ORDIN nr. 814 din 7 noiembrie 2008

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 24/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: CASA NATIONALA DE ASIGURARI DE SANATATE
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 817 din 5 decembrie 2008
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Actiuni suferite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ActulABROGAT DEORDIN 180 21/03/2013
ANEXA 1INLOCUIT DEORDIN 476 12/05/2010
ANEXA 1MODIFICAT DEORDIN 476 12/05/2010
ANEXA 6INLOCUIT DEORDIN 665 03/06/2009
ANEXA 6MODIFICAT DEORDIN 665 03/06/2009
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LAHG 720 09/07/2008
ActulCONTINE PEREGULAMENT 07/11/2008
ActulCONTINE PEREGULAMENT 07/11/2008
ActulCONTINE PEREGULAMENT 07/11/2008
ActulCONTINE PEREGULAMENT 07/11/2008
ActulCONTINE PEREGULAMENT 07/11/2008
ActulCONTINE PEREGULAMENT 07/11/2008
ActulCONTINE PEREGULAMENT 07/11/2008
ActulREFERIRE LAHG 972 26/07/2006
ActulREFERIRE LALEGE 95 14/04/2006 ART. 268
ActulREFERIRE LALEGE 95 14/04/2006 ART. 281
ART. 1REFERIRE LAHG 720 09/07/2008
ART. 1APROBA PEREGULAMENT 07/11/2008
ART. 1APROBA PEREGULAMENT 07/11/2008
ART. 1APROBA PEREGULAMENT 07/11/2008
ART. 1APROBA PEREGULAMENT 07/11/2008
ART. 1APROBA PEREGULAMENT 07/11/2008
ART. 1APROBA PEREGULAMENT 07/11/2008
ART. 1APROBA PEREGULAMENT 07/11/2008
ART. 3REFERIRE LAHG 1860 21/12/2006
ANEXA 1REFERIRE LAORDIN 1301 11/07/2008
ANEXA 1REFERIRE LAHG 720 09/07/2008
ANEXA 1REFERIRE LAORDIN 500 11/07/2008
ANEXA 2REFERIRE LAORDIN 1301 11/07/2008
ANEXA 2REFERIRE LAHG 720 09/07/2008
ANEXA 2REFERIRE LAORDIN 500 11/07/2008
ANEXA 3REFERIRE LAORDIN 1301 11/07/2008
ANEXA 3REFERIRE LAHG 720 09/07/2008
ANEXA 3REFERIRE LAORDIN 500 11/07/2008
ANEXA 4REFERIRE LAORDIN 1301 11/07/2008
ANEXA 4REFERIRE LAHG 720 09/07/2008
ANEXA 4REFERIRE LAORDIN 500 11/07/2008
ANEXA 5REFERIRE LAORDIN 1301 11/07/2008
ANEXA 5REFERIRE LAHG 720 09/07/2008
ANEXA 5REFERIRE LAORDIN 500 11/07/2008
ANEXA 6REFERIRE LAORDIN 1301 11/07/2008
ANEXA 6REFERIRE LAHG 720 09/07/2008
ANEXA 6REFERIRE LAORDIN 500 11/07/2008
ANEXA 7REFERIRE LAORDIN 1301 11/07/2008
ANEXA 7REFERIRE LAHG 720 09/07/2008
ANEXA 7REFERIRE LAORDIN 500 11/07/2008
Acte care fac referire la acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulABROGAT DEORDIN 180 21/03/2013
ANEXA 1INLOCUIT DEORDIN 476 12/05/2010
ANEXA 1MODIFICAT DEORDIN 476 12/05/2010
ANEXA 6INLOCUIT DEORDIN 665 03/06/2009
ANEXA 6MODIFICAT DEORDIN 665 03/06/2009

privind aprobarea regulamentelor de organizare şi funcţionare ale comisiilor de experţi de la nivelul Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate pentru anumite boli cronice, respectiv anumite DCI-uri prevăzute de Hotărârea Guvernului nr. 720/2008



Având în vedere:– Referatul de aprobare al Serviciului medical nr. S.M.1.238 din 2 octombrie 2008;art. 268 din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătăţii, cu modificările şi completările ulterioare;Hotărârea Guvernului nr. 720/2008 pentru aprobarea Listei cuprinzând denumirile comune internaţionale corespunzătoare medicamentelor de care beneficiază asiguraţii, cu sau fără contribuţie personală, pe bază de prescripţie medicală, în sistemul de asigurări sociale de sănătate,în temeiul dispoziţiilor art. 281 alin. (2) din Legea nr. 95/2006, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale art. 17 alin. (5) din Statutul Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 972/2006, cu modificările şi completările ulterioare,preşedintele Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate emite următorul ordin: + 
Articolul 1(1) Se aprobă regulamentele de organizare şi funcţionare ale comisiilor de experţi de la nivelul Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate, denumită în continuare CNAS, pentru anumite boli cronice, respectiv anumite DCI-uri prevăzute de Hotărârea Guvernului nr. 720/2008 pentru aprobarea Listei cuprinzând denumirile comune internaţionale corespunzătoare medicamentelor de care beneficiază asiguraţii, cu sau fără contribuţie personală, pe bază de prescripţie medicală, în sistemul de asigurări sociale de sănătate, cuprinse în anexele nr. 1-7 care fac parte integrantă din prezentul ordin.(2) Regulamentele prevăzute la alin. (1) pot fi modificate la propunerea justificată a membrilor comisiilor de experţi, cu aprobarea preşedintelui CNAS.
