ORDIN nr. 81 din 1 iulie 2019

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 10/12/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL AFACERILOR INTERNE
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 542 din 2 iulie 2019
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Actiuni induse de acest act:

SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ART. 24ABROGA PEORDIN 120 10/08/2016
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LAHOTARARE 292 03/05/2018 ART. 3
ActulREFERIRE LAHOTARARE 684 19/08/2015
ActulREFERIRE LAHG 659 19/08/2015 ART. 3
ActulREFERIRE LAHG 659 19/08/2015
ActulREFERIRE LAPROGRAM 19/08/2015
ActulREFERIRE LAPROGRAM 19/08/2015
ActulREFERIRE LALEGE 15 14/02/2008
ActulREFERIRE LAOUG 30 25/04/2007 ART. 7
ART. 2REFERIRE LALEGE 350 02/12/2005
ART. 4REFERIRE LALEGE 350 02/12/2005
ART. 13REFERIRE LALEGE 350 02/12/2005 ART. 21
ART. 24ABROGA PEORDIN 120 10/08/2016
 Nu exista acte care fac referire la acest act





Având în vedere prevederile art. III din Hotărârea Guvernului nr. 292/2018 pentru modificarea Hotărârii Guvernului nr. 684/2015 privind aprobarea Programului național de prevenire și asistență medicală, psihologică și socială a consumatorilor de droguri 2015-2018 și a Hotărârii Guvernului nr. 659/2015 privind aprobarea Programului de interes național de prevenire și asistență medicală, psihologică și socială a consumatorilor de droguri 2015-2018,în temeiul art. 3 alin. (3) din Hotărârea Guvernului nr. 659/2015 privind aprobarea Programului de interes național de prevenire și asistență medicală, psihologică și socială a consumatorilor de droguri 2015-2018, cu modificările ulterioare, precum și al art. 7 alin. (5) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 30/2007 privind organizarea și funcționarea Ministerului Afacerilor Interne, aprobată cu modificări prin Legea nr. 15/2008, cu modificările și completările ulterioare,ministrul afacerilor interne emite următorul ordin: + 
Articolul 1(1)Prin prezentul ordin se stabilește metodologia de evaluare, selectare și finanțare a proiectelor în cadrul Programului de interes național de prevenire și asistență medicală, psihologică și socială a consumatorilor de droguri pentru perioada 2019-2020.(2)Agenția Națională Antidrog, denumită în continuare autoritate finanțatoare, va duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin, în condițiile legii.
 + 
Articolul 2Prezentul ordin utilizează termeni și expresii având semnificațiile prevăzute în cuprinsul Legii nr. 350/2005 privind regimul finanțărilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activități nonprofit de interes general, cu modificările și completările ulterioare. + 
Articolul 3În înțelesul prezentului ordin, termenii și expresiile de mai jos au următorul înțeles:a)plată în avans – plata către beneficiar, în tranșe periodice, în raport cu faza de execuție a proiectului și cu cheltuielile aferente;b)PIN – Program de interes național de prevenire și asistență medicală, psihologică și socială a consumatorilor de droguri;c)cerere de plată în avans – document de solicitare a plății în avans;d)cerere de rambursare intermediară/finală – document de solicitare a rambursării cheltuielilor efectuate, însoțit de raportul de activitate, raportul financiar și de documente justificative și de plată furnizate de beneficiarul finanțării nerambursabile;e)solicitant – persoană juridică fără scop patrimonial, care poate fi asociație sau fundație constituită conform legii sau cult religios recunoscut conform legii;f)partener – persoană fizică sau persoană juridică, legal constituită, care se asociază în baza unui document oficial pentru depunerea unui proiect; partenerul/partenerii solicitanților trebuie să îndeplinească aceleași criterii de eligibilitate ca și solicitanții;g)proiect – ansamblu coerent de acțiuni tehnice și financiare, coordonate și combinate în mod logic, rațional, organizat și eficient, conform unei succesiuni de activități prevăzute a fi desfășurate într-un interval de timp și într-un loc prestabilit, pentru atingerea unor obiective determinate, obținerea unor rezultate identificabile și măsurabile, cât mai aproape posibil de așteptările și intențiile inițiale;h)cofinanțarea – contribuția beneficiarului de minimum 10% din valoarea totală a finanțării. + 
Articolul 4(1)Finanțarea proiectelor se realizează, în condițiile legii, pe baza selecției publice de proiecte organizate de autoritatea finanțatoare cu respectarea principiilor prevăzute de Legea nr. 350/2005, cu modificările și completările ulterioare.(2)Selectarea proiectelor se organizează pentru bugetul alocat pentru fiecare subprogram din cadrul PIN, în limita sumelor aprobate pentru fiecare an bugetar.(3)Dacă în urma derulării procedurii de evaluare și selectare de proiecte nu s-a atribuit integral bugetul aferent subprogramelor de interes național, autoritatea finanțatoare poate relua procedura până la contractarea în totalitate a întregului buget alocat.(4)Etapele procedurii de evaluare și selectare de proiecte sunt:a)publicarea programului anual pentru acordarea finanțărilor nerambursabile;b)publicarea anunțului de participare și a documentației pentru elaborarea și prezentarea proiectului, denumită în continuare Ghidul solicitantului, specifică fiecărui subprogram de interes național;c)formularea răspunsurilor la întrebări și solicitări de clarificări;d)depunerea propunerilor de proiecte;e)verificarea înregistrării, eligibilității și a îndeplinirii criteriilor referitoare la capacitatea tehnică și financiară;f)evaluarea propunerilor de proiecte conform criteriilor generale și specifice prevăzute la art. 14 și 15;g)comunicarea rezultatelor și, după caz, a condițiilor suplimentare solicitate de autoritatea finanțatoare;h)soluționarea eventualelor contestații;i)încheierea contractelor de finanțare nerambursabilă;j)publicarea anunțului privind contractele de finanțare nerambursabilă încheiate.
