ORDIN nr. 768 din 5 septembrie 1997

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 12/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL SANATATII
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 242 din 16 septembrie 1997
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LAORDIN 594 02/04/1997
ActulREFERIRE LAHG 463 20/08/1997 ART. 4
ActulREFERIRE LAHG 463 20/08/1997 ART. 5
ActulREFERIRE LAHG 244 30/05/1997
ActulREFERIRE LAOG 7 25/01/1997
ActulREFERIRE LAORDIN 972 30/04/1996
ActulREFERIRE LALEGE 108 10/10/1996
ActulREFERIRE LAOG 11 23/01/1996
ActulREFERIRE LALEGE 83 21/07/1995 ART. 2
ART. 1REFERIRE LAHG 463 20/08/1997
ART. 1REFERIRE LALEGE 108 10/10/1996
ART. 1REFERIRE LAOG 11 23/01/1996
 Nu exista acte care fac referire la acest act

privind aprobarea Normelor metodologice pentru desfăşurarea activităţii de executare silită în baza Ordonanţei Guvernului nr. 11/1996 privind executarea creanţelor bugetare, aprobată şi modificată prin Legea nr. 108/1996, cu modificările ulterioare, şi a Hotărârii Guvernului nr. 463/1997



Ministrul sănătăţii,având în vedere art. 5 alin. (2) din Hotărârea Guvernului nr. 463/1997 pentru aplicarea de către Ministerul Sănătăţii a prevederilor Ordonanţei Guvernului nr. 11/1996 privind executarea creanţelor bugetare, aprobată şi modificată prin Legea nr. 108/1996, cu modificările ulterioare,în temeiul Hotărârii Guvernului nr. 244/1997 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Sănătăţii,emite următorul ordin: + 
Articolul 1Se aprobă Normele metodologice pentru desfăşurarea activităţii de executare silită în baza Ordonanţei Guvernului nr. 11/1996 privind executarea creanţelor bugetare, aprobată şi modificată prin Legea nr. 108/1996, cu modificările ulterioare, şi a Hotărârii Guvernului nr. 463/1997.
 + 
Articolul 2Direcţiile sanitare judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, vor întocmi lista personalului împuternicit să execute creanţele bugetare, privind Fondul special pentru sănătate, pe care o vor supune aprobării ministerului.Ministrul sănătăţii,prof. dr. Ştefan Iosif Dragulescu
 + 
NORME METODOLOGICEpentru desfăşurarea activităţii de executare silită în baza Ordonanţei Guvernului nr. 11/1996 privind executarea creanţelor bugetare, aprobată şi modificată prin Legea nr. 108/1996, cu modificările ulterioare, şi a Hotărârii Guvernului nr. 463/1997I. Potrivit art. 4 din Hotărârea Guvernului nr. 463/1997 pentru aplicarea de către Ministerul Sănătăţii a prevederilor Ordonanţei Guvernului nr. 11/1996 privind executarea creanţelor bugetare, la nivelul direcţiilor sanitare judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, se organizează şi funcţionează activitatea de executare silită a creanţelor bugetare privind Fondul special pentru sănătate, administrat de către Ministerul Sănătăţii.II. Organul abilitat cu executarea silită a creanţelor bugetare administrate de către Ministerul Sănătăţii este compartimentul de contencios din cadrul direcţiilor sanitare judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti.Compartimentul financiar-contabil al direcţiilor sanitare teritoriale vor pune la dispoziţia compartimentului de contencios datele financiare rezultate din declaraţiile persoanelor juridice şi fizice privind obligaţiile ce le au la bugetul Fondului special pentru sănătate, în vederea trecerii la procedura legală de executare silită, potrivit prevederilor Codului de procedura civilă.III. Personalul compartimentului de contencios al direcţiilor sanitare teritoriale, împuternicit prin ordin al ministrului sănătăţii să aplice măsurile de executare silită, îndeplineşte o funcţie ce implica exerciţiul autorităţii de stat, primind o legitimatie specială, emisă de Ministerul Sănătăţii.IV. În temeiul art. 4 alin. (2) din Hotărârea Guvernului nr. 463/1997, încasarea creanţelor bugetare administrate de către Ministerul Sănătăţii se poate asigura şi de către persoane angajate prin convenţii civile de prestări servicii, încheiate în condiţiile art. 2 lit. c) din Legea nr. 83/1995.Drepturile cuvenite acestui personal vor fi stabilite potrivit prevederilor Ordonanţei Guvernului nr. 7/1997 şi Normelor metodologice ale Ministerului Finanţelor, aprobate prin Ordinul ministrului de stat, ministrul finanţelor, nr. 594/1997, publicate în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 60 din 9 aprilie 1997, cap. II pct. 1 lit. c), de către Direcţia strategie, dezvoltare şi management din cadrul Ministerului Sănătăţii, care vor preciza tarifele concrete care urmează a fi încasate de către persoanele implicate.V. Procedura de executare silită a creanţelor administrate de Ministerul Sănătăţii este cea prevăzută de Ordonanţa Guvernului nr. 11/1996, cu modificările ulterioare, şi de Ordinul ministrului de stat, ministrul finanţelor, nr. 972/1996, cu modificările ulterioare, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 107 din 27 mai 1996.VI. Personalul împuternicit pentru a aplica procedura de executare silită are următoarele atribuţii principale:1. întocmeşte şi transmite către debitor înştiinţarea de plată;2. întocmeşte titlurile executorii în baza cărora declanseaza procedura şi efectuează operaţiuni de executare silită;3. tine evidenta titlurilor executorii în Registrul de evidenta a debitorilor supuşi executării silite;4. înscrie debitul în evidenta nominală proprie, în temeiul titlului executoriu;5. solicita instanţei judecătoreşti măsuri asiguratorii în vederea executării silite: înfiinţarea popririi asiguratorii asupra