privind procedura de acordare a avizelor necesare pentru înfiinţarea şi funcţionarea asociaţiilor/fundaţiilor/federaţiilor şi filialelor acestora şi de aprobare a Criteriilor specifice de acordare a statutului de utilitate publică
În conformitate cu prevederile art. IV din Ordonanţa Guvernului nr. 37/2003 pentru modificarea şi completarea Ordonanţei Guvernului nr. 26/2000 cu privire la asociaţii şi fundaţii,în temeiul art. 5 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 740/2003 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului,ministrul lucrărilor publice, transporturilor şi locuinţei emite următorul ordin: +
Articolul 1Avizul pentru dobândirea personalităţii juridice, pentru înregistrarea modificărilor actului constitutiv şi/sau statutului în Registrul asociaţiilor şi fundaţiilor ori, după caz, în Registrul federaţiilor sau pentru constituirea filialelor se acordă de către Compartimentul relaţii cu sindicatele şi patronatele din cadrul Direcţiei relaţii cu Parlamentul, sindicatele şi patronatele, conform modelului prevăzut în anexa nr. 1. +
Articolul 2Avizul se eliberează după cum urmează:a) în cazul constituirii asociaţiei/fundaţiei/federaţiei, la solicitarea scrisă a persoanei sau a persoanelor împuternicite prin actul constitutiv să desfăşoare procedura de dobândire a personalităţii juridice; … b) în cazul înregistrării modificărilor aduse actului constitutiv şi/sau statutului ori în cazul constituirii filialei, la solicitarea scrisă a persoanei sau a persoanelor împuternicite prin proces-verbal al adunării generale ori, după caz, al consiliului director. … +
Articolul 3Se aprobă lista documentelor solicitate asociaţiilor, fundaţiilor şi federaţiilor în vederea acordării avizului prevăzut la art. 1, cuprinzând următoarele:a) cerere de eliberare a avizului (original); … b) actul constitutiv, statutul şi, după caz, procesul-verbal … al adunării generale/consiliului director (copii legalizate);c) actele doveditoare ale sediului şi patrimoniului iniţial (copii); … d) în cazul în care se solicită avizul pentru constituirea filialei, hotărârea adunării generale sau, după caz, a consiliului director privind constituirea filialei (autentificată). … +
Articolul 4Compartimentul relaţii cu sindicatele şi patronatele are ca atribuţii evidenţa asociaţiilor şi fundaţiilor care desfăşoară activităţi în domeniul de competenţă al Ministerului Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului. +
Articolul 5Evidenţa privind constituirea, modificarea şi încetarea asociaţiilor şi fundaţiilor care desfăşoară activităţi în domeniul de competenţă al Ministerului Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului se realizează pe baza documentaţiei transmise la Ministerul Justiţiei. +
Articolul 6În vederea eliberării avizului, Direcţia relaţii cu Parlamentul, sindicatele şi patronatele va solicita, după caz, în funcţie de domeniul de activitate prevăzut în statutul fiecărei asociaţii/fundaţii/federaţii, punctul de vedere al direcţiilor de specialitate din cadrul Ministerului Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului. +
Articolul 7Evidenţa solicitărilor asociaţiilor, fundaţiilor, federaţiilor şi filialelor se va ţine de către Compartimentul relaţii cu sindicatele şi patronatele. +
Articolul 8Se aprobă Criteriile specifice Ministerului Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului de acordare a statutului de utilitate publică asociaţiilor, fundaţiilor sau federaţiilor, prevăzute în anexa nr. 2. +
Articolul 9Se aprobă Lista documentelor solicitate asociaţiilor, fundaţiilor sau federaţiilor în vederea recunoaşterii ca fiind de utilitate publică, prevăzută în anexa nr. 3. +
Articolul 10Se aprobă modelul Raportului de activitate pe ultimii 3 ani al asociaţiei, fundaţiei sau federaţiei care solicită acordarea statutului de utilitate publică, prevăzut în anexa nr. 4. +
Articolul 11Direcţia relaţii cu Parlamentul, sindicatele şi patronatele analizează documentaţia prezentată de asociaţii, fundaţii sau federaţii, verifică îndeplinirea condiţiilor prevăzute de lege şi întocmeşte proiectul de hotărâre a Guvernului privind recunoaşterea acestora ca fiind de utilitate publică, cu consultarea direcţiilor de specialitate. +
Articolul 12Anexele nr. 1-4 fac parte integrantă din prezentul ordin. +
Articolul 13Direcţia relaţii cu parlamentul, sindicatele şi patronatele va duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin. +
Articolul 14Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.p. Ministrul transporturilor,construcţiilor şi turismului,Traian Panait,secretar de statBucureşti, 10 noiembrie 2003.Nr. 808. +
