ORDIN nr. 776/509/2023

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 17/12/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL DEZVOLTARII, LUCRARILOR PUBLICE SI ADMINISTRATIEI Nr. 776 din 27 aprilie 2023MINISTERUL ENERGIEI Nr. 509 din 3 mai 2023
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 389 din 5 mai 2023
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Actiuni induse de acest act:

SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ART. 1MODIFICA PEORDIN 278 24/02/2022
ART. 1ABROGA PENORMA 24/02/2022 ART. 4
ART. 1COMPLETEAZA PENORMA 24/02/2022 ART. 3
ART. 1COMPLETEAZA PENORMA 24/02/2022 ART. 4
ART. 1COMPLETEAZA PENORMA 24/02/2022 ART. 9
ART. 1COMPLETEAZA PENORMA 24/02/2022 ART. 10
ART. 1COMPLETEAZA PENORMA 24/02/2022 ART. 12
ART. 1COMPLETEAZA PENORMA 24/02/2022 ART. 13
ART. 1COMPLETEAZA PENORMA 24/02/2022 ART. 14
ART. 1COMPLETEAZA PENORMA 24/02/2022 ART. 15
ART. 1MODIFICA PENORMA 24/02/2022 ART. 5
ART. 1MODIFICA PENORMA 24/02/2022 ART. 10
ART. 1MODIFICA PENORMA 24/02/2022 ART. 14
ART. 1MODIFICA PENORMA 24/02/2022 ANEXA 4
ART. 1MODIFICA PENORMA 24/02/2022 ANEXA 21
ART. 1MODIFICA PENORMA 24/02/2022 ANEXA 22
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LALEGE 183 17/06/2022
ActulREFERIRE LANORMA 24/02/2022
ActulREFERIRE LAHOTARARE 316 10/03/2021 ART. 10
ActulREFERIRE LAORD DE URGENTA 95 03/09/2021
ActulREFERIRE LAORD DE URGENTA 95 03/09/2021 ART. 4
ActulREFERIRE LAORD DE URGENTA 95 03/09/2021 ART. 16
ActulREFERIRE LAHOTARARE 477 16/06/2020 ART. 12
ART. 1MODIFICA PEORDIN 278 24/02/2022
ART. 1REFERIRE LAORDIN 278 24/02/2022
ART. 1ABROGA PENORMA 24/02/2022 ART. 4
ART. 1COMPLETEAZA PENORMA 24/02/2022 ART. 3
ART. 1COMPLETEAZA PENORMA 24/02/2022 ART. 4
ART. 1COMPLETEAZA PENORMA 24/02/2022 ART. 9
ART. 1COMPLETEAZA PENORMA 24/02/2022 ART. 10
ART. 1COMPLETEAZA PENORMA 24/02/2022 ART. 12
ART. 1COMPLETEAZA PENORMA 24/02/2022 ART. 13
ART. 1COMPLETEAZA PENORMA 24/02/2022 ART. 14
ART. 1COMPLETEAZA PENORMA 24/02/2022 ART. 15
ART. 1MODIFICA PENORMA 24/02/2022 ART. 5
ART. 1MODIFICA PENORMA 24/02/2022 ART. 10
ART. 1MODIFICA PENORMA 24/02/2022 ART. 14
ART. 1MODIFICA PENORMA 24/02/2022 ANEXA 4
ART. 1MODIFICA PENORMA 24/02/2022 ANEXA 21
ART. 1MODIFICA PENORMA 24/02/2022 ANEXA 22
ART. 1REFERIRE LANORMA 24/02/2022
ART. 1REFERIRE LANORMA 24/02/2022 ART. 15
ART. 1REFERIRE LAORDIN 1333 21/09/2021
ART. 1REFERIRE LAORD DE URGENTA 95 03/09/2021
ART. 1REFERIRE LAORD DE URGENTA 95 03/09/2021 ART. 4
ART. 1REFERIRE LALEGE 98 19/05/2016 ART. 31
ART. 1REFERIRE LALEGE 123 10/07/2012
ART. 1REFERIRE LALEGE 43 19/03/2012
ART. 1REFERIRE LAOG 13 24/08/2011 ART. 3
ART. 1REFERIRE LALEGE (R) 51 08/03/2006 ART. 28
ART. 2REFERIRE LALEGE 183 17/06/2022
ART. 2REFERIRE LAORD DE URGENTA 40 06/04/2022
ART. 2REFERIRE LAORD DE URGENTA 95 03/09/2021
ART. 2REFERIRE LAORD DE URGENTA 95 03/09/2021 ART. 1
ART. 2REFERIRE LAHG 907 29/11/2016
ART. 3REFERIRE LALEGE 183 17/06/2022
ART. 3REFERIRE LAORD DE URGENTA 40 06/04/2022
ART. 3REFERIRE LAORD DE URGENTA 95 03/09/2021 ART. 4
ANEXA 0REFERIRE LALEGE 183 17/06/2022
ANEXA 0REFERIRE LAORD DE URGENTA 95 03/09/2021 ART. 4
ANEXA 1REFERIRE LANORMA 24/02/2022
ANEXA 1REFERIRE LAORD DE URGENTA 95 03/09/2021 ART. 4
ANEXA 2REFERIRE LANORMA 24/02/2022
ANEXA 3REFERIRE LANORMA 24/02/2022
ANEXA 3REFERIRE LAORD DE URGENTA 95 03/09/2021 ART. 4
 Nu exista acte care fac referire la acest act





