ORDIN nr. 79 din 28 ianuarie 2011

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 28/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL TRANSPORTURILOR SI INFRASTRUCTURII
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 87 din 2 februarie 2011
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LAHG 76 11/02/2009 ART. 5
ActulREFERIRE LAHG 626 24/09/1998 ANEXA 1
ActulREFERIRE LAREGULAMENT 24/09/1998 ART. 3
ART. 1REFERIRE LAORDIN 815 12/10/2010 ANEXA 2
ART. 1REFERIRE LANORMA 12/10/2010 ANEXA 2
ART. 1REFERIRE LAORDIN 447 24/03/2003
ART. 1REFERIRE LAINSTRUCTIUNI 24/03/2003
ART. 1REFERIRE LAORDIN 1186 29/08/2001 ART. 12
 Nu exista acte care fac referire la acest act

privind instituirea unor măsuri suplimentare de siguranţă feroviară aplicabile administratorului infrastructurii feroviare publice, gestionarilor de infrastructură feroviară neinteroperabilă, operatorilor de transport feroviar şi operatorilor economici – furnizori feroviari – autorizaţi să efectueze lucrări de construire, modernizare, întreţinere şi reparare a infrastructurii feroviare, care deţin şi utilizează drezine autopropulsate, utilaje de cale sau altele similare acestora



