ORDIN nr. 754 din 14 septembrie 1998

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 12/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL SANATATII
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 504 din 28 decembrie 1998
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Actiuni suferite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ART. 2MODIFICAT DEORDIN 136 03/03/1999
ANEXA 1MODIFICAT DEORDIN 136 03/03/1999
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LAHG 244 30/05/1997
ActulREFERIRE LALEGE 108 10/10/1996
ActulREFERIRE LAOG 11 23/01/1996 ART. 82
ANEXA 1REFERIRE LANORMA 45184 19/01/1996
ANEXA 1REFERIRE LALEGE 108 10/10/1996
ANEXA 1REFERIRE LAOG 11 23/01/1996 ART. 82
ANEXA 1REFERIRE LANORMA 182879 03/11/1992
ANEXA 1REFERIRE LALEGE 114 18/11/1992
ANEXA 1REFERIRE LAOG 22 21/08/1992
Acte care fac referire la acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ART. 2MODIFICAT DEORDIN 136 03/03/1999
ANEXA 1MODIFICAT DEORDIN 136 03/03/1999

privind aprobarea Procedurii şi competentelor de acordare a unor înlesniri la plata obligaţiilor datorate Fondului special pentru sănătate



Ministrul sănătăţii,având în vedere prevederile art. 82 din Ordonanţa Guvernului nr. 11/1996 privind executarea creanţelor bugetare, aprobată şi modificată prin Legea nr. 108/1996, cu modificările ulterioare,în temeiul Hotărârii Guvernului nr. 244/1997 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Sănătăţii,emite următorul ordin: + 
Articolul 1Se aprobă Procedura şi competentele de acordare a unor înlesniri la plata obligaţiilor datorate Fondului special pentru sănătate, prevăzute în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.
 + 
Articolul 2Direcţia generală a bugetului sănătăţii, Direcţia de control financiar propriu, direcţiile sanitare judeţene şi a municipiului Bucureşti vor lua măsuri pentru aducerea la îndeplinire a prevederilor prezentului ordin.
 + 
Articolul 3Prezentul ordin se aplică începând cu data publicării lui în Monitorul Oficial al României, Partea I.Ministrul sănătăţii,Hajdu Gabor
 + 
AnexăPROCEDURAşi competentele de acordare a unor înlesniri la plata obligaţiilor datorateFondului special pentru sănătate1. – În temeiul art. 82 din Ordonanţa Guvernului nr. 11/1996 privind executarea creanţelor bugetare, aprobată şi modificată prin Legea nr. 108/1996, cu modificările ulterioare, Ministerul Sănătăţii poate acorda unele înlesniri la plata obligaţiilor datorate de agenţii economici, pentru: A. Fondul special pentru sănătate, prevăzut de Ordonanţa Guvernului nr. 22/1992:– cota de 2% datorată pentru perioadele anterioare datei de 1 ianuarie 1998 de către persoanele juridice şi fizice care utilizează personal salariat şi calculată asupra câştigului brut realizat de salariaţi potrivit pct. 2, lit. a) din Normele metodologice ale Ministerului Sănătăţii nr. 182.879/1992 privind finanţarea ocrotirii sănătăţii, potrivit Ordonanţei Guvernului nr. 22/1992;– contribuţia de 10% datorată de persoanele juridice, televiziune, radio, agenţii de publicitate, administraţia ziarelor şi de alte persoane juridice care realizează acţiuni de publicitate pentru produse din tutun, tigari şi băuturi alcoolice – potrivit pct. 4 din Normele metodologice nr. 182.879/1992;– cota de 1% din sumele realizate de către agenţii economici din vânzarea produselor din tutun, tigari şi băuturi alcoolice, reglementată prin Ordonanţa Guvernului nr. 22/1992, aprobată prin Legea nr. 114/1992 şi prin pct. 5 din Normele metodologice nr. 182.879/1992, şi care se calculează