În conformitate cu prevederile art. 16 alin. (2) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 95/2021 pentru aprobarea Programului național de investiții „Anghel Saligny“, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 183/2022,în temeiul art. 12 alin. (6) din Hotărârea Guvernului nr. 477/2020 privind organizarea și funcționarea Ministerului Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației, cu modificările și completările ulterioare, și al art. 10 alin. (6) din Hotărârea Guvernului nr. 316/2021 privind organizarea și funcționarea Ministerului Energiei, cu modificările și completările ulterioare,ministrul dezvoltării, lucrărilor publice și administrației și ministrul energiei emit prezentul ordin. + 
Articolul INormele metodologice pentru punerea în aplicare a prevederilor Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 95/2021 pentru aprobarea Programului național de investiții „Anghel Saligny“, pentru categoria de investiții prevăzută la art. 4 alin. (1) lit. e) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 95/2021, aprobate prin Ordinul ministrului dezvoltării, lucrărilor publice și administrației și al ministrului energiei nr. 278/167/2022, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 221 din 7 martie 2022, se modifică și se completează după cum urmează:1.La articolul 3, după alineatul (1) se introduc două noi alineate, alin. (1^1) și (1^2), cu următorul cuprins:(1^1)Sistemele de distribuție a gazelor naturale finanțate prin Program pot fi gestionate prin una din următoarele modalități:a)în zone neconcesionate, prin încheierea unui contract de concesiune sau prin gestiune directă;b)în zone concesionate, în conformitate cu prevederile contractului de concesiune existent.(1^2)În situația prevăzută la alin. (1^1) lit. a), până la încheierea procesului-verbal de recepție la terminarea lucrărilor pentru obiectivul finanțat prin Program, beneficiarul are obligația de a încheia contractul de concesiune a serviciului de distribuție gaze naturale sau, după caz, de a înființa operatorul serviciului de utilitate publică prin care asigură gestiunea directă, în una din formele de organizare prevăzute la art. 28 alin. (2) din Legea serviciilor comunitare de utilități publice nr. 51/2006, republicată, cu modificările și completările ulterioare, sub sancțiunea restituirii integrale a sumelor transferate de la bugetul de stat în temeiul contractului de finanțare. În vederea recuperării sumelor transferate de la beneficiarii care nu au încheiat contract de concesiune sau nu au înființat operatorul serviciului de distribuție gaze naturale conform prezentului alineat, prevederile art. 15 alin. (6), (8)-(10) se aplică în mod corespunzător.2.La articolul 4, după alineatul (1) se introduc zece noi alineate, alin. (1^1)-(1^10), cu următorul cuprins:(1^1)În zonele concesionate, contravaloarea lucrărilor de racordare a clienților casnici, a persoanelor fizice autorizate, a întreprinderilor individuale, a întreprinderilor familiale și a instituțiilor publice se suportă conform prevederilor Legii energiei electrice și a gazelor naturale nr. 123/2012, cu modificările și completările ulterioare, reglementărilor emise de Autoritatea Națională pentru Reglementare în Domeniul Energiei, denumită în continuare ANRE, și prevederilor contractului de concesiune, putând fi finanțate de la bugetul de stat și de la bugetul local doar cheltuielile a căror finanțare nu este în sarcina concesionarului. Cheltuielile aferente racordării clienților noncasnici, cu excepția persoanelor fizice autorizate, a întreprinderilor individuale, a întreprinderilor familiale și a instituțiilor publice, nu pot fi incluse în obiectivul de investiții.(1^2)În zonele neconcesionate, cheltuielile aferente racordării clienților casnici, a persoanelor fizice autorizate, a întreprinderilor individuale, a întreprinderilor familiale și a instituțiilor publice pot fi finanțate integral de la bugetul local sau de la bugetul de stat, prin Program, urmând să fie recuperate, dacă este cazul, conform alin. (1^3) și (1^4). Cheltuielile aferente racordării clienților noncasnici, cu excepția persoanelor fizice autorizate, a întreprinderilor individuale, a întreprinderilor familiale și a instituțiilor publice, nu pot fi incluse în obiectivul de investiții.(1^3)În situația în care, ulterior semnării contractului de finanțare, beneficiarul decide încheierea unui contract de concesiune în conformitate cu prevederile art. 3 alin. (1^2), pentru fiecare racord aferent clienților casnici, persoanelor fizice autorizate, întreprinderilor individuale, întreprinderilor familiale și instituțiilor publice, concesionarul are obligația să restituie sumele reprezentând valoarea ce trebuia finanțată de concesionar, conform prevederilor Legii nr. 123/2012, cu modificările și completările ulterioare, reglementărilor emise de ANRE și prevederilor contractului de concesiune, care a fost investită de la bugetul de stat sau de la bugetul local. Restituirea se face către beneficiarul Programului, în condițiile și la termenele prevăzute obligatoriu în contractul de concesiune, sub sancțiunea plății unor penalități de întârziere stabilite de părțile contractului de concesiune, în condițiile legii.