ORDIN nr. 760 din 3 aprilie 2007

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 22/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL EDUCATIEI SI CERCETARII
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 305 din 8 mai 2007
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulCONTINE PEINSTRUCTIUNI 03/04/2007
ActulREFERIRE LAHG 223 24/03/2005
ActulREFERIRE LALEGE (R) 84 24/07/1995
ART. 1REFERIRE LAHG 797 02/12/1997
ART. 3REFERIRE LAHG 797 02/12/1997
ART. 6REFERIRE LAORDIN 4925 08/09/2005
ART. 6REFERIRE LAREGULAMENT 08/09/2005
ART. 7REFERIRE LAOUG 24 11/04/2007 ART. 15
 Nu exista acte care fac referire la acest act

privind eliberarea actelor de studii postliceale absolvenţilor cursurilor de echivalare, cu durata de un an, cursuri organizate în baza Hotărârii Guvernului nr. 797/1997



În temeiul Legii învăţământului nr. 84/1995, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, şi al Hotărârii Guvernului nr. 223/2005 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Educaţiei şi Cercetării, cu modificările şi completările ulterioare,ministrul educaţiei şi cercetării emite prezentul ordin. + 
Articolul 1(1) Se aprobă eliberarea actelor de studii care certifică absolvirea nivelului de învăţământ postliceal, absolvenţilor de liceu sanitar, promoţiile 1976-1994 inclusiv, care au urmat şi au promovat cursul cu durata de un an în vederea echivalării studiilor cu cele de nivel postliceal.(2) Au dreptul să solicite eliberarea actelor de studii menţionate la alin. (1) şi a foilor matricole, anexe la acestea, numai absolvenţii prevăzuţi la alin. (1), cărora nu li s-au eliberat astfel de acte de studii înainte de intrarea în vigoare a prezentului ordin.
 + 
Articolul 2(1) Pentru absolvenţii menţionaţi la art. 1 pentru care există documente şcolare (cataloage, registre matricole etc.), eliberarea actelor de studii prevăzute la art. 1 se face la cerere, fără examen, de către unităţile de învăţământ organizatoare ale examenului de absolvire a cursului cu durata de un an în vederea echivalării studiilor cu cele de nivel postliceal.(2) Pentru absolvenţii menţionaţi la art. 1 pentru care nu există documente şcolare (cataloage, registre matricole etc.) privind parcurgerea cursului de echivalare cu durata de un an, se procedează la susţinerea unui examen de reconstituire a situaţiilor şcolare.
 + 
Articolul 3(1) Absolvenţii menţionaţi la art. 1 şi 2 primesc acte de studii care certifică absolvirea nivelului de învăţământ postliceal, după cum urmează:a) absolvenţii cursurilor de echivalare, care au promovat examenul de finalizare a studiilor postliceale sanitare anterior anului 1996, primesc diplomă de absolvire a şcolii postliceale de specialitate, conform reglementărilor legale în vigoare în acea perioadă;b) absolvenţii cursurilor de echivalare, care au promovat examenul de finalizare a studiilor postliceale sanitare în intervalul 1996-1999, primesc certificat de absolvire a şcolii postliceale, conform reglementărilor legale în vigoare în acea perioadă.(2) Completarea diplomelor/certificatelor de absolvire a şcolii postliceale pentru absolvenţii cursurilor de echivalare se face astfel:– pe faţa diplomei/certificatului, în caseta 1 la rândul 5, şi pe cotor, în caseta 1 la rândul 7, după sintagma "a urmat cursurile şcolii postliceale" se va adăuga "Conform Hotărârii Guvernului nr. 797/1997„; caseta ce urmează după sintagma „durata de şcolarizare”, pe faţa diplomei şi pe cotor, se va completa cu „1 an”;– pe verso, caseta "Situaţia promovării pe ani de studii" se barează; nu se semnează şi nu se ştampilează;– pe verso, în caseta 2, la "Situaţia la examenul de absolvire" se completează numele unităţii de învăţământ organizatoare a examenului de absolvire din localitatea, apoi sesiunea şi anul susţinerii examenului de absolvire. La rubricile "Disciplinele de examen" se va completa lista probelor susţinute în cadrul examenului de absolvire, conform metodologiei în vigoare la data desfăşurării examenului. Aceste probe pot fi: "proba practică", "proba scrisă" şi "lucrare de diplomă".
 + 
Articolul 4Foaia matricolă-anexă la diploma/certificatul de absolvire a şcolii postliceale se eliberează la cerere şi se completează respectându-se planul de învăţământ pentru cursul de echivalare, conform specialităţii parcurse.
 + 
