În conformitate cu dispozițiile art. 3 alin. (6), (6^1), (6^3) și (7) și ale art. 50 din Legea cadastrului și a publicității imobiliare nr. 7/1996, republicată, cu modificările și completările ulterioare,ținând cont de prevederile art. 8 alin. (7) din Ordinul directorului general al Agenției Naționale de Cadastru și Publicitate Imobiliară nr. 16/2019 privind aprobarea tarifelor pentru serviciile furnizate de Agenția Națională de Cadastru și Publicitate Imobiliară și unitățile sale subordonate, cu modificările și completările ulterioare,în temeiul art. 3 alin. (13) din Legea cadastrului și a publicității imobiliare nr. 7/1996, republicată, cu modificările și completările ulterioare,directorul general al Agenției Naționale de Cadastru și Publicitate Imobiliară emite prezentul ordin. +
Articolul 1(1)În aplicarea dispozițiilor art. 3 alin. (6), (6^1), (6^3) și (7) din Legea cadastrului și a publicității imobiliare nr. 7/1996, republicată, cu modificările și completările ulterioare, denumită în continuare Lege, Agenția Națională de Cadastru și Publicitate Imobiliară, denumită în continuare ANCPI, asigură accesul online, gratuit, la informațiile gestionate de sistemul informatic notarilor publici, avocaților, executorilor judecătorești, persoanelor fizice și juridice autorizate să efectueze lucrări de cadastru, geodezie, cartografie, experților judiciari, instituțiilor și autorităților publice, precum și altor entități care îndeplinesc un serviciu public, definit de art. 5 lit. kk) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare, în scopul îndeplinirii atribuțiilor acestora.(2)Accesarea acestor informații se realizează prin utilizatorii, persoane fizice sau juridice, cărora li s-a acordat dreptul accesării sistemului informatic, individual sau în calitate de persoană desemnată de entitățile prevăzute de art. 3 alin. (6) din Lege.(3)În aplicarea art. 3 alin. (6) din Lege, prin seturi de date se înțelege orice informație accesibilă online prin acces la interfața de căutare/interogare în aplicația integrată de cadastru și carte funciară sau prin servicii de interogare dinamică pe baza unor componente API (din limba engleză, application programming interface). +
Articolul 2(1)Pentru punerea în aplicare a prevederilor art. 1, solicitanții au obligația de a transmite ANCPI:a)o cerere scrisă a reprezentantului legal al entității/ asociației profesionale din care face parte utilizatorul, care să ateste încadrarea în una dintre categoriile menționate la art. 1 alin. (1) și solicitarea de date și informații din sistemul informatic de cadastru și carte funciară, cu menționarea activității reglementate de legislația în vigoare în cadrul căreia va fi folosit setul de date solicitat și cu precizarea scopului pentru care se solicită accesul, conform modelului prevăzut în anexa nr. 1; … b)lista persoanelor desemnate pentru care urmează a se acorda dreptul de acces la informațiile gestionate de sistemul informatic, cu menționarea datelor de contact ale persoanelor desemnate, respectiv: numele, prenumele, codul numeric personal, calitatea deținută în cadrul entității care solicită accesul, adresa de corespondență, adresa de poștă electronică (e-mail), telefon; … c)angajamentul de confidențialitate și de respectare a condițiilor și acordul de prelucrare a datelor cu caracter personal, completate și semnate de către fiecare persoană desemnată, conform modelelor prevăzute în anexele nr. 2 și 3. … (2)Cererea de acces poate fi și individuală, conform modelului din anexa nr. 1.1, la care se anexează angajamentul de confidențialitate și de respectare a condițiilor, precum și acordul pentru prelucrarea datelor cu caracter personal.(3)Cererea de acces din partea reprezentantului legal al entității/asociației profesionale din care face parte utilizatorul, cererea de acces individuală, angajamentul de confidențialitate și de respectare a condițiilor și acordul de prelucrare a datelor cu caracter personal pot fi transmise inclusiv prin poștă electronică la adresele de e-mail publicate pe pagina web a ANCPI pentru contact, urmând ca ulterior să fie depuse în original la sediu sau să fie înaintate prin serviciul de poștă/curierat, cu excepția situației în care acestea sunt semnate cu semnătură electronică bazată pe certificat calificat.(4)Accesul la informațiile gestionate de sistemul informatic se acordă exclusiv în scopul îndeplinirii atribuțiilor legale/sarcinilor de serviciu stabilite prin fișa postului, potrivit competenței entității în cadrul căreia își desfășoară activitatea, cu condiția deținerii semnăturii electronice bazate pe certificat calificat. +