(1^4)Beneficiarul poate utiliza sumele restituite de concesionar conform alin. (1^3), pentru suplimentarea numărului de racorduri la sistemul de distribuție, cu respectarea prevederilor alin. (1^1), iar în situația în care nu utilizează aceste sume, are obligația de a le restitui la bugetul de stat corespunzător cu sumele transferate de Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației, în cadrul contractului de finanțare, până cel târziu la data transmiterii raportului privind finalizarea obiectivului de investiții, prevăzut în anexa nr. 6, sub sancțiunea plății unor penalități de întârziere la nivelul dobânzii legale penalizatoare prevăzute la art. 3 alin. (2) din Ordonanța Guvernului nr. 13/2011 privind dobânda legală remuneratorie și penalizatoare pentru obligații bănești, precum și pentru reglementarea unor măsuri financiar-fiscale în domeniul bancar, aprobată prin Legea nr. 43/2012, cu completările ulterioare.(1^5)În zonele concesionate, costurile pentru realizarea/ extinderea/modernizarea sistemului de distribuție se suportă conform prevederilor Legii nr. 123/2012, cu modificările și completările ulterioare, reglementărilor emise de ANRE și prevederilor contractului de concesiune, putând fi finanțate de la bugetul de stat și de la bugetul local doar cheltuielile a căror finanțare nu este în sarcina concesionarului.(1^6)În situația prevăzută la alin. (1^5), dacă unitatea administrativ-teritorială beneficiară decide, în condițiile legii și în conformitate cu prevederile contractului de concesiune, să suporte în avans cota concesionarului, aceasta nu poate fi finanțată de la bugetul de stat, prin Program.(1^7)După recalcularea cotei concesionarului, cu respectarea prevederilor Legii nr. 123/2012, cu modificările și completările ulterioare, a reglementărilor emise de ANRE și a contractului de concesiune, în situația în care se constată că există o cotă ce trebuie finanțată de concesionar mai mare decât s-a estimat la faza studiu de fezabilitate/documentație de avizare a lucrărilor de intervenții la construcții existente, beneficiarul are obligația de a restitui la bugetul de stat sumele transferate de Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației, în termen de 30 de zile de la restituirea acestora de către concesionar. (1^8)În situația în care concesionarul datorează penalități de întârziere pentru neplata la termen a sumelor datorate în urma recalculării cotei sale de finanțare a investiției, beneficiarul are obligația de a vira la bugetul de stat inclusiv penalitățile de întârziere aferente sumelor transferate de Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației, în termenul prevăzut la alin. (1^7). (1^9)Pentru nerespectarea termenului prevăzut la alin. (1^7), beneficiarul datorează penalități de întârziere la nivelul dobânzii legale penalizatoare prevăzute la art. 3 alin. (2) din Ordonanța Guvernului nr. 13/2011 privind dobânda legală remuneratorie și penalizatoare pentru obligații bănești, precum și pentru reglementarea unor măsuri financiar-fiscale în domeniul bancar, aprobată prin Legea nr. 43/2012, cu completările ulterioare.(1^10)Respectarea prevederilor alin. (1^1)-(1^9) se verifică de către structura de monitorizare și verificare înființată conform art. 15 din Normele metodologice pentru punerea în aplicare a prevederilor Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 95/2021 pentru aprobarea Programului național de investiții „Anghel Saligny“, pentru categoriile de investiții prevăzute la art. 4 alin. (1) lit. a)-d) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 95/2021, aprobate prin Ordinul ministrului dezvoltării, lucrărilor publice și administrației nr. 1.333/2021, cu modificările și completările ulterioare, împreună cu personal cu atribuții de control din cadrul Ministerului Energiei, care pot efectua verificări în acest scop până la recepția finală a obiectivului de investiții.3.La articolul 4, alineatul (6) se abrogă.4.Articolul 5 se modifică și va avea următorul cuprins: + 
Articolul 5După efectuarea recepției la terminarea lucrărilor, sistemele de distribuție a gazelor naturale realizate prin Program devin proprietatea publică a unităților administrativ-teritoriale proporțional cu cota din valoarea totală a investiției finanțată de la bugetul de stat și de la bugetul local.