după deducerea accizelor şi a taxei pe valoarea adăugată, datorate bugetului de stat;– contribuţia de 1% din adaosul comercial aplicat asupra sumelor realizate din vânzarea produselor din tutun, tigari şi băuturi alcoolice – conform pct. 6 din Normele metodologice nr. 182.879/1992.B. Ministerul Sănătăţii poate acorda următoarele înlesniri:a) amânări şi eşalonări la plata contribuţiei pentru Fondul special pentru sănătate;b) amânări şi eşalonări la plata majorărilor de întârziere calculate pentru sumele datorate Fondului special pentru sănătate;c) înlesnirile la plata obligaţiilor către Fondul special pentru sănătate se pot acorda cu o perioadă de graţie de până la 6 luni, care este inclusă în perioada pentru care s-au acordat înlesnirile.2. – Cererile pentru aprobarea înlesnirilor se depun la direcţiile sanitare judeţene, respectiv la Direcţia sanitară a municipiului Bucureşti.2.1. Prin aceeaşi cerere se pot solicita mai multe înlesniri cu privire la obligaţiile către bugetul Fondului special pentru sănătate.2.2. Dosarul privind cererea de înlesnire la plata obligaţiilor către bugetul Fondului special pentru sănătate trebuie să cuprindă următoarele elemente principale:a) elemente de identificare a persoanelor juridice şi fizice debitoare care, potrivit Ordonanţei Guvernului nr. 22/1992, au obligaţii de plată către Fondul special de sănătate: denumirea, adresa/sediul, numărul contului de disponibilitati (dacă sunt mai multe, se vor preciza toate) şi unitatea/unităţile bancară/e, la care sunt deschise: numele, prenumele şi calitatea celor care reprezintă angajatorul în relaţii patrimoniale;b) sumele datorate Fondului special pentru sănătate (conform modelului prezentat în anexa nr. 1), distinct pe categorii de contribuţii. Menţionarea tuturor contribuţiilor este obligatorie, chiar dacă se solicita înlesnire la plata numai pentru unele dintre acestea, care sunt restante la data cererii;c) natura înlesnirilor solicitate şi o succintă prezentare a posibilităţilor de realizare a programului propus pentru stingerea debitelor;d) în cazul în care s-au mai depus cereri pentru aprobarea de înlesniri în temeiul art. 82 din Ordonanţa Guvernului nr. 11/1996, aprobată prin Legea nr. 108/1996, cu modificările ulterioare, se vor menţiona datele şi numerele de înregistrare ale acestor cereri la direcţiile sanitare judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti;e) în cazul în care s-au mai aprobat înlesniri la plata, se va menţiona modul în care acestea au fost respectate;f) numărul dosarelor de pensionare şi pentru înscrierea în şomaj depuse de solicitant în ultimele 12 luni anterioare cererii de aprobare a înlesnirilor;g) situaţia plăţii contribuţiilor curente pentru Fondul special pentru sănătate;h) data şedinţei consiliului de administraţie (sau denumirea echivalenta) în care a fost analizata cererea şi s-a hotărât solicitarea înlesnirilor la plata obligaţiilor la Fondul special pentru sănătate: semnăturile persoanelor care angajează unitatea solicitanta şi ştampila acesteia;i) ultimul bilanţ contabil, anterior depunerii cererii;j) situaţia creditelor obţinute până la data cererii şi nerambursate;k) situaţia privind rezultatele financiare la zi;l) situaţia obligaţiilor fiscale neonorate;m) certificatul eliberat de Oficiul registrului comerţului, conform modelului prezentat în anexa nr. 6 la Normele metodologice privind organizarea şi desfăşurarea licitaţiilor pentru achiziţiile publice de bunuri şi de servicii nr. 45.184/1996, publicate