veniturilor, a sechestrului asigurator asupra bunurilor mobile, a ipotecii asiguratorii asupra bunurilor imobile, precum şi orice alta măsura de indisponibilizare a veniturilor şi a bunurilor urmaribile, prevăzute de lege, pentru asigurarea realizării creanţelor bugetare;6. întocmeşte procesul-verbal de aducere la îndeplinire a măsurilor asiguratorii dispuse de instanţa judecătorească;7. întocmeşte şi comunică debitorului somaţia de plată;8. întocmeşte dosarul debitorului care urmează a fi executat silit;9. colaborează cu alte organe şi direcţii sanitare teritoriale în vederea depistarii tuturor bunurilor mobile şi imobile urmaribile;10. face cercetări prin mijloace proprii pentru identificarea sediului, domiciliului sau a bunurilor debitorului;11. solicita organelor de poliţie să facă cercetări sau solicita relaţii la Oficiul Registrului comerţului, organelor fiscale, instanţelor judecătoreşti, în vederea soluţionării dosarului de executare silită;12. colaborează cu organele de executare silită ale Ministerului Finanţelor, în vederea identificarii sediilor/domiciliilor debitorilor şi a tuturor bunurilor urmaribile;13. solicita informaţii de la organe ale administraţiei publice centrale şi locale sau de la orice persoane juridice sau fizice pentru derularea eficienta a procedurii de executare silită;14. sesizează organul de executare silită al direcţiei sanitare în a carei raza teritorială se afla bunurile urmaribile;15. confirma, în termen de 30 de zile, primirea titlului executoriu transmis de către alte organe decât cele ale Ministerului Sănătăţii;16. efectuează operaţiuni de executare silită, potrivit legii, în baza titlurilor executorii transmise de alte organe de executare silită decât cele ale Ministerului Sănătăţii;17. înscrie într-o evidenta nominală debitul comunicat de organul de executare coordonator – în raza căruia se afla sediul/domiciliul debitorului şi unde acesta deţine cele mai multe bunuri urmaribile;18. comunică, lunar, organului de executare silită, coordonator, sumele recuperate în contul debitorului;19. solicita instanţei judecătoreşti autorizarea pentru intrarea în sediul/domiciliul debitorului, în cazul în care i-a fost refuzat accesul;20. aplica măsurile de executare silită asupra bunurilor mobile şi imobile proprietatea debitorului, precum şi a veniturilor sale urmaribile, potrivit legii, numai în limita valorii necesare realizării creanţei bugetare;21. aplica, după caz, succesiv sau concomitent, toate modalităţile de executare silită (poprire, executare silită mobiliară, executare silită imobiliară) până la realizarea creanţei bugetare;22. solicita societăţilor bancare, respectând normele privind secretul bancar, informaţiile necesare urmăririi debitelor, prin poprire, precum şi pentru luarea altor măsuri privind recuperarea creanţelor bugetului Fondului special pentru sănătate;23. întocmeşte adresa de înfiinţare a popririi şi comunică societăţii/societăţilor bancare, la care debitorul îşi are conturile, şi altor terţi care deţin sau datorează sume de bani debitorilor urmăriţi;24. verifica, cel puţin o dată pe an, dacă debitorul a dobândit şi alte bunuri sau realizează şi alte venituri decât cele asupra cărora s-a început executarea silită, atunci când, prin poprire, creanta este realizabila pe o perioadă mai mare de 2 ani;25. desfăşoară, dacă este necesar pentru recuperarea în timp a creanţei, executarea silită prin poprire, concomitent, asupra tuturor conturilor debitorului;26. organizează licitaţii pentru valorificarea bunurilor mobile sau imobile supuse executării silite;27. are obligaţia de a urmări un debitor scăzut pentru cauza de insolvabilitate, până la stingerea termenului de prescripţie (5 ani), verificand dacă a dobândit venituri sau bunuri urmaribile, după declararea insolvabilitatii;28. scade din evidenta obligaţiile bugetare urmărite, care, potrivit legii, aparţin unui debitor declarat în stare de insolvabilitate, potrivit legii;29. efectuează operaţiuni de compensare şi înştiinţează, în scris, pe plătitor, despre măsura compensării, în termen de 7 zile de la data efectuării operaţiunii de compensare;30. reprezintă direcţia sanitară teritorială în instanţa, în cazuri de contestare de către debitor a executării silite, indiferent de etapa în care se afla aceasta;31. procedează la stingerea efectelor procedurii de executare silită, în situaţia în care, pe parcursul acesteia, debitul a fost achitat;32. întocmeşte procesul-verbal de încheiere a executării silite, în care consemnează atât sumele încasate, cat şi cele care nu au fost recuperate.VII. Cheltuielile ocazionate de efectuarea executării silite a creanţelor bugetului Fondului special pentru sănătate, potrivit legii, sunt suportate de către debitor. Sumele reprezentând cheltuieli de executare silită se determina de către persoana care a efectuat procedura şi se înscriu într-un proces-verbal, conform modelului prezentat în anexa. Procesul-verbal semnat de directorul direcţiei sanitare teritoriale şi directorul adjunct financiar-contabil constituie titlu executoriu.VIII. Pentru aplicarea unitară a prezentelor norme metodologice, s-au elaborat modelele alăturate pentru:– înştiinţarea de plată;– somaţie;– dovada de primire a somaţiei;– titlu executoriu – întocmit de organul de executare silită -;– dispoziţia de urmărire – titlu executoriu întocmit de organul de control -;– proces-verbal privind cheltuielile de executare silită;– legitimatia persoanei împuternicite sa dispună măsurile de executare silită.MODEL––