Articolul 3(1)Analiza îndeplinirii condițiilor necesare pentru acordarea accesului solicitanților la datele și informațiile din sistemul informatic de cadastru și carte funciară se va efectua de către o comisie desemnată prin ordin al directorului general al ANCPI, care va cuprinde obligatoriu salariați ai Direcției juridice, Direcției de publicitate imobiliară și Direcției de cadastru și geodezie.(2)Comisia desemnată din cadrul direcțiilor de specialitate menționată la alin. (1) va transmite avizul în maximum 3 zile lucrătoare de la data înregistrării cererii, în cazul în care nu sunt impedimente, Direcției informatică. +
Articolul 4(1)Direcția informatică va crea credențiale în cadrul sistemelor informatice pentru accesul la datele și informațiile gestionate de sistemul informatic, care pot fi de forma unei perechi de tip nume de utilizator – parolă sau certificate digitale, dar pot fi, în funcție de evoluția tehnologică, și date biometrice (amprentă digitală, recunoaștere facială, retină) etc.(2)Accesul se realizează în limita numărului de utilizatori permis de infrastructura ANCPI și de evoluția posibilităților tehnice existente, cu respectarea cerințelor de securitate prevăzute de legislația în vigoare.(3)Sistemul informatic jurnalizează toate interogările și asociază aceste evenimente utilizatorului care s-a conectat la sistem.(4)Soluțiile tehnice de acces pot suferi modificări, în funcție de evoluția tehnologiei. +
Articolul 5Informațiile din sistemul informatic se obțin prin utilizarea următoarelor criterii de căutare:a)datele de identificare ale deținătorilor unui imobil/numele și/sau codul numeric personal, în cazul persoanelor fizice, denumirea și/sau codul unic de înregistrare, în cazul persoanelor juridice; … b)datele de identificare ale imobilului, constând în număr cadastral/topografic, numărul de carte funciară; … c)adresa administrativă. … +
Articolul 6Accesul efectiv al utilizatorilor la datele și informațiile din sistemul informatic de cadastru și carte funciară, menționate la art. 3 alin. (6^2) din Lege și definite de prezentul ordin, se va realiza în măsura posibilităților tehnice. +
Articolul 7Pentru punerea în aplicare a prezentului ordin, ANCPI poate asigura, la cerere și în situații justificate, instruirea utilizatorilor în ceea ce privește modul de înțelegere a datelor și informațiilor din sistemul informatic de cadastru și carte funciară. +
Articolul 8Utilizatorii sunt obligați să asigure protecția datelor cu caracter personal accesate, conform dispozițiilor Regulamentului UE 2016/679 al Parlamentului European și al Consiliului din 27 aprilie 2016 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date și de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protecția datelor), cu modificările ulterioare. +
Articolul 9Utilizatorii sunt obligați să utilizeze datele ce fac obiectul prezentului ordin în forma în care sunt furnizate, să păstreze confidențialitatea informațiilor, în condițiile legii, și să utilizeze sistemul informatic doar în conformitate cu manualele și ghidurile de utilizare puse la dispoziție și doar în scopul declarat. +