5.La articolul 9, după alineatul (4) se introduc două noi alineate, alin. (5) și (6), cu următorul cuprins:(5)În situația în care de la bugetul de stat se alocă o sumă mai mică față de cea solicitată prin cererea de finanțare, beneficiarii au posibilitatea de a diminua caracteristicile principale și indicatorii tehnico-economici ai obiectivului de investiții prevăzuți în cererea de finanțare, cu respectarea standardelor de cost în vigoare, inclusiv modificarea denumirii obiectivului de investiții, dacă anumite caracteristici/anumiți indicatori sunt menționate/menționați în denumirea obiectivului.(6)Pentru obiectivele de investiții aflate în situația prevăzută la alin. (5), beneficiarii transmit documentele prevăzute la art. 10 alin. (1), modificate corespunzător.6.La articolul 10 alineatul (1), literele a), c), h,i) și l) se modifică și vor avea următorul cuprins:a)extrasul de carte funciară pentru terenurile și/sau construcțiile pe care se realizează obiectivele de investiții sau hotărârea consiliului local/hotărârea consiliului județean/ hotărârea Guvernului de atestare a domeniului public/de trecere a unui bun în domeniul public al unităților administrativ-teritoriale beneficiare, pentru imobilele neînscrise în cartea funciară;………………………………………………………………………………….c)certificatul de urbanism care a stat la baza emiterii autorizației de construire prevăzute la lit. k);………………………………………………………………………………….h)contractele de achiziție publică pentru serviciile de proiectare în vederea elaborării documentației tehnice pentru autorizarea lucrărilor de construcții (DTAC) și a proiectului tehnic de execuție (Pth DDE), contractele de achiziție publică de lucrări sau contractul de proiectare și execuție, inclusiv actele adiționale la acestea, precum și contractele pentru serviciile de proiectare/lucrări/proiectare și execuție, după caz, încheiat cu entitățile prevăzute la art. 31 din Legea nr. 98/2016 privind achizițiile publice, cu modificările și completările ulterioare, după caz, dacă acestea sunt încheiate la data încărcării documentelor;i)copie după contractul de concesiune a serviciului de distribuție a gazelor naturale sau, după caz, copia actului de înființare a operatorului de utilități publice pentru alimentarea cu gaze naturale prin care se asigură gestiunea directă, dacă acestea există la data încărcării documentelor;………………………………………………………………………………….l)avizul tehnic de racordare emis de Societatea Națională de Transport Gaze Naturale «Transgaz» – S.A. sau de operatorul din amonte;7.La articolul 10, după alineatul (1) se introduc două noi alineate, alin. (1^1) și (1^2), cu următorul cuprins:(1^1)În situația în care din extrasul de carte funciară prevăzut la alin. (1) lit. a) rezultă că imobilul pe care se realizează obiectivul de investiții este înscris provizoriu în cartea funciară, contractul de finanțare se încheie doar după încărcarea de către beneficiar în platforma digitală a extrasului de carte funciară din care să rezulte intabularea imobilului.(1^2)Pentru beneficiarii asociații de dezvoltare intercomunitară, documentele prevăzute la alin. (1) se emit de către sau pentru asociația de dezvoltare intercomunitară, aceasta fiind atât beneficiarul contractului de finanțare, cât și autoritatea contractantă în cadrul contractului de achiziție publică.8.La articolul 10, după alineatul (2) se introduce un nou alineat, alin. (2^1), cu următorul cuprins:(2^1)Ulterior încheierii contractelor de finanțare, în vederea efectuării primului transfer de sume de la bugetul de stat, Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației solicită Inspectoratului de Stat în Construcții verificarea legalității emiterii certificatului de urbanism și a autorizației de construire. Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației transferă sume de la bugetul de stat numai după constatarea legalității emiterii celor două acte supuse verificării.9.La articolul 10, după alineatul (3) se introduc două noi alineate, alin. (3^1) și (3^2), cu următorul cuprins:(3^1)În situația în care la data încărcării documentelor prevăzute la art. 10 alin. (1) în platforma digitală, în zona în care se realizează obiectivul de investiții, serviciul de distribuție gaze naturale nu este concesionat și nici nu există operator prin care se asigură gestiunea directă, se poate încheia contract de finanțare, beneficiarul având obligația de a încărca copia contractului de concesiune sau copia actului de înființare a operatorului serviciului de utilitate publică prin care asigură gestiunea directă, în una din formele de organizare prevăzute la art. 28 alin. (2) din Legea serviciilor comunitare de utilități publice nr. 51/2006, republicată, cu modificările și completările ulterioare, în termenul prevăzut la art. 3 alin. (1^2).(3^2)După încheierea contractului de racordare la Sistemul național de transport al gazelor naturale, acesta se transmite Ministerului Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației. În situația în care din prevederile contractuale rezultă că operatorul sistemului de transport are obligația de a suporta integral sau parțial contravaloarea lucrărilor de racordare, sumele excedentare alocate de Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației pot fi utilizate pentru suplimentarea numărului de racorduri la sistemul de distribuție, cu respectarea prevederilor art. 4 alin. (1^1)-(1^4).10.La articolul 12, după alineatele (1) și (4) se introduc două noi alineate, alin. (1^1) și (5), cu următorul cuprins:(1^1)Beneficiarii asociații de dezvoltare intercomunitară au obligația de a desemna ca lider o unitate administrativ-teritorială dintre membrii acesteia, care încheie contractul de finanțare cu Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației ca reprezentant al asociației de dezvoltare intercomunitară.