ORDIN nr. 752 din 14 aprilie 2008

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 23/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL SANATATII PUBLICE
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 311 din 21 aprilie 2008
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulCONTINE PEMETODOLOGIE 14/04/2008
ActulREFERIRE LAHG 862 28/06/2006
ART. 1APROBA PEMETODOLOGIE 14/04/2008
 Nu exista acte care fac referire la acest act

privind aprobarea Metodologiei pentru desfăşurarea concursului de rezidenţiat pe post în medicină, medicină dentară şi farmacie, sesiunea 22 iunie 2008



Având în vedere Referatul de aprobare al Direcţiei generale organizare, resurse umane, dezvoltare profesională şi salarizare nr. E.N. 4.004 din 10 aprilie 2008,în temeiul dispoziţiilor Hotărârii Guvernului nr. 862/2006 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Sănătăţii Publice, cu modificările şi completările ulterioareministrul sănătăţii publice emite prezentul ordin. + 
Articolul 1Se aprobă Metodologia pentru desfăşurarea concursului de rezidenţiat pe post în medicină, medicină dentară şi farmacie, sesiunea 22 iunie 2008, prevăzută în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.
 + 
Articolul 2Direcţia generală organizare, resurse umane, dezvoltare profesională şi salarizare va aduce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.
 + 
Articolul 3Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.Ministrul sănătăţii publice,Gheorghe Eugen NicolăescuBucureşti, 14 aprilie 2008.Nr. 752.
 + 
Anexa METODOLOGIEpentru desfăşurarea concursului de rezidenţiat pe post înmedicină, medicină dentară şi farmacie, sesiunea 22 iunie 2008 + 
Capitolul IDispoziţii generale + 
Articolul 1Ministerul Sănătăţii Publice organizează concurs naţional de intrare în rezidenţiat pe post în medicină, medicină dentară şi farmacie la data de 22 iunie 2008. Concursul se desfăşoară în centrul universitar Bucureşti.
 + 
Articolul 2Unităţile şi specialităţile pentru care se organizează rezidenţiat pe post la data de 22 iunie 2008 sunt aprobate prin ordin al ministrului sănătăţii publice.
 + 
Articolul 3Pentru organizarea concursului de rezidenţiat pe post este desemnată o comisie centrală formată din reprezentanţi ai Ministerului Sănătăţii Publice şi ai Ministerului Educaţiei, Cercetării şi Tineretului şi este aprobată prin ordin comun al ministrului educaţiei,cercetării şi tineretului şi al ministrului sănătăţii publice.
 + 
Articolul 4(1) Concursul se desfăşoară sub formă de test-grilă cu 200 de întrebări, pe o durată de 4 ore.(2) Punctajul minim de promovare reprezintă 65% din punctajul maxim realizat la cele 200 de întrebări pentru fiecare domeniu.(3) Ocuparea posturilor se face în ordinea punctajului de promovare obţinut, în limita posturilor publicate pentru fiecare domeniu, în cadrul judeţului pentru care s-a concurat.
 + 
Articolul 5Rezidenţii au obligaţia să efectueze pregătirea şi să susţină examenul de specialist în maximum 5 ani de la absolvire.
 + 
Articolul 6Informaţiile generale importante despre concursul de rezidenţiat pe post sunt făcute publice prin presă, radio, TV, iar cele de detaliu, prin publicare în ziarul "Viaţa Medicală", precum şi prin Internet, la adresa www.rezidentiat.info.
 + 
Capitolul IITematică, bibliografie, întrebări + 
Articolul 7Tematicile concursului de rezidenţiat şi bibliografia aferentă sunt diferite pe domenii. Ele sunt avizate de Colegiul Medicilor din România, Colegiul Medicilor Dentişti din România, respectiv Colegiul Farmaciştilor din România, sunt aprobate de ministrul sănătăţii publice şi sunt publicate în ziarul "Viaţa Medicală" nr. 8/22 februarie 2008.
 + 
Articolul 8(1) Întrebările sunt diferite, în funcţie de domeniu. Fiecare dintre seturile de întrebări este creat de grupuri de lucru diferite. Coordonatorul fiecărui grup de lucru este desemnat de preşedintele comisiei centrale a rezidenţiatului, iar numele lui este făcut public doar după închiderea concursului.(2) Coordonatorul fiecărui grup răspunde întru totul de corectitudinea formulării întrebării, alegerea răspunsurilor corecte, de păstrarea secretului întrebării şi răspunsul la contestaţii.(3) Coordonatorul dă avizul "bun de tipar" pentru multiplicarea caietelor de întrebări.