 + 
Articolul 2(1) Comisiile de experţi care funcţionează la nivelul CNAS sunt în subordinea preşedintelui CNAS şi sunt coordonate metodologic de medicul-şef – director general adjunct al CNAS.(2) Numirea şi revocarea persoanelor din componenţa comisiilor de experţi se fac prin ordin al preşedintelui CNAS.(3) Activitatea comisiilor de experţi este coordonată de către preşedinţii acestora, nominalizaţi prin ordin al preşedintelui CNAS.(4) Comisiile de experţi îşi desfăşoară activitatea în şedinţe organizate periodic, potrivit prevederilor regulamentelor de organizare şi funcţionare ale acestora, şi ori de câte ori este necesar, la solicitarea preşedintelui fiecărei comisii de experţi sau a preşedintelui CNAS.(5) Comisiile de experţi întocmesc pentru fiecare şedinţă câte un proces-verbal semnat de membrii prezenţi, în care se consemnează deciziile luate şi care sunt aduse la cunoştinţa medicului-şef – director general adjunct al CNAS. La nivelul fiecărei comisii de experţi se va întocmi un registru de procese-verbale.(6) Şedinţele se desfăşoară numai în prezenţa preşedintelui comisiei de experţi şi a cel puţin jumătate plus unu din numărul membrilor săi.(7) În situaţia în care, din motive obiective, preşedintele nu poate participa la lucrările comisiei de experţi, deleagă această competenţă unuia dintre membrii comisiei şi îl informează despre aceasta pe medicul-şef – director general adjunct al CNAS.(8) Comisia de experţi poate invita la lucrările sale şi alţi specialişti din domeniul său de activitate sau din alte domenii, în funcţie de problematica abordată.
 + 
Articolul 3(1) Comisiile de experţi se întrunesc la sediul CNAS sau într-o altă locaţie, la propunerea membrilor acestora, cu acordul preşedintelui CNAS.(2) Persoanele din componenţa comisiilor de experţi beneficiază de o indemnizaţie lunară de 10% din indemnizaţia preşedintelui CNAS, care se acordă proporţional cu numărul de participări efective la şedinţe.(3) În situaţia în care un membru se retrage în timpul şedinţei, acesta nu beneficiază de indemnizaţie.(4) Cheltuielile reprezentând plata indemnizaţiei lunare de 10% din indemnizaţia preşedintelui CNAS se suportă din bugetul Fondului naţional unic de asigurări sociale de sănătate, pe baza situaţiei privind participarea nominală a membrilor comisiei de experţi la şedinţele desfăşurate conform regulamentului de organizare şi funcţionare, în fiecare lună. Membrii comisiilor de experţi vor depune la Direcţia financiar-contabilitate şi salarizare, până la data de 5 a lunii următoare numirii, codul IBAN al contului în care se va achita indemnizaţia, denumirea băncii la care este deschis contul şi codul numeric personal.(5) Situaţia prezenţei membrilor comisiei de experţi, certificată prin semnătura preşedintelui acesteia şi cu avizul preşedintelui CNAS, este depusă la Direcţia financiar-contabilitate şi salarizare din cadrul Direcţiei generale economice a CNAS, lunar, până la data de 5 a lunii curente, pentru luna precedentă.(6) Cheltuielile de deplasare ale membrilor comisiilor de experţi din şi în alte localităţi, ocazionate de participarea la şedinţele comisiilor de experţi, sunt suportate de CNAS, cu respectarea prevederilor Hotărârii Guvernului nr. 1.860/2006 privind drepturile şi obligaţiile personalului autorităţilor şi instituţiilor publice pe perioada delegării şi detaşării în altă localitate, precum şi în cazul deplasării, în cadrul localităţii, în interesul serviciului, în baza unui referat aprobat de preşedintele CNAS.(7) Specialiştii invitaţi la lucrările comisiilor de experţi nu beneficiază de indemnizaţie şi de decontarea cheltuielilor de deplasare.
 + 
Articolul 4Membrii comisiilor de experţi şi direcţiile de specialitate din cadrul CNAS vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.
 + 
Articolul 5Începând cu data prezentului ordin orice dispoziţie contrară se abrogă.
 + 
Articolul 6Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.Preşedintele Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate,Vasile CiurcheaBucureşti, 7 noiembrie 2008.Nr. 814.