Anexa 1AVIZNr. …../…..Ca urmare a cererii înregistrate sub nr. …./…, formulată de domnul …….., reprezentant al asociaţiei/fundaţiei/federaţiei ……., cu sediul în ………., prin care se solicită acordarea avizului Ministerului Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului, în temeiul dispoziţiilor art. 7 alin. (2) din Ordonanţa Guvernului nr. 26/2000 cu privire la asociaţii şi fundaţii, modificată şi completată prin Ordonanţa Guvernului nr. 37/2003,se avizează favorabil prevederile cuprinse la art.*) ……… din Statutul autentificat cu nr. …../…. la Biroul notarului public …… şi/sau din Procesul-verbal autentificat cu nr. …… la Biroul notarului public, care intră în competenţa Ministerului Transporturilor Construcţiilor şi Turismului.Prezentul aviz este valabil numai pentru înregistrarea în Registrul asociaţiilor şi fundaţiilor/Registrul federaţiilor aflat la grefa judecătoriei/tribunalului în a cărei circumscripţie teritorială îşi are sediul asociaţia/fundaţia/federaţia/filiala.Director,………….Notă …
──────────
*) Vor fi menţionate acele articole, alineate, litere care se referă la activităţile ce intră în competenţa Ministerului Transporturilor, Construcţiilor şi Locuinţei.
────────── +
Anexa 2CRITERII SPECIFICE MINISTERULUI TRANSPORTURILOR,CONSTRUCŢIILOR ŞI TURISMULUIde acordare a statutului de utilitate publică asociaţiilor,fundaţiilor sau federaţiilorÎn conformitate cu prevederile art. 38 din Ordonanţa Guvernului nr. 26/2000 cu privire la asociaţii şi fundaţii, modificată şi completată prin Ordonanţa Guvernului nr. 37/2003, o asociaţie, o fundaţie sau o federaţie poate fi recunoscută ca fiind de utilitate publică dacă sunt îndeplinite cumulativ următoarele condiţii:a) activitatea acesteia se desfăşoară în interes general sau comunitar, după caz, şi funcţionează cel puţin 3 ani anteriori datei depunerii cererii privind recunoaşterea statutului de utilitate publică; … ─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────── Criteriile Documentele care se Îndeplinirea analizează criteriului*) (se notează cu DA sau NU)───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────1. Activitatea de interes public general Statutul, actul şi/sau comunitar se desfăşoară în constitutiv, regulamentul sfera de competenţă a Ministerului intern de funcţionare, Transporturilor, Construcţiilor pct. 2 din raportul de şi Turismului activitate───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────2. În obiectul de activitate Idem activităţile de interes general şi/sau comunitar din sfera de competenţă a Ministerului Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului sunt preponderente în raport cu activităţile în interes personal nepatrimonial al asociaţiilor sau fondatorilor───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────3. Nu desfăşoară activităţi angajate Idem politic în mod partizan, inclusiv cele de sprijinire sau promovare a unor partide ori alianţe politice sau electorale, candidaţi în alegeri ori persoane care ocupă funcţii de demnitate publică───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────4. Nu desfăşoară activităţi exclusiv în Idem interesul personal nepatrimonial al asociaţilor sau fondatorilor───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────5. Durata de funcţionare, conform Statutul, actul statutului, permite desfăşurarea pe constitutiv durată nedeterminată a unor activităţi de interes general şi/sau comunitar───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────b) a realizat majoritatea obiectivelor stabilite; … ─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────── Rea- Înde- liza- pli- rea nirea indi- cri- cato- teri- rului ului Criteriile Indicatorii de Documentele care (se (se realizare ai se analizează no- no- criteriului tează tează cu DA cu DA sau sau NU) NU)─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────── 1. Asociaţia a) Definirea clară a Statutul, organigrama, sau funda- organelor de conducere, pct. 3.2 din raportul de ţia face administrare şi control activitate dovada ───────────────────────────────────────────────────────────────── bunei des- b) Existenţa rapoartelor, Pct. 3.2 din raportul făşurări a proceselor-verbale etc., de activitate, copii de activita- care atestă funcţio- pe documente ţii orga- narea organelor de nelor de conducere, administrare conducere, şi control adminis- ───────────────────────────────────────────────────────────────── trare şi c) În statut sau în Statutul, regulamentul control, regulamentul intern de intern de funcţionare în confor- funcţionare există mitate cu prevederi referitoare prevede- la soluţionarea rile