 + 
Capitolul IIIÎnscrierea candidaţilor + 
Articolul 9(1) La concurs se pot prezenta:a) candidaţi care au diplomă de licenţă în profil medico-farmaceutic uman sau o diplomă echivalentă cu aceasta;b) rezidenţi aflaţi în pregătire;c) specialişti care doresc să efectueze pregătire în cea de-a doua specialitate, cu respectarea prevederilor legale;d) medici, medici dentişti şi farmacişti care au obţinut intrarea în specialitate în urma promovării unui alt concurs de rezidenţiat pe post. Cei care reuşesc la concurs nu sunt absolviţi de respectarea prevederilor stabilite prin actul adiţional la contractul individual de muncă, semnat iniţial.(2) Candidaţii sunt apţi din punct de vedere medical (fizic şi neuropsihic) pentru exercitarea activităţii în domeniul pentru care candidează.
 + 
Articolul 10A doua specialitate se poate obţine numai în regim cu taxă. Taxa anuală pentru efectuarea celei de-a doua specialităţi prin concurs de rezidenţiat este aceeaşi cu cea prevăzută pentru a doua specialitate, fără concurs de rezidenţiat.
 + 
Articolul 11(1) Înscrierea la concurs se face la sediul autorităţii de sănătate publică judeţene pe teritoriul căreia se află posturile pentru care se concurează, cu excepţia celor publicate de Ministerul Internelor şi Reformei Administrative, pentru care înscrierea se face la nivelul acestui minister, din momentul apariţiei în presă a publicaţiei de concurs, şi se termină cu 25 de zile înaintea concursului (27 mai 2008 inclusiv). Pentru posturile publicate de Ministerul Internelor şi Reformei Administrative pot concura ofiţerii medici din reţeaua acestui minister, cu respectarea condiţiilor din prezenta metodologie.(2) Publicaţia de concurs cuprinde:a) data, locul şi ora desfăşurării concursului;b) condiţii de participare;c) locul şi perioada de înscriere;d) site-ul pe care poate fi accesată lista posturilor şi centrelor de pregătire;e) informaţii generale.
 + 
Articolul 12Dosarul de înscriere al candidatului trebuie să conţină următoarele documente:a) cererea de înscriere la concurs, cu numele de familie, iniţiala tatălui şi toate prenumele înscrise în buletinul/cartea de identitate. În cerere se vor menţiona judeţul şi domeniul pentru care concurează, precum şi acordul pentru folosirea numelui şi afişarea rezultatului pe internet;b) xerocopia buletinului/cărţii de identitate sau a paşaportului (paginile din care reies numele şi prenumele candidatului, precum şi data naşterii);c) copia legalizată a diplomei de licenţă de medic, stomatolog (medic dentist) sau farmacist;d) adeverinţa eliberată de unitatea în care sunt încadraţi, din care să reiasă specialitatea în care sunt confirmaţi şi tipul contractului individual de muncă, numai pentru rezidenţi şi specialişti;e) certificatul medical privind starea de sănătate, eliberat de unitatea sanitară teritorială desemnată de autoritatea de sănătate publică judeţeană sau a municipiului Bucureşti, în care se precizează că este apt/inapt din punct de vedere medical (fizic şi neuropsihic) pentru exercitarea activităţii în domeniul pentru care candidează;f) copie legalizată a actelor doveditoare (certificat de căsătorie etc.), prin care şi-a schimbat numele;g) chitanţa de plată a taxei de concurs, stabilită de Ministerul Sănătăţii Publice.
 + 
Articolul 13(1) După verificarea documentelor din dosare şi a condiţiilor de participare pentru fiecare candidat, autorităţile de sănătate publică, respectiv Ministerul Internelor şi Reformei Administrative, alcătuiesc o singură listă cu candidaţii, în ordinea alfabetică a numelor în cadrul domeniului, care cuprinde următoarele rubrici:

Nr. Numele, Locul actual Numărul Obs.