 + 
Anexa 1REGULAMENT DE ORGANIZARE ŞI FUNCŢIONAREa Comisiei de experţi de la nivelul Casei Naţionalede Asigurări de Sănătate pentru tratamentul tumorilorhipofizare cu expansiune supraselară şi al tumorilor neuroendocrineI. REGULAMENT DE ORGANIZARE ŞI FUNCŢIONAREa Subcomisiei de experţi de la nivelul Casei Naţionale de Asigurări deSănătate pentru tratamentul tumorilor hipofizare cu expansiune supraselară1. Subcomisia de experţi de la nivelul Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate pentru tratamentul tumorilor hipofizare cu expansiune supraselară, denumită în continuare SCNASA, îşi desfăşoară activitatea specifică în conformitate cu Protocolul terapeutic privind facilitarea accesului la tratament al pacienţilor cu tumori hipofizare cu expansiune supraselară, aprobat prin Ordinul ministrului sănătăţii publice şi al preşedintelui Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate nr. 1.301/500/2008 pentru aprobarea protocoalelor terapeutice privind prescrierea medicamentelor aferente denumirilor comune internaţionale prevăzute în Lista cuprinzând denumirile comune internaţionale corespunzătoare medicamentelor de care beneficiază asiguraţii, cu sau fără contribuţie personală, pe bază de prescripţie medicală, în sistemul de asigurări sociale de sănătate, aprobată prin Hotărârea Guvernului nr. 720/2008, cu modificările ulterioare.2. SCNASA emite decizii de avizare/neavizare a terapiei, a căror valabilitate începe la data de emitere a deciziei şi se termină la sfârşitul intervalului înscris pe decizie. Nu se emit decizii cu valabilitate retroactivă.3. SCNASA solicită fiecărei case de asigurări de sănătate trimiterea dosarelor depuse de pacienţii diagnosticaţi cu tumori hipofizare cu expansiune supraselară. Casele de asigurări de sănătate vor transmite dosarele pe care le au în evidenţă, însoţite de o adresă de înaintare în care sunt specificate sumele disponibile în vederea iniţierii şi continuării tratamentului cu Lanreotidum, Octreotidum sau Pegvisomantum.4. SCNASA îşi elaborează criteriile proprii de prioritate a pacienţilor eligibili în vederea includerii în tratament, precum şi planul de monitorizare.5. SCNASA va proceda la selecţia dosarelor primite de la casele de asigurări de sănătate pe baza criteriilor proprii de prioritate elaborate, în vederea încadrării în bugetul alocat.6. SCNASA avizează/nu avizează schemele terapeutice pentru medicamentele specifice, în conformitate cu protocoalele terapeutice şi în condiţii de eficienţă economică (bugetul aprobat).7. SCNASA elaborează un raport semestrial care conţine numărul de pacienţi intraţi în tratament, numărul pacienţilor aflaţi în tratament, numărul estimat al pacienţilor aflaţi pe listele de prioritate.8. SCNASA elaborează un raport semestrial financiar care conţine consumul lunar de Lanreotidum, Octreotidum sau Pegvisomantum şi cheltuielile angajate pentru tratamentul tumorilor hipofizare cu expansiune supraselară, pe pacient şi pe judeţe.9. SCNASA solicită trimestrial caselor de asigurări de sănătate rapoarte privind numărul de pacienţi aflaţi în tratament şi numărul estimativ de iniţieri pe care le poate susţine în perioada următoare, în funcţie de bugetul alocat de CNAS pe anul în curs.10. SCNASA întocmeşte răspunsurile potrivit deciziei luate individual pentru fiecare pacient şi le transmite caselor de asigurări de sănătate teritoriale. Deciziile pot fi: includere în tratament, neincludere în tratament (se specifică motivele neincluderii în tratament), completarea dosarului (cu menţionarea datelor sau a documentelor incomplete ori cu valabilitate depăşită).11. SCNASA elaborează documentele în baza cărora se fac iniţierea şi monitorizarea tratamentului (fişe de iniţiere/fişe de monitorizare sau referate de justificare, decizii) şi stabileşte circuitul documentelor, pe care îl transmite prin adresă oficială caselor de asigurări de sănătate, în vederea asigurării funcţionării adecvate a comisiei de experţi.12. SCNASA are ştampilă proprie, iar actele sale oficiale sunt semnate numai de preşedintele subcomisiei şi de membrii acesteia.II. REGULAMENT DE ORGANIZARE ŞI FUNCŢIONAREa Subcomisiei de experţi de la nivelul Casei Naţionalede Asigurări de Sănătate pentru tratamentul tumorilorneuroendocrine1. Subcomisia de experţi de la nivelul Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate pentru tratamentul tumorilor neuroendocrine, denumită în continuare SCNASTN, îşi desfăşoară activitatea specifică în conformitate cu Protocolul terapeutic privind facilitarea accesului la tratament al pacienţilor cu tumori neuroendocrine, aprobat prin Ordinul ministrului sănătăţii publice şi al preşedintelui Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate nr. 1.301/500/2008 pentru aprobarea protocoalelor terapeutice privind prescrierea medicamentelor aferente denumirilor comune internaţionale prevăzute în Lista cuprinzând denumirile comune internaţionale corespunzătoare medicamentelor de care beneficiază asiguraţii, cu sau fără contribuţie personală, pe bază de prescripţie medicală, în sistemul de asigurări sociale de sănătate, aprobată prin Hotărârea Guvernului nr. 720/2008, cu modificările ulterioare.2. SCNASTN emite decizii de avizare/neavizare a terapiei, a căror valabilitate începe la data de emitere a deciziei şi se termină la sfârşitul intervalului înscris pe decizie. Nu se emit decizii cu valabilitate retroactivă.3. SCNASTN solicită fiecărei case de asigurări de sănătate trimiterea dosarelor depuse de pacienţii diagnosticaţi cu tumori neuroendocrine. Casele de asigurări de sănătate vor transmite dosarele pe care le au în evidenţă, însoţite de o adresă de înaintare în care sunt specificate sumele disponibile în vederea iniţierii şi continuării tratamentului cu Lanreotidum, Octreotidum sau Pegvisomantum.4. SCNASTN îşi elaborează criteriile proprii de