statu- conflictelor de interese tare şi cu apărute în activitatea regulamen- asociaţiei tul intern ───────────────────────────────────────────────────────────────── de funcţi- d) Existenţa personalului Pct. 3.1 şi 3.3 din onare angajat permanent raportul de activitate───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────2. Asociaţia a) Depunerea formularelor Copii de pe formularele sau funda- situaţiilor financiare situaţiilor financiare ţia face anuale la administraţia anuale depuse dovada financiară în a cărei funcţio- rază teritorială îşi are nării în sediul asociaţia sau conformi- fundaţia tate cu ───────────────────────────────────────────────────────────────── legislaţia b) Plata impozitelor, Certificatele constatatoare în vigoare taxelor, contribuţiilor şi privind îndeplinirea a altor venituri bugetare obligaţiilor exigibile datorate creditorilor de plată a impozitelor şi bugetari taxelor către stat, inclusiv a celor locale, precum şi a contribuţiilor pentru asigurările sociale de stat, asigurările sociale de sănătate, asigurările de şomaj ───────────────────────────────────────────────────────────────── c) Personalul este Pct. 3.3 şi certificatele încadrat în conformitate constatatoare privind cu legislaţia în vigoare îndeplinirea obligaţiilor exigibile de plată a impozitelor şi taxelor către stat, inclusiv a celor locale, precum şi a contribuţiilor pentru asigurările sociale de stat, asigurările sociale de sănătate, asigurările de şomaj ───────────────────────────────────────────────────────────────── d) Are autorizaţiile Autorizaţiile administra- necesare în vederea tive conforme cu legislaţia desfăşurării activităţilor în vigoare şi/sau acordu- statutare rile necesare desfăşurării activităţilor (copii de pe documente)───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────3. Asociaţia a) Dispune de un sediu Pct. 1 din raportul de sau funda- adecvat şi de dotări activitate, (copie) tia dispune destinate în exclusivitate de resurse realizării activităţilor financiare de interes general şi/sau materiale comunitar si umane ───────────────────────────────────────────────────────────────── adecvate b) A dezvoltat în terito- Pct. 3.7 şi fişa functiona- riu filiale sau puncte de activităţilor din raportul rii lucru adecvate realizării de activitate de activităţi de interes general sau comunitar (în cazul asociaţiilor şi fundaţiilor care desfăşoară activităţi de interes general) ───────────────────────────────────────────────────────────────── c) Resursele financiare Pct. 4 din raportul de de care dispun permit activitate, copii de pe realizarea activităţilor documentele contabile de interes general şi/sau comunitar ───────────────────────────────────────────────────────────────── d) Personalul are Pct. 3.3 şi 3.4 din pregătirea profesională şi raportul de activitate experienţă în domeniul de activitate───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────4. Asociaţia, a) Utilizează un mijloc Fişa activităţilor fundaţia constant de informare sau fede- referitor la serviciile şi raţia face activităţile derulate dovada unei ───────────────────────────────────────────────────────────────── bune comu- b) Colaborează cu alte Documentele care atestă nicări şi organizaţii neguvernamen- parteneriatul cu alte colaborări tale şi instituţii publice asociaţii, fundaţii, cu cetăţe- etc. în vederea dezvoltă- instituţii publice etc. nii, bene- rii de activităţi comune şi pct. 3.6 din raportul ficiarii şi/sau finanţării de activitate serviciilor, acestor activităţi alte organi- zaţii negu- vernamentale şi institu- ţii publice───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────5. Obiectivele A realizat mai mult de Pct. 2 şi 3.5, fişa de interes jumătate din numărul activităţilor din raportul general obiectivelor de interes de activitate şi/sau general şi/sau comunitar comunitar stabilite prin actul realizate constitutiv sau prin au fost statut semnifi- cative în raport cu obiectivele de aceeaşi natură sta- bilite prin actul con- stitutiv sau statut───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────6. Activităţi- În domenii de interes Fişa activităţilor le de general şi/sau comunitar interes activităţile desfăşurate general au condus la rezultate şi/sau reale şi benefice pentru comunitar comunitate şi pentru realizate grupul de persoane sunt de utilitate publică, respectiv scopurile vizate sunt benefice───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────c) a desfăşurat activitate anterioară semnificativă prin derularea unor programe ori proiecte specifice scopului său, prezintă situaţiile financiare anuale