ORDIN nr. 8 din 15 ianuarie 2002

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 15/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL ADMINISTRATIEI PUBLICE
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 76 din 31 ianuarie 2002
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LAHG 1084 25/10/2001 ART. 4
ActulREFERIRE LAHG 8 04/01/2001 ART. 9
Acte care fac referire la acest act:

SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulREFERIT DEHG 1209 14/10/2003
ActulREFERIT DEMETODOLOGIE 14/10/2003

pentru aprobarea Criteriilor de performanţă pe baza cărora se face evaluarea performantelor profesionale individuale ale funcţionarilor publici pentru anul 2002



Ministrul administraţiei publice,având în vedere prevederile art. 4 din Hotărârea Guvernului nr. 1.084/2001 privind aprobarea Metodologiei de evaluare a performantelor profesionale individuale ale funcţionarilor publici, precum şi de contestare a calificativelor acordate,în temeiul prevederilor art. 9 alin. (3) din Hotărârea Guvernului nr. 8/2001 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Ministerului Administraţiei Publice,emite prezentul ordin. + 
Articolul 1Se aprobă Criteriile de performanţă pe baza cărora se face evaluarea performantelor profesionale individuale ale funcţionarilor publici pentru anul 2002, prevăzute în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.
 + 
Articolul 2Prezentul ordin va fi publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I.Ministrul administraţiei publice,Octav Cozmanca
 + 
Anexă