crt ASP Domeniul iniţiala Promoţia UMF de muncă chitanţei de privind
(M,D,F) tatălui, (absolvent) absolvită plată a taxei starea de
prenumele funcţia unitatea de concurs sănătate

LEGENDĂ:ASP – autoritatea de sănătate publică pentru care concurează(se foloseşte indicativul auto; exemplu: BZ pentru ASP Buzău);Domeniul:M – pentru domeniul medicină;D – pentru domeniul medicină dentară;F – pentru domeniul farmacie.Locul actual de muncă:Pentru cei neîncadraţi se trece "FP" în rubrica "unitatea", iar rubrica "funcţia" se lasă necompletată.Observaţii privind starea de sănătate:Se completează numai cu "Apt" sau "Inapt".(2) Întreaga responsabilitate a corectitudinii datelor înscrise în tabele aparţine autorităţilor de sănătate publică, respectiv Ministerului Internelor şi Reformei Administrative.(3) Listele sunt redactate, conform structurii de la alin. (1), într-un fişier Excel şi sunt transmise la Centrul Naţional de Perfecţionare în Domeniul Sanitar Bucureşti (Bucureşti, str. Bodeşti nr. 1, sectorul 2) prin e-mail la adresa rezidentiat@perfmed.ro, în termen de două zile de la terminarea înscrierilor, iar originalele sunt trimise prin Prioripost, la adresa de mai sus, însoţite de dischetă. Instrucţiunile privind modul de completare a listelor în format electronic, precum şi modelul de fişier Excel care se foloseşte se găsesc la adresa www.rezidentiat.info. + 
Articolul 14(1) Centrul Naţional de Perfecţionare în Domeniul Sanitar Bucureşti verifică tabelele cu candidaţii înscrişi, redactează, în ordine alfabetică, lista pe judeţe, respectiv pentru Ministerul Internelor şi Reformei Administrative, cu candidaţii înscrişi la concurs, pe domenii. Repartizarea candidaţilor pe săli se face diferenţiat, pe domeniile pentru care s-au înscris, în ordinea alfabetică a judeţelor.(2) La data de 19 iunie 2008, candidaţii pot afla sala şi ora începerii probei de concurs, cercetând adresa de internet pe site-ul www.rezidentiat.info.(3) Cu cel puţin 24 de ore înainte de concurs, la fiecare sală se afişează lista candidaţilor repartizaţi în sala respectivă.
 + 
Capitolul IVDesfăşurarea concursului + 
Articolul 15(1) Concursul se desfăşoară în ziua de duminică, 22 iunie 2008.(2) În dimineaţa zilei de concurs, la ora 7,30, şeful de sală şi supraveghetorii lipesc în dreptul fiecărui loc din sală o legitimaţie de bancă cu numărul de ordine al candidatului respectiv, număr corespunzător cu cel aflat în listele candidaţilor.(3) Începând cu ora 8,30, candidaţii pot intră în sala în care au fost repartizaţi. La intrare se legitimează în faţa şefului de sală cu buletinul/cartea de identitate sau paşaportul, documente ce trebuie să fie în termen de valabilitate. Cei fără un astfel de document valabil nu sunt primiţi în sala de concurs.
 + 
Articolul 16(1) Candidaţii sunt aşezaţi în sală conform listelor finale afişate, cu excepţia perechilor soţ-soţie, fraţi-surori, care au obligaţia, sub sancţiunea anulării lucrării şi eliminării din concurs, să semnaleze şefului de sală aceste situaţii, pentru a putea fi aşezaţi separat. Candidaţii aflaţi în sală pot declara, sub semnătură, situaţiile menţionate mai sus. Fiecare candidat se aşază la locul indicat prin legitimaţia de bancă. Candidaţii ocupă numai locurile indicate de organizatori şi nu au voie să le schimbe între ei. În cazul în care locul desemnat iniţial nu este corespunzător, candidatul poate fi mutat pe un loc disponibil, dar numai la indicaţia şefului de sală.(2) Candidaţii sunt aşezaţi în sală în aşa fel încât să rămână cel puţin un loc liber între 2 candidaţi.(3) În prezenţa tuturor candidaţilor, şefii de sală citesc instrucţiunile privind modul de desfăşurare a concursului.