şi bugetele de venituri şi cheltuieli pe ultimii 3 ani anteriori datei depunerii cererii privind recunoaşterea statutului de utilitate publică; … ─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────── Rea- Înde- liza- pli- rea nirea indi- cri- cato- teri- rului ului Criteriile Indicatorii de Documentele care (se (se realizare ai se analizează no- no- criteriului tează tează cu DA cu DA sau sau NU) NU)───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────1. Activită- a) Activităţile desfăşura- Statutul, pct. 2 şi fişa ţile desfă- te au condus la îndeplini- activităţilor din raportul şurate rea obiectivelor de interes de activitate anterior au general şi/sau comunitar fost adec- prevăzute în statut vate înde- plinirii obiectivelor statutare───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────2. Dezvoltă a) Dezvoltă şi îmbunătă- Pct. 3.5. şi fişa programe, ţeşte, prin proiecte activităţilor din proiecte specifice activităţilor raportul de activitate specifice de interes general şi/sau comunitar, serviciile acordate, în funcţie de evaluarea periodică a acestora b) Numărul de beneficiari Pct. 3.5. şi fişa ai aceluiaşi serviciu nu activităţilor din raportul s-a diminuat cu mai mult de activitate de 10% faţă de anul precedent───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────3. Sustenabi- a) Utilizează resurse Pct. 3.3. şi fişa litatea umane adecvate activită- activităţilor din raportul activităţi- ţilor desfăşuate: de activitate lor şi ser- – personal calificat în viciilor specialitate din punct – personal angajat cu normă de vedere întreagă tehnic, – dezvoltă politici de patrimonial formare şi dezvoltare al supor- a personalului tului şi a voluntarilor grupului de beneficiari ───────────────────────────────────────────────────────────────── b) Utilizează metodologii Fişa activităţilor de lucru adecvate servi- ciilor oferite: tehnici, metode, instrumente de evaluare, respectarea legislaţiei ───────────────────────────────────────────────────────────────── c) Are capacitate de Pct. 4 şi fişa autofinanţare a servicii- activităţilor din raportul lor dezvoltate de cel de activitate puţin 10% din costul total al acestora ───────────────────────────────────────────────────────────────── d) Are capacitatea de a Pct. 4 şi fişa activită- atrage mai multe surse ţilor din raportul de de finanţare activitate ───────────────────────────────────────────────────────────────── e) Dispune de dotările Pct. 4 şi fişa activită- materiale adecvate ţilor din raportul de desfăşurării serviciilor activitate ───────────────────────────────────────────────────────────────── f) Serviciile oferite se Fişa activităţilor desfăşoară cu consimţămân- tul beneficiarilor şi, după caz, cu aportul beneficiarilor în realizarea acestora ───────────────────────────────────────────────────────────────── g) Serviciile oferite se Fişa activităţilor desfăşoară cu acordul şi, după caz, cu aportul comunităţii locale ───────────────────────────────────────────────────────────────── h) Există rezultate ale Fişa activităţilor serviciilor───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────4. Situaţiile a) Concordanţa dintre Pct. 4 din raportul de financiare prevederile bugetului activitate, bugetul de anuale şi de venituri şi cheltuieli venituri şi cheltuieli bugetele şi datele reflectate în şi situaţiile financiare de venituri situaţiile financiare anuale şi cheltu- anuale ieli ────────────────────────────────────────────────────────────────── reflectă b) Cheltuieli adecvate Pct. 4 şi fişa activităţi- desfăşura- activităţilor desfăşurate lor din raportul de rea activi- activitate, bugetul de tăţilor de venituri şi cheltuieli şi interes situaţiile financiare general sau anuale comunitar ───────────────────────────────────────────────────────────────── c) Cheltuieli în concor- Pct. 4 din raportul de danţă cu veniturile activitate, bugetul de obţinute venituri şi cheltuieli şi situaţiile financiare anuale───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────d) valoarea activului patrimonial pe fiecare dintre cei 3 ani anteriori este cel puţin egală cu valoarea patrimoniului iniţial. … ─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────── Criteriul Documentele care se Îndeplinirea analizează indicatorului───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────1. Valoarea activului patrimonial pe Pct. 4 din raportul de fiecare dintre cei 3 ani anteriori activitate, bugetul de nu a scăzut sub valoarea patrimoniu- venituri şi cheltuieli lui iniţial şi situaţiile financiare anuale─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────── +