 + 
Articolul 5Autoritatea finanțatoare stabilește și publică în Monitorul Oficial al României, Partea a VI-a, în termenul prevăzut de lege, programul anual și subprogramele din cadrul PIN pentru care se acordă finanțări nerambursabile. + 
Articolul 6(1)Autoritatea finanțatoare publică anunțul de participare la procedura de evaluare și selectare de proiecte în Monitorul Oficial al României, Partea a VI-a, într-un cotidian central și pe site-ul propriu (www.ana.gov.ro).(2)În anunțul de participare se menționează data-limită pentru depunerea propunerilor de proiecte, criteriile de atribuire a contractului de finanțare nerambursabilă, precum și alte informații, după caz.(3)Data-limită pentru depunerea propunerilor de proiecte este de minimum 30 de zile calendaristice de la data publicării anunțului de participare. + 
Articolul 7Autoritatea finanțatoare întocmește Ghidul solicitantului pentru fiecare subprogram din cadrul PIN pentru care se acordă finanțare nerambursabilă și asigură publicarea acestuia pe site-ul propriu (www.ana.gov.ro). + 
Articolul 8Ghidul solicitantului va cuprinde cel puțin:a)informații generale privind autoritatea finanțatoare;b)bugetul alocat subprogramului, durata maximă de implementare a proiectului și suma aprobată spre finanțare pentru proiect;c)instrucțiuni privind datele-limită care trebuie respectate și formalitățile care trebuie îndeplinite;d)cerințele privind înregistrarea, eligibilitatea și îndeplinirea criteriilor referitoare la capacitatea tehnică și financiară, precum și criteriile generale și specifice de evaluare;e)documentele care trebuie să însoțească propunerea de proiect sau care urmează a fi prezentate în cazul atribuirii finanțării nerambursabile;f)nivelul cofinanțării solicitantului;g)instrucțiuni privind modul de elaborare și de prezentare a propunerii de proiect;h)modelul-cadru general al contractului de finanțare;i)anexe privind cheltuielile eligibile și domeniile de activitate, încheierea și derularea proiectului;j)măsurile de asigurare a sustenabilității proiectelor. + 
Articolul 9(1)Autoritatea finanțatoare are obligația de a răspunde la întrebările și solicitările de clarificări transmise de solicitanți, cu condiția ca acestea să fie primite cu cel puțin 6 zile calendaristice înainte de data-limită pentru depunerea propunerilor de proiect.(2)Răspunsurile autorității finanțatoare la întrebări și la solicitările de clarificări se publică pe site-ul propriu cu cel puțin 4 zile calendaristice înainte de data-limită pentru depunerea propunerilor de proiect.
 + 
Articolul 10(1)Propunerea de proiect și documentația aferentă se depun la secretariatul autorității finanțatoare, în condițiile specificate în Ghidul solicitantului, până la data-limită de depunere a propunerii de proiect prevăzută în anunțul de participare.(2)Numărul de solicitanți nu este limitat.(3)În cazul în care numai un solicitant a depus propunere de proiect, autoritatea finanțatoare repetă procedura de evaluare și selectare.(4)Dacă în urma repetării procedurii numai un participant a depus propunerea de proiect, autoritatea finanțatoare procedează la evaluarea acesteia și derularea procedurii de atribuire.