 + 
Articolul 17(1) Începând cu ora 8,45, se împart candidaţilor grilele pentru răspuns şi câte o cariocă neagră pentru completat grila (atât pentru completat răspunsurile considerate corecte, cât şi pentru completat datele de identitate). Cele 4 tipuri de grile pentru răspuns se împart după algoritmul stabilit de comisia comună centrală.(2) Se procedează la verificarea de către fiecare candidat a grilei, pentru a se identifica eventualele greşeli de tipărire, caz în care grila respectivă este înlocuită. Fiecare candidat completează apoi datele personale în spaţiul special de pe grilă, cu litere majuscule.(3) Şeful de sală şi supraveghetorii verifică corectitudinea datelor înscrise, confruntându-le cu actul de identitate al candidatului şi cu legitimaţia de bancă. După această operaţiune, actul de identitate al fiecărui candidat rămâne pe bancă pe toată durata probei scrise. Candidaţii poartă întreaga responsabilitate asupra datelor personale înscrise pe grilă.(4) Sacii sigilaţi conţinând caietele cu întrebări sunt aduşi la săli în jurul orei 9,30. Integritatea acestor saci este constatată de şeful de sală şi de 3 candidaţi din sala respectivă. La ora 10,00 se desigilează sacii în toate sălile de concurs. Se împart apoi candidaţilor caietele cu întrebări, ţinându-se cont de tipul de grilă primit anterior. Din momentul în care a fost distribuit ultimul caiet începe măsurarea timpului de concurs, care este de 4 ore. Şeful de sală notează la loc vizibil (fie prin scriere pe tablă, fie pe o hârtie, care este afişată) şi informează candidaţii despre ora de începere şi ora de terminare a concursului.(5) Fiecare candidat verifică caietul cu întrebări, fiind schimbate caietele cu greşeli de tipărire.(6) Întreaga responsabilitate asupra corespondenţei între tipul de grilă şi cel al caietului cu întrebări revine candidatului.(7) Candidaţii care nu sunt prezenţi în sală în momentul deschiderii sacilor cu caietele cu întrebări nu mai au acces în sala de concurs.(8) În timpul concursului candidaţii nu au voie să consulte niciun fel de materiale, să discute cu ceilalţi candidaţi, să copieze sau să aibă asupra lor aparatură electronică de comunicare. Materialele documentare sunt depozitate într-un colţ al sălii, unde candidaţii nu au acces până la terminarea concursului.(9) La terminarea concursului candidaţii predau şefului de sală, sub semnătură, grila de răspuns. Caietul cu întrebări rămâne în posesia candidaţilor, cu excepţia celor care, din orice motiv, părăsesc sala în primele 3 ore de concurs.(10) Candidaţii absenţi şi cei care se retrag din concurs sunt menţionaţi ca atare în procesul-verbal (nominal). Cei care se retrag predau grila de răspuns şi caietul cu întrebări, sub semnătură, şi pot părăsi sala doar după expirarea primelor 30 de minute de la începerea concursului. Şeful de sală scrie pe grila lor "Retras din concurs". Aceste grile sunt preluate, constituind documente pe baza cărora, în lista finală, pentru candidatul care s-a retras, se face menţiunea "Retras din concurs". După părăsirea sălii, niciunui candidat nu îi mai este permisă revenirea (pe perioada desfăşurării probei) pentru niciun motiv, cu excepţia situaţiei în care un candidat are necesităţi fiziologice, caz în care este însoţit de 2 supraveghetori şi poate lipsi din sală maximum 10 minute. Timpul absenţei din sală nu prelungeşte durata probei pentru candidatul respectiv.(11) Grilele de răspuns bune de corectat se predau de către candidaţi, sub semnătură, şefului de sală. Corectura acestor grile se face în mod electronic, în sala de concurs, în prezenţa autorului şi a încă 2 candidaţi din sala respectivă, care semnează pe grilă. După anunţarea punctajului tuturor candidaţilor din sala respectivă, şeful de sală, în prezenţa a 3 candidaţi, ambalează şi sigilează plicul cu grilele corectate şi discheta.(12) Grilele de răspuns cu menţiunea "Retras din concurs" se ambalează separat.(13) Grilele de răspuns greşite şi cele nefolosite sunt ambalate separat şi poartă menţiunea "Anulat".(14) Pe fiecare plic cu grile (grile corectate, grile cu menţiunea "Retras din concurs" şi grile "Anulat") se menţionează sala, numărul de candidaţi, numărul de grile corectate, respectiv "Retras din concurs", "Anulat".(15) Şefii de sală completează un proces-verbal privind numărul de: candidaţi înscrişi, candidaţi prezenţi, grile de răspuns, caiete cu întrebări şi dischete primite şi returnate. Procesele-verbale sunt semnate de şefii de sală, supraveghetori şi de 3 candidaţi.(16) Coletele şi procesele-verbale sunt puse în saci, care sunt sigilaţi la rândul lor şi predaţi reprezentanţilor comisiei centrale. Pentru sigilare se folosesc cleşti speciali, care se găsesc la reprezentantul desemnat de comisia centrală, ca răspunzător de locaţia respectivă de concurs.(17) Sacii sunt transportaţi la sediul comisiei centrale. Camerele în care se depozitează sacii sunt sigilate de preşedintele comisiei centrale.
 + 
Capitolul VClasificarea candidaţilor + 
Articolul 18Preşedintele comisiei centrale de rezidenţiat împreună cu colectivele care au alcătuit întrebările de concurs sunt prezenţi în ziua concursului, începând cu ora 11,00, la sediul comisiei. Grilele cu răspunsuri sunt multiplicate în prezenţa membrilor comisiei centrale de rezidenţiat şi transmise în săli prin delegaţi, în plicuri sigilate. Plicul este înmânat şefului de sală de către delegaţi la expirarea celor 4 ore de concurs şi după predarea de către candidaţi a grilelor pentru corectat.