Anexa 3LISTAdocumentelor solicitate asociaţiilor, fundaţiilor saufederaţiilor în vederea recunoaşterii ca fiind de utilitate publică1. Raportul de activitate pe ultimii 3 ani, în conformitate cu modelul prezentat, obligatoriu în două exemplare dactilografiate2. Actul constitutiv, statutul şi, după caz, actele adiţionale la acestea3. Dovada dobândirii personalităţii juridice şi, după caz, a înregistrării modificărilor actului constitutiv şi/sau statutului în Registrul asociaţiilor şi fundaţiilor sau în Registrul federaţiilor4. Dovada privind bonitatea asociaţiilor, a fundaţiei sau a federaţiei, emisă de banca la care are deschis contul5. Ultimul extras de cont bancar6. Dovada privind situaţia juridică a sediului asociaţiei, al fundaţiei sau al federaţiei şi a sediului sau sediilor unde se desfăşoară activităţile pentru care se solicită recunoaşterea7. Situaţiile financiare anuale depuse la administraţia financiară pe ultimii 3 ani8. Bugetele de venituri şi cheltuieli pe ultimii 3 ani, aprobate de organele de conducere9. Certificatele constatatoare privind îndeplinirea obligaţiilor exigibile de plată a impozitelor şi taxelor către stat, inclusiv a celor locale, precum şi a contribuţiilor pentru asigurările sociale de stat, asigurările sociale de sănătate, asigurările de şomaj (formularele-tip eliberate de autorităţile competente)10. Autorizaţiile administrative conforme cu legislaţia în vigoare şi/sau acordurile necesare desfăşurării activităţilor11. Regulamentul intern de funcţionare12. Organigrama asociaţiei, fundaţiei sau federaţiei13. Documentele care atestă parteneriatul cu alte asociaţii, fundaţii, instituţii publice etc.14. Numele şi adresa persoanelor fizice, respectiv denumirea şi sediul persoanelor juridice cu care asociaţia sau fundaţia colaborează în mod frecvent în vederea realizării obiectului său de activitate pentru care solicită recunoaşterea15. Declaraţia pe propria răspundere a preşedintelui, cunoscând prevederile art. 292 din Codul penal cu privire la falsul în declaraţii, privind veridicitatea informaţiilor cuprinse în raport, a faptului că organizaţia nu a desfăşurat activităţi ilicite ori contrare ordinii publice sau bunelor moravuri şi nu are sume neachitate la scadenţă către persoane fizice ori juridice16. În cazul federaţiilor care solicită recunoaşterea ca fiind de utilitate publică, dovada că cel puţin două treimi din numărul asociaţiilor şi fundaţiilor care o alcătuiesc sunt de utilitate publică.NOTĂ: Documentele de la pct. 1, 9 şi 15 se solicită în original.Documentele de la pct. 2-8, 10-14 şi 16 se solicită în copie. +
Anexa 4RAPORT DE ACTIVITATE PE ULTIMII 3 ANIal asociaţiei, fundaţiei sau federaţiei caresolicită acordarea statutului de utilitate publică– model – DATE PRIVIND ASOCIAŢIA/FUNDAŢIA/FEDERAŢIA: Denumirea asociaţiei/fundaţiei/federaţiei: Denumirea abreviată (dacă este cazul): Tipul de organizaţie: asociaţie/fundaţie/federaţie Sediul:─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────── Judeţul, respectiv municipiul: ────────────────────────────────────────────── Adresa Localitatea: cod: Strada:─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────── 1 2 3─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────── Telefon Prefix: nr.: Fax E-mail Situaţia juridică Suprafaţa totală (mp) Suprafaţa construită (mp) Nr. de încăperi─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────── 1. Dobândirea personalităţii juridice În temeiul Ordonanţei Guvernului nr. 26/2000 cu privire la asociaţii şi fundaţii, modificată şi completată prin Ordonanţa Guvernului nr. 37/2003─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────── Nr. de dosar la dobândirea personalităţii juridice─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────── Sentinţa civilă de dobândire a personalităţii juridice Nr.: Data: ────────────────────── eliberată de:─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────── Sentinţele civile care autorizează modificările 1. Nr.: Data: actului constitutiv şi/sau statutului ────────────────────── eliberată de:─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────── 2. Nr.: Data: ────────────────────── eliberată de: ────────────────────── 3. Nr.: Data: ────────────────────── eliberată de:─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────── Certificatul de înscriere în Registrul asociaţiilor Nr. Data şi fundaţiilor înscrierii în Registrul asociaţiilor şi fundaţiilor/Registrul federaţiilor─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────── Cod fiscal nr. …… anul ……, eliberat de ……. Cont bancar nr. ….., deschis la banca ……../(adresa băncii) Numele persoanei/persoanelor cu drept de semnătură ………….