…………………………………………………………………………………(5)Unitatea administrativ-teritorială lideră a asociației de dezvoltare intercomunitară va transfera sumele transferate de la bugetul de stat în bugetul asociației de dezvoltare intercomunitară în vederea decontării cheltuielilor necesare realizării obiectivului de investiții. Prevederile art. 13 rămân aplicabile.11.La articolul 13, după alineatul (1) se introduc două noi alineate, alin. (1^1) și (1^2), cu următorul cuprins:(1^1)Prin bunuri achiziționate/furnizate se înțelege utilaje, echipamente care nu necesită montaj și dotările prevăzute la cap. 4.4-4.5 din devizul general, întocmit conform prevederilor anexei nr. 2.1.(1^2)În cazul achiziționării materialelor în vederea efectuării lucrărilor de construcții, precum și a utilajelor, echipamentelor tehnologice și funcționale care necesită montaj, se transferă sume de la bugetul de stat doar după emiterea și însușirea, de către persoanele abilitate, a situațiilor care certifică lucrările executate ca urmare a punerii în operă a materialelor, respectiv a montării utilajelor și a echipamentelor tehnologice și funcționale.12.La articolul 14, după alineatul (1) se introduc două noi alineate, alin. (1^1) și (1^2), cu următorul cuprins:(1^1)În situația în care, potrivit contractului de concesiune, proiectarea și/sau execuția obiectivului de investiții se atribuie de către concesionar, beneficiarul are obligația de a vira concesionarului sumele transferate de Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației de la bugetul de stat, iar concesionarul virează aceste sume prin ordin de plată către prestatorii de servicii/executanții de lucrări, în termenul prevăzut la alin. (1).(1^2)În situația în care, potrivit contractului de concesiune, concesionarul atribuie contracte de furnizare de bunuri, prevederile alin. (1^1) rămân aplicabile.13.La articolul 14, alineatul (2) se modifică și va avea următorul cuprins:(2)În situația în care beneficiarul sau concesionarul, după caz, nu virează sumele în termenul prevăzut la alin. (1), beneficiarul are obligația de a justifica motivul neefectuării viramentului și de a returna sumele transferate în bugetul Ministerului Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației în termen de 5 zile lucrătoare de la expirarea termenului inițial de 20 de zile. Fac excepție situațiile în care beneficiarii decontează din bugetul local sau alte surse legal constituite sumele aferente contribuției de la bugetul de stat și solicită ulterior recuperarea acestora, conform prevederilor art. 7 alin. (7) din ordonanța de urgență.14.La articolul 15, după alineatul (8) se introduce un nou alineat, alin. (8^1), cu următorul cuprins:(8^1)În situația beneficiarilor asociații de dezvoltare intercomunitară, prevederile alin. (8) se aplică tuturor membrilor asociației.15.Anexele nr. 2.1, 2.2 și 4.e se modifică și se înlocuiesc cu anexele nr. 1-3 la prezentul ordin.
 + 
Articolul IIObiectivele de investiții preluate în program în temeiul Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 40/2022 privind instituirea unor măsuri pentru derularea Programului național de investiții „Anghel Saligny“ și pentru modificarea art. 1 alin. (2) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 95/2021 pentru aprobarea Programului național de investiții „Anghel Saligny“ se finanțează cu respectarea prevederilor Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 95/2021, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 183/2022, a normelor metodologice prevăzute la art. I, iar documentația tehnico-economică aferentă acestora se supune regulilor prevăzute în Hotărârea Guvernului nr. 907/2016 privind etapele de elaborare și conținutul-cadru al documentațiilor tehnico-economice aferente obiectivelor/ proiectelor de investiții finanțate din fonduri publice, cu modificările și completările ulterioare.  + 
Articolul IIIPentru obiectivele de investiții preluate în program în temeiul Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 40/2022, prevederile prezentului ordin intră în vigoare de la data publicării în Monitorul Oficial al României, Partea I, iar pentru celelalte obiective de investiții din categoria prevăzută la art. 4 alin. (1) lit. e) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 95/2021, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 183/2022, prevederile prezentului ordin intră în vigoare după aprobarea prin ordin comun al ministrului dezvoltării, lucrărilor publice și administrației și al ministrului energiei a listelor prevăzute la art. 8 din normele metodologice prevăzute la art. I. + 
Articolul IVPrezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Ministrul dezvoltării, lucrărilor publice și administrației,
Cseke Attila-Zoltán
p. Ministrul energiei,
Pavel-Casian Nițulescu,
secretar de stat
 + 
Anexa nr. 1(Anexa nr. 2.1 la Normele metodologice)
DEVIZ GENERAL
al obiectivului de investiții: „…….“