Articolul 10(1)În cazul reorganizării sau al suspendării de către ANCPI a serviciilor specifice, precum și în cazul nerespectării oricărei condiții prevăzute de prezentul ordin și/sau a condițiilor în baza cărora a fost acordat accesul, dreptul de acces se revocă fără un aviz prealabil prin ordin al directorului general al ANCPI.(2)Drepturile de acces primite de un utilizator pot fi revocate sau suspendate și la cererea utilizatorului sau la cererea reprezentantului legal al angajatorului/autorității sau al asociației profesionale în numele căreia acționează.(3)În cazul schimbării statutului juridic al solicitantului/ utilizatorului și/sau a condițiilor de acordare a accesului, solicitantul/utilizatorul are obligația de a notifica de îndată ANCPI, care va proceda în consecință.(4)Răspunderea privind legalitatea și temeinicia cererii în baza căreia se solicită accesul la sistemul informatic și se colectează datele revine exclusiv solicitantului.(5)Utilizatorii sistemului informatic al ANCPI răspund, în condițiile legii, pentru nerespectarea obligațiilor ce le revin potrivit prezentului ordin. +
Articolul 11Anexele nr. 1, 1.1, 2 și 3 fac parte integrantă din prezentul ordin. +
Articolul 12Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Directorul general al Agenției Naționale de Cadastru și Publicitate Imobiliară,
Hajnalka Ildiko VigBucurești, 14 iulie 2022.Nr. 813. +
Anexa nr. 1Către: Agenția Națională de Cadastru și Publicitate Imobiliară
CERERE DE ACCES
la datele și informațiile din sistemul informatic de cadastru și carte funciarăSubsemnatul/Subsemnata, în calitate de reprezentant legal al …………………………………, cu sediul în str. ………………………… nr. …………., localitatea …………………………………, județul/sectorul …………., în considerarea calității de …………………………………. (de exemplu, notari publici, avocați, executori judecătorești, instituție publică sau autoritate publică/entitate care îndeplinește un serviciu public),vă rog să aprobați accesul persoanelor din lista anexată la datele și informațiile din sistemul informatic de cadastru și carte funciară, respectiv: ……………………………………………………………….Datele și informațiile solicitate vor fi folosite în cadrul activității ……………………………… reglementate de …………………………… și în scopul …………………………………….Anexez prezentei cereri următoarele documente:– lista persoanelor desemnate pentru care urmează a se acorda drepturile de acces la informațiile gestionate de sistemul informatic; … – angajamentele de confidențialitate și de respectare a condițiilor, semnate de către persoanele desemnate; … – acordurile de prelucrare a datelor cu caracter personal, semnate de către persoanele desemnate. …
Cu deosebită considerație,
Data
Semnătura +
Anexa nr. 1.1Către: Agenția Națională de Cadastru și Publicitate Imobiliară
CERERE DE ACCES
la datele și informațiile din sistemul informatic de cadastru și carte funciarăSubsemnatul/Subsemnata, ………………………….., cu adresa de corespondență în str. ………………… nr. ….., bl. ….., sc. …., ap. …., localitatea ………………., județul/sectorul …………….., legitimat(ă) cu CI seria ………… nr. ……………., în calitate de …………………………..,(Se va menționa profesia/activitatea reglementată de legislația în vigoare în cadrul căreia activează,)vă rog să îmi aprobați accesul la datele și informațiile din sistemul informatic de cadastru și carte funciară, respectiv: ………………………………………………………………….[Se menționează serviciile API (application programming interface) prevăzute prin ordin al directorului general al Agenției Naționale de Cadastru și Publicitate Imobiliară.]Datele și informațiile solicitate vor fi folosite în cadrul activității …………………………………… reglementate de …………………………………… și în scopul ……………………………. ……………..Anexez prezentei cereri următoarele documente:– angajamentul de confidențialitate și de respectare a condițiilor; … – acordul de prelucrare a datelor cu caracter personal. …
Cu deosebită considerație,
Data
Semnătura +
Anexa nr. 2
ANGAJAMENT
de confidențialitate și de respectare a condițiilorSubsemnatul/Subsemnata, ………………………….., cu domiciliul în str. …………………….. nr. …….., bl. …….., sc. …….., ap. …….., localitatea ………………………, județul/sectorul ……………….., legitimat(ă) cu CI seria …….. nr. …….., în calitate de reprezentant al …………………………., cu sediul în str. …………………… nr. …….., localitatea …………………., județul/sectorul …………………………,declar următoarele cu privire la drepturile de acces la sistemul informatic al Agenției Naționale de Cadastru și Publicitate Imobiliară (ANCPI):1.