 + 
Articolul 19(1) Eventualele contestaţii privind răspunsurile corecte sunt depuse de candidaţi în termen de 24 de ore din momentul transmiterii grilelor în sălile de concurs. Contestaţiile se depun la Centrul Naţional de Perfecţionare în Domeniul Sanitar Bucureşti sau se transmit prin fax la nr. 021/255.64.06.(2) Comisia centrală analizează şi comunică răspunsurile corecte rămase definitive, în termen de 48 de ore de la expirarea termenului de depunere a contestaţiilor. Comunicarea grilei corecte rămase definitivă se face prin publicarea pe internet pe site-ul www.rezidentiat.info şi prin afişarea la Centrul Naţional de Perfecţionare în Domeniul Sanitar Bucureşti şi constituie răspuns la contestaţiile primite.(3) În urma analizării contestaţiilor şi stabilirii grilei corecte rămase definitivă, punctajele comunicate în săli pot suferi modificări.
 + 
Articolul 20(1) Prelucrarea rezultatelor stabilite în urma aplicării grilei corecte rămase definitivă se face de către o comisie de specialişti propuşi de comisia centrală şi desemnaţi prin ordin al ministrului sănătăţii publice. Membrii acestei comisii nu au voie să introducă sau să scoată din sala respectivă niciun fel de material. În sala respectivă nu au acces decât persoanele care formează comisia menţionată.(2) Grila corectă rămasă definitivă este aplicată tuturor candidaţilor de la domeniul respectiv, indiferent dacă au contestat sau nu grila cu răspunsuri anunţată în sălile de concurs.
 + 
Articolul 21Înainte de alcătuirea clasificărilor pe judeţe, respectiv pentru Ministerul Internelor şi Reformei Administrative, şi pe domenii, comisia desemnată la art. 20 alin. (1) procedează la desfacerea sacilor şi la verificarea conţinutului fiecărui colet, semnalând eventualele neconcordanţe.
 + 
Articolul 22(1) Clasificarea pe judeţe, respectiv pentru Ministerul Internelor şi Reformei Administrative, şi pe domenii rezultă prin unificarea electronică a rezultatelor stabilite în urma aplicării grilei corecte rămase definitivă.(2) Rezultatele concursului naţional pentru rezidenţiatul pe post se confirmă prin ordin al ministrului sănătăţii publice.
 + 
Capitolul VIRezultate, alegerea posturilor şi a centrelor de pregătire + 
Articolul 23(1) Data afişării clasificărilor este anunţată în timp util prin mass-media şi pe site-ul www.rezidentiat.info(2) Clasificările pe domenii şi pe judeţe, respectiv pentru Ministerul Internelor şi Reformei Administrative, data şi locul alegerii posturilor sunt afişate la Centrul Naţional de Perfecţionare în Domeniul Sanitar Bucureşti sau pot fi accesate pe internet.
 + 
Articolul 24(1) Alegerea posturilor se face la nivelul autorităţii de sănătate publică pentru care s-a concurat. Odată cu alegerea postului candidaţii depun maximum 3 opţiuni privind centrul universitar publicat, în care urmează să efectueze pregătire.(2) Directorul executiv al autorităţii de sănătate publică va elibera candidaţilor o adeverinţă în care se vor preciza unitatea sanitară, localitatea, specialitatea şi postul ales.(3) Alegerea posturilor publicate de Ministerul Internelor şi Reformei Administrative se organizează de către acest minister, cu respectarea prevederilor alin. (1) şi (2).(4) Confirmarea în rezidenţiat se face prin ordin al ministrului sănătăţii publice. Autorităţile de sănătate publică, respectiv Ministerul Internelor şi Reformei Administrative vor transmite Centrului Naţional de Perfecţionare în Domeniul Sanitar Bucureşti, în termen de 48 de ore de la finalizarea alegerii posturilor, tabelele în original conţinând următoarele rubrici:

Nr.
crt
Numele şi
prenumele
Punctajul
obţinut
Postul ales

Centrul universitar
de pregătire
Semnătura
candidatului
Unitatea
sanitară
Locali-
tatea
Specialitatea

(maximum 3 opţiuni)

(5) Întreaga responsabilitate asupra corectitudinii întocmirii tabelului revine autorităţii de sănătate publică, respectiv Ministerului Internelor şi Reformei Administrative. + 
Articolul 25Candidaţii sau împuterniciţii acestora care nu sunt prezenţi în data, ora şi locul fixate pentru alegerea postului pierd drepturile conferite de concurs.
 + 
Articolul 26Posturile rămase neocupate se republică la concursul de rezidenţiat din noiembrie 2008.