în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 106, din 24 mai 1996;n) comunicarea Fondului Proprietăţii de Stat privind statutul economico-juridic al agentului economic.Se recomanda să se menţioneze orice alte elemente şi documente considerate utile pentru soluţionarea cererii. În lipsa elementelor prevăzute la lit. a)-n), cererea nu va fi înregistrată la direcţiile sanitare judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti.2.3. Înlesnirile la plata pot fi solicitate şi acordate atât înaintea începerii executării silite, cat şi în timpul efectuării acesteia.2.4. Pentru creanţele bugetare pentru care s-au depus cereri pentru înlesniri la plata, executarea silită nu va fi pornită sau nu va fi continuată, după caz, până la data comunicării modului de soluţionare a acestora. 3. – Competenţa de soluţionare a cererilor pentru înlesniri la plata se stabileşte pe doua niveluri valorice:– nivelul I – direcţiile sanitare judeţene şi a municipiului Bucureşti, pentru un plafon în suma de până la un miliard lei;– nivelul al II-lea – Ministerul Sănătăţii, pentru un plafon în suma de peste un miliard lei.Nivelurile valorice specificate mai sus sunt aplicabile şi în cazul majorărilor de întârziere aferente debitelor celor patru categorii de contribuţii.4. – La primirea cererii, Ministerul Sănătăţii, direcţia sanitară judeteana, respectiv a municipiului Bucureşti, o înregistrează într-un registru special, potrivit modelului prezentat în anexa nr. 2.5. – Pentru stabilirea corecta a sumelor datorate şi cunoaşterea altor aspecte necesare luării deciziei, directorul direcţiei sanitare judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, dispune efectuarea de controale la persoanele juridice şi fizice care au depus cereri în vederea acordării de înlesniri.5.1. Cu ocazia controlului se au în vedere:– realitatea datelor prezentate în cererea de acordare a unor înlesniri la plata obligaţiilor cuvenite Fondului special pentru sănătate; solicitanţii sunt obligaţi să prezinte toate actele şi explicaţiile necesare verificării;– respectarea de către solicitant a reglementărilor legale în vigoare privind disciplina financiară;– existenta unor programe de restructurare în derulare, aprobate conform reglementărilor în vigoare;– orice elemente care pot contribui la formularea propunerii de aprobare sau de respingere a cererii.5.2. Rezultatele verificării se înscriu în procesul-verbal de control.5.3. În cazul constatării unor neconcordante, se vor efectua corelatiile necesare, care se menţionează în procesul-verbal.5.4. Refuzul de prezentare a documentelor sau prezentarea unor documente incomplete poate motiva propunerea de respingere a cererii.6. – Pe baza cererii, a documentelor anexate şi a procesului-verbal de control se întocmeşte un referat cuprinzând propunerile de soluţionare ale direcţiilor sanitare judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti.Pentru solicitanţii de înlesniri la plata ale căror cereri se soluţionează la nivelul Ministerului Sănătăţii, referatul semnat de directorul general al Direcţiei generale a bugetului sănătăţii, însoţit de documentele prevăzute la pct. 2.2 şi de cererea solicitantului, se depun la Direcţia de control financiar propriu din cadrul Ministerului Sănătăţii.7. – După verificarea şi analiza documentelor, precum şi a efectuării controlului, Direcţia de control financiar propriu supune spre aprobare ministrului sănătăţii cererile pentru înlesniri la plata, temeinic justificate, însoţite de procesul-verbal cuprinzând rezultatele controlului şi de