Înțeleg să utilizez informația cu care voi intra în contact exclusiv în scopul îndeplinirii sarcinilor de serviciu, ca urmare a unor dispoziții sau solicitări explicite, asigurând protecția împotriva prelucrării neautorizate sau ilegale și împotriva pierderii, a distrugerii sau a deteriorării accidentale. Voi păstra confidențialitatea acestor informații inclusiv după revocarea drepturilor de acces sau încetarea exercitării profesiei/relațiilor de muncă cu instituția sub a cărei autoritate am primit aceste drepturi. Nu voi transmite aceste informații unei alte persoane fizice sau juridice, instituție sau autoritate fără o autorizare prealabilă formală a deținătorului informației. … 2.Cunosc și înțeleg faptul că sistemul informatic la care primesc accesul este un sistem de importanță națională și mă angajez să acționez întotdeauna pentru protecția acestuia și a datelor pe care le conține, astfel:a)nu îl voi exploata inutil și nu voi abuza de facilitățile pe care le pune la dispoziție; … b)voi utiliza sistemul informatic doar în conformitate cu manualele și ghidurile de utilizare puse la dispoziție și doar în scopul îndeplinirii sarcinilor de serviciu; … c)nu voi acționa cu bună știință în sensul vulnerabilizării sistemului informatic și voi anunța în cel mai scurt timp ANCPI cu privire la aspecte care pot duce la vulnerabilizarea acestuia; … d)nu voi face cunoscute nimănui detalii privind modul de accesare și de funcționare a sistemului informatic; … e)voi proteja detaliile de acces (utilizator, parolă, adresă de acces), înțelegând că orice acțiune realizată pe baza acestora va fi asociată cu persoana mea. … … 3.Mă angajez să comunic conducătorului ierarhic orice schimbare intervenită cu privire la situația mea personală sau profesională, care modifică condițiile acordării dreptului de acces, sau să solicit explicit ANCPI revocarea drepturilor de acces, atunci când situația mea a devenit incompatibilă cu drepturile de acces. În oricare dintre situațiile menționate mă oblig să nu mai accesez sistemul informatic încă de la apariția acestora. … 4.Înțeleg că activitatea mea în cadrul sistemului informatic este subiectul unei auditări automate și că aceste informații pot fi puse la dispoziția autorităților de investigație și control fără un aviz prealabil, în condițiile legii. … 5.Mă angajez să respect orice alte prevederi legale cu privire la utilizarea sistemelor informatice și utilizarea datelor cu caracter personal. … Înțeleg că accesul la sistemele informatice poate fi revocat, limitat sau restricționat în orice moment, în condițiile nerespectării acestui angajament, fără un aviz prealabil.
Data
Semnătura +
Anexa nr. 3
ACORD
de prelucrare a datelor cu caracter personalSubsemnatul/Subsemnata, ……………………., cu domiciliul în str. ………………… nr. ….., bl. ….., sc. ….., ap. ….., localitatea ……………………., județul/sectorul …………………., legitimat(ă) cu CI seria ……. nr. ……., în calitate de reprezentant al ……………………., cu sediul în str. ………………… nr. ….., localitatea …………………, județul/sectorul …………………….,declar că sunt de acord cu prelucrarea datelor mele cu caracter personal [respectiv numele, prenumele, CNP-ul, calitatea deținută în cadrul entității care solicită accesul, după caz, adresa de domiciliu/corespondență, adresa de poștă electronică (email), telefon], în condițiile prevăzute de Regulamentul UE 2016/679 al Parlamentului European și al Consiliului din 27 aprilie 2016 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date și de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protecția datelor), cu modificările ulterioare.Înțeleg și sunt de acord ca datele mele cu caracter personal să fie prelucrate de către Agenția Națională de Cadastru și Publicitate Imobiliară (ANCPI) exclusiv în scopul prevăzut de Ordinul directorului general al ANCPI nr. ………………………………., în limitele acordate și în condițiile de securitate și confidențialitate prevăzute de lege, și pot fi comunicate numai destinatarilor abilitați prin acte normative, inclusiv organelor de poliție, parchetelor, instanțelor sau altor autorități publice, în condițiile legii.Detalii de contact: Telefon: ………………………., e-mail: ……………………….Data: ……………………….Semnătura: ……………………….Informații suplimentare legate de prelucrarea datelor cu caracter personal de către ANCPI pot fi accesate aici: https://www.ancpi.ro/protectia-datelor-cu-caracter-personal/––