăşoară în maximum 5 zile lucrătoare.10. În prima zi de la primirea listelor prevăzute la pct. 8, Direcţia generală de tehnologia informaţiei elimină contribuabilii înscrişi în aceste liste din lista contribuabililor declaraţi inactivi.11. Direcţia generală de tehnologia informaţiei transmite Direcţiei proceduri pentru administrarea veniturilor, spre informare, numărul contribuabililor radiaţi, eliminaţi din lista contribuabililor declaraţi inactivi.––––Anexa 2 a fost înlocuită cu anexa 2 din ORDINUL nr. 2.258 din 2 august 2010, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 552 din 5 august 2010, conform pct. 4 al art. I din acelaşi act normativ.
 + 
Anexa 3–––––Anexa 3 a fost introdusă de pct. 3 al art. I din ORDINUL nr. 67 din 22 ianuarie 2009, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 60 din 30 ianuarie 2009, având conţinutul anexei 2 din acest act normativ.
 + 
Anexa 4Caracteristicile de tipărire, modul de difuzare,de utilizare şi de păstrare ale formularelor    Notificare    1. Denumire: Notificare    2. Cod: 14.13.07.99/2    3. Format: A4/t1    4. Se tipăreşte – într-o singură culoare                    – se utilizează echipament informatic pentru editare    5. U.M.: set (două file)    6. Se difuzează: gratuit    7. Se utilizează: pentru notificarea contribuabililor care solicită       scoaterea din evidenţa contribuabililor inactivi ca urmare a unei erori       materiale    8. Se întocmeşte în: două exemplare                     de: organul fiscal competent    9. Circulă: – originalul la contribuabil                – copia la organul fiscal   10. Se păstrează la dosarul fiscal al contribuabilului–––––Anexa 4 a fost introdusă de pct. 3 al art. I din ORDINUL nr. 67 din 22 ianuarie 2009, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 60 din 30 ianuarie 2009, având conţinutul anexei 3 din acest act normativ.–––-

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x