         
  MINISTERUL SĂNĂTĂŢII Persoana care poate fi contactată:
  DIRECŢIA SANITARĂ A JUDEŢULUI ……. dna/dl ………………………
  Str. …………………… nr. … nr. telefon ………………….
  Localitatea ……………………. între orele ………………….
  Nr. ………… data ……………  
   
    Către
    …………………………………..
    Codul fiscal/nr. de rol ……………..
    str. ………………… nr. ………,
    bl. ……….., sc. …., ap. ………,
    localitatea ………………………..
   
  Vă notificăm că figuraţi în evidenţele noastre cu obligaţii de plată restante faţă de bugetul Fondului special pentru sănătate, reprezentând:
  Natura debitului, conform Ordonanţei Guvernului nr. 22/1992 Suma Majorările de întârziere calculate până la data de ……
       
       
       
       
       
  TOTAL:    
  Vă invităm ca, în termen de 15 zile de la primirea prezentei, să achitaţi sumele menţionate mai sus, pentru care a expirat termenul legal de plată, sau să faceţi dovada plăţii acestora.
  Am aprecia dacă sumele datorate ar fi plătite cât mai curând posibil, limitând astfel acumularea de majorări de întârziere.
  Dacă aveţi nelămuriri în legătură cu această scrisoare, puteţi contacta persoana ale cărei nume şi adresă figurează mai sus, la sediul nostru sau la numărul de telefon menţionat.
  Această scrisoare constituie ÎNŞTIINŢAREA DE PLATĂ şi vă este comunicată în temeiul art. 23 alin. 1 din Ordonanţa Guvernului nr. 11/1996 privind executarea creanţelor bugetare, aprobată şi modificată prin Legea nr. 108/1996, cu modificările ulterioare.
  Vă mulţumim pentru cooperare.
   