Nr.crt. Denumirea capitolelor si a subcapitolelor de cheltuieli Valoare ( inclusiv T.V.A. )
Valoare (fără T.V.A. ) TVA Valoare cu TVA
LEI LEI LEI
1 2 3 4 5
Capitolul 1Cheltuieli pentru obținerea si amenajarea terenului
1.1 Obținerea terenului      
1.2 Amenajarea terenului      
1.3 Amenajări pentru protecția mediului si aducerea la starea inițială      
1.4 Cheltuieli pentru relocarea/protecția utilităților      
  TOTAL CAPITOL 1      
Capitolul 2Cheltuieli pentru asigurarea utilităților necesare obiectivului
2 Cheltuieli pentru asigurarea utilităților necesare obiectivului      
  TOTAL CAPITOL 2      
Capitolul 3Cheltuieli pentru proiectare si asistență tehnică
3.1 Studii      
3.2 Documentații-suport si cheltuieli pentru obținerea de avize, acorduri si autorizații      
3.3 Expertizare tehnică      
3.4 Certificarea performanței energetice si auditul energetic al clădirilor      
3.5 Proiectare      
3.5.1 Temă de proiectare      
3.5.2 Studiu de prefezabilitate      
3.5.3 Studiu de fezabilitate/documentație de avizare a lucrărilor de intervenții și deviz general      
3.5.4 Documentațiile tehnice necesare în vederea obținerii avizelor/acordurilor/autorizațiilor      
3.5.5 Verificarea tehnică de calitate a D.T.A.C., proiectului tehnic și a detaliilor de execuție      
3.5.6 Proiect tehnic și detalii de execuție      
3.6 Organizarea procedurilor de achiziție      
3.7 Consultanță      
3.8 Asistență tehnică      
  TOTAL CAPITOL 3      
Capitolul 4 Cheltuieli pentru investiția de bază
4.1 Construcții si instalații      
4.1.1 Rețea de distribuție gaze naturale      
4.1.2 Instalatia de racordare la SNT      
4.2 Montaj utilaje, echipamente tehnologice si funcționale      
4.2.1 Rețea de distribuție gaze naturale      
4.2.2 Instalația de racordare la SNT      
4.3 Utilaje, echipamente tehnologice si funcționale care necesită montaj      
4.3.1 Rețea de distribuție gaze naturale      
4.3.2 Instalația de racordare la SNT      
4.4 Utilaje, echipamente tehnologice si funcționale care nu necesită montaj si echipamente de transport      
4.4.1 Rețea de distribuție gaze naturale      
4.4.2 Instalația de racordare la SNT      
4.5 Dotări      
4.5.1 Rețea de distribuție gaze naturale      
4.5.2 Instalația de racordare la SNT      
4.6 Active necorporale      
4.6.1 Rețea de distribuție gaze naturale      
4.6.2 Instalația de racordare la SNT      
  TOTAL CAPITOL 4      
Capitolul 5 Alte cheltuieli
5.1 Organizare de șantier      
5.1.1 Lucrări de construcții și instalații aferente organizării de șantier      
5.1.2 Cheltuieli conexe organizării șantierului      
5.2 Comisioane, taxe, cote, costul creditului      
5.2.1 Comisioanele și dobânzile aferente creditului băncii finanțatoare      
5.2.2 Cota aferentă ISC pentru controlul calității lucrărilor de construcții      
5.2.3 Cota aferentă ISC pentru controlul statului în amenajarea teritoriului, urbanism și pentru autorizarea lucrărilor de construcții      
5.2.4 Cota aferentă Casei Sociale a Constructorilor – CSC      
5.2.5 Taxe pentru acorduri, avize conforme și autorizația de construire/desființare      
5.3 Cheltuieli diverse si neprevăzute      
5.4 Cheltuieli pentru informare si publicitate      
  TOTAL CAPITOL 5      
Capitolul 6 Cheltuieli pentru probe tehnologice si teste
6.1 Pregătirea personalului de exploatare      
6.2 Probe tehnologice si teste      
  TOTAL CAPITOL 6      
  TOTAL GENERAL      
  Din care C + M (1.2 + 1.3 + 1.4 + 2 + 4.1 +4.2 +5.1.1)      
TOTAL GENERAL (cu TVA) din care:
buget de stat
buget local
concesionar
Preturi fără TVA Rețea de distribuție gaze naturale Instalația de racordare la SNT Total cu standard de cost Totalinvestiție
Valoare CAP. 4
Valoare investitie
Cost unitar aferent investiției(/gospodărie)
Cost unitar aferent investiției (EURO)
Data
Curs Euro
Valoare de referință pentru determinarea încadrării în standardul de cost [gospodării conectate, calculat conform art. 2 din Ordinul ministrului dezvoltării, lucrărilor publice și administrației și al ministrului energiei nr. 1330/947/2021 privind aprobarea standardului de cost aferent obiectivelor de investiții prevăzute la art. 4 alin. (1) lit. e) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 95/2021 pentru aprobarea Programului național de investiții „Anghel Saligny”]
Beneficiar: Proiectant:

 + 
Anexa nr. 2(Anexa nr. 2.2 la Normele metodologice)I.Date generale1.Denumirea obiectivului de investiții2.Categoria de investiții conform art. 4 alin. (1) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 95/2021 pentru aprobarea Programului național de investiții „Anghel Saligny“, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 183/2022Lit. e) – „Sisteme de distribuție a gazelor naturale, branșamente și racorduri la sistemul de transport al gazelor naturale“3.Stadiu implementareObiectiv de investiții nou/Obiectiv de investiții în continuare4.Tipul obiectivului de investițiiÎnființare/Dezvoltare/Modernizare5.Tipul construcțieiRețea nouă/Extindere rețea existentă/Modernizare rețea existentă6.BeneficiarU.A.T., județ/ADI prin lider U.A.T., județ/parteneriat prin lider U.A.T., județ7.AmplasamentLocalitate/Extravilan/DC/DJ/DN, U.A.T., județ8.Durata de implementare a obiectivului de investiții….. luniII.Caracteristici tehnice și economice1.Sistem inteligent:Da/Nu2.Elementele sistemului inteligent:a)utilizarea instrumentelor inteligente în domeniul măsurării presiunii și debitelor, contorizării, inspecției interioare a conductelor de distribuție a gazelor naturale, odorizării, protecției catodice, filtrării și, după caz, uscării, încălzirii gazelor naturale, reacțiilor anticipative, trasabilității sistemului de distribuție a gazelor naturale, dar și de colectare și procesare automată și de transmisie a datelor de la distanță, în vederea funcționării în condiții de eficiență și siguranță a sistemului de distribuție a gazelor naturale;b)utilizarea tehnologiilor IT și a inteligenței artificiale integrate care permit integrarea activităților participanților pe piața gazelor naturale în procesele de colectare și transmitere a informațiilor, de distribuție, de stocare în conductă și de utilizare a gazelor naturale prin participarea activă a utilizatorilor sistemului la creșterea eficienței sistemului inteligent de distribuție a gazelor naturale;c)utilizarea tehnologiilor care să asigure o fiabilitate sporită a aprovizionării cu gaze naturale, un acces continuu, sigur și rentabil la gazele naturale, precum și capacități tehnice pentru a oferi clienților servicii noi care să optimizeze consumul de gaze naturale.3.Număr gospodării conectate…………4.Consum anual estimat de gaze naturale

