ORDIN nr. 743 din 13 mai 2004

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 17/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL FINANTELOR PUBLICE
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 496 din 2 iunie 2004
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Actiuni suferite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ActulINCETAT APLICABILITATEAHG 105 18/02/2009
ART. 2MODIFICAT DEORDIN 1779 29/11/2004
Actiuni induse de acest act:

SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ART. 3MODIFICA PEORDIN 1077 06/08/2003 ART. 3
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LAHG 1574 18/12/2003 ART. 10
ActulPENTRU APLICAREAHG 831 02/12/1997
ActulREFERIRE LAHG 831 02/12/1997 ART. 1
ART. 1REFERIRE LAORDIN 989 26/07/2002
ART. 3MODIFICA PEORDIN 1077 06/08/2003 ART. 3
ART. 3REFERIRE LAORDIN 1077 06/08/2003 ART. 1
ART. 3REFERIRE LAORDIN 1077 06/08/2003 ART. 2
ART. 3REFERIRE LAORDIN 1077 06/08/2003 ART. 3
Acte care fac referire la acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulINCETAT APLICABILITATEAHG 105 18/02/2009
ActulREFERIT DEORDIN 2226 27/12/2006
ART. 2MODIFICAT DEORDIN 1779 29/11/2004

privind aplicarea Hotărârii Guvernului nr. 831/1997 şi pentru aprobarea unui formular specific cu regim special privind activitatea financiară şi contabilă



În temeiul prevederilor art. 10 alin. (6) din Hotărârea Guvernului nr. 1.574/2003 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Finanţelor Publice şi a Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, cu modificările ulterioare,în temeiul prevederilor art. 1 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 831/1997 pentru aprobarea modelelor formularelor comune privind activitatea financiară şi contabilă şi a normelor metodologice privind întocmirea şi utilizarea acestora, prin care, la propunerea principalilor utilizatori, Ministerul Finanţelor Publice aprobă introducerea de noi formulare tipizate cu regim special, comune şi specifice, precum şi modificarea sau eliminarea celor aflate în uz,ministrul finanţelor publice emite următorul ordin: + 
Articolul 1(1) Formularele cu regim special, aflate în stoc la data de 31 decembrie 2002 la utilizatorii finali, persoane fizice şi juridice, şi care nu au mai putut fi utilizate ca urmare a intrării în vigoare, începând cu data de 1 ianuarie 2003, a Ordinului ministrului finanţelor publice nr. 989/2002 privind tipărirea, înserierea şi numerotarea formularelor cu regim special, vor fi scăzute din gestiune pe baza unui proces-verbal de casare semnat de o comisie de inventariere a formularelor cu regim special, desemnată de conducerea unităţii.(2) Procesul-verbal de casare a formularelor cu regim special trebuie să cuprindă, în mod obligatoriu, cel puţin următoarele elemente: denumirea unităţii, numărul şi data întocmirii procesului-verbal de casare, denumirea formularului anulat (propus pentru casare), seria şi numărul aferente formularului anulat, data procurării formularului anulat, numele şi prenumele membrilor comisiei de inventariere, cu semnăturile aferente, viza de aprobare a conducerii unităţii.
 + 
Articolul 2Formularele de factură şi de factură fiscală se pot edita în două exemplare în următoarele cazuri:– dacă, conform procedurilor proprii privind organizarea şi conducerea contabilităţii întocmite de societate în conformitate cu prevederile legale în vigoare, nu rezultă necesitatea existenţei exemplarului 3;– dacă sistemul informatic utilizat la editarea facturilor este un sistem integrat, care asigură la departamentul, serviciul, biroul sau compartimentul de desfacere o evidenţă proprie corespunzătoare, în care se regăsesc toate informaţiile referitoare la facturile emise;– exemplarul 2 al facturii se arhivează la compartimentul financiar-contabil.
 + 
Articolul 3(1) Prevederile art. 1 pct. 2, 3 şi 4, ale art. 2 şi 3 din Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 1.077/2003 privind condiţiile în care se pot edita, într-un singur exemplar, facturile fiscale cu regim special de tipărire, înseriere şi numerotare, utilizate în activitatea financiară şi contabilă, sunt aplicabile şi agenţilor economici care au obţinut aprobări pentru editarea facturilor fiscale într-un singur exemplar anterior intrării în vigoare a ordinului respectiv. Raportul de audit asupra planului de securitate se va întocmi începând cu exerciţiul financiar 2004, până la data de 31 martie a anului următor.(2) Agenţii economici care desfăşoară activitate de comerţ în sistem cash amp; carry şi care au obţinut aprobare pentru editarea într-un singur exemplar a facturii fiscale anterior emiterii ordinului menţionat la alin. (1) nu sunt obligaţi să semneze electronic facturile fiscale emise, aceştia urmând să înscrie pe factură un cod intern unic de identificare a persoanei care o emite.(3) Art. 3 alin. (1) din Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 1.077/2003, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 580 din 14 august 2003, se modifică şi va avea următorul conţinut: „Documentaţia pentru verificarea îndeplinirii condiţiilor prevăzute la art. 1 se depune de către agenţii economici la direcţiile generale ale finanţelor publice judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, şi la Direcţia generală de administrare a marilor contribuabili, după caz.”
 + 
Articolul 4Se aprobă modelul de formular specific cu regim special privind activitatea financiară şi contabilă şi normele privind întocmirea şi utilizarea acestuia, prevăzute în anexele nr. 1-3 care fac parte integrantă din prezentul ordin.
 + 
Articolul 5Direcţia de reglementări contabile va duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.
 + 
Articolul 6Prezentul ordin va fi publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I.p. Ministrul finanţelor publice,Gheorghe Gherghina,secretar de statBucureşti 13 mai 2004.Nr. 743.
 + 
Anexa 1