În temeiul prevederilor art. 5 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 76/2009 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale art. 3 alin. (2) lit. t) din anexa nr. 1 „Regulament de organizare şi funcţionare al Autorităţii de Siguranţă Feroviară Română – ASFR” la anexa nr. 1 „Regulament de organizare şi funcţionare a Autorităţii Feroviare Române – AFER”, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 626/1998 privind organizarea şi funcţionarea Autorităţii Feroviare Române – AFER, cu modificările şi completările ulterioare,ministrul transporturilor şi infrastructurii emite următorul ordin: + 
Articolul 1(1) Având în vedere faptul că în perioada octombrie 2009 – noiembrie 2010 s-au produs o serie de accidente feroviare grave şi incidente feroviare în sistemul de transport feroviar din România, precum şi gradul ridicat de repetabilitate a erorilor umane care au stat la baza producerii acestor accidente şi incidente feroviare, se dispun ca măsuri suplimentare de siguranţă feroviară următoarele:a) verificarea profesională suplimentară a cunoştinţelor personalului feroviar cu responsabilităţi în siguranţa circulaţiei feroviare, a personalului cu atribuţii în organizarea şi conducerea activităţii de transport feroviar/operaţiunilor de manevră feroviară şi de siguranţă circulaţiei, precum şi a personalului care asigură pregătirea, perfecţionarea şi participă în comisiile de autorizare a personalului cu responsabilităţi în siguranţa circulaţiei atestaţi profesional de către Autoritatea Feroviară Română – AFER, conform art. 15 din Regulamentul de exploatare tehnică feroviară nr. 002, aprobat prin Ordinul ministrului lucrărilor publice, transporturilor şi locuinţei nr. 1.186/2001;b) efectuarea unei acţiuni de inspecţie de stat de către Autoritatea de Siguranţă Feroviară Română – ASFR, prin inspectoratele de siguranţă feroviară, privind:– respectarea modului de circulaţie şi deservire a maşinilor şi utilajelor pentru construirea, modernizarea, întreţinerea şi repararea căii şi liniei de contact;– respectarea prevederilor Ordinului ministrului lucrărilor publice, transporturilor şi locuinţei nr. 447/2003 pentru aprobarea Instrucţiunilor privind examinarea medicală şi psihologică a personalului din transporturi cu responsabilităţi în siguranţa circulaţiei şi a navigaţiei, precum şi organizarea, funcţionarea şi componenţa comisiilor medicale şi psihologice de siguranţă circulaţiei, cu modificările şi completările ulterioare, conform art. 13 din anexa nr. 1 la respectivul ordin, pentru mecanicii de locomotivă/maşini grele de cale, mecanicii drezină pantograf, conducătorii vagon motor care conduc drezine, utilaje de cale sau altele similare acestora.(2) În sensul prezentului ordin prin verificare profesională suplimentară se înţelege:a) reexaminarea cunoştinţelor profesionale ale personalului încadrat în funcţii cu responsabilităţi în siguranţa circulaţiei prevăzute în anexa nr. 2 la Ordinul ministrului transporturilor şi infrastructurii nr. 815/2010 pentru aprobarea Normelor privind implementarea şi dezvoltarea sistemului de menţinere a competenţelor profesionale pentru personalul cu responsabilităţi în siguranţa circulaţiei şi pentru alte categorii de personal care desfăşoară activităţi specifice în operaţiunile de transport pe căile ferate din România şi pentru actualizarea Listei funcţiilor cu responsabilităţi în siguranţa circulaţiei care se formează-califică, perfecţionează şi verifică profesional periodic la CENAFER, la administratorul/gestionarii de infrastructură feroviară şi operatorii de transport feroviar cu atribuţii în organizarea, conducerea activităţii de transport feroviar/operaţiunilor de manevră feroviară şi de siguranţă circulaţiei, precum şi la operatorii economici – furnizori feroviari – autorizaţi să efectueze lucrări de construire, modernizare, întreţinere şi reparare a infrastructurii feroviare, care deţin şi utilizează drezine autopropulsate, utilaje de cale sau altele similare acestora;b) reexaminarea cunoştinţelor profesionale pentru personalul de specialitate care asigură pregătirea, perfecţionarea şi participă în comisiile de autorizare a personalului cu responsabilităţi în siguranţa circulaţiei atestaţi profesional de către AFER, conform prevederilor art. 15 din Regulamentul de exploatare tehnică feroviară nr. 002, aprobat prin Ordinul ministrului lucrărilor publice, transporturilor şi locuinţei nr. 1.186/2001.(3) Reexaminarea prevăzută la art. 1 alin. (2) lit. a) se efectuează de către Centrul Naţional de Calificare şi Instruire Feroviară – CENAFER la sediul propriu şi al subunităţilor teritoriale proprii.(4) Reexaminarea prevăzută la art. 1 alin. (2) lit. b) se efectuează de către ASFR din cadrul AFER, la sediul propriu şi al inspectoratelor de siguranţă feroviară.(5) Pentru activităţile specifice desfăşurate de CENAFER şi ASFR în vederea aplicării prevederilor alin. (2), nu se solicită plata unor tarife.
 + 
Articolul 2(1) Verificarea profesională suplimentară se va efectua în perioada 14.02.2011-14.05.2011.(2) Reexaminarea prevăzută la art. 1 alin. (2) lit. a) se efectuează în conformitate cu metodologia întocmită de către CENAFER şi aprobată de către ASFR, care se publică pe site-ul CENAFER până la data de 7 februarie 2011.(3) Bibliografia şi tematica pentru reexaminarea prevăzută la art. 1 alin. (2) lit. b) se întocmesc de către ASFR şi se publică pe site-ul AFER până la data de 7 februarie 2011.(4) Tematica utilizată pentru inspecţia de stat prevăzută la art. 1 alin. (1) lit. b) se întocmeşte de către ASFR.(5) Prin derogare de la prevederile Ordinului ministrului transporturilor şi infrastructurii nr. 815/2010, până la data de 14 mai 2011 nu se programează la CENAFER evaluări privind confirmarea periodică a competenţelor profesionale pentru personalul cu responsabilităţi în siguranţa circulaţiei.
 + 
Articolul 3(1) Compania Naţională de Căi Ferate "C.F.R." – S.A., Societatea Naţională de Transport Feroviar de Călători "C.F.R. – Călători" – S.A., Societatea Naţională de Transport Feroviar de Marfă "C.F.R. – Marfă" – S.A., gestionarii de infrastructură feroviară, operatorii de transport feroviar, precum şi operatorii economici – furnizori feroviari – autorizaţi să efectueze lucrări de construire, modernizare, întreţinere şi reparare a infrastructurii feroviare, care deţin şi utilizează drezine autopropulsate, utilaje de cale sau alte utilaje similare, înaintează la CENAFER, respectiv la ASFR, până la data de 11 februarie 2011, lista şi propunerea de planificare a personalului propriu ce urmează a fi verificat.(2) CENAFER, respectiv ASFR comunică către operatorii economici prevăzuţi la alin. (1) data, locul şi ora verificărilor profesionale suplimentare.(3) Operatorii economici prevăzuţi la alin. (1) asigură participarea personalului propriu la verificarea profesională suplimentară, conform planificării comunicate.(4) Personalul care absentează la verificarea profesională suplimentară planificată este admis în activitate numai după efectuarea verificării profesionale suplimentare dispuse prin prezentul ordin.
 + 
Articolul 4(1) Rezultatele verificării profesionale suplimentare urmează a se centraliza de către instituţiile responsabile până la data de 30 mai 2011 şi se prezintă, împreună cu concluziile corespunzătoare, conducerii Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii.(2) Personalul care nu promovează reexaminarea prevăzută la art. 1 alin. (2) poate solicita participarea la o nouă reexaminare ce poate fi programată la minimum 15 zile de la data desfăşurării reexaminării anterioare.(3) În situaţia în care personalul nu a promovat nici a doua reexaminare, se procedează astfel:a) personalul prevăzut la art. 1 alin. (2) lit. a) va putea fi programat la o nouă reexaminare, în conformitate cu metodologia prevăzută la art. 2 alin. (2), numai după efectuarea unei instruiri profesionale teoretice;b) personalului prevăzut la art. 1 alin. (2) lit. b) i se va retrage atestatul pe care îl deţine, acesta putându-se prezenta la o nouă atestare, conform prevederilor legale în vigoare.(4) Autorizaţiile personalului cu responsabilităţi în siguranţa circulaţiei care nu a promovat reexaminarea prevăzută la art. 1 alin. (2) lit. a) se consideră suspendate până la promovarea unui nou examen de autorizare, conform prevederilor legale în vigoare. Pe durata suspendării este interzisă utilizarea acestui personal în activităţi cu responsabilităţi în siguranţa circulaţiei.
 + 
Articolul 5CENAFER, AFER, Compania Naţională de Căi Ferate "C.F.R." – S.A., Societatea Naţională de Transport Feroviar de Călători "C.F.R. – Călători" – S.A., Societatea Naţională de Transport Feroviar de Marfă "C.F.R. – Marfă" – S.A., gestionarii de infrastructură feroviară, operatorii de transport feroviar, precum şi operatorii economici – furnizori feroviari – autorizaţi să efectueze lucrări de construire, modernizare, întreţinere şi reparare a infrastructurii feroviare, care deţin şi utilizează drezine autopropulsate, utilaje de cale sau altele similare acestora vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.
 + 
Articolul 6Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.Ministrul transporturilor şi infrastructurii,Anca Daniela BoagiuBucureşti, 28 ianuarie 2011.Nr. 79.–––

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x