Articolul 5(1) Diplomele/certificatele de absolvire a şcolii postliceale se întocmesc, se semnează şi se ştampilează în termen de 60 de zile de la data publicării prezentului ordin în Monitorul Oficial al României, Partea I.(2) Diplomele/certificatele de absolvire se semnează şi se ştampilează de către persoanele indicate pe tipizat din actuala structură a unităţii de învăţământ organizatoare a examenului de finalizare.(3) Eliberarea diplomei/certificatului de absolvire a şcolii postliceale se face în baza următoarelor documente:a) cererea solicitantului;b) copia legalizată de pe certificatul de naştere;c) copia legalizată de pe certificatul de căsătorie (dacă este cazul schimbării numelui);d) copia legalizată de pe diploma de bacalaureat a liceului sanitar, promoţiile 1976-1994 inclusiv;e) copia legalizată de pe certificatul de calificare (atestat) obţinut la absolvirea liceului sanitar, din care să reiasă susţinerea examenului de calificare;f) adeverinţa de salariat şi vechimea în profilul respectiv la data înscrierii la cursul de echivalare sau copia de pe carnetul de muncă, care se certifică de secretariatul unităţii de învăţământ;g) copia adeverinţei eliberate de unitatea de învăţământ, prin care se face dovada parcurgerii şi finalizării cursului de echivalare.
 + 
Articolul 6Conducerile unităţilor de învăţământ care eliberează actele de studii pentru absolvenţii menţionaţi la art. 1 şi 2 iau măsuri pentru inventarierea şi arhivarea documentelor şcolare care fac obiectul prezentului ordin, precum şi a documentelor depuse de solicitant conform art. 5 alin. (3).
 + 
Articolul 7(1) În vederea susţinerii examenului de reconstituire prevăzut la art. 2 alin. (2), conducerile unităţilor de învăţământ, împreună cu inspectorul şcolar responsabil cu actele de studii la nivelul inspectoratului şcolar, întocmesc două procese-verbale de constatare a situaţiei documentelor şcolare din arhivă, starea de fapt şi, eventual, motivele inexistenţei acestora. Cele două procese-verbale întocmite au valoare de original. Un exemplar se înaintează Ministerului Educaţiei şi Cercetării*) – Direcţia generală management învăţământ preuniversitar, în termen de 30 de zile de la data publicării prezentului ordin în Monitorul Oficial al României, Partea I. Al doilea exemplar al procesului-verbal se arhivează în unitatea de învăţământ.––-Notă *) Conform art. 15 lit. e) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 24/2007 privind stabilirea unor măsuri de reorganizare în cadrul administraţiei publice centrale, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 247 din 12 aprilie 2007, denumirea „Ministerul Educaţiei şi Cercetării” se înlocuieşte cu denumirea „Ministerul Educaţiei, Cercetării şi Tineretului”(2) Unităţile de învăţământ organizatoare ale cursului de echivalare organizează examen de reconstituire a situaţiilor şcolare pentru absolvenţii prevăzuţi la art. 2 alin. (2), prin susţinere de probe scrise la toate disciplinele cuprinse în planul de învăţământ pentru cursul de echivalare.(3) Instrucţiunile privind organizarea şi desfăşurarea examenului pentru reconstituirea situaţiilor şcolare sunt prevăzute în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.(4) Absolvenţii menţionaţi la art. 2 alin. (2), proveniţi de la şcolile postliceale sanitare de stat care s-au desfiinţat, susţin examenul de reconstituire a situaţiilor şcolare la şcolile postliceale prevăzute în anexă.(5) Pentru absolvenţii menţionaţi la art. 2 alin. (2), actele de studii care certifică absolvirea nivelului de învăţământ postliceal se întocmesc conform art. 3, se semnează şi se ştampilează în termen de 30 de zile de la încheierea examenului de reconstituire a situaţiei şcolare.
 + 
Articolul 8(1) Direcţia generală management învăţământ preuniversitar din Ministerul Educaţiei şi Cercetării comunică Ministerului Sănătăţii Publice, Ordinului Asistenţilor Medicali şi Moaşelor din România şi Federaţiei "Sanitas" prezentul ordin.(2) Inspectoratele şcolare judeţene comunică prezentul ordin tuturor unităţilor de învăţământ postliceal sanitar de stat din raza teritorială a judeţului.(3) Conducerile unităţilor de învăţământ afişează prezentul ordin la avizierul şcolii.(4) Inspectoratele şcolare judeţene transmit o copie a prezentului ordin autorităţilor judeţene de sănătate publică şi filialelor judeţene ale Ordinului Asistenţilor Medicali şi Moaşelor din România, în vederea informării personalului sanitar interesat.
 + 