 + 
Articolul 27Centrul Naţional de Perfecţionare în Domeniul Sanitar Bucureşti va analiza opţiunile privind centrele universitare în care urmează să se efectueze pregătirea, urmând ca nominalizarea centrului să se facă în funcţie de punctajul obţinut la concursul de rezidenţiat. Centrele universitare de pregătire astfel stabilite se afişează pe site-ul www.rezidentiat.info Contestaţiile privind stabilirea acestor centre se pot depune în termen de 24 de ore de la data şi ora afişării prin fax la nr. de telefon 021/255.64.06. Rezultatul la contestaţii va fi afişat în termen de 48 de ore pe site-ul www.rezidentiat.info
 + 
Capitolul VIIExemplificări privind tipurile de întrebări şi modul de punctare + 
Articolul 28Caietele de concurs au un număr de 200 de întrebări pentru fiecare domeniu. Toate întrebările de concurs sunt elaborate de comisiile de specialişti stabilite de preşedintele comisiei centrale şi sunt diferite de cele deja publicate.
 + 
Articolul 29(1) Cele 200 de întrebări de concurs sunt de două tipuri, astfel:a) 25% din total sunt întrebări tip complement simplu, cu un singur răspuns corect posibil din 5; se notează fiecare întrebare cu răspuns corect cu 4 puncte; dacă la aceste întrebări candidaţii marchează mai mult sau mai puţin de un răspuns corect, întrebarea se anulează (punctaj 0);b) 75% din total sunt întrebări tip complement multiplu, cu 2-4 răspunsuri corecte, fiecare întrebare cu răspunsuri corecte fiind notată cu 5 puncte; dacă la aceste întrebări candidatul marchează mai puţin de 2 sau mai mult de 4 răspunsuri, întrebarea se anulează (punctaj 0).(2) În caietul de concurs se precizează întrebările de tip complement simplu şi întrebările de tip complement multiplu.Exemplu de punctare:A B C D E = întrebare cu două răspunsuri corecte A şi C– În cazul în care candidatul marchează corect A şi C, primeşte 5 puncte, astfel:A B C D Ex x1 1 1 1 1 = 5 puncte.– În cazul în care candidatul marchează A şi B, primeşte 3 puncte, astfel:A B C D Ex x1 0 0 1 1 = 3 puncte.(3) Departajarea candidaţilor cu punctaj egal se face pe baza punctajului ponderat, care reprezintă calculul statistic în funcţie de răspunsurile corecte date de toţi candidaţii la întrebarea considerată cu gradul de dificultate cel mai mare.(4) Departajarea candidaţilor care au obţinut punctajul maxim posibil se face prin susţinerea unei probe suplimentare de departajare. Această probă constă din 100 de întrebări, din tematica şi bibliografia aprobate, de tip complement multiplu, alcătuite cu 24 de ore înainte de susţinerea probei, într-un sediu securizat. Această probă are loc în ziua de sâmbătă, 28 iunie 2008, în centrul universitar în care s-a desfăşurat concursul. Corectura se face în mod electronic în sala de concurs, în prezenţa candidaţilor. Rezultatele sunt folosite pentru alcătuirea unei ierarhizări a candidaţilor care au obţinut punctajul maxim posibil. Candidaţii care nu se prezintă la proba de departajare figurează în clasificare în ordine alfabetică, după ierarhizarea candidaţilor care au susţinut proba de departajare.(5) Pentru susţinerea probei de departajare nu se percepe taxă.
