ORDIN nr. 781 din 30 decembrie 1999

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 13/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL TRANSPORTURILOR
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 86 din 24 februarie 2000
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LAHG 263 06/04/1999 ART. 3
ActulREFERIRE LAHG 263 06/04/1999 ART. 4
ActulCONTINE PEREGLEMENTARI 30/12/1999
ActulREFERIRE LALEGE 197 04/11/1998
ActulREFERIRE LAOG 29 22/08/1997 ART. 4
ActulREFERIRE LAOG 29 22/08/1997 ART. 62
ActulREFERIRE LAOG (R) 19 18/08/1997 ART. 12
ActulREFERIRE LACOD AERIAN 22/08/1997 ART. 4
ActulREFERIRE LACOD AERIAN 22/08/1997 ART. 62
ActulREFERIRE LAHG 405 12/08/1993
ART. 1APROBA PEREGLEMENTARI 30/12/1999
ANEXA 1REFERIRE LAORDIN 404 23/07/1999
 Nu exista acte care fac referire la acest act

pentru aprobarea Reglementării privind operarea în condiţii de timp de zbor extins (ETOPS) a avioanelor cu doua motoare cu turbina, înmatriculate în România



Ministrul transporturilor,pentru îndeplinirea atribuţiilor ce revin Ministerului Transporturilor ca autoritate de stat în domeniul transporturilor,în scopul armonizării reglementărilor naţionale cu cele ale Uniunii Europene în domeniul aviaţiei civile,în temeiul art. 12 lit. i) din Ordonanţa Guvernului nr. 19/1997 privind transporturile, aprobată şi modificată prin Legea nr. 197/1998 şi ulterior republicată, al art. 4 lit. f) şi al art. 62 din Ordonanţa Guvernului nr. 29/1997 privind Codul aerian, al art. 3 pct. 6 şi al art. 4 alin. (3) din Hotărârea Guvernului nr. 263/1999 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Transporturilor şi al Hotărârii Guvernului nr. 405/1993 privind înfiinţarea Autorităţii Aeronautice Civile Române,emite următorul ordin: + 
Articolul 1Se aprobă Reglementarea privind operarea în condiţii de timp de zbor extins (ETOPS) a avioanelor cu doua motoare cu turbina, înmatriculate în România, cuprinsă în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.
 + 
Articolul 2Prezentul ordin va fi publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, şi va intra în vigoare în termen de 30 de zile de la data publicării.
 + 
Articolul 3Direcţia generală a aviaţiei civile din cadrul Ministerului Transporturilor şi Autoritatea Aeronautica Civilă Română vor lua măsuri pentru aducerea la îndeplinire a prevederilor prezentului ordin.Ministrul transporturilor,Traian Basescu
 + 
Anexa 1REGLEMENTAREprivind operarea în condiţii de timp de zbor extins (ETOPS) a avioanelor cu doua motoare cu turbina, înmatriculate în România + 
Articolul 1Avioanele cu doua motoare cu turbina se considera ca operează în siguranţa şi, în consecinţa, se permite decolarea acestora numai dacă timpul de zbor cu un singur motor, la viteza de croaziera, până la aeroportul de destinaţie sau la un aeroport de rezerva, nu depăşeşte 60 de minute.
 + 
Articolul 2Operatorii care operează avioane cu doua motoare cu turbina pe o ruta care nu satisface condiţia de disponibilitate a unui aeroport de rezerva, aflat la o distanta de zbor de cel mult 60 de minute, cu un singur motor în funcţionare, trebuie să deţină o autorizaţie ETOPS eliberata de Autoritatea Aeronautica Civilă Română.
 + 
Articolul 3Autorizaţia ETOPS se acordă "în limite", după cum urmează: 75 de minute, 90 de minute, 120 de minute, 180 de minute. În funcţie de experienta acumulată de operatorul aerian în condiţii de zbor extins – ETOPS, Autoritatea Aeronautica Civilă Română poate acorda autorizaţii şi pentru trepte intermediare, respectiv între 120 şi 180 de minute.
 + 
Articolul 4Autoritatea Aeronautica Civilă Română emite proceduri specifice prin care stabileşte cerinţele tehnice operationale şi/sau de navigabilitate, pe care trebuie să le îndeplinească operatorii aerieni români solicitanţi ai autorizaţiei ETOPS.
 + 
Articolul 5Operatorii aerieni care solicită autorizare de operare în regim ETOPS trebuie să prevadă în Manualul operational procedurile şi programele aplicabile operarii ETOPS şi sa completeze manualele proprii de pregătire, operare şi antrenament, precum şi procedurile de control al calităţii şi al siguranţei zborului în acest regim de operare.
 + 
Articolul 6Autoritatea Aeronautica Civilă Română stabileşte proceduri proprii privind supravegherea operatorilor care operează în regim ETOPS.
 + 
Articolul 7Autoritatea Aeronautica Civilă Română poate refuza eliberarea autorizaţiei ETOPS solicitanţilor care nu îndeplinesc în totalitate cerinţele tehnice operationale şi de navigabilitate stabilite prin procedurile specifice prevăzute la art. 4.
 + 
Articolul 8În cazul în care un operator aerian român nu mai întruneşte temporar sau permanent cerinţele tehnice operationale şi/sau de navigabilitate pentru autorizare ETOPS, Autoritatea Aeronautica Civilă Română îi poate suspenda, pe o durată de maximum 6 luni, sau revoca, după caz, autorizaţia ETOPS.
 + 
Articolul 9Suspendarea sau revocarea autorizaţiei ETOPS determina şi modificarea Certificatului de operator aerian care se acordă în conformitate cu prevederile Ordinului ministrului transporturilor nr. 404/1999 pentru aprobarea Reglementărilor aeronautice civile române privind certificarea operatorilor aerieni/RACR-COA, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 433 din 2 septembrie 1999, în sensul restrângerii condiţiilor specifice de operare.
 + 
Articolul 10Contestaţiile împotriva deciziei de refuzare a acordării autorizaţiei ETOPS, de suspendare sau de revocare a acesteia se adresează ministrului transporturilor de către operatorul aerian în cauza, în termen de 15 zile de la data comunicării deciziei Autorităţii Aeronautice Civile Române. În termen de maximum 30 de zile de la data depunerii contestaţiei se comunică solicitantului modul de soluţionare a acesteia.
 + 
Articolul 11Dispoziţiile prezentei reglementări se completează în mod corespunzător cu dispoziţiile cuprinse în RACR-COA 0200 "Rute şi zone de operare; operarea aeronavelor cu unul sau doua motoare", precum şi cu procedurile proprii stabilite de Autoritatea Aeronautica Civilă Română privind supravegherea operatorilor care operează în regim ETOPS.––

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x