prioritate a pacienţilor eligibili în vederea includerii în tratament, precum şi planul de monitorizare.5. SCNASTN va proceda la selecţia dosarelor primite de la casele de asigurări de sănătate pe baza criteriilor proprii de prioritate elaborate, în vederea încadrării în bugetul alocat.6. SCNASTN avizează/nu avizează schemele terapeutice pentru medicamentele specifice, în conformitate cu protocoalele terapeutice şi în condiţii de eficienţă economică (bugetul aprobat).7. SCNASTN elaborează un raport semestrial care conţine numărul de pacienţi intraţi în tratament, numărul pacienţilor aflaţi în tratament, numărul estimat al pacienţilor aflaţi pe listele de prioritate.8. SCNASTN elaborează un raport semestrial financiar care conţine consumul lunar de Lanreotidum, Octreotidum sau Pegvisomantum şi cheltuielile angajate pentru tratamentul tumorilor neuroendocrine pe pacient şi pe judeţe.9. SCNASTN solicită trimestrial caselor de asigurări de sănătate rapoarte privind numărul de pacienţi aflaţi în tratament şi numărul estimativ de iniţieri pe care le poate susţine în perioada următoare, în funcţie de bugetul alocat de CNAS pe anul în curs.10. SCNASTN întocmeşte răspunsurile potrivit deciziei luate individual pentru fiecare pacient şi le transmite caselor de asigurări de sănătate teritoriale. Deciziile pot fi: includere în tratament, neincludere în tratament (se specifică motivele neincluderii în tratament), completarea dosarului (cu menţionarea datelor sau a documentelor incomplete ori cu valabilitate depăşită).11. SCNASTN elaborează documentele în baza cărora se fac iniţierea şi monitorizarea tratamentului (fişe de iniţiere/fişe de monitorizare sau referate de justificare, decizii) şi stabileşte circuitul documentelor, pe care îl transmite prin adresă oficială caselor de asigurări de sănătate, în vederea asigurării funcţionării adecvate a comisiei de experţi.12. SCNASTN are ştampilă proprie, iar actele sale oficiale sunt semnate numai de preşedintele subcomisiei şi de membrii acesteia.
 + 
Anexa 2REGULAMENT DE ORGANIZARE ŞI FUNCŢIONAREa Comisiei de experţi de la nivelul Casei Naţionalede Asigurări de Sănătate pentru tratamentul specificîn psoriazisul cronic sever1. Comisia de experţi de la nivelul Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate pentru tratamentul specific în psoriazisul cronic sever, denumită în continuare CCNASP, îşi desfăşoară activitatea specifică în conformitate cu prevederile Protocolului terapeutic privind tratamentul în psoriazisul cronic sever (placard) – tratament cu biologice, aprobat prin Ordinul ministrului sănătăţii publice şi al preşedintelui Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate nr. 1.301/500/2008 pentru aprobarea protocoalelor terapeutice privind prescrierea medicamentelor aferente denumirilor comune internaţionale prevăzute în Lista cuprinzând denumirile comune internaţionale corespunzătoare medicamentelor de care beneficiază asiguraţii, cu sau fără contribuţie personală, pe bază de prescripţie medicală, în sistemul de asigurări sociale de sănătate, aprobată prin Hotărârea Guvernului nr. 720/2008, cu modificările ulterioare.2. CCNASP emite decizii de avizare/neavizare a terapiei, a căror valabilitate începe la data de emitere a deciziei şi se termină la sfârşitul intervalului înscris pe decizie. Nu se emit decizii cu valabilitate retroactivă.3. CCNASP solicită fiecărei case de asigurări de sănătate trimiterea dosarelor depuse de pacienţii diagnosticaţi cu psoriazis cronic sever. Casele de asigurări de sănătate vor transmite dosarele solicitate pe care le au în evidenţă, însoţite de o adresă de înaintare în care sunt specificate sumele disponibile în vederea iniţierii şi continuării tratamentului cu Adalimumabum, Efalizumabum, Etanercept şi Infliximabum.4. CCNASP îşi elaborează criteriile proprii de prioritate a pacienţilor eligibili în vederea includerii în tratament, precum şi planul de monitorizare.5. CCNASP va proceda la selecţia dosarelor primite de la casele de asigurări de sănătate pe baza criteriilor proprii de prioritate elaborate, în vederea încadrării în bugetul alocat.6. CCNASP avizează/nu avizează schemele terapeutice pentru medicamentele specifice, în conformitate cu protocoalele terapeutice şi în condiţii de eficienţă economică (bugetul aprobat).7. CCNASP elaborează un raport semestrial care conţine numărul de pacienţi intraţi în tratament, numărul pacienţilor aflaţi în tratament, numărul estimat al pacienţilor aflaţi pe listele de prioritate.8. CCNASP elaborează un raport semestrial financiar care conţine consumul lunar de Adalimumabum, Efalizumabum, Etanercept şi Infliximabum şi cheltuielile angajate pentru tratamentul psoriazisului cronic sever pe pacient şi pe judeţe.9. CCNASP solicită trimestrial caselor de asigurări de sănătate rapoarte privind numărul de pacienţi aflaţi în tratament şi numărul estimativ de iniţieri pe care le poate susţine în perioada următoare, în funcţie de bugetul alocat de CNAS pe anul în curs.10. CCNASP întocmeşte răspunsurile potrivit deciziei luate individual pentru fiecare pacient şi le transmite caselor de asigurări de sănătate teritoriale. Deciziile pot fi: includere în tratament, neincludere în tratament (se specifică motivele neincluderii în tratament), completarea dosarului (cu menţionarea datelor sau a documentelor incomplete ori cu valabilitate depăşită).11. CCNASP elaborează documentele în baza cărora se fac iniţierea şi monitorizarea tratamentului (fişe de iniţiere/fişe de monitorizare sau referate de justificare, decizii) şi stabileşte circuitul documentelor, pe care îl transmite prin adresă oficială caselor de asigurări de sănătate, în vederea asigurării funcţionării adecvate a comisiei de experţi.12. CCNASP are ştampilă proprie, iar actele sale oficiale sunt semnate numai de preşedintele comisiei şi de membrii acesteia.