 + 
Capitolul VIIIProbleme de organizare + 
Articolul 30Pentru buna desfăşurare a concursului de rezidenţiat se stabilesc grupuri de lucru pentru îndeplinirea următoarelor obligaţii:a) publicarea tematicii şi a bibliografiei de concurs, precum şi a metodologiei de desfăşurare a concursului – coordonator este preşedintele comisiei centrale;b) stabilirea numărului de posturi pe judeţe şi centre de pregătire, conform prevederilor legale – ordin al ministrului sănătăţii publice;c) rezolvarea problemelor financiare (propunere taxă şi încasare, cheltuieli pentru chirii, materiale, plata personalului care a contribuit la concurs etc.) – responsabil este Centrul Naţional de Perfecţionare în Domeniul Sanitar Bucureşti;d) închirierea sălilor pentru concurs, prezentarea unui tabel cu locul, numele şi capacitatea fiecărei săli, având grijă să rămână în fiecare sală 1-3 locuri libere (în funcţie de capacitatea sălii), şi verificarea cu o săptămână înainte a condiţiilor de lucru în sala respectivă (căldură, lumină, aerisire, scaune bune etc.) – responsabil este preşedintele comisiei centrale;e) asigurarea materialelor necesare întregii sesiuni (hârtie, carioci de culori diferite, hârtie de împachetat, plicuri pentru grile, sfoară, dischete noi, cleşti pentru sigilat etc.) – responsabil este Centrul Naţional de Perfecţionare în Domeniul Sanitar Bucureşti;f) organizarea supravegherii concursului – responsabil este preşedintele comisiei centrale:– solicitarea prin UMF şi ASP a unui număr suficient de supraveghetori (1 supraveghetor la 25 de candidaţi cu un minim de 3 persoane pentru o sală);– desemnarea şefilor de clădire, de sală şi a supraveghetorilor pe locuri de concurs;– instruirea acestora cu o săptămână înainte de concurs;g) întocmirea şi tipărirea listelor cu candidaţi, a legitimaţiilor de bancă şi împărţirea candidaţilor pe săli în funcţie de capacitatea fiecăreia, afişarea acestora şi transmiterea spre web master pentru publicare pe internet – responsabil este Centrul Naţional de Perfecţionare în Domeniul Sanitar Bucureşti;h) elaborarea şi tipărirea instrucţiunilor pentru şefii de clădire, de sală, supraveghetori şi candidaţi – coordonator este preşedintele comisiei centrale;i) elaborarea şi tipărirea documentelor nesecrete (procese-verbale, diferenţiate pentru şefii de clădiri şi de sală, de predare-primire a sacilor cu caiete cu întrebări şi de predare-primire de la sfârşitul concursului, pentru plicuri cu grile corectate, dischete, plicuri cu grile anulate sau nefolosite, grile "Retras din concurs", caiete cu întrebări nefolosite, atât ale şefilor de sală către şefii de clădire, cât şi ale şefilor de clădire către comisiile comune zonale; procese-verbale privind derularea concursului, completate şi semnate de şefii de sală şi de supraveghetori, grilele de răspuns, plicurile ce conţin borderourile de predare a grilei pentru corectat şi de luare la cunoştinţă a punctajului) – responsabil este Centrul Naţional de Perfecţionare în Domeniul Sanitar Bucureşti;j) tipărirea caietelor cu întrebări – responsabil este preşedintele comisiei centrale;k) transportul caietelor cu întrebări la sălile de concurs şi apoi al grilelor corectate la locul stabilit de comisia centrală, pregătire de maşini şi personal de însoţire – responsabil este preşedintele comisiei centrale;l) pregătirea pentru corectură, după aducerea la săli a aparaturii electronice şi asigurarea personalului necesar, altul decât şefii de sală sau supraveghetorii – responsabil este preşedintele comisiei centrale;m) stabilirea programului de corectare a grilelor pe calculator – responsabil este Centrul Naţional de Perfecţionare în Domeniul Sanitar Bucureşti;n) citirea grilelor prin scanare – responsabil este preşedintele comisiei centrale;o) stabilirea grilei de răspuns – responsabil este preşedintele comisiei centrale;p) stabilirea clasificărilor pe judeţe, respectiv pentru Ministerul Internelor şi Reformei Administrative, în ordinea descrescătoare a punctajelor, cu departajare conform prevederilor art. 29 alin. (3) şi (4), pe domenii – responsabil este preşedintele comisiei centrale;r) afişarea clasificărilor finale pe judeţe, respectiv pentru Ministerul Internelor şi Reformei Administrative – responsabil este preşedintele comisiei centrale;s) crearea unei pagini de web pe internet în care se publică toate informaţiile nesecrete legate de concurs (distribuţia pe săli a candidaţilor, locul de afişare a acestor date, instrucţiuni pentru candidaţi, punctaje obţinute, cataloagele finale în ordinea clasificării etc.) – responsabil este Centrul Naţional de Perfecţionare în Domeniul Sanitar Bucureşti;t) alegerea posturilor publicate la rezidenţiat pe post – responsabil este directorul executiv al autorităţii de sănătate publică.