Articolul 9Direcţia generală management învăţământ preuniversitar, inspectoratele şcolare judeţene/Inspectoratul Şcolar al Municipiului Bucureşti şi conducerile unităţilor de învăţământ postliceal duc la îndeplinire prevederile prezentului ordin.
 + 
Articolul 10Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.Ministrul educaţiei şi cercetării,Mihail HărdăuBucureşti, 3 aprilie 2007.Nr. 760.
 + 
Anexa INSTRUCŢIUNIprivind organizarea şi desfăşurareaexamenului pentru reconstituirea situaţiilor şcolare + 
Articolul 1Prezentele instrucţiuni se aplică absolvenţilor liceului sanitar, promoţiile 1976-1994 inclusiv, care au urmat cursul cu durata de un an pentru echivalare cu nivelul studiilor postliceale sanitare şi au promovat examenul de absolvire, în baza Hotărârii Guvernului nr. 797/1997, absolvenţi pentru care nu există documente şcolare (registre şcolare, cataloage etc.) privind parcurgerea cursului de echivalare.
 + 
Articolul 2(1) Pentru absolvenţii aflaţi în situaţia prevăzută la art. 2 alin. (2) din ordin, se organizează examen de reconstituire a situaţiilor şcolare.(2) Examenul de reconstituire a situaţiilor şcolare este constituit din probe scrise la toate disciplinele cuprinse în planul de învăţământ al cursului de echivalare.
 + 
Articolul 3(1) Absolvenţii cursului de echivalare care se află în situaţia reconstituirii situaţiilor şcolare susţin examenul de reconstituire la unităţile de învăţământ care au organizat examenul de finalizare a cursului.(2) Absolvenţii cursului de echivalare ai Şcolii Postliceale Sanitare din Galaţi, care se află în situaţia reconstituirii situaţiilor şcolare, susţin acest examen la Şcoala Postliceală Sanitară Brăila, iar cei de la Şcoala Postliceală Sanitară Tulcea susţin examenul la Şcoala Postliceală Sanitară din Constanţa.
 + 
Articolul 4(1) Organizarea şi desfăşurarea probelor examenului de reconstituire se desfăşoară în sesiunile examenului de absolvire a învăţământului postliceal (iunie şi august) din anii 2007 şi 2008.(2) Pot fi susţinute în aceeaşi zi probe scrise pentru cel mult două discipline din planul de învăţământ.(3) Directorul unităţii de învăţământ stabileşte prin decizie internă componenţa comisiilor, datele şi orele de desfăşurare a probelor de examen în perioada precizată la alin. (1).(4) Graficul examenului de reconstituire propus de unitatea de învăţământ se aprobă de inspectoratul şcolar judeţean/al municipiului Bucureşti şi se comunică Ministerului Educaţiei şi Cercetării, Direcţia generală management învăţământ preuniversitar, şi filialelor judeţene ale Ordinului Asistenţilor Medicali şi Moaşelor din România, cu cel puţin 30 de zile înainte de începerea examenului.
 + 
Articolul 5(1) În vederea susţinerii examenului de reconstituire a situaţiilor şcolare, perioada de înscriere a absolvenţilor este identică cu cea cuprinsă în graficul examenului de absolvire a învăţământului postliceal. Înscrierea se face la secretariatele unităţilor şcolare organizatoare.(2) Dosarul de înscriere conţine:a) cererea solicitantului;b) copia legalizată la biroul notarului public de pe certificatul de naştere;c) copia legalizată la biroul notarului public de pe certificatul de căsătorie (dacă este cazul schimbării numelui);d) copia legalizată la biroul notarului public de pe diploma de bacalaureat a liceului sanitar, promoţiile 1976-1994 inclusiv;e) copia legalizată la biroul notarului public de pe certificatul de calificare (atestat), din care să reiasă susţinerea examenului de calificare;f) adeverinţa de salariat şi vechimea în profilul respectiv la data înscrierii la cursul de echivalare sau copia de pe carnetul de muncă, care se certifică de secretariatul unităţii de învăţământ;g) copia de pe adeverinţa eliberată de unitatea de învăţământ, prin care se face dovada parcurgerii şi finalizării cursului de echivalare.(3) Se pot înscrie la examenul de reconstituire a situaţiilor şcolare numai persoanele care îndeplinesc cumulat următoarele condiţii:a) sunt absolvenţi de liceu sanitar, promoţiile 1976-1994 inclusiv;b) au absolvit cursul cu durata de un an pentru echivalare cu nivelul studiilor postliceale;c) au promovat examenul de absolvire a cursului de echivalare;d) nu au primit acte de studii pentru nivel postliceal înainte de intrarea în vigoare a prezentului ordin.(4) Reconstituirea situaţiilor şcolare şi, ulterior, eliberarea actelor de studii de nivel postliceal se fac numai în specialitatea în care absolvenţii au urmat cursul de echivalare.