─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────── Persoanele fizice/juridice la constituire Numărul asociaţiilor/ numele fondatorilor─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────── Membrii asociaţi─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────── Fondator/fondatori─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────── 2. Sfera obiectului de activitate prevăzut în statut─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────── Scopul (se defineşte în conformitate cu art. ….. din statut)───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────── Obiectivele stabilite în statut: de interes general, de interes comunitar, respectiv în domenii respectiv în interesul precum: dezvoltare public al unei comuni- socială, asistenţă tăţi şi/sau grupuri socială, ajutorarea de persoane fizice săracilor şi defavo- care urmăresc rizaţilor, asistenţa un obiectiv comun oamenilor dezavan- sau au aceleaşi tajaţi fizic, a opinii, aceeaşi copiilor şi persoa- cultură, orientare nelor în vârstă socială, profesională şi altele asemenea────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────── Activităţile de interes general sau comunitar prevăzute în statut: în conformitate cu art. ….| grup-ţintă────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────── 3. Date privind organizarea şi funcţionarea 3.1. Organizarea asociaţiei/fundaţiei/federaţiei─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────── Organele de conducere, administrare Alese/numite Numele, Profesia/locul şi control, potrivit statutului în temeiul legii prenumele de muncă şi adresa─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────── De conducere (nominalizaţi funcţiile)─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────── De administrare (nominalizaţi funcţiile)─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────── De control (nominalizaţi funcţiile)─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────── Altele (specificaţi)─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────── 3.2. Informaţii privind funcţionarea asociaţiei/fundaţiei/federaţiei─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────── Activitatea organelor de conducere, În ultimii 3 ani administrare şi control ──────────────────────────────────────── Anul Anul Anul─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────── Conducere Nr. de şedinţe ───────────────────────────────────────────────────────────────── În conformitate cu procesele-verbale nr./data ───────────────────────────────────────────────────────────────── Alte documente (specificaţi)─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────── Administrare Nr. de şedinţe ───────────────────────────────────────────────────────────────── În conformitate cu procesele-verbale nr./data ───────────────────────────────────────────────────────────────── Alte documente (specificaţi)─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────── Control Nr. de şedinţe ───────────────────────────────────────────────────────────────── În conformitate cu procesele-verbale nr./data ───────────────────────────────────────────────────────────────── Alte documente (specificaţi)─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────── Altele Nr. de şedinţe ───────────────────────────────────────────────────────────────── În conformitate cu procesele-verbale nr./data ───────────────────────────────────────────────────────────────── Alte documente (specificaţi)─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────── 3.3. Personalul administrativ al organizaţiei─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────── Personal încadrat cu: În ultimii 3 ani─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────── Anul Anul Anul ───────────────────────────────────────────── numărul numărul numărul─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────── Contract de muncă─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────── Convenţie civilă─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────── Nr. de voluntari─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────── Total:─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────── 3.4. Dezvoltarea resurselor umane─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────── Programele de formare a Domeniul În ultimii 3 ani Nr. de persoane personalului, organizate de: ─────────────────── formate Anul Anul Anul─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────── Asociaţie/fundaţie/federaţie Alte persoane juridice (specificaţi denumirea