 + 
Articolul 31(1) Pregătirea materialelor necesare desfăşurării concursului presupune realizarea grilelor pentru răspuns, pregătirea sacilor cu materiale nesecrete şi realizarea caietelor cu întrebări.(2) Grilele pentru răspuns se tipăresc, până la data de 9 iunie 2008, într-un număr dublu faţă de numărul candidaţilor înscrişi pe liste, plus o rezervă de 10% din fiecare tip, pentru a preîntâmpina posibilele dificultăţi generate de distribuţia diferită a fiecărui tip de grilă în săli. Grilele sunt de 4 tipuri, notate cu A, B, C şi D, pentru fiecare domeniu corespunzător cu notarea caietelor cu întrebări, în aşa fel încât în săli candidaţii care au locurile apropiate să aibă grile şi caiete de tipuri diferite.(3) Pregătirea sacilor pentru săli conţinând toate materialele nesecrete necesare (cu excepţia caietelor cu întrebări) se face de către Centrul Naţional de Perfecţionare în Domeniul Sanitar Bucureşti, în săptămâna premergătoare concursului. Fiecare sac, pe care se înscriu domeniul, clădirea, sala, precum şi conţinutul sacului, cuprinde următoarele materiale:– colete sigilate cu grile pentru răspuns; numărul grilelor pentru răspuns este dublu faţă de numărul candidaţilor din sala respectivă (+ 10%), în aşa fel încât să se asigure posibilitatea schimbării grilei cu una de acelaşi tip, o dată pentru fiecare candidat, în cazul în care candidatul a făcut greşeli şi solicită schimbarea grilei; pe fiecare colet se înscriu sala, numărul de candidaţi din sala respectivă, numărul de grile pentru răspuns conţinute de colet (numărul candidaţilor din sala respectivă x 2 + 10%);– pixuri-cariocă negre pentru completarea grilei de răspuns; numărul pixurilor-cariocă este corespunzător numărului candidaţilor din sala respectivă + 30% rezervă;– plicuri format A4 pentru împachetarea grilelor corectate;– coli albe format A4 pentru protejarea grilelor ce se introduc în plicuri;– plicuri format A5 conţinând plumbii şi sârma pentru sigilat sacii;– bandă adezivă pentru sigilat plicurile cu grilele corectate şi coletele cu grile anulate şi retrase din concurs;– sfoară pentru legat coletele cu grile;– hârtie de împachetat pentru coletele cu grile anulate şi retrase din concurs;– sârme cu plumbi;– pixuri-cariocă de culoare roşie.Sacii cu materialele nesecrete sigilaţi sunt depozitaţi la nivelul Ministerului Sănătăţii Publice, cu două zile înainte de concurs. Sediul este sigilat. În dimineaţa zilei de concurs sacii sigilaţi, conţinând cele de mai sus, separat pentru fiecare sală de concurs, sunt transportaţi de comisiile special desemnate la locurile de desfăşurare a concursului.(4) Pentru crearea şi multiplicarea caietelor cu întrebări se desfăşoară următoarele activităţi:a) preşedintele comisiei centrale împreună cu coordonatorul îşi aleg grupurile de lucru pentru conceperea întrebărilor. Aceste grupuri de lucru sunt făcute publice în ziua concursului;b) întrebările sunt create după tematica şi bibliografia deja anunţate. Ele sunt prezentate în anumite condiţii de punere în pagină şi/sau pe dischetă pe un anumit tipar;c) caietele cu întrebări sunt alcătuite şi multiplicate de o comisie special desemnată care lucrează într-un loc de unde nu are nicio legătură cu exteriorul şi nu părăseşte locul respectiv decât după minimum o oră de la începerea probei scrise (nu mai devreme de ora 11,00). La locul respectiv, comisia desemnată dispune de toate materialele şi echipamentele necesare multiplicării caietelor cu întrebări şi ambalării lor în sacii ce vor fi sigilaţi. Caietele sunt multiplicate într-un număr stabilit în funcţie de numărul candidaţilor din fiecare sală, plus o rezervă de 20% pentru înlocuire, în cazul unor eventuale greşeli de tipărire şi pentru preîntâmpinarea dificultăţilor legate de distribuţia diferită a fiecărui tip în sală. Caietele sunt multiplicate pe 4 tipuri, notate A, B, C şi D pentru fiecare domeniu. Caietele conţin aceleaşi întrebări, dar ordinea acestor întrebări este diferită pentru fiecare dintre cele 4 tipuri de caiete;d) după multiplicarea caietelor într-un număr corespunzător din fiecare tip, acestea sunt împachetate, pachetele sunt sigilate cu bandă adezivă şi ştampilate (ştampila este emisă de Centrul Naţional de Perfecţionare în Domeniul Sanitar Bucureşti), puse în saci, iar sacii sunt sigilaţi cu cleştii transmişi de Centrul Naţional de Perfecţionare în Domeniul Sanitar Bucureşti. Rezerva de caiete pentru fiecare tip este pusă în sacul desemnat pentru fiecare sală de concurs;e) în dimineaţa zilei de concurs, sacii sigilaţi, separat pentru fiecare sală de concurs, sunt transportaţi la locul de desfăşurare a concursului de comisiile special desemnate, în maşini însoţite de două persoane;f) după terminarea operaţiunilor de multiplicare, toate materialele rămase (rebuturi, plusuri, matriţe din copiatoare etc.) sunt împachetate separat, sigilate şi transportate la sediul comisiei centrale, unde se păstrează până după alegerea posturilor şi a centrelor de pregătire.––––

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x