referatul cuprinzând concluziile şi propunerile de soluţionare a cererilor.8. – Înlesnirile la plata obligaţiilor către Fondul special pentru sănătate se aproba de ministrul sănătăţii.9. – Ministrul sănătăţii poate delega prin ordin, pentru aprobarea acestor înlesniri la plata, pe:a) directorul direcţiei sanitare judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, pentru nivelul I de competenţa;b) secretarul de stat care coordonează execuţia Fondului special pentru sănătate, pentru cererile ce se încadrează în nivelul II de competenţa.În cazul în care printr-o singura cerere se solicita acordarea mai multor înlesniri la plata, atât pentru sumele reprezentând diferite debite ale unor contribuţii datorate Fondului special pentru sănătate, cat şi pentru majorări de întârziere aferente acestora, fiecare dintre aceste sume vor fi considerate un capăt de cerere separat.10. – În răspunsul comunicat la cererile care nu întrunesc condiţiile prevăzute de acest ordin se vor arata motivele pentru care nu s-au aprobat înlesnirile solicitate.11. – Atât în cazul cererilor soluţionate favorabil, cat şi în cazul celor pentru care nu s-au aprobat înlesniri, răspunsul se comunică solicitanţilor prin intermediul direcţiilor sanitare judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, în termen de 30 de zile de la data:a) depunerii cererii de înlesnire la direcţiile sanitare judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, pentru cererile care intră în competenţa de soluţionare a acestora;b) luării în evidenta a cererii la Ministerul Sănătăţii, pentru cererile care se soluţionează la nivelul acestuia.12. – Persoanele juridice şi fizice beneficiază de înlesnirile acordate, cu condiţia depunerii, în termen de până la 10 zile de la data primirii comunicării, a unei garanţii bancare echivalente cu doua rate de eşalonare.12.1. Pe perioada acordării înlesnirilor se datorează majorările stabilite şi calculate potrivit dispoziţiilor legale în vigoare.12.2. Pe perioada pentru care s-au acordat înlesniri, cursul prescripţiei se suspenda.13. – Înlesnirile aprobate îşi pierd valabilitatea şi nu produc efecte, dacă nu au fost respectate condiţiile şi termenele în care au fost date; o noua cerere de aprobare a unor înlesniri la plata obligaţiilor datorate nu poate fi depusa timp de 3 luni de la data constatării nerespectării condiţiilor în care a fost aprobată cererea anterioară.14. – Ministerul Sănătăţii şi direcţiile sanitare judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, organizează evidenta şi controlul asupra modului de respectare a condiţiilor stabilite la acordarea înlesnirilor respective.Ministrul sănătăţii,Hajdu Gabor + 
Anexa 1––-la procedura––––    Unitatea …… Direcţia sanitară a judeţului …./a municipiului Bucureşti ––––––––––––––––––––––––––| | Ordonanţa Guvernului | Sume datorate | Sume pentru | Suma/termene | | F | nr. 22/1992 şi Normele| | care se soli- | pentru amânări || o | metodologice ale | | cita înlesniri | şi eşalonări || n | Ministerului Sănătăţii|–––––-|–––––-|–––––-|| d | nr. 182.879/1992 |con- |majo-| |con- |majo-| | con-|majo-| || u | |tri- | rari| |tri- | rari| | tri-| rari| || l | |butia| afe-| TO-|butia| afe-| TO-|butia| afe-| TO-|| | |dato-|rente| TAL|dato-|rente| TAL|dato-|rente| TAL|| | |rata | | |rata | | |rata | | ||–|––––––––|––|––|–-|––|––|–-|––|––|–-|| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 ||–|––––––––|––|––|–-|––|––|–-|––|––|–-|| F | – 10% contribuţie da- | | | | | | | | | | | o | torata de persoanele | | | | | | | | | || n | juridice care reali- | | | | | | | | | || d | zeaza acţiuni de pu- | | | | | | | | | || u | blicitate pentru pro- | | | | | | | | | || l | duse din tutun, tigari| | | | | | | | | || | şi băuturi alcoolice | | | | | | | | | || s | (pct. 4 din Normele | | | | | | | | | || p | metodologice ale | | | | | | | | | || e | Ministerului Sănătăţii| | | | | | | | | || c | nr. 182.879/1992) | | | | | | | | | || i |––––––––|––|––|–-|––|––|–-|––|––|–-|| a | – 1% cota asupra su- | | | | | | | | | || l | melor realizate din | | | | | | | | | || | vânzarea produselor | | | | | | | | | || p | din tutun, tigari şi | | | | | | | | | || e | băuturi alcoolice, | | | | | | | | | || n | datorată de producă- | | | | | | | | | || t | tori şi importatori | | | | | | | | | || r | (pct. 5 din Normele | | | | | | | | | || u | metodologice ale | | | | | | | | | || | Ministerului Sănătăţii| | | | | | | | | || s | nr. 182.879/1992) | | | | | | | | | || a |––––––––|––|––|–-|––|––|–-|––|––|–-|| n | – 1% contribuţie din | | | | | | | | | || a | adaosul comercial | | | | | | | | | || t | aplicat asupra sumelor| | | | | | | | | || a | realizate din vânzarea| | | | | | | | | || t | produselor din tutun, | | | | | | | | | || e | tigari şi băuturi | | | | | | | | | || | alcoolice | | | | | | | | | || | (pct. 6 din Normele | | | | | | | | | || | metodologice ale | | | | | | | | | || | Ministerului Sănătăţii| | | | | | | | | || | nr. 182.879/1992) | | | | | | | | | || |––––––––|––|––|–-|––|––|–-|––|––|–-|| | – 2% cota datorată | | | | | | | | | || | pentru perioade ante- | | | | | | | | | || | rioare datei de 1 | | | | | | | | | || | ianuarie 1998 de per- | | | | | | | | | || | soanele juridice şi | | | | | | | | | || | fizice care utilizează| | | | | | | | | || | personal salariat (pct| | | | | | | | | || | 2, lit. a) din Normele| | | | | | | | | || | metodologice ale | | | | | | | | | || | Ministerului Sănătăţii| | | | | | | | | || | nr. 182.879/1992) | | | | | | | | | | ––––––––––––––––––––––––––-                                                 (Semnatura şi ştampila)
 + 
Anexa 2––-la procedura––––    MINISTERUL SĂNĂTĂŢII    Direcţia sanitară a judeţului …./a municipiului Bucureşti               REGISTRU SPECIALpentru evidenta primirii şi soluţionării cererilor de acordare a unor înlesniri la plata obligaţiilor datorate Fondului special pentru sănătate, reglementat de Ordonanţa Guvernului nr. 22/1992 ––––––––––––––––––––––––––| | | Datele de | | | | Numa- | O || | | identificare | Înlesnirile| | Înlesnirile | rul de| b || | Data | a solicitan- | solicitate | | aprobate | inre- | s || | | tului | | | |gistra-| e || Nr.|––––|–––––|––––| Data |––––-| re a | r || de | Z | L | A | |Adresa/ |Ama-| | T | con- |Ama-| | T | cere- | v || în-| i | u | n | |sediul |nari|Su-| e | tro- |nari| Su-| e | rii | a || re-| u | n | u | De- |(str. nr| |ma | r | lului| | ma | r | ante- | t | |gis-| a | a | l | nu- |locali- |esa-|(l | m | |esa-| (l | m | rioare| i ||tra-| | | | mi- |tatea, |lo- | e | e | |lo- | e | e | | i || re | | | | rea |judeţul |nari| i)| n | |nari| i) | n | | || | | | | |telefon/| | | | | | | | | || | | | | | fax) | | | | | | | | | ||–-|–|–|–|––|–––|–-|–|–|––|–-|–-|–|––-|–|| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12| 13 | 14||–-|–|–|–|––|–––|–-|–|–|––|–-|–-|–|––-|–||–-|–|–|–|––|–––|–-|–|–|––|–-|–-|–|––-|–||–-|–|–|–|––|–––|–-|–|–|––|–-|–-|–|––-|–||–-|–|–|–|––|–––|–-|–|–|––|–-|–-|–|––-|–| –––––––––––––––––––––––––– ––––-

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x