ORDIN nr. 8 din 12 ianuarie 2011 (*actualizat*)

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 28/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL ADMINISTRATIEI SI INTERNELOR
Publicat în:
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Actiuni induse de acest act:

SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ART. 8ABROGA PEORDIN 65 22/04/2009
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulACTUALIZEAZA PEORDIN 8 12/01/2011
ActulREFERIRE LALEGE 15 14/02/2008
ActulREFERIRE LAOUG 30 25/04/2007 ART. 4
ActulREFERIRE LALEGE 102 21/09/1992 ART. 10
ART. 1ARE LEGATURA CUORDIN 98 21/08/2015 ART. 1
ART. 4ARE LEGATURA CUORDIN 98 21/08/2015 ART. 1
ART. 6ARE LEGATURA CUORDIN 98 21/08/2015 ART. 1
ART. 7ARE LEGATURA CUORDIN 98 21/08/2015 ART. 1
ART. 8ABROGA PEORDIN 65 22/04/2009
 Nu exista acte care fac referire la acest act

privind constituirea şi funcţionarea Comisiei de însemne heraldice a Ministerului Administraţiei şi Internelor(actualizat la data de 31 august 2015*)



–––-Pentru reglementarea într-o concepţie unitară a adoptării însemnelor heraldice în cadrul Ministerului Administraţiei şi Internelor,având în vedere prevederile art. 10 din Legea nr. 102/1992 privind stema ţării şi sigiliul statului,în temeiul art. 7 alin. (4) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 30/2007 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Administraţiei şi Internelor, aprobată cu modificări prin Legea nr. 15/2008, cu modificările şi completările ulterioare,ministrul administraţiei şi internelor emite următorul ordin: + 
Articolul 1(1) Se constituie Comisia de însemne heraldice a Ministerului Administraţiei şi Internelor, denumită în continuare Comisie, având următoarea componenţă:1. preşedinte: secretarul general al Ministerului Administraţiei şi Internelor;2. vicepreşedinţi:a) directorul Centrului Cultural al Ministerului Administraţiei şi Internelor;b) un adjunct al directorului general al Direcţiei generale management resurse umane;–––-Lit. b) a pct. 2 al alin. (1) al art. 1 a fost modificată de pct. 1 al art. I din ORDINUL nr. 98 din 21 august 2015, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 655 din 31 august 2015.3. membri:a) şeful structurii din cadrul Direcţiei generale logistice, cu atribuţii în gestionarea activităţii ce vizează echiparea efectivelor Ministerului Afacerilor Interne;–––-Lit. a) a pct. 3 al alin. (1) al art. 1 a fost modificată de pct. 2 al art. I din ORDINUL nr. 98 din 21 august 2015, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 655 din 31 august 2015.b) şeful tipografiei din cadrul Direcţiei generale logistice;–––-Lit. b) a pct. 3 al alin. (1) al art. 1 a fost modificată de pct. 2 al art. I din ORDINUL nr. 98 din 21 august 2015, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 655 din 31 august 2015.c) un profesor universitar de la Facultatea de Arhivistică din cadrul Academiei de Poliţie «Alexandru Ioan Cuza».–––-Lit. c) a pct. 3 al alin. (1) al art. 1 a fost modificată de pct. 2 al art. I din ORDINUL nr. 98 din 21 august 2015, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 655 din 31 august 2015.d) un specialist în grafică şi machetare din cadrul Editurii Ministerului Administraţiei şi Internelor;e) un specialist în heraldică din cadrul Arhivelor Naţionale;4. secretar: un ofiţer din cadrul Centrului Cultural al Ministerului Afacerilor Interne, cu atribuţii în gestionarea activităţii ce vizează tradiţiile instituţionale.–––-Pct. 4 al alin. (1) al art. 1 a fost modificat de pct. 3 al art. I din ORDINUL nr. 98 din 21 august 2015, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 655 din 31 august 2015.(2) În funcţie de problemele analizate, la şedinţele Comisiei pot participa şi alţi specialişti în domeniu.–––-Alin. (2) al art. 1 a fost modificat de pct. 4 al art. I din ORDINUL nr. 98 din 21 august 2015, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 655 din 31 august 2015.
 + 