 + 
Articolul 11(1)Verificarea cerințelor privind înregistrarea, eligibilitatea și îndeplinirea criteriilor referitoare la capacitatea tehnică și financiară, precum și a criteriilor generale și specifice de evaluare se face de către Comisia de evaluare și selectare a cărei componență nominală este numită prin dispoziție de către conducătorul autorității finanțatoare.(2)Comisia de evaluare și selectare este formată din 5 membri, iar, în situația în care expertiza și cunoștințele sau competențele membrilor comisiei nu acoperă integral domeniul specific al subprogramului în cauză, pot fi cooptate persoane având calitatea de expert tehnic, fără drept de vot.
 + 
Articolul 12După depunerea propunerilor de proiecte, Comisia de evaluare și selectare derulează următoarele etape:a)verificarea înregistrării și conformității din punct de vedere al documentației de solicitare a finanțării nerambursabile, conform Ghidului solicitantului;b)verificarea eligibilității și a îndeplinirii criteriilor referitoare la capacitatea tehnică și financiară;c)evaluarea propunerilor de proiect constând în analiza cererii de finanțare, a bugetului proiectului și a calendarului activităților, precum și în acordarea punctajului.
 + 
Articolul 13(1)Autoritatea finanțatoare exclude din procedura pentru atribuirea contractului de finanțare nerambursabilă, declarând neeligibil pe oricare solicitant care se află într-una din situațiile prevăzute de art. 21 alin. (1) din Legea 350/2005, cu modificările și completările ulterioare.(2)Comisia de evaluare și selectare are dreptul să ceară solicitanților prezentarea de documente suplimentare care dovedesc eligibilitatea în sensul prevederilor alin. (1).(3)Criteriile referitoare la capacitatea tehnică și financiară a solicitanților se stabilesc în Ghidul solicitantului. + 
Articolul 14(1)Propunerile de proiecte trebuie să întrunească următoarele criterii generale:a)se adresează domeniului prevenirii și asistenței consumatorilor de droguri;b)ating obiectivele subprogramului pentru care aplică;c)este dovedită capacitatea organizatorică și funcțională a solicitantului finanțării prin:(i)asigurarea resurselor umane și financiare pentru desfășurarea proiectului la nivelul propus;(ii)experiență în dezvoltarea parteneriatului cu autoritățile publice, cu alte organizații guvernamentale și neguvernamentale din țară și din străinătate, după caz.(2)Evaluarea propunerilor de proiecte care întrunesc criteriile generale prevăzute la alin. (1) se realizează după următoarea structură:

Nr. Criterii de evaluare
I Capacitatea managerială și operațională
II Metodologia proiectului
III Buget
IV Sustenabilitate

 + 
Articolul 15(1)Autoritatea finanțatoare stabilește și publică în Ghidul solicitantului, pentru fiecare subprogram, criteriile specifice de evaluare și punctajul aferent acestora.(2)Propunerea de proiect care nu a întrunit punctajul minim stabilit în Ghidul solicitantului nu este luată în considerare.
 + 
Articolul 16(1)Propunerile de proiecte depuse sunt evaluate de Comisia de evaluare și selectare în termen de cel mult 30 de zile de la data-limită de depunere.(2)În cadrul procesului de evaluare și selectare comisia poate solicita clarificări de la solicitanți. Aceștia sunt obligați să răspundă în termen de cel mult 48 de ore de la data solicitării clarificărilor, cu excepția cazului în care comisia, din motive temeinice, stabilește un alt termen.(3)Departajarea propunerilor de proiecte se realizează în baza punctajului obținut în urma evaluării.(4)Comisia de evaluare și selectare întocmește raportul privind procesul de evaluare și selectare, care cuprinde în mod obligatoriu lista proiectelor pentru care se propune încheierea contractelor de finanțare nerambursabilă și valoarea finanțării, prin ordonarea descrescătoare a punctajelor obținute, în limita bugetului aprobat.