Tip consumator Număr branșamente proiectate Consum anual (mii mc)
Consumatori casnici
Consumatori noncasnici
Total

5.Tip racord:SNT/Rețea din amonte/Extindere rețea existentă6.Principalele componente ale sistemului:

Denumire componentă U.M. Cantitate Valoare* (lei, inclusiv TVA)
Stație de reglare-măsurare-predare/Stație de reglare-măsurare la consumator buc.
Conductă racord m
Rețea distribuție gaze naturale m
Branșamente proiectate clienți casnici buc.
Branșamente proiectate clienți noncasnici buc.
Posturi de reglare-măsurare buc.
Stații de reglare-măsurare buc.

* Se va indica valoarea aferentă cap. 4 din devizul general.7.Valoarea necesară realizării obiectivului de investiții

Valori necesare realizării obiectivului de investiții Fără TVA (lei) TVA (lei) Cu TVA (lei)
Totală
Construcții-montaj
Solicitată de la bugetul de stat
Finanțată de la bugetul local
Finanțată de concesionar

8.Încadrarea în standardul de cost– Număr de gospodării:– Curs euro utilizat (lei/euro, data):

Valori fără TVA – lei – – euro –
Valoarea totală
Valoarea unitară
Valoare standard de cost

 + 
Indicatori tehnico-economici9.Valoarea totală a investițieia)Valoare fără TVA……….. lei, din care construcții-montaj ………. leib)Valoare cu TVA……….. lei cu TVA, din care construcții-montaj …………. lei10.Numărul de gospodării conectate11.Numărul de branșamenteDurata estimată de realizare a investiției (luni)
 + 
Anexa nr. 3(Anexa nr. 4.e*) la Normele metodologice)
Indicatori tehnici specifici categoriilor de investiții prevăzute la art. 4 alin. (1) lit. e) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 95/2021
– Sisteme de distribuție a gazelor naturale, branșamente și racorduri la sistemul de transport al gazelor naturale

Denumire componentă U.M. Cantitate Valoare**) (lei, inclusiv TVA) Indicatori propuși prin proiect Indicatori realizați până la data prezentei
Stație de reglare-măsurare-predare/Stație de reglare-măsurare la consumator buc.
Conductă racord m
Rețea distribuție gaze naturale m
Branșamente proiectate clienți casnici buc.
Branșamente proiectate clienți noncasnici buc.
Posturi de reglare-măsurare buc.
Stații de reglare-măsurare buc.

Subsemnatul …….., având funcția de ……….., în calitate de reprezentant legal al U.A.T. ……….., județul ……., declar pe propria răspundere, sub sancțiunea legii penale, că indicatorii tehnici menționați corespund lucrărilor reale executate pe amplasamentul aferent obiectivului de investiții „………….“.Primar/Președinte/Reprezentant legal,Numele și prenumele ……..Semnătura ………*) Aferentă Solicitării de transfer nr. …/data … .**) Se va indica valoarea aferentă cap. 4 din devizul general.

––

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x