         
  CRITERII DE PERFORMANŢĂ pe baza cărora se face evaluarea performanţelor profesionale individuale ale funcţionarilor publici pentru anul 2002
  I. Criterii de performanţă pentru funcţionarii publici de execuţie
  Criterii de performanţă Definirea criteriului pentru funcţionarii publici de execuţie din categoria A Definirea criteriului pentru funcţionarii publici de execuţie din categoria B Definirea criteriului pentru funcţionarii publici de execuţie din categoria C
  Realizarea obiectivelor se caracterizează prin stabilirea gradului de îndeplinire a obiectivelor individuale stabilite pentru perioada evaluată se caracterizează prin stabilirea gradului de îndeplinire a obiectivelor individuale stabilite pentru perioada evaluată se caracterizează prin stabilirea gradului de îndeplinire a obiectivelor individuale stabilite pentru perioada evaluată
  Adaptabilitate capacitatea de a îndeplini activităţile pe care le presupune realizarea atribuţiilor corespunzătoare funcţiei publice, a atribuţiilor delegate, precum şi a activităţilor sau lucrărilor cu caracter neplanificat capacitatea de a îndeplini activităţile pe care le presupune realizarea atribuţiilor corespunzătoare funcţiei publice, a atribuţiilor delegate; capacitatea de a desfăşura activităţi într-un context reglementat capacitatea de a îndeplini activităţile pe care le presupune realizarea atribuţiilor corespunzătoare funcţiei publice şi a unor atribuţii delegate; capacitatea de a desfăşura eficient activităţi de rutină într-un cadru strict reglementat
  Asumarea responsabilităţii reprezintă capacitatea de a accepta erorile sau, după caz, deficienţele propriei activităţi, de a răspunde pentru acestea; capacitatea de a învăţa din greşeli şi de a nu le mai repeta reprezintă capacitatea de a accepta erorile sau, după caz, deficienţele propriei activităţi, de a răspunde pentru acestea; capacitatea de a învăţa din greşeli şi de a nu le mai repeta reprezintă capacitatea de a accepta erorile sau, după caz, deficienţele propriei activităţi, de a răspunde pentru acestea; capacitatea de a învăţa din greşeli şi de a nu le mai repeta
  Capacitatea de a rezolva problemele capacitatea de a depăşi obstacolele sau dificultăţile intervenite în activitatea curentă, prin identificarea soluţiilor adecvate de rezolvare şi asumarea riscului capacitatea de a depăşi obstacolele sau dificultăţile intervenite în activitatea curentă, prin propunerea unor posibile soluţii de rezolvare şi asumarea riscului reprezintă capacitatea de a depăşi obstacolele sau dificultăţile intervenite în activitatea curentă, prin solicitarea soluţiilor adecvate de rezolvare
  Capacitatea de implementare capacitatea de a pune eficient în practică soluţiile proprii şi pe cele dispuse pentru desfăşurarea activităţilor în mod corespunzător, în scopul realizării obiectivelor capacitatea de a pune eficient în practică soluţiile proprii şi pe cele dispuse pentru desfăşurarea activităţilor în mod corespunzător, în scopul realizării obiectivelor capacitatea de a pune eficient în practică soluţiile dispuse pentru desfăşurarea activităţilor în mod corespunzător, în scopul realizării obiectivelor
  Capacitatea de autoperfecţionare şi de valorificare a experienţei dobândite implică angajament în realizarea obiectivelor; dorinţă permanentă de perfecţionare profesională, de îmbunătăţire a activităţii curente; aptitudinea de a pune în practică cunoştinţele şi deprinderile dobândite implică angajament în realizarea obiectivelor; dorinţă permanentă de perfecţionare profesională, de îmbunătăţire a activităţii curente; aptitudinea de a pune în practică cunoştinţele şi deprinderile dobândite implică angajament în realizarea obiectivelor; dorinţă permanentă de perfecţionare profesională, de îmbunătăţire a activităţii curente; aptitudinea de a pune în practică cunoştinţele şi deprinderile dobândite
  Capacitatea de analiză şi sintetiză capacitatea de a interpreta un volum mare de informaţii, de a identifica şi de a valorifica constantele şi elementele noi, de a selecta aspectele esenţiale pentru domeniul analizat capacitatea de a interpreta un volum mare de informaţii, de a identifica şi de a valorifica constantele şi elementele noi, de a selecta aspectele esenţiale pentru domeniul analizat  
  Creativitate şi spirit de iniţiativă se caracterizează prin atitudine activă în soluţionarea problemelor şi realizarea obiectivelor prin crearea unor moduri alternative de rezolvare a problemelor curente; atitudine pozitivă faţă de idei noi; inventivitate în găsirea unor căi de optimizare a activităţii desfăşurate se caracterizează prin atitudine activă în soluţionarea problemelor şi realizarea obiectivelor prin crearea unor moduri alternative de rezolvare a problemelor curente; atitudine pozitivă faţă de idei noi; inventivitate în găsirea unor căi de optimizare a activităţii desfăşurate se caracterizează prin atitudine activă în soluţionarea problemelor şi realizarea obiectivelor prin găsirea unor moduri alternative de rezolvare a problemelor curente; atitudine pozitivă faţă de idei noi; spirit inventiv
  Capacitatea de planificare şi de a acţiona strategic capacitatea de a previziona cerinţele, oportunităţile şi constrângerile viitoare, posibilele riscuri şi consecinţele acestora; capacitatea de a anticipa soluţii şi de a organiza timpul propriu sau, după caz, al celorlalţi, pentru îndeplinirea eficientă a atribuţiilor de serviciu capacitatea de a previziona cerinţele, posibilele riscuri şi consecinţele acestora; capacitatea de a anticipa soluţii şi de a organiza timpul propriu pentru îndeplinirea eficientă a atribuţiilor de serviciu capacitatea de a organiza timpul propriu pentru îndeplinirea eficientă a atribuţiilor de serviciu
  Capacitatea de a comunica aptitudinea de a transmite şi recepta cu uşurinţă informaţiile, în scris şi verbal aptitudinea de a transmite şi recepta cu uşurinţă informaţiile, în scris şi verbal aptitudinea de a transmite şi recepta cu uşurinţă informaţiile, în scris şi verbal
  Capacitatea de a lucra independent capacitatea de a desfăşura activităţi pentru îndeplinirea atribuţiilor de serviciu fără a solicita coordonare, cu excepţia cazurilor în care activităţile implică luarea unor decizii care depăşesc limitele de competenţă    
  Capacitatea de a lucra în echipă capacitatea de a se integra într-o echipă, de a-şi aduce contribuţia prin participare efectivă, de a transmite şi de a influenţa idei, pentru realizarea obiectivelor acesteia capacitatea de a se integra într-o echipă, de a-şi aduce contribuţia prin participare efectivă, de a transmite şi de a influenţa idei, pentru realizarea obiectivelor acesteia capacitatea de a se integra într-o echipă, de a-şi aduce contribuţia prin participare efectivă, de a transmite şi de a influenţa idei, pentru realizarea obiectivelor acesteia
  Competenţa în redactare capacitatea de a se exprima în scris fluent, clar şi concis, de a utiliza corect vocabularul şi de a folosi limbajul corespunzător exigenţelor care trebuie să caracterizeze documentele elaborate capacitatea de a se exprima în scris fluent, clar şi concis, de a utiliza corect vocabularul şi de a folosi limbajul corespunzător exigenţelor care trebuie să caracterizeze documentele elaborate capacitatea de a se exprima în scris fluent, clar şi concis, de a utiliza corect vocabularul şi de a folosi limbajul corespunzător exigenţelor care trebuie să caracterizeze documentele elaborate
  Capacitatea de consiliere capacitatea de a oferi sprijin informaţional, cu argumentare solidă, justificată corespunzător şi prezentată în mod adecvat atunci când este solicitat    
  Capacitatea de îndrumare capacitatea de a oferi informaţia adecvată desfăşurării unei anumite activităţi şi de a oferi sprijin în valorificarea acesteia capacitatea de a oferi informaţia adecvată desfăşurării unei anumite activităţi şi de a oferi sprijin în valorificarea acesteia  
  Abilităţi în utilizarea calculatoarelor şi a altor echipamente informatice aptitudinea de a utiliza calculatoarele, folosind tehnici standard de procesare; capacitatea de a utiliza sisteme specifice postului; abilitatea de a utiliza alte tipuri de echipament de birou: copiatoare, faxuri, proiectoare aptitudinea de a utiliza calculatoarele, folosind tehnici standard de procesare; capacitatea de a utiliza sisteme specifice postului; abilitatea de a utiliza alte tipuri de echipament de birou: copiatoare, faxuri, proiectoare aptitudinea de a utiliza calculatoarele, folosind tehnici standard de procesare; capacitatea de a utiliza sisteme specifice postului; abilitatea de a utiliza alte tipuri de echipament de birou: copiatoare, faxuri, proiectoare
  Respectul faţă de lege şi loialitatea faţă de interesele instituţiei presupune cunoaşterea şi aplicarea consecventă a reglementărilor specifice activităţii curente, precum şi susţinerea instituţiei şi a obiectivelor ei prin promovarea politicilor, strategiilor şi a unei imagini favorabile presupune cunoaşterea şi aplicarea consecventă a reglementărilor specifice activităţii curente, precum şi susţinerea instituţiei şi a obiectivelor ei prin promovarea politicilor, strategiilor şi a unei imagini favorabile presupune cunoaşterea şi aplicarea consecventă a reglementărilor specifice activităţii curente, precum şi susţinerea instituţiei şi a obiectivelor ei
  Conduita în timpul serviciului implică respectarea normelor de disciplină şi a normelor etice în îndeplinirea atribuţiilor şi realizarea obiectivelor, în relaţiile cu funcţionarii publici, cu cetăţenii, precum şi cu ceilalţi beneficiari ai serviciilor prestate de funcţionarii publici implică respectarea normelor de disciplină şi a normelor etice în îndeplinirea atribuţiilor şi realizarea obiectivelor, în relaţiile cu funcţionarii publici, cu cetăţenii, precum şi cu ceilalţi beneficiari ai serviciilor prestate de funcţionarii publici implică respectarea normelor de disciplină şi a normelor etice în îndeplinirea atribuţiilor şi realizarea obiectivelor, în relaţiile cu funcţionarii publici, cu cetăţenii, precum şi cu ceilalţi beneficiari ai serviciilor prestate de funcţionarii publici