acestora)────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────── Programele În ultimii 3 ani Numărul Numărulpentru atragerea ────────────────────────── de participanţi de voluntari voluntarilor Anul Anul Anul atraşi─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────── 3.5. Activităţile de interes general sau comunitar realizate─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────── Denumirea activităţii, în conformitate cu fişa activităţii În ultimii 3 ani─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────── Anul Anul Anul─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────── beneficiari beneficiari beneficiari─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────── categ. numărul categ. numărul categ. numărul─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────── 3.6. Principalele mijloace de comunicare şi informare utilizate─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────── Tipul activităţii În ultimii 3 ani─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────── Anul Anul Anul─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────── 3.7. Dezvoltarea teritorială───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────Nr. Judeţul/localitatea/ Persoana Nr. de Anulcrt. Filialele Punctele adresa/telefonul de contact membri înfiin- de lucru asociaţi sau ţării personal al fundaţiei────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────── 3.8 Afilierea la nivel naţional a) Denumirea şi adresa organismului naţional …………………. b) Documentul care atestă afilierea …………………………. c) Data afilierii ………………………………………… 3.9. Afilierea internaţională Denumirea şi adresa organizaţiei internaţionale:─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────── Tipul de afiliere Din anul Documentul care atestă afilierea─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────── Membru deplin─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────── Membru asociat─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────── Altele (specificaţi)─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────── 3.10. Premiile, nominalizările, alte forme de recunoaştere a activităţii─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────── Denumirea Anul Instituţia care a acordat/recunoscut activitatea─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────── 4. Resursele materiale şi financiare─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────── Patrimoniul Total valoare, în mii lei: În conformitate cu ultima balanţă contabilă Din care:─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────── 1. Total imobilizări corporale, din care:─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────── Construcţii─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────── Terenuri─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────── Alte mijloace fixe – mobilier – echipament – altele─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────── Mijloace de transport─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────── Imobilizări corporale în curs─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────── 2. Total disponibilităţi băneşti─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────── Lei─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────── Valută─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────── Venituri În conformitate cu ultima balanţă contabilă, din care:─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────── Resurse obţinute de la bugetul de stat─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────── Resurse obţinute de la bugetul local─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────── Cotizaţiile membrilor─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────── Dividendele societăţilor comerciale înfiinţate─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────── Dobânzile şi dividendele rezultate din plasarea sumelor disponibile─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────── Venituri realizate din activităţi economice proprii─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────── Donaţii, sponsorizări sau legate─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────── Finanţări, granturi────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────── Mişcarea patrimonială Valoarea activului în mii lei─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────── Anul Anul Anul─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────── PROGRAME DESFĂŞURATE CU FINANŢARE EXTERNĂ (pe ultimii 3 ani)─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────── Perioada/anul Denumirea programului Valoarea Finanţatorul────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────── PROGRAME SUBVENŢIONATE DE LA BUGETUL DE STAT/LOCAL (în ultimii 3 ani)─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────── Perioada/anul Denumirea programului Valoarea Temeiul legal şi sursa subvenţiei────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────── SOCIETĂŢI COMERCIALE ÎNFIINŢATE─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────── Denumirea Anul înfiinţării Obiectul de Adresa Codul fiscal activitate────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────── +