 + 
Anexa 3REGULAMENT DE ORGANIZARE ŞI FUNCŢIONAREa Comisiei de experţi de la nivelul Casei Naţionalede Asigurări de Sănătate pentru tratamentul tulburărilorde nutriţie şi metabolism1. Comisia de experţi de la nivelul Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate pentru tratamentul tulburărilor de nutriţie şi metabolism, denumită în continuare CCNASTNM, îşi desfăşoară activitatea specifică în conformitate cu prevederile Protocolului terapeutic privind criteriile de eligibilitate pentru includerea în tratamentul specific şi alegerea schemei terapeutice pentru pacienţii cu obezitate, aprobat prin Ordinul ministrului sănătăţii publice şi al preşedintelui Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate nr. 1.301/500/2008 pentru aprobarea protocoalelor terapeutice privind prescrierea medicamentelor aferente denumirilor comune internaţionale prevăzute în Lista cuprinzând denumirile comune internaţionale corespunzătoare medicamentelor de care beneficiază asiguraţii, cu sau fără contribuţie personală, pe bază de prescripţie medicală, în sistemul de asigurări sociale de sănătate, aprobată prin Hotărârea Guvernului nr. 720/2008, cu modificările ulterioare.2. CCNASTNM emite decizii de avizare/neavizare a terapiei, a căror valabilitate începe la data de emitere a deciziei şi se termină la sfârşitul intervalului înscris pe decizie. Nu se emit decizii cu valabilitate retroactivă.3. CCNASTNM solicită fiecărei case de asigurări de sănătate trimiterea dosarelor depuse de pacienţii diagnosticaţi cu tulburări de nutriţie şi metabolism. Casele de asigurări de sănătate vor transmite dosarele solicitate pe care le au în evidenţă, însoţite de o adresă de înaintare în care sunt specificate sumele disponibile în vederea iniţierii şi continuării tratamentului cu Sibutraminum, Orlistatum şi Rimonabantum.4. CCNASTNM îşi elaborează criteriile proprii de prioritate a pacienţilor eligibili în vederea includerii în tratament, precum şi planul de monitorizare.5. CCNASTNM va proceda la selecţia dosarelor primite de la casele de asigurări de sănătate pe baza criteriilor proprii de prioritate elaborate, în vederea încadrării în bugetul alocat.6. CCNASTNM avizează/nu avizează schemele terapeutice pentru medicamentele specifice, în conformitate cu protocoalele terapeutice şi în condiţii de eficienţă economică (bugetul aprobat).7. CCNASTNM elaborează un raport semestrial care conţine numărul de pacienţi intraţi în tratament, numărul pacienţilor aflaţi în tratament, numărul estimat al pacienţilor aflaţi pe listele de prioritate.8. CCNASTNM elaborează un raport semestrial financiar care conţine consumul lunar de Sibutraminum, Orlistatum şi Rimonabantum şi cheltuielile angajate pentru tratamentul tulburărilor de nutriţie şi metabolism, pe pacient şi pe judeţe.9. CCNASTNM solicită trimestrial caselor de asigurări de sănătate rapoarte privind numărul de pacienţi aflaţi în tratament şi numărul estimativ de iniţieri pe care le poate susţine în perioada următoare, în funcţie de bugetul alocat de CNAS pe anul în curs.10. CCNASTNM întocmeşte răspunsurile potrivit deciziei luate individual pentru fiecare pacient şi le transmite caselor de asigurări de sănătate teritoriale. Deciziile pot fi: includere în tratament, neincludere în tratament (se specifică motivele neincluderii în tratament), completarea dosarului (cu menţionarea datelor sau a documentelor incomplete ori cu valabilitate depăşită).11. CCNASTNM elaborează documentele în baza cărora se fac iniţierea şi monitorizarea tratamentului (fişe de iniţiere/fişe de monitorizare sau referate de justificare, decizii) şi stabileşte circuitul documentelor, pe care îl transmite prin adresă oficială caselor de asigurări de sănătate, în vederea asigurării funcţionării adecvate a comisiei de experţi.12. CCNASTNM are ştampilă proprie, iar actele sale oficiale sunt semnate numai de preşedintele comisiei şi de membrii acesteia.