  Director, L.S. Director adjunct financiar─contabilitate,

                     MODEL––

         
  MINISTERUL SĂNĂTĂŢII
  DIRECŢIA SANITARĂ A JUDEŢULUI …………….
  Str. …………………….. nr. ……….
  Localitatea …………………………….
  Nr. ………………. data ……………..
  Nr. dosarului de executare silită … data …
   
    Către
    ………………………….
    Codul fiscal/nr. de rol …….
    str. …………. nr. …….,
    bl. ……, sc. …., ap. ….,
    localitatea ……………….
   
  SOMAŢIE
   
  În baza art. 23 alin. 2 din Ordonanţa Guvernului nr. 11/1996 privind executarea creanţelor bugetare, aprobată şi modificată prin Legea nr. 108/1996, cu modificările ulterioare,
  vă înştiinţăm că figuraţi în evidenţele noastre cu sumele de plată menţionate mai jos, pentru care s─a primit executarea silită în temeiul titlului executoriu ….., a cărui copie v─o transmitem alăturat:
  Natura obligaţiei bugetare Suma Majorările de întârziere calculate până la data de ………….
     
     
     
     
  TOTAL:  
  Majorările de întârziere se vor calcula în continuare până la data plăţii inclusiv.
  Dacă, în termen de 15 zile de la primirea prezentei somaţii, nu veţi achita sumele menţionate, pentru care termenul legal de plată a expirat, în baza prevederilor art. 40 din Ordonanţa Guvernului nr. 11/1996 se va proceda la aplicarea modalităţilor de executare silită. Toate cheltuielile ocazionate de realizarea sumelor menţionate mai sus, începând cu transmiterea acestei somaţii, vor fi suportate de către dvs.
  Rămânem în continuare la dispoziţia dvs. şi vă mulţumim anticipat pentru plată.
   
  Director, Director adjunct financiar─contabilitate,

MODEL––

       
  MINISTERUL SĂNĂTĂŢII
  DIRECŢIA SANITARĂ A JUDEŢULUI ….. Rol/Codul fiscal nr. ……………..
  Str. …………….. nr. …….. Dosarul de executare silită nr. ……
  Localitatea …………………..
   
  DOVADA DE PRIMIRE A SOMAŢIEI NR. …………………….
   
  Am primit somaţia, precum şi copia de pe titlul executoriu, azi …………. luna ……….. anul ………………. ora …………….
  Numele/prenumele/denumirea/calitatea persoanei care primeşte somaţia şi semnează dovada ………………………………………………………. ……………………………………………………………………., din localitatea ……….., str. ………. nr. …, bl. …, sc. …, ap. …, buletin de identitate/paşaport/legitimaţie/seria …… nr. ………., eliberat de …………………… la data de ……………………
  Prezenta a fost întocmită în temeiul Ordonanţei Guvernului nr. 11/1996privind executarea creanţelor bugetare, aprobată şi modificată prin Legea nr. 108/1996, cu modificările ulterioare, şi al normelor metodologice de aplicare, aprobate prin Ordinul ministrului de stat, ministrul finanţelor, nr. 972/1996.
   
  Reprezentantul organului de executare silită Semnătura
  Numele ………………………………. (ştampila) persoanei
  Prenumele ……………………………. care primeşte somaţia,
  Nr. legitimaţiei ……………………… …………………….
  Funcţia ………………………………
  Semnătura …………………………….

MODEL––

         
  MINISTERUL SĂNĂTĂŢII  
  DIRECŢIA SANITARĂ A JUDEŢULUI ………….. Nr. …… data ….
  Str. …………………… nr. ……….  
  Localitatea …………………………..  
   
  TITLU EXECUTORIU NR. …..
   
  Numele şi prenumele debitorului ………………………………………
  Denumirea
   
  Domiciliul debitorului ………………………………………………
  Sediul
   
  Alte acte de identitate ale debitorului1) …………………………….. …………………………………………………………………..
  Natura sumei datorate şi temeiul legal de plată2) ……………………… …………………………………………………………………..
  Cuantumul sumelor datorate …………………………………………..
  şi majorările de întârziere aferente ………………………………….
  Prezentul înscris constituie titlu executoriu, în baza prevederilor art. 25 alin. 4 din Ordonanţa Guvernului nr. 11/1996privind executarea creanţelor bugetare, aprobată şi modificată prin Legea nr. 108/1996, cu modificările ulterioare.
   