Articolul 2Comisia funcţionează pe lângă Centrul Cultural al Ministerului Administraţiei şi Internelor.
 + 
Articolul 3În termen de 30 de zile de la data intrării în vigoare a prezentului ordin, Comisia întocmeşte Normele metodologice privind elaborarea, adoptarea şi utilizarea însemnelor heraldice în Ministerul Administraţiei şi Internelor, care se aprobă de preşedintele acesteia.
 + 
Articolul 4Comisia are următoarele atribuţii:a) elaborează proiectul însemnului heraldic al Ministerului Administraţiei şi Internelor şi întocmeşte documentaţia tehnică aferentă acestuia;b) analizează şi avizează sau, după caz, respinge propunerile de însemne heraldice, drapele, ecusoane, embleme, insigne, zile ale structurilor şi denumiri onorifice elaborate în condiţiile prezentului ordin;–––-Lit. b) a art. 4 a fost modificată de pct. 5 al art. I din ORDINUL nr. 98 din 21 august 2015, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 655 din 31 august 2015.c) înştiinţează autorii propunerilor despre aprobarea sau respingerea proiectelor propuse şi ţine, prin secretarul Comisiei, evidenţa tuturor însemnelor heraldice, a zilelor şi denumirilor onorifice ale structurilor din Ministerul Administraţiei şi Internelor, precum şi a documentaţiilor tehnice aferente;d) monitorizează corecta elaborare şi utilizare a însemnelor heraldice, drapelelor, ecusoanelor, insignelor, emblemelor, iar în cazul constatării unor situaţii ce contravin prevederilor prezentului ordin şi ale Normelor metodologice privind elaborarea, adoptarea şi utilizarea însemnelor heraldice în Ministerul Administraţiei şi Internelor sesizează în scris şeful ierarhic superior structurii respective, care este obligat să ia măsuri în consecinţă şi să le comunice preşedintelui Comisiei.
 + 
Articolul 5Propunerile prevăzute la art. 4 lit. b), însoţite de documentaţia ce argumentează opţiunea, se înaintează Comisiei de către şefii structurilor din aparatul central sau, după caz, ai instituţiilor/structurilor aflate în subordinea/coordonarea Ministerului Administraţiei şi Internelor şi, după avizarea lor de către aceasta, se supun spre aprobare ministrului administraţiei şi internelor, prin preşedintele Comisiei.
 + 
Articolul 6(1) În Ministerul Afacerilor Interne, însemnele heraldice, drapelele, ecusoanele, emblemele, insignele, zilele structurilor şi denumirile onorifice se stabilesc şi se adoptă în conformitate cu prevederile prezentului ordin.–––-Alin. (1) art. 6 a fost modificat de pct. 6 al art. I din ORDINUL nr. 98 din 21 august 2015, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 655 din 31 august 2015.(2) Însemnele heraldice, emblemele, insignele, ecusoanele folosite de categorii de personal şi de structuri ale Ministerului Administraţiei şi Internelor, pentru care nu există aprobare sau nu mai sunt valabile din cauza schimbării denumirii structurii, vor fi supuse avizării Comisiei în termen de 90 de zile de la data intrării în vigoare a prezentului ordin.
 + 
Articolul 7Structura beneficiară păstrează în arhiva proprie un exemplar din Monitorul Oficial al României, Partea I, în care a fost publicat ordinul ministrului afacerilor interne pentru aprobarea însemnului heraldic, drapelului, ecusonului ori emblemei, insignei, zilei aniversare ori denumirii onorifice proprii, precum şi documentaţia tehnică aferentă.–––-Art. 7 a fost modificat de pct. 7 al art. I din ORDINUL nr. 98 din 21 august 2015, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 655 din 31 august 2015.
 + 
Articolul 8(1) Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.(2) La data publicării prezentului ordin se abrogă Ordinul viceprim-ministrului, ministrul administraţiei şi internelor, nr. 65/2009 privind constituirea şi funcţionarea Comisiei de Însemne Heraldice a Ministerului Administraţiei şi Internelor, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 282 din 29 aprilie 2009.


Ministrul administraţiei şi internelor,

Constantin-Traian Igaş
Bucureşti, 12 ianuarie 2011.Nr. 8.––

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x