     
  II. Criterii de performanţă pentru funcţionarii publici de conducere
  Criterii de performanţă Definirea criteriului
  Capacitatea de a organiza reprezintă capacitatea de a identifica activităţile care trebuie desfăşurate de structura condusă, delimitarea lor în atribuţii, stabilirea pe baza acestora a obiectivelor; repartizarea echilibrată şi echitabilă a atribuţiilor şi a obiectivelor în funcţie de nivelul, categoria, clasa şi gradul funcţionarului public
  Capacitatea de a conduce reprezintă abilitatea de a crea o viziune realistă, de a o transpune în practică şi de a o susţine; abilitatea de a planifica şi de a administra activitatea unei echipe formate din personalităţi diferite, cu nivel diferit al capacităţii de a colabora la îndeplinirea unei atribuţii; capacitatea de a adapta stilul de conducere la situaţii diferite, precum şi de a acţiona pentru gestionarea şi rezolvarea conflictelor
  Capacitatea de coordonare se caracterizează prin armonizarea deciziilor şi acţiunilor personalului, precum şi a activităţilor din cadrul unui compartiment, în vederea realizării obiectivelor acestuia
  Capacitatea de control reprezintă capacitatea de supraveghere a modului de transformare a deciziilor în soluţii realiste; depistarea deficienţelor şi luarea măsurilor necesare pentru corectarea la timp a acestora
  Capacitatea de a obţine cele mai bune rezultate de la structura condusă capacitatea de a motiva şi de a încuraja dezvoltarea performanţelor personalului prin: cunoaşterea aspiraţiilor colectivului, asigurarea unei perspective de dezvoltare şi a unei atitudini de încredere; aptitudinea de a asculta şi de a lua în considerare diferite opinii, precum şi de a oferi sprijin pentru obţinerea unor rezultate pozitive pentru colectiv; recunoaşterea meritelor şi cultivarea performanţelor
  Competenţa decizională reprezintă capacitatea de a lua hotărâri rapid, cu simţ de răspundere şi conform competenţei legale, cu privire la desfăşurarea activităţii structurii conduse
  Capacitatea de a delega reprezintă capacitatea de a transfera atribuţii personalului din subordine care corespunde din punct de vedere legal şi al competenţelor proprii, în scopul realizării la timp şi în mod corespunzător a obiectivelor structurii conduse
  Abilităţi în gestionarea resurselor umane reprezintă capacitatea de a planifica şi de a administra eficient activitatea personalului subordonat, asigurând sprijinul şi motivarea corespunzătoare
  Capacitatea de a dezvolta abilităţile personalului se caracterizează prin cunoaşterea aptitudinilor personalului din subordine, inclusiv prin capacitatea de a crea, de a implementa şi de a menţine politici de personal eficiente, în scopul motivării acestuia
  Competenţa în gestionarea resurselor alocate capacitatea de a utiliza eficient resursele materiale şi financiare alocate
  Abilităţi în domeniul instruirii reprezintă capacitatea de a identifica nevoile de instruire ale personalului din subordine şi de a formula propuneri privind tematica şi formele concrete de realizare a instruirii
  Abilităţi de mediere şi negociere reprezintă capacitatea de a organiza şi de a conduce o întâlnire, precum şi de a o orienta către o soluţie comun acceptată, ţinând seama de poziţiile diferite ale părţilor; capacitatea de a planifica şi de a desfăşura interviuri
  Obiectivitate în apreciere presupune corectitudine în luarea deciziilor; imparţialitate în evaluarea personalului din subordine şi în modul de acordare a recompenselor pentru rezultate deosebite în activitate