 + 
Anexa 4REGULAMENT DE ORGANIZARE ŞI FUNCŢIONAREa Comisiei de experţi de la nivelul CaseiNaţionale de Asigurări de Sănătate pentru tratamentulspecific în boala Gaucher1. Comisia de experţi de la nivelul Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate pentru tratamentul specific în boala Gaucher, denumită în continuare CCNASG, îşi desfăşoară activitatea specifică în conformitate cu prevederile Protocolului terapeutic pentru tratamentul specific în boala Gaucher, aprobat prin Ordinul ministrului sănătăţii publice şi al preşedintelui Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate nr. 1.301/500/2008 pentru aprobarea protocoalelor terapeutice privind prescrierea medicamentelor aferente denumirilor comune internaţionale prevăzute în Lista cuprinzând denumirile comune internaţionale corespunzătoare medicamentelor de care beneficiază asiguraţii, cu sau fără contribuţie personală, pe bază de prescripţie medicală, în sistemul de asigurări sociale de sănătate, aprobată prin Hotărârea Guvernului nr. 720/2008, cu modificările ulterioare.2. CCNASG emite decizii de avizare/neavizare a terapiei, a căror valabilitate începe la data de emitere a deciziei şi se termină la sfârşitul intervalului înscris pe decizie. Nu se emit decizii cu valabilitate retroactivă.3.CCNASG solicită fiecărei case de asigurări de sănătate trimiterea dosarelor depuse de pacienţii diagnosticaţi cu boala Gaucher. Casele de asigurări de sănătate vor transmite dosarele solicitate pe care le au în evidenţă, însoţite de o adresă de înaintare în care sunt specificate sumele disponibile în vederea iniţierii şi continuării tratamentului cu Imiglucerasum şi Miglustatum.4. CCNASG îşi elaborează criteriile proprii de prioritate a pacienţilor eligibili în vederea includerii în tratament, precum şi planul de monitorizare.5. CCNASG va proceda la selecţia dosarelor primite de la casele de asigurări de sănătate pe baza criteriilor proprii de prioritate elaborate, în vederea încadrării în bugetul alocat.6. CCNASG avizează/nu avizează schemele terapeutice pentru medicamentele specifice, în conformitate cu protocoalele terapeutice şi în condiţii de eficienţă economică (bugetul aprobat).7. CCNASG elaborează un raport semestrial care conţine numărul de pacienţi intraţi în tratament, numărul pacienţilor aflaţi în tratament, numărul estimat al pacienţilor aflaţi pe listele de prioritate.8. CCNASG elaborează un raport semestrial financiar care conţine consumul lunar de Imiglucerasum şi Miglustatum şi cheltuielile angajate pentru tratamentul bolii Gaucher, pe pacient şi pe judeţe.9. CCNASG solicită trimestrial caselor de asigurări de sănătate rapoarte privind numărul de pacienţi aflaţi în tratament şi numărul estimativ de iniţieri pe care le poate susţine în perioada următoare, în funcţie de bugetul alocat de CNAS pe anul în curs.10. CCNASG întocmeşte răspunsurile potrivit deciziei luate individual pentru fiecare pacient şi le transmite caselor de asigurări de sănătate teritoriale. Deciziile pot fi: includere în tratament, neincludere în tratament (se specifică motivele neincluderii în tratament), completarea dosarului (cu menţionarea datelor sau a documentelor incomplete ori cu valabilitate depăşită).11. CCNASG elaborează documentele în baza cărora se fac iniţierea şi monitorizarea tratamentului (fişe de iniţiere/fişe de monitorizare sau referate de justificare, decizii) şi stabileşte circuitul documentelor, pe care îl transmite prin adresă oficială caselor de asigurări de sănătate, în vederea asigurării funcţionării adecvate a comisiei de experţi.12. CCNASG are ştampilă proprie, iar actele sale oficiale sunt semnate numai de preşedintele comisiei şi de membrii acesteia.
 + 
Anexa 5REGULAMENT DE ORGANIZARE ŞI FUNCŢIONAREa Comisiei de experţi de la nivelul Casei Naţionale deAsigurări de Sănătate pentru tratamentul cu imunosupresoareîn poliartrita reumatoidă, artropatiapsoriazică, spondilita anchilozantă şi artrita juvenilă1. Comisia de experţi de la nivelul Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate pentru tratamentul cu imunosupresoare în poliartrita reumatoidă, artropatia psoriazică, spondilita anchilozantă şi artrita juvenilă, denumită în continuare CCNASPASA, îşi desfăşoară activitatea specifică în conformitate cu prevederile protocoalelor terapeutice privind tratamentul cu imunosupresoare în poliartrita reumatoidă, artropatia psoriazică, spondilita anchilozantă şi artrita juvenilă, aprobate prin Ordinul ministrului sănătăţii publice şi al preşedintelui Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate nr. 1.301/500/2008 pentru aprobarea protocoalelor terapeutice privind prescrierea medicamentelor aferente denumirilor comune internaţionale prevăzute în Lista cuprinzând denumirile comune internaţionale corespunzătoare medicamentelor de care beneficiază asiguraţii, cu sau fără contribuţie personală, pe bază de prescripţie medicală, în sistemul de asigurări sociale de sănătate, aprobată prin Hotărârea Guvernului nr. 720/2008, cu modificările ulterioare.2. CCNASPASA emite decizii de avizare/neavizare a terapiei, a căror valabilitate începe la data de emitere a deciziei şi se termină la sfârşitul intervalului înscris pe decizie. Nu se emit decizii cu valabilitate retroactivă.3. CCNASPASA solicită fiecărei case de asigurări de sănătate trimiterea dosarelor depuse de pacienţii diagnosticaţi cu poliartrită reumatoidă, artropatie psoriazică, spondilită anchilozantă şi artrită juvenilă. Casele de asigurări de sănătate vor transmite dosarele solicitate pe care le au în evidenţă, însoţite de o adresă de înaintare în care sunt specificate sumele disponibile în vederea iniţierii şi continuării tratamentului cu Adalimumabum, Etanercept, Infliximabum şi Rituximabum.4. CCNASPASA îşi elaborează criteriile proprii de prioritate a pacienţilor eligibili în vederea includerii în tratament, precum şi planul de monitorizare.5. CCNASPASA va proceda la selecţia dosarelor primite de la casele de asigurări de sănătate pe baza criteriilor proprii de prioritate elaborate, în vederea încadrării în bugetul alocat.6. CCNASPASA avizează/nu avizează schemele terapeutice pentru medicamentele specifice, în conformitate cu protocoalele terapeutice şi în condiţii de eficienţă economică (bugetul