  Data emiterii ………………
   
  Directorul Direcţiei sanitare a judeţului ….., Consilier juridic,

1)Se va completa cu nr. de rol, nr. codului fiscal, buletinul de identitate, seria şi numărul, numărul de înregistrare la Oficiul Registrului comerţului sau la instanţa judecătorească, după caz etc.2)În cazul în care la acelaşi fel de creanţă bugetară se înregistrează restanţe la mai multe termene de plată, se vor menţiona toate termenele, indicându-se, la fiecare, suma datorată şi majorările de întârziere aferente, calculate până la finele lunii anterioare emiterii titlului executoriu, menţionându-se despre aceasta în titlul executoriu.MODEL––

               
  MINISTERUL SĂNĂTĂŢII
  DIRECŢIA SANITARĂ A JUDEŢULUI …………….
  Nr. …………… din ………………….
   
  DISPOZIŢIE DE URMĂRIRE NR. ……
   
  În urma controlului efectuat în baza reglementărilor legale la …………., cu sediul/domiciliul …………, codul fiscal/buletinul de identitate ……., s─au constatat următoarele obligaţii bugetare reprezentând contribuţiile la Fondul special pentru sănătate, prevăzute de Ordonanţa Guvernului nr. 22/1992, majorări de întârziere constând în diferenţe dintre obligaţiile determinate de plătitor şi cele legal datorate, care au fost stabilite prin procesul─verbal înregistrat sub nr. ………. din ………..
  Nr. crt. Natura obligaţiei bugetare Numărul contului venitului bugetar Stabilit în urma controlului Achitat Diferenţe de încasat
      suma        
  majorări de întârziere        
      suma        
  majorări de întârziere        
      suma        
  majorări de întârziere        
  Majorările de întârziere au fost calculate până la data de …….. inclusiv.
  În conformitate cu art. 25 alin. 3 din Ordonanţa Guvernului nr. 11/1996 privind executarea creanţelor bugetare, aprobată şi modificată prin Legea nr. 108/1996, cu modificările ulterioare, prezenta dispoziţie constituie titlu executoriu.
   
  Jurisconsult,

MODEL––

         
  MINISTERUL SĂNĂTĂŢII
  DIRECŢIA SANITARĂ A JUDEŢULUI ……………….
   
  PROCES-VERBAL
   
  Pentru realizarea creanţelor bugetului Fondului special pentru sănătate în sarcina debitorului …….. din localitatea …………, adresa …………., codul fiscal ………., în baza titlului executoriu nr. ………….. din data de …………….., s─a efectuat, în temeiul Ordonanţei Guvernului nr. 11/1996 privind executarea creanţelor bugetare, aprobată şi modificată prin Legea nr. 108/1996, cu modificările ulterioare, procedura de executare silită pentru care s─au făcut următoarele cheltuieli de executare:
  Cheltuieli Documentul justificativ Suma (lei)
   
   
   
  TOTAL:
  În temeiul art. 38 alin. 3 din Ordonanţa Guvernului nr. 11/1996, acest proces─verbal constituie titlu executoriu.
   
  Director, Director adjunct financiar─contabil,
     
  Întocmit,  
  (numele şi prenumele)  
  (semnătura)

 MODEL––

         
  GUVERNUL ROMÂNIEI MINISTERUL SĂNĂTĂŢII Titularul are calitatea de organ de executare şi are dreptul să aplice măsurile asiguratorii şi de executare silită, să intre în orice incintă sau încăpere a debitorului, să cerceteze toate locurile în care acesta îşi păstrează bunurile sau valorile, să solicite şi să cerceteze orice document sau element material pentru determinarea bunurilor proprietatea debitorului, să primească concursul organelor de poliţie, precum şi să obţină relaţiile solicitate de la orice persoană fizică sau juridică, conform Ordonanţei Guvernului nr. 11/1996 privind executarea creanţelor bugetare, aprobată şi modificată prin Legea nr. 108/1996, cu modificările ulterioare, şi Hotărârii Guvernului nr. 463/1997.
   
  LEGITIMAŢIE
  seria ….. nr. ……
  Dl/Dna …………………………………………..
  Funcţia ………………………………………….
  Direcţia Sanitară a Judeţului ………………
   
  Semnătura posesorului
  B. I. seria ………………….. nr. …………………..
  Eliberat de ……………………………………………..
   
  Ministru,
  ……………………………..
  Sem. I/1997 Sem. I/1998 Sem. I/1999
  Sem. II/1997 Sem. II/1998 Sem. II/1999
  Legitimaţia este netransmisibilă.

––––

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x