 + 
Articolul 17Rezultatul evaluării și selectării propunerilor de proiecte se comunică, în format electronic, solicitanților în termen de cel mult 5 zile de la data finalizării procedurii de evaluare și selectare. + 
Articolul 18(1)Eventualele contestații se formulează în scris cu referire strictă la propria propunere de proiect și se depun la secretariatul autorității finanțatoare în cel mult 5 zile de la data comunicării rezultatului evaluării și selectării propunerilor de proiecte.(2)Contestația conține următoarele:a)datele de identificare ale contestatarului;b)numărul de înregistrare al propunerii de proiect și titlul proiectului;c)motivele contestației și probele pe care își întemeiază contestația;d)semnătura contestatarului sau a împuternicitului acestuia, precum și ștampila.(3)Contestațiile formulate în conformitate cu prevederile alin. (1) și (2) se soluționează în cel mult 5 zile lucrătoare de la data expirării termenului de depunere a contestațiilor de către o comisie de soluționare a contestațiilor a cărei componență nominală este aprobată prin decizie a conducătorului autorității finanțatoare.(4)Calitatea de membru în Comisia de evaluare și selectare este incompatibilă cu calitatea de membru în Comisia de soluționare a contestațiilor.(5)Rezultatele contestațiilor se comunică, în format electronic, celor care au formulat contestația prevăzută la alin. (1) și (2) și se afișează pe pagina de internet a autorității finanțatoare. + 
Articolul 19În baza rezultatelor contestațiilor comunicate de către Comisia de soluționare a contestațiilor, Comisia de evaluare și selectare definitivează lista cuprinzând proiectele declarate câștigătoare pe care o publică pe pagina de internet a autorității finanțatoare. + 
Articolul 20(1)Contractul de finanțare nerambursabilă se încheie între autoritatea finanțatoare și solicitantul al cărui proiect a fost selectat, în termen de maximum 30 de zile calendaristice de la data publicării listei cuprinzând proiectele declarate câștigătoare pe pagina de internet a autorității finanțatoare.(2)Bugetul proiectului aprobat spre finanțare se constituie anexă la contractul de finanțare nerambursabilă.(3)Neprezentarea solicitantului în termenul prevăzut la alin. (1) înseamnă renunțarea la oferta depusă, urmând ca proiectul calificat pe locul următor ca punctaj să facă obiectul finanțării nerambursabile. + 
Articolul 21Anunțul de atribuire a contractului de finanțare nerambursabilă se publică în Monitorul Oficial al României, Partea a VI-a, și se afișează pe pagina de internet a autorității finanțatoare (www.ana.gov.ro) nu mai târziu de 30 de zile de la data încheierii contractului. + 
Articolul 22(1)Autoritatea finanțatoare poate stabili, prin contractul de finanțare nerambursabilă, ca plățile către beneficiar să se facă, în avans, în tranșe, conform legii.(2)Modalitatea de acordare în tranșe a plăților se stabilește în contractul de finanțare nerambursabilă, în raport cu durata și evoluția în timp a activității finanțate, costurile interne de organizare și funcționare ale beneficiarului și evaluarea posibilelor riscuri financiare.(3)Plata în avans se poate efectua numai dacă sunt îndeplinite cumulativ următoarele condiții:a)existența contractului de finanțare nerambursabilă;b)existența contului sau subcontului deschis pe numele beneficiarului pentru proiect;c)nominalizarea de către beneficiar a unei persoane responsabile de implementarea proiectului;d)aprobarea de către autoritatea finanțatoare a cererii de plată a avansului depusă de beneficiar.(4)Este interzisă acordarea avansurilor beneficiarilor cărora li s-au acordat anterior plăți în avans pe care nu le-au justificat sau care nu au fost recuperate în termenele stabilite.(5)Autoritatea finanțatoare nu va elibera beneficiarului ultima tranșă a finanțării înainte de validarea raportului final de activitate și a raportului financiar, pe care beneficiarul este obligat să le depună la sediul autorității finanțatoare în termen de cel mult 15 zile calendaristice de la terminarea activității, dar nu mai târziu de 15 noiembrie.(6)Rapoartele financiare intermediare și finale, devizele justificative aferente plăților în avans se avizează de un auditor extern autorizat (persoană fizică sau juridică), membru al Camerei Auditorilor Financiari din România, contractat de beneficiar.(7)Validarea rapoartelor finale se face de către autoritatea finanțatoare în termen de cel mult 30 de zile de la depunerea de către beneficiar a raportului final de activitate și a celui financiar.(8)Autoritatea finanțatoare stabilește în contractul de finanțare nerambursabilă impactul asupra finanțării, precum și alte consecințe ale neîndeplinirii în tot sau parte a indicatorilor/obiectivelor proiectelor finanțate, în raport cu gradul de realizare al acestora.
 + 
Articolul 23După încheierea contractului de finanțare nerambursabilă, monitorizarea implementării proiectelor din cadrul PIN se asigură de către autoritatea finanțatoare. + 
Articolul 24La data intrării în vigoare a prezentului ordin se abrogă Ordinul ministrului afacerilor interne nr. 120/2016 privind aprobarea Metodologiei de evaluare, selectare și finanțare a proiectelor din cadrul programului de interes național în domeniul prevenirii și asistenței medicale, psihologice și sociale a consumatorilor de droguri pentru perioada 2015-2018, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 697 din 7 septembrie 2016. + 
Articolul 25Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Ministrul afacerilor interne,
Carmen Daniela Dan
București, 1 iulie 2019.Nr. 81.

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x