aprobat).7. CCNASPASA elaborează un raport semestrial care conţine numărul de pacienţi intraţi în tratament, numărul pacienţilor aflaţi în tratament, numărul estimat al pacienţilor aflaţi pe listele de prioritate.8. CCNASPASA elaborează un raport semestrial financiar care conţine consumul lunar de Adalimumabum, Etanercept, Infliximabum şi Rituximabum şi cheltuielile angajate pentru tratamentul poliartritei reumatoide, artropatiei psoriazice, spondilitei anchilozante şi artritei juvenile, pe pacient şi pe judeţe.9. CCNASPASA solicită trimestrial caselor de asigurări de sănătate rapoarte privind numărul de pacienţi aflaţi în tratament şi numărul estimativ de iniţieri pe care le poate susţine în perioada următoare, în funcţie de bugetul alocat de CNAS pe anul în curs.10. CCNASPASA întocmeşte răspunsurile potrivit deciziei luate individual pentru fiecare pacient şi le transmite caselor de asigurări de sănătate teritoriale. Deciziile pot fi: includere în tratament, neincludere în tratament (se specifică motivele neincluderii în tratament), completarea dosarului (cu menţionarea datelor sau a documentelor incomplete ori cu valabilitate depăşită).11. CCNASPASA elaborează documentele în baza cărora se fac iniţierea şi monitorizarea tratamentului (fişe de iniţiere/fişe de monitorizare sau referate de justificare, decizii) şi stabileşte circuitul documentelor, pe care îl transmite prin adresă oficială caselor de asigurări de sănătate, în vederea asigurării funcţionării adecvate a comisiei de experţi.12. CCNASPASA are ştampilă proprie, iar actele sale oficiale sunt semnate numai de preşedintele comisiei şi de membrii acesteia.
 + 
Anexa 6REGULAMENT DE ORGANIZARE ŞI FUNCŢIONAREa Comisiei de experţi de la nivelul Casei Naţionale deAsigurări de Sănătate pentru tratamentul specific hepatitelorcronice şi cirozei hepatice de etiologie virală,precum şi pentru boala inflamatorie cronică intestinală1. Comisia de experţi de la nivelul Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate pentru tratamentul specific hepatitelor cronice şi cirozei hepatice de etiologie virală, precum şi pentru boala inflamatorie cronică intestinală, denumită în continuare CCNASHCBI, îşi desfăşoară activitatea specifică în conformitate cu prevederile Protocolului terapeutic privind criteriile de eligibilitate pentru includerea în tratamentul antiviral şi alegerea schemei terapeutice la pacienţii adulţi cu hepatită cronică virală B, C şi D, precum şi la pacienţii cu ciroză hepatică VHB, C şi D, ale Protocolului terapeutic privind criteriile de eligibilitate pentru includerea în tratamentul antiviral şi alegerea schemei terapeutice la pacienţii cu vârsta 0-18 ani cu hepatită cronică virală şi ale Protocolului terapeutic pentru tratamentul cu imunosupresoare a bolii inflamatorii cronice intestinale, aprobate prin Ordinul ministrului sănătăţii publice şi al preşedintelui Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate nr. 1.301/500/2008 pentru aprobarea protocoalelor terapeutice privind prescrierea medicamentelor aferente denumirilor comune internaţionale prevăzute în Lista cuprinzând denumirile comune internaţionale corespunzătoare medicamentelor de care beneficiază asiguraţii, cu sau fără contribuţie personală, pe bază de prescripţie medicală, în sistemul de asigurări sociale de sănătate, aprobată prin Hotărârea Guvernului nr. 720/2008, cu modificările ulterioare.2. CCNASHCBI emite decizii de avizare/neavizare a terapiei, a căror valabilitate începe la data de emitere a deciziei şi se termină la sfârşitul intervalului înscris pe decizie. Nu se emit decizii cu valabilitate retroactivă.3. CCNASHCBI solicită fiecărei case de asigurări de sănătate trimiterea, în urma priorităţii, a dosarelor depuse de pacienţii diagnosticaţi cu hepatită cronică şi ciroză hepatică de etiologie virală, precum şi cu boală inflamatorie cronică intestinală. Casele de asigurări de sănătate vor transmite dosarele solicitate, însoţite de o adresă de înaintare în care sunt specificate sumele disponibile în vederea iniţierii şi continuării tratamentului specific pentru fiecare afecţiune în parte.4. CCNASHCBI îşi elaborează criteriile proprii de prioritate a pacienţilor eligibili în vederea includerii în tratament, precum şi planul de monitorizare.5. CCNASHCBI va proceda la selecţia dosarelor primite de la casele de asigurări de sănătate pe baza criteriilor proprii de prioritate elaborate, în vederea încadrării în bugetul alocat.6. CCNASHCBI avizează/nu avizează schemele terapeutice pentru medicamentele specifice, în conformitate cu protocoalele terapeutice şi în condiţii de eficienţă economică (bugetul aprobat).7. CCNASHCBI elaborează un raport semestrial care conţine numărul de pacienţi intraţi în tratament, numărul pacienţilor aflaţi în tratament, numărul estimat al pacienţilor aflaţi pe listele de prioritate.8. CCNASHCBI elaborează un raport semestrial financiar care conţine consumul lunar şi cheltuielile angajate pentru tratamentul hepatitei cronice, cirozei hepatice de etiologie virală, precum şi pentru tratamentul bolii inflamatorii cronice intestinale, pe pacient şi pe judeţe.9. CCNASHCBI solicită trimestrial caselor de asigurări de sănătate rapoarte privind numărul de pacienţi aflaţi în tratament şi numărul estimativ de iniţieri pe care le poate susţine în perioada următoare, în funcţie de bugetul alocat de CNAS pe anul în curs.10. CCNASHCBI întocmeşte răspunsurile potrivit deciziei luate individual pentru fiecare pacient şi le transmite caselor de asigurări de sănătate teritoriale. Deciziile pot fi: includere în tratament, neincludere în tratament (se specifică motivele neincluderii în tratament), completarea dosarului (cu menţionarea datelor sau a documentelor incomplete ori cu valabilitate depăşită).11. CCNASHCBI elaborează documentele în baza cărora se fac iniţierea şi monitorizarea tratamentului (fişe de iniţiere/fişe de monitorizare sau referate de justificare, decizii) şi stabileşte circuitul documentelor, pe care îl transmite prin adresă oficială caselor de asigurări de sănătate, în vederea asigurării funcţionării adecvate a comisiei de experţi.12. CCNASHCBI are ştampilă proprie, iar actele sale oficiale sunt semnate numai de preşedintele comisiei şi de membrii acesteia.