NOTĂ:1. Criteriile de performanţă prevăzute la pct. I se aplică funcţionarilor publici de execuţie în funcţie de categoria din care fac parte. Gradul de importanţa pentru fiecare criteriu se stabileşte în raport cu aptitudinile necesare în vederea îndeplinirii atribuţiilor corespunzătoare clasei şi gradului funcţiei publice deţinute de funcţionarul public evaluat.2. Pentru funcţionarii publici de conducere se aplică criteriile de performanţă prevăzute la pct. I, corespunzătoare categoriei funcţiei publice de execuţie, şi cele prevăzute la pct. II.3. La notarea criteriului de performanţă "realizarea obiectivelor" se vor avea în vedere următorii indicatori de performanţă:a) cantitatea, prin care se măsoară volumul lucrărilor exprimate în unităţi de măsura specifice operaţiunilor sau activităţilor desfăşurate;b) calitatea, prin care se măsoară nivelul completitudinii şi corectitudinii soluţiilor prezentate în activităţile desfăşurate pentru realizarea obiectivelor;c) costurile, prin care se măsoară interesul funcţionarului public pentru a limita costurile de funcţionare a instituţiei; se raportează volumul de activitate la costurile implicate;d) timpul, prin care se măsoară timpii de execuţie a lucrărilor, mai ales pentru acele lucrări pentru care nu se pot stabili norme de timp.–––––-

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x