  BON CU VALOARE FIXA BON CU VALOARE FIXA
  Seria …./Nr. Seria …../Nr.
  Data …………… Data …………..
Unitatea …………….
Cod unic de înregistrare
…………………….
Sediul (loc., str. nr.,)
…………………….

Judeţul ……………
Contul …………….
Banca ……………..

BENEFICIAR:SC/PF/AF
…………………..
Cod unic de înregistrare/
Cod numeric personal …
……………………
Sediul (loc., str.,
nr.,)……………….

Judeţul ……………
Contul …………….
Banca ……………..

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

Unitatea …………….
Cod unic de înregistrare
…………………….
Sediul (loc., str. nr.,)
…………………….

Judeţul ……………
Contul …………….
Banca ……………..

BENEFICIAR:SC/PF/AF
…………………..
Cod unic de înregistrare/
Cod numeric personal …
……………………
Sediul (loc., str.,
nr.,)……………….

Judeţul ……………
Contul …………….
Banca ……………..

GESTIONAR

GESTIONAR

                           Aprobat prin OMFP nr. …../2004 cod 6-8-31/a

Legenda────────col 1-12 = Taxa din care T.V.A + 
Anexa 2

  BON CU VALOARE FIXA BON CU VALOARE FIXA
  Seria …./Nr. Seria …../Nr.
  Data …………… Data …………..
Unitatea …………….
Cod unic de înregistrare
…………………….
Sediul (loc., str. nr.,)
…………………….

Judeţul ……………
Contul …………….
Banca ……………..

BENEFICIAR:SC/PF/AF
…………………..
Cod unic de înregistrare/
Cod numeric personal …
……………………
Sediul (loc., str.,
nr.,)……………….

Judeţul ……………
Contul …………….
Banca ……………..

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

Unitatea …………….
Cod unic de înregistrare
…………………….
Sediul (loc., str. nr.,)
…………………….

Judeţul ……………
Contul …………….
Banca ……………..

BENEFICIAR:SC/PF/AF
…………………..
Cod unic de înregistrare/
Cod numeric personal …
……………………
Sediul (loc., str.,
nr.,)……………….

Judeţul ……………
Contul …………….
Banca ……………..

GESTIONAR

GESTIONAR

                           Aprobat prin OMFP nr. …../2004 cod 6-8-31/b

Legenda────────col 1-12 = Taxa + 
Anexa 3NORMEprivind întocmirea şi utilizarea bonuluicu valoare fixă(cod 6-8-31/a, 6-8-31/b)Formular cu regim special de tipărire, înseriere şi numerotareFormularul este tipărit pe o singură filă.1. Serveşte ca:– document pentru încasarea sumei de la client;– document pentru înregistrarea în contabilitate a volumului serviciilor prestate.Se utilizează în toate ramurile de activitate cu un număr zilnic mare de servicii de acelaşi fel. Tariful prestaţiei va fi pretipărit.2. Se întocmeşte într-un exemplar de către unitatea prestatoare, completându-se atât matca (partea stângă a formularului), cât şi partea detaşabilă.3. Circulă:– la client (partea detaşabilă);– la compartimentul financiar-contabil, pentru înregistrarea în contabilitate (matca).4. Se arhivează la compartimentul financiar-contabil.__________________

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x