 + 
Anexa 7REGULAMENT DE ORGANIZARE ŞI FUNCŢIONAREa Comisiei de experţi de la nivelul Casei Naţionale deAsigurări de Sănătate pentru tratamentul infertilităţiide cauză hormonală1. Comisia de experţi de la nivelul Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate pentru tratamentul infertilităţii de cauză hormonală, denumită în continuare CCNASIH, îşi desfăşoară activitatea specifică în conformitate cu prevederile Protocolului terapeutic privind infertilitatea de cauză hormonală, aprobat prin Ordinul ministrului sănătăţii publice şi al preşedintelui Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate nr. 1.301/500/2008 pentru aprobarea protocoalelor terapeutice privind prescrierea medicamentelor aferente denumirilor comune internaţionale prevăzute în Lista cuprinzând denumirile comune internaţionale corespunzătoare medicamentelor de care beneficiază asiguraţii, cu sau fără contribuţie personală, pe bază de prescripţie medicală, în sistemul de asigurări sociale de sănătate, aprobată prin Hotărârea Guvernului nr. 720/2008, cu modificările ulterioare.2. CCNASIH emite decizii de avizare/neavizare a terapiei, a căror valabilitate începe la data de emitere a deciziei şi se termină la sfârşitul intervalului înscris pe decizie. Nu se emit decizii cu valabilitate retroactivă.3. CCNASIH solicită fiecărei case de asigurări de sănătate trimiterea dosarelor depuse de pacientele diagnosticate cu infertilitate de cauză hormonală. Casele de asigurări de sănătate vor transmite dosarele pe care le au în evidenţă, însoţite de o adresă de înaintare în care sunt specificate sumele disponibile în vederea iniţierii şi continuării tratamentului specific cu Follitropinum Alfa, Follitropinum Beta şi Lutropina Alfa.4. CCNASIH îşi elaborează criteriile proprii de prioritate a pacienţilor eligibili în vederea includerii în tratament, precum şi planul de monitorizare.5. CCNASIH va proceda la selecţia dosarelor primite de la casele de asigurări de sănătate pe baza criteriilor proprii de prioritate elaborate, în vederea încadrării în bugetul alocat.6. CCNASIH avizează/nu avizează schemele terapeutice pentru medicamentele specifice, în conformitate cu protocoalele terapeutice şi în condiţii de eficienţă economică (bugetul aprobat).7. CCNASIH elaborează un raport semestrial care conţine numărul de pacienţi intraţi în tratament, numărul pacienţilor aflaţi în tratament, numărul estimat al pacienţilor aflaţi pe listele de prioritate.8. CCNASIH elaborează un raport semestrial financiar care conţine consumul lunar de Follitropinum Alfa, Follitropinum Beta şi Lutropina Alfa şi cheltuielile angajate pe pacient şi pe judeţe.9. CCNASIH solicită trimestrial caselor de asigurări de sănătate rapoarte privind numărul de pacienţi aflaţi în tratament şi numărul estimativ de iniţieri pe care le poate susţine în perioada următoare, în funcţie de bugetul alocat de CNAS pe anul în curs.10. CCNASIH întocmeşte răspunsurile potrivit deciziei luate individual pentru fiecare pacient şi le transmite caselor de asigurări de sănătate teritoriale. Deciziile pot fi: includere în tratament, neincludere în tratament (se specifică motivele neincluderii în tratament), completarea dosarului (cu menţionarea datelor sau a documentelor incomplete ori cu valabilitate depăşită).11. CCNASIH elaborează documentele în baza cărora se fac iniţierea şi monitorizarea tratamentului (fişe de iniţiere/fişe de monitorizare sau referate de justificare, decizii) şi stabileşte circuitul documentelor, pe care îl transmite prin adresă oficială caselor de asigurări de sănătate, în vederea asigurării funcţionării adecvate a comisiei de experţi.12. CCNASIH are ştampilă proprie, iar actele sale oficiale sunt semnate numai de preşedintele comisiei şi de membrii acesteia.–––-

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x