(5) Examenul de reconstituire a situaţiilor şcolare se va desfăşura conform prezentelor instrucţiuni, având ca suport planurile de învăţământ care au fost utilizate pentru desfăşurarea cursurilor. Pentru cursurile de echivalare desfăşurate în anul 1992 se vor utiliza planurile de învăţământ care au un număr total de 320 de ore, iar pentru cursurile de echivalare desfăşurate după anul 1996 se vor utiliza planurile de învăţământ care conţin un număr total de 528 de ore.(6) Fiecare unitate de învăţământ organizatoare a examenului de reconstituire a situaţiilor şcolare va afişa, alături de graficul examenelor, tematica de examen pentru fiecare disciplină şi specialitate.(7) Pe actele de studii (diplomă/certificat), la rubrica "Specializare" se va completa, în funcţie de planul de învăţământ parcurs: asistent medical radiologie, asistent medical de laborator, asistent medical balneofizioterapie, tehnician optică medicală, asistent medical obstetrică-ginecologie, asistent medical pediatrie, tehnician tehnică dentară, asistent medical igienă, asistent medical ocrotire, asistent medical dietetică, tehnician aparatură medicală, asistent medical, asistent de farmacie.
 + 
Articolul 6(1) Unităţile de învăţământ organizează şi desfăşoară examenul de reconstituire conform metodologiei de susţinere a examenelor de diferenţă descrise în Regulamentul de organizare şi funcţionare a unităţilor de învăţământ preuniversitar, aprobat prin Ordinul ministrului educaţiei şi cercetării nr. 4.925/2005, astfel:a) pentru fiecare specialitate se stabileşte o comisie care are un preşedinte şi câte doi profesori examinatori pentru fiecare disciplină;b) durata probei scrise este de 90 de minute din momentul transcrierii subiectelor pe tablă sau primirii de către absolvenţi a foii cu subiecte. Proba scrisă conţine două variante de subiecte, dintre care absolventul tratează o singură variantă, la alegere;c) fiecare profesor examinator acordă o notă pentru lucrarea scrisă. Media aritmetică a notelor acordate de cei doi profesori examinatori, rotunjită la nota întreagă cea mai apropiată, reprezintă nota finală la disciplina de examen; fracţiunile de 50 de sutimi se rotunjesc în favoarea absolventului;d) rezultatele obţinute se consemnează în catalogul de examen de către profesorii examinatori şi se trec în catalogul clasei şi în registrul matricol;e) lucrările scrise se păstrează în arhiva unităţii de învăţământ o perioadă de un an.(2) Susţinerea examenului de reconstituire a situaţiilor şcolare se face cu taxă, stabilită de fiecare unitate de învăţământ organizatoare a examenului de reconstituire a situaţiilor şcolare, astfel încât să acopere toate cheltuielile de examen.(3) Alături de cadrele didactice desemnate prin decizie internă ca profesori examinatori, pe durata desfăşurării probelor scrise vor fi supraveghetori şi membri ai filialelor judeţene ale Ordinului Asistenţilor Medicali şi Moaşelor din România.
 + 
Articolul 7Cadrele didactice care fac parte din comisiile de organizare şi desfăşurare a examenului de reconstituire sunt retribuite prin plata cu ora, după cum urmează:– preşedintele şi membrii comisiei, câte 15 minute pentru fiecare candidat, înmulţite cu numărul disciplinelor la care se susţin probe scrise, dar fără a depăşi un salariu de bază al funcţiei în care este încadrat;– cadrele didactice – profesori supraveghetori: pentru fiecare probă se calculează câte două ore destinate supravegherii candidaţilor;– secretar – 24 de ore, indiferent de numărul candidaţilor şi al disciplinelor.
 + 
Articolul 8Inspectoratele şcolare judeţene se adresează filialelor judeţene ale Ordinului Asistenţilor Medicali şi Moaşelor din România pentru desemnarea de către acestea de asistenţi medicali care să participe la examenul de reconstituire a situaţiilor şcolare în calitate de supraveghetor.
 + 
Articolul 9După încheierea fiecărei sesiuni a examenului de reconstituire a situaţiilor şcolare, directorul unităţii de învăţământ va elabora şi va transmite Ministerului Educaţiei şi Cercetării – Direcţia generală management învăţământ preuniversitar un raport cu următoarea structură:a) Date statistice, care se vor completa după următorul tabel:

Specialitatea Numărul de elevi
Numărul
de absolvenţi
posibili
beneficiari ai
prevederilor
prezentului ordin
Înscrişi

Prezenţi

Absenţi

Promovaţi

(1) (2) (3) (4) (5) (6)

b) Aprecieri asupra organizării şi desfăşurării examenului de reconstituire a situaţiilor şcolare.–––

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x