Anexăla raportul de activitate pe ultimii 3 aniDOCUMENTE SUPLIMENTAREla raportul de activitate pe ultimii 3 ani FIŞA Nr.: privind activităţile în interes general şi/sau comunitar desfăşurate (Se completează pentru fiecare activitate) 1. Denumirea activităţii: 2. Scopul: 3. Obiectivul:─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────── 4. Durata în timp Data începerii activităţii Observaţii─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────── Limitată─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────── Nelimitată────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────── 5. Aria de desfăşurare Se specifică localitatea, judeţul/localităţile, judeţele/localităţile─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────── Locală─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────── Judeţeană─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────── Naţională────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────── 6. Categoria de persoane Nr. de Caracteristicile socioeconomice beneficiare beneficiari ale grupului-ţintă───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────── 7. Precizaţi modalitatea de selectare a beneficiarilor activităţilor 8. Descrieţi modalităţile prin care proiectul şi-a propus implicarea beneficiarilor în activităţile desfăşurate în beneficiul acestora 9. Descrierea activităţilor/serviciilor desfăşurate şi a metodologiilor de lucru utilizate─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────── 10. Resursele umane utilizate Nr. Numărul de Categoria persoane cu socioprofesională funcţie de─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────── Încadrat cu: – convenţie civilă – contract de muncă conducere execuţie─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────── Voluntari─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────── Numele persoanei care conduce şi administrează activitatea:─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────── 11. Costul programului, proiectului pe toată Total, în mii lei sau valuta durata finanţării sau, după caz, in care a fost finanţat costul anual al serviciului, în proiectul conformitate cu cheltuielile din anul precedent depunerii documentaţiei, din care:─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────── Contribuţia organizaţiei:─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────── Subvenţii de la bugetul de stat─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────── Subvenţii de la bugetul local─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────── Contribuţii ale partenerilor externi─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────── Contribuţii ale beneficiarilor─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────── Altele─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────── 12. Costul lunar al serviciului pe beneficiar:─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────── 13. Partenerii implicaţi Forma parteneriatului──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────── 14. Autorizaţiile necesare Instituţia care a Nr. documentului/data desfăşurării activităţii eliberat autorizaţia (sanitară etc.)──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────── 15. Evaluarea activităţilor, Când a avut Cine a evaluat Măsurile luate metodele utilizate loc evaluarea activitatea în urma evaluării───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────── 16. Rezultatele activităţii (specificaţi indicatorii de performanţă utilizaţi): 17. Efectele benefice ale activităţii la nivelul comunităţii: – modalităţile de informare a comunităţii privind activităţile şi rezultatele acestora; – alte comentarii privind activitatea desfăşurată.─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────── Numele persoanei desemnate pentru a oferi informaţii suplimentare: Telefon────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────── Numele şi prenumele preşedintelui Data Ştampila asociaţiei/fundaţiei asociaţiei/fundaţiei, semnătura───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────––